Lediga jobb i Tidaholm

Sök totalt 57 lediga jobb i Tidaholm

Stödassistent/stödpedagog till gruppbostaden Solstigen, vikariat
Tidaholms kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Är du en ansvarsfull och lyhörd person som vill ha ett meningsfullt arbete? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker nu en stödassistent/stödpedagog eller undersköterska till Enheten för funktionsstöd inom social- och omvårdnadsförvaltningen. Tjänsten är ett vikariat på heltid tom 31/12-25 med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Med möjlighet till förlängning. Tjänsten har sin grundplacering på en gruppbostad enligt 9 § 9 LSS med sedvanliga arbetsuppgifter, vilket bland annat innebär att utföra omsorg/omvårdnadsinsatser och delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser, samt värna om brukarens intresse och aktiviteter som ger en meningsfull vardag. Arbetstiderna är förlagda enligt schema,dag och kväll under såväl vardag som helg samt även journätter. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har formell kompetens som undersköterska från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, stödpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet från verksamhetsområdet  funktionsstöd är meriterande. Du ska, efter introduktion, kunna arbeta i vårt verksamhetssystem och andra IT-system som verksamheten använder. Att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift är ett krav likaså B-körkort, då det ingår i tjänsten att kunna köra minibuss. Du ska ha god fysisk kapacitet för att klara promenader, cykling, simning och lyft i arbetet. För att fungera väl i rollen som stödassistent/stödpedagog behöver du vara flexibel, ansvarsfull och självständig. Vi ser även att du är lyhörd och tycker om att arbeta tillsammans med andra och mot gemensamt fastställda mål. Vi erbjuder Vi erbjuder ett meningsfullt och varierat arbete där du får utvecklas och ta ansvar. Du får introduktion för att känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-15 Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. De som väljs ut för anställning kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten.   Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Idag
Sista ansökan:
15 april 2025
Personlig assistent sökes i Tidaholm för timvikariat
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Hej! Jag är en kille som är på jakt efter en ytterligare assistent som kan vikariera hos mig vid frånvaro eller andra oförutsägbara händelser i arbetsgruppen. Du kommer att hjälpa och stötta mig i min vardag. Jag behöver hjälp med min personliga omvårdnad och dagliga sysslor, men även någon som kan följa med mig på olika aktiviteter. Kort och gott om mig så bor jag i en villa i Tidaholm tillsammans med min familj och våra pälsdjur. Detta innebär att du inte bör ha någon allergi för hund, katt och hamster. Jag kommunicerar till viss del med tecken så kan du det är det ett plus. Jag tycker om att sitta framför datorn, kolla på TV, spela memory, cykla och åka på utflykter tillsammans med mina assistenter. Därav vore det en fördel om du har körkort, men inget krav. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08.30 - 15.15 måndag - fredag (helger kan förekomma) Omfattning: Extra vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse. Om dig - Du behöver inte ha någon speciell utbildning, då det är vår personkemi som är avgörande eftersom vi kommer att jobba tätt och intensivt med varandra. De kunskaper som du kommer vara i behov av i arbetet får du lära dig på plats genom bredvidgång och instruktioner. Det är viktigt för mig att du är lyhörd, har förståelse, har humor och ett gott tålamod. Krav är att du Behärskar det svenska språket i tal och skrift Inte vara pälsdjurallergiker då hund, katter och hamster finns i hemmet. Meriterande om du har Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete som personlig assistent. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping, Västervik och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

Idag
Sista ansökan:
15 april 2025
Personlig assistent i Tidaholm sommarjobb
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Om Tjänsten Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna varierar mellan dag, natt och helg. Dagtid arbetar man alltid två assistenter tillsammans. Uppdragsgivaren är en man i 50-årsåldern som sitter i rullstol. Han lever ett aktivt liv med mycket aktiviteter och har en egen bil som skapar frihet i vardagen. Under sommaren njuter uppdragsgivaren av sin semester tillsammans med sina assistenter och det görs olika dagsutflykter. Assistentgruppen är välfungerande med assistenter som stannar kvar länge. I uppdraget ingår att vara uppdragsgivarens stöd i allt från vardagssysslor, omsorg och personlig hygien till aktiviteter. Erfarenheter av liknande omsorgsarbete och/el att du har undersköterskeutbildning är meriterande. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Som person är du social, målmedveten, lyhörd, tålmodig, och kan ta egna initiativ. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Körkort är en stor merit Svenska i tal och skrift är ett krav Om anställningen Sommarvikariat samt behovsanställning under våren. Behovsanställning som är baserad per timme och vid behov. Tidsbestämd anställning under sommaren V 28-V32. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Idag
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent i Tidaholm sommarjobb
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Om Tjänsten Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna varierar mellan dag, natt och helg. Dagtid arbetar man alltid två assistenter tillsammans. Uppdragsgivaren är en man i 50-årsåldern som sitter i rullstol. Han lever ett aktivt liv med mycket aktiviteter och har en egen bil som skapar frihet i vardagen. Under sommaren njuter uppdragsgivaren av sin semester tillsammans med sina assistenter och det görs olika dagsutflykter. Assistentgruppen är välfungerande med assistenter som stannar kvar länge. I uppdraget ingår att vara uppdragsgivarens stöd i allt från vardagssysslor, omsorg och personlig hygien till aktiviteter. Erfarenheter av liknande omsorgsarbete och/el att du har undersköterskeutbildning är meriterande. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Som person är du social, målmedveten, lyhörd, tålmodig, och kan ta egna initiativ. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Körkort är en stor merit Svenska i tal och skrift är ett krav Om anställningen Sommarvikariat samt behovsanställning under våren. Behovsanställning som är baserad per timme och vid behov. Tidsbestämd anställning under sommaren V 28-V32. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent i Tidaholm 75%
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Här har du chansen att få jobba tillsammans med ett härligt och välfungerande gäng som kallar sig för team Dahlin med Peter Dahlin i spetsen.Vi erbjuder ett meningsfullt och givande arbete hos Peter i Tidaholm som behöver ditt stöd i hemmet. I uppdraget ingår personlig omvårdnad, andningshjälp, rehabilitering och aktivering. Arbetet sker i en mycket trevlig arbetsmiljö både rent fysiskt i Peters fina hem, men också socialt då både Peter och hans fru är väldigt trevliga, inbjudande och fina personer.Du får arbeta i ett framåtsträvande och utvecklande uppdrag med varierande aktiviteter. Kika gärna in på team.dahlin20 på instagram för att få en inblick i Peters vardag och bakgrund. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, med fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget, där samspelet och kemin mellan dig och uppdragsgivaren är avgörande för upplevelsen av arbetet. Du är vänlig, lyhörd och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är en aktiv person som är positiv till olika aktiviteter som tex hockey, konserter, resor mm Det är viktigt att du både är punktlig men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Inför arbetet kommer du få introduktion med bredvidgång. Det är viktigt för oss att både du och Peter känner er trygga tillsammans. Erfarenhet av trakealkanyl och PEG är meriterande. Körkort är meriterande Om anställningen 1 tjänst Anställningsformen är efter provanställningen en tillsvidareanställning så länge uppdraget varar. Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar. Man arbetar 12 timmarspass med start och slut kl 08-kl.20 el kl.20-kl.08 Man arbetar alltid två tillsammans. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Rektor till Hellidsskolan åk 7-9
Tidaholms kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Är du en engagerad person med fokus på utveckling? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Vi söker nu ytterligare en person till rektorsteamet på Hellidsskolan i Tidaholm. Hellidsskolan är kommunens enda högstadium med idag 430 elever och 60 medarbetare. Skolan har 5-7 paralleller i varje årskurs, har särskilda undervisningsgrupper och en anpassad grundskola åk 7-9. Vi ser oss som en lärande organisation där tillsammansarbete är en norm. Vi eftersträvar delaktighet, samarbete, samsyn samt gemensamt ansvarstagande och har alltid en strävan att utveckla oss och verksamheten för att öka elevernas måluppfyllelse. Vi arbetar aktivt och målinriktat med lektionsdesign, mobilfri skola, trygghet och studiero. Hos oss gläds vi åt varandras framgångar och stoltheten över det vi åstadkommit tillsammans. Vi tänker om elever, vårdnadshavare och kollegor att ”alla gör rätt om de kan” och att ”ingen gör medvetet fel”. Personalen har i sitt arbete med eleverna, ett stort fokus på skolans ledord hälsa, kunskap och trygghet. Skolans personal är indelad i fyra arbetslag och har ett fulltaligt elevhälsoteam. Om tjänsten I Tidaholms kommun tror vi på att investera i våra förskolor och skolor för att bygga en framtid där kunskap, utveckling och framtidstro står i centrum. Nu söker vi en tydlig och engagerad rektor som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa. Du kommer att vara en del av vår skolledningsgrupp tillsammans med övriga rektorer i förvaltningen. Denna grupp träffas varje vecka tillsammans med verksamhetschef och förvaltningschef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-08-04 eller enligt överenskommelse. Du kommer ha ett nära samarbete med ytterligare en rektor på skolan och utifrån det lagrum vi har kommer skolan att bestå av två skolenheter. Förväntan på aktuella rektorer är att dessa två skolenheter har ett nära och tätt samarbete som möjliggör en sammanhållen organisation för våra elever och vår personal. Barn- och utbildningsförvaltningen i Tidaholm består av verksamhet från förskola till vuxenutbildning samt Kulturskola. I förvaltningen finns cirka 2 500 barn/elever och runt 500 personal. I rollen som rektor ingår bland annat: • uppdraget att tillsammans med övrig skolledning leda och vara del i fortsatt utveckling av Hellidsskolan. • tillsammans med övrig skolledning leder ni skolans pedagogiska utveckling samt bidrar till förbättrade skolresultat, hög grad av trygghet och studiero och ett gott arbetsklimat. • du kommer att vara en viktig del i fortsatt utvecklingsarbete som skapar förutsättningar för en likvärdig skola med hög kvalité för våra elever och vårdnadshavare. • med fokus på helheten leder och driver du verksamheten utifrån behov och övergripande mål. • att ansvara för organisation, ekonomi, personal och elevhälsoarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av systematiskt kvalitets - och utvecklingsarbete. Du är en trygg, modig och pedagogisk ledare med god förmåga att driva förändring och utveckling. Du har god insikt i skolväsendets styrdokument och kan leda enligt skollag, läroplaner, författningar samt kommunala mål och riktlinjer. För att passa i rollen är du en person med analytisk förmåga och helhetssyn som kan entusiasmera och engagera andra. Tidigare erfarenhet av skolledning samt genomfört rektorsprogram är meriterande. Du har lätt för att bygga goda relationer, är prestigelös och samarbetar väl med andra, samtidigt som du har ett eget driv och kan arbeta självständigt. Du har gott omdöme och är tydlig i din kommunikation med såväl elever och vårdnadshavare som med medarbetare. Vidare har du förmåga att skapa trygghet, engagemang och delaktighet i arbetet med att driva skolutveckling och du ser olikheter som en tillgång. Du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. Vi ser också att du har ett lyhört och flexibelt förhållningssätt och arbetar mål- och processinriktat. Du analyserar och reflekterar gärna över verksamhetens behov och resultat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder I tjänsten som rektor erbjuder vi dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en miljö präglad av gemenskap och samarbete. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag, dock senast 2025-04-06.   Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Personlig assistent sökes till en kvinna i Tidaholm
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen kvinna som bor i Tidaholm. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, tunga lyft och förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda mellan följande klockslag: 07:00 - 23:00. Om kunden Denna kvinna tycker om att gå på promenader, PRO och Gospel. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har en genomgått en vårdrelaterad utbildning. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

5 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Studie- och yrkesvägledare till KompetensCentrum
Tidaholms kommun
Studie- och yrkesvägledare

Är du utbildad studie- och yrkesvägledare eller är under utbildningens senare del, samt har god samarbetsförmåga? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten  Till Vuxenutbildningen/KompetensCentrum samt kommunalt aktivitetsansvar (KAA) söker Tidaholms kommun nu en utbildad studie- och yrkesvägledare (SYV) för en tillsvidaretjänst. Tjänsten innebär ett nära samarbete med studie- och yrkesvägledare på grundskola, anpassad grundskola och Rudbecksgymnsiet. Tjänsten är tillsvidare på 100% (om erforderliga beslut fattas) med tillträde 2025-08-04 eller efter överenskommelse.   Förutom att arbeta som SYV ca 70% på KompetensCentrum ingår också att tillsammans med en SYV-kollega från Rudbecksgymnasiet arbeta med KAA (kommunalt aktivitetsansvar) i Tidaholms kommun. Arbetet med KAA innebär att du kommer arbeta med ungdomar mellan 16-20 år, som ej har en gymnasieexamen och ge/hitta lämpliga individuella åtgärder för att få gymnasieexamen eller annan meningsfull sysselsättning.  Du kommer att tillhöra admin-teamet med skoladministratör, SYV, och rektorer. Du är direkt underställd rektor för vuxenutbildningen.  Kvalifikationer  Vi söker dig som är utbildad studie- och yrkesvägledare eller är under utbildningens senare del. Det är viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och du förväntas vara en god organisatör som kan planera ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom social kompetens, flexibilitet och samarbetsförmåga.  Vi erbjuder Vi erbjuder ett roligt och varierat arbete. Du får i ditt arbete ta ansvar, ha många kontaktytor och du kommer få introduktion för att känna dig trygg i din roll.  Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-04-06.    Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Kriminalvårdare till anstalten Tidaholm, semestervikariat
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Tidaholms verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/tidaholm/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare ingår du i ett team där du har den dagliga kontakten med klienten. Arbetsuppgifterna vid anstalt/häkte är varierande: omvårdnads-, bevaknings-, visitations- och säkerhetsarbete blandas med frigivningsplanering och samtals-/motivationsarbete. Arbetet vid häkte är ofta rutinstyrt och inriktat på omvårdnads- och säkerhetsuppgifter. Klienter kan sitta häktade under lång tid utan att få träffa andra än sin advokat och personalen vid häktet, vilket ställer särskilda krav på dig som kriminalvårdare. Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil och ha god självinsikt. Då du tillsammans med dina kollegor driver verksamheten behöver du ha god samarbetsförmåga och förmåga att vara tydlig i din kommunikation. I ditt yrkesutövande krävs ett gott omdöme och integritet. Du har en fysisk status som möjliggör förmåga att agera fysiskt när situationen så kräver. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • God datorvana Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
23 mars 2025
Erfaren CNC-operatör AnVa Titech System
NearYou Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget AnVa Titech erbjuder en helhetslösning med tillverkning och montering i eget hus. Deras styrka sitter innanför väggarna där de bearbetar och svetsar de flesta metalliska material. De bidrar dessutom till att automatisera och maskinsäkra deras kunders produktion. Tjänstebeskrivning Är du en erfaren CNC-operatör som är van vid svarv- och fräsmaskiner och söker nya utmaningar, då har du hittat rätt! Man kommer hantera både svarvar och fräsar , 3-och 5 axliga. Arbetet inkluderar även programmering och ställa maskinerna och har man kunskap från bäddfräs är detta mycket positivt. Kvalifikationer Vi söker dig som har vana från 3- och 5 axliga CNC-maskiner både svarv och fräs, har programmeringskunskaper samt ett driv att vilja lära sig nya saker inom CNC-världen. Du behöver som person vara flexibel, noggrann, lösningsorienterad och ha en god inställning till samarbete med kollegor. Känns detta som du, sök då redan idag då denna tjänst kan tillsättas innan annonsens sista datum. Låter det intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025