Lediga jobb i Tidaholm
Sök totalt 46 lediga jobb i Tidaholm
Vill du göra verklig skillnad för barns utveckling och lärande? Nu söker vi dig som är en erfaren speciallärare/specialpedagog och vill ta ett helhetsansvar för elevhälsoarbetet på Rosenbergsskolan i Tidaholm – en roll där du blir vår viktiga "spindel i nätet" i skolans EHT-arbete. Om arbetsplatsen Rosenbergsskolan är en F–6-skola med cirka 420 antal elever och engagerade medarbetare. Här arbetar vi utifrån övertygelsen att alla barn är allas barn, och att goda relationer och ett inkluderande förhållningssätt är grunden för en trygg och utvecklande skola. Rosenbergs skolområde omfattar även Ekedalens skola F–6 samt Fröjereds skola F–3. Elevhälsoteamet på Rosenbergsskolan leds av rektor och består av specialpedagog, skolsköterska och kurator samt, vid behov, tillgång till psykolog, logoped och andra stödresurser. Samtliga av tidigare nämnda funktioner är anställda centralt. I elevhälsoteamet ingår även två speciallärare som är anställda på skolenheten. Vi söker nu en speciallärare/specialpedagog som med kompetens, driv och helhetsperspektiv vill leda och utveckla elevhälsoarbetet tillsammans med skolledning och personal. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start enligt överenskommelse. Du blir anställd på skolenheten. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för skolans elevhälsoteam (EHT), där du fungerar som samordnare och stöd i både det främjande, förebyggande och åtgärdande arbetet. Du har en nyckelroll i att driva skolans arbete med tillgängliga lärmiljöer, anpassningar och särskilt stöd. Du arbetar nära både elever, vårdnadshavare och personal och ger handledning till arbetslagen. Ditt uppdrag innebär bland annat att: - ansvara för planering och ledning av EHT-arbetet på Rosenbergsskolan - göra pedagogiska utredningar och bedömningar - stödja dokumentationsarbete, såsom handlingsplaner och åtgärdsprogram - handleda och coacha personal i elevnära frågor - arbeta proaktivt för att utveckla skolans lärmiljöer och stödstrukturer Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad speciallärare eller specialpedagog med lärarlegitimation och erfarenhet av arbete inom grundskolan. Du har: - goda kunskaper om skolans styrdokument och elevhälsoarbete - vana att arbeta med utredningar och dokumentation - erfarenhet av handledning och skolutveckling - förmåga att skapa förtroendefulla relationer med både barn och vuxna - ett strukturerat, lösningsfokuserat och prestigelöst arbetssätt Erfarenhet av att leda eller samordna EHT-arbete är starkt meriterande. Vi erbjuder Ett meningsfullt och varierat arbete där du får möjlighet att påverka och göra skillnad varje dag. Du får stöd från rektor och övriga professioner inom Barn- och elevhälsan. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Tjänsten tillsätts löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 3 augusti. Utdrag ur belastningsregistret krävs inför anställning, beställ gärna i god tid. Vi kommer hålla intervjuer måndag – onsdag v32. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Tidaholms verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/tidaholm/#verksamhet Verksamhetsområde Tidaholm består av Anstalten Tidaholm säkerhetsklass 1, och Häkte. Anstalten har 225 anstaltsplatser och 56 häktesplatser för häktade som inte har restriktioner. Under hösten kommer Anstalten öppna ytterligare 192 platser då nästa klientområde står klart. Totalt i höst kommer det att finnas 417 anstaltsplatser i klass 1 och 56 häktesplatser. ARBETSUPPGIFTER Som kock hos oss ingår du i ett arbetsteam och lagar i första hand mat till de intagna på anstalten, men även till personalmatsalen som har öppet måndag till fredag. Köket är placerat i den nybyggda personalvillan med ny och toppmodern köksutrustning. Personalvillan är placerad på anstaltens område utanför murarna, vilket innebär att du inte kommer ha någon kontakt med klienter. Arbetsuppgifterna är alla förekommande i ett storkök såsom planering, tillagning av lunch och middag. I arbetsuppgifterna ingår även städning av kökets lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Tillagning av dietkost och annan särskild kost förekommer. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad under stress och har god samarbetsförmåga. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i storkök • Körkort • Erfarenhet av att arbeta med egenkontroller • Relevanta språkkunskaper I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Tidaholms kommun söker dig som vill forma och driva kommunens arbete med tidiga samordnade insatser (TSI) för barn och unga. Är du utbildad socionom och har ett stort engagemang för barn och unga i behov av stöd? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Tidaholms kommun söker en samordnare till arbetet med tidiga samordnade insatser (TSI) för barn och unga. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i social- och omvårdnadsförvaltningens öppenvård, och är en samverkan med barn- och utbildningsförvaltningen och kultur- och fritidsförvaltningen. Tidaholms kommun har beslutat att starta upp TSI våren 2026. Under hösten 2025 sker planering, förankring och kommunikativa insatser till berörda verksamheter och ut till invånare. TSI är ett arbetssätt som handlar om att ge stöd till barn 0–20 år och deras familjer i ett tidigt skede för att förebygga en ogynnsam utveckling. TSI innebär att förskola/skola, elevhälsa, hälso- och sjukvård, socialtjänst och kultur och fritid arbetar tillsammans för att skapa tidiga insatser med barnet i fokus. Vid behov kopplas även andra aktörer, så som polis och föreningsliv, in. Vi strävar efter att skapa goda uppväxtvillkor för alla barn, och arbetet med TSI är ett sätt att utveckla samverkan för att gynna och förenkla för barn och familjer. TSI är också ett led i arbetet att förverkliga ny socialtjänstlagstiftning. Som TSI-samordnare kommer du att inleda ditt arbete med att tillsammans med berörda chefer ta fram och förankra strukturen för TSI på en operativ, taktisk och strategisk nivå. Du kommer långsiktigt att arbeta med att: • Förvalta och driva TSI-arbetet framåt. • Samordna TSI-möten. • Vara en första kontakt till familjer och verksamheter och ha ett nära samarbete med mottagningsenheten inom socialtjänsten. • Vara företrädare för TSI i olika sammanhang, till exempel delta i ledningsgrupper och informera om TSI på verksamheternas APT. Din uppgift är främst att jobba för det enskilda barnet, men också att se trender och förbättringsförslag som gäller utveckling av arbetet för barn som grupp och lyfta dessa vidare till chefer och förtroendevalda. Samordning inom TSI uppskattas omfatta 50 procent av tjänsten. Resterande del av tjänsten innehåller uppdrag som rör barn och unga-arbetet i kommunen kopplat till SSPF (samverkan skola, socialtjänst, polis och fritid), ny socialtjänstlagstiftning, öppenvårdsinsatser och som bidrar till att utveckla och sprida budskapet om tidiga insatser. Du kommer att ha stor påverkan i formandet av uppdraget. Kvalifikationer Du som söker tjänsten som TSI-samordnare har ett stort engagemang och empati för barn och unga i behov av stöd. Du har en god samarbetsförmåga, ser möjligheter och har ett barnrättsbaserat synsätt. Du är en person som har lätt för att ta kontakt, uttrycka dig i tal och skrift, ta initiativ och är en mycket bra nätverkare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi vill att du som söker är utbildad socionom eller har annan jämförbar utbildning enligt arbetsgivarens bedömning. Du ska ha god kunskap om socialtjänstlagstiftningen och om skola/elevhälsas, hälso- och sjukvårdens och kultur och fritids uppdrag. Du får gärna ha erfarenhet av att ha jobbat i samverkan mellan olika verksamheter som möter barn och unga. Det är även viktigt att du har god kännedom om gränsdragningen mellan myndighetsutövning och förebyggande arbete. Vi erbjuder Vi erbjuder en tjänst där du blir en nyckelperson i att hålla samman och skapa engagemang i kommunens arbete med tidiga insatser. Du får en god introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll, och du kommer delta i en taktisk grupp och en styrgrupp inom TSI-organisationen. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag, dock senast 2025-08-17. Intervjuer planeras hållas under v.34 tillsammans med representanter från de tre samverkande förvaltningarna. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst med hjälp av digitalisering, välfärdsteknik och artificiell intelligens? Vi söker nu en drivande och strategisk digitaliseringsstrateg med särskilt fokus på AI och innovation. Om rollen Som digitaliseringsstrateg arbetar du både strategiskt och operativt med att utveckla, driva och följa upp förvaltningens digitala omställning. Du leder viktiga projekt inom IT, digitalisering och AI, och fungerar som en nyckelperson i att omsätta verksamhetens behov till användarvänliga, lagstadgade och säkra digitala lösningar. Du stödjer verksamheten i att identifiera utvecklingsmöjligheter – och vågar tänka nytt. Du blir en del av förvaltningens stab och samverkar tätt med förvaltningens ledning, dess verksamhet, systemförvaltare, IT-avdelning, leverantörer och externa nätverk. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och samordna förvaltningens digitaliseringsinitiativ och projekt. • Driva införande och användning av AI-baserade lösningar, t.ex. prediktiva modeller, automatisering och beslutsstöd. • Omvärldsbevaka inom digitalisering, AI och välfärdsteknik – och omsätta trender till konkret nytta. • Kvalitetssäkra att digitala verktyg används rättssäkert, effektivt och enligt gällande lagstiftning • Tillsammans med systemförvaltare och verksamheten ta fram långsiktiga förvaltnings- och digitaliseringsplaner. • Arbeta med informationssäkerhet kopplat till IT-system. • Stötta chefer och medarbetare i förändringsledning, utbildning och införande av nya arbetssätt. • Representera Tidaholm i nätverk och samarbeten kring digitalisering och AI. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom IT, digitalisering, systemvetenskap, informationsledning eller annan relevant utbildning enligt arbetsgivarens bedömning. Du har erfarenhet av att leda digitaliserings- eller förändringsprojekt, gärna i offentlig sektor. Vidare har du praktisk erfarenhet av eller god förståelse för AI-teknik och dess tillämpning inom välfärd/socialtjänst. Du har kunskap om dataskydd, informationssäkerhet och gällande lagstiftning. Du besitter god förmåga att kommunicera, leda workshops och involvera olika målgrupper. Likaså har du ett nyfiket och lösningsorienterat mindset med stark egen drivkraft. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med AI-modeller, automatisering, dataanalys eller maskininlärning. Tidigare arbete i roller som digitaliseringsstrateg, verksamhetsutvecklare eller projektledare inom socialtjänst eller vård/omsorg är också meriterande. Likaså är det meriterande med kunskap om PM3, PPS eller annan etablerad projekt-/förvaltningsmodell. Vi erbjuder • Ett strategiskt viktigt uppdrag där du får möjlighet att påverka och forma framtidens sociala tjänster. • En organisation med korta beslutsvägar och stort engagemang. • En kreativ och utvecklingsinriktad miljö där vi ständigt vill bli bättre – tillsammans. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Vill du vara med på resan mot en mer hållbar, smart och individanpassad välfärd? Välkommen med din ansökan! Urval kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-10. Intervjuer förväntas hållas onsdag v.33 och onsdag v.34. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du en empatisk och ansvarstagande person med god förmåga att arbeta självständigt? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en engagerad stödassistent eller undersköterska till Enheten för funktionsstöd inom social- och omvårdnadsförvaltningen. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad i människors liv och bidra till en trygg och stödjande miljö för våra brukare. Tjänsten är en nattjänst, tillsvidare på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda enligt schema nattetid under såväl vardagar som helger. Tjänsten har sin grundplacering på gruppbostad Siggestorp enligt 9 § 9 LSS med sedvanliga arbetsuppgifter, vilket bland annat innebär att utföra omsorg/omvårdnadsinsatser och delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser samt att säkerställa att brukarnas individuella behov tillgodoses. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har formell kompetens som undersköterska från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet från verksamhetsområdet funktionsstöd är meriterande. Du ska, efter introduktion, kunna arbeta i vårt verksamhetssystem och andra IT-system som verksamheten använder. För att fungera väl i rollen behöver du kunna arbeta lågaffektivt, se lösningar framför problem och vara ansvarsfull. Då man arbetar ensam under natten är det viktigt att du som söker trivs med att arbeta självständigt. Dokumentation är en viktig del i arbetet och därför är det ett krav att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder Vi erbjuder ett meningsfullt och varierat arbete där du får utvecklas och ta ansvar. Du får introduktion för att känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Återkoppling sker efter semesterperioden och intervjuer planeras till v 34. De som väljs ut för intervju kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten.
Är du en smaksäker och kreativ kock? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Måltidsavdelningen söker nu en kock till vårt tillagningskök Midgård. Midgård kök ombesörjer idag kommunens behov av offentliga måltider inom vård och omsorg. Det innebär att Midgård lagar mat till flera verksamheter inom kommunen som t. ex hemtjänst, särskilt boende och LSS. Varje dag tillagas ca 340 portioner lunch och 150 portioner kvällsmat som levereras ut. Avdelningarna beställer även livsmedel från köket. Som kock på Midgård är du en del av ett större arbetslag och arbetar med alla förekommande sysslor inom storhushåll, som exempelvis tillagning/beredning av kalla och varma rätter, packning (utskick), disk och städ. Naturligtvis med utgångspunkt från kommunens måltidspolicy och övriga för verksamheten riktlinjer och rekommendationer. Du verkar för en god arbetsmiljö, och trevligt bemötande mot såväl gäst/kund som personal. Tidaholms måltidsavdelning tillhör samhällsbyggnadsförvaltningen och har idag ca 40 anställda medarbetare i 16 tillagnings- och mottagningskök. Måltidsavdelningen ombesörjer måltider för äldreomsorg, förskola, grundskola och gymnasium. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad kock, gärna med tidigare erfarenhet av arbete inom storhushåll och offentlig måltid. Du är trygg i din yrkesroll, serviceinriktad och tycker om att arbeta i grupp med andra. Som kock är du smaksäker, initiativrik och kreativ. Vi erbjuder Vi erbjuder ett roligt arbete där du får ta initiativ och vara kreativ. Du får arbeta i grupp tillsammans med dina kollegor i ett större arbetslag och får arbeta brett med alla förekommande arbetsuppgifter inom storhushåll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse. Du har schema med regelbunden helgtjänstgöring. Vi tillämpar individuell lönesättning. Sista ansökningsdag 2025-07-27. Intervjuer planeras att hållas från 31/7.
Är du ansvarsfull och lyhörd och vill ha ett meningsfullt arbete? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en stödpedagog, stödassistent eller undersköterska till Enheten för funktionsstöd inom social- och omvårdnadsförvaltningen. Tjänsten har sin grundplacering på gruppbostad Solstigen enligt 9 § 9 LSS med sedvanliga arbetsuppgifter, vilket bland annat innebär att utföra omsorg/omvårdnadsinsatser och delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser, samt värna om brukarens intresse och aktiviteter som ger en meningsfull vardag. Tjänsten är en helgtjänst, tillsvidare på heltid vilket innebär 28h/v med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda enligt schema med arbetspass fördelat över fredag-måndag. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har formell kompetens som stödpedagog, undersköterska från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet från verksamhetsområdet funktionsstöd är meriterande. Du ska, efter introduktion, kunna arbeta i vårt verksamhetssystem och andra IT-system som verksamheten använder. Att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift är ett krav likaså B-körkort, då det ingår i tjänsten att kunna köra minibuss. Du ska ha god fysisk kapacitet för att klara promenader, cykling, simning och lyft i arbetet. För att fungera väl i rollen behöver du kunna arbeta lågaffektivt, se lösningar framför problem, vara flexibel, ansvarsfull och självständig. Vi ser även att du är lyhörd och tycker om att arbeta tillsammans med andra efter framtagna arbetsrutiner och arbetsbeskrivningar samt mot gemensamt fastställda mål. Vi erbjuder Vi erbjuder ett meningsfullt och varierat arbete där du får utvecklas och ta ansvar. Du får introduktion för att känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Intervjuer planeras till v 34. De som väljs ut för intervju kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
OM JOBBET Är du en omtänksam person som vill jobba som personlig assistent? Då har du kommit rätt! En av våra kunder 2 mil utanför Tidaholm söker just dig som kan vara en personlig assistent som vågar ta i både när det gäller arbete med huset, bilen eller personlig omvårdnad. Till arbetsuppgifterna att vara behjälplig och stödja i de vardagliga sysslorna som måltider, tvätt, städning. Att följa med på aktiviteter utanför hemmet ingår också i tjänsten. Du kommer att behöva köra kundens bil i tjänsten. DU SOM SÖKER ÄR Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet. Vi hoppas att du är flexibel och initiativtagande och gärna musikintresserad och gillar bilar. Erfarenhet som personlig assistent eller liknande är ett plus. Det är viktigt att du är stark fysiskt och vågar ta i. Att du förstår och talar svenska. Att personkemin stämmer kommer dock vara avgörande. ÖVRIGA EGENSKAPER VI SER HOS DIG Du har körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har! ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD Extra vid behov. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie dag, kväll och helg. LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns. TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans
Just nu söker vi montörer till uppdrag hos vår kund i Tidaholm med omnejd. Här får du chansen att arbeta med spännande uppdrag inom industrisektorn. Utveckla dina färdigheter och väx i din yrkesroll tillsammans med oss! Om tjänsten Tjänsten som montör kan innefatta varierande arbetsuppgifter, till exempel arbete på en linje där du monterar olika typer av komponenter. Du ansvarar för att övervaka maskiner, kvalitetskontroller samt materialhantering. Även truckkörning är en vanligt förekommande arbetsuppgift. Du samarbetar nära med kollegor för att säkerställa att dagliga produktionsmål uppnås. Arbetet är förlagt på heltid, arbetstider kan variera. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har ett intresse för praktiska och tekniska arbetsuppgifter. Du är noggrann, ansvarstagande och har en stark vilja att utvecklas. Förmåga att arbeta både självständigt och i team är avgörande för att trivas i denna dynamiska arbetsmiljö. Krav för tjänsten är körkort B Meriterande Det är meriterande med tidigare industrierfarenhet från tillverkningsindustrin som montör eller operatör. Vi värderar också en positiv inställning, flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Truckkort är starkt meriterande. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du ansöker För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Jonna Kielinen, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vill du utvecklas i din roll och har ett stort intresse för nyckeltal och uppföljningsarbete? Är du positiv, prestigelös och driven? Då kan du vara den vi söker! Som förvaltningsekonom/controller inom Tidaholms kommun erbjuds du ett intressant och roligt arbete där du kommer att kunna bidra både ute i verksamheten och inom controllergruppens arbete. Om tjänsten Enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning söker nu en förvaltningsekonom med ansvarsområde social- och omvårdnadsförvaltningen till en tillsvidaretjänst på heltid. Du har din tillhörighet i controllergruppen, ett team med mycket bra samarbete som gärna delar med sig av erfarenheter, har högt i tak och där det händer mycket. Som förvaltningsekonom kommer du ansvara för ekonomin i en av våra förvaltningar och dess nämnd och en central roll i att stödja den ekonomiska planeringen och uppföljningen av verksamheten inom ditt ansvarsområde. Du kommer att arbeta nära förvaltningschef, ledningsgrupp, avdelningschefer och enhetschefer samt bidra med analyser, strategier, insikter, styrning och rekommendationer för att bidra till en god ekonomisk hushållning och effektivitet. Inom enheten finns goda utvecklings- och fortbildningsmöjligheter. Tack vare tjänstens bredd får du således en bred kunskap inom redovisning samt ekonomistyrning. Kommunens enhet för ekonomi och verksamhetsstyrning är centralt placerad vid kommunledningskontoret i Stadshuset och ansvarar för det övergripande arbetet med redovisning, finansiering, budget, uppföljning och upphandling. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Upprätta månads- och tertialrapporter samt årsbokslut för nämnden för att säkerställa god kvalitet i rapportering och i den löpande redovisningen. • Utveckla, analysera, följa upp och sammanställa ekonomiska förutsättningar, intäkter och kostnader, verksamhetsvolymer, övriga ekonomiska analyser i samverkan med förvaltningen. • Driva förvaltningens budget- och uppföljningsprocesser inom ramen för kommunens motsvarande centralt styrda processer. • Vara ett professionellt ekonomistöd till nämnd, förvaltningsledning och verksamhetschefer i budgetplanering, redovisning, uppföljnings- och prognosarbete - både operativt och strategiskt. • Ta fram ekonomirelaterade underlag som stöd för nämndens beslut. • Samordna ekonomi- och verksamhetsresurser för att utveckla och effektivisera ekonomistyrning, redovisning, ekonomiprocesser och kvalitet i verksamheten inom en av kommunens större förvaltningar. • Bidra i andra förekommande uppgifter eller uppdrag inom enheten och controllergruppen. Kvalifikationer Vi vill att du som söker tjänsten har minst en treårig ekonomiutbildning på högskolenivå. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kvalificerat controllerarbete, gärna inom offentlig sektor eller annan komplex organisation med tydliga regelverk och styrmodeller. Som person är du analytisk, driven och förändringsbenägen. Du är engagerad och har lätt för att arbeta med både operativa och strategiska frågor såväl i grupp som på egen hand samtidigt som du kan ta egna initiativ. Du arbetar strukturerat och lösningsfokuserat och har lätt för att växla mellan operativa arbetsuppgifter och strategiska analyser. Vidare så har du god kommunikativ- och pedagogisk förmåga samt uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska. Vi erbjuder Vi erbjuder ett utvecklande och meningsfullt arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens i en samhällsviktig verksamhet. Du blir en del av vårt kunniga controllerteam, men har din huvudsakliga arbetsplats inom Social- och omvårdnadsförvaltningen, nära cheferna och den dagliga verksamheten. Här får du en varierad och stimulerande roll där du arbetar både självständigt och i nära samarbete med verksamheten. Du kommer får en genomtänkt introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-17. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 46 jobb