Är du en praktisk och händig person som gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter och har ett intresse för att lära dig nya tekniska färdigheter? Vill du bli en del av ett växande företag som tillverkar specialgjorda borstar för snöröjning och materialbearbetning? Då har vi rätt roll för dig! Om rollen Vi söker nu en maskintekniker till Svenska Industriborstar (SIB Products). I denna roll kommer du att vara en viktig del av produktionen, där du får arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter, som svetsning, skruvning, svarvning och att köra olika maskiner. I början av din anställning kommer du att få lära dig maskinerna och arbeta tillsammans med en erfaren kollega. Detta ger dig chansen att utvecklas och ta en central roll i produktionen. Arbetet är väldigt varierat, vilket innebär att du kommer att hoppa in där det behövs för att säkerställa att produktionen löper effektivt. På sikt kommer du att arbeta mer fokuserat med att tillverka borstaxlar och borstar samt köra borstmaskiner. Din profil Vi söker dig som är praktisk och händig, med en stark vilja att lära dig nya tekniska färdigheter. Du trivs med att arbeta i en flexibel och varierad miljö, där arbetsuppgifterna kan skifta beroende på vad som behövs för tillfället. För att trivas i rollen är det viktigt att du är lösningsorienterad och inte rädd för att ta initiativ. Vi gärna att du som person är har ett genuint intresse för att utvecklas inom produktion och maskinteknik. Skallkrav: • Svenska i tal och skrift • Erfarenhet av arbete inom produktion/industri • Svenskt medborgarskap (på grund av säkerhetsklassning) Meriterande: • Erfarenhet av att skruva, fräsa och liknande arbetsuppgifter • Utbildning inom svets och svarv • Truckkort och Traversers utbildning • Förmåga att läsa ritningar Om Svenska Industriborstar Svenska Industriborstar (SIB Products) utvecklar och tillverkar specialgjorda borstar för snöröjning av flygplatser och järnvägar samt för materialbearbetning och maskinkonstruktion inom verkstadsindustrin. De erbjuder en arbetsmiljö där de strävar efter att alltid leverera hög kvalitet och ett nära samarbete med deras kunder för att skapa långsiktiga och värdeskapande lösningar. Deras produkter hjälper till att hålla flygfält och järnvägsnät öppna och fria från störningar, vilket bidrar till högre säkerhet och bättre drift. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. I denna roll kommer du inledningsvis att vara anställd som konsult hos oss på Framtiden i 9 månader, för att sedan övergå i en anställning hos kunden. Rekryteringsprocess 1. Telefonintervju med Framtiden 2. Intervju med Framtiden 3. Referenstagning 4. Intervju med kunden 5. Beslut om anställning Villkor Omfattning: Heltid Startdatum: Hösten 2025 Placeringsort: Västerås Arbetstider: Skiftarbete (2 skift): Första veckan: 06.30-15.30. Andra veckan: 14.00-23.00 Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
Do you want to work at the forefront of electrical power and contribute to the development of complex high-voltage solutions? We are now looking for a dedicated electrical power engineer who wants to combine technical expertise with project work in an international environment. Become an important part of our team and create solutions for the power systems of the future! About the role As a junior electrical power engineer with our client, you will play a key role in developing and implementing advanced electrical power systems. You will work on designing high-voltage direct current (HVDC) systems. Your main tasks include: Designing electrical power facilities with a focus on direct current and high voltage. Ensuring that various components of the facility, such as breakers, reactors, and transformers, are designed according to different operational scenarios and fault conditions. This is done through simulations and analyses using tools such as PS CAD / PSSE. Writing reports and other documentation. More information about the role will be provided during the interview. About the company The client company works with advanced energy solutions within high-voltage direct current (HVDC), transformers, and high-voltage switchgear to drive a sustainable future. Through innovative technologies, they ensure reliable and efficient energy transport from production to use, with minimal environmental impact. Based in Ludvika and with a strong global presence, our client is a rapidly growing player in sustainability and future energy supply. Here, you have the opportunity to create solutions that contribute to a greener planet and a more secure energy supply for society! About you We are looking for someone who enjoys working in a team and actively contributes to the group's success. You have a good ability to collaborate with colleagues from different departments and with different backgrounds, are attentive, and can communicate clearly and constructively. You are a person who likes to take initiative, takes responsibility for your tasks, and drives projects forward independently. You are proactive, see opportunities for improvements and innovations, and dare to make decisions even in uncertain situations. Additionally, you are result-oriented, with a strong drive to achieve set goals and deliver high quality in what you do. Requirements University degree in a relevant field, such as electrical power, electrical engineering, and/or energy technology. Proficiency in English, both spoken and written. Work on-site in Ludvika. Meritorious Proficiency in Swedish, both spoken and written. Higher education level, such as a master's degree. About us Framtiden works with both staffing and recruitment, we want to make a difference in people's lives. We make a difference by helping people find the right job and the right colleague. We specialize in recruiting the right talents to the right companies. Framtiden is present in seven locations in Sweden and in Oslo. For this position, you will initially be employed through us at Framtiden and then transition to being directly employed by the client company. Framtiden's "TalangProgram" For one year, you will have approximately one training day per month. The training sessions are designed to help you with both technical skills development and to strengthen you as an individual. The "Talangprogram" gives you a unique opportunity to build relationships with other participants, exchange experiences, and get to know other parts of the business. Our goal is for you to have fun during the year while being equipped with important knowledge that helps you in your professional life. Recruitment process CV selection Interview with Framtiden (Recruitment agency) Interview with the company Drug test + SSG Selection is ongoing. Conditions Start date: September 2025 (according to agreement) Location: Ludvika Scope: Full-time Working hours: Flexible working hours and workplace
Vi söker dig som är en tävlingsmänniska med högt driv och vilja att utvecklas! OM ROLLEN Framtiden söker nu en ansvarstagande och driven mötesbokare som kommer jobba nära våra erfarna säljare för att stötta dem i mötesbokning med kund över telefon. Ditt fokus är att boka kvalitativa möten och för kunden skapa en positiv upplevelse av Framtidens varumärke! Du arbetar för att våra processer efterlevs genom administration i CRM-system. Du är delaktig i prospektering och planering av kunder. Vad vi erbjuder: • Möjlighet att arbeta i en dynamisk och flexibel arbetsmiljö i ett framåtsträvande företag • Stöd och utveckling i din professionella roll inom försäljning B2B OM DIG För rollen som mötesbokare är din inställning och vilja det viktigaste! Du har ett starkt driv och förmåga att ta egna initiativ, samtidigt som du trivs med att samarbeta och stödja andra i teamet. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt. Skallkrav: • Minst 1 års arbetserfarenhet inom kundservice/ restaurang/ butik/ försäljning eller administration • God datorvana och kunskap i Officepaketet • Svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av arbete i CRM-system OM FRAMTIDEN Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige. Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller. För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också förmåner som tex utbildningsbidrag, väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag. Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig. VÅR REKRYTERINGSPROCESS • Telefonintervju • Personlighets- och logiktest • Kompetensbaserad intervju med rekryterare • Referenstagning • Case-/ utbildningsdag med rekryterande chef För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! VILLKOR Start: Augusti Omfattning: 100%, kontorstid med flex Ort: Stockholm
Unic i Boxholm söker en strategisk kundmottagare! Företaget Unic AB är ett företag baserat i Boxholm som specialiserar sig på försäljning och service av truckar, entreprenadmaskiner och maskindelar. De erbjuder även maskinuthyrning och har en verkstad för underhåll och reparationer. Företaget bedriver också transportverksamhet samt truck- och maskinservice. Exempel på arbetsuppgifter: -Sköta dagliga driften och delegera arbetsuppgifter -Ta betalt direkt i kassan och löpande kundfakturering -Ta emot kunder fysiskt i verkstad och hantera samtal/mejl -Räkna på offerter och ge erbjudanden -Hantera inkommande frågor -Lämna prisuppgifter och anteckna ner det -Beställa varor -Boka in verkstadsbesök I takt med att du lär dig kan arbetsuppgifterna komma att byggas på. Vi tror att du: •Har flerårig erfarenhet som Kundmottagare/Servicerådgivare/Mekaniker eller liknande •God förmåga i svenska i tal och skrift Meriterande: -Jobbat inom verkstad eller andra relevanta bolag som har mekaniker för fordon/bilar. -Genuint fordonsintresse -God förmåga i engelska i tal och skrift Personliga egenskaper: -Serviceinriktad -Ledare -Lösningsorienterad -Problemlösare -Strukturerad Kundens erbjudande I rollen som kundmottagare finns goda utvecklingsmöjligheter. Här är det korta beslutsvägar där du får möjlighet att ta stort ansvar och ha stor påverkan. Du får ett stort förtroende och erbjuds en varierad vardag. Här får du möjlighet att komma med egna idéer. Utöver det brukar de ha en julfest per år där de käkar och bowlar ihop. Gemensamt för de anställda på Unic AB är att de delar intresset av fordon. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under inledande 7 mån vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha goda möjligheter att gå över och bli anställd direkt hos Unic. Rekryteringsprocessen: Urval sker löpande Intervju (Framtiden) Referenstagning Intervju (Kund) Beslut Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Kontorstider 7-16 vardagar (övertid kan förekomma) Ort: Boxholm Omfattning: 100% heltid
Are you ready to drive innovation and make a significant impact in the automotive industry? We are seeking a passionate and skilled Computational Engineer to join our esteemed client, a leading company in the automotive sector. This is your chance to be part of a team that is shaping the future of transportation! About the RoleAs a Computational Engineer, you will collaborate closely with three design teams from different construction groups to develop solutions for components made from materials like bent sheet metal, plastic, and cast parts. Utilizing Hypermesh and Abaqus software, you will focus on finite element analysis (FEM). ¨ Key Responsibilities: •Collaboration: Work directly with designers to plan and solve engineering challenges, often sitting physically with them to ensure effective communication. •Project Allocation: Tasks are assigned based on expertise and priority, forming smaller teams for specific projects. •Analysis: Conduct static calculations and fatigue analysis, particularly focusing on vibrations related to the chassis. •Component Analysis: Analyze bolted joints, welds, cast parts, and plastic components. •Testing: Participate in physical testing groups, conducting shake tests and observing component failures. This role emphasizes proactive collaboration and problem-solving, ensuring effective development and implementation of solutions in partnership with design teams. We Seek You With•A Master's degree in Computational/Simulation Engineering or a related field. •At least 1 year of professional experience in FEM. •Fluent in English. MeritoriousExperience in fatigue testing, particularly in the context of industrial vibrations or fatigue calculations that correspond to shake tests. •Swedish language skills, both spoken and written. •Knowledge of the Linux operating system. •Experience with Linux for running calculations on clusters. •Proficiency in Hypermesh and Abaqus software. You Are Offered• An opportunity to work with a leading company in the automotive industry. • A dynamic and innovative work environment. • Professional growth and development opportunities. • The chance to contribute to groundbreaking projects that shape the future of transportation. About Our Client Our client is a renowned leader in the automotive industry, known for its commitment to innovation and excellence. With a strong focus on research and development, they are at the forefront of creating cutting-edge technologies that drive the future of mobility. Join a team that values creativity, collaboration, and continuous improvement. Recruitment Process Our recruitment process consists of the following steps: 1. Interviews 2. Reference checks 3. Interview with the client 4. Decision Terms • Full-time position • Location: Södertälje • Start date: August 2025 Ready to take the next step in your career? Apply now and become a part of a team that is driving the future of the automotive industry! About Framtiden ABWe at Framtiden work with both staffing and recruitment, aiming to make a difference in people's lives. We achieve this by helping individuals find the right job and the right colleague. We specialize in recruiting the right talents for the right companies. Framtiden operates in seven locations in Sweden and in Oslo. For this position, you will initially be employed through us at Framtiden, with the opportunity to transition to direct employment with the client company.
Är du en noggrann problemlösare med passion för teknik? Vill du arbeta i en framtidsbransch där precision och kvalitet står i centrum? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi en engagerad och tekniskt kunnig kalibreringstekniker till ett innovativt teknikbolag inom tillverkningsindustrin. Här får du chansen att utvecklas i en roll där din insats gör verklig skillnad – varje dag. Om rollenSom kalibreringstekniker ansvarar du för att säkerställa att mätinstrument och produktionsutrustning fungerar optimalt och uppfyller högt ställda kvalitetskrav. Du arbetar både självständigt och i team med att kalibrera, justera och dokumentera mätdata enligt gällande standarder. Rollen innebär även felsökning, underhåll och förbättringsarbete i nära samarbete med produktion och kvalitetsteam. Du kommer att: •Utföra kalibrering av mätinstrument enligt fastställda rutiner •Dokumentera kalibreringsresultat i interna system •Arbeta med felsökning och förbättring av mätutrustning •Samarbeta med andra tekniker och ingenjörer för att säkerställa högsta kvalitet •Delta i utvecklingsprojekt och bidra med teknisk expertis Vi söker dig medFör att lyckas i rollen ser vi att du har ett stort tekniskt intresse, är noggrann och har ett öga för detaljer. Du gillar att arbeta strukturerat och trivs i en miljö där kvalitet och precision är avgörande. Du har:•Gymnasial utbildning inom teknik, industri eller elektronik •Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift •B-körkort Du erbjudsHos vår kund får du en trygg och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa både professionellt och personligt. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värderas högt. Om vår kundVår kund är ett ledande teknikbolag inom tillverkningsindustrin som utvecklar och producerar högteknologiska lösningar för en global marknad. Företaget präglas av innovation, kvalitet och hållbarhet, och har en stark kultur där medarbetarnas kompetens och engagemang är avgörande för framgången. Om Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. RekryteringsprocessVi arbetar med en tydlig och rättvis rekryteringsprocess där vi fokuserar på kompetens och potential. Processen består av följande steg: •Ansökan •Kompetensbaserad intervju med Framtiden •Intervju med kundföretaget Villkor•Omfattning: Heltid •Start: Enligt överenskommelse •Placering: Hos kund i teknikintensiv miljö, i Sandviken •Lön: enligt gällande GFL•Anställningsform: Tillsvidare, med inledande prövotid Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Svelander på [email protected] alt på 0706285222. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Framtiden söker SAP-konsulter till en spännande roll hos Condivo, ett personligt och affärsnära konsultbolag med kontor mitt i Stockholm. Vi söker en erfaren SAP-konsult som vill ha mer frihet, inflytande och möjlighet att påverka sina uppdrag – utan att kompromissa med trygghet och kompetenta kollegor. Om jobbet Condivo är ett personligt konsultbolag med fokus på SAP. Bolaget har ett starkt affärsfokus, hög teknisk kompetens och arbetar med några av Sveriges mest välkända företag inom både industri, handel och logistik. Som konsult hos Condivo får du uppdrag ute hos kund, oftast större bolag där din kompetens verkligen gör skillnad. Vanliga uppdrag innefattar SAP BW, BPC, EWM, MM och ABAP – alltid matchade utifrån din profil och dina önskemål. Du har stor frihet att påverka din arbetsvardag, men med tryggheten i en långsiktig och stabil arbetsgivare i ryggen. Arbetsuppgifter Arbeta med konfigurering och anpassning av SAP-logistikmoduler såsom: SD (Sales & Distribution) MM (Materials Management) PM (Plant Maintenance) Ansvara för implementering, underhåll och felsökning Utföra systemanpassningar via SAP IMG Bygga upp och konfigurera lösningar i systemet – inte bara använda befintliga funktioner Arbeta praktiskt i modulerna med hands-on-konfigurering, integration och processflöden Samarbeta med kundens verksamhet och översätta behov till tekniska lösningar i SAP Krav för tjänsten •Minst 3 års praktisk erfarenhet av SAP-logistikmoduler där du har arbetat hands-on med konfigurering, implementering, felsökning och systemunderhåll •Flytande svenska i tal och skrift •Erfarenhet som konsult i SAP-projekt, gärna från flera olika uppdrag och kundmiljöer •Svenskt medborgarskap Meriterande Certifieringar inom SAP •Kompetens inom S/4HANA Tidigare arbete med lösningsarkitektur eller förstudier Mer om dig Du är trygg i din roll som SAP-konsult och trivs med att arbeta nära kund i uppdrag där du får bidra med både djup och bredd. Du uppskattar frihet under ansvar, men värdesätter också att ha ett bolag i ryggen som är engagerat, stabilt och familjärt. På Condivo är kulturen inkluderande, personlig och professionell – här är det lika viktigt att leverera resultat som att ha kul på vägen. Om oss Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Det här är en direktrekrytering där du kommer att bli anställd via Condivo. Framtiden ansvarar för rekryteringen. Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid Omfattning: Heltid Arbetsform: Konsultuppdrag hos välkända kunder, med flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete Redo att ta nästa steg i din SAP-karriär? Ansök via Framtiden – vi ser fram emot att höra från dig!
Har du ett öga för struktur och gillar att ta ansvar och egna initiativ? La Industrimontage söker en Kontorskoordinator som vill växa tillsammans med företaget. Om tjänsten som Kontorskoordinator Som Kontorskoordinator på La Industrimontage kommer du att spela en avgörande roll i den dagliga verksamheten. Du får en bred och varierad roll där du stöttar ledningen, koordinerar kontorsflödet och har kontakt med både kunder och kollegor. Det här är en roll för dig som vill ta ansvar, bidra till ordning och reda och vara en del av ett företag där din insats verkligen märks. Tjänsten som Kontorskoordinator innebär att du: •Ansvarar för den dagliga kontorsdriften och inköp •Bistår ledningen och är behjälplig i projekt •Bokar möten, hanterar hemsidan och sköter kundkontakter På sikt finns stora möjligheter att ta större ansvar och utveckla rollen. Här får du chansen att växa med företaget i takt med att de expanderar – och du får stöd längs vägen. Om den vi söker Vi söker dig som är självgående, initiativrik och har en naturlig servicekänsla. Du gillar att tänka nytt, är engagerad i det du gör och vågar ta egna beslut. För att lyckas i rollen som Kontorskoordinator ser vi att du: •Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska •Har B-körkort Det är meriterande om du bor i närheten av Landskrona och/eller har erfarenhet från industri- eller installationsmiljö. Om La Industrimontage La Industrimontage är ett växande industriföretag som specialiserar sig på industriella rörinstallationer. De tillverkar och monterar rören själva och arbetar med höga krav på kvalitet och svetsstandard. Verksamheten sträcker sig från Ystad till Ängelholm, med bas i Landskrona. Idag är de åtta anställda och företaget fortsätter att expandera, vilket gör detta till en spännande tid att kliva ombord. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos La Industrimontage. Villkor Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Kontorstider, heltid Placeringsort: Landskrona Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du arbeta i framkant av elkraft och bidra till utvecklingen av komplexa högspänningslösningar? Vi söker nu en engagerad projektingenjör till vår kunds tenderavdelning, där du får chansen att kombinera teknisk kompetens med projektarbete i en internationell miljö. Här blir du en viktig del av ett team som arbetar med att ta fram lösningar för framtidens elkraftsystem och stödja säljorganisationen i anbudsarbete och projekt. Om rollen Som elkraftsingenjör arbetar du huvudsakligen med elektrisk design av högspänningssystem inom ramen för anbudsprojekt och beställningsprojekt. Du kommer att utföra beräkningar, dimensioneringar och simuleringar för HVDC-system och arbeta nära både interna team och externa kunder. I rollen ingår även att ta fram tekniska specifikationer, stötta upphandling och supply chain med tekniska krav, samt utvärdera leverantörsförslag och säkerställa att utrustning håller rätt kvalitet och funktion. Utöver detta kommer du också att arbeta med val och hantering av komponenter, där du ansvarar för att rätt utrustning och material specificeras och dokumenteras genom projektets olika faser. Du samarbetar dagligen med konstruktörer, systemdesigners, mekanikingenjörer och automationsspecialister för att leverera kompletta lösningar som möter kundernas behov. Rollen innebär också deltagande i projektmöten, teknisk koordinering och problemlösning under projektets gång. Om företaget Kundföretaget arbetar med avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), transformatorer och högspänningsställverk för att driva en hållbar framtid. Genom innovativa teknologier säkerställer de pålitlig och effektiv energitransport från produktion till användning, med minimal miljöpåverkan. Med bas i Ludvika och en stark global närvaro är vår kund en snabbt växande aktör inom hållbarhet och framtidens energiförsörjning. Här har du möjlighet att vara med och skapa lösningar som bidrar till en grönare planet och en tryggare energiförsörjning för samhället! Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och som aktivt bidrar till gruppens framgång. Du har en god förmåga att samarbeta med kollegor från olika avdelningar och med olika bakgrunder, är lyhörd och kan kommunicera tydligt och konstruktivt. Du är en person som gärna tar initiativ, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver projekt framåt på egen hand. Du är proaktiv, ser möjligheter till förbättringar och innovationer, och vågar ta beslut även i osäkra situationer. Dessutom är du resultatorienterad, med en stark drivkraft att nå uppsatta mål och leverera hög kvalitet i det du gör. Skallkrav •Minst högskoleexamen inom relevant område, exempelvis elkraft, energi och/eller elektroteknik •Kunskap i engelska i såväl tal som skrift •Arbeta på plats i Ludvika Meriterande •Svenska •Högre utbildningsnivå, tex civilingenjörsexamen Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Framtidens Talangprogram Under ett års tid kommer du ha ungefär en utbildningsdag i månaden, utbildningarna är framtagna för att hjälpa dig genom både teknisk kompetensutveckling och stärka dig som individ. Talangprogrammet ger dig en unik möjlighet att bygga relation med de andra deltagarna, byta erfarenheter samt lära känna andra delar av verksamheten. Vårt mål är att du ska ha roligt under året samtidigt som du rustas med viktig kunskap som hjälper dig i arbetslivet. Du kommer expandera ditt nätverk och under året få testa på arbetet på olika avdelningar inom företaget. Rekryteringsprocess •CV-urval •Intervju med Framtiden (Rekryteringsbolag) •Intervju med företaget •Drogtest + SSG Villkor Startdatum: September 2025 (enligt överenskommelse) Ort: Ludvika Omfattning: Heltid Arbetstider: Flexibel arbetstid och arbetsplats Vi tillämpar ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!
Vill du ta nästa steg i karriären och jobba med projekt gällande ny spännande utveckling för flygplan på SAAB? Vill du ha en bred roll där du är med och bidrar till utveckling för piloter? Har du kunskap och erfarenhet inom mjukvara, kognitionsvetenskap eller embedded? Då kan du vara den vi söker till SAAB Aeronautics i Linköping! Om rollen Som Systemingenjör inom området Gripen Human Machine Interaction (HMI) & Display system kommer du att bli en del av en dynamisk sektion med 42 engagerade medarbetare. Teamet består av tre utvecklingsteam och har ett brett ansvarsområde inom HMI. Arbetet sker agilt med nära samarbeten och ett stort kontaktnät inom Saab. Teamet du kommer bli del av har en öppen arbetskultur och högt i tak. Det uppmuntras att alla kommer med sina idéer och bidrar i diskussioner för att utvecklingen fortsätter framåt. Arbetet sker på plats i Linköping. Som Systemingenjör på Saab Aeronautics kommer du att utveckla och förbättra gränssnitt och användarupplevelser för piloter i flygplan. Du kommer att arbeta med hela kedjan från koncept till validering och certifiering, i nära dialog med piloter och flygprovsverksamhet. Detta innebär nära dialog med kunder och piloter, kravställning, design, implementering tillsammans med mjukvaruteamet, och slutligen validering och certifiering. Du hanterar flera projekt samtidigt, ofta med huvudansvar för 1 projekt och stöd i 2-3 andra uppdrag. Dina arbetsuppgifter inkluderar att diskutera design, layout och funktion, samt att driva projekten framåt. Du kommer att ha nära kontakt med piloter som testar produkten och ger värdefull feedback på design och användning. Du kommer att kontrollera systemet, delta i tester och övervaka dess beteende. Rollen är kommunikativ där en stor del av arbetet är att delta i möten och diskussioner. Självständigt arbete innefattas också i form av analyser och dokumentationer. Teknisk förståelse är nödvändig, även om du inte kommer att skriva kod. Din profil För att passa i denna roll behöver du ha tidigare arbetserfarenhet som exempelvis kognitionsvetare, interaktionsdesigner eller annat liknande område. Du behöver vara flexibel där det är naturligt att du lyssnar in dina kollegor och resten av teamet. För att föra projekten framåt behöver du känna dig trygg i en kravställande roll där du inte ser några konstigheter av att framföra dina egna åsikter. Utöver det behöver du ha ett helikopterperspektiv och se helheten av processer och organisationen för att trivas i denna roll. Skallkrav •Högskole-/civilingenjör inom kognitionsvetenskap, teknik, interaktionsdesign eller annat relevant område. •3-10 års relevant arbetserfarenhet. •Stort intresse och förståelse för teknisk arkitektur. •Arbetserfarenhet av större företag. Meriterande •Förståelse för programmering och embedded/inbyggda system •Flygintresse Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning kommer du därför genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap. Om SAAB Aeronautics Affärsområdet Saab Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och erbjuder ett brett utbud av supportlösningar inom både civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs allt från forskning till utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Saab säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem samt genom vidareutveckling av de produkter de utvecklar och producerar. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Saab ser sina medarbetare som sin största tillgång och det är viktigt att kunna arbeta och utvecklas i olika faser i livet. Saab står för en stark kunskapstradition och erbjuder därför möjlighet till kontinuerligt lärande samt förutsättningar för varje medarbetare att forma sin egen karriär. Om Framtiden Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos SAAB. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Villkor Start: enl. ö.k. Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: Kontorstider 7.30-16.30, flex. Ort: Linköping, arbetet sker på plats. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välj ett jobb för att visa detaljer