Teknisk Fältsäljare till MTS Systems Norden
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du en affärsdriven relationsbyggare med stark teknisk förmåga och mekanisk förståelse? Vill du arbeta med högteknologiska lösningar i framkant och ha friheten att själv styra din vardag? MTS söker nu en Teknisk Fältsäljare som vill vara med och utveckla affären i Norden och Baltikum – i nära samarbete med några av Nordens ledande industribolag. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MTS Systems Norden. Om företaget MTS är en ledande global leverantör av test- och simuleringssystem. Oavsett om det handlar om fordonstillverkare, universitet eller forskningsinstitut: alla förlitar sig på MTS komplexa test- och simuleringssystem för att fastställa produkters tillförlitlighet och uppfylla kvalitetsstandarder. MTS är en del av ITW-gruppen som är en global Fortune 200-ledande tillverkare inom flera industrier med 49 000 anställda i 56 länder världen över. Företagets sju branschledande segment utnyttjar den unika ITW-affärsmodellen för att driva stabil tillväxt med branschledande marginaler och avkastning på marknader där innovativa, kundfokuserade lösningar krävs. Genom att bli en del av MTS får du tillgång till de senaste verktygen och teknikerna. En mångsidig och inkluderande arbetsmiljö där alla kan bidra med sina talanger och idéer är väldigt viktigt för MTS. Därför satsar de på sina medarbetare genom att erbjuda konkurrenskraftiga villkor och förmåner samt spännande möjligheter till kompetensutveckling, inklusive utlandsbaserade program för talangutveckling och befordran. Nu söker de en affärsmässig fältsäljare för att skapa tillväxt inom segmentet Ground Vehicle. Du tillhör det nordiska dotterbolaget MTS Systems Norden som idag är ett team på 15 medarbetare och hanterar försäljning, service och installation i Norden och Baltikum. Arbetsuppgifter Som Teknisk fältsäljare hos MTS ansvarar du för att driva försäljningen av högteknologiska test- och simuleringssystem inom främst fordonsindustrin i Norden och Baltikum. Du arbetar med både befintliga kunder – däribland några av Nordens största industribolag – och med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Nykundsbearbetningen sker proaktivt genom omvärldsbevakning, nätverkande, mässor, referenser och sociala medier, där du själv initierar kontakt och för dialogen framåt. Du har ett helhetsansvar för dina affärsdialoger från början till slut, samt uppföljning på pågående projekt tillsammans med befintliga kunder. Rollen är kundnära och lösningsorienterad, där du tillsammans med MTS applikationsingenjörer tar fram tekniska och kundanpassade lösningar. Du arbetar värdebaserat snarare än prismässigt, där du som fältsäljare behöver förstå och kommunicera komplex teknik på ett affärsmässigt sätt. Rollen innebär stor frihet under ansvar, där du själv planerar och prioriterar dina kundmöten och resor utifrån affärsbehoven. Du utgår från kontoret i Sisjön när du inte är på resande fot, vilket du är cirka 50% av tiden – motsvarande ungefär 50–60 övernattningar per år. Vid start får du en gedigen introduktion som inleds med en utbildning i USA i ett par veckor. Ansvar för försäljning av högteknologiska test- och simuleringssystem mot fordonsindustrin i Norden och Baltikum Nära samarbete med applikationsingenjörer för kundanpassade lösningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning, med fördel inom ingenjörsområdet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet med mekanisk inriktning Några års arbetslivserfarenhet inom försäljning av tekniska system eller lösningar inom industri Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt God dator- och systemvana av CRM-verktyg Villig att resa upp till 50% av arbetstiden i Norden B-körkort Vi söker dig som har ett starkt inre driv och tar stort ansvar för att driva dina affärer framåt på ett självständigt sätt. Du har förmågan att se helheten i kundens behov och lösningar snarare än att fastna i detaljer, vilket gör att du kan agera effektivt och fokuserat för att nå resultat. Din positiva attityd och kommunikativa förmåga gör att du lätt skapar nya relationer och samarbetar väl både internt i teamet och med kunder. Din tekniska höjd och förmåga att kommunicera komplexa och tekniska lösningar skapar förtroende hos kunden vilket gör att du bygger långsiktiga relationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Sisjön Lön: Fast lön + provision och tjänstebil Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

44 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Receptionist på deltid i Göteborg
Bravura Sverige AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du pågående studier och letar efter ett extrajobb? Är du en positiv och engagerad person med god erfarenhet av service? Vi söker nu en driven receptionist på deltid till Bravuras studentpool hos vår kund i Torslanda. Om tjänsten Detta är ett konsultuppdrag på deltid som varierar i sysselsättningsgrad och arbetstider, beroende på våra kunders behov. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult ute hos vår kund i Torslanda, men kan även förekomma pass hos våra kunder i Centrala Göteborg. Arbetstiderna är förlagda utifrån behov mellan 07-17.00 Måndag-Fredag. Du behöver kunna arbeta heltid den 19 juni, samt under perioden 28 juli till och med 15 augusti. Utöver dessa perioder kommer du även bli tillfrågad om att arbeta extra vid behov. Om företaget Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Arbetsuppgifter I rollen som receptionist är du en central del i att skapa ett professionellt och välkomnande intryck för alla som besöker verksamheten. Du ansvarar för att ta emot besökare, leverantörer och kunder samt skriva ut besökskort och hantera tillträdeskontroller enligt SSG:s riktlinjer. Du tar emot inkommande paket och ser till att rätt person informeras, samt hanterar budförsändelser vid behov. Utöver detta ingår även praktiska uppgifter som att säkerställa att kaffemaskinerna fungerar som de ska och att den dagliga posthanteringen sköts på ett effektivt sätt. • Ta emot besökare och svara på frågor • Posthantering • Hålla ordning i lokalen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Du har en god datorvana och är väl bevandrad i Officepaketet • Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% • Tidigare erfarenhet av servicearbete är meriterande Vi söker dig som har en positiv inställning, hög arbetsmoral och som trivs med att hjälpa till där det behövs – utan prestige. Arbetet kan vara återkommande i sina uppgifter, som att ge access till besökare, ta emot leveranser och se till att kaffemaskinen och köket hålls i ordning. Just därför söker vi dig som uppskattar att skapa ordning och trivsel i det dagliga och ser värdet i de uppgifter som får helheten att fungera. Du är en person som gärna tar egna initiativ, ser vad som behöver göras och bidrar utan att behöva bli tillsagd. Du har en hjälpsam och positiv attityd, tycker om att vara en del av ett socialt sammanhang och bidrar naturligt till en trevlig och välkomnande stämning. Övrig information Start: Omgående Plats: Torslanda/Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

44 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Elmontör till Eaton
Bravura Sverige AB
Industrielektriker

Vill du bli en del av ett tekniskt ledande och globalt bolag som arbetar för att skapa bättre förutsättningar för vår miljö? Har du ett intresse och utbildning inom el och teknik? Trivs du i roller där du får möjlighet att arbeta lösningsorienterat och noggrant? Välkommen med din ansökan till tjänsten redan idag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till årsskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Eaton Electric AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Eaton är ett mångsidigt företag inom el och krafthantering och profilerar sig i vår globala och gemensamma övergång till grön och förnybar kraft. De levererar energieffektiva lösningar som hjälper deras kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft. De är tekniskt ledande på den globala marknaden. 2021 hade Eaton globalt en omsättning på 19.6 miljarder dollar, ca 100 000 anställda och säljer produkter till kunder i över 175 länder. Arbetsuppgifter I rollen som montör hos Eaton blir du en del av ett starkt och familjärt team där du arbetar nära ditt arbetslag samtidigt som du parallellt driver ditt eget arbete och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Dina ansvarsområden omfattas i huvudsak av montering av ställverk och elskåp där du anpassar Eatons produkter från tillverkning till kunds önskemål, anpassningar och med tilläggsmoduler. Du arbetar även löpande med förberedelse för bland annat utleverans av order, hantering av inkommande order samt rapportering i diverse system. Du arbetar dagligen med förbättringsarbeten där du behöver vara proaktiv i ditt arbete för att driva processer framåt. Arbetsuppgifter: • Montering/anpassning av Eatons produkter • Läsa av el schema/ritningar och säkerställa rätt standarder • Godshantering • Förbereda pallar för leverans Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasial utbildning inom el • Kompetens att läsa elscheman/ritningar • Goda kunskaper i både svenska & engelska • Meriterande med Truckkort B • Meriterande med relevant arbetslivserfarenhet som montör För att trivas i rollen som montör hos Eaton tror vi du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du håller alltid din deadline. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp när det behövs, men du kan också fatta bra beslut när det saknas underlag. Du är även en handlingskraftig och företagsam person som gör saker direkt istället för att skjuta på dem. När ett problem dyker upp agerar du snabbt och försöker komma fram till en lösning så fort som möjligt. Vi tror även att du förstår vikten av god kommunikation och är duktig på att muntligen uttrycka dig tydligt och välformulerat i både små och stora grupper. När du berättar något har du lätt för att bli förstådd. På samma sätt lyssnar du in andra och anpassar dig och din kommunikation efter personer och situation för att nå fram. Övrig information Start: 7 augusti Plats: Arlöv Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

44 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Senior Director Project & Alliance Management at Calliditas
Bravura Sverige AB
Övriga civilingenjörsyrken

Take the next step in your career as a Senior Director Project & Alliance Management at Calliditas, a global leader in IgA nephropathy treatment. In the role you will lead their drug projects on a global level and act as Alliance Manager for in-licensed and out-licensed programs. Calliditas Therapeutics was acquired by Asahi Kasei Corporation in 2024, and you will be joining at an exciting and eventful time, playing a crucial role in the integration process. Om tjänsten This service is a direct recruitment, which means that the recruitment process takes place through Bravura and you are employed directly by Calliditas Therapeutics. About Calliditas Therapeutics Calliditas Therapeutics is a commercial stage biopharmaceutical company focused on identifying, developing, and commercializing novel treatments in orphan indications, with an initial focus on renal and hepatic diseases with significant unmet medical needs. In 2024, Calliditas Therapeutics was acquired by Asahi Kasei corporation and the integration is ongoing with an exciting future and expanded pipeline ahead. Calliditas’ lead product, developed under the name Nefecon, has received full approval by the FDA and is commercialized in the US under the trade name TARPEYO. The product is also after the approval by the European Commission and MHRA commercialized by our partner STADA under the trade name KINPEYGO. TARPEYO/KINPEYGO is the first treatment approved for IgA nephropathy by the FDA and EMA, respectively. Nefecon recently received full approval in China and is commercialized in China and some other territories under the name Nefecon by our partner Everest Medicines. Calliditas is also evaluating setanaxib in clinical studies to address a variety of diseases, including primary biliary cholangitis (PBC), idiopathic pulmonary fibrosis (IPF), Alport syndrome and solid tumors. Tasks and responsibilities As Senior Director Project & Alliance Management, you will: Project Strategy & Leadership Define and lead the integrated project plan, ensuring alignment with product vision, development strategy, and corporate objectives Drive long-term project direction, including milestone planning, scenario analysis, and critical decision points Evaluate key risks and opportunities — scientific, clinical, regulatory, and commercial — to inform portfolio-level prioritization and investment strategies Project Execution & Risk Management Oversee day-to-day project execution across all functions — from preclinical development to regulatory submission and commercialization — ensuring progress against strategic and operational goals Manage the critical path and key deliverables, proactively identifying bottlenecks and enabling timely resolution through data-driven risk assessments and mitigation strategies Maintain a living risk management framework, with clearly defined risk triggers, ownership, resource implications, and pre-planned contingency actions Monitor project health metrics, including timelines, budget adherence, and FTE/resource utilization, and drive corrective actions to ensure delivery remains on track Ensure transparent, consistent communication across internal and external stakeholders through regular cross-functional meetings, governance forums and executive reporting Alliance Management Serve as Alliance Manager for partnered programs, ensuring collaborative success and mutual value creation Establish and manage joint governance structures, oversee compliance with contractual obligations, and enable transparent, aligned decision-making Cultivate trust-based relationships with partner organizations, resolving issues constructively and proactively Additional Responsibilities Act as a senior leader in selected corporate strategic initiatives  Support out licensing efforts and contricute to the evaluation of new in licensing opportunities Education, Qualifications and Experience Advanced degree (BA/BS/MS/PhD) in Life Sciences, Technical or Scientific discipline Several years of pharmaceutical industry experience, with proven leadership of global multidisciplinary drug-development projects — preferably including smaller pharma environments Deep expertise in project management methodologies applied to drug development (time, cost, quality and risk) Comprehensive knowledge of all drug development phases, functions, and processes Demonstrated track record in alliance management with external R&D or commercial partners Fluent in English (oral and written) Exceptional organizational, decision-making, and communication skills Proven ability to motivate teams, drive results, and meet strategic objectives Övrig information Start: Upon agreement Location: World Trade Center, Stockholm  Salary: Upon agreement We review applications on an ongoing basis, so do not wait – submit your application today! If you have any questions, feel free to reach out to our recruitment consultant, Camilla Witedal, at [email protected]. #Specialist

45 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Mekanisk montör till Trepak International AB
Bravura Sverige AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Har du ett stort mekaniskt intresse och gillar att arbeta praktiskt? Hos Trepak International AB får du chansen att arbeta med svarv, fräs, svets och provkörning av avancerade maskiner, samtidigt som du får möjlighet att resa, möta kunder och utvecklas i ett dynamiskt och samarbetsinriktat team! Om tjänsten  Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Trepak International AB. Om företaget Trepak International AB, grundat 1981 och baserat i Malmö, är en ledande aktör inom utveckling, byggnation, installation och underhåll av fyllnings- och kapsyleringsmaskiner för flytande produkter. Med över 40 års erfarenhet i branschen erbjuder vi skräddarsydda lösningar som möter varje kunds unika behov. Trepaks vision är att leverera driftsäkra maskinlösningar och vara ett ledande varumärke för kompletta fyllningslinjer i Skandinavien. svarv och fräs, ritningar, monterat Arbetsuppgifter Som mekanisk montör hos Trepak International AB arbetar du huvudsakligen med svarvning, fräsning, svetsning, provkörning och testning av deras maskiner. Du deltar även i modifiering av komponenter och tillverkning av delar för utvecklingsprojekt. Vid behov utför du installation, service och underhåll hos deras kunder, vilket kan innebära resor, cirka 20 dagar per år. Resorna kan innebära kortare uppdrag, exempelvis 1–3 dagar i Norge, där du installerar och driftsätter maskiner. Inom produktionen samarbetar du nära dina kollegor och bidrar både operativt och genom att driva förbättringar inom produktion och utveckling. Montering, provkörning och testning av maskiner Svarvning, fräsning och svetsning  Tillverkning av delar för utvecklingsprojekt Installation, service och underhåll hos deras kunder vid behov Resor i tjänsten vid installationer och serviceuppdrag Samarbete med kollegor och bidra till ständiga förbättringar inom produktion och utveckling  Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Teknisk gymnasieutbildning och/eller eftergymnasial utbildning inom mekanik eller el Tjänsten ställer krav på B-körkort Erfarenhet av tekniskt/mekaniskt kvalificerat arbete inom förpacknings- och/eller processindustrin är starkt meriterande Erfarenhet av svarv, fräs och svets  Ett starkt gediget mekaniskt intresse För att trivas och lyckas i rollen som mekanisk montör hos Trepak tror vi att du har ett starkt mekaniskt intresse och en nyfikenhet för att utvecklas. Du är en driven och prestigelös person som tar ansvar för ditt arbete och ser lösningar där andra ser problem. Eftersom arbetet innebär både självständigt arbete och nära samarbete med kollegor, är det viktigt att du trivs i båda rollerna. Noggrannhet och engagemang är avgörande för att du ska lyckas, och din vilja att lära och bidra till ständiga förbättringar kommer göra att du snabbt hittar din plats och utvecklas i rollen. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-28. #Nextgen

45 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2025
Revisor till Furlands Revisionsbyrå
Bravura Sverige AB
Redovisningsekonomer

Lockas du av att få arbeta med utvecklande kunder i en spännande företagskultur där du ges ett stort eget ansvar? Har du tidigare erfarenhet inom revison och trivs av att arbeta i nära dialog med kunder? Vi söker just nu en engagerad revisor som vill bli en del av ett tight och familjärt team. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Furlands Revisionsbyrå. Om företaget Hos Furlands Revisionsbyrå får du chansen att arbeta i en innovativ miljö där traditionell revision kombineras med teknisk utveckling. Kontoret är centralt beläget i Linköping och präglas av en öppen och samarbetsorienterad kultur. Företaget strävar efter ständig utveckling och vi söker nu dig som vill bli en viktig del av teamet. Här får du arbeta i en organisation med korta beslutsvägar, stora möjligheter att påverka, ett strukturerat arbetssätt och flexibla arbetstider. Den här tjänsten är för dig som söker en långsiktig position i en hållbar och stimulerande arbetsmiljö. Arbetsuppgifter I rollen som revisor kommer du att arbeta med revisionsarbete. Du granskar bokslut och använder moderna digitala verktyg för att effektivisera revisionsprocessen. Rollen innebär också regelbunden kontakt med kunder, där du erbjuder rådgivning och stöd inom revision. Vid behov kan det även innebära att du utför revisionsuppdrag på plats hos kund. Utöver det traditionella revisionsarbetet kommer du att vara en superanvändare av deras egenutvecklade revisionsprogram Diffinder. Som sådan drar du nytta av den kvalitetssäkring och effektivitet som programmet innebär. Både för ditt eget revisionsarbete och genom utbildning och support till andra användare på andra revisionsbyråer. I denna tjänst finns även goda möjligheter att växa och utvecklas mot en auktorisation som revisor, om du inte redan har den. Du får arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar och stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. Inte minst genom den expansion som Diffinder står inför. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet inom revision eller kvalificerad redovisning • Flytande svenska i tal och skrift • B-körkort • Universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi är meriterande, men inte ett krav Vi söker dig som är analytisk, utåtriktad och nyfiken. Du har lätt för att skapa kontakt med kunder och samarbetspartners och brinner för att ge god service. Då du ansvarar för dina egna uppdrag ser vi att du är ansvarsfull och noggrann samt att du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya system och situationer. Du är van vid att hantera många olika uppdrag parallellt vilket innebär att du är effektiv i ditt arbetssätt samt att du har förmågan att prioritera ditt arbete. Vidare trivs du i en omväxlande miljö då du lätt anpassar dig efter nya situationer och är lösningsorienterad. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Linköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

45 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Teknikansvarig till Sweco
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Har du några års erfarenhet av brokonstruktion eller broprojektering och är redo att ta nästa steg? Lockas du dessutom av att arbeta både lokalt och nationellt från ett och samma kontor? Då ska du läsa vidare om möjligheten hos Sweco! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sweco. Om företaget Sweco bygger på samarbete – det är så de når resultat som verkligen gör skillnad. Med omkring 22000 arkitekter, ingenjörer och andra specialister formar de framtidens samhälle tillsammans med sina kunder. Hos Sweco arbetar du med kollegor som har djup kompetens och ett starkt engagemang för hållbar utveckling. De lägger stor vikt vid att ha en arbetsmiljö där det finns plats för både fokus och gemenskap – och där balansen mellan jobb och fritid faktiskt fungerar. Sweco ser sig som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och styrs av tre tydliga principer: nyfikenhet, engagemang och ansvar. Swecos kontor i Jönköping växer och söker nu en teknikansvarig till teamet som arbetar med brokonstruktion. Här blir du en del av ett kontor med omkring 200 medarbetare och stark kompetens inom samhällsbyggnad. Arbetsuppgifter Som teknikansvarig har du en nyckelroll i projektens tekniska helhet. Du samordnar olika teknikområden såsom väg, järnväg och geoteknik och ser till att lösningarna fungerar tillsammans, både tekniskt och hållbart. Du leder också arbetet med att ta fram, granska och vidareutveckla tekniska systemlösningar. Det är ditt ansvar att projekten uppfyller krav på säkerhet, funktion och lagstiftning. Vidare agerar du som tekniskt stöd till projektledare, beställare och andra inblandade och bidrar med underbyggda rekommendationer när beslut ska fattas. Rollen innebär också praktiskt ansvar där du planerar tid och budget, fördelar arbetsuppgifter och vägleder projektdeltagare. Du har regelbunden kontakt med både interna uppdragsledare och externa aktörer som leverantörer och entreprenörer.  Samordnar olika teknikområden som väg, järnväg och geoteknik Leder arbetet med att ta fram, granska och vidareutveckla tekniska systemlösningar Säkerställer att projekten uppfyller krav på säkerhet, funktion och lagstiftning Tekniskt stöd till projektledare, beställare och andra intressenter Planerar tid och budget, fördela arbetsuppgifter och vägleder projektdeltagare Kontakt med interna uppdragsledare och externa aktörer som leverantörer och entreprenörer Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Examen som högskole- eller civilingenjör inom väg och vattenbyggnadsteknik, samhällsbyggnadsteknik, bygg och anläggning, byggnadsdesign eller motsvarande Flera års erfarenhet av brokonstruktion eller broprojektering Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift Som teknikansvarig behöver du kunna planera och driva ditt arbete självständigt. Du har lätt för att växla mellan olika uppgifter, löser problem med nyfikenhet och arbetar gärna tillsammans med andra. Du tar fram lösningar som fungerar i praktiken och som anpassas efter kundens behov – även när du arbetar i team där kunden leder arbetet. För rollen krävs också att du är flexibel, har ett affärstänk och vill bidra till att projektet lyckas. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Jönköping  Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

45 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2025
Orderadministratör/kundservice till Nordens ledande IT-företag
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start omgående, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Omgående Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

45 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2025
Information Security Officer till Praktikertjänst AB
Bravura Sverige AB
IT-säkerhetsspecialister

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Praktikertjänst AB. Om företaget Praktikertjänst AB är Sveriges största vårdkooperativ och erbjuder högkvalitativ vård genom 93 vårdcentraler, 56 specialistmottagningar, 34 rehabverksamheter och 520 tandvårdsmottagningar över hela landet. Med landets nöjdaste patienter och medarbetare strävar man efter att bidra till en långsiktigt hållbar vård för hela befolkningen, oavsett var i landet man bor. I rollen som Information Security Officer blir du en del av Informationssäkerhetsfunktionen, ett team bestående av CISO, IT-säkerhetsspecialister, personuppgiftsjurister och DSO. Tillsammans driver ni arbetet med patientdatasäkerhet genom återkommande åtgärder som riskgranskning och internrevision, och förbättrande åtgärder som att öka automatisering och sprida riskperspektivet. Arbetsuppgifter Som Informationssäkerhetshandläggare (ISO) ansvarar du för att förvalta och utveckla Praktikertjänsts ledningssystem för informationssäkerhet (LIS/ISMS). I rollen ingår att hantera incidenter, genomföra riskanalyser och stödja verksamheten i frågor som rör livscykelhantering av information, t.ex. gällande etiketter och kvarhållningsregler. Du bidrar till att höja säkerhetsmedvetenheten genom utbildningar och förbättringsinitiativ samt stödjer avdelningar i att revidera och uppdatera informationsklassningar och riskbedömningar. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår även följande: • Delta i interna och externa revisioner enligt ISO 27001 och ISO 9001 • Utbilda medarbetare inom informationssäkerhet • Stödja förändringsinitiativ med informationssäkerhetsanalys (klassificering, riskbedömning och kravställning) • Hantera säkerhetsincidenter och följa upp enligt fastställda processer Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom informationssäkerhet från yrkeshögskola, kandidatprogram eller masterprogram • 2–4 års erfarenhet av informationssäkerhetsarbete, gärna med inriktning på ledningssystem (LIS/ISMS) och god kännedom om standarder som ISO 27001 och 9001 • Meriterande med erfarenhet av vårdsektorn, kommun eller myndighet • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi söker dig som är kommunikativ, engagerad och trivs i samarbete med olika kompetensområden. Du är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta både strategiskt och operativt inom informationssäkerhet. Du har ett helhetsperspektiv och en god förståelse för kärnverksamhetens behov, vilket gör att du snabbt sätter dig in i verksamhetens utmaningar och kan arbeta aktivt i incidenthantering. Du gillar att arbeta med både ledning och styrning av informationssäkerhet och att vara en del av helheten. Ditt driv gör att du vågar ta initiativ, utmana när det behövs och driva säkerhetsarbetet framåt med pragmatism och mod. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Norrmalm, Stockholm Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante

45 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2025
Fältsäljare till Sjömarkens Isolering
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du en social person som motiveras av att träffa människor dagligen och vill hjälpa de till att skapa en bättre husupplevelse? Motiveras du av att se nya platser varje dag istället för att sitta på ett kontor? Isåfall tycker vi att du ska söka tjänsten som Fältsäljare hos Sjömarkens Isolering där du får jobba med frihet under ansvar tillsammans med ett nytt team! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sjömarkens Isolering. Om företaget Sjömarkens Isolering är en marknadsledande lösullsinstallatör på sina marknader sedan 40 år tillbaka. Bolaget arbetar med ständig kompetensutveckling och installatörerna har stort hantverkskunnande. Från de största projekten för byggföretag till garagetillbyggnader hos villaägare – Sjömarkens hanterar alla situationer. De erbjuder alltifrån tilläggsisolering för att sänka energiförbrukningen, isolering av nybyggnad eller tillbyggnad av villor, samt storskalig nyproduktion som sparar på både tid och miljö. En unik framgångsfaktor för Sjömarkens är att de tillverkar sin egen isolering i Borås och har egna installatörer, något som möjliggör en snabb leverans. Lösull, som isoleringen bygger på, är det effektivaste sättet att isolera alla husets konstruktioner - väggar, golv och tak. Det sparar tid och snickarna slipper dammig hantering. Samtidigt behövs ingen plats för förvaring av isolering på bygget. Dessutom blir det inget spill, för det tar Sjömarkens installatörer hand om. Sjömarkens är ett familjärt bolag och består idag av cirka 40 medarbetare på 15 orter i Sverige, varav 9 distriktsäljare. Nu gör bolaget en satsning för att utöka försäljningen mot privatpersoner som är en resa du får vara med och bygga upp med ett helt nytt team i södra Sverige! Arbetsuppgifter I rollen som Fältsäljare arbetar du tillsammans med ett team där ni bearbetar och informerar villaägare om Sjömarkens isoleringslösningar inom ett givet geografiskt område. Detta innebär att du fysiskt uppsöker villaägarna och presenterar hur de kan förbättra sin isolering och vilka möjligheter som finns. Som ett nästa steg bokar du in ett uppföljande möte där du genomför en besiktning som mynnar ut i en kundanpassad lösning och presenterar ett prisförslag, följt av en inbokning för installation. I rollen har du stor påverkan på din egen lön, där det endast är du själv som sätter gränserna för vad du kan uppnå. Arbetstiderna är flexibla med ett riktmärke runt 8:00-17:00 på vardagar. Kontoret ligger i Kävlinge och ditt försäljningsdistrikt kommer vara inom 3-4 mils radie från kontoret. Fysiskt uppsökande av villaägare för att informera om Sjömarkens isoleringslösningar Boka in uppföljningsmöten för besiktning och offertskrivning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper För denna tjänst är dina personliga egenskaper det viktigaste. Det vill säga att du anstränger dig för att inge ett gott första intryck som är förtroendeingivande mot villaägarna, samt att du ser detta som en spännande utmaning och motiveras av vilka resultat det kan ge dig. Vi tror att du trivs i sociala sammanhang och inte räds för att ta första steget till ett samtal, samt att du har ett inre driv och trivs med att jobba mot uppsatta mål. Vi ser även att du är intresserad av bygg och tycker att det är en spännande produkt att erbjuda som skapar värde för villaägare.  Förutom dina personliga egenskaper tänker vi även att du: Har någon typ av erfarenhet från kundkontakt, alternativt försäljning Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Har B-körkort  Övrig information Start: 9 juni Plats: Kävlinge, fördelaktigt om du är bosatt i Sydvästra Skåne Lön: Fast lön och rörlig modell Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

46 dagar sedan
Sista ansökan:
22 oktober 2025