Vi söker en glad och engagerad personlig assistent till en härlig man i 50-årsåldern som bor i Bara, strax utanför Malmö. Han har en halvsidig förlamning och behöver en pålitlig och positiv assistent som kan stötta honom i vardagen – från träning och aktiviteter till vardagssysslor och personlig omvårdnad. Arbetstider: Måndag och torsdagar 17.00-22.00 på rullande schema. Det finns även chans till extra pass som timvikarie! Vem är du? Ansvarstagande, lyhörd och trivs med att jobba nära andra människor Har glimten i ögat och uppskattar humor i vardagen Tidigare erfarenhet av personlig assistans är ett plus, men det viktigaste är att du har hjärtat på rätt ställe och vill bidra till en meningsfull vardag Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Zinnia Örnbielke [email protected]
Vill du bli en del av ett engagerat team som varje dag arbetar för att ge människor möjlighet till ett bättre liv? Då är du rätt person för oss! Vi på Björkviks vårdhem i Höör söker just nu ansvarsfull och driven omvårdnadspersonal som delar vår vision: "Alla har rätt till ett bra liv." Om oss Björkviks vårdhem är en del av Humana, en ledande aktör inom vård och omsorg. Här erbjuder vi boende för vuxna med psykiska funktionsnedsättningar. På vår enhet, som ligger i utkanten av Höör, finns fyra avdelningar. Våra klienter är från 18 år och uppåt, och vi arbetar för att ge dem stöd och hjälp som verkligen gör skillnad. Vi är ett engagerat team som drivs av vår värdegrund: Engagemang, Glädje och Ansvar. Dessa ledord genomsyrar allt vi gör, med fokus på bemötande, delaktighet och självbestämmande. Hos oss arbetar vi i ett nära samarbete mellan olika professioner. Vårt team består av sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, skötare, undersköterskor, aktivitetspersonal, kock och psykiatriker. Om tjänsten Som omvårdnadspersonal hos oss kommer du ha ett varierande arbete där du bland annat kommer planera och genomföra individuella insatser efter behov och mål utifrån våra boendes genomförandeplaner. Du kommer dagligen att dokumentera i vårt dokumentationssystem. Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med övrig hälso- och sjukvårdspersonal. Exempel på arbetsuppgifter: Motiverande och stödjande samtal Följa upp de boendes veckoplanering och genomförandeplan Hantera läkemedel utifrån delegation Planera aktiviteter och körningar Social samvaro Stöd vid dagliga insatser och ADL (exempelvis omvårdnad, måltidsstöd, tillagning av måltider, städ, tvätt och inköp) Anställningsvillkor: Vi söker nu en medarbetare för en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgraden är 100%. Arbetstiden är varierande och kan inkludera dag-, kvälls- och helgpass. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde för tjänsten är enligt överenskommelse. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vem är du? Vi söker dig som är lösningsfokuserad, lyhörd och flexibel. Du är en person som har förmågan att hantera stressiga situationer med trygghet och stabilitet. Du är ansvarsfull och kan självständigt strukturera ditt arbete, samtidigt som du har god samarbetsförmåga och trivs i team. Du har en pedagogisk insikt om människors olika förutsättningar och kan anpassa ditt sätt att kommunicera efter deras behov. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska eller socialpedagog eller har motsvarande kunskap samt erfarenhet Har manuellt körkort Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete med målgruppen Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Louise Ekerholm, biträdande verksamhetschef, [email protected]
Arbetsplatsen Oasens Skola är en fristående grundskola för elever i behov av särskilt stöd. Skolan ligger naturskönt utanför Aneby i direkt anslutning till Oasens HVB. Skolan har plats för 24 barn från förskoleklass till årskurs 9. Skolan innefattar både grundskola och anpassad grundskola. Barnen som bor på Oasens HVB och går i Oasens skola har ofta en komplex psykosocial problematik. Vi har egna resurser att möta deras behov och gör kvalificerade neuropsykiatriska, sociala och pedagogiska utredningar, har en integrerad skola och utvecklande fritidsaktiviteter i naturskön miljö. Om tjänsten Arbetet innebär undervisning i en av våra tre klasser med cirka 7–9 elever. Vi jobbar i arbetslag och är tre pedagoger i varje klass. Vår skola har kapacitet för 24 elever. Vi lägger stor vikt vid det kollegiala lärandet och har varje vecka tid för detta för att utveckla verksamheten. Skoldagen genomförs i en strukturerad miljö med möjlighet till individanpassning med tillgång till goda resurser. Tjänsten som lärare är tillsvidare, ferietjänst, med inledande provanställning. Skolstart 7 augusti. Vem är du? Du: - är utbildad lärare för årskurs 1–9 - är utbildad lärare i något eller några av ämnena NO, SO matematik och/eller svenska. - trivs med att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. - är flexibel och gillar att arbeta i arbetslag tillsammans med andra. - är engagerad, tydlig och gränssättande. - vill vara delaktig i arbetet med att utveckla Oasens skola. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn med särskilda behov. Lärarlegitimation krävs. För tjänsten är B-körkort ett krav. Registerkontroll kommer att genomföras innan tillträde. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Åsa Bogmark, rektor, [email protected] Daniel Blomstrand, bitr. rektor, [email protected]
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge andra människor möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en passionerad och ansvarsfull sjuksköterska till Humana Hägerneholm, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Det är en möjlighet för dig att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar på ett företag som värdesätter glädje och engagemang. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Hägerneholm får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Humana Hägerneholm är ett nybyggt och modernt äldreboende trevligt beläget i ett bostadsområde i Arninge i Täby. Boendet har totalt 90 platser och vi erbjuder permanent boende för personer med såväl somatsika besvär som demenssjukdom. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på Humana Hägerneholm kommer du bland annat ansvara för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas. Du är även en viktig del i verksamhetens och dina medarbetares kompetensutveckling då du vid behov även utbildar och handleder omvårdnadspersonalen. Exempel på arbetsuppgifter Utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser Hantera och följa upp dokumentation och avvikelser Vara med vid inflyttning av nya kunder och ansvara för delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter Om anställningen Som sjuksköterska på Humana Hägerneholm arbetar du vardagar dagtid samt var fjärde helg. Vårt veckoarbetsmått för sjuksköterskor är 37 timmar/vecka. Tjänstgöringsgrad: 100 % eller efter överenskommelse Individuell lönesättning, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För denna tjänst så krävs det att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har kunskap att dokumentera i journalsystem (ICF alt. VIPS) Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Biträdande verksamhetschef Louise Fällman, [email protected] 073-809 27 30
Vi söker nu en trygg och engagerad personlig assistent till ett syskonpar som bor i Åstorp. De har autism och utvecklingsstörning och behöver stöd i sin vardag – både i hemmet och ute på aktiviteter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att hjälpa till med vardagliga sysslor, personlig hygien och att följa med på utflykter och aktiviteter. Syskonparet har många intressen, som musik, promenader, att resa, åka buss och tåg samt gå på teater. Hund finns även i hemmet. De uppskattar rutiner, trygghet och ett gott bemötande.Under sommaren kommer syskonparet att flytta till en gemensam lägenhet, vilket gör denna tid extra spännande och viktig! Vi söker dig som är: · Trygg, ansvarsfull och har hjärtat på rätt ställe · Gärna har erfarenhet av arbete med personer med autism och/eller inom vård och omsorg (men det är inget krav) · Framför allt har vi stort fokus på personkemi och ett gott samspel Arbetstider: Tjänsten omfattar 32,5 timmar per vecka, vilket motsvarar en tjänst på 80%. Dina arbetstider är fördelade enligt följande: · Måndag: 06:00–09:30 och 14:30–19:00 · Tisdag: 06:00–09:30 och 14:30–19:00 · Onsdag: 14:30–19:00 · Torsdag: 14:00–22:00 · Fredag: 14:00–18:00 Tjänsten innebär arbete med båda syskonen, men varje pass är dedikerat till att stötta en av dem – tryggt och personligt. Vad händer nu? En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Zinnia Örnbielke [email protected]
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter passionerade och ansvarsfulla undersköterskor till Atlasvägen, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om tjänsterna Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Atlasvägen får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker nu tre (3) undersköterskor med arbete under dagtid, kvällstid och helger enligt schema. Tjänstgöringsgrad 75% Lön: Sker enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Två (2) av tjänsterna med omgående tillträde. En (1) tjänst med tillträde 1/9-25. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg där kvalitets- och utvecklingsarbete är en del i din utveckling Yrkeshandledning av kompetenta sjuksköterskor En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsbeskrivning Som undersköterska på Humana Atlasvägen har du ett varierande arbete där du bland annat certifieras som kontaktperson för att på ett professionellt sätt planera och genomföra veckoplanering tillsamman med din kontaktperson, hanterar läkemedel, planerar aktiviteter. Du kommer dagligen att dokumenterar och hanterar eventuella avvikelser för att på ett systematisk sätt delta i vårt kvalitetsarbete . Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med HSL-personal såsom verksamhetens sjuksköterskor, rehab personal och joursjuksköterska. Exempel på arbetsuppgifter: Vara kontaktperson och ansvara för dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Följa upp dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Erhålla delegering av läkemedel från sjuksköterska Genomföra roliga aktiviteter Hantera dokument och avvikelser Vem är du? Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du måste tycka om utvecklingsarbete och att utveckla dig själv som undersköterska. Du har en förmåga att se helheten och du är inte rädd för att ta initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Erfarenhet av personcentrerat arbete är meriterande och vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska gärna med några års erfarenhet Besitter goda kunskaper i Svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Aneta Nääf bitr. verksamhetschef [email protected] Cecilia Strömberg Verksamhetschef [email protected] Ulrika Regin Samordnade gruppledare [email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Kvinnans intresse är att fotografera, aktivt trädgårdsarbete i egen trädgård samt så är hon samhällsengagerad. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och egen bil Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timanställning. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och vaken natt på vardag och helg. Exempel på arbetstider är 06:00-13:00, 10:00-20:00 och 20-06. Anställningen innebär att du täcker upp vid sjukdom eller planerad frånvaro. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Emilia Östlund, uppdragschef. [email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en barn-kund på 11 år bosatt i Härnösand? Har goda fysik då du behöver kunna vistas på golvet och möta kunden. Är nyfiken och öppen för att prova nya aktiviteter och nya sätt att kommunicera. Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av tecken-stöd Erfarenhet av arbete i skolan Delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning" och tjänsten innebär under dagtid och kvällstid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Marlene Kangaskorte-Forslin marlene [email protected]
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter passionerade och ansvarsfulla undersköterskor till Riddarstensgården som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om oss Riddarstensgården består av fem enheter med totalt 40 enrumslägenheter. Inom varje enhet finns gemensamhetsutrymmen och fina uteplatser. Riddarstensgården är ett Silviahemcertifierat boende vilket innebär att personalen på Riddarstensgården är utbildade i demensvård i syfte att kunna bidra till högsta möjliga livskvalitet för demenssjuka och deras anhöriga. Vi erbjuder ett spännande och givande arbete där du får möjlighet att göra skillnad för våra kunder samt jobba i vår verksamhet som ligger vackert i ett grönområde på Riddarstenshöjden i Lerum. Om tjänsten Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Riddarstensgården får du chansen att arbeta i en engagerad arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Dina arbetsuppgifter Som undersköterska på Humana Riddarstensgården har du ett varierande arbete där du bland annat planerar och genomför veckoplanering, hanterar läkemedel, planerar aktiviteter. Du kommer dagligen att dokumenterar och hanterar eventuella avvikelser. Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med HSL-personal såsom SSK, rehab personal och joursjuksköterska. Exempel på arbetsuppgifter: Vara kontaktperson och ansvara för att upprätta och följa upp dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Erhålla delegering av läkemedel från sjuksköterska Genomföra roliga aktiviteter Hantera dokument och avvikelser Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dag och kväll, 85% Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning av grundlön, Övriga ersättningar ges enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Vem är du? Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en förmåga att se helheten och du är inte rädd för att ta initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Erfarenhet av personcentrerat arbete är meriterande och vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska eller har motsvarande arbetserfarenhet Besitter goda kunskaper i Svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Verksamhetschef Petra Höglund, [email protected]
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter passionerade och ansvarsfulla undersköterskor till Atlasvägen, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om tjänsterna Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Atlasvägen får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker nu tre (3) undersköterskor med arbete under dagtid, kvällstid och helger enligt schema. Tjänstgöringsgrad 75% Lön: Sker enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Två (2) av tjänsterna med omgående tillträde. En (1) tjänst med tillträde 1/9-25. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg där kvalitets- och utvecklingsarbete är en del i din utveckling Yrkeshandledning av kompetenta sjuksköterskor En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsbeskrivning Som undersköterska på Humana Atlasvägen har du ett varierande arbete där du bland annat certifieras som kontaktperson för att på ett professionellt sätt planera och genomföra veckoplanering tillsamman med din kontaktperson, hanterar läkemedel, planerar aktiviteter. Du kommer dagligen att dokumenterar och hanterar eventuella avvikelser för att på ett systematisk sätt delta i vårt kvalitetsarbete . Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med HSL-personal såsom verksamhetens sjuksköterskor, rehab personal och joursjuksköterska. Exempel på arbetsuppgifter: Vara kontaktperson och ansvara för dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Följa upp dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Erhålla delegering av läkemedel från sjuksköterska Genomföra roliga aktiviteter Hantera dokument och avvikelser Vem är du? Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du måste tycka om utvecklingsarbete och att utveckla dig själv som undersköterska. Du har en förmåga att se helheten och du är inte rädd för att ta initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Erfarenhet av personcentrerat arbete är meriterande och vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska gärna med några års erfarenhet Besitter goda kunskaper i Svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Aneta Nääf bitr. verksamhetschef [email protected] Cecilia Strömberg Verksamhetschef [email protected] Ulrika Regin Samordnade gruppledare [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer