Lediga jobb hos Stella Rekrytering och Ledarskap AB
Vi söker en driven person med genuint intresse för teknik till vår Teknikavdelning i Nässjö för en spännande och varierande roll som Projektingenjör. Om Rollen Hos oss ingår du i ett team av tekniker som arbetar med att ta fram och presentera lösningar till våra kunder. Du kommer ansvara för genomförandet av våra kundprojekt, från order till driftsättning och överlämnade till kund. Arbetet är väldigt varierande och innebär bl.a. att skapa layout och tillverkningsritningar, processbeskrivningar och driftinstruktioner. Du kommer även självständigt starta upp och köra i gång våra anläggningar ute hos kund. Tillsammans med övriga tekniker arbetar du med produktförbättringar och produktutveckling. Tjänsten innebär ca 60-80 resdagar/år. Din Profil Vi söker dig som har ingenjörsutbildning inom maskinteknik/konstruktion eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Utbildning inom el/elteknik är önskvärt. CAD-erfarenhet i 3D-miljö krävs för tjänsten, vi arbetar i Solid Works. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och du har B-körkort. Vi ser att du som söker är en person med ett utpräglat teknikintresse, är flexibel, strukturerad, noggrann, har god samarbetsförmåga och ser det som en utmaning att sätta sig in i tekniska produkter. Vidare är du positiv, framåt och serviceinriktad eftersom en del av ditt jobb innebär direktkontakt med våra kunder. Det är självklart meriterande med erfarenhet från pappers- och cellulosaindustrin eller annan processindustri, men vi tror också att en person med annan erfarenhet av maskinteknik/konstruktion och rätt baskunskaper kan passa in. Du blir en del av ett härligt gäng och ett spännande företag. Vi erbjuder Hos oss blir du en del av ett team med erfarna och engagerade kollegor. Vi erbjuder dig en spännande arbetsmiljö där du verkligen kan göra skillnad. Du blir en del av ett lokalt och familjärt bolag som utvecklar högteknologiska produkter och system för den globala marknaden. Hos oss är beslutsvägarna korta, kollegorna trevliga och arbetet både roligt och varierande. I den här rekryteringen samarbetare vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sören Holmlind 070 670 25 52. Välkommen med din ansökan senast 18 maj. Om företaget Cellwood Machinery utvecklar, tillverkar och säljer maskiner för pappers- och massaindustrin samt bioenergimarknaden. Exportandelen är 90 procent, med hela världen som marknad. Vi är världens ledande tillverkare av dispergeringsanläggningar, vilket är ett av processtegen i papprets väg från avfall till ny produkt. Varje leverans är specifikt utformad med hänsyn till kundens process, och varje affärsrelation kännetecknas av ett nära samarbete om testning, installation, driftsättning och service i form av underhåll och reservdelar. Cellwood Machinery AB finns i Nässjö och har 50 anställda och omsätter ca 250MSEK. www.cellwood.se
Vill du kombinera ditt tekniska intresse med försäljning i en roll där kundrelationer står i centrum? AD-Plast, en del av Oetiker Group, söker nu en Teknisk Projektsäljare som vill vara med och skapa kundanpassade lösningar av högsta kvalitet. Om Rollen Som Teknisk Projektsäljare hos AD-Plast kommer du att: Stärka och vårda relationerna med våra befintliga kunder och identifiera nya affärsmöjligheter. Sälja in spännande projekt där varje affär skräddarsys efter kundens behov och önskemål. Samarbeta nära projektledning och konstruktion för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet. Skapa offerter och avtal, driva förhandlingar och följa upp affärer för att säkerställa nöjda kunder och lönsamhet. Ansvara för vissa inköp kopplade till projekten samt delta i mässor och kundevent för att stärka vår marknadsnärvaro. Rollen är huvudsakligen kontorsbaserad, med ett begränsat antal resdagar per år. Detta ger dig möjlighet att fokusera på att utveckla kundrelationer och driva affärer på plats, samtidigt som du har nära samarbete med kollegorna internt. Din Profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och affärer. Du är lösningsorienterad och tycker om att ta ansvar för hela affären. För att lyckas i rollen ser vi att du är en skicklig förhandlare som arbetar strukturerat och effektivt. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i Office 365. Erfarenhet från plastindustrin eller teknisk försäljning är meriterande, men vi värdesätter din vilja att lära och utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder Med Oetiker Groups som ny ägare står AD-Plast inför en spännande framtid med offensiva tillväxtplaner och satsningar på innovation. Hos oss får du möjlighet att växa både personligt och professionellt i en framåtblickande organisation. Du blir en del av ett team som kombinerar lokal förankring med global styrka. Vill du vara med och forma framtiden med AD-Plast? Skicka då in en ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mia Boozer 036 – 291 24 50 alternativt Frida Grandt 072–148 38 17. Vi ser fram emot att höra av dig. Om företaget AD-Plast grundades i Anderstorp 1963 och är specialiserat sig på formsprutning av plastdetaljer i både små och stora volymer med hög kvalitet. Bolaget har nyligen fått nya ägare i form av Oetiker group som har offensiva framtidsplaner för verksamheten med fokus på tillväxt och utveckling av produktion.
Vill du vara med och jobba för en hållbar framtid inom GGVV-regionen? Vi söker nu en närvarande arbetsledare som vill vara en del av vår utveckling och expansion av återvinningscentralerna i Vaggeryd och Värnamo. Om Rollen SÅM söker en erfaren och driven person till rollen som arbetsledare primärt för verksamhetens anläggningar inom Vaggeryd och Värnamo kommuner. Inom området finns i dagsläget fyra återvinningscentraler, en omlastningsstation och fem insamlingsplatser för trädgårdsavfall där SÅM tar emot och hanterar avfall från regionens hushåll. Arbetsledarens ansvar är att säkerställa driften av verksamheten och leda personalen i deras dagliga arbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med ÅVC-chef och övriga arbetsledare inom organisationen. Till din hjälp har du ett tiotal kompetenta miljöarbetare. Verksamheten är inne i en expansiv fas. Bland annat så ska förpackningsinsamling införas hos flerfamiljshus, våra anläggningar ska moderniseras och ytterligare en kommun ska inkluderas i organisationen. Arbetsledaren är brett involverad i driftverksamheten. Tjänsten erbjuder ett varierande arbete och du kommer att delta i både små och stora frågor inom organisationen. Arbetet är huvudsakligen operativt och viss schemaläggning i driftverksamheten kan förekomma. Du kommer även att få delta i utvecklingsprojekt och aktiviteter i syfte att förbättra verksamheten. Vanligt förekommande arbetsuppgifter för en arbetsledare hos SÅM inkluderar dagliga driftfrågor och arbetsledning för personalen, personalplanering och schemaläggning, implementering av rutiner i verksamheten, kundrelationer, arbete kopplat till myndighetsfrågor, entreprenörskontakter och beställningar, rapportering med mera. I rollen ingår även arbetsmiljörelaterat arbete i syfte att säkerställa en god arbetsmiljö, att leda regelbundna driftmöten, hålla medarbetarsamtal och verka för en god stämning på arbetsplatserna. Din Profil Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och lösningsfokuserad, gärna med relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet från arbetsledande befattning. Mycket fokus kommer i framtiden läggas på kundupplevelse och tillgänglighet i syfte att utveckla verksamheten. Vi värdesätter goda ledarskapsegenskaper, kvalitetsfokus och en känsla för kundservice i denna roll. Tjänsten inkluderar administrativa arbetsuppgifter och du är därför en van användare av datorsystem inklusive Officepaketet. Du hanterar svenska obehindrat och har en förmåga att utrycka dig väl i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav då resor mellan anläggningarna förekommer regelbundet. Du identifierar dig som en närvarande ledare med sunda värderingar och har en god förmåga att arbeta tillitsbaserat. För att lyckas i rollen behöver du även kunna skapa delaktighet och engagemang i arbetsgrupperna samt rikta fokus på kundnytta och hållbarhet. Vi Erbjuder Som anställd hos SÅM får du arbeta i en aktuell bransch som är i ständig utveckling, och aktivt bidra till att förbättra samhälle och miljö. Verksamheten utgår från SÅM:s vision Tillsammans skapar vi en hållbar framtid och värdeorden Trovärdig, hållbar, effektiv, engagerade samt närvarande. Tjänsten utgår från återvinningscentralen i Värnamo men arbete sker varje vecka även på andra anläggningar inom verksamhetsområdet samt vid huvudkontoret i Skillingaryd. I denna rekrytering samarbetar SÅM med Stella Rekrytering & Ledarskap AB. Frågor om tjänsten besvaras av Magnus Ryberg 0370 - 123 00. Vi vill ha din ansökan senast den 10:e maj, men vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Om SÅM Samverkan Återvinning och Miljö (SÅM) är ett kommunalförbund som bland annat ansvarar för insamling och behandling av hushållens avfall inom Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo kommuner. Kontoret är placerat i Skillingaryd men verksamheten sträcker sig över hela GGVV-området. Inom verksamheten finns åtta återvinningscentraler och två omlastningsstationer samt ett antal mindre anläggningar för insamling av trädgårdsavfall. SÅM ansvarar även för de obemannade återvinningsstationerna inom GGVV-kommunerna. SÅM har ett viktigt uppdrag i arbetet med att skapa en hållbar framtid. Vi ska möjliggöra hållbara materialflöden genom effektiva, enkla lösningar som gör det lättförkommuninvånarna att lämna sitt avfall till återbruk och återvinning. För att lyckas med uppdraget måste vi arbeta tillsammans med våra kommuninvånare. Vi ska inspirera och motivera till beteendeförändring för att skapa ett hållbart konsumtionsmönster. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid!
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Nu finns chansen till ett jobb med varierat innehåll, och stor möjlighet att påverka. Om Rollen På vår enhet i Anderstorp fortsätter arbetet med att skapa en effektiv och modern produktionsverksamhet och vi behöver nu förstärka vår organisation med en Produktionstekniker. Vi är på jakt efter dig som gillar produktionsutveckling och som med stort engagemang, nyfikenhet, mod och tydlighet kan bidra till att förbättra verksamheten. Du får en intressant roll där du blir länken mellan försäljning, produktion, och medarbetare. Effekten av ditt jobb kommer att synas genom ännu högre kundtillfredsställelse och förbättringar av företagets KPI:er. Vi vill också att produktionspersonalen tydligt ser ditt jobb genom att du underlättar deras vardag och gör det enkelt för dem att prestera genom bra arbetsinstruktioner, arbetsplatsutformning, rätt grunddata, etc. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: Utveckla en hållbar och effektiv produktion. Stödja och driva förbättringar och omställningar i produktionsprocessen. Bidra med produktionsteknisk kompetens vid framtagningen utav nya produkter. Skapa och underhålla beredningar i affärssystemet. Framtagning och underhåll av arbetsinstruktioner och produktionsdokument. För- och efterkalkyler. Omvärldsbevakning av teknisk utveckling inom ditt specialistområde. Din Profil För att lyckas i tjänsten vill vi att du har någon form av eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning, t.ex. YH/Högskola inom produktionsutveckling, industriell organisation/ledning, logistik, maskin. Några års erfarenhet från relevanta yrkesroller i tillverkande industri är en förutsättning för att lyckas i rollen. Förutom grundkompetens inom produktionsekonomi och produktionsteknik behöver du vara bekant med förbättringsverktyg och verktyg för produktionsutveckling. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har god kompetens inom IT. Har du även kunskap inom CAD och då Solid Works så är det extra plus. Som person vill vi att du är initiativrik med förmåga att omsätta idéer och utvecklingsmöjligheter i konkreta förbättringar och utvecklingsprojekt med bra resultat. Hög problemlösningsförmåga är viktigt, liksom att du agerar pedagogisk när du driver arbetet framåt. Du är van vid att driva projekt, med god förmåga att kommunicera och samarbeta med alla delar i organisationen. Vi Erbjuder Vi erbjuder dig en omväxlande roll som präglas av många kontaktytor och högt tempo i ett stabilt bolag i framkant. Fine Scandinavia Anderstorp är det lokala företaget där vi värnar om vår gemenskap för våra anställda. Vår organisation har korta beslutsvägar och det finns stort utrymme för att påverka din och företagets utveckling. Vi värderar ett professionellt agerande både internt och externt. I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Ryberg 070-2716977 alternativt Sören Holmlind 0515-128 00. Ansök senast 9:e maj, men vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. OmOm Fine Scandinavia Fine Scandinavia AB är en flexibel aktör inom den tillverkande industrin som erbjuder kunderna framtagning av kompletta produkter och legotillverkning. Från Anderstorp erbjuder vi tillverkning inom ett brett spektrum med specialisering på rörbockning, svetsning och bearbetning av metall. Med en modern maskinpark, hög teknisk kompetens och starkt kundfokus levererar vi lösningar till kunder inom bland annat materialhantering, medicinteknik och fordonsindustrin. Vår kombination av kvalitet, flexibilitet och lång erfarenhet gör oss till en pålitlig partner för kunder inom Europa. Fine Scandinavia ingår i den familjeägda koncernen Kongamek Group som idag drivs av andra generationen. I Konga finns vårt huvudkontor och moderbolag Kongamek med lager och produktion. Vi har även dotterbolag med produktion i Vietnam samt säljbolag i Tyskland, Frankrike och Norge. Alla företagen drivs av samma vision och filosofi där vi jobbar tillsammans för att göra skillnad för andra och det är vi stolta över. Läs mer: finescandinavia.se
Har du ett stort intresse för ERP-system och vill utveckla både dig själv och verksamheten? Till ROL i Jönköping erbjuder vi en dynamisk tjänst med stor variation och möjlighet att påverka vår framtida utveckling och användande av ERP-system. Då vi nu tar klivet in i IFS Cloud, har du verkligen möjlighet att göra skillnad. Om Rollen I rollen som ERP-Specialist på ROL får du en nyckelposition när det gäller att stödja vår verksamhet, både i Sverige och internationellt, med vår användning av IFS. Tillsammans med ERP Manager kommer ni att vara våra specialister för vårt affärssystem och dess utveckling. Du kommer att vara den primära kontaktpersonen inom organisationen för vidareutveckling av systemets funktionalitet och hantering av specifika supportärenden. Du kommer att leda projekt i nära samarbete med våra globala superusers för att säkerställa att vårt system används och utvecklas på bästa sätt. Vidare kommer du att anpassa och designa systemet för att maximera prestanda och effektivitet, och även integrerar med andra system såsom ex.vis ROL:s BI Tools. I rollen ingår även att dokumentera våra processer och definiera arbetsmetoder för att säkerställa att IFS och dess moduler används för att uppnå maximal affärsnytta. Vi har precis startat upp arbetet med att uppgradera till IFS Cloud, och här kommer du få en mycket central roll för att vi skall lyckas med detta projekt. I denna tjänst rapporterar du till ERP-Manager, och kommer vara placerad på vår enhet i Jönköping, men jobbar globalt med alla våra enheter. Din Profil Vi söker dig med relevant utbildning och flera års praktisk erfarenhet av att arbeta med affärssystem. Kanske har du en bakgrund som superuser i ett tillverkande företag, och vill få chansen att fördjupa dig och bredda din kunskap, alternativt jobbar du idag som ERP-konsult med fokus på verksamheter inom produktion, men vill jobba mer långsiktigt och förvalta effekterna av genomförda projekt. Vi vill heller inte stänga dörren för dig som är i början på din karriär, och ser att med din personlighet, nyfikenhet, driv och engagemang kan växa in i denna roll. Erfarenhet av IFS är givetvis en stor fördel att ha med sig i bagaget. Vi ser också att du har goda kunskaper i Microsofts plattformar och SQL. Eftersom rollen innebär internationella kontakter behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. När det gäller dina personliga egenskaper så är det viktigt att du är både serviceinriktad och pedagogisk och att du har en positiv inställning till att hjälpa våra användare. Du är driven och kan arbeta självständigt likväl som du har förmåga att arbeta i team. Att du är noggrann och strukturerad är en självklarhet för att lyckas i rollen. Ytterligare egenskaper som vi värdesätter på ROL är att du är prestigelös och prioriterar laget före jaget. Vi Erbjuder På ROL är en del av vår företagskultur, korta beslutsvägar och delaktighet centrala. Vi eftersträvar personer som engagerar sig tillsammans med sina medarbetare för att förstärka vår kultur, höja motivationen och främja inkludering. Tillsammans skapar vi en framtid som vi är stolta över. Välkommen att vara en del av ett kreativt, prestigelöst och inspirerande ERP-team, där du får vara med att påverka en digital transformation. Visst låter detta som en spännande tjänst! Välkommen med din ansökan. I denna rekrytering samarbetar ROL med Stella Rekrytering. Information om tjänsten lämnas av Magnus Ryberg, 0702 71 69 77 eller Jennifer Djureholt, 0702 09 16 93. Ansökningar hanteras löpande så vänta inte med att söka. Om ROL ROL grundades i Sverige 1985 och är en entreprenörsdriven global marknadsledare inom ergonomiskt optimerade kontorsmöbler och detaljhandelslösningar, definierade inom två affärsområden. Vår expertis inom design, ingenjörskonst, tillverkning och teknologi säkerställer ändamålsenliga lösningar av högsta kvalitet, där vi lever, arbetar, handlar och umgås. Med ca 2 miljarder SEK i omsättning och ett mångsidigt team av 900 professionella över hela världen gör vi skillnad i våra branscher. Läs mer på: rolgroup.com
Vi söker en driven och erfaren Produktionsledare som vill ta sig an ett interimsuppdrag på ca 1år i GGVV-regionen med start omgående Du kommer ansvara för att leda och utveckla både verksamhet och personal. I denna roll kommer du att ha helhetsansvar för en avdelning med cirka 35 skiftgående medarbetare, och ditt arbete kommer att omfatta både operativa och strategiska uppgifter. Du kommer att samarbeta nära med teamledare och andra specialister för att säkerställa en effektiv produktion och kontinuerlig förbättring. Huvuduppgifter: Leda och följa upp produktionen och leveranser för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Ansvara för personalfrågor och driva förbättringsarbete för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö. Arbeta med kvalitetskontroll och produktionsekonomisk uppföljning för att optimera verksamheten. Driva systematiskt arbetsmiljöarbete och delta i företagsövergripande utvecklingsprojekt. Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och god kunskap om produktionsprocesser, produktionsekonomi, personalfrågor och arbetsmiljö. Du besitter starka ledaregenskaper och har förmågan att skapa engagemang och motivation bland medarbetarna. Du är både strategisk och analytisk, med en förmåga att se helheten och driva långsiktiga förbättringar. Du kan bidra till en positiv arbetskultur och har ett genuint intresse för att utveckla både människor och processer. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jennifer Djureholt på 0702 - 091 693. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!
Vil du arbeta med teknik i framkant och vara med i spännande utvecklingsprojekt? EAB:s affärsområde Radioshuttle utökar nu sitt utvecklingsteam med en Mekatronikingenjör. Här får du möjligheten att arbeta i ett bolag som vill framåt, är familjärt med korta beslutsvägar samtidigt som du får möta hela världen. Om Rollen I rollen som Mekatronikingenjör blir du en nyckelperson i vårt R&D-team på avdelningen Radioshuttle. Här får du arbeta med teknik i framkant och vara med och utveckla nya produkter och koncept som möter kundernas behov, både nu och i framtiden. Du arbetar brett inom konstruktion, automation och systemlösningar, där du aktivt bidrar med idéer som driver tekniken framåt. Arbetet omfattar både teknisk utveckling, dokumentation, testning och framtagning av ritningsunderlag. Du är även delaktig i installation, underhåll och felsökning av våra system och produkter, vilket ger dig en djupare förståelse för hur våra lösningar fungerar i praktiken. Du samarbetar med flera olika avdelningar och fungerar som teknisk support, både internt och i kontakt med kund. På sikt ser vi gärna att du tar en drivande roll i utvecklingsprojekt, både självständigt och i team. Din Profil Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom mekatronik, automation eller motsvarande och som har ett stort intresse för mekatroniska system och processer. Du har grundkunskaper i CAD-program och programmering samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du nyfiken och lösningsorienterad, med ett genuint intresse för teknik och produktutveckling. Du gillar att testa nya idéer, utmana befintliga lösningar och drivs av en vilja att ständigt förbättra både teknik och arbetssätt. Du trivs i samarbete med andra och har lätt för att kommunicera med både kollegor och kunder. Samtidigt är du strukturerad, noggrann och har förmågan att växla mellan detaljer och helhet. Vi söker dig som vill utvecklas i rollen tillsammans med oss på EAB! Vi Erbjuder En god arbetsmiljö på ett företag som vill att ”varje medarbetare ska vara en nöjd medarbetare”. Ett friskt företag med en kultur och klimat som förespråkar en aktiv livsstil – och där allt är möjligt. På EAB får du tillgång till bland annat gym, sporthall och egen matsal. Vi arbetar dessutom i mycket trevliga lokaler där det kontinuerligt byggs ut och renoveras. Goda kollegor som bryr sig om varandra och möjlighet till långsiktig anställning och personlig utveckling. I denna rekrytering samarbetar EAB med Stella Rekrytering & Ledarskap AB. Frågor om tjänsten besvaras av Jennifer Djureholt 0702-091 693 eller Magnus Ryberg 0370 - 123 00. Om EAB EAB är ett familjeägt företag beläget i Smålandsstenar, där vi har all konstruktion, produktion och utveckling under eget tak. Vi arbetar med tre produktområden: lagerinredningar, portar och stålbyggnader. Sedan starten 1957 har vi vuxit lika stadigt och stabilt som våra lösningar. Idag är vi 380 anställda och omsätter ca 2 600 MSEK. Det helautomatiska pallhanteringssystemet Radioshuttle är EABs mest innovativa lösning. Radioshuttle, som just nu lyfter 200.000 pallar runt om i världen, är en revolution inom lager och logistik som öppnar för högre effektivisering och bättre utnyttjande av lagerytan än någonsin. ”Det håller” är EAB:s löfte, både externt och internt. Det håller grundar sig både i våra produkters tåliga konstruktion och hur vi tänker kring vårt arbete. Det ska kännas tryggt och utvecklande att välja EAB som sin arbetsplats – och vi är alla med och ser till att våra lösningar håller, långt in i framtiden. Läs mer på www.eab.se.
Har du erfarenhet av programmering och ett starkt intresse för affärssystem? Som ERP-Utvecklare hos oss på EAB får du en nyckelroll i att optimera och utveckla vårt affärssystem Jeeves, med fokus på nya funktioner och systemintegrationer. Om Rollen I rollen som ERP-Utvecklare får du en nyckelposition i att stödja vår verksamhet, både i Sverige och internationellt, med användningen av vårt affärssystem Jeeves. Tillsammans med en kollega kommer ni att vara våra specialister och arbeta med att utveckla och förbättra användningen av systemet. Du kommer att vara den primära kontaktpersonen inom organisationen för supportrelaterade frågor gällande affärssystemet. Du kommer även arbeta med att identifiera och lösa tekniska problem samt utveckla, designa och implementera nya funktioner och integrationer. En viktig del av ditt arbete kommer vara att skriva och underhålla kod för att optimera systemet. Vidare kommer du dokumentera våra processer och definiera hur vi arbetar och använder Jeeves och dess sidosystem på bästa sätt. Du kommer att rapportera till vår IT-chef och placeringsort är Smålandsstenar. Din Profil Vi söker dig som har en relevant IT-utbildning och flera års praktisk erfarenhet av programmering, med ett stort intresse för affärssystem. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Microsofts plattformar och SQL, har du erfarenhet av Jeeves är en stor fördel men inget krav. Eftersom rollen innebär internationella kontakter behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är både serviceinriktad och pedagogisk, med en positiv inställning till att hjälpa våra användare. Du är en driven person som kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du har en stark förmåga att samarbeta och arbeta effektivt i team. Din tekniska kompetens och problemlösningsförmåga gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa system och hitta lösningar som gynnar både användare och verksamheten. Vi Erbjuder En god arbetsmiljö på ett företag som vill att ”varje medarbetare ska vara en nöjd medarbetare”. Ett friskt företag med en kultur och klimat som förespråkar en aktiv livsstil – och där allt är möjligt. På EAB får du tillgång till bland annat gym, sporthall och egen matsal. Vi arbetar dessutom i mycket trevliga lokaler där det kontinuerligt byggs ut och renoveras. Goda kollegor som bryr sig om varandra och möjlighet till långsiktig anställning och personlig utveckling. Välkommen att vara en del av ett kreativt, prestigelöst och inspirerande IT-team, där du får vara med att påverka en digital transformation. I denna rekrytering samarbetar EAB med Stella Rekrytering & Ledarskap AB. Frågor om tjänsten besvaras av Jennifer Djureholt 0702-091 693 eller Magnus Ryberg 0370 - 123 00 Om EAB EAB är ett familjeägt företag beläget i Smålandsstenar, där vi har all konstruktion, produktion och utveckling under eget tak. Vi arbetar med tre produktområden: lagerinredningar, portar och stålbyggnader. Sedan starten 1957 har vi vuxit lika stadigt och stabilt som våra lösningar. Idag är vi 380 anställda och omsätter ca 2 600 MSEK. ”Det håller” är EAB:s löfte, både externt och internt. Det håller grundar sig både i våra produkters tåliga konstruktion och hur vi tänker kring vårt arbete. Det ska kännas tryggt och utvecklande att välja EAB som sin arbetsplats – och vi är alla med och ser till att våra lösningar håller, långt in i framtiden. Läs mer på www.eab.se.
Vill du ta ansvar för vår IT-miljö och ha ett omväxlande arbete som är både operativt och strategiskt? Då kan din nästa utmaning vara hos oss på Gislaved Gummi. Om Rollen Som IT-ansvarig hos oss på Gislaved Gummi kommer du att spela en avgörande roll i att forma och driva vår IT-strategi framåt. Du kommer att ansvara för att säkerställa en robust och framtidssäker IT-miljö som möter både nuvarande och framtida behov. Dina arbetsuppgifter kommer att vara både strategiska och operativa, där du inte bara ger support och dagligt stöd till våra användare i Gislaved och vårt systerbolag Stellana i Laxå, utan också är en nyckelperson i vårt långsiktiga IT-arbete. I tjänsten tar du ansvar för både hård- och mjukvara, där du förväntas hantera samt koordinera med både interna såväl som externa samarbetspartners för att säkerställa att våra IT-lösningar är effektiva och innovativa. I denna roll rapporterar du till Ekonomichefen, och du är stationerad på vår enhet i Gislaved, men förväntas också regelbundet vara på plats i Laxå, och säkerställa deras IT-miljö. Din Profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk utbildning i grunden, gärna kompletterad med vidareutbildning inom IT. Du har även praktisk erfarenhet med ett antal års relevant yrkeserfarenhet. Du har en bred kunskap och ett stort intresse för datorer, både när det gäller hårdvara och mjukvara. Erfarenhet av att arbeta med Office 365, Windows för både klient och server samt Active Directory är en förutsättning för att lyckas i rollen. Då rollen innebär många internationella kontakter är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande. Personliga Egenskaper Vi värdesätter att du är serviceinriktad och pedagogisk, med en positiv inställning till att hjälpa våra användare. Du är driven och kan arbeta självständigt utifrån tilldelade arbetsuppgifter. Ytterligare egenskaper som vi värdesätter på Gislaved Gummi är att du är prestigelös och prioriterar laget före jaget. Vi Erbjuder Gislaved Gummi erbjuder en unik möjlighet att arbeta lokalt i en global kontext. Vi kännetecknas av en platt organisation med nära till besluten. Våra kärnvärden präglas av engagemang, närhet, hållbarhet, entreprenörskap och specialistkunskap. Vi är en rökfri arbetsplats och strävar efter att varje medarbetare ska vara en ambassadör för Gislaved Gummi. I denna rekrytering samarbetar Gislaved Gummi med Stella Rekrytering & Ledarskap AB. Frågor om tjänsten besvaras av Magnus Ryberg 0370 - 123 00. Om Gislaved Gummi Gislaved Gummi AB är en global ledare inom polymerteknik med fokus på att utveckla och leverera högkvalitativa, skräddarsydda lösningar för olika applikationer. Vid vår enhet i Gislaved hanterar vi hela processen – från materialutveckling och produktion till marknadsföring och försäljning av våra avancerade gummiblandningar, packningar och tätningsprofiler. Företaget har cirka 165 anställda och omsätter cirka 750 MSEK. Gislaved Gummi AB ingår i börsnoterade HEXPOL som är en världsledande polymerkoncern med cirka 5 000 anställda i fjorton länder. Läs mer: gislavedgummi.com
Vi söker en driven och erfaren Produktionsledare som vill ta sig an ett interimsuppdrag på ca 1år i GGVV-regionen med start omgående Du kommer ansvara för att leda och utveckla både verksamhet och personal. I denna roll kommer du att ha helhetsansvar för en avdelning med cirka 35 skiftgående medarbetare, och ditt arbete kommer att omfatta både operativa och strategiska uppgifter. Du kommer att samarbeta nära med teamledare och andra specialister för att säkerställa en effektiv produktion och kontinuerlig förbättring. Huvuduppgifter: Leda och följa upp produktionen och leveranser för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Ansvara för personalfrågor och driva förbättringsarbete för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö. Arbeta med kvalitetskontroll och produktionsekonomisk uppföljning för att optimera verksamheten. Driva systematiskt arbetsmiljöarbete och delta i företagsövergripande utvecklingsprojekt. Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och god kunskap om produktionsprocesser, produktionsekonomi, personalfrågor och arbetsmiljö. Du besitter starka ledaregenskaper och har förmågan att skapa engagemang och motivation bland medarbetarna. Du är både strategisk och analytisk, med en förmåga att se helheten och driva långsiktiga förbättringar. Du kan bidra till en positiv arbetskultur och har ett genuint intresse för att utveckla både människor och processer. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jennifer Djureholt på 0702 - 091 693. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb