Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult inom 2nd Line hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet? Arbetsbeskrivning Trivs du också bäst när du kan grotta ner dig i tekniktrubbel och har möjlighet att leverera den där extra servicen med ett leende? Som erfaren IT-supportkonsult inom 2nd Line hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att hjälpa och lösa dina kollegors tekniska utmaningar. Ja, här kommer du verkligen få utmana dig tekniskt! I din arbetsvardag kommer du grotta ned dig och administrera i olika IT-landskap där du kommer lösa problem inom användarbehörigheter, operativsystem, informationssäkerhet och nätverk. Oavsett om ärenden kommer in via telefon, chatt eller mail så kommer din hjälp att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att effektivt lösa utmaningarna kommer du att arbeta både självständigt och nära dina kollegor, vilket inte bara ger dig ett utökat nätverk utan även möjligheten att förvärva nya kunskaper. Du kommer att ställas inför varierande arbetsuppgifter som gör att ingen dag liknar den andra. Arbeta som konsult via Experis och upplev lärorika dagar. Vi ser till att du känner dig som en viktig del av Experis-teamet från dag ett. Anställningen sker hos oss, och du jobbar ute hos någon av våra kunder. Vill du veta mer? Kontakta Dara eller Vilma, och vi delar gladeligen med oss av vår historia! För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet: * Minimum 3 års erfarenhet med slutanvändarsupport * Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, med fördel ServiceNow * Erfarenhet inom Microsoft-miljön och Active Directory * Erfarenhet inom ITIL och dokumentation * Kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM och databaser * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Flytande i både svenska och engelska är ett krav, såväl muntligt som skriftligt. Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara. Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-support. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling. Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Vilma Andersson på [email protected].
Vi söker stark ledare inom fastighetsservice till CBRE:s stora kund i Lund! Trivs du med att arbeta i en internationell miljö i ett företag med starkt fokus på tillväxt? Har du några års erfarenhet av ledarskap och en bakgrund inom fastighetsservice? Vill du komma till en organisation där du får chansen att växa och utvecklas vidare i din karriär? Som Facility Manager blir du ansvarig för att leda medarbetare, leverans och utveckla relationen med kund. Placering är hos kund inom telekommunikation, forskning och utveckling med kontor i Lund. Brinner du för ständiga förbättringar och är en god ledare kan detta vara tjänsten för dig! CBRE:s uppdrag är att leverera och utveckla fastighetsrelaterade tjänster för att säkerställa att vår kunds medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. Som Facility Manager är din viktigaste uppgift att stötta och utveckla vår leverans tillsammans med ett engagerat team. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respekt, Integritet Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Rollen som Facility Manager Vi söker dig som har ledarskapserfarenhet innehållande budget- och personalansvar. Du har dessutom erfarenhet av att ansvara för kundleverans och är därför en lyhörd person som sätter kunden i fokus. Att ha erfarenhet av governance och compliance är bra då mycket av arbetet innefattar rapportering i såväl CBRE:s som kundens system. Dina dagar kommer att vara varierande och kommer att innehålla följande: * Budget- och personalansvar för ca 7 medarbetare inom både Hard och Soft FM * Utveckla teamet, inklusive kompetensbedömningar och upprätta utbildningsplaner * Säkerställa att kraven på behörig person uppfylls under hela avtalsperioden genom effektiv rekrytering, utbildning & utveckling och regelbunden bedömning * Säkerställa att verksamheten följer regler och policyer för hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet och om möjligt överstiger industristandarder * Proaktivt planera för kundens tekniska krav * Ge teknisk rådgivning till kund i olika frågor * Vara expert på fastighetstekniska frågor, inklusive omfattning av arbeten och lösning av tekniska problem * Stötta i kritiska incidentresponsprocesser * Utveckla och upprätthålla goda relationer med nuvarande och potentiella kunder * Som ledare föregår du med gott exempel och agerar enligt CBRE:s värderingar För att lyckas i rollen behöver du nedan bakgrund och egenskaper * Utbildning inom Facility Management eller Fastighetsförvaltning. Du kan naturligtvis också fått dig liknande kunskaper på andra sätt * En naturlig ledare som är lugn, trygg och inlyssnande * Projektledarerfarenhet är värdefullt, men inget krav * Erfarenhet och god förmåga att förstå och leverera utifrån ett kontrakt med fastställda KPI:er * Goda kunskaper inom Officepaketet * Förmåga att bygga starka relationer, både internt och externt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (koncernspråk) i såväl tal som skrift CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning. Kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar CBRE med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 0702-271739. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta med datakvalitet och administration i en spännande och samhällsviktig bransch? Är du en person som gillar struktur, noggrannhet och problemlösning? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Jefferson Wells söker nu en mätvärdesoperatör till Vattenfall i Stockholm - varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Stockholm Uppdragsstart: 2025-09-01 Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 2026-10-30 Om uppdraget Som mätvärdesoperatör hos Vattenfall blir du en del av ett team som ansvarar för att kvalitetssäkra och säkerställa korrekta mätvärden för anläggningar samt hantera kommunikation till leverantörer. Rollen är administrativ med fokus på precision, kvalitet och datavalidering. Du arbetar i flera IT-system för att kontrollera och validera mätvärden, se till att information om mätare är korrekt, samt hantera flöden och meddelanden mellan olika system. Kontakten med ombud och elhandlare sker främst via e-post och telefon. I rollen bidrar du även till förbättringar av processer och arbetssätt inom teamet. Exempel på arbetsuppgifter * Säkerställa att mätdata och information om mätare är korrekta och uppdaterade i systemen * Kontrollera och validera mätvärden samt hantera flöden mellan olika system * Kommunicera med ombud och elhandlare via mail och telefon * Bidra till förbättringar av processer, arbetssätt och IT-stöd Vem vi söker För att trivas i rollen som mätvärdesoperatör ser vi att du är en strukturerad person med god problemlösningsförmåga och en vilja att lära dig nya system. Du är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta med stora datamängder. Rollen kräver även god samarbetsförmåga, flexibilitet och en hög servicenivå. Vi söker dig som har * Universitetsexamen eller högskoleutbildning * 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter * Erfarenhet av arbete i olika IT-system och goda kunskaper i Excel * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift * Meriterande med erfarenhet från energibranschen Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Tetra Pak is modernizing its systems with SAP S/4 HANA through Next Chapter Systems Platform (NCSP) program, shaping the future of digital operations. Are you ready to drive innovation, and optimize SAP service delivery in a global environment? As SAP Support Governance and Quality Coordinator you will ensure compliance, quality, and continuous improvement, acting as the key bridge between IT teams, business stakeholders, and external providers. Sounds like an opportunity for you? At Tetra Pak, you'll become part of something bigger - making food safe and accessible worldwide while preserving what's good: food, people, and the planet. You will also thrive in an environment that fosters personal growth through invaluable experiences and supportive teams, ensuring continuous progress in your career journey. Join Tetra Pak and Experis Academy as a SAP Support Governance & Quality Coordinator and take ownership of IT service operations, ensuring high-quality S/4HANA delivery and seamless vendor collaboration. You'll manage external partnerships to guarantee timely service aligned with SLAs and KPIs while driving continuous improvement and operational excellence. In this role, you'll stay ahead of vendor-led innovation, refine service processes, and conduct quality checks to ensure compliance with internal controls and audit requirements. If you have experience in working with ITIL and if you're passionate about optimizing SAP support and fostering efficiency in a global organization, this is your opportunity to make a lasting impact! Through Experis Academy and Tetra Pak, you will undergo an intensive training program that will be the foundation of your future at Tetra Pak. You aspire to make a difference-so does Tetra Pak. Every day, Tetra Pak works toward the mission: ensuring food is safe and accessible while protecting what's good. Through continuous innovation, they develop cutting-edge food processing and packaging solutions, leveraging the latest science and technology to drive value for customers and communities across the globe. Your role as SAP Support Governance and Quality Coordinator! As a SAP Support Governance and Quality Coordinator, you will oversee relationships with external service providers to ensure quality and timely delivery of services. Your responsibilities include managing IT service operations for SAP S/4HANA, fostering continuous improvement, and maintaining operational excellence. You will stay updated with IT vendor developments to leverage innovation and conduct quality checks on documentation and incident handling to ensure compliance. You will work closely with various teams, gaining insights into different phases of service delivery. Collaboration, feedback, and effective communication are essential to achieving high-quality outcomes and fostering a supportive work environment. Key responsibilities: * Manage relationships with external service providers to ensure quality and timely delivery according to SLAs and KPIs. * Own and refine IT service operations for delivering S/4HANA services. * Build and maintain a culture of continuous improvement and operational excellence. * Stay updated with IT vendor development pipelines to leverage vendor-led innovation. * Conduct quality checks on documentation, incident handling, and change records to ensure compliance with internal controls and audit requirements. Experis Academy and Tetra Pak Experis Academy, in collaboration with Tetra Pak, offers you the opportunity to deepen your expertise in SAP S/4 HANA. Following this training, you will engage in a specialization period and a consulting assignment at Tetra Pak in Lund. Experis is part of the international Manpower Group. Over the years, our training programs have grown and evolved across Sweden, the Nordics, and Europe. We focus heavily on coaching to help our employees complement their technical skills with soft skills. The employment begins with an intensive training course conducted by Experis. Upon completion, all participants will begin working as consultants at Tetra Pak during the specialization period. Salary, Skill Development, Secure Employment, and Mentorship: You will receive compensation and professional guidance throughout the training and consulting period. Accelerated Learning: High-paced training with practical exercises following the Accelerated Learning methodology. External Certification: Opportunity to obtain external certifications. Specialization Period: After the training, a 12-month specialization period at Tetra Pak awaits, allowing you to deepen and apply your newly acquired skills in practical work. The goal for this is to lead you to a permanent position at Tetra Pak. Experienced Instructors: Our instructors are senior professionals with extensive experience in both academia and industry. Who Can Apply? We are looking for a detail-oriented and proactive individual who confidently takes ownership of tasks, driving them from initiation to completion. You excel in a dynamic global environment, effectively handling multiple priorities while maintaining efficiency under pressure. Strong documentation skills are essential to ensure alignment with stakeholders. Additionally, your cultural awareness and ability to navigate diverse teams make you an asset in international collaboration. Qualifications: * Higher Education: A completed university or college degree in IT, business or equivalent. * Competence: ITIL experience. * Language Skills: Fluent in English, both written and spoken. * Work Location: Able to work onsite at the Lund office (partial remote work is possible, but we expect you to be available and willing to work from our office). Work Experience: General work experience is always a plus, and previous similar roles are highly meritorious. Practical Information: * Training start date: August 2025 * Training and specialization location: Lund * Working hours: Full-time, 08.00-17.00 Does this sound interesting? Apply today - selection is ongoing!
Är du en strukturerad och initiativrik materialplanerare med erfarenhet av logistik, lagerstyrning eller supply chain? Jefferson Wells söker nu en materialplanerare till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkningsindustrin i Braås. Här får du möjlighet att arbeta nära produktionen i en självständig roll med fokus på materialflöden, leverantörsutveckling och optimering av lagernivåer. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Braås Start: Så snart som möjligt Uppdragslängd: Konsultuppdrag i 12 månader med möjlighet till förlängning Om jobbet som materialplanerare Som materialplanerare kommer du att ansvara för att säkerställa materialtillgänglighet till interna kunder och samtidigt bidra till utvecklingen av både leverantörsbasen och interna logistikprocesser. Rollen innebär daglig operativ styrning såväl som långsiktigt förbättringsarbete för att optimera flöden och minimera kapitalbindning i lager. Du arbetar nära både interna avdelningar och externa leverantörer och spelar en central roll i verksamhetens försörjningskedja. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Bevaka materialflöden och säkerställa tillgänglighet * Problemlösning och hantering av avvikelser i leveranskedjan * Lagerstyrning och parameteroptimering * Utveckling av leverantörsrelationer och hemtagningsmetoder * Ständiga förbättringar inom logistik och materialplanering Den vi söker Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt, god analysförmåga och trivs med att ta ansvar. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har god datorvana och arbetar gärna med att utveckla och förbättra processer. Vi ser gärna att du har: * Gymnasieutbildning samt eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp, supply chain eller ekonomi * Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom tillverkande industri * God system- och datorvana * Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ Om Jefferson Wells Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi som karriärspartner erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. 💡 Observera att tjänsten kan förekomma hos flera konsultbolag, men i dagsläget är det endast konsulter från ManpowerGroup som arbetar hos kunden. Det innebär att vi är deras förstahandsval för detta uppdrag. För att ge dig bästa möjliga chans i processen rekommenderar vi därför att du endast söker via oss - dubbla ansökningar kan tyvärr innebära att du inte tas vidare i urvalet. Varmt välkommen med din ansökan!
Var med och bygg framtidens plattform för tolk- och översättningstjänster! Är du en erfaren och passionerad Fullstack-utvecklare med erfarenhet inom TypeScript, React och Node.js? Vill du vara med från start när vi bygger nästa generations plattform för tolk- och översättningsbranschen? Hör av dig - vi ser fram emot att ta del av din erfarenhet och vad du vill skapa tillsammans med oss! Vi är ett passionerat team med en tydlig vision: att skapa en smidig, säker och intelligent plattform som förenklar vardagen för såväl kunder som tolkar och översättare. Genom att tidigt integrera AI och automatisering skapar vi inte bara en digital produkt - vi bygger framtidens ekosystem för språktjänster. Vi söker nu tekniskt drivna Fullstackutvecklare med erfarenhet av TypeScript, React och Node.js Här kommer du vara en nyckelspelare i att ta fram en modern, användarvänlig och AI-redo plattform - från första kodrad till färdig produkt. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad i en bransch som står inför en digital revolution. Du får chansen att bygga en modern, stabil och effektiv plattform för bokningar och administration, där vi redan från början ser hur AI kan bidra till att förbättra och automatisera viktiga processer. Vi kommer att införa AI-lösningar inom flera områden - från smart matchning av uppdrag till automatiserad processoptimering - och om du dessutom har intresse för eller erfarenhet av AI/ML är det förstås ett stort plus. Vad du kommer att göra? * Bygga en skalbar och robust bokningsplattform för tolk- och översättningstjänster, med både användare och leverantörer i fokus. * Utveckla frontend med React och React Native, och backend i Node.js, med fokus på prestanda, typsäkerhet och skalbarhet. * Arbeta med realtidsfunktionalitet via WebSockets och bygga effektiva integrationslösningar. * Ta fram en modulär arkitektur som möjliggör framtida automatisering och AI-driven resursfördelning. * Vara delaktig i hela utvecklingsprocessen - från idé och design till driftsättning och vidareutveckling. Om dig Hos oss kommer du att trivas om du uppskattar variation i arbetsuppgifterna, gillar att ta eget ansvar och värdesätter samarbete. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet, prestigelöshet och en vilja att hjälpa varandra. Du har ett analytiskt tänkande och en god problemlösningsförmåga. Din initiativförmåga, struktur och ditt driv gör dig till en viktig del av teamet. Vi ser gärna att du har: * Relevant utbildning inom IT, inom systemutveckling, systemvetare, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. * Minst ett års erfarenhet av systemutveckling i TypeScript, React och Node.js. * Kompetens och utveckling av API-design och integrationer * Kunskap av databaser och gärna PostgreSQL/MySQL, MongoDB, Redis * Erfarenhet av att arbeta med CI/CD och automatiserade tester * Goda kunskaper i engelska Extra plus om du har erfarenhet av: * E-handelslösningar eller bokningssystem * Molntjänster som AWS, Azure eller GCP * Säkerhet och autentisering (OAuth 2.0, JWT) * AI/ML-integrationer eller ett nyfiket intresse för området Varför jobba hos oss? Vi bygger ett helt nytt utvecklingsteam som ska forma framtiden för våra tjänster. Hos oss står teknik och utveckling i fokus, med en teknisk CTO som själv aktivt deltar i problemlösning och arkitekturval. Här får du möjlighet att växa snabbt, ta dig an komplexa utmaningar och arbeta med teknik som gör verklig skillnad. Vår plattform kopplar samman människor som behöver språktjänster med professionella tolkar och översättare. Vi skapar värde genom att möjliggöra kommunikation där det annars hade varit svårt eller omöjligt. Vi är ett team där innovation, nyfikenhet och teknisk skicklighet värderas högt. Om du brinner för modern teknik, vill påverka på riktigt och utvecklas i en miljö där dina idéer och din kompetens uppskattas - då är detta rätt plats för dig! Läs mer om oss här: www.sprakservice.se Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT, med lång erfarenhet av rekrytering av IT- chefer och specialister. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, [email protected]. Du söker tjänsten via ansökningslänken på www.experis.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta i framkant av kvalitetssäkring och bidra till utvecklingen inom process- och tung industri? Vill du vara med och utveckla DEKRAS nya affärsområde Quality Assurance and Engineering? Vi söker nu erfarna och drivna kvalitetsingenjörer som vill ta nästa steg i karriären. DEKRA Sverige ingår i koncernen DEKRA SE som är en av de ledande leverantörerna av industriell inspektion i Europa. DEKRA med fler än 48 000 medarbetare är ett av världens ledande företag inom säkerhet, hållbarhet, test, inspektion och certifiering och betjänar kunder på alla kontinenter i 60 länder. DEKRA Sweden AB har 5 bolag i Sverige de är DEKRA Industrial AB, DEKRA Automotive AB och DEKRA Consulting, DEKRA Quality Management samt Force Aerospace Technology med en årlig omsättning på över 1 miljard kronor. Vi på DEKRA erbjuder innovativa tjänster som bidrar till ökad säkerhet på vägen, på jobbet och i hemmet. Läs gärna mer om oss här: DEKRA Vill du arbeta i framkant av kvalitetssäkring och bidra till utvecklingen inom process- och tung industri? Vill du vara med och utveckla DEKRAS nya affärsområde Quality Assurance and Engineering? Vi söker nu erfarna och drivna kvalitetsingenjörer som vill ta nästa steg i karriären. Om rollen Som kvalitetsingenjör hos oss blir du en del av ett expertteam som stöttar våra kunder i komplexa tekniska miljöer. Ditt arbete kommer att omfatta: * Kvalitetssäkring (QA) och kvalitetskontroll (QC) i projekt med höga tekniska krav, från processförbättringar till nybyggnation av produktionsanläggningar. * Granskning av svetsande tillverkning samt produktion av rör, pannor och tryckkärl enligt gällande standarder. * Riskbedömningar och leveranskontroller för att säkerställa effektiva och säkra processer. * Inspektion och övervakning av tillverkningsprocesser för att säkerställa efterlevnad av standarder som EN, PED och ASME. Rollen innebär att du jobbar på närmaste DEKRA kontor samt på plats hos kunder eller ute på deras anläggningar, både nationellt och internationellt. Du bör trivas i en varierad roll där man ena dagen är inne på kontoret och nästa dagen är ute på fält. Rollen innebär viss mängd resor och man bör vara beredd på cirka 4-6 övernattningar per månad. Din närmaste chef är QA&E, Business Area Manager. Du kan utgå från något av DEKRAS kontor belägna i Göteborg, Trollhättan, Stenungssund, Lysekil eller Karlstad. Vem söker vi? Vi söker dig med flerårig erfarenhet från tung industri, exempelvis tillverkande industri, svetsande produktion, kraft- och värmeindustri, petrokemi, processindustri eller papper & . Du har stor förståelse för kvalitetssäkring och kontroll inom områden som rör, pannor, tryckkärl, stålkonstruktioner och liknande, där tillverkningen ställer höga krav på tekniska och regulatoriska kunskaper. Dina kvalifikationer: * Erfarenhet av kvalitetssäkring och kvalitetskontroll, särskilt inom svetsande produktion. * Teknisk kompetens inom material, svets och oförstörande provning (OFP). * Gedigen kunskap om regelverk och standarder som EN, PED och ASME. Det är meriterande med certifieringar som IWT/IWE samt erfarenhet av expediting, inspektion och kontroll. Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att bygga relationer. Din affärsmässighet och problemlösningsförmåga gör att du alltid levererar hög kvalitet. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt innehaver B-körkort. Varför DEKRA? Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med innovativa och tekniskt avancerade projekt i en dynamisk och framåtdrivande miljö. Hos oss på DEKRA får du utvecklas genom utbildning och utmanande kunduppdrag i en arbetsmiljö där innovation, kvalitet och säkerhet står i fokus. Du får även chansen att samarbeta med kunder och projekt som bidrar till en säkrare och mer hållbar värld. Som en del av en global koncern får du tillgång till stora resurser, möjligheter till personlig utveckling och deltagande i internationella projekt? Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelspelare i vår framgång? Välkommen ombord! Ansökan Ansök nu och bli en del av DEKRAS spännande tillväxtresa. I denna tjänst samarbetar Dekra med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på Jefferson Wells hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Om du är intresserad, sök gärna tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Om du har frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Anna Edemyr på [email protected] alt. ring på 072-7305246. Varmt välkommen med din ansökan!
Do you thrive in international environments where you can analyze complex operations and drive continuous improvement? Do you have a sharp eye for risk and a desire to make a real impact? If so, this could be the role for you! Apply today and join us in our mission to help make the world a safer place! Your role As an Internal Auditor at Saab, you will help identify risks and areas for improvement across the Group. You will plan, execute, and report on internal audits, and participate in risk assessments that shape the annual audit plan. This role offers broad exposure to our operations, as you collaborate with colleagues from around the world and drive the development of our audit processes and methodologies. Your profile We believe the ideal candidate combines a positive and curious mindset with strong analytical skills and a clear drive to deliver results. You have experience working in complex, international environments and are confident navigating diverse perspectives and cultures. You are an effective communicator who can express yourself clearly and build trust, both verbally and in writing. Integrity is a cornerstone of your professional approach, and you can see the bigger picture while contributing strategic thinking to your work. You build strong relationships and align stakeholders around risks and opportunities for improvement. To succeed in this role, you should have: * A university degree in business, accounting, law, engineering, or another relevant field * At least five years of relevant professional experience * Excellent communication skills in English, both spoken and written Desirable qualifications include: * Experience from a multinational corporation or international audit firm * Background in auditing, risk management, internal control, or compliance * Expertise in one or more of the following areas: information security, IT, data analytics, project management, accounting, production control, inventory management, anti-corruption * CIA or CISA certification, and experience auditing in accordance with IPPF standards * Experience working with regulatory and compliance matters in a technically advanced organization * Strong understanding of business processes and governance in a manufacturing environment This position requires you to successfully pass a security clearance in accordance with the Swedish Protective Security Act. What you will be part of Group Internal Audit is an independent, objective, and risk-based function that strengthens Saab's operations by evaluating and improving risk management, internal control, and governance. The team consists of five auditors and the Head of Group Internal Audit, based at Saab's headquarters in central Stockholm, with one team member located in South Africa. The Head of the function reports to Saab's Audit Committee (part of the Saab Board of Directors) and administratively to the Group CFO. Saab is a leading defense and security company with a mission to help nations protect their populations and societies. With 25,500 employees, we continually push the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. We offer a collaborative work environment where we support each other to bring out our best. Continuous learning, career and talent development, and employee wellbeing are all key priorities-offering outstanding opportunities for growth. Application This recruitment process is managed by Jefferson Wells on behalf of Saab, which means you will be employed directly by Saab. If you have any questions about the position, please contact the responsible recruiter, Mark Ferrer, at [email protected]. Applications via email will not be accepted due to GDPR regulations. Selection and interviews are ongoing. We look forward to your application!
Är du en modig och driven säljare med fina sociala förmågor? Du gör affärer där båda parterna är vinnare. Här får du möjligheten att bygga en egen portfölj som du sedan förvaltar. Kanske har du arbetat med försäljning av smörjmedel till industrin i några år? Är du intresserad av att göra en långsiktig karriär inom FUCHS? Läs vidare och ansök nedan! Om FUCHS FUCHS är en global koncern med rötter i Tyskland som har utvecklat, tillverkat och sålt smörjmedel och relaterade specialprodukter i över 85 år. Vårt nordiska huvudkontor ligger på Södermalm i Stockholm och vår nordiska tillverkningsanläggning ligger sedan 2020 i Västerhaninge. På den moderna anläggningen arbetar ca 60 personer och här finns, förutom produktion, även inköp och planering, forskning och utveckling samt kvalitetskontroll. I Kungsbacka arbetar ca 10 personer i olika befattningar och där finns ett mindre lager för våra specialprodukter. Vill du veta hur det är att arbeta på FUCHS inom Norden - se filmen här. Vill du veta mer om FUCHS globala verksamhet - då tittar du här! Ditt ansvar som Sales/Business Development för Specialty - Driva försäljningen inom division Specialty utifrån satta KPI:er - Driva utvecklingen av valda marknader/produktsegment inom Norden - Dela best practice, bidra till att utveckla och coacha kollegor inom valda segment inom Norden - Ansvara för utvecklingen av marknadssegment och kunder för att säkra lönsamhet på kortare och längre sikt - Utveckla en egen kundportfölj och ansvara för att driva affär för egna kunder samt KAM-kunder inom Norden - Samverka med Product Management för att skapa optimerade offerter utifrån kundens behov samt i syfte att stötta kunder och marknad För att trivas hos och kunna utvecklas inom organisationen söker vi dig som har - Några års erfarenhet av försäljning - Hunnit få en viss senioritet i att driva komplex och relationsbaserad försäljning till industrikunder - Erfarenhet av smörjmedel är det en stor fördel - Kunskap inom kemi och förmåga att förstå och analysera resultat inom det aktuella produktområdet - Naturligt intresse för kontinuerligt lärande avseende nya teknologier och industriprocesser - Stark entreprenörsanda, resultatorientering och förmåga att förstå och arbeta i en matrisorganisation - Erfarenhet av att arbeta genom digitala kanaler - Erfarenhet inom Pricing och Sales Channel management - Förmåga att målgruppsanpassa kommunikationen - Goda kunskaper i affärsengelska Vidare tror vi att du är en person med egenskaper som samarbetsvilja, stark drivkraft och en optimistisk syn på tillvaron! Rätt kandidat kommer att ges mycket fina möjligheter till vidareutveckling inom bolaget - antingen inom specialistspåret eller linjechefsspåret. Vi väntar på att få välkomna dig till FUCHS! Övrigt Placering: Kungsbacka Typ av anställning: tillsvidareanställning Förmåner: Arbetstidsförkortning, Subventionerad lunchförmån, Friskvårdsbidrag, Privat sjukvårdsförsäkring, Föräldraledighetsersättning, Löneväxling till pension Kontaktperson FUCHS har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294. Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan.
Vill du ha ett jobb där ingen dag är den andra lik - och där du får vara med och forma din roll från grunden? Är du handlingskraftig och nyfiken på att utveckla både arbetssätt och struktur? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker nu en allt-i-allo med ordningssinne som tar initiativ och trivs när det händer mycket. Skicka in din ansökan redan idag! Om rollen Vi söker dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Jefferson Wells men arbeta hos ANDRITZ Hydro i Nälden. Uppdraget är på heltid med omgående start och känns allt bra för alla parter så övergår konsultuppdraget i en anställning direkt hos ANDRITZ efter konsultuppdraget. Som Ekonomi/Projekt-assistent hos ANDRITZ Hydro i Nälden blir du en nyckelperson i det dagliga arbetet, där du stöttar både projektledare och det tekniska teamet. Du får varierade arbetsuppgifter inom allt från ekonomi, inköp och logistik till lagerhantering, kontorsstöd och digitalisering. Rollen passar dig som gillar att jobba brett - ibland på kontoret, ibland ute i verkstadsmiljö. Exempel på arbetsuppgifter: * Göra beställningar/avrop i affärssystemet * Registrera leverantörsfakturor * Ta emot gods, kontrollera kvalitet och hantera lagring och utleveranser * Truckkörning och praktisk hantering i lager och montagehall * Registrera och spåra verktyg och utrustning vårt system för material och logistik. * Administrera företagets fordon (service, hjulbyte, reparationer) * Hålla ordning och reda på arbetsplatsen - både fysiskt och digitalt * Sortera arbetskläder, fylla på skyddsutrustning och hantera kontorsmaterial * Digitalisera tekniska dokument och bidra med förbättringsförslag Vi söker dig som: * Har gymnasieutbildning * Har B-körkort och truckkort * Är ansvarstagande, självgående och flexibel * Trivs i en roll med varierande uppgifter och är lösningsorienterad * Har lätt för att samarbeta och kommunicera * Vill arbeta både i kontorsmiljö och i verkstaden Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö och tror på att mångfald bidrar till innovation och utveckling samt skapar framgångsrika team. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen. Om ANDRITZ ANDRITZ är en global marknadsledare med en passion för innovativ ingenjörskonst. ANDRITZ är en ledande teknikgrupp som verkar över hela världen, listad på Wienbörsen och med huvudkontor i Graz, Österrike. ANDRITZ utvecklar och producerar skräddarsydda system och anläggningar för globala nyckelindustrier. De viktigaste produkterna inkluderar turbiner och generatorer för vattenkraft, anläggningar för produktion och bearbetning av massa och papper, samt pressar och presslinjer för den internationella fordonsindustrin. Med cirka 170 års erfarenhet och 29 000 anställda på mer än 280 platser i över 40 länder, är ANDRITZ idag en motor för innovation världen över. "Engineered Success" - något bekräftas dag för dag av många framgångsrika referensanläggningar. Tider och teknologier förändras, men ANDRITZ passion och strävan att uppnå det optimala för våra sina kunder kommer alltid att förbli. Inom ANDRITZ Hydro Sverige är vi ca 20 medarbetare med kontor i Nälden och Karlstad. Läs gärna mer på www.andritz.com och på ANDRITZ Hydro in Sweden, Nälden Sök tjänsten idag! För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Ajax via e-post: [email protected]. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Om Jefferson Wells Jefferson Wells, som är en del av Manpower Group, är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Din karriär och utveckling är viktig för oss och givetvis får en personlig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Välj ett jobb för att visa detaljer