Vill du jobba med kundservice och trivs med att hjälpa andra människor? Lockas du dessutom av att utvecklas inom ett område där du gör verklig skillnad varje dag? Concentrix i Kalmar söker dig som gillar service, vill lära dig nytt och göra skillnad i varje samtal. Om tjänsten Det här är en direktrekrytering, vilket betyder att du blir anställd direkt av Concentrix, men rekryteringsprocessen hanteras av Bravura. Om företaget Concentrix är ett globalt företag som hjälper välkända varumärken att skapa fantastiska kundupplevelser. De jobbar med allt från kundtjänst till teknisk support – och har ett stort fokus på att bygga starka team med engagerade medarbetare. Nu söker de fler personer till sitt team i Kalmar, där du får representera ett välkänt varumärke och hjälpa kunder i vardagen. Arbetsuppgifter - vad du kommer att göra Som kundtjänstmedarbetare är du den första kontakten för privatpersoner som hör av sig med frågor om exempelvis fakturor, abonnemang, bredband, TV och streamingtjänster. Din uppgift är att lyssna, förstå och hitta rätt lösning för varje kund. Du får en ordentlig introduktion och kommer snabbt in i jobbet med stöd från både teamet och din närmaste chef. På den här arbetsplatsen hjälps man åt, delar med sig av tips – och har kul på jobbet! Vill du ta mer ansvar i framtiden? Det finns goda möjligheter att växa. Många av Concentrix ledare har själva börjat sin resa i kundtjänsten – 8 av 10 har klivit vidare internt. Exempel på arbetsuppgifter: Svara på inkommande samtal från kunder Hjälpa till med frågor om fakturor, teknisk support, abonnemang och tjänster Föreslå lösningar som passar kundens behov Du kommer att jobba enligt ett rullande schema: Vardagar kl. 08.00–19.00 och helger kl. 10.00–19.00. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har med dig Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Som person är du... Serviceinriktad – du gillar att hjälpa andra Självständig – du tar ansvar för ditt arbete och håller en hög kvalitet Kommunikativ – du har lätt att prata med människor och förklara saker på ett enkelt sätt Övrig information Start: 21 juli Plats: Kalmar Lön: Grundlön och provision Arbetstider: Vardagar kl. 08.00–19.00 och helger kl. 10.00–19.00. Så här går det till Som en del av rekryteringsprocessen görs bakgrundskontroller. Vi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan! Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vill du ta första steget i din karriär och samtidigt bli en del av ett engagerat team? Som kundtjänstmedarbetare hos Telia i Norrköping får du en utvecklande roll inom service och försäljning – där du växer varje dag och får med dig erfarenheter för livet. Du jobbar tillsammans med drivna kollegor som stöttar och peppar varandra, och får rätt förutsättningar för att utvecklas i din yrkesroll. Låter det som din nästa utmaning? Välkommen att söka jobbet! Om tjänsten Det här är ett heltidsuppdrag på 12 månader där du blir anställd av Bravura och jobbar som konsult hos Telia. Det finns goda chanser till förlängning efter uppdragets slut. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med företagets privatkunder. Du tar emot inkommande samtal och hjälper kunder över telefon inom områdena kundreskontra, fakturafrågor och betalningsalternativ. Frågorna varierar i omfattning och komplexitet och du arbetar för att hitta bra lösningar som bidrar till nöjda kunder. Som en del av din service ansvarar du vidare för att göra behovsanalyser och arbetar aktivt med merförsäljning utifrån kundens behov i varje samtal. • Ta emot inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Utföra behovsanalys och merförsäljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har med dig • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning • Arbetslivserfarenhet inom service, försäljning eller fakturahantering är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska För att trivas i rollen som säljande kundtjänstmedarbetare på Telia har du en god känsla för service samt motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och leverera lösningar efter kundens behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo. Övrig information Start: 21 Juli Plats: Norrköping Lön: Enligt överenskommelse Kontroll i belastningsregister och UC genomförs i denna process Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Söker du ett extrajobb där du arbetar utifrån din tillgänglighet? Vill du få chansen att samla arbetslivserfarenhet inom ekonomi där du arbetar detaljinriktat och administrativt? Hos Stanley Black & Decker erbjuds du en spännande roll med stor frihet! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid med start omgående till året ut med möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stanley Black & Decker. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Stanley Black & Decker tillhandahåller innovativa verktyg och smarta lösningar till såväl professionella användare som konsumenter inom bland annat förvaring, konstruktion och tillverkning. De strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och användare och har sedan starten 1843 vuxit till ett globalt företag. Stanley Black & Decker sysselsätter närmare 60 000 medarbetare globalt och är verksamma i fler än 175 länder. För verksamheten i Norden arbetar 150 personer och huvudkontoret är lokaliserat i Mölndal. Arbetsuppgifter I den här rollen agerar du länk mellan Stanley Black & Deckers olika kontor och deras avdelning för leverantörsfakturor där du också har kontakt med leverantörers ekonomiavdelningar. Du hanterar betalningskrav, obetalda fakturor och ser till att rätt information når teamet för snabb och smidig hantering i deras system. Du har också hand om posten som rör fakturor och säkerställer att de skickas vidare korrekt. Ditt arbete innebär nära samarbete med deras kontor, främst i Sverige men även i andra länder, och du har en kontinuerlig dialog med Finance-avdelningen för att lösa frågor som kan dyka upp kring fakturor. Frågorna kan variera, och du blir en nyckelperson i att se till att allt flyter på. Tjänsten omfattar cirka 16 timmar per vecka, där du arbetar halv- eller heldagar beroende på din tillgänglighet. En önskad utgångspunkt är att du, om möjligt, arbetar heldagar på kontoret på torsdagar. Övriga arbetstimmar förläggs i början av veckan och kan utföras antingen på kontoret eller på distans. Möjlighet till att arbeta heltid under sommaren finns. Kontakt med nordiska leverantörer Hanterar betalningskrav, obetalda fakturor och förmedlar ekonomiskt underlag Hanterar posten och skickar vidare fakturor Nära samarbete med kontoret i Sverige men även andra kontor i Norden Dialog med Finance-avdelningen för att hantera frågor som dyker upp Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Pågående högskolestudier med examen tidigast VT-2026, gärna inom ekonomi Goda kunskaper i Office-paketet Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du själv har förmågan att strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete vidare. Du är bekväm med att söka information på egen hand och kan agera på dina beslut för hur en arbetsuppgift bäst genomförs. Vidare motiveras du av att driva ditt arbete framåt och du kan komma med nya infallsvinklar och idéer till uppgifterna du arbetar med. Du har också förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal och distans Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 8 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 8/9 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Trivs du att arbeta administrativt och har en bakgrund inom ekonomi? Är du flexibel, nyfiken och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där du kan sätta din egen prägel på rollen? Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiadministratör hos PreZero säkerställer du att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade och stämmer överens med det som har avtalats. Informationen du hanterar kan komma från olika källor, exempelvis SAP eller fysiska dokument. Arbetet görs för att garantera att faktureringen sker korrekt och enligt gällande avtal. Du granskar och följer upp att information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument är samstämmiga med de faktiska uppgifterna. I detta ingår ett proaktivt arbete med att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser. Utöver detta hanterar du även olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtalshantering. Det kan till exempel handla om dokumentation, uppföljning av avtal samt enklare rapportering. I rollen kan en del resor även förekomma i region Syd. Säkerställa att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade enligt avtal Granska och följa upp information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument Hantera olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtal, såsom dokumentation, uppföljning och viss rapportering Nära samarbete med interna avdelningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av ekonomirelaterat arbete Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi Mycket god dator- och systemvana, meriterande med SAP B-Körkort Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och som med nyfikenhet tar dig an nya utmaningar. Du arbetar noggrant och strukturerat med öga för detaljer, samtidigt som du är prestigelös, hjälpsam och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Du har en stark vilja att utvecklas och lär dig gärna nytt – både för din egen skull och för att bidra till teamets och företagets framgång. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Ängelholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Nextgen
Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 11 augusti och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 11/8 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
About the company Proposales is redefining how hotels sell to groups, meetings, and events. They’ve replaced clunky PDFs with web-powered proposals that are fast to send, easy to sign, and deeply integrated with hotel tech stacks – connected to both Booking Systems and CRM. Trusted by hundreds of hotels – from boutique independents to global chains – they’re the Nordic market leader and rapidly expanding across Europe. Founded by Joakim Green, now CEO, with a background in software development and product design, Proposales was built from the ground up to challenge outdated processes and create real impact for hotel teams. Now’s your chance to shape not just the future of the product, but the architecture behind it. You’ll be joining a fast-growing SaaS company transforming a multi-billion euro industry. Enjoy a competitive package including salary, stock options, health benefits, and more – and work alongside a passionate team that builds with care and ambition. Discover their mission here - (actually, this website was created from scratch by Peter, Design Engineer at Proposales). Responsibilities As Lead Engineer in the “Core” team together with Surya, you’ll be pivotal in driving the technical development of Proposales' platform. You’ll take ownership of building and implementing key features while tackling complex technical challenges. Working closely with our Head of Product, you’ll combine a deep technical understanding with a strategic approach to product development. Together, you’ll plan and prioritize tasks to ensure high-quality deliverables that meet both current and future needs. Enhancing and improving the architecture of the platform, with a strong emphasis on quality Responsible of internal and external APIs to facilitate a great developer experience Collaborating with Head of Product to balance customer needs with managing technical debt. Inspire and support the growing team to work smart and efficiently in order to drive development forward. They like starting small (with a proof-of-concept), while dreaming big. Note: Formal personnel responsibility lies with the COO, allowing you to focus fully on technology. What Proposales Values Serverless, continuous delivery infrastructure hosted on Vercel, built using Next.js, and written in TypeScript Continuously exploring new technologies for sub-projects, focusing on long-term benefits and maintainability Test-driven development and pair programming, favoring high code quality over faster development times Adopting a functional programming style over object-oriented approaches, avoiding abstractions like middlewares or ORMs Monorepos with multiple smaller projects, instead of a monolithic application A bit about you Strong expertise in advanced JavaScript, with up-to-date knowledge of the latest developments (currently working with TypeScript, Next.js, Node.js, and React). Proficiency with Vercel and AWS infrastructure (RDS). Hands-on experience with SQL databases (using Postgres), GraphQL, database optimization, and managing transactions. Fluent in English, both written and spoken; Swedish is a plus. Experience with machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) is an advantage since you get to build the technical foundation of the upcoming AI-related features in the platform. To excel in this role, you should be a curious and proactive individual who stays ahead of emerging technologies and enjoys exploring innovative techniques and approaches. You thrive in fostering a collaborative team environment where ideas flow freely, and openness is valued. Your natural problem-solving mindset helps you focus on solutions rather than challenges. You are detail-oriented, with a knack for planning and prioritizing tasks to ensure exceptional quality in execution. If you thrive in an autonomous role and are excited about contributing to a dynamic growth journey where your expertise will directly influence the future of product development, this is the perfect opportunity for you! Additional information Start date: Upon agreement. Location: Torsgatan 26, Stockholm. Proposales follows an office-first policy (3-4 days per week), emphasizing the energy and collaboration that comes from working together in the office! Additional info: A background check will be conducted prior to employment. The recruitment process is managed by Bravura, and you will be employed directly by Proposales. We review applications on an ongoing basis, so do not wait – submit your application today! If you have any questions, feel free to reach out to our recruitment consultant, Marcus, at [email protected]. #Brillante
Vill du skapa innehåll som gör skillnad – på riktigt? Finansförbundet söker nu en kreativ och strukturerad innehållsproducent till deras redaktionsteam vid enheten för kommunikation, opinion och marknad. Här får du arbeta med engagerande innehåll i alla digitala kanaler – från idé till publicering – bidra till värvning av fler medlemmar och att medlemmar i Finansförbundet får bättre villkor och utvecklas i ett hållbart arbetsliv. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Finansförbundet. Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Om Finansförbundet Finansförbundet är det största fackförbundet för alla som arbetar inom bank- och finansbranschen. Förbundet har idag ca 30 000 medlemmar, är partipolitiskt obundet och är medlem i TCO. Du hittar medlemmarna överallt – i den stora banken med flera tusen anställda såväl som i det lilla mäklarföretaget med nischad verksamhet. Finansförbundet tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom finansbranschen. Kansliet består av 40 anställda och du kommer vara en del av redaktionen vid enheten för Kommunikation, Opinion och Marknad. Din chef är enhetschefen som tillika är kommunikationschef och det operativa arbetet i vardagen samordnas av redaktionsledaren. Finansförbundet erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för medlemmar och förtroendevalda. • Ett engagerat team med kreativ höjd och målfokus. • Möjlighet att påverka och utveckla deras digitala närvaro i sociala medier. • Goda villkor genom kollektivavtal, friskvårdsbidrag och flexibla arbetssätt. Arbetsuppgifter Som Innehållsproducent hos Finansförbundet är du en doer som är med hela vägen – från idé till publicerat innehåll. Du skriver artiklar, skapar innehåll för sociala medier och producerar rörligt material, där du filmar, fotar och redigerar självständigt. Med ett öga för vad som engagerar anpassar du innehållet efter målgrupp, kanal och format. Du har ett tekniskt intresse och använder redan AI som en naturlig del i ditt kreativa och operativa arbete. Exempel på arbetsuppgifter: Skriva artiklar, nyhetsbrev och inlägg för sociala medier Filma, fotografera och redigera material för olika kanaler Anpassa innehåll utifrån målgrupp och plattform Använda AI-verktyg som stöd i idéarbete och produktion Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring • Har minst tre års erfarenhet av arbete inom kommunikation, marknadsföring eller närliggande område • Är en skribent med känsla för tonalitet och målgrupp • Har erfarenhet av att skapa engagerande innehåll som driver till konverteringar via sociala medier • Kan filma, fotografera och redigera – och gillar att jobba med rörligt innehåll • Har erfarenhet av att arbeta i CMS – gärna Epi/Optimizely – samt verktyg som Adobe Creative Suite eller Canva • Gärna är lika trygg att skapa innehåll på engelska som på svenska Du är strukturerad och självgående, och har lätt för att driva arbetet framåt. Samtidigt är du prestigelös och lyhörd i samarbetet med andra roller och kompetenser. Du är nyfiken och håller dig gärna uppdaterad på nya arbetssätt och verktyg. Med kreativ höjd kombinerar du idéer med analys och uppföljning, och ser det som en självklar del av att skapa relevant och engagerande innehåll. I den här rekryteringen är personliga egenskaperna av stor vikt. Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Vid Globen, Stockholm med 50% kontorsnärvaro Lön: Enligt överenskommelse Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, Julia Dahl på [email protected] Facklig representant är Monica Malmsten, Unionenklubben, telefonnummer 08-614 03 25. Intervjuer sker löpande. Sista ansökan för tjänsten är 30 juni, varmt välkommen med din ansökan! Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. #Specialist
Vill du vara med och forma framtidens hälso- och sjukvård? Är du en driven och lösningsorienterad person som vill skapa verklig förändring i en av Sveriges viktigaste samhällssektorer? Som managementkonsult på Helseplan får du arbeta nära vårdaktörer - från myndigheter till vårdgivare – med allt från strategiska analyser till att driva genomförandet av utvecklingsprojekt. Känner du att det här är nästa steg i din karriär? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Helseplan. Om Helseplan Helseplan är ett konsultföretag med inriktning mot den skandinaviska hälso-, sjukvårds- och omsorgssektorn. Som en oberoende aktör verkar företaget för att hälso- och sjukvården ska vara tillgänglig, jämlik, högkvalitativ och resurseffektiv. Med lång erfarenhet och gedigen branschkunskap erbjuder Helseplan ett brett tjänsteutbud – från inledande analyser till genomförande av komplexa förändringsprojekt. Kundbasen sträcker sig över hela vårdsystemet, från myndigheter och departement till regioner samt privata och offentliga vårdgivare. Tjänsterna anpassas utifrån kundens behov och omfattar både helhetslösningar och specifika insatser. Arbetet utgår från evidensbaserade metoder och ett starkt fokus på att skapa långsiktigt hållbara resultat. Helseplan tillämpar kollektivavtal och erbjuder konkurrenskraftiga villkor, inklusive goda pensionsavsättningar, generösa semestervillkor och friskvårdsförmåner. Stor vikt läggs vid balansen mellan arbete och fritid, och sociala samt fysiska aktiviteter uppmuntras. Samtliga anställningar inleds med sex månaders provanställning. Kontoret är beläget vid Odenplan i centrala Stockholm, med närhet till goda kommunikationer. Arbetsuppgifter Som managementkonsult på Helseplan arbetar du med några av de mest avgörande och samhällsviktiga frågorna inom svensk hälso- och sjukvård. Uppdragen utförs i nära samverkan med kunder på olika nivåer i vårdsystemet – från myndigheter till regioner och vårdgivare – och rör ofta komplexa förändringsbehov, utvecklingsinsatser eller strategiska vägval. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdragets karaktär, men innebär i regel ett helhetsansvar från analys till genomförande. Det kan till exempel handla om att: Genomföra behovsanalyser och nulägeskartläggningar Stötta förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt, styrmodeller eller digitala verktyg Planera för framtida vårdbehov utifrån befolkningsprognoser och kapacitetsberäkningar Genomföra benchmarking och dataanalys av vårdresultat och resursutnyttjande Sammanställa rapporter, rekommendationer och presentationsmaterial Uppdragens längd varierar – från korta insatser till längre projekt över flera månader. Konsultarbetet utförs både från Helseplans kontor vid Odenplan i Stockholm och på plats hos kund. Tjänsten omfattar flera kompetensområden, bland annat strategi- och verksamhetsutveckling, sjukhusplanering, digitalisering och verksamhetsuppföljning. Rollen erbjuder goda möjligheter till professionell och personlig utveckling. Varje medarbetares utvecklingsväg formas utifrån individuella styrkor, intressen och mål – och i takt med ökad erfarenhet ges större ansvar och mer kvalificerade uppdrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Akademisk examen inom medicin, ekonomi, teknik och/eller annat relevant område • Erfarenhet av enklare anpassningar och konfigurationer av IT system • Erfarenhet eller kunskap av Cambio Cosmic journalsystem • Arbetserfarenhet av sälj- och eller projektdrivna miljöer där du självständigt hanterat kundkontakter • Mycket goda kunskaper i Office paketet (Powerpoint, Excel och Word) • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift För att passa i rollen som managementkonsult hos Helseplan tror vi att du är en social och relationsskapande person som har lätt för att bygga förtroende – både internt och i kontakt med kunder. Du har en god analytisk förmåga och är duktig på att kommunicera, både i tal och skrift och har förmågan att förklara komplexa samband på ett enkelt och tydligt sätt, oavsett om det sker muntligt, visuellt eller i en rapport. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad person som trivs med att arbeta i förändringsmiljöer där du får bidra till utveckling. Samtidigt är du strukturerad, noggrann och självgående – du tar ansvar för ditt arbete och driver det framåt, men samarbetar också gärna med andra. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom, eller ett starkt intresse för, hälso- och sjukvårdssektorn och vill växa inom området verksamhetsutveckling. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer