Lärandespecialist med systemkompetens till Northvolt Ett Academy

Northvolt har ett spännande jobberbjudande för en lärandespecialist med fokus läroplattformar och systemstöd till vårt engagerade team i Skellefteå. Som lärandespecialist kommer du att spela en viktig roll i att ta fram en strategi samt implementera system och verktyg för utbildning, utbildningsproduktion och uppföljning av resultat. Du kommer att erbjudas möjligheten att göra skillnad i Northvolts framgångssaga och se verkliga resultat av ditt arbete. Om företaget Northvolt arbetar medvetet för jämställdhet och lika villkor för våra medarbetare. Vi är en mångfaldig grupp individer som förenas i ett gemensamt uppdrag. Vi erbjuder dig en öppen och välkomnande atmosfär. Northvolt växer med ljusets hastighet och vi tror starkt på intern karriärutveckling. Dina arbetsuppgifter Du kommer att utveckla och genomföra en struktur och arbetssätt för att stödja användarna av våra interna system och verktyg. På så sätt kommer användarna ha de kunskaper som behövs för att använda systemen i sina roller. Dina ansvarsområden inkluderar till exempel att: • Vara systemspecialist av Learning Management System (LMS) och andra verktyg som stödjer lärande, registrering, utbildningsproduktion och uppföljning av lärandeaktiviteter. • Utveckla arbetssätt, processer och mallar för användare i organisationen som kommer använda systemen och verktygen. • Utbilda användare så att de följer riktlinjer för systemen och verktygen. • Hämta in och följa upp användares synpunkter samt förbättra arbetssätten tillsammans med företagets produktägare. • Bygga nätverk för användare av LMS och verktyg med syfte att stärka utveckling och samarbete inom företaget. • Stödja organisationen gällande frågor och problem som rör dessa system och verktyg. Din bakgrund/Dina egenskaper Som person ser vi att du är social, strukturerad och resultatdriven. Du bör ha god kommunikationsförmåga, bra självledarskap och mycket driv. Egenskaper som vi tycker är viktiga är flexibilitet, kvalitetskänsla och vänlighet. Du bör också känna stor motivation att kavla upp ärmarna och ta dig an nya utmaningar. Eftersom Northvolt är en internationell arbetsplats är det viktigt att du kan se dig själv i en sådan miljö. Kompetenskrav: • Arbetslivserfarenhet från relevanta roller inom utbildning, systemstöd, lärande och utveckling, gärna från teknisk utbildning inom tillverkningsindustrin. • Erfarenhet av Learning Management System (LMS), författarverktyg för innehållsutveckling, verktyg för utvärdering och uppföljning av resultat. • Mycket god engelska, i både tal och skrift. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, och flytande i Microsoft Excel och Power Point. Meriterande: • Kandidatexamen inom pedagogik, lärande och utveckling, systemvetenskap eller motsvarande. Information och kontakt • Omfattning: Heltid, tillsvidare. • Sista ansökningsdag: 2024-05-21, urval kan komma att ske löpande. • Placeringsort: Skellefteå. • Planerat startdatum: Så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Northvolt med Wikan Personal AB, men du blir anställd direkt av Northvolt. Ansök på www.skelleftea.wikan.se. Tveka inte att eller höra av dig för mer information. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Teknisk utbildare (Train-the-Trainer) till Northvolt Ett Academy

Northvolt har ett spännande jobberbjudande för en teknisk utbildare till vårt engagerade team i Skellefteå. Som teknisk utbildare kommer du att spela en viktig roll i att skapa ett så kallat Train-the-Trainer-program i världsklass, för att säkerställa hög kompetens hos våra anställda. Du kommer att erbjudas möjligheten att göra skillnad i Northvolts framgångssaga och se verkliga resultat av ditt arbete. Om företaget Northvolt arbetar medvetet för jämställdhet och lika villkor för våra medarbetare. Vi är en mångfaldig grupp individer som förenas i ett gemensamt uppdrag. Vi erbjuder dig en öppen och välkomnande atmosfär. Northvolt växer med ljusets hastighet och vi tror starkt på intern karriärutveckling. Dina arbetsuppgifter Du kommer att undervisa och coacha våra interna utbildare så att de kan utveckla de nödvändiga kunskaper som krävs för att vara professionella i sin roll som utbildare. Dina ansvarsområden inkluderar till exempel att: • Driva på utvecklingen av Northvolts Train-the-Trainer-program. • Utveckla och genomföra Train-the-Trainer-lektioner baserade på standardiserade lärandemetoder. • Följa upp resultaten löpande samt utveckla och förbättra programmens innehåll. • Validera och certifiera utbildare enligt våra standardiserade modeller. • Bygga nätverk för utbildare som stärker samarbetet inom företaget. • Stödja organisationen inom utbildningsrelaterade frågor. • Vara en förebild för andra utbildare på Northvolt. Din bakgrund/Dina egenskaper Som person ser vi att du är social, strukturerad och resultatdriven. Du bör ha god kommunikationsförmåga, bra självledarskap och mycket driv. Egenskaper som vi tycker är viktiga är flexibilitet, kvalitetskänsla och vänlighet. Du bör också känna stor motivation att kavla upp ärmarna och ta dig an nya utmaningar. Eftersom Northvolt är en internationell arbetsplats är det viktigt att du kan se dig själv i en sådan miljö. Kompetenskrav: • Arbetslivserfarenhet från relevanta roller inom utbildning, lärande och utveckling, gärna från teknisk utbildning inom tillverkningsindustrin. • Mycket god engelska, i både tal och skrift. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, och flytande i Microsoft Excel och Power Point. Meriterande: • Kandidatexamen inom pedagogik, lärande och utveckling, teknik eller motsvarande. • Erfarenhet av Learning management system (LMS), författarverktyg och projektledningsverktyg eller motsvarande. • Erfarenhet av träningsmetoden Training within industry (TWI) Information och kontakt • Omfattning: Heltid, tillsvidare. • Sista ansökningsdag: 2024-05-21, urval kan komma att ske löpande. • Placeringsort: Skellefteå. • Planerat startdatum: Så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Northvolt med Wikan Personal AB, men du blir anställd direkt av Northvolt. Ansök på www.skelleftea.wikan.se. Tveka inte att eller höra av dig för mer information. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Utbildningspartner (Training Partner) till Northvolt Ett Academy

Northvolt har ett spännande jobberbjudande för en utbildningspartner till vårt engagerade team i Skellefteå. Som utbildningspartner kommer du att spela en viktig roll i att skapa en utbildningskultur i världsklass för att säkerställa hög kompetens hos våra anställda. Du kommer att erbjudas möjligheten att göra skillnad i Northvolts framgångssaga och se verkliga resultat av ditt arbete. Om företaget Northvolt arbetar medvetet för jämställdhet och lika villkor för våra medarbetare. Vi är en mångfaldig grupp individer som förenas i ett gemensamt uppdrag. Vi erbjuder dig en öppen och välkomnande atmosfär. Northvolt växer med ljusets hastighet och vi tror starkt på intern karriärutveckling. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för att stödja företagets produktionsteam med att ta fram, genomföra och förbättra utbildningar och utbildningsplaner. Du kommer också bidra till att utveckla vår utbildningsprocess - från behovsanalys till kompetensutveckling - så att produktionsteamen kan nå sina mål. Dina ansvarsområden inkluderar till exempel att: • Stödja våra affärsenheter och produktionsteam med att implementera Northvolts standarder för utbildning samt att införa en lärandekultur som ger resultat. • Driva vår metod för att definiera kompetensbehov för specifika roller. • Rådgöra med samarbetspartners för att identifiera och analysera lärandebehov, sätta samman utbildningsplaner samt följa både lärandeprocessen och resultatet av lärandet i verksamheten. • Hantera genomförandet av viktiga globala utbildningsprogram för våra olika affärsområden. • Utbilda nyckelpersoner inom våra affärsområden i relevanta utbildningsrelaterade system och verktyg, som till exempel Learning Management System (LMS), författarverktyg samt system för sammanställning och presentation av resultat. Din bakgrund/Dina egenskaper Som person ser vi att du är social, strukturerad och resultatdriven. Du bör ha god kommunikationsförmåga, bra självledarskap och mycket driv. Egenskaper som vi tycker är viktiga är flexibilitet, kvalitetskänsla och vänlighet. Du bör också känna stor motivation att kavla upp ärmarna och ta dig an nya utmaningar. Eftersom Northvolt är en internationell arbetsplats är det viktigt att du kan se dig själv i en sådan miljö. Kompetenskrav • Arbetslivserfarenhet från relevanta roller inom utbildning, lärande och utveckling, gärna inom tillverkningsindustrin. • Mycket god engelska, i både tal och skrift. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, och flytande i Microsoft Excel och Power Point. Meriterande • Kandidatexamen inom pedagogik, lärande och utveckling, teknik eller motsvarande. • Erfarenhet av Learning Management System (LMS), författarverktyg och projektledningsverktyg. Information och kontakt • Omfattning: Heltid, tillsvidare. • Sista ansökningsdag: 2024-05-21, urval kan komma att ske löpande. • Placeringsort: Skellefteå. • Planerat startdatum: Så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Northvolt med Wikan Personal AB, men du blir anställd direkt av Northvolt. Ansök på www.skelleftea.wikan.se. Tveka inte att eller höra av dig för mer information. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Maskinoperatör - Livsmedel

Till vår kund i livsmedelsbranschen söker vi maskinoperatör/produktionspersonal till tvåskift, måndag-fredag Dina arbetsuppgifter Vi erbjuder dig att jobba som maskinoperatör, varupackning eller som linjeoperatör. Det kan vara allt från att ta emot råvaror till att väga upp recept, tillreda, sköta tillverkning/förpackningsmaskiner, rengöring till orderplock och utlastning till kund. I livsmedelsbranschen är hygien och kvalitet oerhört viktiga områden. Din säkerhet är mycket viktig och vi arbetar enligt färdiga drift- och säkerhetsinstruktioner samt med arbetsrotation inom arbetslag och avdelning. Din bakgrund/Dina egenskaper För att vi ska trivas tillsammans bidrar du till vårt team genom att vara noggrann, engagerad, handlingskraftig och flexibel. Självklart gillar du gott samarbete! Har du god fysik kommer du att lyckas i arbetet då många arbetsmoment i vår produktion är stående och repetitiva. Har du erfarenhet från livsmedelsindustrin ser vi det som en merit Truckkort A och B är ett krav Information och kontakt Arbetet är förlagt till två skift, måndag-fredag Vår produktion finns utanför Lund med goda kollektivförbindelser. Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, så sök direkt. Vänligen hör av dig till mig Anjé Galbe 046-5408594 om du har frågor om tjänsten. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Vi söker en erfaren truckförare till vår livsmedelstillverkning!

Trivs du i trucken och gillar att vara en del av ett gäng där det händer mycket? Om företaget Som truckförare hos oss kommer du att ha en viktig roll i vårt team och vara ansvarig för att hantera och transportera våra råvaror och färdiga produkter på ett säkert sätt med både motviktstruck och högstaplare. Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra produkter hanteras på ett hygieniskt sätt och att de transporteras till rätt platser i vår produktionsanläggning. Dina arbetsuppgifter Våra arbetsdagar innehåller ofta samma arbetsuppgifter där du förväntas vara aktiv och engagerad. Exempelvis kan det vara att transportera våra produkter från produktion till lager. Lossa och lasta våra lastbilar. Hålla lagret rent och snyggt och se till att våra truckar är i gott skick. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i denna rollen krävs det att du har följande kvalifikationer: - Erfarenhet av att köra både motviktstruck och högstaplare i en produktionsmiljö - God förståelse för livsmedelssäkerhet och hygienkrav - Förmåga att följa instruktioner och arbeta i en högt tempo - Flexibilitet och beredskap att arbeta i olika skift Om du känner att du uppfyller ovanstående krav och vill bli en del av vårt team, skicka in din ansökan så snart som möjligt! Information och kontakt Placeringsort: Utanför Lund Arbetstider: 2-skift morgon och kväll. Vardagar Start: vecka 26 - 33 I denna rekrytering har vi valt att använda oss av Wikan personal. För mer information om tjänsten kontakta Konsultchef Anjé Galbe 046-540 85 94 Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Yrkesförare med CE-behörighet

Kjell Grenholm åkeri strävar hela tiden efter att utvecklas och förbättras, för dig som arbetstagare men också för våra kunder. Just nu utökar vi vår verksamhet och söker därför 2 yrkesförare med CE-behörighet som vill ta del av den härliga gemenskap som finns i företaget. Kjell Grenholm åkeri erbjuder välutrustade och moderna fordon och är en trygg arbetsgivare. Om företaget Kjell Grenholm åkeri AB är ett expansivt transportföretag som har sitt säte i Västerbotten. De investerar kontinuerligt i sin moderna maskinpark. Företaget har fem anläggningsekipage, 17 lastmaskiner, 35 termoekipage, sysselsätter ca 80 yrkesförare och omsatte 165 miljoner kronor under 2020. De har lång erfarenhet inom tempererade transporter och har idag fordon stationerade i Skellefteå, Hudiksvall och Luleå som ger kunden en effektiv distribution från lager till butik med en obruten kylkedja. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som yrkesförare och ansvara för distributionen av termogods för bland annat ICA:s räkning i Västerbotten och Norrbotten. I arbetet ingår uppgifter så som att lasta och lossa ekipagen på terminal och i butiker. Du kommer att arbeta under ett fast arbetsschema som rullar med en, två eller tre veckors intervall. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har giltigt förarbevis (CE) och YKB. Har du erfarenhet av att framföra tungt ekipage så är det meriterande men inget krav. Som person är du noggrann, engagerad och flexibel. Vidare så är du positiv och framför allt annat besitter du viljan att göra ett bra jobb. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Information och kontakt All kontakt gällande tjänsten ska gå via Wikan Personal. Omfattning på tjänsterna är heltid med tillträde enligt överenskommelse. Uppdraget är tillsvidare. Lön betalas ut i enlighet med gällande avtal (Transport). Tjänsterna ska tillsättas omgående, urval och intervjuer sker därmed löpande så vänta inte med din ansökan. För mer information kontakta Konsultchef Andreas Ögren, 0910-77 09 87. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Industrielektriker

Om företaget Knauf-gruppen är ett världsomspännande företag och en av världens ledande tillverkare av byggmaterial. Knauf har produktionsanläggningar på mer än 300 platser runt om i världen, och ett totalt antal anställda på ca 41 000. Knauf tillverkar främst gipsprodukter, kalk- och cementprodukter samt värmeisoleringsmaterial som marknadsförs och distribueras världen runt. Knauf Danogips i Sverige har huvudkontor och tillverkning av gipsbaserade byggskivor i Åhus. Knauf Danogips i Sverige har också tillverkning av stålprofiler i Sävsjö samt försäljningskontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vi är totalt ca 140 medarbetare. Vill du delta i utvecklingen av vår produktion och vara en viktig del i vårt team på Underhållsavdelningen? Vill du arbeta i en stabil, framgångsrik koncern med hög investeringsgrad? Knauf Danogips söker nu en Industrielektriker och har i denna rekrytering valt att samarbeta med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Du blir en del av vår helhet och bidrar till att koppla ihop en högteknologisk industri. Det kräver att du jobbar organiserat och med stort säkerhetstänk. På ett tillförlitligt sätt tar du tillsammans med dina kollegor på underhållsavdelningen ansvar för det förebyggande och avhjälpande underhållet inom anläggningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Initiera och driva ständiga förbättringar och förenklingar som bidrar till ökad säkerhet, tillgänglighet och lönsamhet. • Genomföra felsökning, förebyggande och avhjälpande underhåll inom vår anläggning. • Medverka i olika projekt för att säkerställa att teknisk tillgänglighet, lagar, regler och våra standarder följs. • Rapportera fel och brister samt registrera arbetad tid i företagets CMMS system. • Initiera och vara behjälplig vid rotorsaksanalyser. • Beredskapstjänstgöring. I nuläget var femte vecka. Du är placerad på fabriken i Åhus och du rapporterar till Underhållschef. Ordinarie arbetstid är dagtid. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom el/automation eller annan likvärdig utbildning, samt erfarenhet av elektriskt underhåll. Det ses meriterande om du har erfarenheter inom industrin. Det är även meriterande med kunskaper inom PLC. Som person är du lösningsfokuserad, självgående och ansvarstagande. Du är en problemlösare och drivs av att förstå processer och detaljer och hur dessa påverkar helheten. Du är strukturerad och bra på att planera ditt arbete, tar initiativ och håller en hög servicegrad. Vi ser gärna att du har en positiv inställning, lätt för att kommunicera med kollegor och bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Dina datorkunskaper är mycket goda och har du tidigare arbetat i underhållssystem ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav. Som industrielektriker har du många olika kontaktytor och din samarbetsförmåga kommer att vara avgörande. Information och kontakt Knauf Danogips är en arbetsgivare som månar om att ha en kultur som präglas av prestigelöshet, laganda och trygghet. Vi fokuserar på att skapa en hållbar företagskultur, en trygg och säker arbetsplats som leder till engagemang och ständig förbättring. Målet är att alla ska ha en stimulerande arbetsdag där utveckling, lärande och hög trivsel är en självklarhet. Menschlichkeit, Partnership, Commitment och Entrepreneurship är våra gemensamma värdeord och en viktig del av arbetet. Knauf-gruppen är ett familjeföretag sedan 1932, med korta och snabba beslutsvägar, med mod att ständigt pröva nya idéer och driva utvecklingen framåt. Är du en person som lockas av att utvecklas vidare i din yrkesroll, lokalt eller internationellt så finns goda möjligheter inom Knauf. Tillsättning sker efter överenskommelse, men skicka gärna din ansökan via www.wikan.se redan idag, då vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är den 24/5. För mer information eller vid frågor kring tjänsten, kontakta Hanna Nyberg på 044 - 590 65 14 Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Teknisk administratör för kunds räkning

För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en teknisk administratör till en av våra kunder i Skellefteå! Är du en person med en passion för effektivitet och noggrannhet? Vi letar efter en driven administratör som trivs med att vara spindeln i nätet och bidra till en smidig verksamhet. Välkommen att skicka in din ansökan! Om företaget Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Dina arbetsuppgifter Som teknisk administratör kommer du att vara ansvarig för att hantera och utföra en rad administrativa uppgifter som säkerställer att verksamheten löper på smidigt. Du kommer att jobba brett inom administration och genomföra allt ifrån hantering av offerter till att assistera vid diverse projekt och uppgifter vid behov. Kvalifikationer: • Tidigare erfarenhet av administrativt arbete • God organisatorisk förmåga • God kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt. • Behärskning av vanliga kontorsprogram och förmåga att lära sig nya system snabbt. • Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljö. • Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändrade arbetskrav. • Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. Meriterande: • Tekniskt intresse Din bakgrund/Dina egenskaper Vi tror att du är en social person som tycker om att vara där det händer och trivs när tempot är lite högre. Du är en lagspelare som har förmågan att kunna kombinera ett självständigt och utåtriktat arbetssätt med noggrannhet och servicekänsla. Information och kontakt Beskriver det här dig? Tveka inte på att ansöka eller höra av dig för mer information. Ansöker gör du på www.skelleftea.wikan.se. Information om tjänsten lämnas av Andreas Ögren, 0910-77 09 87 alt. [email protected] Omfattning: Heltid, tillsvidare. Sista ansökningsdag: 2024-05-16, urval kan komma att ske löpande. Placeringsort: Skellefteå Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Skicklig produktionsmedarbetare inom plåt

Om företaget Åhmans i Åhus AB grundades 1860 och är idag ett familjeföretag med nisch som underleverantör inom hissbranschen innefattande tillverkning och installation av hisskorgsinredningar i Skandinavien. Företaget har huvudkontor och produktion i Åhus med egen konstruktionsavdelning, snickeri samt plåtverkstad. Vi söker nu en ny kollega till vår plåtavdelning i Åhus. I rekryteringsarbetet tar vi hjälp av Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta i en orderstyrd produktion av hissinredningar och hisskorgar. I din roll på plåtavdelningen kommer du att få använda dig av hela din uppfinningsrikedom och samarbeta med företagets konstruktionsavdelning. Det är varierade arbetsmoment och tillsammans med ett högpresterande team av härliga kollegor jobbar ni mot ett gemensamt mål att ständigt förbättra både arbete och produkt. I arbetsuppgifterna ingår traditionella moment som hör en plåtverkstad till, såsom svetsning, slipning, kantpressning och klippning. Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker denna tjänst har en gymnasieutbildning inom teknik/industri, samt några års arbetslivserfarenhet från metallarbete eller smide i en industriell verksamhet. Du behärskar ritningsläsning. Vi vill att du har en gedigen verkstadsvana och känner dig bekväm med kantpressning, slipning och svetsning och har en övergripande förståelse för metallbearbetning. Du har B-körkort och tillgång till bil. Truckkort är meriterande. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Som person är du är praktiskt lagd, intresserad av IT och produktionsarbete. Vi söker dig som är engagerad, hjälpsam, flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Vi förväntar oss att du är positiv, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Som person är du nyfiken och har ett naturligt driv och viljan att lära dig nya uppgifter. Information och kontakt Tjänsten är en hyrrekrytering på sex månader, där du efter en inledande hyrperiod via Wikan Personal förväntas övergå i en tillsvidareanställning hos Åhmans. Placeringsort är Åhus. Arbetet är på heltid och förlagt till dagtid. Tillsättning sker efter överenskommelse, men skicka gärna din ansökan via www.wikan.se redan idag, då vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är den 17 maj. Vid frågor kring tjänsterna, vänligen kontakta Kristoffer Svensson på 044 - 590 65 08. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Servicetekniker

Om företaget Höglandets Kompressorservice är en ledande aktör inom kompressorservice och underhåll. De har årtionden av erfarenhet och är auktoriserade för flera fabrikat. Företaget är känt för att leverera högsta kvalitet och har som mål att säkerställa att sina kunders kompressorer alltid presterar på topp. De erbjuder skräddarsydda underhållsplaner och serviceavtal för att maximera livslängden och driftsäkerheten hos sina kunders maskiner. Dina arbetsuppgifter Nu söker vi en engagerad servicetekniker med passion för att arbeta med kompressorer. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att utföra service och underhåll på kompressorer av olika fabrikat. Ditt arbete kommer att inkludera följande huvudsakliga uppgifter: *Utföra planerad service på kompressorer enligt våra kunders behov. *Genomföra reparationer och underhållsåtgärder för att säkerställa optimal prestanda. *Rengöra och smörja kompressorns rörliga delar. *Byta ut slitagekomponenter såsom tätningar och filter. *Utföra funktionskontroller och kvalitetssäkra kompressorns drift. De strävar efter att erbjuda sina kunder en kontinuerlig och pålitlig service. Målet är att skapa en trygghet genom att tillhandahålla löpande service, riskbedömningar, läckagesökning och säkerställa att deras anläggningar fungerar optimalt både ur driftsäkerhets- och energisynpunkt. Din bakgrund/Dina egenskaper För att vara framgångsrik i denna roll bör du uppfylla följande krav: Erfarenhet av arbete med kompressorer eller liknande tekniskt arbete. Teknisk kunskap och förmåga att utföra reparationer och underhåll. God förståelse för kompressorers funktion och komponenter. Engagemang för att upprätthålla högsta standard av service. Förmåga att arbeta självständigt och vara ansvarstagande. Utbildning inom mekanik eller relaterade områden är meriterande. De tror på att arbeta tillsammans som ett väl sammansvetsat team, och du är välkommen att bli en del av deras dedikerade team av professionella medarbetare. Information och kontakt Om du är en tekniskt kunnig och engagerad person som vill vara en del av ett fantastiskt team och bidra till fortsatt framgång, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. I denna rekrytering samarbetar Höglandets Kompressorservice med Wikan Personal, och eventuella frågor om tjänsten kan riktas till Oskar Håkansson på telefonnummer 0381-480952. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024