Arbetar du inom IT?

”Ja?” tänker du, och vilken tur tänker vi och wiho för att vi på Centric nu väckt ditt intresse. Vi på Centric växer och behöver nu flera duktiga IT-konsulter inom framför allt 2nd line support inom IT-infrastruktur till flera av våra kunder i Stockholm. Är du nyfiken på nytt arbete? För vi är nyfikna på dig och dina kompetenser! Läs vidare nedan! Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Nu tänkte vi på Centric berätta lite mer om hur din vardag som IT-konsult kan se ut. Som IT-konsult på Centric tror vi att du är lika mån om din utveckling som vi är. Nämnde vi att du har fri tillgång till tusentals certifieringar? Japp, du hörde rätt. Oavsett vad dina kollegor på Centric arbetar med så har vi alla en gemensam nämnare – vi bryr oss om varandra! Som 2nd line tekniker kommer din vardag bestå av varierande arbetsuppgifter; det kan exempelvis handla om allt från att lösa komplexa IT-problem till att lösa incidenter och vara spindeln i nätet i verksamheten. Som du förstår så kommer dina arbetsuppgifter att variera beroende på vilken kund du arbetar hos, dock garanterar vi dig ett utvecklande och spännande uppdrag inom IT! Din profil och kvalifikationen För att passa i rollen som 2nd line tekniker tror vi att du är en guru på problemlösning och drivs av att hitta lösningar. Du säger inte direkt nej till en utmaning, eller hur? Var svaret på frågan nej, är det helt klart dig vi vill komma i kontakt med! Vi ser gärna att du har arbetat minst tre år i en liknande roll. Vi tror också att du har en bra social förmåga, är serviceminded och en lagspelare. Skallkrav - Minst tre års erfarenhet inom IT-support - Kompetens inom Active Directory och uppsättning av GPOer - Kunskaper inom Microsoft 365, Microsoft Exchange, Azure Portalen - Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem - Uttrycker dig väl på svenska och engelska – i både tal och skift Meriterande - Högskoleutbildning inom IT - Körkort Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
NOC-tekniker

Till ett uppdrag hos en av våra kunder söker vi nu en NOC-tekniker. Hos kunden arbetar du i ett team med 24 kompetenta kollegor där gruppen präglas av en god sammanhållning. Företaget sitter i nybyggda lokaler i Arenastaden och du erbjuds en utmanande roll med goda utvecklingsmöjligheter.   Du börjar anställningen som anställd hos Centric de första sex månaderna. Målsättningen och syftet är att du efter denna period ska bli anställd direkt av kunden då de letar efter en person som vill vara en del av verksamheten på lång sikt. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som NOC-tekniker ingår du i ett team på 24 personer som arbetar med drift och support inom nätverk och säkerhet. I rollen arbetar du med varierande arbetsuppgifter där du ansvarar för drift och övervakning samt åtgärd av incidenter. För att erbjuda sina kunder bästa möjliga service är Network Operation Center (NOC) bemannad dygnet runt och du kommer därmed att arbeta skiftgång. I din roll utmanas du ständigt då teamet erbjuder drift och support till många olika företagskunder med varierande tjänster och leverantörer.  Din profil och kvalifikationen Vi tror att du som söker tjänsten är en lagspelare som ställer upp och arbetar tillsammans med ditt team. Du har en vilja och förmåga att leverera lösningar till kunder och ge dem god service. Du är trygg i både relationen och dialogen med kunder och kollegor där du visar på ett stort ansvarstagande och har en förmåga att ta ansvar och initiativ. Mer om dig: - Cisco CCNA-certifiering - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska - Meriterande med utbildning inom nätverk eller motsvarande erfarenhet - Meriterande med några års erfarenhet som nätverkstekniker - Meriterande med certifiering inom HP Aruba, Meraki Vad vi erbjuder På Centric hjälper vi dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Systemadministratör inom Linux / UNIX

På uppdrag av en av våra kunder i Stockholm söker vi dig som vill arbeta med systemadministration inom Linux / UNIX i några av Sveriges största och mest intressanta Linuxmiljöer. Företaget har flera tjänster att fylla och kan se en plats för både dig som är i början av din Linux/UNIX-karriär och dig med längre erfarenhet! Tjänsten blir en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos vår kund. Arbetsuppgifter I rollen som Linux/UNIX systemadministratör kommer du mestadels att sitta ute hos kunder och vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla deras IT-miljöer. Bland kunderna finns företag med både tusentals och tiotusentals maskiner i sina miljöer. Tack vare miljöernas storlek finns det goda möjligheter för dig att utvecklas i den riktning du själv vill och att få chans att arbeta med det som just du tycker är roligt. Tjänsten erbjuder dig möjligheten att lära dig mycket inom Linux/UNIX-området och hitta vilken inriktning du känner är intressant för din utveckling. Det finns möjlighet till relevanta certifieringar och vidareutbildning på ett sätt som passar dig. Kanske trivs du bäst med att lära från en kollega, eller via självstudier och laboration. Din gruppledare hjälper dig hitta vad som passar bra för dig. Du kommer arbeta med många kompetenta tekniker med olika specialistområden och är du nyfiken och framåt finns alla möjligheter att utvecklas både som person och i rollen som tekniker. Som konsult får du närheten av ett småföretag men kan arbeta i miljöer med storföretagsbudget. Du kommer att tillhöra ett mindre team som har olika specialistkunskaper inom Linux-/UNIX-området. Då man arbetar som konsult så ses man inte varje dag men en gång i månaden samlas gruppen över en lunch – där får man ett naturligt forum för att utbyta kunskaper och tankar men även för att få information och bara träffas och ha trevligt. Utöver dessa månadsträffar finns det alltid möjlighet att ta hjälp av varandra om något dyker upp. Din profil och kvalifikationen Du som söker tjänsten som systemadministratör har utbildning inom Linuxområdet och har arbetat minst några år inom området och därigenom har skaffat dig kunskaper om Linux/UNIX i produktionsmiljöer. Det är meriterande om du har kompetens inom följande: - Ansible, Puppet, Salt eller motsvarande - Scriptning/programmering - Postgresql, mariadb, ldap - Jenkins eller mostvarande - Git, mercurial, svn eller motsvarande Du kommunicerar dagligen både skriftligt och muntligt på engelska varför det är ett krav att du behärskar språket väl. Du har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling.   Vad vi erbjuder Företaget är verksamt inom flera olika affärsområden och deras grundpelare har alltid varit IT-konsultation. Det är där de har sin primära affärsverksamhet, med bred kompetens inom alla delar av IT-området, från supportpersonal till IT-arkitektur. Företaget grundades 2005 och har 15 år i branschen. De har stadigt vuxit och expanderat snabbt, med fem gasellutmärkelser under bältet, många nöjda kunder och en konsultstab som växer för varje månad. Att känna delaktighet, engagemang och flexibilitet i sitt arbete samt att få jobba med utvecklande uppdrag är viktiga nycklar till trivsel på arbetsplatsen och därför är det något de satsar mycket på. Du har möjlighet till snabb utveckling och chans att höja din kompetens inom relevanta områden. Man jobbar främst med längre uppdrag och kunderna är oftast medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Senior nätverkstekniker

Har du goda kunskaper och tidigare arbetslivserfarenhet inom nätverk och vill arbeta i en ansvarsfull roll med goda utvecklingsmöjligheter? Då är det dig vi söker! En av våra kunder behöver hjälp. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på sin karriär. Arbetsuppgifter Som senior nätverkstekniker arbetar du med komplexa arbetsuppgifter, antingen inhouse eller ute hos kund. Ditt arbete kommer främst bestå av: - Drifta, supporta, förändra och utveckla kundens datanätverk - Ta hand om nätverksinstallationer från ax till limpa - Konfigurera switchar och routrar - Bygga långsiktiga goda relationer till kravställare och kunder - Designa lösningar och hantera större tekniska implementeringar - Dokumentation och rapporteringar - Övervakning av nätverk och utrustning Din profil och kvalifikationen För att lyckas i rollen som senior nätverkstekniker bör du ha: - Examen inom IT/nätverk - Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet som nätverkstekniker - Erfarenhet av komplexa nätverksmiljöer - Behärskar svenska i både tal och skrift - Arbetslivserfarenhet av trådlös infrastruktur - Erfarenhet av komplexa Ciscomiljöer Meriterande kunskaper - IT-säkerhet i komplexa nätverksmiljöer - CCNA/CCNP-certifieringVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
IT-tekniker 3rd line support

Centric har just nu flera kunder som är i behov av supporttekniker på 3rd line nivå. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som tekniker på 3rd line arbetar du bland annat med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i olika IT-miljöer. Dessutom hjälper du till med nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten. Din profil och kvalifikationen För att lyckas i din roll som tekniker inom 3rd line / senior IT-tekniker har du en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Du gillar att arbeta både individuellt samt som en del i en grupp. Du är väl införstådd med vikten av processer och dokumentation. Du är lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv. Det faller sig naturligt att för dig att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter och du har ett brinnande tekniskt intresse. Du har erfarenhet av drift och support, och vi ser gärna att du drivit olika förändringsprojekt tidigare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Krav: - 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Windows Server (Infrastruktur samt inbyggda funktioner) - Powershell, VB script - Microsoft Office365 - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av större Windows server miljöer - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av 3:e parts applikationer på Windows - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: - Microsoft SQL-server - Microsoft Azure - Microsoft Exchange - Server virtualisering (VMware eller HyperV) - Citrix/Cisco produkter - Kunskap och erfarenhet av lagringslöningar - Klientmanagering - Kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL - Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar - Körkort B - Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig LÅTER DET INTRESSANT? Vi hanterar ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Junior nätverkstekniker

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi nu en junior nätverkstekniker som är i början av sin IT-karriär. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på sin karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team på ca 40 personer som arbetar med nätverkssupport. Tillsammans kommer ni att ansvara för incidenthantering, funktionssupport och användarstöd till företagets kunder. Ni kommer att genomföra felsökningar av förbindelser och ha löpande dialog med kunder, leverantörer och partners. Efter en tid i rollen kommer du få omkring 2-5 kunder som du ansvarar lite extra för där du kommer att delta i månatliga möten tillsammans med kund. I denna roll kommer du att erbjudas goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer att skapa dig en bred kompetens där du lär dig en mängd system och en personlig utvecklingsplan som ständigt hjälper dig att vässa dina kunskaper. Du kommer att arbeta i ett kontor som ligger centralt vid Hötorget i Stockholm med en social atmosfär. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT / data / nätverk alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Som person är du självgående, social och serviceinriktad. Du är en problemlösare och kan ta egna initativ. Krav - Eftergymnasial utbildning inom IT / data / nätverk alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Kunskaper inom TCP/IP och de vanligaste protokollens funktion som exempelvis BGP, OSPF, ISIS - Erfarenhet av Cisco - Flytande i svenska & engelska i tal och skrift Meriterande - Har arbetat i en kundnära roll - Är bekant med MPLS och anslutningstekniker för fiber Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Systemadministratör inom Linux

Vi söker nu en erfaren (senior) systemadministratör inom Linx som kommer att ansvara för kundens systemmiljö; servrar, klienter, lagring. Det kan vara antingen på fysisk maskinvara eller handla om virtuella Data Center. Rollen omfattar installation, konfiguration, underhåll och felsökning av operativsystem, tjänster, program och maskinvara på både servrar och klienter. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga vidare på sin karriär. Start: omgående Varaktighet: tillsvidare Plats: Kista Anställning: heltid Arbetsspråk: svenska och engelska Arbetsuppgifter - Installera, Konfigurera och underhåll olika Linux-distributioner som Ubuntu, CentOS, RHEL, Debian som används i Enterprise-område - Installera, konfigurera, underhålla och felsökning olika systemtjänster som DNS, RADIUS, NTP, DHCP, LDAP, MySQL, MariaDB, PHP, Apache, Nginx, Puppet, Ansible, NAS, SAN, EMC, NMS-system - Installera, konfigurera och underhåll olika Linuxprogram som behövs i Telecom Enterprise-miljö. Olika ansökan om IMS och Radio som inte är Ericsson Node-baserad. - Utveckla en infrastruktur för att ge stöd till alla affärskrav och utföra regelbunden felsökning på system för att lösa alla problem - Planera, föreslå och implementera olika system för automatisering - Hårdvaruinventering - Servicelager - Dokumentera olika system så att det är förståeligt för andra och hålla den dokumentationen uppdaterad - Tätt samarbete med STS Stockholmsgrupper, som Network Team, IMS Team och Radio Team Din profil och kvalifikationen - Erfarenhet av Linux-servrar i virtualiserade miljöer - Erfarenhet av Linux-servrar i Klustermiljöer - Erfarenhet av Puppet och Ansible - Stark problemlösning och kommunikationsförmåga - Erfarenhet av MySQL och / eller MariaDB - Mycket goda kunskaper inom Shell, Perl och / eller Python skriptVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Erfaren IT-tekniker 1st line support

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi dig som arbetat några år i en servicedesk och vill utvecklas vidare. Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som supporttekniker där du kommer att ta emot ärenden via telefon och ett ärendehanteringssystem men du kommer även att supportera användare på plats. Du kommer att arbeta med felsökning av datorer, telefoner, utskrifter och applikationer samt ha hand om leveranser av IT-utrustning. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning. Din profil och kvalifikationen Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för teknik och att ge support. Du är ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande; du tycker om att vara behjälplig och vill alltid ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi även att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda användare, du ska ha förmågan att kunna ta fram en beskrivning av ”helheten” i ett problem genom att ställa relevanta frågor för att på så sätt underlätta felsökningen för teknikerna som ärendet eskaleras vidare till.  Krav - Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat som supporttekniker - Erfarenhet av att ha arbetat med Active Directory - Erfarenhet av att ha arbetat med Windows - Erfarenhet av att ha felsökt hård- och mjukvara - Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Supporttekniker till second line

Centric söker nu en supporttekniker med minst ett års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.   Arbetsuppgifter Du kommer att sköta driften och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.    Din profil och kvalifikationen Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse. Du har erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team. Krav på erfarenhet -  Systematisk felsökning -  Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem -  Minst 1 års erfarenhet i slutanvändarsupport -  Microsoftmiljö -  Active Directory -  Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc. - Dokumentation - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Supporttekniker till first line

Centric söker nu en supporttekniker som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.   Arbetsuppgifter Som supporttekniker i en first line kommer du att sköta driften och support av kundens system. Daglig kontakt med slutanvändare via telefon, ärendehanteringssystem och mail där du som supporttekniker kommer att felsöka och guida IT-relaterade problem. Vidare är dokumentation av ärenden och manualer något som ofta tillhör sin vardagliga arbetsdag.     Din profil och kvalifikationen Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse. Du har viss erfarenhet eller relevant utbildning inom IT samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team. Krav på erfarenhet - Erfarenhet och/eller relevant utbildning av IT - Viss erfarenhet i slutanvändarsupport - Microsoftmiljö - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024