Nu söker vi dig som vill vara med på vår spännande utvecklingsresa, som vill göra skillnad och vill växa tillsammans med oss inom PacsOn-gruppen. Vi söker en lagermedarbetare till vårt team i Malmö. Är du noggrann, bra på att bygga relationer och sätta kundens behov i centrum? Då är det kanske dig vi söker! Om företaget PacsOn Syd är ett distributionsföretag som erbjuder kundanpassade försörjningslösningar till B2B-kunder, där industriföretagens emballage och förbrukningsvaror är i fokus. PacsOn Syd AB är en del av PacsOn-gruppen, som består av 7 olika bolag, som finns representerade på 15 orter runt om i Sverige. Alla med en stark lokal förankring och lokalt engagemang. Tillsammans omsätter gruppen ca 1,6 miljarder SEK och har ca 200 anställda. Tjänsten Som lagermedarbetare hos oss plockar du varor enligt kundorder samt lastar och lossar från lastbil. Det kan förekomma en del tunga lyft. Du ser betydelsen av samarbete mellan dina kollegor och att vara noggrann för att säkerställa hög kvalité. Vad söker vi hos dig? Som person är du självständig och tycker om att ta egna initiativ. Du fungerar bra i grupp och är serviceinriktad och noggrann. Vi ser gärna att du gillar högt tempo, är framåtsträvande och är villig att ständigt utvecklas och lära dig nya saker. Vidare söker vi dig som har: Några års erfarenhet av liknande roll. Truckkort A1-4 och B1-4. ADR-intyg God datorvana Flytande svenska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du även innehar C-körkort och/eller har erfarenhet av Jeeves. Vad erbjuder vi dig? Hos oss är alla fantastiska medarbetare och deras kompetens högprioriterad. Att vårda varandra och vår kultur är en självklarhet – nu och framöver. Hos oss får du ta del av en varm kultur som präglas av ”tillsammans”. Det är så vi mår bra, har kul, växer och står starka mot både leverantör och kund. Du kommer även få vara med på ett riktigt äventyr då vi är inne i en expansiv och spännande resa mot nya möjligheter, kollegor, expansion och minnen. Hos oss händer det något hela tiden men en sak står stabilt – vilken resa som än väntar, gör vi den ihop. Ansökan Intervjuer och tillsättning kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! PacsOn är en del av OptiGroup, en ledande europeisk distributionskoncern som erbjuder kundanpassade försörjningslösningar till B2B-kunder. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse aktörer främst inom städ & facility management, hotell & restaurang, hälso-och sjukvård, tillverkning & industri och den grafiska sektorn med produkter och försörjningslösningar som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. www.optigroup.com.
Har du ett stort intresse för mat och dryck samt är en person som brinner för att leverera service och kvalitet? Vi är på en spännande resa och söker en Shift Supervisor till vår Food Hall på Stockholm-Arlanda flygplats. Om arbetsgivaren Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland. Om rollen I rollen som Shift Supervisor hos HMSHost ansvarar du för den dagliga driften under ditt skift samt säkerställer god service och kvalitet på enheten. Du sätter alltid gästen i främsta rummet och får kunden att känna sig sedd - allt för att ständigt leverera service i toppklass! Du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att leda och arbeta tillsammans med ditt team i driften Tillsammans med assisterande restaurangchefen/restaurangchefen ansvarar du för att verksamheten drivs framåt och arbetar med till exempel försäljningsresultat, arbetsmiljö och bemanning Följa upp restaurangernas rutiner och säkerställa att matsäkerheten efterlevs I rollen ingår administrativt arbete såsom planering och bemanning av personal Tillsammans med assisterande restaurangchefen/restaurangchefen följa upp uppsatta mål Motivera och utveckla medarbetarna såväl i driftsrelaterade frågor som i sin personliga utveckling Vem är du? Kvalifikationer: Erfarenhet inom restaurangbranschen: Minst 2 års erfarenhet av arbete inom restaurangbranschen, med fördjupad kunskap om restaurangdrift och service. Erfarenhet av att leda och motivera ett team av restauranganställda, med förmåga att skapa en positiv arbetsmiljö och upprätthålla höga standarder. Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, för att effektivt samarbeta med personal och hantera kundrelationer. Förmåga att organisera och planera arbetsflödet effektivt, inklusive schemaläggning, beställning av varor och övervakning av restaurangens dagliga verksamhet. Starkt fokus på att erbjuda enastående kundservice, med förmåga att hantera gästklagomål och säkerställa att varje gästupplevelse är positiv. Förmåga att tänka innovativt och lösa problem på ett effektivt sätt, särskilt under stressiga situationer eller högtryckstider. God förståelse för hygien- och säkerhetsföreskrifter inom restaurangbranschen, med förmåga att säkerställa att restaurangen uppfyller alla regler och bestämmelser. Grundläggande förståelse för restaurangens ekonomi och lönsamhet, med förmåga att bidra till att öka försäljningen och maximera lönsamheten. Förmåga att samarbeta effektivt med andra avdelningar inom restaurangen, såsom kökspersonal, serveringspersonal och marknadsföringsteam. Beredskap att arbeta kvällar, helger och under högtider, samt förmåga att anpassa sig till förändrade arbetskrav och krav från ledningen. Svenskt medborgarskap alt. permanent uppehållstillstånd Kan ta dig till och från flygplatsen alla tider på dygnet Vi erbjuder Vi erbjuder trygga anställningsvillkor. HMSHost Sweden AB är medlem i VISITA, har kollektivavtal med HRF & Unionen vilket innebär att du omfattas av tjänstepension, försäkringar och lön enligt avtal. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och personalrabatt på våra egna enheter och taxfreebutikerna samt vår internationella Training Academy för din personliga utveckling. Om tjänsten Tjänsten är tillsvidareanställningar på heltid med 6 månaders provanställning. Arbetet innebär skiftarbete; tidiga morgnar, sena kväll och helger. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll, vilket betyder att du behöver kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Du kan läsa mer hos Transportstyrelsen. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna redan idag!
Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland. Har du ett stort intresse för mat och dryck, är en person som brinner för att service och söker nya utmaningar i en internationell och fartfylld miljö? Bli en del av vårt team och följ med på vår resa. Vi rekryterar restaurangbiträden till sommaren för arbete på våra restaurangenheter: Espresso House, 60° Bar & Brewery, Fresh Forward, Brew’d, Samla Bar, La Neta, Baba Grill, Asian Street Cooking, Bun Meat Bun, Bread Break på Stockholm-Arlanda Flygplats. Om rollen Som medarbetare hos oss får du arbeta i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik. Du ingår i ett team där man tillsammans vill överträffa våra gästers förväntningar och ge det lilla extra, men samtidigt har kul tillsammans, varje dag! Arbetsuppgifterna består av allt från kassaarbete, matproduktion till servering och att dagligen säkerställa att enheten är i toppskick. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, har en glad och positiv attityd och gillar det delvis höga tempot. Du har ett intresse för mat och dryck, men du behöver inte ha många års erfarenhet, rätt attityd är det vi söker, resten får du av oss! Du är organiserad, gillar att ha rent och snyggt runt om dig samt kan ta dig an arbetsuppgifter både högt och lågt. Kvalifikationer: hög servicekänsla och lätt för att ta kontakt med nya människor trivs med att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö har fyllt 18 år senast juni 2025 kan ta dig till och från flygplatsen alla tider på dygnet kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på engelska såväl som på svenska har svenskt medborgarskap alt. permanent uppehållstillstånd vara ostraffad och laglydig kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren Vi erbjuder HMSHost Sweden AB är medlem i VISITA, har kollektivavtal med HRF & Unionen vilket innebär att du omfattas av tjänstepension, försäkringar och lön enligt avtal. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och personalrabatt på våra egna enheter och taxfreebutikerna samt vår internationella Training Academy för din personliga utveckling. Om tjänsten Detta är en anställning över sommarveckorna med varierande sysselsättningsgrad. En förutsättning är att du kan jobba under juni-augusti. Arbetet är fördelat över veckans alla dagar, tidiga morgnar och kvällar. Du behöver kunna ta dig till och från flygplatsen i stort sett hela dygnet, då vår verksamhet är öppen större delen av dygnet, 365 dagar om året. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat. Intervjuer sker därför löpande tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Varmt välkommen med din ansökan.
Söker du en dynamisk arbetsplats? Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi bygger en modern, effektiv och kundnära organisation med en övertygelse om att hållbara arbetssätt och produkter kommer bidra till en livskraftig framtid för alla. Vi erbjuder en arbetsplats där tempot är högt med möjligheten att bidra i ett företag där vi värdesätter engagemang, ansvar och affärsmässighet. Vi har en god team spirit, främjar initiativ och snabba vägar mellan tanke och beslut, har ett lösningsfokus utan dess like och trivs i en föränderlig och utmanande tid där närvaro, omtanke och hållbarhet är viktigare än någonsin. På Office Depot levererar vi kundlöften varje dag. Vi brinner för att varje möte skall göra skillnad på riktigt, långsiktigt, för ett bättre arbetsliv vart än våra kunder befinner sig. Som Financial Controller kommer du arbeta nära 7 kollegor i teamet och rapportera till CFO. Du kommer ha en nyckelroll i att säkerställa bolagets finansiella stabilitet och styrning. Du ansvarar för kassaflödesprognoser, den månatliga bokslutsprocessen och den interna kontrollen. Rollen innebär ett nära samarbete med ekonomiavdelningen och andra delar av verksamheten, med fokus på att leverera korrekta prognoser, utveckla processer och säkra den finansiella kontrollen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Upprättande av kassaflödesprognoser på veckobasis med daglig uppföljning mot utfall Planering och attestering av leverantörsutbetalningar samt hantering av prioriteringar och förskottsbetalningar Genomförande av månadsbokslut enligt K3-regelverket, med fokus på periodiseringar, reserveringar och bedömningsposter Löpande hantering och analys av nyckelbalansposter såsom varulager, kund- och leverantörsbonusar samt upplupna kostnader Månatliga avstämningar och avvikelseanalyser Sammanställning av resultat-, balans- och kassaflödesrapporter Finansiell rådgivning till verksamheten samt stöd i ekonomiska frågeställningar Identifiering av förbättringsområden för att utveckla finansiella och operativa processer Stöd vid interna och externa revisioner Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och minst 10 års arbetslivserfarenhet från kvalificerat redovisnings- eller controllerarbete. Du har god insikt och förståelse för redovisningsregler och finansiella processer, och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Du har en avancerad analytisk förmåga och kompetens. Efterfrågade kompetenser Mycket goda kunskaper i Excel Väl dokumenterad erfarenhet av redovisning och avstämning av varulager Förmåga att hantera och analysera stora datamängder God kommunikativ förmåga och vana att stötta organisationen i redovisnings-, skatte- och systemfrågor Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av affärssystem, gärna M3 (meriterande) Personliga egenskaper Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du tar initiativ, arbetar proaktivt och har lätt för att samarbeta. Du trivs i ett högt tempo och är van att prioritera och leverera mot deadlines. Din flexibilitet och affärsförståelse är outstanding och du hanterar såväl detaljer som helhetsperspektiv i dina åtaganden. Du är ödmjuk i din framtoning och förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Tillsättning Detta är en heltidstjänst med start efter sommaren. Vårt huvudkontor ligger i Frösunda i Solna och vi erbjuder flexibla arbetsformer med hybridarbete. Vi har kollektivavtal och erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag, löneväxling, fjällenstuga och förmånliga priser på vår hemsida. Ansökan sker via vår rekryteringsportal, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Har du frågor kopplat till tjänsten, kontakta Ilona Kristiansson på [email protected] Om Office Depot Office Depot är en av Sveriges ledande leverantörer av produkter och tjänster till arbetsplatsen. Med ett brett sortiment av kontorstjänster och kontorsprodukter såsom kontorsmaterial, konferensteknik, kaffemaskiner, möbler, städ- och förbrukningsartiklar riktar vi oss till både företag och privatpersoner. Vi kombinerar en stark e-handelsplattform med personlig service för att skapa en smidig och effektiv köpupplevelse. Besök gärna vår hemsida för att bekanta dig med oss.
DOZ e-handelsapotek söker en serviceinriktad farmaceut som vill bidra till människors hälsa. Du kommer att vara stationerad på vårt e-handelsapotek i Järfälla som etablerades i mars 2022. Teamet består av ett arbetslag med bred kompetens och en kultur som präglas av arbetsglädje, kundfokus och engagemang. Man ställer upp för varandra och delar med sig av sin kunskap. Våra öppettider: vardagar 08:00 -18:00, lördag – söndag 10:00 - 18:00. Här erbjuds du en anställning på deltid. Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut på e-handelsapoteket arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och egenvård samt försäljning via mejl och telefon. Tjänsten är uppdelad mellan arbete på lagret med e-handelsvaror och i vår kundtjänst. Vi letar efter dig som har en positiv can-do attityd och arbetar med kunden i centrum. Du ger god service, agerar med engagemang och trovärdighet och hjälper våra kunder utifrån din farmaceutiska kompetens och expertis. Arbetet innehåller också arbetsmoment med lyft, plock och paketering av varor. Övriga arbetsområden: - Arbeta kontinuerligt med förbättring av rutiner och processer - Vägleda och stötta kollegor vid frågor samt göra säkra farmaceutiska bedömningar - Arbeta aktivt med att skapa mervärde för våra kunder och ge professionell service - Hålla dig uppdaterad och påläst om våra kampanjer och nytt sortiment Kvalifikationer Du är legitimerad receptarie eller apotekare. Du har god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och agerar på utmaningar som uppstår i din roll men också i verksamheten, är mycket noggrann och tillser att inga viktiga och avgörande detaljer missas. Du har ett intresse av utveckling och vill vara delaktig och kunna hjälpa till att utveckla vårt affärssystem, automatiseringen samt tillhörande processer. Vi kommer introducera ett nytt affärsystem under 2025 som kommer skapa intressanta möjligheter. Du bidrar aktivt till ett välfungerande team och hjälper dina kollegor i gemensamma arbetsuppgifter. Du har intresse av att hålla dig uppdaterad på omvärldsförändringar inom farmaci- och läkemedelsfrågor och kan förmedla din kunskap vidare till dina kollegor. Det är meriterande om du har arbetat inom e-handel/lager. Du läser, skriver och pratar svenska flytande samt talar obehindrat på engelska. Personliga egenskaper Som person är du positiv, engagerad och gillar att se möjligheter och lösningar. Gillar utmaningar och vill vara med på vår utvecklingsresa. Med din goda attityd är du en lagspelare och ambassadör för våra värderingar. Som person drivs du av att göra det lilla extra för kunden. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta e-handelsapotekschef Gina Wård, [email protected] Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
DOZ Apotek i Kungens Kurva söker en serviceinriktad farmaceut på deltid/heltid som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Denna tjänst är Apotekets öppettider är: måndag till fredag 10:00-20:00, lördag och söndag 10:00-18:00 Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Shaimaa Rahman, 072-147 13 21 Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Key Account Manager (Sweden) Media Entertainment Solutions About the Role We are seeking a high-performing Sales Professional to manage and develop major pan-Nordic accounts for LG Electronics’ Media Entertainment Solutions business. This position is based in Stockholm and reports to the Nordic Sales Director. Responsibilities Implement the Global LG Media Entertainment Solutions Strategy in the Nordic market. Lead the forecasting and planning process for assigned accounts. Analyze strategies of key retailers and competitors, as well as market trends. Oversee all aspects of sales, including product mix, profit responsibility, range planning, promotions, and marketing campaigns for key retailers. Manage administrative tasks such as internal reporting and sales program management. Drive the LG Profitable Growth Program within the Media Solutions Business Domain. Background and Experience Degree in business administration or a related field preferred. Minimum of 3 years of senior-level sales management experience. Fluency in Swedish and English (business level) with a strong understanding of Norwegian. Experience with a multinational or global company, preferably in consumer electronics (TV category experience is a plus). Personality & Competencies Proficient in Microsoft Office applications, particularly Excel and PowerPoint. Familiarity with forecasting and sales planning systems. Understanding of PSI management, including purchasing, sales, and inventory analysis. Knowledge of consumer goods sales regulations, including pricing and promotional campaigns. Excellent communication skills with the ability to build networks and motivate others. Confident in your expertise and self-assured. Creative within a structured framework. Strong planning and prioritization skills. Flexible and open to change, embracing new ideas. Appreciative of cultural differences and adaptable. Driven with a proactive approach. Ability to thrive in a fast-paced environment. A positive team player. Travel Regular day trips for face-to-face meetings with customers in the Nordic region will occur monthly or quarterly, depending on account needs. The Key Account Manager will also participate in weekly in-store visits in the Stockholm area. Occasional global travel for trade fairs and headquarters visits may occur 1-2 times per year. Other Requirements Valid driving license (B). Stakeholders LG Electronics Media Entertainment Solutions Nordic Sales Director (Reporting Line) LG Electronics Media Entertainment Solutions Product Director and associated Demand Planning & GTM Functions Extended Media Entertainment Solutions Key Account Manager Sales Team Media Entertainment Solutions & Product Specialist Team We look forward to your application and the opportunity to discuss how you can contribute to our team!
DOZ Apotek i Växjö söker en serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Apotekets öppettider är: vardagar kl. 09:00-19:00, lördagar kl. 10:00-16:00, söndagar stängt. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Emma, 072 206 51 53. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
DOZ Apotek i Älmsta (Väddö/Norrtälje) söker en driven och lyhörd apotekschef som brinner för utveckling och att leda medarbetare. Vår nuvarande Apotekschef har fått möjligheten att gå vidare internt. Drivs du av att jobba med team och att nå en verksamhets mål? Sök då tjänsten som apotekschef redan idag, vi ser fram emot att höra från dig! Arbetsuppgifter Som apotekschef hos oss är ditt huvudsakliga ansvar att leda den dagliga verksamheten på apoteket mot de uppsatta målen. I det ingår att coacha och motivera medarbetarna till ökad försäljning, att driva apoteket kostnadseffektivt och ha god kännedom om det lokala apotekets förändrande marknadssituation. I din roll ingår budget- och personalansvar samt det övergripande ansvaret för apotekets arbetsmiljö- och kvalitetsarbete. Apotekets öppettider är: måndag till fredag 09:30-18:00, lördag 09:30-16:00 och söndag 11:00-14:00. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för utveckling, både av medarbetare och av verksamhet, samt av att nå uppsatta mål. Du är legitimerad apotekare eller receptarie, gärna med tidigare erfarenhet av arbete i apotek eller annan bransch. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från en arbetsledande roll, men det är inget krav. Vi ser att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Övriga språk är meriterande. Personliga egenskaper Som person är du kreativ med en stark vilja att tillsammans med medarbetarna utveckla och driva apoteket framåt. Du trivs med rådgivning både vid recepthantering och egenvården och det är viktigt för dig att ge utmärkt kundservice. Du är noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad, flexibel med en förmåga att växla mellan flera olika uppgifter utan att tappa fokus på det som är viktigt. Som person är du även nyfiken på utveckling och har ett stöttande sätt. Du drivs av att se medarbetare utvecklas samtidigt som du förstår vikten av att skapa en trivsam arbetsplats. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. För frågor om tjänsten, kontakta Regional försäljningschef Chika Mgbemena, 0706143617. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
DOZ Apotek söker en ambulerande farmaceut till region Syd som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du är flexibel och ser fram emot att jobba på flera apotek för att möta dina kunder? Sök då jobbet som ambulerande farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som ambulerande farmaceut i region Syd arbetar du på flera av våra apotek i södra Sverige men mestadels i Västervik. Väl på plats i apoteket arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. I denna roll ges du stort förtroende och möjlighet till personlig utveckling då du kommer stötta en hel region. Det innebär att möjligheten till arbetstid är flexibel och du blir garanterad de timmar enligt ditt anställningsavtal. Tjänsten som ambulerande farmaceut innebär att resa dit din kompetens behövs på våra fina apotek i södra Sverige. Region Syd sträcker sig från Västervik till Malmö. Du får möjligheten att jobba med många av våra härliga medarbetare och kunder i olika områden i södra delen av Sverige. Som ambulerande farmaceut erbjuder vi dessutom En bestående ledare med regelbundna medarbetarsamtal och kompetensutvecklingsplan En fast marknadsmässig månadslön med fast lönetillägg Extra ersättning för övertid, obekväm arbetstid samt restid Hjälp med boende vid behov Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Vi önskar att du har tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek och känner dig trygg i rollen.Vi ser att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Övriga språk är meriterande. Personliga egenskaper Som person tycker du om att ha en flexibel arbetsplats och variation i vardagen. I rollen som farmaceut trivs du lika bra med rådgivning i recepturen som i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du är social som person med en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor samt trivs med att arbeta i olika team. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Regional försäljningschef Petra, 076 797 42 05. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Välj ett jobb för att visa detaljer