Erfaren drifttekniker

Nu söker vi dig som är drifttekniker och redo att ta dig an nya utmaningar i ett nytt uppdrag. För att klara av samt trivas i rollen som drifttekniker krävs det att du har tidigare erfarenhet inom området och är välbekant med de system och verktyg som används i det dagliga arbetet. Om du är eller har varit drifttekniker kan det mycket väl vara just dig vi letar efter till detta uppdrag hos en av våra kunder i Örebro. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss! Arbetsuppgifter Drift går att översätta i underhåll, där du i denna roll ansvarar för just underhåll av kundens servrar, interna infrastruktur och applikationer. Vidare hanterar du den dagliga driften av kommunikations- och informationssystem, programvara, maskinvara och annan IT-utrustning för att identifiera och förebygga incidenter och driftstörningar. Du kommer att administrera företagets IT-infrastruktur, övervaka och se till att förbindelser mellan användare och hårdvara/mjukvara upprätthålls. Arbetet är primärt operativt med organisationens datasystem och kringutrustning såsom applikationsservrar, databasservrar, webbservrar, datorer, skrivare och lagringsenheter – varför en bred teknisk kompetens och erfarenhet önskas. Du kommer konfigurera, installera, underhålla och uppgradera hård- och mjukvara och medverka i teamet med din kompetens i projekt rörande drift och infrastruktur. Din profil och kvalifikationen Det finns vissa krav vi sätter på den som ansöker till rollen vad gäller teknisk kompetens, men vi lägger också vikt vid hur du är som person i processen. Du förväntas ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är precis i en sån roll som du trivs bäst. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska - i både tal och skrift Kompetenskrav: - Du har tidigare arbetat i en strukturerad servicedesk i 2-3 år och har god kännedom om hur arbetsprocessen ser ut - Generell förståelse för större IT-infrastruktur - Active Directory - Windows Server - VMware - Microsoft 365 - Azure - Hantering av backup samt nätverk Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Peter Larsen +46734159362 [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Onsitetekniker till statlig myndighet

Nu söker vi en onsitetekniker till ett uppdrag på en statlig myndighet i Örebro. Du kommer att arbeta på plats med ett team där ni tillsammans supporterar personal med sina IT-ärenden.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss! Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som onsitetekniker på ett utbildningscenter där du i första hand kommer att stötta personalutbildare med hårdvaruutrustning och AV-utrustning i utbildningssalarna. Din profil och kvalifikationen Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt på plats. Du trivs med att kombinera både tekniken och kontakt med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare. Som person är du social, utåtriktad och känner dig bekväm i din roll som onsitetekniker. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav - Minst 1 års arbetslivserfarenhet som onsite-tekniker - Körkort Meriterande: - Arbetslivserfarenhet inom statlig myndighet Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Peter Larsen +46734159362 [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Senior nätverkstekniker

Att en nätverkstekniker är en vital funktion för ett företag, det vet både du och jag. Ofta söker vi olika typer av nätverkstekniker, så har du en bred erfarenhet av med planering av nätverk eller kanske erfarenhet av konfiguration/programmering av switchar och support eller något annat spännande? Just nu söker vi en senior nätverkstekniker med några års relevant erfarenhet till kundens pågående projekt och förvaltningar. Uppdraget kan variera och omfatta drift, utveckling eller uppgraderingar för att säkerställa krav på säkerhet och funktion. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att fortsätta bygga på din karriär. Arbetsuppgifter Som senior nätverkstekniker så kommer du att sköta uppsättning, drift och support av kundens lokala nätverk. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta för att drifta och säkerställa nätverkets funktion. Det innebär att du ibland får släppa det dagliga arbetet för att hantera en eventuell incident. Du kommer med stort eget ansvar att arbeta i både stora och små projekt med allt från livscykelhantering till beställningar för att uppfylla kundens behov. Din profil och kvalifikationen Vi letar efter dig som har utbildning samt arbetslivserfarenhet inom nätverksteknik. Du brinner för området och kanske har samlat på dig certifieringar inom området. Du har minst 5 års erfarenhet och har en bred nätverkskompetens. Du har god kunskap om supporerat element kring nätverksmiljöer avseende av system för managering, övervakning, scriptning och automatisering av deployment av switchar/routrar. Som person ser vi att du är strukturerad och metodisk. Du behöver vara social och duktig på att samarbeta; en engagerad person kommer alltid att trivas bra i uppdraget! Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav - Minst fem års arbetslivserfarenhet som nätverkstekniker - Goda kunskaper inom routing och switching - Erfarenhet av lösningar från någon/några av tillverkarna Cisco, Fortinet, HP, Dell, Palo Alto, VMware eller Check Point - Kompetens inom TCP/IP-stacken, Routing/Switching, Brandväggar och WLAN-tjänster - Goda kunskaper inom Wireless Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Peter Larsen +46734159362 [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Senior Teams-konsult till Göteborgs Stad

Vi söker en erfaren och engagerad teknisk konsult med expertis inom Microsoft Office-applikationer för att förstärka teamet på Intraservice hos Göteborgs Stad. Som teknisk konsult kommer du spela en avgörande roll i att stötta och driva införandet av nya arbetssätt i vår Office365-miljö, med särskilt fokus på MS Teams. Du kommer vara en nyckelperson i förändringsprojekt och fungera som sakkunnig för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Teams-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Senior nivå inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Senior nivå inom Teams med förmåga att hantera och konfigurera Teams-funktionalitet på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget Sharegate för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Sharepoint-specialist till Göteborgs Stad

Vi söker en driven och erfaren teknisk konsult med kompetens inom digital infrastruktur och Microsoft Office-applikationer för att ansluta till teamet på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Sharepoint-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Ska vara senior inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Ska vara senior inom SharePoint Online med förmåga att hantera och konfigurera SharePoints funktionalitet på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget Sharegate för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Exchange-specialist till Göteborgs Stad

Vi söker en erfaren och engagerad teknisk konsult med expertis inom Microsoft Office-applikationer för att ansluta till team på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Exchange-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Senior nivå inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Senior nivå inom Exchange Online med förmåga att hantera och konfigurera Exchange-miljön på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget BitTitan för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Säljare till spännande IT-konsultbolag

Är du en driven säljare med passion för IT och förmåga att övertyga även den mest skeptiska kunden? Då kan du vara precis den vi letar efter!   Vi på Centric i Linköping är ett framåtlutat gäng som har hittat vår position i en mogen konsultbransch. Vi gillar affären och är på sätt och vis säljare allihop. Vårt fokus är att leverera konsult-/rekryteringslösningar samt andra färdigpaketerade IT-lösningar som vi har. Vi tror på att kombinera teknisk expertis med personlig service för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Centric jobbar ständigt med vårt erbjudande till kund och de närmsta åren tror vi att det kommer hända mycket med vårt erbjudande. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att vara ansiktet utåt för vårt företag. Du kommer att vara ansvarig för att identifiera nya affärsmöjligheter, skapa starka relationer med kunder och driva försäljningen framåt. Du förväntas kunna paketera och sälja de tjänster vi har idag men också kunna se nya affärsmöjligheter för Centric.   I Linköping är det viktigt att kunna navigera på en förhållandevis liten marknad där relationer många gånger går först. Du ansvarar för att identifiera och följa upp nya affärsmöjligheter inom IT-sektorn. Det handlar till stor del om att skapa och upprätthålla kundrelationer och driva försäljningsprocessen från start till mål.  Din profil och kvalifikationen - Driven: Du har en stark vilja att nå uppsatta mål och tar initiativ för att göra det möjligt. - Kommunikativ: Du är en övertygande kommunikatör som trivs i kundmöten och presentationsituationer. - Tekniskt intresserad: Du behöver inte vara en expert, men du har ett genuint intresse för teknik och kan förstå våra produkter och tjänster. Du förstår och kan kommunicera tekniska lösningar.  - Relationsbyggare: Att skapa långsiktiga relationer är en av dina styrkor, och du ser värdet i att vårda kundrelationer över tid.   Så, är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag och låt oss tillsammans skapa framgång både för dig och för Centric. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Vad vi erbjuder - En stimulerande arbetsmiljö där din insats verkligen gör skillnad. - Möjlighet att arbeta med spännande teknik och innovativa lösningar. - Konkurrenskraftig lön och förmåner. - Ett tight och stöttande team där vi hjälper varandra att växa och utvecklas.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.   Förutom att du kommer bli en del av vårt team i Linköping så kommer du också att ha kollegor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4200 anställda i Europa. Martin Fredriksson +46 734159355 [email protected]

21 mars 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Systemingenjör i Access Management

Vår kund inom försvarssektorn expanderar sitt team och söker nu en System Engineer med passion för Access Management. Ditt arbete kommer att spela en avgörande roll i att effektivisera och säkra kundens IT-infrastruktur genom innovativa lösningar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll hos vår kund i Linköping kommer du att vara en nyckelspelare i att bygga och implementera automationer för uppsättning och konfiguration av accessrelaterade komponenter, inklusive Boundary, Entra ID, CyberArk och Active Directory. Du kommer att arbeta nära kundens IT- och säkerhetsteam för att säkerställa en smidig och säker hantering av tillgångar i hela organisationen. Att kunna navigera i komplexa miljöer och ha en djup förståelse för nätverk och systemadministration är avgörande för att lyckas i denna roll. Dessutom är en bred förståelse för hur modern gitops IT fungerar viktigt. Din profil och kvalifikationen Den ideala kandidaten för denna position är en person med: - Grundläggande kunskaper inom nätverk och systemadministration - En allmän förståelse av modern gitops IT - Starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell, samt Active Directory - Erfarenhet av att arbeta med CyberArk och Entra ID är önskvärt - Djupgående kunskap i Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell - Erfarenhet av Active Directory - Erfarenhet av CyberArk och Entra ID - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Meriterande kunskaper: - FastAPI, Hashicorp Vault, Kubernetes, Keycloak, Helm, och CI/CD (GitLab) kunskaper är starkt meriterande. - Erfarenhet av Hashicorp Boundary, Openstack, Saltstack är också fördelaktigt. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Projektledare till försvarssektorn

Är du den drivna och resultatorienterade projektledare vi söker till vår kund inom försvarssektorn? Huvudfokus kommer ligga mot Privileged Access Management (PAM),men det är dock inget krav på tidigare erfarenhet inom just PAM.    Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som projektledare hos denna kund i Linköping kommer du att ha ansvaret för att leda projekt med fokus på att säkerställa och förbättra hanteringen av privilegierad åtkomst inom kundens organisation. Ditt uppdrag inkluderar att sätta upp och implementera en on-boarding process för PAM, i nära samarbete med kundens IAM-team.   Du kommer att: - Koordinera PAM on-boarding av applikationer och lösningar över kundens breda IT-landskap - Ha det övergripande ansvaret för att implementera införandet och höja medvetenheten kring säkerhet och riskhantering för privilegierad åtkomst - Arbeta i komplexa miljöer och marknadsföra PAM internt, förmedla dess risker och bidra till utvecklingen av on-boarding processer Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är en engagerad och driven individ med förmågan att ta tag i saker och få saker gjorda. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av PAM, men ett intresse och grundläggande förståelse för området är viktigt.   Du bör även ha: - Förmågan att effektivt kommunicera och marknadsföra PAM inom organisationen - Kompetens att förmedla vikten av riskhantering och säkerhetsåtgärder kopplade till privilegierad åtkomst - Erfarenhet av att arbeta i komplexa miljöer och leda projekt till framgång - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Uppdraget omfattas av försvarssekretess (RK3), vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet.   Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Systemutvecklare ServiceNow

Vi söker konsulter som kan ta rollen som Systemutvecklare ServiceNow till enheten IT Serviceapplikationer hos Göteborgs Stad Intraservice. Denna roll innebär att arbeta tillsammans med personal från ett förvaltnings- och utvecklingsteam. Ditt uppdrag är att säkerställa produktionsmiljöerna genom att utveckla, dokumentera och förvalta tjänsteleveranserna inom området ServiceNow.   Rollen innebär en omfattning på cirka 100% av en heltid.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.  Arbetsuppgifter Som ServiceNow-utvecklare förväntas dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera utveckling och implementation av funktioner på ServiceNow-plattformen, skapande av automatiserade testfunktioner samt utförande av tester. Du förväntas också delta i årliga uppgraderingar av ServiceNow och dokumentera de utvecklade funktionerna, samtidigt som du uppskattar tiden för nyutveckling och deltar i veckovisa releaser. Det är avgörande att du följer etablerade rutiner och riktlinjer samt håller dig uppdaterad om nyheter och vägkartor från leverantören, samtidigt som du samarbetar med kunder och andra teammedlemmar. När det kommer till leveranser förväntas du inte bara leverera utveckling och implementation av funktioner i ServiceNow, utan även dokumentera dessa leveranser och bistå vid överlämning till teknisk systemförvaltning. Vidare förväntas du vara en del av tekniska systemförvaltningsteamet och följa gällande regler, rutiner och riktlinjer för utveckling och förvaltning.   Kunden strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats och välkomnar sökande från alla bakgrunder och identiteter. Din profil och kvalifikationen - Erfarenhet från tidigare uppdrag inom IT i verksamhet om minst 10 000 användare - Erfarenhet av uppdrag som innefattar utveckling, anpassning och implementation i ServiceNow - Erfarenhet av JavaScript  - Erfarenhet av utveckling och förvaltning av integrationer mellan ServiceNow och andra system. - Erfarenhet av att ha arbetat med minst ett uppdrag inom svensk offentlig sektor eller svensk statlig myndighet de senaste 10 åren eller motsvarande - Erfarenhet av minst 1 uppdrag gällande implementation av Discovery   Certifieringskrav - Inneha ITIL Foundation certifiering, minst version 3 - Inneha minst en certifiering för ServiceNow sviter, exempelvis ITSM/CSM/HR Professional - Inneha ServiceNow certifiering för application developer - Inneha minst en certifiering för ServiceNow Implementation specialist - Inneha ServiceNow certifiering för System administrator Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024