Lediga jobb i Svedala
Sök totalt 49 lediga jobb i Svedala
Svedala förskolor utökar under våren och är därmed i behov av både korttid och lågtidsvikarier. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Här finns kraft att växa, som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Svedala skolkommun har en hög målsättning, vår vision är att alla ska lyckas. Ledarskap, vetenskaplig grund och höga förväntningar genomsyrar våra verksamheter. Läs mer om hur vi arbetar för vår vision - alla ska lyckas, www.kvutis.se Vi rekryterar nya vikarier till förskolans vikariepool till vårterminen 2025. Uppdrag Som vikarie i våra förskolor arbetar du utifrån din tillgängliga tid och kan bli bokad med kort varsel. Du bestämmer själv när du vill arbeta i appen MinTid och får sms när du blir bokad av våra vikarieanskaffare. Vi söker korttidsvikarier som kan jobba hela dagar, ett par dagar i veckan, vi söker också vikarier för längre vikariat under våren. Uppdraget som vikarie är en möjlighet för dig som vill lära dig mer om förskola, pedagogik och hur vi arbetar i Svedala kommuns förskolor. Vikariepoolens förutsättningar • Du lägger dig tillgänglig i appen MinTid och blir bokat via sms. • Du styr själv när du vill arbeta utifrån din tillgängliga tid. • Bokning kan komma med kort varsel. • Vi söker vikarier till: Svedala tätort och Klågerup/Bara. Kompetens Som person trivs du med en omväxlande tillvaro och är ansvarsfull. Du har ett positivt förhållningssätt, kan ta egna initiativ och har lätt för att samarbeta. Det är en fördel om du har en pedagogisk utbildning men inget krav. Vidare ska du vara en god förebild och öppen och nyfiken i mötet med nya människor. Du har ett gott bemötande och en förmåga att skapa goda relationer med barnen, vårdnadshavare och dina kollegor. Uppdraget kräver att du tar egna initiativ och inte är rädd för att fråga. Det är viktigt att du tar stort eget ansvar för att veta vad som förväntas av dig ute på våra förskolor. Utdrag från belastningsregistret krävs för anställning. Belastningsregister för skola förskola beställer du på polisens hemsida via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Rekryteringsprocess Låter uppdraget i vikairepoolen som någonting för dig? Välkommen att skicka in din ansökan! Vi tillämpar löpande rekrytering. Arbetstid/varaktighet Intermittent anställning, timavlönad under vårterminen 2025. Tillträde enligt överenskommelse. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!
Svedala kommun är belägen i hjärtat av Öresundsregionen, med närhet till Malmö, Lund och Köpenhamn, och med goda kommunikationer via tågstationen nära kommunhuset. Med höga ambitioner och framstående verksamheter arbetar vi mot vår vision – att vara en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en vikariande danspedagog till Kulturskolan under höstterminen 2025. Uppdrag Kulturskolan i Svedala kommun erbjuder ett brett utbud av undervisning inom musik, dans, drama och bild. Vår verksamhet präglas av lust, inspiration och skapande, och vi strävar efter att våra elever ska växa till ansvarstagande och kulturellt mogna individer. Undervisningen sker i en kreativ och stödjande miljö där eleverna utvecklas både individuellt och i grupp. Som danspedagog ansvarar du för undervisningen på måndagar i vår lokal "Kuben" som ligger i Bara, för elever i åldrarna 4 år till 19 år. Du kommer att undervisa inom en rad olika dansstilar, från barndans och jazz till mer moderna stilar såsom hip hop, streetdance och dancehall. Kompetens Vi söker dig som är behörig eller utbildad danspedagog, alternativt har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av och ett stort intresse för undervisning med barn och unga. Det är viktigt att du är självgående och samtidigt har förmåga att samarbeta med andra lärare i pedagogiska projekt. Vi söker också en person som är engagerad i att utveckla undervisningsmetoder inom dans. För att trivas i tjänsten behöver kunna ta ansvar för kulturskolans mål och inriktning, samt bidra till att skapa en positiv och kreativ lärandemiljö. Du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift, och agerar utifrån arbetsgivarens policyer och värderingar. Som danspedagog är du också en ambassadör för Kulturskolans verksamhet och dess utveckling. Övrigt Innan anställning begär vi ett utdrag ur belastningsregistret. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. Här kan du begära utdrag ur belastningsregistret. Arbetstid/varaktighet Vikariat på 20% under höstterminen 2025. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid är måndagar kl. 11.30 - 19.00. Lön Individuell lönesättning tillämpas.
I Svedala är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant verkar kommunen för visionen - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Svedala är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta och det finns goda pendlingsmöjligheter med kollektivtrafiken. Nu söker vi en kollega till vårt team inom Individ- och familjeomsorgen. Uppdrag Individ- och familjeomsorgen är en del inom Vård och omsorg och består av 16 medarbetare. Som socialsekreterare inom vuxen kommer du att ingå i en arbetsgrupp med ytterligare en kollega. Uppdraget som socialsekreterare på vuxenenheten är att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden som rör missbruk, våld i nära relation samt sociala boendekontrakt enligt SoL och LVM. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra aktörer runt individen såsom öppenvård, institutioner, sjukvård och andra samverkansparter. I uppdraget ingår även att bedriva omvärldsbevakning och medverka i verksamhetens utvecklingsarbete. Vi arbetar efter tydliga rutiner och processer som vi kontinuerligt utvecklar och förbättrar. Vårt främsta fokus är att bedriva ett gott socialt arbete. För oss inom vuxen innebära det att genomföra utredningsprocesser som ska vara gynnsamma för den enskildes förändringsarbete. När det finns ett behov av insatser, erbjuds så långt det är möjligt, stöd och behandling inom vår egen öppenvård. Kompetens Vi välkomnar dig som har socionomexamen samt B-körkort. Har du tidigare erfarenhet av arbete som socialsekreterare med vuxna och LVM är det meriterande. En fördel är om du har utbildning inom FREDA, ASI eller Våld i nära relationer. Vi söker dig som är intresserad av att aktivt utveckla verksamhetens arbetssätt och metoder för att ge sökande en så bra service som möjligt. Du kan med lätthet anpassa ditt arbetssätt efter ändrade förutsättningar och agerar för att främja din egna utveckling och fortsätta lärande. Vidare har du en god samarbetsförmåga och är mån om att skapa goda relationer. samt är ödmjuk och har förståelse inför andra människors livssituation. Du har också en förmåga att kunna arbeta självständigt i din handläggning och har en ansvarskänsla för den myndighetsutövning du utför. Inför anställning begär vi utdrag ur belastningsregistret. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Övrigt Hos oss har du tillgång till förmåner enligt vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser, t ex förmånlig pension och försäkring, extra semesterdagar och föräldrapenningtillägg. Dessutom har du som medarbetare i Svedala kommun tillgång till friskvårdsersättning, förmånscykel, semesterväxling och löneväxling till pension. Vi tillämpar flextid och distansarbete vilket innebär att du med hänsyn till verksamhetens behov kan växla mellan att arbeta på kontoret, i verksamheten eller hemifrån. Förmåner som erbjuds kan du läsa om här: www.svedala.se/formaner Ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Ikett söker nu dig som gillar att meka, skruva och felsöka till en av våra kunder strax utanför Svedala. Vi söker dig som har förmågan att göra det lilla extra för såväl kund som maskin. Här erbjuds du möjlighet till ett utvecklande och stimulerande arbetet tillsammans med ett glatt och härligt gäng. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. I ditt arbete kommer du att arbeta med löpande service och underhåll av tyngre fordon och maskiner. Arbetet sker både inne i verkstan och ute på fält. Vidare arbetar du med reparationer och även enklare svetsning förekommer. Arbetstiderna är förlagt på dagtid med start enligt överenskommelse. Vi ser att du som söker gärna bor i närområdet! Din profil Vi söker efter dig som trivs i en omväxlande arbetsmiljö, du har en god samarbetsförmåga där din personlighet grundas i ett positivt tänkande där du ser möjligheter i stället för problem. För att trivas i rollen tror vi att du som söker har erfarenhet av arbete med tyngre fordon. Vidare ser vi att du har: - erfarenhet av mekanik, hydraulik och el. - god datorvana då det är mycket teknik i maskinerna som felsöks via dator. - har goda kunskaper i engelska. Tjänsten kräver att du som söker har B-körkort Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Städare till både företag och hemstäd sökes till ett företag där alla gör allt ingen personal går bara på företag eller hemstäd utan har en blandning av båda. Vi söker dig som vill o kan städa, gillar att jobba tillsammans med kolleger och kunder, då vi aldrig jobbar själva. Har servicekänsla och förmågan att se vad som ska göras. Du utbildas i våra städmetoder, redskap, produkter och service tänk. Vi har arbetskläder, företagsbilar, bra löner, fasta anställningar, samt galet mycket att göra. Utgår från kontoret i Svedala. Jobbar mestadels dagtid men 1 kväll i veckan till 18,00 eller fler efter önskemål. Jobbar med de senaste redskapen, teknikerna samt miljöanpassade produkter. Har allt från små till stora företag i olika branscher samt hemstäd. Några bostadsrättsföreningar dvs trappstäd. Specialstäd såsåom fönsterputs, mattvätt, golvvård, städ av produktionsutrustning. labb mm Söker dig som gillar omväxling, vet vad städ innebär och trivs med detta jobbet. Svenska spåket både i tal , skrift och läsförståelse då säkerhetsutbildning hos kunder ingår i jobbet. Referenser krävs samt ett b körkort. En personkontroll kommer att krävas framöver av specifik kund som kräver svenskt medborgarskap. Tillträde snarast. Kontoret ligger i Svedala. JOBBANSÖKNING SOM INTE UPPFYLLER KRAVEN BESVARAS EJ! JOBBANSÖKAN/CV SKALL VARA GJORT AV SÖKANDE!
HUR ÄR DET ATT JOBBA HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. VAD GÖR EN MÖTESBOKARE HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Säkerhetsbranschen växer och i samband med det så ökar efterfrågan av att säkra upp både hem och arbetsplats växer. Så vi söker mötesbokare som kan hjälpa oss skapa nya kontakter med potentiella kunder. I rollen som mötesbokare kommer du att ansvara för att boka fysiska möten till våra account managers. Detta är en perfekt möjlighet för dig att utvecklas inom försäljning, kommunikation och marknadsföring. När man är redo för nästa steg, så har vi karriärstegen inom bolaget till dig och man kommer att få ta del av vårt kontor i Malmö. VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? • Positiv • Samarbetsvillig • Ansvarstagande • Målmedveten & driven • Talar svenska obehindrat • Tålamod i stress & press VAD KOMMER VI ATT KUNNA ERBJUDA DIG? • Anställning på heltid, tillsvidare • Fast lön + provision • Tävlingar med priser • Mycket goda utvecklingsmöjligheter till karriärs möjligheter • Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation Du kommer att vara schemalagd: Måndag- Fredag mellan 09:00-18:00 och man kommer att vara placerad på vårt kontor i Malmö. Som företag så jobbar vi med mångfald och för oss är det väldigt viktigt att du som tjej/kvinna också söker dig till säkerhetsbranschen så tveka inte på att registrera din ansökan redan idag. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/
HUR ÄR DET ATT JOBBA HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. VAD GÖR EN MÖTESBOKARE HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Säkerhetsbranschen växer och i samband med det så ökar efterfrågan av att säkra upp både hem och arbetsplats växer. Så vi söker mötesbokare som kan hjälpa oss skapa nya kontakter med potentiella kunder. I rollen som mötesbokare kommer du att ansvara för att boka fysiska möten till våra account managers. Detta är en perfekt möjlighet för dig att utvecklas inom försäljning, kommunikation och marknadsföring. När man är redo för nästa steg, så har vi karriärstegen inom bolaget till dig och man kommer att få ta del av vårt kontor i Malmö. VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? • Positiv • Samarbetsvillig • Ansvarstagande • Målmedveten & driven • Talar svenska obehindrat • Tålamod i stress & press VAD KOMMER VI ATT KUNNA ERBJUDA DIG? • Anställning på heltid, tillsvidare • Fast lön + provision • Tävlingar med priser • Mycket goda utvecklingsmöjligheter till karriärs möjligheter • Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation Du kommer att vara schemalagd: Måndag- Fredag mellan 09:00-18:00 och man kommer att vara placerad på vårt kontor i Malmö. Som företag så jobbar vi med mångfald och för oss är det väldigt viktigt att du som tjej/kvinna också söker dig till säkerhetsbranschen så tveka inte på att registrera din ansökan redan idag. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/
I Svedala är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant verkar kommunen för visionen - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Svedala är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta och det finns goda pendlingsmöjligheter med kollektivtrafiken. Nu söker vi en kollega till vårt team inom Individ- och familjeomsorgen. Uppdrag Individ- och familjeomsorgen är en del inom Vård och omsorg och består av 16 medarbetare. Som socialsekreterare inom vuxen kommer du att ingå i en arbetsgrupp med ytterligare en kollega. Uppdraget som socialsekreterare på vuxenenheten är att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden som rör missbruk, våld i nära relation samt sociala boendekontrakt enligt SoL och LVM. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra aktörer runt individen såsom öppenvård, institutioner, sjukvård och andra samverkansparter. I uppdraget ingår även att bedriva omvärldsbevakning och medverka i verksamhetens utvecklingsarbete. Vi arbetar efter tydliga rutiner och processer som vi kontinuerligt utvecklar och förbättrar. Vårt främsta fokus är att bedriva ett gott socialt arbete. För oss inom vuxen innebära det att genomföra utredningsprocesser som ska vara gynnsamma för den enskildes förändringsarbete. När det finns ett behov av insatser, erbjuds så långt det är möjligt, stöd och behandling inom vår egen öppenvård. Kompetens Vi välkomnar dig som har socionomexamen samt B-körkort. Har du tidigare erfarenhet av arbete som socialsekreterare med vuxna och LVM är det meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning inom FREDA, ASI eller Våld i nära relationer. Vi söker dig som är intresserad av att aktivt utveckla verksamhetens arbetssätt och metoder för att ge sökande en så bra service som möjligt. Du kan med lätthet anpassa ditt arbetssätt efter ändrade förutsättningar och agerar för att främja din egna utveckling och fortsätta lärande. Vidare har du en god samarbetsförmåga och är mån om att skapa goda relationer. samt är ödmjuk och har förståelse inför andra människors livssituation. Du har också en förmåga att kunna arbeta självständigt i din handläggning och har en ansvarskänsla för den myndighetsutövning du utför. Inför anställning begär vi utdrag ur belastningsregistret. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Övrigt Hos oss har du tillgång till förmåner enligt vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser, t ex förmånlig pension och försäkring, extra semesterdagar och föräldrapenningtillägg. Dessutom har du som medarbetare i Svedala kommun tillgång till friskvårdsersättning, förmånscykel, semesterväxling och löneväxling till pension. Vi tillämpar flextid och distansarbete vilket innebär att du med hänsyn till verksamhetens behov kan växla mellan att arbeta på kontoret, i verksamheten eller hemifrån. Förmåner som erbjuds kan du läsa om här: www.svedala.se/formaner Ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
På Sandvik Rock Processing Solutions och avdelningen Screening Media & Wear Protection söker vi nu en Product Design Engineer för att stärka vårt regionala team inom Screening Solutions EMEC. Vi erbjuder dig en roll där du, med din tekniska kompetens, stöder i huvudsak vår produktionsenhet för både produkter och lösningar inom siktmedia och slitskydd, från order till leverans, läs mer om det här. Välkommen att bli en del av vår spännande Sandvik-värld! Kort om avdelningen I samarbete med våra säljbolag i Europa levererar vi polymera produkter och skräddarsydda lösningar inom gruv- och anläggningsindustrin. Vi är specialiserade på att optimera och skydda utrustning och konstruktioner inom gruv- och anläggningsindustrin. Vår produktexpertis och processkunskap gör att vi kan leverera skräddarsydda lösningar anpassade enligt kundernas behov och vår erfarenhet. Om jobbet I den här rollen använder du våra ritprogram och affärssystem för att skapa kundanpassade tillverkningsritningar och produktstrukturer enligt beställningar från våra kunder. Du har en avgörande roll i att smidigt säkerställa att våra produkter är väl förberedda för effektiv tillverkning enligt våra och kundens specifikationer. Erfarenhet och förståelse för ritnitningskunskap, produktionsteknik, CAD och orderhantering underlättar för att skapa produktstrukturer enligt givna regler. Du samarbetar med produktspecialister, orderdesk och produktion för att prioritera och planera order. Att bistå med support till våra globala säljteam, kunder och tillverkningspartners under försäljnings- och beställningsprocesserna är också en del av ditt arbete. Du är baserad på vårt huvudkontor i Svedala – en snabb och enkel pendling från omgivande städer som Malmö, Lund och Ystad, och med vår site belägen precis vid tågstationen. Den här tjänsten kräver i huvudsak närvaro på siten, och vi erbjuder arbete hemifrån efter överenskommelse. Din profil Vi söker en ingenjör med examen inom relevant område eller med motsvarande erfarenhet från tidigare arbete med CAD, produktionsteknik eller produktion. Du har god förståelse för orderflödet inom tung industri, från order till leverans, samt erfarenhet av ritteknik. Eftersom vi är baserade i Sverige och verkar globalt, har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi är fascinerade av din passion och personlighet – som kännetecknas av ditt starka engagemang, motiverande tillvägagångssätt och praktiska attityd. Du är nyfiken och villig att lära dig nya saker för att utveckla både arbetet och dig själv. Kombinera det med ett tekniskt intresse, en serviceinriktad inställning och en stark förmåga att organisera ditt arbete tillsammans med kollegor, och du kan vara vår idealkandidat. Vår kultur På Sandvik arbetar vi med avancerad teknik och spännande innovationer men det är hos våra medarbetare vi hittar den verkliga nyckeln till framgång. Vi är övertygade om att mångfald skapar en bättre omgivning och att inkludering är en förutsättning för att nå goda resultat. Det betyder att vi stöttar varandra, delar med oss av kunskaper och välkomnar allas olikheter. Kontaktinformation För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Timo Råstrander, rekryterande chef, 073-066 58 95 Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber vänligen men bestämt ytterligare kontakter. Fackliga kontaktpersoner: Mårten Lindberg, Unionen, 076-111 03 36 Jonny Hanson, Akademikerföreningen, 076-126 45 81 Michael Wicktor-Ohlsson, Ledarna, 070-251 44 57 Ansvarig rekryterare: Ulrika Gruffman Ansökan Skicka in din ansökan senast 28 mars, 2025. Klicka på ansök och bifoga där CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Jobb-id: R0076470. Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services på [email protected]. Sandvik Rock Processing Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en ledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service och lösningar för krossning, sortering, rivning och demolering inom gruv- och infrastrukturindustrierna. Omsättningen 2023 var cirka 11,5 miljarder SEK och antalet anställda omkring 2 900.
Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb? Nu söker vi vikarier till våra verksamheter inom LSS och socialpsykiatrin. Ansökningar hanteras löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Uppdrag Vi letar efter engagerade och omsorgsfulla vikarier som är intresserade av att arbeta med personer med funktionsnedsättning, för att förbättra deras vardag och göra den mer meningsfull. Verksamheterna inom LSS består av fyra gruppboenden, lägenheter i trapphusboenden, daglig verksamhet och en korttidsvistelse/tillsyn för barn och ungdomar. Som vikarie inom LSS kommer du ansvara för att tillhandahålla personlig omvårdnad, sociala aktiviteter, daglig sysselsättning och uppgifter såsom städ, tvätt och disk. Du kommer även att få utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion och delegering från sjuksköterska. Socialpsykiatrin består bland annat av en verksamhet som ger boendestöd till personer med psykisk funktionsnedsättning. Arbetet fokuserar på att ge stöd och motivation i vardagen, vilket kan innebära praktiskt stöd i hemmet, social träning eller hjälp med myndighetskontakter. I ansökan har du möjlighet att önska vilka verksamheter du vill arbeta inom. Vi erbjuder en grundlig introduktion så att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför ditt sommarjobb! Krav • Du har fyllt 18 år innan start. • Du har ett stort intresse för människor och service. • Du har förmåga att hantera digital utrustning. • Du har svenska språkkunskaper i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet. • För arbete inom boendestödet är körkort ett krav. Vi söker dig som är flexibel och snabbt kan anpassa dig vid förändringar, samtidigt som du ser möjligheter i nya situationer. Du är en lagspelare, kommunicerar tydligt, och har förmågan att förstå och sätta dig in i andras perspektiv. Med ett empatiskt och vänligt bemötande hanterar du andras känslor på ett lugnt sätt. Du trivs med att hjälpa andra och strävar alltid efter att hitta lösningar som passar deras individuella behov. Du är van vid att möta människor i olika sammanhang och erbjuder stöd på ett lyhört och hjälpsamt sätt. Vi ser gärna att du är utbildad stödassistent, stödpedagog, barnskötare, undersköterska eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Erfarenhet av liknande arbete är också meriterande. För tjänster som omfattar vård- och omsorgsarbete kommer ett utdrag ur belastningsregistret att begäras, vilket sker i slutet av rekryteringsprocessen. Du behöver själv begära ut utdraget via polisens webbsida: Kontrollera egna uppgifter (polisen.se) Utdraget vi vill se heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret". Observera att den normala handläggningstiden hos polisen kan vara flera veckor, så beställ utdraget nu direkt. Arbetstid/varaktighet/lön • Arbetspass förekommer under dag, kväll och natt. Helgarbete förekommer inom gruppboende och korttidsvistelse. • Sommarperioden pågår mellan v. 25-35. Vi har även behov av vikarier före och efter sommaren. • Tillträde enligt överenskommelse. • Vikariat på heltid, deltid eller timmar. • Individuell lönesättning tillämpas. Hos oss får du chansen att göra skillnad i våra vårdtagares vardag. Vi erbjuder ett aktivt, spännande och varierande arbete som ger dig värdefulla erfarenheter för framtiden. Att arbeta hos oss är en väg in i arbetslivet, med möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren. Varmt välkommen med din ansökan! Är du intresserad av att sommarjobba inom särskilt boende eller hemtjänst? Ansök via länken nedan! https://jobb.svedala.se//jobs/1290-sommarjobb-sarskilt-boende-och-hemtjanst
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 49 jobb