Isaksson Rekrytering & Bemanning AB jobb

Lediga jobb hos Isaksson Rekrytering & Bemanning AB

Handläggare el till Primaplan i Stockholm

Är du en engagerad person med ett stort intresse för projekteringsarbetet och redo för nästa steg i karriären? Vill du vara med på en unik tillväxtresa i ett bolag där medarbetarna utgör kärnan? I rollen som Handläggare får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag! Om PrimaPlan PrimaPlan består av engagerade, entusiastiska och vidareutbildade teknikkonsulter med en bred och hög kompetens. Med över 100 års sammanlagt erfarenhet i branschen hjälper vi våra kunder med ritningar, förstudier, system- och bygghandlingar samt projektledning, installationssamordning och kalkyl/kostnadsberäkningar främst inom el och säkerhet. Hur kommer en arbetsdag att se ut? Som Handläggare el på PrimaPlan kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen bestå av att samordna och utföra projekteringsarbetet så att det utförs enligt kundens önskemål, företagets kvalitetssystem, inom överenskomna tekniska, ekonomiska och tidsmässiga ramar. Vi har en god laganda och hjälps tillsammans åt med de utmaningar som uppstår. Du kommer att tillhöra ett trevligt företag med sociala och drivna medarbetare som gillar att ha kul tillsammans både under och efter arbetstid! I tjänsten ingår till exempel att Rita/konstruera i AutoCAD/Magicad Upprätta Tekniska beskrivningar Ekonomiuppföljning Dimensionering och utredningar Kundkontakt Vem söker vi för tjänsten? Som person är du engagerad, initiativrik och ansvarstagande med en god social kompetens. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt, har ett högt personligt driv och en arbetsmoral med en stark vilja att lära nytt. Du trivs med att arbeta självgående samtidigt som du alltid prioriterar och sätter "teamet" först. Du ska ha erfarenhet inom branschen och självständigt driva och koordinera projekt. Vi önskar även att du: Har minst tre års erfarenhet som elkonstruktör Är utbildad elektriker Högskoleingenjör alt. Elektroingenjör, tekniskt gymnasium eller motsvarande samt praktisk el-bakgrund Är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta och arbeta självständigt Har god kännedom om de olika  entreprenadformerna ABT06 och AB04 Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta senior rekryteringskonsult Jonas Bessing, 0736-264750. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Fastighetsskötare till Båstadhem

Vill du jobba som fastighetsskötare på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då bör du läsa vidare! Båstadhem har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024. Är du en person som håller ögonen öppna för vad som behöver göras och utifrån det tar egna initiativ? Vill du utveckla dina kunskaper inom både inre och yttre fastighetsskötsel och samtidigt ha ett givande och roligt jobb? Ansök till tjänsten som fastighetsskötare för att få möjligheten att bli en del av teamet hos Båstadhem! Resultatet av Båstadhems senaste medarbetarundersökning har kvalificerat Båstadhem till en av Sveriges bästa arbetsplatser via "Great Place to Work". Professionalism, arbetsglädje och respekt – Båstad kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden. Om Båstadhem Båstadhem AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Båstads kommun. Med ca 1000 lägenheter runt om i Båstads kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden avseende hyresrätter i Båstads kommun. Vi äger och förvaltar även kommunens samtliga äldrevårdsfastigheter. Sedan april 2011 förvaltar vi också kommunens övriga fastigheter. Båstadhem ingår i Sveriges Allmännytta, som är en bransch- och intresseorganisation för 300 bostadsföretag, i huvudsak allmännyttiga. Kollektivavtal finns mellan Fastigo och Fastighetsanställdas Förbund. Vi är idag 24 medarbetare; 8 kontorsanställda, 10 fastighetsskötare, 4 fastighetstekniker och 2 snickare. Vad går tjänsten som fastighetsskötare ut på? Som fastighetsskötare kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen bestå av att arbeta med både yttre och inre skötsel. Du ansvarar för ett antal fastigheter inom ett specifikt område. Du kommer mestadels att arbeta självständigt vilket förutsätter att du trivs att arbeta med frihet under ansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter:  Ansvara för inre och yttre skötsel av fastigheterna  Rondering av fastigheter  Hantering av felanmälningar  Beställa mindre reparationsarbeten och följa upp entreprenörer  Utföra skötselåtgärder och mindre reparationsarbeten  Föra dokumentation över fastigheterna så som medieförbrukning och underhållsåtgärder Vem söker vi? Till rollen som fastighetsskötare söker vi framförallt dig som är en självgående och flexibel person som motiveras av att få jobba med människor och att få ta eget ansvar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av fastighetsskötsel och fastighetsservice, men det är inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du arbetar i en serviceorganisation och ingår i ett arbetslag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande praktiska yrken, gärna med dokumenterade kunskaper har datorvana samt goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift. Andra språkkunskaper är meriterande. B-körkort är ett krav. Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering för Båstadhem AB:s räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Båstadhem AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Isaksson Rekrytering, rekryteringskonsult  Frida Lundqvist på telefonnummer 073-526 33 29 alt. via e-post: [email protected]. Sök tjänsten på vår hemsida, vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi ser fram emot din ansökan! Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg och teknik. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). För mer information https://www.isakssonrekrytering.se

22 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Gruppchef drift till Retta i Göteborg

Till Retta i Göteborg söker vi en ledare som älskar att jobba med fastigheter, teknik, människor och service. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Vi erbjuder Hos oss kommer du att möta intressanta och nöjda kunder, en mix av teknisk komplexitet samt nyfikna och kunniga kollegor som gillar att jobba tillsammans. Vi jobbar med ständig utveckling av vår personal och det finns stora möjligheter till kompetensutveckling. Vår inriktning är kommersiella fastigheter, där vi verkar inom affärsområdena fastighetsdrift, teknisk och ekonomisk förvaltning samt Asset Management. Våra kunder väljer oss utifrån kvalitet, förtroende och långsiktighet i relationer. Vi jobbar likt en fastighetsägare i våra uppdrag och tillämpar inte tilläggsfakturering. Om tjänsten I rollen som Gruppchef jobbar du nära din personal, kunderna och tekniken. Du arbetsleder ditt team av fastighetsskötare och fastighetstekniker och ansvarar för att leverera fastighetsdrift enligt kundavtal. Tillsammans med ditt team tar ni fram och arbetar efter planer för varje enskild fastighet för att uppnå bästa möjliga resultat. Du kommer arbeta med både kommersiella fastigheter samt några bostadsfastigheter, och utgå från vårt kontor i Göteborg. Dina arbetsområden är i Göteborg, Halmstad, Vänersborg, Falkenberg, Borås och Ulricehamn. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att leda och fördela gruppens arbete inom teknisk drift inom tilldelat fastighetsbestånd Att coacha och stötta ditt team och medarbetare Personalansvar för sex till åtta medarbetare Leveransansvar/ kundansvar Administration, fakturering och rapportering Utbilda medarbetare Vid behov täcka upp vid frånvaro Vem söker vi? Vi söker en ledare som älskar att jobba med fastigheter och människor. Du har relevant erfarenhet från fastighetsbranschen. Du har ett starkt intresse för människor, service och teknik. Du är en skicklig kommunikatör med känsla och lyhördhet för olika människor och situationer. Du är en operativ ledare som vill jobba nära verkligheten, kunden och tekniken. Vi önskar även att du har följande kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som drifttekniker med fördel fastighetsbranschen Goda kunskaper inom fastighetsdrift (ventilation, värme, kyla, sanitet, styr regler, sprinkler och brandlarm) Goda kunskaper inom SBA Goda kunskaper inom olika fastighetstekniska system och felsökning Du har goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att lära dig att arbeta i olika system. Vi ser också att du har erfarenhet från fastighetstekniska system och ärendehanteringssystemet Mobigo eller motsvarande. B-körkort för manuellt växlad bil är ett krav. Retta AB Retta AB grundades 2007 och var först på den svenska marknaden med att leverera fastighetsförvaltning med öppenhet och flexibilitet. Idag är vi en del av den nordiska fastighetskoncernen Retta och erbjuder våra kunder tjänster inom Asset Management, ekonomisk, kommersiell och teknisk förvaltning samt fastighetsdrift. Vi har ett stort fokus på hållbarhet och är en flexibel, pålitlig och nära partner för fastighetsägare i de nordiska länderna. Vi finns idag på ett 40-tal orter i Sverige och Finland. Några av våra kunder är Cavendo Mileway, Schroders, Genesta, Alecta, Savills, K-fastigheter och Barings. Läs mer om oss på www.rettasverige.se Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering samarbetar Retta med Isaksson Rekrytering. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult, Josefin Chapovalova, via [email protected] eller 076-000 11 97. Vi behandlar ansökningar löpande så sök nu. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg och teknik. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). Besök https://www.isakssonrekrytering.se för mer information.

22 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Produktionschef Sverige till Rover Group i Stockholm

Är du en person som gärna utmanar dig själv och strävar efter att utvecklas i din yrkesroll? Delar du Rover Groups stora passion med att skapa en bättre framtid genom att utveckla nya, viktiga infrastrukturkonstruktioner? Då kan det vara just dig vi letar efter! Nu finns möjligheten att få bli en del av ett framgångsrikt och globalt företag som driver viktiga infrastrukturprojekt inom väg, järnväg och hamnar. Vi söker framförallt dig som är en ansvarsfull ledare och som har arbetat med större anläggningsprojekt inom infrastruktur. Välkommen med din ansökan till oss på Isaksson Rekrytering! Om Rover Group Rover Group är ett ledande konstruktionsbolag och utmärker på grund av sin specialisering inom komplexa projekt i krävande men spännande arbetsmiljöer. I Sverige arbetar idag ca 30 medarbetare med placeringar i Stockholm, Norrköping, Gävle och Trelleborg. Bolaget är verksamma inom tre dimensioner; Rover Rail, Rover Maritime och Rover Infrastructure. Rover Group anser att medarbetare som känner sig uppfyllda av sin roll utför ett bättre arbete. Därför engagerar vi oss i den professionella utvecklingen hos våra anställda, det är också viktigt för oss att karriären går att kombinera med livet utanför arbetet. Rover engagerar sig i sina anställdas utveckling så att det ska kunna förbättra sina yrkesperspektiv i linje med deras attityder och förmågor. Som företag med internationell affärsverksamhet erbjuder Rover med många möjligheter för karriärutveckling. Att arbeta utomlands är en berikande upplevelse både personligt och professionellt för vår personal, som utför banbrytande arbeten som hjälper företaget att expandera och utvecklas. Vi på Rover Group är fast beslutna om att skydda våra medarbetares hälsa och säkerhet. Antalet arbetsolycksfall i koncernen under de senaste tio åren ligger långt under branschgenomsnittet. Ditt uppdrag som produktionschef Sverige Rollen som produktionschef innebär att du kommer leda och ansvara för våra anläggningsprojekt på den svenska marknaden, från anbud till överlämning, allt i enlighet med Rover Groups process. Produktionschefsrollen innebär därmed ett helhetsansvar för alla projekt och du ser till att projekten styrs mot uppsatta mål och kundens förväntningar. Du har ansvaret för omvärldsbevakningen för kommande intressanta projekt. Tillsammans med din organisation ser du till att ni skapar en god effektivitet, lönsamhet och kundnöjdhet. Du kommer att utgå från kontoret i Stockholm och rapporterar till VD. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Planera, leda och samordna verksamheten i projekten i samverkan med projektchef inom bygg och anläggning, med processförbättring och utveckla strukturer för mätning av prestanda Svara för att verksamheten följer uppsatta mål Ansvara för personal-, teknik- och resultatutveckling på den svenska marknaden. Rekrytering vid behov av nya medarbetare Övervaka resursutnyttjande och ansvarar för kvalitet enligt relevanta handlingar; kontrakt, allmänna förskrifter, med mera Säkerställa att fördelade miljö- och arbetsmiljö-uppgifter bedrivs enligt Rovers policy och i enlighet med gällande lagar, föreskrifter och avtal Ansvarig för anbudsprocessen Ekonomisk ansvarig för tilldelade projekt, inkl budget och prognosansvar. Månadsrapportering till Spanien Är du den vi söker? För oss är dina personliga egenskaper viktiga. Som ledare är du ansvarsfull och behandlar människor och situationer tryggt och bestämt. Du är strukturerad och affärsmässig och ser helheten i vår verksamhet och varje enskilt projekt. För dig är ordning och reda på arbetsplatsen en självklarhet och du sätter alltid arbetsmiljön i första rummet. Vi söker dig som har följande erfarenheter och kvalifikationer: Högskoleutbildning med inriktning väg vatten, samhällsbyggnad eller annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten Minst fem års erfarenheter i ledande befattning av större infrastrukturprojekt och mark/betong Gedigen erfarenhet inom projektledning Personalansvar Planera och leda verksamhet i projekt Budget, projektekonomi och prognoser Anbudsprocessen Goda kunskaper inom kvalitetsledning, ekonomi och administration Goda kunskaper i Officepaketet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande ifall du har en ledarskapsutbildning eller om du behärskar spanska i tal och skrift. Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering och Rover Groups:s önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Jonas Bessing via telefon: 0736-264750 eller e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan via annonsen. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, anläggning, teknik, energi, samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (före detta Sveriges Byggindustrier BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Entreprenadingenjör Anläggning till Rover Grupo

Är du en person som gärna utmanar dig själv och strävar efter att utvecklas i din yrkesroll? Delar du Rover Groups stora passion med att skapa en bättre framtid genom att utveckla nya, viktiga infrastrukturkonstruktioner? Då kan det vara just dig vi letar efter! Nu finns möjligheten att få bli en del av ett framgångsrikt och globalt företag som driver viktiga infrastrukturprojekt inom väg, järnväg och hamnar. Vi söker framförallt dig som är en ansvarsfull ledare och som har arbetat med större anläggningsprojekt inom infrastruktur. Välkommen med din ansökan till oss på Isaksson Rekrytering! Om Rover Group Rover Group är ett ledande konstruktionsbolag och utmärker på grund av sin specialisering inom komplexa projekt i krävande men spännande arbetsmiljöer. I Sverige arbetar idag ca 30 medarbetare med placeringar i Stockholm, Norrköping, Gävle och Trelleborg. Bolaget är verksamma inom tre dimensioner; Rover Rail, Rover Maritime och Rover Infrastructure. Rover Group anser att medarbetare som känner sig uppfyllda av sin roll utför ett bättre arbete. Därför engagerar vi oss i den professionella utvecklingen hos våra anställda, det är också viktigt för oss att karriären går att kombinera med livet utanför arbetet. Rover engagerar sig i sina anställdas utveckling så att det ska kunna förbättra sina yrkesperspektiv i linje med deras attityder och förmågor. Som företag med internationell affärsverksamhet erbjuder Rover med många möjligheter för karriärutveckling. Att arbeta utomlands är en berikande upplevelse både personligt och professionellt för vår personal, som utför banbrytande arbeten som hjälper företaget att expandera och utvecklas. Vi på Rover Group är fast beslutna om att skydda våra medarbetares hälsa och säkerhet. Antalet arbetsolycksfall i koncernen under de senaste tio åren ligger långt under branschgenomsnittet. Ditt uppdrag som entreprenadingenjör anläggning Rollen som entreprenadingenjör innebär att du kommer att stödja produktionen i ett anläggningsprojekt, allt i enlighet med Rover Groups process. Rollen som entreprenadingenjör innebär att du stödjer produktionen i inköps- och anbudsprocessen för våra projekt och du ser till att projektet styrs mot uppsatta mål och kundens förväntningar. Du har ansvaret för att stödja platschefen i arbetet med projektekonomi, prognoser och uppföljningar. Tillsammans med din organisation ser du till att ni skapar en god effektivitet, lönsamhet och kundnöjdhet.Du kommer att sitta i projektet och rapportera till platschef. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Planera, leda och samordna verksamheten i projektet i samverkan med platschef inom bygg och anläggning, med processförbättring och utveckla strukturer för mätning av prestanda Ansvara för uppföljning av budget, projektekonomi, prognoser och uppföljning. Är ett stöd i inköps- och anbudsprocessen. Föla upp att fördelade miljö- och arbetsmiljö-uppgifter bedrivs enligt Rovers policy och i enlighet med gällande lagar, föreskrifter och avtal Du rapporterar till platschef Är du den vi söker? För oss är dina personliga egenskaper viktiga. Som ledare är du ansvarsfull och behandlar människor och situationer tryggt och bestämt. Du är strukturerad och affärsmässig och ser helheten i vår verksamhet och varje enskilt projekt. För dig är ordning och reda på arbetsplatsen en självklarhet och du sätter alltid arbetsmiljön i första rummet. Vi söker dig som har följande erfarenheter och kvalifikationer: Högskole-YH-utbildning med inriktning väg vatten, samhällsbyggnad eller annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten Minst fem års erfarenheter som entreprenadingenjör i infrastrukturprojekt och erfarenhet av mark och betong. God erfarenhet av inköps- och anbudsprocessen God erfarenhet av budget, projektekonomi, uppföljning och prognoser Goda kunskaper inom kvalitetsledning, ekonomi och administration Goda kunskaper i Officepaketet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande ifall du har en ledarskapsutbildning eller om du behärskar spanska i tal och skrift. Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering och Rover Groups:s önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Jonas Bessing via telefon: 0736-264750 eller e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan via annonsen. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, anläggning, teknik, energi, samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (före detta Sveriges Byggindustrier BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Projektingenjör till Eiffage Infra-Nordic i Stockholm

Ta steget till en spännande framtid – Bli Kalkylingenjör inom Infrastruktur hos Eiffage Infra-Nordic! Vill du vara i frontlinjen när det gäller morgondagens infrastrukturprojekt? Hos oss får du inte bara möjlighet att påverka framtidens infrastruktur, utan du blir även en avgörande kraft i vår spännande expansion i Sverige. Detta är din chans att göra verklig skillnad och sätta ett avtryck inom infrastruktur och anläggning. Låter detta som din nästa utmaning? Tveka inte! Vi ser fram emot att få ta del av din potential. Skicka in din ansökan redan idag! Om Eiffage Infra-Nordic Eiffage Infra-Nordic verkar inom anläggningsområdet i Norden och nådde en volym på 125 MSEK för 2022. Vår orderingång har varit lyckosam och vi fortsätter vår expansion. Företaget är etablerat i Helsingborg, Göteborg och Stockholm. Vi är en del av Eiffage-Infra-Bau, med säte i Düsseldorf, som ingår i Eiffage Group med säte i Paris. Eiffage och dess dotterbolag har mer än 150 års erfarenhet av konstruktion i Tyskland, Europa och Asien. VI designar och bygger, vi driver infrastruktur. Vi kombinerar följande företag i vår koncern; Eiffage Infra-Hochbau, Eiffage Infra-Lärmschutz, Eiffage Infra-Nordwest, Eiffage Infra-Ost, Eiffage Infra-OWL, Eiffage Infra-Rail, Eiffage Infra-Süd, Eiffage Infra-Südwest, Eiffage Infra-Vortiebstechnik, Herbosch Kiere och Eiffage Infra-West. Våra specialister täcker alla byggområden. År 2022 genererade Eiffage Infra-Bau´s 3700 anställda en total produktion på 1,04 Mrd EUR. Eiffage Infra-Bau ingår i divisionen Eiffage Infrastructures inom franska Eiffage-koncernen (omsättning: 18, 8 Mrd EUR, 73 500 anställda). Ditt uppdrag som Kalkylingenjör I rollen som Kalkylingenjör inom Infrastruktur hos Eiffage Nordic kommer du att utgå från vårt Stockholmskontor och arbeta med projekt över hela Sverige. Detta är en nyckelposition där du kommer att spela en central roll i att forma och driva anbudsprocesser för medelstora infrastrukturprojekt. Dessutom får du möjlighet att vara med och bidra till att bygga upp Eiffage Infra-Nordics verksamhet i Sverige. Du kommer att ha en central roll fylld med många och varierade arbetsuppgifter. Inledningsvis kommer du inte att vara del av ett etablerat team, men planen är att teamet kommer att växa med tiden. Detta ger dig en utmärkt möjlighet att bredda din erfarenhet och djupdyka in i komplexa projekt som formar framtidens infrastruktur. Tjänsten är på heltid och du utgår från kontoret i Stockholm. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:   Deltagande i marknadsanalys och bevakning Koordinering av de projektteammedlemmar som är involverade i anbudsfasen Granskning och utvärdering av förfrågningsunderlag Självständig förberedelse och inlämning av anbud Upprättande av förfrågningar till underentreprenörer, leverantörer och konsulter samt självständiga kostnadsberäkningar Utvärdering av anbud från underentreprenörer, leverantörer och konsulter Identifiering av alternativa utförande Uppföljning efter anbudsinlämning Löpande uppdatering av den interna kalkyldatabasen Deltagande i produktionskalkylarbetet Gränssnitt till arbetsledning, stöd i arbetsförberedelse och upprättande av kalkyl vid ÄTA arbeten Vem söker vi för tjänsten? Vi söker dig som trivs i teammiljöer och förstår värdet av gemensamt samarbete samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt. Med en skarp analytisk förmåga kan du snabbt bryta ner och förstå komplexa situationer. Din tekniska kunskap är omfattande, vilket gör att du kan navigera genom tekniska utmaningar med självförtroende. Du har en personlig drivkraft, vilket motiverar dig att framåt och målmedvetet. Vidare ser vi att du har en god förmåga att anpassa dig till förändrade situationer.  Vi önskar att du har följande erfarenheter och kvalifikationer: Studier i civilingenjör, väg- och vattenbyggnad vid en teknisk högskola eller universitet, genom praktisk arbetslivserfarenhet Minst 3–5 års yrkeserfarenhet i kalkyl- och anbudsarbeten av infrastrukturprojekt God kännedom om AB04, ABT06, AMA, MER samt LOU och LUF Djupgående hantering av MS Office, särskilt Excel, kalkylprogram, meriterande om du har erfarenhet med RIB iTwo Vi ser det meriterande att du har arbetat som entreprenadingenjör, platschef eller blockchef i ett bygg- och/eller anläggningsprojekt. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonas Bessing 073-626 47 50 Ansökan kan endast ske via vår hemsida ej via mail. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Isaksson Rekrytering, du kommer anställas direkt hos Eiffage Infra-Nordic. Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, infrastruktur, teknik och förnybar energi Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (före detta BI). https://www.isakssonrekrytering.se Välkommen med din ansökan via länken

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Svensk Sjöentreprenad söker Projektledare Anläggning till Göteborg

Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en Projektledare som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Svensk Sjöentreprenad ( SSE ) är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Skicka in din ansökan till Isaksson Rekrytering redan idag och ta första steget mot en spännande karriärmöjlighet! Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se Ditt uppdrag Vi söker Projektledare med några års erfarenhet från betong/grundläggning/anläggning eller markverksamhet och som vill leda våra projekt i marin miljö. Den primära uppgiften är att driva våra projekt och leverera detta av hög kvalité till SSE kunder. Som projektledare på SSE kommer du att driva hela processen i dina projekt. Rollen som projektledare ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Du kommer också in i ett företag som aktivt satsar på att erbjuda medarbetarna utbildning och personlig utveckling. Arbetet är varierande med alltifrån att driva projekt inom renovering och nybyggnation av broar, kajer och sjöledningar till att tillsammans med våra erfarna dykare ta fram kostnadseffektiva lösningar för undervattensarbeten. Som projektledare driver du dina projekt tillsammans med arbetsledare. Du driver processen, leder arbetet och har det ekonomiska ansvaret. Vidare kan det vara att ha flera projekt på gång samtidigt. Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga projektledare. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning/betong/grundläggning. Meriterande om du har erfarenhet från marin verksamhet. Du är tekniskt kunnig inom anläggning och har god förståelse för projekteringsprocessen. Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap av anläggningprojekt.  Kunskap i entreprenadjuridik (AMA, AB och ABT)  Erfarenhet från projektledning.  Du har goda ledaregenskaper Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö? Vad kan Svensk Sjöentreprenad erbjuda dig? Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektledare där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektledare som arbetar med liknande utmaningar. Tjänsten är placerad på SSEkontor i Göteborg. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, [email protected], 0736-264750.Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag och annonsörer undanbes.  Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Svensk Sjöentreprenad söker arbetsledare till Göteborg

Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en Arbetsledare som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Svensk Sjöentreprenad ( SSE ) är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Skicka in din ansökan till Isaksson Rekrytering redan idag och ta första steget mot en spännande karriärmöjlighet! Om verksamheten    Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se Om tjänsten Vi söker Arbetsledare med några års erfarenhet från betong/grundläggning/anläggning eller markverksamhet och som vill vara en viktig del i våra projekt i marin miljö. Den primära uppgiften är att tillsammans med projektledare driva våra projekt och leverera detta av hög kvalité till SSE kunder. Som arbetsledare på SSE kommer du att vara en drivande del i våra projekt. Rollen som arbetsledare ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Du kommer också in i ett företag som aktivt satsar på att erbjuda medarbetarna utbildning och personlig utveckling. Arbetet är varierande med alltifrån att driva projekt inom renovering och nybyggnation av broar, kajer och sjöledningar till att tillsammans med våra erfarna dykare genomföra undervattensarbeten. Som arbetsledare driver du din del i projektet tillsammans med projektledare. Du leder arbetet och har ansvaret för genomförandet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga medarbetare och/eller UE. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet inom anläggning/betong/grundläggning. Meriterande om du har erfarenhet från marin verksamhet. Du är tekniskt kunnig inom anläggning och har god förståelse för betongarbetet i projekten. Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap av anläggningprojekt.  Kunskap i entreprenadjuridik (AMA, AB och ABT)  Erfarenhet från betong  Du har goda ledaregenskaper Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö? Vad kan Svensk Sjöentreprenad erbjuda dig? Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektledare där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektledare som arbetar med liknande utmaningar. Tjänsten är placerad på SSEkontor i Göteborg. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, [email protected], 0736-264750. Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag och annonsörer undanbes.  Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Driven Projektledare sökes till Interoc Fasad i Stockholm

Interoc Fasad är en väletablerad entreprenör inom fasadrenovering i Stockholm och Mälardalen. Bolaget utför även stora klimatskalsprojekt som syftar till att uppnå stora och dokumenterade energibesparingar. Det finns ett stort hantverkskunnande i bolaget. Interoc Fasad står inför en expansion och söker en strukturerad och driven projektledare med hög byggkompetens som kan bidra till Interoc Fasads fortsatta utveckling! Interoc är specialister på renoveringar av fastighetens klimatskal. Bolaget erbjuder tjänster inom klimatskalsrenovering, fasadrenovering, dörr- och fönsterbyte, sanering och service. Bolaget kännetecknas av hög hantverkskunskap och har varit verksamt sedan 60-talet. Interoc fokuserar på projekt mellan 1-75 Mkr och genomför årligen över 100 projekt. Huvudkontoret ligger i Solna och bolaget har även kontor i Helsingborg, Göteborg och Borlänge.  Om tjänsten Som projektledare hos Interoc Fasad har du det fulla ansvaret för genomförandet av större projekt i hela regionen. Du ansvarar för arbetsmiljö, planering, kvalitet och ekonomi. Du arbetar självständigt, men i nära samarbete med regionansvarig. Förutom fasadarbeten kan projekten omfatta tilläggsisolering, mindre markarbeten, balkonger, sanering, tak, byte av fönster och dörrar samt ventilation. Du tillbringar mycket tid ute på dina projekt och har din bas på kontoret i Solna. Du har arbetat i Stockholm/Mälardalsregionen en längre tid och har ett brett kontaktnät av både leverantörer och potentiella samarbetspartners. Interoc Fasad är en oberoende fasadleverantör vilket gör att du kan erbjuda dina kunder den bästa lösningen för just deras projekt. Vi har en stor del återkommande kunder. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du ansvarar för ett större klimatskalsprojekt eller flera parallella projekt från början till slut, dvs planering, genomförande, avslut och uppföljning. Du trivs med att vara ute i projekten och ha en ledande och samordnande roll.  Vi arbetar med såväl egna hantverkare som underentreprenörer vilka du arbetsleder. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som projektledare hos oss är du driven, ansvarstagande och tänker som en entreprenör. Du har ett proaktivt arbetssätt, tycker om att lösa problem och att arbeta i ett högt tempo.  Du har jobbat som projektledare och inom ROT/bygg-branschen i flera år. Meriterande om du har erfarenhet av klimatskal. Eftergymnasial utbildning inom byggteknik är meriterande Vana av ekonomisk uppföljning och styrning God förmåga att planera och dokumentera Behärska svenska och engelska i tal och skrift Strukturerad och affärsdriven Du ska ha intresse för, och vilja vara delaktig i att utveckla verksamheten. Det finns utrymme att växa i karriären. Ansökan och kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar Interoc Fasad med Isaksson Rekrytering Bemanning. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig senior rekryteringskonsult Jonas Bessing, 0736-264750.

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Driven arbetsledare sökes till Interoc Fasad i Stockholm

Interoc Fasad är en väletablerad entreprenör inom fasadrenovering i Stockholm och Mälardalen. Bolaget utför även stora klimatskalsprojekt som syftar till att uppnå stora och dokumenterade energibesparingar. Det finns ett stort hantverkskunnande i bolaget. Interoc Fasad står inför en expansion och söker en strukturerad och driven arbetsledare med tidigare erfarenhet av fasadarbeten och/eller klimatskalet som kan bidra till Interoc Fasads fortsatta utveckling! Interoc är specialister på renoveringar av fastighetens klimatskal. Bolaget erbjuder tjänster inom klimatskalsrenovering, fasadrenovering, dörr- och fönsterbyte, sanering och service. Bolaget kännetecknas av hög hantverkskunskap och har varit verksamt sedan 60-talet. Interoc fokuserar på projekt mellan 1-75 Mkr och genomför årligen över 100 projekt. Huvudkontoret ligger i Solna och bolaget har även kontor i Helsingborg, Göteborg och Borlänge.  Om tjänsten Som arbetsledare hos Interoc Fasad har du ansvaret för genomförandet av projektet och leder personalen. Du ansvarar för arbetsmiljö, planering, kvalitet och ekonomi. Du arbetar självständigt, men i nära samarbete med projektledare. Förutom fasadarbeten kan projekten omfatta tilläggsisolering, sanering, mindre markarbeten, balkonger, tak, byte av fönster och dörrar och ventilation. Du har arbetat i Stockholm-/Mälardalsregionen en längre tid och har ett brett kontaktnät av både leverantörer och potentiella samarbetspartners. Interoc Fasad är en oberoende fasadleverantör vilket gör att du kan erbjuda dina kunder den bästa lösningen för just deras projekt. Vi har en stor del återkommande kunder. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du ansvarar för den dagliga driften i samråd med projektledaren i projektet från början till slut, dvs planering, genomförande, avslut och uppföljning. Du driver arbetet inom ditt ansvarsområde och trivs med att ha en ledande och samordnande roll. Vi arbetar med UE och egen personal som du arbetsleder. Arbetet innebär mycket kundkontakt, både med beställare och boende. Det är viktigt att sätta kunden i centrum och vara kommunikativ. Utöver detta har du ansvar för beställningar av material inom projektets ramar. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som arbetsledare hos oss är du driven, ansvarstagande och tänker som en entreprenör. Du har ett proaktivt arbetssätt, tycker om att lösa problem och att arbeta i ett högt tempo.  Du har jobbat som arbetsledare inom fasad branschen i flera år. Meriterande om du har erfarenhet av klimatskal och ROT. Eftergymnasial utbildning inom byggteknik är meriterande Van att leda personal, både egen och UE Erfarenhet av att planera, leda och dokumentera dina projekt Behärska svenska och engelska i tal och skrift ”Spindeln i nätet” mellan kund-projektledare-UE och egen personal. Du ska ha intresse för, och vilja vara delaktig i att utveckla verksamheten. Det finns utrymme att växa i karriären. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar Interoc Fasad med Isaksson Rekrytering Bemanning. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig senior rekryteringskonsult Jonas Bessing, 0736-264750.

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024