Teknisk projektledare till försvarssektorn

Vi söker för kunds räkning en tekniskt kunnig projektledare med en stark inriktning mot automatisering. Denna tjänst i Linköping erbjuder en unik möjlighet att vara i framkant av automatiseringsinitiativ inom kundens organisation. Om du är passionerad kring att driva förändring och har den tekniska kunskap samt erfarenhet av projektledning som krävs, ser vi fram emot din ansökan.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara för att leda interna projekt på SPE, med syfte att automatisera befintliga manuella arbetsflöden och implementera tekniska lösningar som effektiviserar kundens verksamhet. Du kommer att koordinera och driva projektteamet, bestående av utvecklare och andra tekniska kompetenser, mot gemensamma mål och deadlines. Din profil och kvalifikationen Som projektledare förväntas du vara snabblärd och självgående, med kapacitet att ta ett projekt från start till mål. Du kommer att agera som en IT-generalist, vilket innebär att du har en bred teknisk förståelse och förmågan att snabbt sätta dig in i nya teknologier och arbetsmetoder.    Vidare ser vi även att du har: - Minst 4 års erfarenhet av IT-projektledning, gärna med automatiseringserfarenhet. - Starka färdigheter i att leda och samordna arbetet för team av utvecklare och tekniska experter. - God kunskap i olika projektledningsmetoder. - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska.   Meriterande erfarenheter: - Erfarenhet av arbete med Infrastructure as Code (IaaC). - Kunskap i att använda och integrera ServiceNow för automatisering av arbetsflöden. - Erfarenhet av att hantera Configuration Management Databases (CMDB). - Bekant med miljöer baserade på Citrix och VMware. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Agil Coach inom IT-infrastruktur till försvarssektorn

Vi söker för kunds räkning en erfaren Agil Coach till deras Infrastruktur-avdelning. I denna dynamiska och utmanande roll kommer du att arbeta nära med flera team, som alla befinner sig på olika nivåer i deras agila resa.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Ditt första steg i uppdraget blir att genomföra en noggrann kartläggning av nuvarande situation, varefter du tillsammans med teamen planerar och genomför lämpliga åtgärder för att implementera förbättringar. Som Agil Coach är du drivande i förändringsprocesser och stöttar teamen i deras utveckling mot en mer effektiv och smidig arbetsprocess.   Du kommer även arbeta med att: - Utveckla anpassade agila utbildningsprogram för individuella team baserade på deras specifika behov och mognadsnivå inom det agila arbetssättet. - Facilitera agila ceremonier såsom dagliga stand-ups, sprintplaneringar, retrospektiv och sprintgenomgångar för att säkerställa att agila metoder tillämpas korrekt och effektivt. - Bygga och underhålla en kultur av kontinuerligt lärande och förbättring, där teamen uppmuntras att experimentera, lära av misstag och ständigt sträva efter att höja sin prestanda. - Implementera och förvalta agila verktyg och system, som stödjer teamens arbete och underlättar spårning av framsteg, prioritering av arbete och hantering av backloggar. Din profil och kvalifikationen Denna person kommer att vara avgörande för att transformera arbetsflöden och kulturer inom Infrastructure-avdelningen hos IT. Den ideala kandidaten är en erfaren, dynamisk individ som brinner för att främja agilitet, effektivitet och samarbete i stora teknikdrivna organisationer.    Vidare ser vi även att du har: - Minst 5 års erfarenhet av agil projektledning. - Erfarenhet av att driva förändring i organisationer. - Erfarenhet av olika agila metoder och ramverk (ex Scrum/Kanban). - Scrum Master certifiering. - Erfarenhet av att leda workshops. - Vana av att arbeta i en konsultativ roll. - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
ServiecNow Arkitekt

Centric söker en erfaren ServiceNow arkitekt och konsult för att planera, designa och leverera implementeringar av ServiceNow i kundorienterade uppdrag. Det är en senior roll med huvudsakligt mål att som arkitekt rådgiva kunder om ServiceNow och erbjuda enkla, effektiva och hållbara lösningar. Den primära arbetsplatsen kommer att vara hos Centrics kunder inom Stockholmsområdet men rollen kan kräva både beredskap och resor inom Norden vid behov.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Bygga, etablera och leverera ServiceNow-implementeringar på kundens plats inom de nordiska marknaderna. - Rådgiva senior kundledning om deras ServiceNow-lösningar för att adressera utmaningar inom tjänstehanteringsområdet. - Att tillsammans med kundens IT-team hitta en lösning som är bäst lämpad för den aktuella kundsituationen samtidigt som den anpassas till kundens verktygsstrategi och framtida behov. - Leda designen och implementeringen av ServiceNow-lösningar som en strategisk tjänstehanteringsplattform för kunden. - Fungera som betrodd rådgivare för kunden i ServiceNow-frågor. - Hjälpa till att förverkliga avkastningen på investeringen för kunden genom att erbjuda pragmatiska lösningar. - Säkerställa att kundens behov och krav omvandlas till IT-krav som kan delas med utvecklingsteam med klarhet och förståelse. - Kommunicera effektivt och tydligt förklara tekniska beslut för affärs- och teknikpartners. - Analysera, fånga upp och driva potentiella förbättringar inom olika områden av plattformens implementering. - Ge korrekta uppskattningar och leveranstider. - Bidra med stark förståelse för integrationer med hjälp av inbyggda ServiceNow-plugins och vara ansvarig för att stödja och förbättra alla dataintegrationer. - Granska och godkänna tekniska designspecifikationer skapade av ledande utvecklare. Din profil och kvalifikationen Kvalifikationer: - Kandidat- eller masterexamen inom datavetenskap, informationsteknologi eller relaterat område. - 8 års erfarenhet av ServiceNow-utveckling, varav minst 3 år i en arkitektroll. - Djup förståelse för ServiceNow-plattformens kapaciteter, bästa praxis och implementeringsstrategier. - Expertis inom JavaScript, HTML, CSS och integreringsteknik. - Certifiering inom ITIL/ServiceNow Certified System Administrator/Certified Implementation Specialist – ITSM/ITOM krävs. - Starkt ledarskap, kommunikations- och projektledningsförmågor.   Personliga egenskaper: Du förväntas vara en skicklig kommunikatör som kan anpassa dig till olika nivåer inom organisationen och har utmärkta presentationsfärdigheter. Du är proaktiv och har en stark inriktning mot service i ditt arbete. Att leverera enastående kundvärde är en central prioritet för dig. Vi förväntar oss att du är självgående och har tillit nog att ta fullt ansvar för projekt och engagera kunderna. Du är en öppensinnad lagspelare som är villig att både lära och undervisa, och dela med dig av din kunskap till leveransteamet inom olika aspekter av ServiceNow.   Som inflytelserik person inom teamet driver du samarbete och fungerar som en naturlig förändringsledare. Genom att visa ledarskap genom exempel inspirerar du ditt team och dina kollegor, vilket skapar en högre grad av motivation. Dessa egenskaper värdesätter vi mycket eftersom vi har en öppen företagskultur som uppmuntrar till att ställa frågor och finna nya sätt att göra saker på. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Senior IT-tekniker till bolag i centrala Göteborg

Trivs du i rollen som konsult? Har du några års erfarenhet av rollen som IT-tekniker på en 2nd/3rd linenivå? Trivs du med att arbeta nära tekniken och med bred och djup felsökning och problemlösning? Ta då chansen genom detta uppdrag hos vår kund i centrala Göteborg. De söker förstärkning av en kunnig och hjälpsam IT-tekniker till sin IT-avdelning.    Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att självständigt och i team driva IT-infrastrukturen framåt på IT. Din uppgift är att på en 2nd/3rd line-nivå ta dig an, utveckla, felsöka, problemlösa i och genom system, produkter och områden så som:  - Windows Server - Azure - Citrix - SQL - Ubiquiti - PowerShell - Active Directory - Intune - LAN-WAN - VMware/Hyper-V - Cybersäkerhet Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som: - Har cirka 5 års erfarenhet av att arbeta brett och djupt på en 2nd/3rd linenivå - Har arbetat brett, djupt och hands on med produkter och teknologier så som ovan, med framförallt med databaser, molntjänster, server, klient men även nätverk - Trivs med att arbeta tekniknära  - Är hjälpsam, strukturerad och en problemlösare av rang   Genom din erfarenhet kan du enkelt ta dig an olika typer av frågeställningar i en IT-miljö. Du kommer att få chansen att bredda och fördjupa din erfarenhet hos vår kund. Dessutom kommer du att vara en del av ett erfaret, dedikerat och hjälpsamt gäng som trivs ihop. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Linda Åkesson +46 734 159 351 [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Supporttekniker till Saabs servicedesk i Linköping

Är du i startgroparna eller precis börjat ditt arbetsliv inom IT? Vi har nu kanske marknadens mest attraktiva supporttjänst. Det här kommer vara en flygande start i din karriär där du får en väl paketerad och genomtänkt tjänst. Du kommer såklart vara fokuserad inom support och hjälpa till att lösa ärenden men det här är ingen vanlig 1st line support. Du blir anställd på Centric och uppdraget är hos SAAB, där du kommer ingå i ett team inom IT-operations. Tjänsten är skräddarsydd efter SAAB som satsar mycket på just denna funktion. Det gör att dina arbetsuppgifter varierar och du kommer lära dig mycket på kort tid, då tjänsten är uppdelad enligt följande: - Support - Backoffice - Request fulfillment Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som Supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området som de kallar för ”fronten” kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten men ärenden som du ej lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow.   Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten. Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar men vissa moment måste göras av en person helt enkelt. Dessa ärenden hanteras primärt under nattpassen, där du ungefär var 15e vecka kommer bli tilldelad ett nattpass. Din profil och kvalifikationen Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service samt med en positiv attityd antar du, och löser, de problemen och utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus. Vi ser gärna att du har: - Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT/Teknik - En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem - Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift - Goda kunskaper om Windows 10 Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad vi erbjuder Centric erbjuder i samarbete med SAAB en intern utbildning under uppdraget som kommer gå löpande med två tillfällen per år där du kommer få lära dig det mesta inom självledarskap till hur man hanterar en förstklassig service mot kund. Centric erbjuder även alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom IT. Vi vill erbjuda möjligheten för våra medarbetare att hela tiden utvecklas i sin profession. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan för att nå dina mål, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som anställd får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Projektledare inom Microsoftprodukter till försvarssektorn

Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi en projektledare som kommer arbeta inom digital arbetsplats. I denna dynamiska och utmanande roll kommer du att leda ett övergångsprojekt från Skype till Teams.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Ditt arbete kommer att innebära att driva projektet från konceptualisering till implementering, där du ansvarar för att säkerställa en smidig övergång och att de nya lösningarna integreras effektivt i organisationens dagliga arbete.    Vidare kommer du att arbeta med att: - Leda och hantera övergången från Skype till Teams, inklusive planering, genomförande och uppföljning - Samarbeta med IT- och affärsenheter för att definiera projektets omfattning, mål och leveranser - Utveckla detaljerade projektplaner som spårar framsteg och säkerställer effektiv resursanvändning - Hantera projektets tidsplan, budget och risker för att säkerställa projektets framgång - Facilitera kommunikation och samarbete mellan projektteamet och övriga intressenter - Implementera bästa praxis för projektledning och säkerställa hög kvalitet på leveranserna Din profil och kvalifikationen För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har omfattande erfarenhet av IT-projektledning, med särskilt fokus på implementering av Microsofts produkter. En stark bakgrund inom projektledning i stora organisationer är starkt meriterande.    Vidare ser vi även att du har: - Minst 8 års erfarenhet av IT-projektledning, gärna med fokus på Microsofts produkter - Van att arbeta med projektverktyg såsom Antura Projects, Jira och Confluence - Gedigen kunskap i både traditionella och agila projektledningsmetoder - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska   Meriterande: Färdigheter i att facilitera workshops, pedagogisk förmåga och kompetens inom smart visualisering och rapportering.   Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Processpecialist till försvarssektorn

Till ett uppdrag hos vår kund inom försvarssektorn söker vi en dedikerad och självgående processpecialist till deras Operational Support Management team. Teamet, bestående av 8 personer, är en central del av organisationens IT-avdelning i Linköping och spelar en avgörande roll i att upprätthålla och förbättra IT-tjänsternas kvalitet och effektivitet.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Processpecialist kommer du att ta ägarskap över olika processer, säkerställa att de är korrekt dokumenterade och kontinuerligt arbeta för att förbättra dem. Du kommer också att vara ansvarig för att utbilda kollegor i processerna och operativt följa upp att de efterlevs.   Exempel på ansvarsområden: - Utveckling och förbättring av processer/procedurer - Skapande av utbildningsmaterial och genomförande av utbildningar - Uppföljning av procedurefterlevnad - Skapande av rapporter/dashboards och leveransuppföljning - Ärendeanalyser, trendidentifiering och eskaleringar - Hantering av Major Incident Management   Beredskap ingår i rollen. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är en engagerad och driven individ med förmågan att ta tag i saker och få saker gjorda.   För att trivas och lyckas i denna roll, bör du ha: - Erfarenhet och kunskap inom IT Service Management processer (t.ex. incident-, problem- och changehantering) - En bred förståelse för IT - Stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt - Förmåga att koordinera och driva arbete framåt - Ett förbättringsinriktat arbetssätt - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - God förmåga att arbeta såväl i team som självständigt   Meriterande erfarenheter: - Erfarenhet av att arbeta med ITSM-verktyg såsom ServiceNow - Erfarenhet av agilt arbetsätt - Erfarenhet av teamledning - Certifierad inom ITIL v4   Uppdraget omfattas av försvarssekretess, vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet.  Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

3 april 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Infrastrukturtekniker till SAAB

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga genom avancerad teknik och innovation? Vår kund Saab söker nu ett helt IT-infrastrukturteam som vill vara nyckelspelare i arbetet med att utveckla och förvalta tekniska tjänster som är kritiska för företagets verksamhet. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa tillgängligheten, säkerheten och stabiliteten i Saabs system och digitala tjänster. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Teamet som du kommer att ingå i kommer att hantera en viktig IT-infrastrukturplattform för ett av våra kunds affärsområden, vilket är avgörande för förvaltning och utveckling av tekniska tjänster. Ett betydande fokus kommer att ligga på att säkerställa tillgängligheten till systemet, vilket kräver höga standarder för säkerhet, stabilitet och noggrannhet.   Som person förväntas du vara organiserad och van vid att ta ansvar. Du är en person som agerar och är noggrann i dina åtaganden samt strävar efter att göra ett utmärkt arbete tillsammans med ditt team. Ditt team kommer att spela en central roll i att leverera och stödja IT-tjänsterna. Det är av yttersta vikt att genomföra och dokumentera arbetet enligt etablerade rutiner och processer.    Just nu letar vi efter: - Infrastrukturtekniker inom Windows med minst 9 års erfarenhet - Infrastrukturtekniker inom Windows med 4-8 års erfarenhet  - Infrastrukturtekniker inom Windows med 1-3 års erfarenhet  - Infrastrukturtekniker inom Linux med 4-8 års erfarenhet   Tillsammans kommer ni att ansvara för och upprätthålla en IT-infrastruktur med vanliga uppgifter. Det inkluderar att leverera klient- och serverbaserade tjänster och att vara en del av drift- och supportteamet. Ni kommer också att hantera patchning och uppgradering av klient- och servermiljön, samt utveckla skript och använda automatiseringsverktyg för att effektivisera arbetsflöden. Dessutom kommer ni att delta i utvecklingen av tjänster kopplade till infrastrukturplattformen och se till att säkerhetskraven efterlevs. Aktivt deltagande i förbättringsarbeten av tekniska lösningar kommer också att vara en del av ert arbete. Din profil och kvalifikationen Krav, teambaserat: - Erfarenhet av att hantera Windows-servermiljöer och VDI-plattformar - Några års erfarenhet av Linux med fokus på serverdrift - Gedigen erfarenhet av att arbeta med Redhat och CentOS - Tidigare erfarenhet av att sätta upp nya utvecklingsmiljöer med ovanstående tekniker - Ett genuint intresse för teknik och att hålla sig uppdaterad med de senaste utvecklingarna inom branschen   Meriterande: - Scriptningsspråk som Bash, Python eller Perl - Kunskap inom IT- och informationssäkerhet - Nätverksskiktet såsom TCP/IP, switching, routing och brandvägg i datacentermiljö - Övervakningsverktyg som Nagios/op5 - Teknologier som Docker/Podman, Kubernetes, Git, Jenkins, Artifactory, PostgreSQL, Grafana, VMware - Konfigurationshantering med verktyg som Ansible eller Puppet - Horizon - SCCM - Microsofts standardprodukter såsom Active Directory, DNS, och WDS   Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan innebära krav på svenskt medborgarskap för vissa säkerhetsklassificerade roller.   Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

3 april 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
3rd line technician till stor kund i Varberg

Nu söker vi dig som är supporttekniker och redo att ta dig an nya utmaningar i ett spännade uppdrag. För att klara av samt trivas i rollen som supporttekniker på 3rd line så krävs det att du har tidigare erfarenhet inom området och är välbekant med de system och verktyg som används i det dagliga arbetet. Om du är eller har varit drifttekniker kan det mycket väl vara just dig vi letar efter till detta uppdrag hos en av våra kunder i Varberg.   Uppdraget startar omgående och pågår till 31-01-2025. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra fortsatt karriär Arbetsuppgifter Som 3rd line technician kommer du att spela en central roll i att säkerställa den smidiga driften av kundens IT-miljöer. I rollen ansvarar du för underhållet av kundens servrar, interna infrastruktur och applikationer. Du hanterar den dagliga driften av kommunikations- och informationssystem, programvara, maskinvara och annan IT-utrustning för att identifiera och förebygga incidenter och driftstörningar. Ditt arbete omfattar administration av företagets IT-infrastruktur, övervakning av förbindelser mellan användare och hårdvara/mjukvara, samt konfigurering, installation, underhåll och uppgradering av hård- och mjukvara. Du deltar även i teamet med din expertis i projekt som rör drift och infrastruktur och är involverad i incidentprocessen.   Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att dagligen stödja och underhålla klienter som kör Windows 10 och Win 11, aktivt verka inom Configuration Manager för att effektivisera och optimera IT-infrastrukturen samt implementera och upprätthålla uppdateringar av Group Policy Objects (GPO) för att säkerställa övergripande systemkonsistens. Du kommer även att ansvara för att förbereda och distribuera security patchar på ett snabbt och säkert sätt, administrera klientens säkerhetsuppdateringsprocess och ha expertis inom Microsoft Defender och antiviruslösningar för att garantera en hög nivå av klientens säkerhet. Din profil och kvalifikationen Personlig lämplighet och viljan att växa inom området kommer att vara av yttersta vikt. Vi värderar din förmåga att snabbt ta till dig ny teknik och din skicklighet i att felsöka problem av varierande storlek och komplexitet. Vi önskar att du är förtroendeskapande, skapar positiva relationer både inom den egna gruppen och gentemot övrig verksamhet. Din komfort i förändring och en naturlig strävan mot kontinuerliga förbättringar är viktiga egenskaper.  Krav för rollen: - Säkerhet (du har kunskap och har jobbat med antivirus klient) - Jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget - Har gjort förändringar i IT-miljö (IT Change) tidigare - Förståelse för ITIL-processer - Windows server Win 10 och Win 11 - Behärskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell - Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift   Det är meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Second line IT-suppporttekniker

Vi på Centric söker nu en erfaren IT-supporttekniker som tidigare arbetat en längre tid som first line support och vill ta nästa steg i karriären inom IT, eller du som har arbetat som second line supporttekniker. Har du ett genuint intresse för problemlösningar inom IT samt tidigare erfarenhet i området är det med stor sannolikhet dig vi söker till detta uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Second line IT-support är mer specialiserad support som tar itu med mer komplexa tekniska ärenden. Då arbetar man oftast i nära samarbete med first line-supporten och ger mer avancerad support genom att undersöka och lösa problem som kräver djupare teknisk kunskap och kompetens. Arbetet består till stor del av att analysera, felsöka och lösa problem. Du kommer bl.a. att arbeta med klientsupport och serverrelaterade ärenden samt med distribution av applikationer. Din profil och kvalifikationen Du har tidigare arbetat med second line support i 6-12 månader och har goda kunskaper gällande support och felsökning. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är stabil och trygg och har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor. Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Krav för rollen: - Du uttrycker dig obehindrat i både svenska och engelska. - AD - Microsoft server - SCCM - Office365 - Exchange - WAN/LAN och brandväggsteknologi - VMware eller Hyper-V Meriterande: - Citrix - ITIL Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alicia Mattsson på tfn: 0734-159393 eller [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024