Lediga jobb i Höör
Sök totalt 64 lediga jobb i Höör
Jag är en glad och positiv tjej som bor i Höör tillsammans med min familj. På grund av en muskelsjukdom, som medför nedsatt muskelstyrka, är jag i behov av personlig assistans i min vardag. Jag är kreativ och har intresse för pyssel, datorspel och jag uppskattar sociala sammanhang som att umgås med mina vänner. För att kunna leva ett aktivt och självständigt liv behöver jag stöd i de moment jag inte själv kan utföra. Tjänsten avser främst arbete under kvälls- och nattpass. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att assistera vid förflyttningar i sängen, vid toalettbesök, handräckning, samt stödja mig vid användning och förberedelse av andningsmask. Jag söker dig som är ansvarsfull, pålitlig, rökfri, ordningsam och trygg i din roll. Jag ser gärna att du är lugn och inte räds av att det ibland blir ett väldigt lugnt arbetstempo. Du bör också vara djurvän och inte ha allergi mot husdjur, då det finns djur i hemmet. Känner du att detta uppdrag passar dig? Välkommen med din ansökan! Företagsinformation Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsnedsättning i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. På Sydassistans erbjuder vi våra anställda utbildningar som är relevanta för arbetet med just din uppdragsgivare.
DOZ Apotek i Höör söker en serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Apotekets öppettider är: Måndag - fredag 09-18, Lördag 10-15. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Inas Salameh, 073-217 84 65. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Nu söker vi anläggare till YTAAB i Ystad. Om företaget YTAAB är ett familjeföretag grundat 1995 av Anders Persson. Det startade i Ystad med skottkärra och skyffel. Har under åren växt i balanserad takt och har idag 25 anställda med södra Skåne som arbetsområde. VD är Daniel Persson. Våra kunder är främst verksamheter inom den offentliga sektorn och företag där vi utför alla typer av mark- och anläggningsarbete. Vi arbetar efter att skapa långsiktiga kundrelationer och lägger stor vikt vid att ge kunden ett personligt bemötande, hög tillgänglighet och vi vill visa att vi bryr oss om varje enskilt projekt. Vi har ett gott kontaktnät i branschen och tar oss an projekt både som totalentreprenör och i samverkan med andra entreprenörer. Vi lägger stor vikt vid att ha bra leverantörer. Vi ställer höga krav på oss själva. Dessa krav har vi även på våra leverantörer. Det ger en trygghet för kunden och bästa förutsättningar för en bra slutprodukt. Dina arbetsuppgifter Din arbetsuppgifter kommer innebära vanligt förekommande arbetsuppgifter inom markarbeten och anläggningsarbeten. Du utgår hemifrån men de flesta projekten är i södra Skåne. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi tror att du som söker har yrkesbevis eller erfarenhet inom anläggning och entreprenad. Det är meriterande om du har erfarenhet av maskinkörning så som grävmaskin och hjullastare. Vi ser gärna att du som söker tjänsten är en erfaren anläggare som är självgående och har erfarenhet inom mark och rörläggning. Det är meriterande om du har erfarenhet av ritningsläsning inom området. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du ska passa in i vår verksamhet. Som person är du flexibel och kan hugga i där det behövs. Du tycker om att prestera, är lojal och ansvarsfull. Vidare är du en glad och positiv person som bidrar till gruppens goda stämning, arbetsmiljö och professionella resultat. Oftast jobbar ni i team och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och kommunicera. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten. Information och kontakt Vid frågor vänligen kontakta Sebastian Strömberg 0721-83 99 85. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetet är förlagt på dagtid. Urval sker löpande så ansök redan idag på wikan.se Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Assistans AB! SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Botkyrka, Västervik, Loftahammar, Karlstad och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** VEM ÄR UPPDRAGSGIVAREN? Mannen är en ungdomlig 62 åring som nyligen har flyttat till Höör. Mannen och hans adoptivpappa spenderar oftast dagarna tillsammans och pappan bor centralt i Höör. Mannen har nedsatt rörelseförmåga, nedsatt hörsel- och talförmåga samt är rullstolsburen. Det ingår i jobbet att följa kunden i hans vardag och hjälpa honom med allt han inte själv kan göra i ett hem. Att stiga upp från sängen till rullstol, toabesök, påklädning, laga till frukost, fika och middag samt mata honom (viktigt att vara högerhänt). Var inte orolig, du får en ordentlig inskolning. KÖRKORT manuell är ett krav eftersom mannen har en bil som assistenterna kör när aktiviteter görs utanför hemmet. Vilket kunden uppskattar. Det är meriterande om du har jobbat med personer med nedsatt rörelseförmåga, nedsatt hörsel- och talförmåga. Mannen tycker det är trevligt att socialisera sig med assistenterna, där en pektavla används för att driva en konversation. Tålamod är därför mycket viktigt. ÄR DU DEN VI SÖKER? Uppdragsgivaren söker en person som är: Lugn, pålitlig och en lyhörd person med egen drivkraft och som tycker om att jobba med hjärtat, ha empati, ansvarsfull och initiativtagande, lagar mat och städar i hemmet. Vårdutbildning är meriterande men inget krav! Personkemin är avgörande. Du får gärna vara teknisk då uppdragsgivaren önskar att assistenten assisterar honom vid datoranvändning. KÄNNER DU IGEN DIG? - Vi ser att du är i åldern 30-50 år. - Du har erfarenhet av att arbeta med personer som har liknande funktionsnedsättning. - Du har lätt att följa instruktioner och är ödmjuk men kan ta initiativ och planera. - Du är rökfri och gärna helt tobaksfri, utan starka parfymer samt har körkort. - Du kan flytande svenska i tal och skrift. ARBETSTIDER 09:00 -22:00 varierande dagar i månaden. Man landar på 10-12 pass i månaden
Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. Sätoftaskolan är en F-9 grundskola med ca. 500 elever samt kommunens anpassade grundskola med ca. 30 elever. Gudmuntorps skola är en F-6 skola med ca. 90 elever. Skolorna leds av rektor och biträdande rektorer. På arbetsplatsen finns det två tjänster inom skoladministration. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad och driven skoladministratör till Sätofta och Gudmuntorps skola. Som skoladministratör har du en central roll i verksamheten. Du är lojal och har ett nära samarbete med skolledningen där du blir rektors högra hand. Arbetsuppgifterna är till största delen av administrativ karaktär. Din primära uppgift är att bistå rektorn i administrativa uppgifter som berör verksamheten, personal, elever, lokaler och arbetsmiljö. I rollen som ansvarig för skolans expedition är du skolans ansikte utåt. Arbetet innebär att ge god service, information och stöd till såväl personal, elever och vårdnadshavare som externa parter. Ditt arbete som administratör innebär varierande och löpande arbetsuppgifter, vilket ställer krav på att klara av att ha många bollar i luften och samtidigt leverera en god service. Som skoladministratör kommer du självständigt att planera, driva, samordna och genomföra processer inom dina ansvarsområden. Dina ansvarsområden innebär bland annat: elevadministration annan administration i skolans IT system administrera nationella prov och betygssättning fakturahantering beställningar och upphandling skolans telefon och mejlhantering diarieföring och arkivering schemaläggning lokalfrågor planer och rutiner bearbeta underlag för statistik och resultat KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är bra på att se helheten du kan tänka om, tänka nytt och gillar att arbeta med människor. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och har ett professionellt förhållningssätt och bemötande. Du behöver trivas i skolmiljö och vara skicklig på att skapa goda relationer med både vuxna och barn. Du är bra på att självständigt hitta lösningar på situationer som uppstår och tar initiativ till förbättringar inom det egna arbetsområdet. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt därför är det av stor vikt att du kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du behöver också kunna kommunicera på engelska. Det är av vikt att du är ordningsam, strukturerad och systematisk i ditt tillvägagångssätt. Det innebär att du är observant och lyhörd för vad som behöver göras och kan prioritera på ett effektivt sätt. Du har erfarenhet av arbete inom skola och kännedom om skolans styrdokument. Du som söker har minst gymnasieutbildning och/eller annan för tjänsten relevant utbildning. Vi ser gärna att du har utbildning inom det administrativa området och ekonomi. För tjänsten krävs erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna på skola samt i kommunal verksamhet. Det är meriterande om du arbetat som skoladministratör. Det är en fördel om du har erfarenhet av dokumenthantering, offentlighets- och sekretesslagstiftning. Du har god digital kompetens och trivas med administrativt arbete samt lätt för att tillägna dig olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något eller några av våra vanligt förekommande IT-system som SchoolSoft, InfoMentor, Skola 24, Ciceron, Agresso, Personec, TimeCare och Google-miljö med mera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. Sätofta skolområde består idag av en F-9 grundskola med ca. 500 elever samt kommunens anpassade grundskola med ca. 30 elever. Skolan leds av rektor och två biträdande rektorer. Som biträdande rektor skapar du goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Med ett verksamhetsnära ledarskap som sätter eleven i centrum driver och utvecklar du verksamheten tillsammans med medarbetare och skolans elever på uppdrag av rektor. Som biträdande rektor arbetar du i nära samarbete med rektor, biträdande rektor, elevhälsan och personalen på skolorna. Du ingår i grundskolans rektorsgrupp som löpande får kompetensutveckling för ett hållbart och kvalitetssäkert ledarskap. Du träffar regelbundet andra skolledare som tillsammans arbetar med utveckling av skolan ur ett 1-16 årsperspektiv. Skolledningen har stöd från förvaltningens olika stödfunktioner inom elevhälsoarbete, HR, ekonomi, digitalisering, elevadministration, lokaler och skolutveckling. ARBETSUPPGIFTER Som biträdande rektor i Höörs kommun leder du tillsammans med skolans rektor det pedagogiska arbetet utifrån en skola på vetenskaplig grund. I ditt uppdrag ingår ansvar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse, medarbetarnas arbetsmiljö samt skolans kvalitetsutveckling med styrdokumenten som grund. I nära samverkan med andra rektorer i kommunen skapar vi tillsammans mod att utmana befintliga synsätt, där fokus ligger på att säkerställa och utveckla undervisningens kvalitet. Vi förbättrar kvalitén genom regelbunden uppföljning, utvärdering och analys som en del i det systematiska kvalitetsarbetet. En viktig del i vårt arbete är det kollegiala lärandet i rektorsgruppen. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare och har erfarenhet av tidigare arbete som biträdande rektor alternativt annat ledningsuppdrag. Du har erfarenhet av att leda utvecklingsarbete. Du är resultatinriktad och drivs av att arbeta mot måluppfyllelse. Ditt situationsanpassade ledarskap karaktäriseras av tydlighet, mod, samarbetsvilja och ett positivt förhållningssätt. Du är skicklig på att få en grupp med dig, men vågar även utmana för att skapa en tydlig målbild och strategi för hela verksamheten. Du har förmåga att lyfta blicken för att se vilka delar av verksamheten som måste utvecklas för att nå målen i sin helhet. Du har höga förväntningar och tror på alla elevers möjligheter att lära och utvecklas. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din förmåga att leda och inspirera dina medarbetare är av stor betydelse för att kunna vidareutveckla skolan. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen att ansöka till vår HVB-verksamhet Ljungstorp HVB. KABiT erbjuder behandlingsalternativ till barn- och unga på tre olika HVB och på vårt träningsboende, samtliga förlagda i Höör och Hörby. Vår målgrupp är ungdomar med social problematik kombinerat med neuropsykiatriska diagnoser. KABiT söker dig som är socialpedagog, behandlingspedagog eller likvärdigt, som har arbetslivserfarenhet från att arbeta med målgruppen, som behärskar svenska språket i tal och skrift och har B-körkort. På Ljungstorp arbetar vi i behandlingsteam kring tre ungdomar , arbetet sker huvudsakligen en till en, alltså driver man ett eget hushåll tillsammans med sin ungdom, som man stöttar och möter både på och utanför boendet utifrån individens behov. Du ska kunna arbeta självständigt och i team och ha ett lösningsfokuserat synsätt. Vi arbetar utifrån TMO som vi har utbildat all personal i så vi ser att du är utbildad i detta som meriterande. Vi arbetar alltid mot samma mål och har kontinuerligt behandlingskonferenser och extern handledning för att arbeta samstämmigt och professionellt. Vi söker dig som är initiativrik, ansvarstagande och prestigelös. Du ska ha förmågan att arbeta i team trots att teamet inte är runt dig fysiskt. Du behöver ha ett professionellt förhållningssätt och kunna gränssätta, förutse situationer, avleda och samtidigt ge omsorg. Du ska vara trygg i att dokumentera då det är en viktig del av behandlingsarbetet, vi använder oss av Journal Digital. På Ljungstorp finns även en katt som vistas i alla utrymmen, som du behöver ta hand om. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan till oss begära utdraget, välj gärna att få det digitalt. Urval och intervjuer genomförs löpande. Pga av semestrar så kan svar fördröjas. Varmt välkommen med din ansökan. Vi begär alltid in registerutdrag inför en eventuell anställning och referenser från tidigare arbetsgivare/kolleger. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är deltid på ca 85% Ljungstorps gård är beläget i Höörs kommun ca 10 minuter med bil från centrum.
Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. Vi söker nu en engagerad utvecklingsledare till barn- och utbildningssektorn som vill vara med och bidra till ökad likvärdighet genom att utveckla utbildningen för våra elever i skola och fritidshem. Barn- och utbildningssektorn ansvarar för verksamheterna förskola, pedagogisk omsorg, omsorg på obekväm tid, fritidshem, grundskola, anpassad grundskola, måltidsverksamhet samt skolskjuts. I verksamheterna finns cirka 2600 barn och elever samt 450 anställda. ARBETSUPPGIFTER Höörs kommun satsar på hög kvalitet inom alla våra utbildningsformer. Som utvecklingsledare ansvarar du för att i samverkan med sektors ledning och i olika kommungemensamma grupper genomföra och driva olika processer med fokus på elevernas lärande och utveckling. Ett av barn-och utbildningsnämndens fokusområden för mandatperioden handlar om att utveckla undervisningens kvalitet i syfte att höja elevernas måluppfyllelse och du har en viktig roll i detta arbete. Bland annat kommer du att vara ett stöd till rektorerna i verksamheternas utvecklingsarbete men även genom att hålla ihop och genomföra olika kompetensutvecklingsinsatser. En del i detta innebär att du kommer att samverka med högskolor och universitet, bland annat genom att samordna professionsprogrammet. Du kommer även att ansvara för att leda utvecklingsarbete i det kommungemensamma nätverket för förstelärarna. Du grundar ditt utvecklingsarbete på relevant forskning och beprövad erfarenhet och håller dig uppdaterad via omvärldsbevakning. Tjänsten är centralt placerad under biträdande utbildningschef och du ingår i utbildningschefens ledningsgrupp där du är med och bidrar till sektorns övergripande arbete. För att du ska kunna bidra till likvärdighet och hög måluppfyllelse deltar du även vid behov i kommunens skolledningsgrupp. Arbetet i dessa båda grupper förutsätter att du är prestigelös, analytisk och har förmåga att komma med egna initiativ. Du arbetar med kollegialt lärande som drivkraft. KVALIFIKATIONER Du har lärarlegitimation och annan för uppdraget relevant högskoleutbildning. Du är väl förtrogen med framgångsrika undervisningsmetoder och verksamheternas styrdokument. Vidare har du gedigen erfarenhet av att driva skolutvecklingsprocesser. Det är meriterande om du även har ledarskapserfarenhet samt erfarenhet av att driva utvecklingsprocesser på huvudmannanivå. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Slutligen ser vi att du har förmåga att både inspirera och motivera och kan visa på goda exempel i förhållande till ditt utvecklingsarbete. Du har god samarbetsförmåga och tror på det relationella ledarskapet och vill driva skolutveckling med barns och elevers lärande i centrum. Du tror på alla barns och elevers möjligheter att lära och utvecklas. Körkort krävs för tjänsten. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. Du kommer att arbeta på miljöenheten som är en del av kommunledningskontoret. Vi är en grupp på 9 engagerade personer som arbetar med miljöskydd, hälsoskydd, folkhälsa och livsmedelskontroll. Höörs kommun fokuserar på att bidra till ett gott företagsklimat genom service och bemötande. Vi är en myndighet med ett starkt fokus på att vara tillgängliga, pedagogiska och vägledande i vår roll gentemot medborgare och företagare i kommunen. Vårt mål är att skapa en öppen och transparent dialog där vi underlättar förståelsen för regelverk och processer. ARBETSUPPGIFTER Miljöenheten i Höör söker en positiv och serviceinriktad miljöinspektör till en tillsvidareanställning. Som miljöinspektör kommer du att arbeta med tillsyn enligt miljöbalken och föreskrifter inom huvudområdet hälsoskydd. Dina arbetsuppgifter som miljöinspektör innebär att handlägga inkommande ärenden, planera och genomföra tillsynsbesök samt utforma beslut, skrivelser och tjänsteutlåtanden. I arbetsuppgifterna ingår även att handlägga anmälningar och klagomål. En viktig del i arbetet är att ge information och vägledning till både verksamheter och enskilda. Dina områden kommer framförallt vara verksamheter inom hälsoskydd. Här ingår tillsyn av exempelvis skolor och förskolor, hygieniska verksamheter, buller, radon, förorenad byggnad strandbad och bassänger. Du kommer även att ansvara för att samordna enhetens arbete med plan- och byggfrågor kopplade till hållbar samhällsutveckling. Vi är en liten enhet och du kommer därför även få uppgifter inom andra områden och händelsestyrda ärenden inom miljö- och hälsoskyddsområdet. KVALIFIKATIONER Du som söker har genomgått miljö- och hälsoskyddsutbildning eller annan likvärdig utbildning och har erfarenhet av myndighetsutövning. Erfarenhet av arbete som miljöinspektör är meriterande, likaså erfarenhet av tillsyn inom hälsoskydd, såsom inomhusmiljö i skolor och bostäder, spa och bad, hygieniska verksamheter med påtaglig risk samt andra ärenden inom området. Det är även meriterande om du har fördjupade kunskaper gällande radon, skadedjur, buller, förorenad byggnad och hållbar samhällsutveckling. Du gillar att arbeta med människor och tycker det är viktigt med gott bemötande. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du är van att arbeta såväl självständigt som i team. Som person är du stabil, initiativtagande, har ett strukturerat arbetssätt men är också flexibel. Du är serviceinriktad och bekväm i mötet med de människor du träffar i arbetet. Du har också förmåga att sätta dig in i kundens perspektiv samtidigt som du har fokus på uppdraget. Du är drivande, och har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du har god datorvana och B-körkort. Vi använder ärendehanteringssystemet EDP Vision. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. Vi söker nu tre engagerade skolbibliotekarier som vill göra skillnad för våra elever i Höörs kommun. Från och med 1 juli 2025 kommer alla elever i Sverige att ha rätt till bemannade skolbibliotek. Det innebär att varje skola ska ha en skolbibliotekarie som är utbildad i biblioteks- och informationsvetenskap. Höörs kommun utökar därmed antalet skolbibliotekarier i våra verksamheter. Skolbiblioteken har en viktig funktion för att främja likvärdighet, litteraturens och läsningens ställning. ARBETSUPPGIFTER Vi strävar efter att skolbiblioteket ska ha en tydlig pedagogisk funktion vars främsta uppgift är att genom samverkan med lärare bidra till att stärka elevers språkliga förmåga och digitala kompetens samt skapa ett skolbibliotek för alla. Du kommer att arbeta med att stärka elevernas läsengagemang, läsförmåga, språk- och kunskapsutveckling samt utveckla elevernas medie- och informationskunnighet och digitala kompetens. Du lägger särskilt fokus på elevernas tidiga läsinlärning. Du arbetar läsfrämjande både i samarbete med skolans lärare och på egen hand. Du ansvarar för skolbiblioteket och arbetar för att biblioteket är en lärmiljö som är socialt, pedagogiskt och fysiskt tillgängligt. Detta innebär exempelvis att du är en naturlig del i undervisning i skola och på fritidshem. Du verkar för att skolbiblioteket är en aktiv del i skolans värdegrundsarbete och demokratiska uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår även planering och inköp, cirkulation och mediehantering. Du förväntas delta i kompetensutvecklingsinsatser som syftar till att utveckla skolbiblioteksverksamheten. Kommunens skolbibliotekarier samverkar för att skapa ett kollegialt lärande och gemensamt utvecklingsarbete. Din arbetsplats kan vara på olika enheter. KVALIFIKATIONER Du har en examen inom biblioteks-och informationsvetenskap eller annan relevant akademisk examen. Du är kreativ, inspirerar, tänker konstruktivt och skapar goda relationer med såväl elever som personal. Du drivs av att arbeta elevnära och visar på förmåga att motivera och påverka barn och elever i positiv riktning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort krävs för tjänsten. ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 64 jobb