Är du redo för stans roligaste CFO-tjänst? Tosito erbjuder en spännande möjlighet för en engagerad CFO att vara med och påverka både företaget och samhället. Om Rollen Denna roll som CFO är på många sätt unik. Självklart ansvarar man för ekonomiavdelningen och den operativa ekonomistyrningen, men det som utmärker rollen är de strategiska frågorna. Som CFO är du ett strategiskt bollplank för ledning och ägare i bedömning av affärsmöjligheter och beslutsfattande kring finansiering och investeringar. Utifrån övergripande strategier är ditt uppdrag att driva och vidareutveckla ekonomistyrning och rapportering för bolagen i Tosito och Simonssongruppen. Du förväntas bidra till en mer effektiv, affärsstödjande och verksamhetsnära ekonomifunktion. Ditt ekonomiteam består av tre personer. För att trivas i rollen behöver du gilla mixen av strategiskt och operativt arbete där du jobbar med: Leda och utveckla ekonomiavdelningen och coachning av medarbetare. Operativt redovisnings- och bokslutsarbete inom koncernen. Driva och utveckla finansiell styrning och rapportering, samt säkerställa legala krav. Strategiskt arbete på koncern-nivå, t.ex. investeringar, förvärv, finansiering. Utveckla ekonomiprocesser och IT-stöd. Ledningsgruppsarbete. Controlling och ekonomisk rådgivning till ägare och koncernledning. Prognos- och budgetprocesser. Likviditetsplanering. Skatteberäkning och skattefrågor. Din Profil Vi tror att du som söker är civilekonom, eller på annat sätt skaffat dig djup och bred ekonomisk kompetens. Du har flerårig erfarenhet av finansiell ledning, gärna i koncernmiljö. Erfarenhet av fastighetsekonomi och projektdriven verksamhet ses som meriterande, men är inget krav. Övergripande förståelse för affärsjuridik och legala regelverk underlättar och är en värdefull tillgång. Vi tror att du har stort intresse för affärer, omvärld och finansiella frågor. Ditt arbetssätt kännetecknas av struktur och analys. Då tjänsten innebär en del operativt arbete krävs prestigelöshet och hög samarbetsförmåga kring såväl dagliga som strategiska frågor. Rollen innebär ett stort ansvarstagande, då du får tillgång till strategisk information om både bolaget och dess ägare. Du är en naturlig ledare som är utvecklingsinriktad, kommunikativ och coachande. Vi erbjuder Förutom en intressant bransch erbjuder vi en strategisk tjänst i ett familjeföretag där du arbetar nära ägarna med stora påverkansmöjligheter. Du får kompetenta och engagerade kollegor och möjlighet att jobba i ett bolag som bygger en framtid för städerna och människorna i de orter som man verkar. Här kan du vara med och bygga framtiden och stimulerande miljöer för kommande generationer. Vi utlovar både personlig och professionell utveckling, där du får möjlighet att forma rollen, samt resurser för att lösa ditt uppdrag på bästa sätt. I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Christer Johansson, 0393 – 77 99 95, [email protected] eller Mia Boozer, 036-291 2450 [email protected] Tjänsten söker du direkt på stellaab.se senast 24 aug. Intervjuer kan komma att påbörjas tidigare än detta datum, men inte innan vecka 33. Varmt välkommen att bli en del av Tosito och Simonssongruppen! Om Tosito & Simonssongruppen Tosito är ett engagerat fastighetsbolag som är aktiva i Jönköping, Göteborg och Linköping. Vi har vårt hjärta och största del av vårt fastighetsbestånd i Jönköping. I nuläget är vi aktiva inom tre stora stadsdelsprojekt i Jönköping, Munksjöstaden, Strandängen samt Kärnekulla i Habo. Läs mer om Tosito Simonssongruppen är ett familjeägt investmentbolag, som investerar långsiktigt i företag och fastigheter med kunskap och kapital. Gemensam nämnare för våra investeringar är att vi ser möjligheter att utveckla verksamheten tillsammans med medarbetare och företagsledning. Läs mer om Simonssongruppen
Vi söker just nu en Materialutvecklare som vill växa i en utvecklingsinriktad roll med tydligt fokus på återvunnet material. Du blir en viktig del i vårt utvecklingsteam och arbetar nära kollegor inom produktion och teknik för att skapa framtidens hållbara lösningar. Om rollen I rollen som Materialutvecklare blir du en nyckelperson i vår produktutveckling. Ditt huvudsakliga fokus ligger på att öka andelen återvunnet material i våra produkter, samtidigt som du säkerställer att våra processer är stabila, effektiva och anpassade för framtidens krav. Du identifierar och implementerar alternativa material som ökar vår flexibilitet i maskinlinjerna, ansvarar för provkörningar, receptblandningar och kvalitetsavvikelser kopplat till material. Som vår specialist inom materialfrågor stöttar du både interna team och externa samarbetspartners, från kunder och leverantörer till andra intressenter. Genom interna utbildningar och workshops sprider du din expertis och bidrar till att höja kompetensnivån inom hela organisationen. Du arbetar nära kollegor inom processteknik, produktion och planering och blir en självklar del av vårt tvärfunktionella utvecklingsteam. Samarbetsprojekt med internationella kollegor och råvaruleverantörer är en naturlig del av din vardag. Du utgår från vår produktionsverksamhet i Smålandsstenar och rapporterar till Materialutvecklingschefen. Din profil Vi söker dig som har en teknisk eller naturvetenskaplig Högskoleutbildning, gärna med inriktning mot kemi, process- eller maskinteknik. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet av polymermaterial, hållbarhet eller återvinning ser vi det som ett plus, men det är din nyfikenhet, din vilja att lära och ditt personliga driv vi värdesätter allra mest. Du har ett genuint intresse för material och teknik och drivs av att förstå och förbättra hur material beter sig i olika processer. Ett analytiskt och metodiskt arbetssätt gör att tekniska utmaningar hanteras med både nyfikenhet och struktur, såväl självständigt som i nära samarbete med andra. Du tar snabbt till dig ny kunskap och din expertis delas gärna på ett prestigelöst och tydligt sätt. Din förmåga att kombinera tekniskt djup med ett praktiskt angreppssätt gör dig till en viktig del i vårt utvecklingsteam. Vi Erbjuder Hos oss får du mer än ett jobb, du får en chans att påverka framtiden. Vi erbjuder en arbetsplats där hållbarhet är en självklar del av vardagen, där vi firar framgångar tillsammans och där du får vara med och forma en bransch i förändring. Du blir en del av ett internationellt team med stark sammanhållning och ett gemensamt mål, att göra plastindustrin cirkulär. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en mer hållbar framtid? Vi ser fram emot din ansökan! I den här rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap, vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Djureholt på 070-209 16 93. Om Trioworld Group Trioworld är en ledande tillverkare av förpackningslösningar baserade på polyeten- och polypropenfilm och grundades 1965 i Smålandsstenar, Sverige. Vi erbjuder dig en arbetsplats som förser marknaden med hållbara alternativ för våra förpackningslösningar, producerade i företag med goda arbetsvillkor och en hälsosam arbetsmiljö. Vi är ett globalt företag med produktion i Sverige, Danmark, Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, Kanada och med försäljningskontor i Norge, Finland, Tyskland, Indien och USA. Vi kan därför erbjuda dig ett brett utbud av möjligheter. Som en del av Trioworld kommer du att ansluta dig till ett ansvarstagande företag som tillsammans leder vägen för nästa generation av en bra arbetsplats att arbeta på. Vi hoppas att du vill följa med oss på vår resa! www.trioworld.se
Vill du leda materialutveckling på global nivå och driva hållbar innovation? Vi söker en Materialutvecklare till vår Retail-division som vill ta ansvar för att öka andelen återvunnet material i våra produkter. I denna globala roll får du möjlighet att påverka materialval och processer på flera produktionssiter och bidra till en mer cirkulär plastindustri. Om rollen I rollen som Materialutvecklare inom divisionen retail får du ett globalt ansvar för att leda och samordna R&D-arbetet kopplat till materialutveckling på samtliga våra produktionssiter. Ditt huvudsakliga fokus ligger på att öka andelen återvunnet material i våra produkter, samtidigt som du säkerställer att våra processer är effektiva, stabila och anpassade för framtidens krav. Ett stort fokus i rollen är att kontinuerligt identifiera och utvärdera bättre material. Du förväntas utmana befintliga lösningar, driva projekt och säkerställa att våra materialval möter både tekniska krav och marknadens efterfrågan. Du kommer att arbeta nära produktionen, produktionsledare och processtekniker, där din expertis blir avgörande för att optimera materialanvändningen i våra processer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med inköpsavdelningen när nya leverantörer ska utvärderas, där du spelar en central roll i att bedöma materialens kvalitet och lämplighet. Rollen innebär regelbundet resande till våra olika produktionsanläggningar, både i Sverige och internationellt, du utgår från Smålandsstenar och rapporterar till Division President. Din profil Vi söker dig som har en teknisk eller naturvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot kemi, process- eller maskinteknik samt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta i en internationell roll alternativt har intresset att ta sig an det framåt. Har du dessutom erfarenhet av polymermaterial, hållbarhet eller återvinning ser vi det som ett plus, men det är din nyfikenhet, vilja att lära och personliga driv som vi värdesätter allra mest. Du har ett genuint intresse för material och teknik och drivs av att förstå, utvärdera och förbättra hur material beter sig i olika processer. Med ett analytiskt och metodiskt arbetssätt blir det naturligt att ta egna initiativ, driva arbetet framåt och hitta lösningar. Självständigt arbete hanteras med trygghet, samtidigt som samarbete med andra ses som en viktig del för att nå gemensamma mål. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och delar gärna med dig av din expertis på ett prestigelöst och tydligt sätt. Förmågan att kombinera tekniskt djup med ett praktiskt angreppssätt gör dig till en nyckelperson i vårt utvecklingsteam. Vi Erbjuder Hos oss får du mer än ett jobb, du får en chans att påverka framtiden. Vi erbjuder en arbetsplats där hållbarhet är en självklar del av vardagen, där vi firar framgångar tillsammans och där du får vara med och forma en bransch i förändring. Du blir en del av ett internationellt team med stark sammanhållning och ett gemensamt mål, att göra plastindustrin cirkulär. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en mer hållbar framtid? Vi ser fram emot din ansökan! I den här rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap, vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Djureholt på 070-209 16 93. Om Trioworld Group Trioworld är en ledande tillverkare av förpackningslösningar baserade på polyeten- och polypropenfilm och grundades 1965 i Smålandsstenar, Sverige. Vi erbjuder dig en arbetsplats som förser marknaden med hållbara alternativ för våra förpackningslösningar, producerade i företag med goda arbetsvillkor och en hälsosam arbetsmiljö. Vi är ett globalt företag med produktion i Sverige, Danmark, Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, Kanada och med försäljningskontor i Norge, Finland, Tyskland, Indien och USA. Vi kan därför erbjuda dig ett brett utbud av möjligheter. Som en del av Trioworld kommer du att ansluta dig till ett ansvarstagande företag som tillsammans leder vägen för nästa generation av en bra arbetsplats att arbeta på. Vi hoppas att du vill följa med oss på vår resa! www.trioworld.se
Gillar du teknik och produktion och vill ha ett jobb med stor variation. Då kan din nästa utmaning vara hos oss i Värnamo. Om Rollen Vi erbjuder en inspirerande nyckelposition i företaget där du tillsammans med försäljning och produktionsorganisationen säkerställer kvalitet, leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Ditt huvudsakliga uppdrag som Produktionstekniker är att driva projekt av nya artiklar/produkter från förfrågan till produktionsgodkännande, och säkerställa att dessa motsvarar kundbehov och den interna organisationens behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Framtagning av kalkylunderlag för offerter. Projektleda och kvalitetssäkra nya affärer och/eller förändrade produkter. Utföra beredning i affärssystemet och även hantera utgående artiklar i affärssystemet. Teknisk support Inköp av råmaterial, underleverantörstjänster och verktyg Utveckla och förbättra arbetssätt och processer, främst inom området efterbearbetning. Din Profil Vi ser gärna att du har teknisk utbildning gärna högskola/universitet eller annan likvärdig utbildning. Ett par års erfarenhet från relevanta yrkesroller är bra och självklart är erfarenhet från tillverkande industri en stor fördel. Förutom grundläggande förståelse för produktionsmetoder och kalkylering/produktionsekonomi, bör du vara bekant med kvalitetsarbete, beredning och förstås projektledning. Att kunna läsa och förstå en ritning är ett krav. Har du dessutom vana av CAD så är det ett extra plus. Du behärskar med lätthet svenska och engelska i tal och skrift. Bra datavana inom office och affärssystem är ett krav, och då gärna Monitor. Som person vill vi att du kan hantera relationer på ett professionellt och affärsmässigt sätt. Du är strukturerad, noggrann och är en duktig kommunikatör som är bekväm i dialogen med kunder, leverantörer och framförallt dina medarbetare. Vi erbjuder Mikroponent är ett företag som erbjuder entreprenöriell och prestigelös atmosfär, där vi tillsammans uppnår goda resultat. Här får du möjlighet att påverka både din egen och företagets utveckling. I denna rekrytering samarbetar Mikroponent med Stella Rekrytering & Ledarskap AB. Information om tjänsten lämnas av Magnus Ryberg, 0702 71 69 77. Vi vill ha din ansökan senast 10:e augusti. Under veckorna 28-31 så har vi begränsade möjligheter att svara på frågor. Om företaget Mikroponent AB i Värnamo är en nordisk pionjär inom etsning. Företaget grundades 1973 och har sina rötter i den grafiska industrin, men har sedan dess utvecklats till en ledande tillverkare av komponenter i tunnmetall med extrem precision. Vi producerar komponenter i metalltjocklekar från 0,01 till 4 mm, med en noggrannhet som möter högt ställda krav från både industri- och försvarssektorn. Företaget ingår idag i Scandinavian Astor Group – en koncern med fokus på högteknologiska och kundanpassade lösningar. Mikroponent förenar tradition med innovation och är ett unikt inslag i det småländska industrilandskapet. Med sin långa erfarenhet och tekniska spetskompetens är företaget en självklar partner för kunder med behov av precision i varje detalj. Läs mer på: mikroponent.se
Boxes & Labels erbjuder tjänster och helhetslösningar och inom förpackning och etikettering till en rad olika branscher. Vi har en modern maskinpark och engagerade medarbetare. Vill du vara med och lyfta vår produktion till nästa nivå? Om Rollen Som produktionschef hos oss blir ditt uppdrag att leda och vidareutveckla produktionen, ledare och medarbetare. Vi har gjort ett antal nya investeringar i maskinparken senaste tiden och här kommer du spela en nyckelroll att tillsammans med Teknik- och utvecklingsansvarig optimera flöden, struktur och arbetssätt. Allt för att skapa förutsättningar för en effektiv fabrik med engagerade medarbetare. Du är en naturlig medlem i ledningsgruppen där du förväntas bidra till hela verksamhetens strategi- och utvecklingsarbete Uppdraget kommer bland annat innebära att: Leda och driva produktionen inklusive medarbetare och ledare. Driva och följa upp produktionens produktivitet, effektivitet och lönsamhet, inklusive analys av nyckeltal och mål. Utveckla produktionen och tillhörande processer med ständiga förbättringar. Motivera, coacha, stötta och utveckla ledare och genom dem, medarbetare. Säkerställa efterlevnad av kvalitets- och ledningssystem, ISO 9001 och 14001 Säkerställa och arbeta proaktivt med arbetsmiljöarbetet Du rapporterar till VD. Arbetsplatsen är på vår nyligen utökade fabrik i Olsfors. Produktionen består av dryga 35 medarbetare och ledare. Din profil Vi är extra intresserade av en engagerad ledare med bred erfarenhet inom produktion och ledarskap. Har du en högskoleutbildning inom industriell ekonomi, maskinteknik eller liknande är det en fördel men inget krav. Vi söker dig med kunskap inom produktionsekonomi och vana vid att utvärdera samt ta fram nya nyckeltal. Du har med gott resultat drivit olika typer av förändrings- och eller teknikutvecklingsprojekt och är van att hantera lite större flöden i en produktion. Om du har erfarenhet av förbättringsarbete som Six Sigma, Lean eller 5S är det starkt meriterande. Hög kompetens inom affärssystem och att du hanterar såväl svensks som engelska är mycket viktigt. Vi värdesätter ett ledarskap som präglas av ett genuint intresse för att utveckla medarbetare och ledare. Med en förbättringsorienterad inställning och inkluderande approach kommer du nå framgång tillsammans med oss. Du bör vara kommunikativ med tekniskt intresse samt ha erfarenhet av att analysera och sätta nya strukturer, flöden och processer i en produktion. Vi erbjuder Hos oss på Boxes & Labels får du möjlighet att verkligen göra skillnad. Här kan du sätta din egen prägel på uppdraget, utifrån verksamhetens behov och mål som du både är med och utformar och implementerar. Vi har en platt organisation med snabba beslutsvägar och en arbetsplats full av ambition och vilja, där både medarbetare och ledare trivs. Potentialen är stor, och vi ser fram emot att bygga framtidens produktion tillsammans med dig. Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alt [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan som senast den 13/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling till dig komma att ske först från v33 och framåt. Om Boxes & LabelsAB Boxes & Labels är ett ägarlett bolag som drivs av tillväxt & utveckling. Bakom bolaget står två entreprenörer som har en lång framgångsrik bakgrund samt ett starkt partnerbolag. Du hittar vår fabrik i fräscha lokaler i Olsfors. Boxes & Labels har drygt 60 medarbetare och omsätter 180msek. läs mer på Läs mer om Boxes & Labels
Om rollen Som Projektledare hos oss har du en central roll och blir en viktig länk mellan produktion, marknad och kund. Uppdraget innebär att du driver offert- och beredningsprocessen för inkommande förfrågningar från kunder eller vår försäljningsorganisation, särskilt fokus på våra kunder inom tung fordonsindustri. Du ansvarar för hela processen, från initial förfrågan, kalkylering och beredning till offert, uppföljning och intern projektledning. Arbetsuppgifterna inkluderar: Driva och administrera förfrågningar med teknisk inriktning. Utföra kalkyler, stycktidsberäkningar och analyser av material och ny teknik. Koordinera och säkerställa att PPAP- och FMEA-processerna genomförs enligt tidsplan Kommunicera med kunder kring tekniska lösningar som möter deras behov. Prioritera och hantera flera parallella projekt affärsmässigt. Vid större projekt arrangera tekniska möten, koordinera leverantörer och genomföra leverantörsbesök. Du kommer att samarbeta tätt med försäljning, kvalitet, teknik, produktion, supply chain, kunder och leverantörer. Rollen innebär stort ansvar för att säkerställa teknisk kvalitet och leveransprecision, samtidigt som vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla processer och arbetssätt kring nya projekt och affärer. Placeringsort är Skillingaryd och du rapporterar till Marknad- och försäljningschef. Din profil Vi letar efter dig som har någon form av teknisk bakgrund och erfarenhet från tillverkande industri. Kanske har du arbetat i en koordinerande roll som projektledare eller teknisk säljare och är väl förtrogen med begrepp som APQP och PPAP. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi tror att du har en god administrativ förmåga och vana vid att arbeta i affärssystem och Excel. Du är analytisk och har förmågan att identifiera förbättringar för att effektivisera arbetssätt och processer. Framför allt söker vi dig som är affärsmässig, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för teknik, kombinerat med en vilja att bidra till vår gemensamma utveckling. Vi erbjuder Vi välkomnar dig till ett av norra Europas ledande företag inom avancerad skärande bearbetning. Här erbjuds du en bred och central med intressanta projekt och stora utvecklingsmöjligheter. Ur vårt perspektiv får du det bästa av två världar, projektledning och kundrelationer. Vi är ett entreprenörsdrivet bolag mitt i en tillväxtresa och som har framtiden framför oss. I takt med att vi växer finns det dessutom goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill fortsätta din personliga och professionella resa. Beroende på vart dina intressen ligger har vi möjlighet att tillsammans med dig forma ditt uppdrag och innehåll framöver. Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Dresch på [email protected] eller 072-214 23 87. Ansökningar tas emot löpande, men då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkoppla först från v33 och framåt. Skicka in din ansökan senast den 17/8. Välkommen med din ansökan! Om Ekets Uppåkra Ekets Uppåkra är en toppmodern fabrik för skärande bearbetning med ca 200 kompetenta medarbetare och omsätter mer än 450 MSEK. Fabriken startade 1948 och har en lång och gedigen erfarenhet inom både svarvning och fräsning. Fabriken är till hög grad automatiserad och har en stor tillverkningskapacitet med ca 100 CNC maskiner. Vi levererar till många olika industrier där fordons- och entreprenadindustrin är de största. Ekets Uppåkra är en del av Ekets Group. Läs mer om oss: www.ekets.se
Vill du arbeta i framkant av plaståtervinning och bidra till en mer cirkulär framtid? På Reviva Plastics i Korsberga söker vi en nyfiken och engagerad Material- och produktutvecklare som vill vara med och utveckla högkvalitativa återvunna material. Här får du en internationell roll, där du kombinerar praktiskt utvecklingsarbete med hållbar innovation. Om rollen I rollen som Material- och produktutvecklare blir du en nyckelperson i vårt utvecklingsarbete på våra återvinningsanläggningar, både i Sverige och globalt. Du ansvarar för att det återvunna materialet som lämnar fabriken håller högsta kvalitet och fungerar som specialist i materialfrågor, både internt och externt. Arbetet innefattar att genomföra tester, dokumentera resultat, skapa produktstandarder och säkerställer att våra säkerhetsdatablad är uppdaterade och följer gällande krav. Rollen innebär ett nära samarbete med processingenjörer, operatörer och planerare. Du stöttar vid kvalitetsproblem, bidrar med din expertis i material- och receptfrågor och stöttar produktionen. Du driver och deltar i samarbetsprojekt med råvaruleverantörer, identifierar möjligheter till receptbesparingar och materialförädling. Tjänsten innebär självständigt arbete inom divisionen recycling, men du blir samtidigt en del av ett engagerat team med kollegor i både Sverige och utomlands. Resor förekommer regelbundet i tjänsten. Du rapporterar till vår R&D Director som är baserad i Apeldoorn, Nederländerna. Din profil Vi söker dig som har en teknisk eller naturvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot kemi, process- eller maskinteknik. Erfarenhet av polymermaterial, laboratoriearbete eller återvinning är meriterande, men vi lägger stor vikt vid din personlighet och viljan att lära. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Som person kännetecknas du av nyfikenhet, struktur och ett naturligt driv att förstå och förbättra material och processer. Med din analytiska ådra stimuleras du av att lösa problem, både självständigt och i samarbete med andra. Med en kommunikativ och prestigelös inställning blir det lätt att bygga förtroende och samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du har ett genuint intresse för hållbar utveckling och en stark motivation att arbeta i en verksamhet där miljönytta och teknisk innovation går hand i hand. Att kunna växla mellan praktiskt arbete och strategiska diskussioner kring produktutveckling och kvalitet uppskattas i det dagliga arbetet. Vi Erbjuder Hos oss får du mer än ett jobb, du får en chans att påverka framtiden. Vi erbjuder en arbetsplats där hållbarhet är en självklar del av vardagen, där vi firar framgångar tillsammans och där du får vara med och forma en bransch i förändring. Du blir en del av ett internationellt team med stark sammanhållning och ett gemensamt mål, att göra plastindustrin cirkulär. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en mer hållbar framtid? Vi ser fram emot din ansökan! I den här rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap, vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Djureholt på 070-209 16 93. Om Trioworld Group och Reviva Plastics Trioworld är ett svenskt företag med rötter i Smålandsstenar, grundat 1965, som idag är en ledande aktör inom förpackningslösningar baserade på plastfilmer av polyeten och polypropen. Företaget har ett starkt fokus på hållbarhet och arbetar aktivt med att utveckla mer miljövänliga produkter. Det görs bland annat genom att använda återvunnet material, minska materialåtgången i produkterna och investera i återvinningsteknik. Trioworlds lösningar används inom många områden – från konsument- och industriförpackningar till jordbruk, hygienprodukter och medicinteknik. Företaget har en tydlig ambition: att leda utvecklingen mot en cirkulär plastanvändning och att tillsammans med kunder och samarbetspartners förändra branschen i en mer hållbar riktning. En viktig del av detta arbete sker på Reviva Plastics i Korsberga – en del av Trioworld Group – där man byggt upp Sveriges ledande återvinningsanläggning för jordbruksfilm och sträckfilm av polyeten. Här återvinns plast som sedan används på nytt i samma typ av produkter. Läs mer om Trioworld: www.trioworld.se
Om rollen Är du genuint intresserad av ekonomi och redovisning och vill arbeta i en dynamisk och framåtblickande företagsmiljö? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en Koncernredovisningsekonom som blir en nyckelspelare och vill bidra till vår fortsatta framgång. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Att upprätta koncernredovisning enligt K3 för såväl den legala som operationella konsolideringen av koncernbolagen. - Att bidra till utveckling och harmonisering av redovisningsprinciper, rutiner och processer. - Att vara stöd till dotterbolagen i redovisnings- och rapporteringsfrågor. - Att delta i månads- och årsbokslut - Att utföra analyser och avstämningar. - Att ansvara för moderbolagets redovisning. Din profil Vi söker dig med akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi och några års erfarenhet av koncernredovisning, gärna från större bolag i internationell miljö eller revisionsbyrå. Du har god förståelse för redovisnings- och konsolideringsverktyg, rapporteringssystem och är van användare av Excel. Erfarenhet av förändringsarbete inom ekonomiområdet är meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har ett digitalt mindset som gör dig nyfiken på nya verktyg och arbetssätt. Vi ser gärna att din personlighet kännetecknas av struktur och självständighet, men att du också trivs i ett socialt och samarbetsorienterat teamklimat. Analytisk förmåga och sinne för detaljer är förstås andra viktiga egenskaper. Erbjudande Hos Pronect får du arbeta i en inkluderande och utvecklingsorienterad miljö med korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att påverka din vardag och koncernens ekonomiarbete långsiktigt. Vi erbjuder flexibla arbetsformer och chansen att växa tillsammans med oss samt vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Om Pronect Pronect är en del av Liljedahl Group. Pronect är en dynamisk och växande koncern med verksamhet i de nordiska och baltiska länderna. Med en decentraliserad affärsmodell har varje dotterbolag friheten att utveckla sin verksamhet med egna strategier och mål med stöd av koncernen. Vårt mål är att skapa smarta tekniska lösningar för våra kunder med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet. Genom samarbete, kunskapsdelning och ständiga förbättringar skapar vi värde. Pronect-gruppen består av företagen Ravema, Din Maskin, PLM Group, Addinor, Plamako och Plamex. Läs mer om oss på Pronect Läs mer om oss på Liljedahlgroup Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Pronect med Stella Rekrytering & Ledarskap. Urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Daniel Segerfeldt, 036-35 48 41 eller Christer Johansson, 0393-77 99 95.
Vi söker en erfaren Verksamhetsutvecklare för ett spännande interimsuppdrag hos en av våra kunder i Tidaholmstrakten. Uppdraget innebär att kartlägga verksamheten och processerna för att vägleda bolaget till nya arbetssätt och rutiner. Du har gedigen erfarenhet från tillverkande företag och tidigare förändringsarbeten. Du är en trygg ledare med förmåga att se både helhet och detaljer och behärskar svenska i både tal och skrift. Uppdraget är cirka tre månader med start omgående. Du förväntas vara på plats hos kund för att genomföra detta uppdrag. Vid frågor, kontakta ansvarig konsult Sören Holmlind på 070 670 2552. Välkommen att bli en del av vårt interimsnätverk!
Interim Redovisningsekonom – 12 månaders uppdrag i GGVV-Regionen Vi söker nu en trygg och självgående Redovisningsekonom för ett interimsuppdrag på 12 månader med start omgående. Du kommer att bli en viktig del av ekonomiavdelningen och bidra med din kompetens inom löpande redovisning, rapportering och bokslutsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Hantera inkommande och utgående fakturor - Daglig kontroll av banktransaktioner - Reskontraavstämningar vid månadsbokslut - Upprätta månads- och årsbokslut - Rapportering och administration Din bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har goda kunskaper i hela redovisningsflödet och är van att arbeta med bokslut och rapportering. Du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande, med förmåga att prioritera rätt även när tempot varierar. Du har ett analytiskt arbetssätt och kan se detaljer utan att tappa helhetsperspektivet. Eftersom rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, är du kommunikativ, prestigelös och samarbetsorienterad. Vid frågor om interimsuppdraget, varmt välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på 0702-091 693. Vi går igenom ansökningar löpande – välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer