Lediga jobb i Höör

Sök totalt 84 lediga jobb i Höör

Textilslöjdlärare till Enebackeskolan
Höörs kommun
Grundskollärare

Enebackeskolan, som ligger i den vackra och natursköna kommunen Höör, söker nu en ny medarbetare till vårt team av professionella pedagoger. Vi är en F-6-skola där vi arbetar tillsammans för att skapa en inspirerande och trygg lärandemiljö för våra elever. Våra pedagoger beskriver att det bästa med Enebackeskolan är vårt starka team där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans för att skapa en positiv lärande- och arbetsmiljö. Vi har också en skolledning som ger oss förtroende och tillit i vårt arbete. Vi har ett gott samarbete med vårdnadshavare vilket gör att vi tillsammans når långt med våra elever. Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en legitimerad lärare med behörighet att undervisa i textilslöjd. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 80-100%. Tjänsten innefattar undervisning i åk 3-6 på Enebackeskolan och det kan eventuellt bli aktuellt med undervisning på närliggande högstadium 20%.  Tjänsten är med start i augusti 2025.    I din roll som slöjdlärare ansvarar du tillsammans med arbetslaget för elevernas lärande och utveckling. I samarbete med närmsta kollega kommer du att planera, genomföra och följa upp undervisningen utifrån läroplanen. Ditt fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en utvecklande, trygg och tillitsfull miljö. Undervisningen bygger på aktuell forskning och anpassas till varje elevs förutsättningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad slöjdlärare och som brinner för ditt ämne. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som slöjdlärare ser vi det som meriterande. Du som söker har en god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och kan på ett effektivt sätt använda dem i ditt dagliga arbete. Du har en god didaktisk och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa en god lärandemiljö åt eleverna. Självklart har du ett positivt förhållningssätt till eleven, har stor förmåga att se elevers möjligheter och kompetenser och är en kreativ och initiativ rik medarbetare som driver framåt. Du vill vara en del av en skola där tillit är en central del av vår kultur både i relationen med elever och vårdnadshavare samt i samarbete med kollegor och skolledning. Kom och upptäck hur vi tillsammans gör skillnad! ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Idag
Sista ansökan:
8 juni 2025
Personlig assistent, 2 tjänster på ca 70% samt vikarier. Refnr: 160-2025
Mejdej-Kooperativet
Personliga assistenter

Jobbet finns i Finja. Vår medlem är en 30 årig kvinna med autism, intellektuell funktionsnedsättning, epilepsi och AD/HD. Hon kommunicerar bara med bilder. Hemma hos henne arbetar vi med lågaffektivt bemötande och noggrann struktur för att hjälpa henne att få en meningsfull och fungerande vardag. Arbetet består av att stötta henne i vardagen genom olika aktiviteter, rutiner och att sköta om hemmet. Vår medlem är intresserad av att bada, spela Ipad, laga mat, baka och att åka ut på utflykter eller bara en runda med bilen. Hon är aktiv och har ett högt tempo så det är därför viktigt att du som assistent är flexibel och anpassningsbar för att ta beslut och snabbt kunna ändra i planering av dagen. Vi söker sommarvikarier och timvikarier för ev. fast anställning till hösten när vårt schema ska läggas om. Vår medlem har fått fler timmar och efter sommaren läggs schemat om för att innefatta dubbelassistans alla timmar. Nattetid enstaka timmar jour. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen som ligger strax utanför Hässleholm. Under arbetspassen använder vi oss av medlemmens egen bil. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 160-2025 i din ansökan. Rekrytering sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.

Idag
Sista ansökan:
13 juli 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Höör HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Idag
Sista ansökan:
22 juni 2025
Säljchef färskvaror till City Gross Höör
City Gross Sverige AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Älskar du mat och är redo för en karriär där människan står i centrum? På City Gross handlar allt vi gör om att hjälpa och inspirera våra kunder till en godare vardag. Vårt hjärta klappar lite extra för färskvaror och vi tror på människor. Vi tror vi blir bättre när vi har olika bakgrunder och erfarenheter. Oavsett om du frontar nyskördade grönsaker, styckar en perfekt köttbit, ser till att hyllorna alltid är välfyllda eller att vi har kampanjer som passar våra kunders behov, så är alla här av en enda anledning: att skapa en grym kundupplevelse. Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 40 timmar i veckan, provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-07-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Tidig morgon, dagtid, samt vissa kvällar och helger förekommer som en naturlig del i arbetet. Vad kommer du att göra? Varje dag bjuder på ett högt tempo och nya utmaningar, men några av dina huvuduppgifter är: Ansvara för att planera, leda och utveckla avdelningarna inom ditt ansvarsområde - såväl strategiskt som operativt. Till din hjälp har du teamledare och en grupp duktiga butiksmedarbetare, som du också har personalansvar för. Ansvara för daglig drift, bemanning, att optimera sälj- och lönsamhet inom området Färskvaror, samt aktivt arbeta med säljstyrning/säljplanering, svinn och egenkontroll. Skapa och utveckla rutiner i det dagliga arbetet samt utveckla medarbetare och avdelningar inom dina områden. Tillsammans med dina medarbetare driva avdelningarna och utveckla verksamheten och medarbetarna mot uppsatta mål. Säkerställa en trivsam, effektiv och säljande arbetsmiljö. Du ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar till Butikschefen. De färskvaruavdelningarna som du kommer ansvara för är bageri, kött, fisk/deli, frukt & grönt, chark, ost och mejeri. Vem är du? Du är duktig på att skapa och utveckla team, är kommunikativ och tydlig. Du har ett coachande förhållningssätt vilket innebär att du delegerar, ger feedback och följer upp arbetet. Du starkt resultatorienterad och jobbar effektivt med att optimera avdelningens resultat och nå uppsatta mål. Har en förmåga att inspirera, motivera och engagera medarbetarna för att skapa ett positivt arbetsklimat och en kundupplevelse som överträffar förväntningarna. Tar dig an din roll i ledningsgruppen med stort ansvar och kan kombinera det operativa butiksarbetet med att aktivt bidra i de strategiska utvecklingsfrågorna. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, inte minst vad gäller din förmåga att inspirera och engagera medarbetarna för att skapa ett positivt arbetsklimat. Vi tror att du: Har en gymnasieutbildning, samt behärskar svenska i tal och skrift. Eftersom våra kunder talar fler språk än så är det fantastiskt om du också gör det. Har en flerårig erfarenhet inom detaljhandel och färskvaror, gärna i ledande befattning. Har goda kunskaper inom färskvaruavdelningarna Har tidigare erfarenhet av egenkontroll med kunskap i HACCP och arbete med livsmedelshygien. Har du tidigare erfarenhet i ledande befattning eller från annan roll med personalansvar, butiksekonomi, försäljningsansvar, bemanning och schemaläggning är detta meriterande. Är relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för kundservice, människor och dagligvaror. Vad får du? Trygga villkor – Vi har kollektivavtal med Handels och Unionen. Prisvärd matkasse – Du får personalrabatt på allt från lyxiga helgmiddagar till snabbfixade vardagsräddare. Föräldraledighet med extra trygghet - vi erbjuder förstärkt föräldrapenning enligt kollektivavtal så att du kan njuta av din nya familjemedlem lite extra. Friskare och piggare kropp och knopp – Vi bryr oss om din hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag, så att du kan hålla igång på det sätt som passar dig bäst. Karriärmöjligheter på riktigt – Hos oss finns chans att växa! Många av våra butikschefer började precis där du är nu. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att träffa dig! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Petra Erps, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-06-08. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

Idag
Sista ansökan:
8 juni 2025
Timvikarier till Ellagård HVB
Amplius Omsorg AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Amplius Omsorg är en vårdkedja som främst riktar sig mot kvalificerad utredning och behandling för barn med eller utan föräldrar, och kvinnor med eller utan barn. Vi söker nu vikarier till vårt HVB för familjer. Vi behöver extra personal både dag och natt, så det finns möjligheter att välja vad som passar just dig! Om Ellagård På Ellagård arbetar vi med utredning och behandling för familjer med barn upp till 16 år. Vi arbetar med problematik relaterad till anknytning, omsorg, trauman, våld i nära relation och neuropsykiatriska svårigheter – alltid med barnets perspektiv i fokus. Ellagård har 34 platser och vi erbjuder heldygnsvård med bemanning dygnet runt. Familjerna bor i eget rum eller lägenhet med självhushåll. På boendet finns gemensamma utrymmen och matsal där familjerna serveras hemlagade måltider. Vi har en stor trädgård med mycket plats för lek och bus. Arbetsgruppen består av verksamhetschef, enhetschef, behandlings- och utredningsansvarig, utredare, familjebehandlare, behandlingspedagoger, psykolog, terapeut, sjuksköterska. Vi har även en barnpsykiatriker kopplad till verksamheten. Om rollen Som vikarie kommer du att möta familjer utifrån deras specifika situation. Arbetet innebär att du stödjer, hjälper och ger trygghet till föräldrar och barn på ett hem för vård och boende (HVB). Vi arbetar utifrån socialtjänstens uppdrag enligt BBIC med varje barn som finns placerat hos oss. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik. I huvudsak utförs arbetet på boendet under den tid som placeringen pågår, men du kan även finnas med som stöd på fritiden, följa med till skola, BVC och vid umgänge med familj och nätverk. Arbetsuppgifterna kan innefatta allt från att möta barn i kris och hjälpa dem i stunden, till att laga mat, köra bil, utföra observationer, förstärka föräldraförmågor och utföra dokumentation. Arbetet nattetid innebär att skapa en trygg, säker och omvårdande miljö för våra familjer och bidra till att säkerheten upprätthålls enligt rutiner. Det ingår också lokalvård av allmänna ytor, förberedelse av sysslor för dagpersonal samt dokumentation i dina arbetsuppgifter. Vi har behov av vikarier som kan jobba dagar, kvällar, helger och sovande jour eller vaken natt. Om dig Vi söker i första hand dig som studerar till behandlingspedagog, socialpedagog eller som studerat minst 4 terminer på socionomprogrammet. Men vi söker även dig som har minst två års erfarenhet från att jobba på HVB. Det är meriterande om du jobbat med vår målgrupp dvs familjer. Du har ett starkt engagemang för utsatta grupper och stor förståelse för människor med olika förutsättningar. För att trivas i rollen behöver du vara trygg i dig själv, ha god samarbetsförmåga och även ha god förmåga att bygga relationer. Det är också bra om du är både riskmedveten och lösningsfokuserad eftersom arbetet ibland innebär en tuff psykosocial arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda. Ytterligare språkkunskaper är meriterande och även kunskaper i social dokumentation. Vi förutsätter att du har god datorvana. Körkort för personbil (B) är ett krav. Söker du ett arbete där du kan göra skillnad, där du får jobba i ett företag som har höga kvalitetskrav och där utvecklings- och förbättringsarbete står högt på agendan? Vill du precis som vi göra det lilla extra och överträffa förväntningar? Välkommen med din ansökan! Om oss På Amplius arbetar vi för en vidgad vård och omsorg. Därför lägger vi alltid mesta möjliga omtanke i våra behandlingshem. För vi tror på att ett grundat arbetssätt skapar trygga miljöer när de behövs som mest. Våra verksamheter bygger på lika delar kvalitet, professionalitet, genuinitet och genomsyras av engagemang. Vi som är en del av Amplius har alla gedigen utbildning och mångårig, kvalificerad erfarenhet av att möta barn, unga och familjer i behov av HVB-hem, familjehem eller skyddade boenden ­– både som vårdgivare och som myndighetsutövare. Så här söker du jobbet Skicka in CV och personligt brev till [email protected]. Ange vilka arbetstider du är intresserad av och märk ansökan ”Timvik Ellagård”. Vi genomför löpande urval under ansökningstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför digitala och fysiska intervjuer. För anställning hos oss, krävs utdrag ur belastningsregistret och misstankeregistret, som du tar med dig till fysisk intervju. Vi ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
10 juni 2025
Fritidsmedarbetare till Höörs Waldorfskola
Fören Emiliaskolan
Fritidspedagoger

Emiliaskolan är en Waldorfskola i Höör. Vi finns på gångavstånd från Höörs station, i ett naturskönt läge med skogen inpå knutarna. Vi har en klass per årskurs med högst 25 elever per klass, och ett eget fritidshem i huset. Förskolan Lill-Emilia finns också i byn. Vi söker nu en medarbetare för ett vikariat på vårt fritidshem. Vi erbjuder: Emiliaskolan kännetecknas av en helhetssyn på eleverna som syftar till att utveckla hela människan – tanke, känsla och vilja. Några saker som utmärker vår pedagogik är att vi arbetar med temaperioder, prioriterar skapande aktiviteter som bild, hantverk och musik, och ofta använder oss av den vackra skogen som vi har precis utanför dörrarna. Vårt fritidshem tar emot runt 100 elever, fördelat på flera lokaler. Varje eftermiddag servereras mellanmål och erbjuds aktiviteter som spel, pyssel och idrott. Du får arbeta tillsammans med en grupp erfarna och stabila medarbetare, som planerar verksamheten tillsammans. Tjänsten är ett vikariat, inledningsvis under perioden 1 augusti till 31 december 2025. Omfattningen är mellan 40 och 50%, och arbetstiden är förlagd till eftermiddagarna, alla vardagar i veckan. Om du önskar arbeta mer, finns möjlighet dels under sommaren och kommande lov, dels genom att ställa dig till förfogande som timvikarie under skoltid. Vi söker: Vi söker i första hand dig som är legitimerad lärare med inriktning mot fritidshem. Om du inte är det, behöver du ha tidigare erfarenhet av att arbeta i barngrupp. Vi förväntar oss att du känner till och vill arbeta utifrån Waldorfpedagogiken. Du är trygg i din pedagogiska roll och arbetar självständigt, men kan vara flexibel och hjälpa dina kollegor när det behövs. Du är beredd att prova nya vägar och ta ansvar för att såväl du själv som hela fritidshemmet utvecklas. Vi vill också att du delar vår helhetssyn på barnets utveckling, där vi strävar efter att både tanke, känsla och vilja ska komma till sin rätt. Det innebär till exempel att värdesätta alla barns unika förutsättningar, och att planera verksamheten utifrån barnens behov. Ansökan: Skicka din ansökan till vår administrativa chef på [email protected] senast den 31 maj. Frågor kan ställas till samma mail-adress. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att det kan vara en fördel att ansöka så snabbt som möjligt.

Igår
Sista ansökan:
31 maj 2025
Speciallärare till IM och vux i Höör, med viss egen undervisning
Höörs kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Välkommen till Höörs Lärcentrum! På Höörs Lärcentrum bedrivs undervisning på introduktionsprogrammen och vuxenutbildningen (varav sfi på plats). Lärcentrum är centralt beläget i Höör, i naturskön omgivning, med ca 10 minuters promenadavstånd från stationen.  Då vår nuvarande speciallärare har beslutat sig för att anta nya utmaningar söker vi nu en ny kollega. Vi är en liten skolenhet där arbetet präglas av nära elevkontakter och öppna dörrar. Vår ambition är att möta varje elev utifrån hens förutsättningar och behov. Vi värnar vår gemensamma arbetsmiljö genom att vi samarbetar, stöttar varandra och tar gemensamt ansvar för det dagliga arbetet. Vill du arbeta på en liten arbetsplats och i lite lugnare arbetstempo, om än med utmaningar - då hoppas vi att du söker dig till oss! Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Höörs Lärcentrum söker en engagerad och flexibel speciallärare som vill vara en del av vårt arbete med att skapa goda förutsättningar för elevers lärande och utveckling. I tjänsten ingår viss undervisning. Tjänsten omfattar huvudsakligen arbete inom introduktionsprogrammen, men viss tjänstgöring inom vuxenutbildningen förekommer till exempel i form av stödinsatser, konsultation och undervisning. På introduktionsprogrammen möter du elever som förbereder sig för att bli behöriga till ett nationellt program, ta steget vidare till andra studier eller etablera sig på arbetsmarknaden. Du ingår i arbetslaget för IMS/IMA och samarbetar nära undervisande lärare, studie- och yrkesvägledare samt elevhälsoteamet. Många av våra elever har tidigare erfarenheter av skolmisslyckanden och långvarig skolfrånvaro. Därför söker vi dig som ser skolans kompensatoriska uppdrag som centralt, och som drivs av att göra skillnad för varje enskild elev. Du är en person som hjälper elever att hitta motivation, utveckla strategier för sitt lärande och bemästra ämnen som tidigare varit utmanande. Dina arbetsuppgifter innefattar att arbeta tillsammans med lärare i klassrum, bedriva egen undervisning i klass, undervisa mindre grupper och ge individuellt stöd beroende på de behov som identifieras av dig, rektor och arbetslaget. Tjänsten inkluderar mentorskap. Eftersom vi är en liten enhet förväntas du vara beredd att bidra i arbetsuppgifter som ligger utanför det strikt specialpedagogiska uppdraget. Vi har en kultur där vi stöttar varandra i vardagen, vilket bland annat innebär att vi i första hand täcker upp internt vid frånvaro. Detta ser vi som en del i vårt gemensamma ansvar för att skapa en trygg och stabil miljö för eleverna. En viktig del av uppdraget är att bistå rektor i arbetet med att nå verksamheternas mål. Detta sker bland annat genom att utreda och planera för elevernas behov av särskilt stöd och anpassningar, ta ansvar för pedagogiska kartläggningar och överlämnanden, medverka i utredningar kring frånvaro och kränkningar, ta fram olika typer av planer samt handleda och stötta undervisande lärare i specialpedagogiska frågor. Hoppas att du finner tjänsten intressant, och att just du är den vi söker som kommer att förstärka vårt team. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker en kreativ och lösningsorienterad individ med förmåga att anpassa undervisningen efter elevernas olika förutsättningar. Du har gedigen kunskap om skolans styrdokument och tillämpar dem effektivt i ditt dagliga arbete. Med stöd av evidensbaserad forskning utvecklar du kontinuerligt din pedagogiska verksamhet och använder digitala verktyg med skicklighet och erfarenhet. Du samarbetar gärna med andra professioner och externa aktörer och värdesätter ett nära och tillitsfullt samarbete med elever, vårdnadshavare och kollegor.  För dig är det viktigt att din insats gör verklig skillnad i elevernas vardag. Tjänsten kräver att du har en speciallärarexamen alternativt specialpedagogexamen. Vidare krävs att du har lärarlegitimation mot grundskolan. Meriterande för tjänsten är: - behörighet att undervisa i svenska åk 7-9 och gymnasiet - arbetat med målgruppen - behörighet att undervisa målgruppen ÖVRIGT Tjänsten är en semestertjänst, 70-100% beroende på lärarbehörighet och möjlig undervisningstid. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025
Kock Extra 150 - 210 kr per timme 👩‍🍳 - Höör med omnejd
FRAM Bemanning AB
Kockar och kallskänkor

JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VEM VI SÖKER: Erfaren och driven kock med passion för sitt yrke. Minst några års erfarenhet inom branschen, men inte nödvändigtvis från stjärnkrogar. Trivs med att jobba i olika miljöer och ser det som en möjlighet att utvecklas. Anpassar sig snabbt till nya rutiner och miljöer. En teamspelare med hög social kompetens. Har rätt inställning och ser den som en viktig del av jobbet. HUR DET FUNGERAR: Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag. Du får jobbförslag i god tid och bestämmer själv hur mycket och när du vill arbeta. Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på vad du vill. Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst. Ett extrajobb med en arbetsgivare som bryr sig. FRAM ERBJUDER 150 - 210 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. ANSÖKAN I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Enligt överenskommelse. Lön: 145-190 kr i timmen. Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka, lunchrestaurang, konferens, service, matlagning, gastronomi, köksmästare, restaurang, hotell

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
Familjehemssekreterare till Höörs kommun
Höörs kommun
Socialsekreterare

Då en av medarbetarna ska vara ledig pga graviditet söker vi en ny medarbetare för en viss tids anställning under ett år som familjehemssekreterare. Vi söker dej som vill arbeta i ett litet team med två familjehemssekreterare och två barnsekreterare. Hos oss finns ett nära ledarskap och kollegor som arbetar tillsammans så ofta det är möjligt. Kommunens storlek möjliggör ett nära samarbete och korta beslutsvägar. Introduktionen ser vi som viktig oavsett vilket uppdrag man har inom avdelningen. Vi har extern handledning i form av metodhandledning, grundutbildning i MI och i familjerådslag. Kompetenscentrum tillgodoser vårt behov av utbildning på temat våld i nära relationer. Ansvar, respekt, tillit och bemötande utgör vår värdegrund och KASAM-begreppet är centralt i vårt arbete. Om du vill medverka till att skapa förutsättningar för barn att växa och utvecklas, och du tror på vuxnas förmåga att göra viktiga förändringar i sina liv, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Vi arbetar mycket med nätverk och har många nätverksplaceringar.  I Höör är vi övertygade om att: • Ett medborgarperspektiv skapar förutsättningar för spännande samtal • En samlad socialtjänst möjliggör en stark gemensam värdegrund och kontinuitet för de som möter oss • Ett salutogent förhållningssätt hjälper till att hålla fokus på det som fungerar • Alla människor har förmåga att förändra sin livssituation • Människor själva vill bestämma över hur leva sina liv Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. ARBETSUPPGIFTER Arbetsgruppen består av 8 medarbetare. Fyra arbetar inom familjehemsvården och 4 med familjebehandling varav en i skolsocialt team och en är ungdomsbehandlare Som familjehemssekretare kommer din närmsta kollega att vara den andra familjehemssekreteraren men även barnets socialsekretare och familjebehandlarna. Som familjehemssekreterare arbetar man framförallt med tre större delar, rekrytering, utredning och handledning av familjehem. KVALIFIKATIONER För detta uppdrag krävs att du är socionom. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom familjehemsvård samt erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och familj.  Du behöver ha lätt för att dokumentera och får gärna ha erfarenhet av dokumentationssystemet Lifecare, men det är inget krav.  Hos oss utgår vi ifrån att människor själva äger den viktigaste kraften till förändring, och arbete med Familjerådslag och enskildas nätverk är därför grundläggande i vårt arbete. Detta synsätt, med barnets behov i fokus, måste därför vara helt självklart för dig. Arbetet som familjehemssekreterare kräver att du har körkort. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
Snickare/ byggnadsarbetare
Kristersson, Robin
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi anställer nu till våra projekt! Vi söker byggnadsarbetare till våra olika projekt runt om i Skåne och utgår från Tjörnarp. Vi är ett företag som arbetar främst med byggservice och gör många mindre jobb ute hos våra kunder, arbetsuppgifter är allt från att lägga tak till att montera tillbyggnader till hela hus. Hör av dig till mig och berätta mer om dig själv om du känner att de passar dig! Cv skickas till [email protected] För frågor och kontakt, Fredrik Grundén 079-075 09 77

4 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juni 2025