Traineeprogram Fullstack Experis Academy | Augusti 2024 | Växjö

Är du en nyutexaminerad inom IT som strävar efter mer kunskap? På Experis Academy erbjuder vi en skräddarsydd väg för att förbättra dina programmeringsfärdigheter och skapa starka yrkesrelationer. Ge din karriär en knuff i rätt riktning - nästa program kickar igång under augusti 2024! Vad erbjuder Experis Academy Program? Experis Academy ger dig möjlighet att själv påverka inriktningen på programmet baserat på dina ambitioner och intressen. Inför sommaren 2024 kommer du att kunna välja mellan två spännande alternativ: Fullstack Java/JavaScript Fullstack .NET/JavaScript Du får en unik chans att skaffa dig kompetens inom de senaste teknologierna som efterfrågas av IT-branschen. Under tre intensiva månader får du en praktisk vidareutbildning som är anpassad efter arbetsmarknadens behov, och du kommer dessutom att erbjudas en trygg anställning med schyssta villkor. Vårt gemensamma mål är att du ska utvecklas och bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och det företag du kommer att vara placerad hos. På Experis Academy kommer du att möta följande: Lön och handledning inom IT under tre månader 12 månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region där du kan utveckla dina färdigheter efter utbildningen Möjlighet att bli anställd hos det företag där du arbetar efter avslutad specialiseringsperiod Utbildning enligt Accelerated Learning-metodiken, med högt tempo och praktiska övningar Erfarna lärare som själva är seniora utvecklare med lång erfarenhet från både akademin och näringslivet Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning Skapa nätverk och bygg relationer med likasinnade individer Teknologier du kommer att lära dig beroende på vald inriktning: Java, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum .NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum Vad vill du utveckla? Vi är Experis Academy: Experis Academy är en del av IT-konsultföretaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Vårt team har omfattande erfarenhet av både HR och IT och har framgångsrikt utbildat och matchat nyexaminerade talanger inom branschen. Vi fokuserar på att erbjuda stöd och coaching för att komplettera dina tekniska färdigheter med mjuka värden som är relevanta för arbete inom IT-branschen. Vilka tidigare erfarenheter behöver du? * En 2-årig utbildning från yrkeshögskola eller 3-5 år från universitet/högskola inom ett IT-relaterat område inom de senaste 2 åren * Motivation att lösa komplexa problem och ett sinne för logik * Passion för kodning * Ambitioner att arbeta som fullstackutvecklare eller systemutvecklare * Gillar att samarbeta med andra och söker ständigt nya utmaningar * Flytande svenska och engelska i tal och skrift Kursstart: Augusti 2024 Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00 Plats för utbildning och uppdrag: Vi genomför programmet i Stockholm, Göteborg, Växjö och Karlskrona. Antalet platser per inriktning och ort kan variera. Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på [email protected] om du har några frågor.

30 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Nätverksspecialist till Övik Energi i Örnsköldsvik

Är du nyfiken och har ett genuint intresse för IT? Vill du jobba med utveckling och effektivisering av vårt kommunikationsnät? Till vår sektion planera och genomföra söker vi nu en driven nätverksspecialist, är det dig vi söker? Vår affärsidé är att vi ska vara den självklara energi och IT-kommunikationsleverantören inom Örnsköldsviks kommun och erbjuda produkter med god standard och hög tillgänglighet. För att leva upp till det behöver vi förstärka vår sektion med uppgift att utveckla och effektivisera vår aktiva miljö inom fibernätet. Dina arbetsuppgifter * Design och konfiguration av den aktiva infrastrukturen såsom switchar routrar, servrar m.m. * Delta och på egen hand leda tekniska utredningar och utvecklingsprojekt. * Delta i driftsäkerhetsarbetet. * Dokumentation av aktiv utrustning i fibernätet. * Hantering av servermiljöer bestående av både Windows och Linux i VMware. Vem är du Vi söker dig som har högskoleutbildning inom nätverk/IT eller motsvarande kunskaper och flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbete. Du har jobbat med nätverk i olika former och kan hantera och förstå switching och routing i avancerade miljöer. Du bör vara bekväm med att jobba i framförallt linux miljö då många av våra stödsystem driftas där. Som person är du * Lättlärd och nyfiken samt har ett genuint intresse för IT och ett eget driv. * En stark vilja att hela tiden utveckla din och avdelningens kompetens. * Ansvarstagande, effektiv och har ett gott ordningssinne. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, såsom noggrannhet, helhetssyn och ansvarskännande. Du ser det som en naturlig del av ditt arbete att dela med dig av din kunskap och erfarenhet till dina kollegor. Du är driven och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi har en förhoppning att du trivs i en snabbrörlig och innovativ miljö där vi sätter värde på att du gärna vill utvecklas. Vi erbjuder dig Tjänsten som nätverksspecialist innebär en stor frihet att styra din egen vardag utifrån uppsatta mål. Bolaget har 135 anställda med en lokal ledningsgrupp som strävar efter ett hållbart Övik. Du får vara med och utveckla vår stad med omgivning och förbättra miljö och tillgängligheten av vår infrastruktur nu och i framtiden. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt. Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik. Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Roger Jonsson tfn 073-274 29 49 Fackliga representanter: Vision: Anna Uhlin 073-274 14 26 Ledarna: Stefan Fällström 070-680 34 46 Seko: Tapani Pohjola 070-347 50 85 Övik Energi är det lokala energi och fibernätföretaget som bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Idag erbjuder vi elavtal, eldistribution, fjärrvärme, fjärrkyla, processånga, fibernät och energitjänster. Vår vision är att vara ett modernt och inspirerande bolag för samarbeten och leveranser av framtidens lösningar. Läs mer på www.ovikenergi.se. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Övik Energi med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd av Övik Energi. För frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Ulrika Nilsson, 070-605 23 23, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag 31 maj. Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Kaffeälskande servicetekniker till bolag i Mariehäll

Vår fantastiska kund, en ledande leverantör av kaffelösningar letar efter dig som vill vara med och ge människor den perfekta kaffeupplevelsen varje dag. Med fokus på kvalitet, innovation och en passion för kaffe strävar man efter att leverera de bästa produkterna och tjänsterna till sina kunder, allt för att skapa en exceptionellt positiv upplevelse. Är både teknik och kaffe din passion och längtar du efter att vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att leverera enastående kundservice, skicka in din ansökan idag! Start: Så snart som möjligt Uppdragets längd: 12 månader Arbetstid: 8-17 Under uppdraget blir du anställd hos Jefferson Wells. Uppdraget I rollen som servicetekniker är din huvudfokus att reparera, installera och serva företagets kaffemaskiner hos befintliga företagskunder. Arbetsuppgifterna innefattar förebyggande tillsyn, såväl som felsökning och reparationer. Du utgår hemifrån och får dina uppdrag vila företagets app, ditt team har gemensamma aktiviteter och gemensamma lokaler i Mariehäll. Din region sträcker sig utanför Mälardalen men merparten av de kunder du jobbar med ligger i Stockholmsregionen. Om dig Du är lösningsorienterad, social och gör alltid det lilla extra för dina kunder. Tekniska utmaningar motiverar dig och du ger dig aldrig förrän du har hittat lösningen. Har du erfarenhet av reparation och underhåll av kaffemaskiner eller liknande hushållsapparater är det definitivt ett plus. Teknisk utbildning eller certifiering är meriterande. Du vet att dagen sällan blir som du först planerat och trivs med det, du är flexibel och anpassningsbar till förändrade arbetsförhållanden. Kort sagt, du har ett starkt intresse för teknik och kaffe. Kortkort är ett måste. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss får du mer än bara en anställning - du blir en del av en dynamisk gemenskap där vi sätter din karriär i fokus. Vi tror på att erbjuda mer än bara ett jobb; vi strävar efter att skapa en meningsfull och utvecklande arbetsmiljö för dig. När du väljer att arbeta med oss, väljer du inte bara ett företag - du väljer en partner som står vid din sida genom hela din karriär. Vi erbjuder inte bara konkurrenskraftiga löner och förmåner som kollektivavtal, försäkringar och tjänstepensioner - vi erbjuder också en möjlighet att växa och utvecklas både personligt och professionellt. Som konsult hos oss får du möjlighet att utforska olika branscher, utmana dig själv med olika arbetsuppgifter och lära känna olika människor. Vi tror på mångfald och ser det som en styrka att du kan arbeta i olika miljöer och sammanhang. Men det är inte allt - vi vill också se till att du mår bra och är motiverad. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag för att stödja din hälsa och välmående. Dessutom har alla våra anställda tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU, så att du kan fortsätta utvecklas och växa i din roll. Självklart finns vår dedikerade konsultchef alltid tillgänglig för att stödja dig genom hela din anställningsperiod. Din konsultchef kommer att vara din förtrogna partner, ansvarig för att du trivs på din arbetsplats och når dina mål. Välkommen till en arbetsplats där du inte bara är anställd - bli del av en gemenskap där din framgång är vår framgång. Ansök idag och låt oss tillsammans ta nästa steg i din karriär Sök tjänsten idag Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Fant via e-post: [email protected] eller på 08-452 33 77. Urval och intervjuer sker löpande.

29 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Teknisk chef till Movomech AB i Kristianstad

Har du ett stort tekniskt intresse för mekanik, el och automation? Brinner du för projekt och utvecklingsfrågor och trivs i en roll där du får sätta agendan för morgondagens arbetssätt? Vi söker en engagerad och strategiskt inriktad teknisk chef till Movomech AB, som fortsätter sin tillväxtresa. Movomech är en ledande aktör inom lyfthjälpmedel och erbjuder både produkter och kompletta lyftsystem till industrin. För att möta efterfrågan både gällande volym och ny teknik, utökar man nu organisationen med en teknisk chef som ska rusta Movomech för morgondagen. ROLLEN Som teknisk chef kommer du att vara en nyckelperson som ansvarar för att utveckla och strukturera rutiner och processer, vara trendspanare för ny teknik samt leda projekt-, R&D samt el-avdelningen med totalt 13 medarbetare. Vidare kommer du att: * samverka internt för att utveckla konstruktion/ projektledning samt driva R&D avdelning med vård av befintliga produkter och utveckling av nya produkter. * jobba mot en modularisering av produkterna för att förenkla försäljning och genomförande av projekt. * förbereda för morgondagens teknik vilket innebär att gå från pneumatik till elektrifiering. * Utveckla samarbetet med vår organisation i Tyskland. Rollen är placerad i Kristianstad och du rapporterar direkt till VD. Profil: Vi söker dig som är en strategisk ledare och som har flera års ledarerfarenhet från projektdriven organisation med fokus på mekanik/el/ automation. Du kan ha varit ansvarig för en R&D-avdelning eller varit projektledare för större tekniska utvecklingsprojekt. Du har en högskoleutbildning inom relevant område och brinner för utvecklingsfrågor. För att lyckas i rollen behöver du tala och skriva svenska och engelska obehindrat. KONTAKTPERSON I den här rekryteringen samarbetar Movomech med Jefferson Wells, en del av Manpower Group. Din ansökan tas emot via jeffersonwells.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på Jefferson Wells, 044-20 38 71 eller [email protected] Vi jobbar med löpande urval så ansök redan idag. Dock senast den 26 maj. Vi ser fram emot din ansökan! MER OM MOVOMECH AB Sedan 1986 utvecklar och tillverkar Movomech AB ett brett sortiment av ergonomiska lyfthjälpmedel till industrin - från ett förstklassigt lättraverssystem i aluminium till kompletta helhetslösningar med avancerade lyftmanipulatorer och skräddarsydda gripverktyg. Bolaget har 60 anställda och merparten av försäljningen går på export via egna och fristående partners. Läs mer på https://www.movomech.se/

29 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
HR Business Partner | BUBS | Orkla | Jönköping

Orkla befinner sig i en spännande tillväxtresa. Är du en affärsinriktad person som brinner för organisation och personalutveckling? Som HR Business Partner på Orkla får du ta dig an en rolig, kreativ och utmanande roll. Hos oss blir du viktig och kommer göra skillnad! Din roll BUBS Godis är ett svenskt godisföretag baserat i Jönköping sedan 1990-talet och är sedan 2023 ett dotterbolag till Orkla Confectionery och Snacks. Som HR Business Partner har du det övergripande ansvaret för att driva, samordna och utveckla samtliga HR-processer. Du kommer att fortsätta arbetet med ledarskaps- och organisationsutveckling samt skapa gemensamma arbetssätt för våra chefer och medarbetare. Du verkar för en kultur som skapar en attraktiv arbetsplats där våra kärnvärden modig, pålitlig och inspirerande genomsyrar allt vi gör. I rollen får du möjlighet att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området och fungera som expertstöd för cheferna. Ditt ansvar inkluderar även att driva frågor inom arbetsmiljö, rehabilitering, förhandling, kompetensförsörjning, rekrytering samt lönebildning. Du ingår i Orkla Confectionery och Snacks Sveriges HR-team där vi driver och leder utvecklingen inom personalområdet, med fokus på ett modernt och framåtriktat HR-arbete som bidrar till att göra Orkla till en attraktiv arbetsgivare. I de produktionsnära frågorna kring Supply Chain arbetar du nära HR BP i Filipstad (OLW). Dessutom ingår du i den lokala ledningsgruppen med uppgift att driva och utveckla verksamheten mot företagets mål. Du rapporterar till HR-direktör. Kvalifikationer För att trivas och nå framgång i rollen som HR BP hos oss söker vi dig som har ett genuint intresse för människor och organisation i utveckling. Du har en förmåga att se till helheten och sätta dig in i olika perspektiv och förhålla dig till dessa. Du är en stark relationsbyggare som kan navigera och samarbeta inom den lokala ledningsgruppen, med chefer, medarbetare och med externa partners på ett lyhört och förtroendeingivande sätt. Du är trygg i din kommunikation och kan motivera dina ståndpunkter med väl underbyggda argument. Vi söker dig som har viljan och drivet att ständigt hitta nya vägar för en hållbar och inkluderande organisation. Som person är du affärsinriktad, strukturerad och effektiv, samtidigt som du är prestigelös, förändringsbenägen och nyfiken. Rollen som HR BP hos oss innebär ett utmanande och samtidigt utvecklande arbete, där du blir en del av vårt härliga HR gäng i ett stort spännande och expansivt bolag! Krav för tjänsten: * Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter * Relevant akademisk utbildning inom HR * Du har god kunskap i Office365 och vana av att arbeta i affärssystem * Du behärskar det svenska och engelska språket väl, både i tal så väl som skrift. Det är meriterande om du har arbetat med HR inom tillverkande industri, med fördel inom livsmedel. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar Orkla Confectionery & Snacks Sverige med Jefferson Wells. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Eva Ekdahl, [email protected] eller Sara Takahashi, [email protected] Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 29 maj 2024. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Om Orkla Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 350 medarbetare, omsätter ca 1,9 miljarder kronor årligen. Orkla erbjuder Du kommer till ett marknadsledande företag med solida varumärken och en kultur som präglas av högt engagemang och personlig stämning, där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Modig, pålitlig och inspirerande är Orklas värdeord vilka hjälper oss att utmana och leverera mot våra affärsmål samt bygga en stark kultur. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen. Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Tågreparatör | Euromaint | Nässjö

Är du en entusiast inom teknik och mekanik? Då kan rollen som tågreparatör hos Euromaint i Nässjö vara perfekt för dig. Som tågreparatör kommer du att ansvara för underhåll och reparationer av motorvagnar. Under det första halvåret kommer du att genomgå både teoretisk och praktisk utbildning för att bli självständig i rollen som tågreparatör. Dina ansvarsområden inkluderar att utföra underhåll och reparationer enligt instruktioner, rapportera utfört arbete och material, samt delta i förbättringsarbete för att säkerställa en effektiv och strukturerad arbetsplats. Tillsammans med ditt team ser ni till att fordonen rullar säkert. Vad vi erbjuder: * Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom Sveriges största bolag för tågunderhåll. * Spännande och varierande arbetsuppgifter både nationellt och internationellt genom våra ägare, det spanska företaget CAF. * En stimulerande arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor. * En expansiv arbetsplats som kombinerar innovativa lösningar med modern teknik. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: * Utföra underhåll av både dieselmotordrivna och eldrivna järnvägsfordon. * Självständigt utföra underhåll och reparationer på fordon enligt krav på effektivitet och säkerhet. * Ta ansvar för arbetslagets gemensamma uppgifter. * Utföra felsökning och underhåll enligt dokumentation. * Rapportera avvikelser i realtid. * Säkerställa ordning och reda på arbetsplatsen. * Hantera kontrollistor och rapportera arbete enligt rutin. * Arbeta för att uppnå krav på kvalitet. Där till ser vi att du är med och bidrar till ett positivt arbetsklimat och bra samarbete. Vem vi söker: För denna roll krävs det att du har en teknisk bakgrund med erfarenhet av att arbeta med fordon. Har du arbetat med tåg är det meriterande men inget krav. Du har även ett tekniskt intresse med god förmåga att lösa problem och en god kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift. Meriterande: * Erfarenhet av verkstadsarbete och reparationer är meriterande. * Grundläggande kunskaper inom el och data är meriterande. * Fördjupad kunskap om dieselmotorer och deras system. * Erfarenhet av arbete med tyngre fordon är meriterande. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du som person är flexibel, ansvarstagande och positiv med god samarbetsförmåga. Utbildning: Om du har en gymnasieutbildning inom industri, el eller fordonsteknik och/eller en bakgrund som mekaniker eller elektriker är detta en bra grund för rollen men inget krav. Här kommer Euromaint erbjuda möjligheten till internutbildning anpassad efter din kompetensnivå. Utbildningen inkluderar både e-learning, lärarledd utbildning och praktisk erfarenhet. Mer om tjänsten: * 2-Skiftsarbete. * Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. * Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan börja, detta ombesörjer Euromaint. * Utdrag från belastningsregistret Om Euromaint: Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019. Läs mer på http://www.euromaint.com Kontakt och ansökan: Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd av Euromaint. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Jefferson Wells, en del av Manpower Group. För frågor kring rollen kontakta rekryteringskonsult Sara Takahashi, [email protected] Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Försöksledare till Hushållningssällskapet Västra i Grästorp

Är du utbildad agronom eller liknande och söker en roll där du får möjlighet att släppa loss din kreativitet och dina förslag på nya lösningar och metoder? I denna tjänst som vår försöksledare på försöksgården Logården får du vara med och utveckla både vår verksamhet och även svenskt lantbruk i stort. Här får du agera i en nyckelroll och med mål mot självförsörjning. Låter det spännande? Läs vidare! Om rollen I denna tjänst ansvarar du för våra fältförsök inom Hushållningssällskapet Västra på vår försöksgård Logården utanför Grästorp. Detta innebär att du säkrar upp för planering, placering, sammanställning och statistikbearbetning av fältförsöken i vårt arbetsområde. Du agerar även arbetsledare för våra försökstekniker. Du har ett årshjul med stor variation som är anpassat efter säsong. De flesta arbetsdagar innebär många kontakter och möten, detta sker då både på distans och onsite. Vårt verksamhetsområde är i huvudsak inom Västra Götaland, men i tjänsten förekommer även ett antal dagsresor och några tvådagarsresor utanför regionen varje år. Tillsammans med forskare och representanter för lantbruksnäringen diskuteras aktuella växtodlingsfrågor som ligger till grund för nya fältförsök, både regionalt och nationellt. De regionala fältförsöken sammanställs årligen i en försöksrapport där du blir en viktig resurs. I samband med olika möten förmedlas försöksresultaten ut till lantbrukare, beställare och representanter för näringen. Idag arbetar 14 personer på Logården och avdelningen för fältförsök har sin bas här. Tillsammans med spannmålslabb finns sedan 2020 ett laboratorium för jordanalyser, grovfoder och gödsel. Arbetsplatsen erbjuder inte bara en naturskön utomhusmiljö, nu pågår en ombyggnation av laboratoriedelen och personalutrymmen och arbetet beräknas vara klart till sommaren. Din profil Vi söker i första hand dig som är utbildad agronom, men är du utbildad lantmätare kan det också vara en lämplig bakgrund. Du behöver ha flerårig arbetslivserfarenhet, företrädesvis inom verksamhetsområdet. Vi välkomnar även ansökningar från dig som är nyutbildad, men som tidigare arbetat i annan roll och eventuellt även annan bransch. Vi ser mycket positivt på om du har erfarenhet av fältförsök och arbetsledning. B-körkort och tillgång till egen bil krävs för rollen, mycket god svenska är också ett måste. Då man i denna tjänst har kontakt med flera kunder i utlandet behöver man även vara bekväm med att kommunicera på engelska i både tal och skrift. Det är viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i samverkan med andra. Vi tror även att du som är initiativtagande, lösningsfokuserad och trygg i dig själv passar bäst för detta uppdrag. Bor du i annan del av landet? Är du idag bosatt i en annan region, men är öppen för att flytta? Kanske är du uppväxt i Skaraborg och längtar hem till dina rötter? Vill du veta mer om vad Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök hemsidan Livet i Skaraborg. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar Hushållningssällskapet med Jefferson Wells / Experis och du blir anställd direkt hos Hushållningssällskapet Västra. Vid frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Frössling via [email protected] eller 0500 - 38 14 37. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan planerad sista ansökningsdag, så vänta inte för länge med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2024-05-27 Om Hushållningssällskapet Västra Hushållningssällskapens historia sträcker sig tillbaka till 1791, då lantbruket utgjorde grunden för hela nationens välstånd och kunskap blev bokstavligt talat skillnaden mellan liv och död. Idag är situationen annorlunda, men det finns fortfarande tydliga beröringspunkter mellan dåtid och nutid. Hushållning med jordens resurser är idag mer aktuellt än någonsin och vi jobbar för en lönsam och hållbar utveckling av landsbygdens näringar. Vår verksamhet omfattar hela den gröna näringen med rådgivning, fältförsök, utvecklingsprojekt och utbildning. Läs mer här.

29 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Second line support | Linköping | Experis

Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet? Arbetsbeskrivning Jobbar du också bäst när du kan grotta ner dig i tekniktrubbel och leverera den där extra servicen med ett leende? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att hjälpa och lösa dina kollegors tekniska utmaningar. I din arbetsvardag kommer du grotta ned dig och administrera i olika IT-landskap där du kommer lösa problem inom användarbehörigheter, operativsystem, informationssäkerhet och nätverk. Oavsett om ärenden kommer in via telefon, chatt eller mail så kommer din hjälp att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att effektivt lösa utmaningarna kommer du att arbeta både självständigt och nära dina kollegor, vilket inte bara ger dig ett utökat nätverk utan även möjligheten att förvärva nya kunskaper. Du kommer att ställas inför varierande arbetsuppgifter som gör att ingen dag liknar den andra. Arbeta som konsult via Experis och upplev lärorika dagar. Vi ser till att du känner dig som en viktig del av Experis-teamet från dag ett. Anställningen sker hos oss, och du jobbar ute hos någon av våra kunder. Vill du veta mer? Kontakta Ellen Egnell eller Dara Tysani, och vi delar gladeligen med oss av vår historia! Vi söker dig som har: * Högre utbildning inom IT och minst 3 års erfarenhet inom second line support * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet inom IT-support kan kompensera för detta. Vem är du? Vi tror att du är flexibel, ansvarstagande och har ett starkt tekniskt intresse. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera med olika personligheter är avgörande. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, drivkraft och vilja att gå framåt! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Gör Din Ansökan Redan Idag Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress [email protected] eller Dara Tysani på mailadress [email protected].

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Dynapac söker en Drivande Maskiningenjör

Vill du vara en nyckelfigur i att forma framtidens förarplatser för Dynapacs vältar, som används i vägbyggen världen över? Då är det här din chans att göra verklig skillnad! Om Oss: Dynapac är ledande inom branschen för vägbyggnadsmaskiner, kända för sin oöverträffade säkerhet, tillförlitlighet och produktivitet. Nu expanderar vi vårt team och söker en passionerad maskiningenjör som är redo att anta utmaningen. Dina Uppgifter: Som maskiningenjör hos oss kommer du att vara en nyckelperson i avdelningen för Heavy Compaction Design & Development. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: * Utveckla toppmoderna designlösningar för förarplatser. * Skapa dokumentation och ritningar för produktion och inköp. * Fastställa kravspecifikationer och utföra riskbedömningar. * Delta i dimensionering och verifiering av lösningar. * Ansvara för internstandard. * Fungera som teknisk representant vid interaktion med leverantörer. * Koordinera och konfigurera våra modulariserade maskiner mellan olika produktionsbolag. * Driva standardisering och konfiguration av specialmaskiner. Dina Egenskaper: Vi söker en passionerad individ som älskar att utforska nya tekniska lösningar och omsätta sina idéer till verklighet. Om du har erfarenhet av 3D-design, mekanisk konstruktion och Creo är det en stor fördel. Personlighet: Du är driven och resultatinriktad, trivs både i teammiljöer och med att ta egna initiativ. Att arbeta både lokalt och internationellt är något du ser fram emot. Din Profil: Vi letar efter någon med en kandidatexamen eller civilingenjörsexamen i maskinteknik, samt erfarenhet från tillverkningsindustrin. Konstruktionserfarenhet och god förmåga att planera och organisera arbete är avgörande. Plats och Resor: Tjänsten är placerad på vårt kontor i Malmö, med frekventa resor till Karlskrona och möjlighet till affärsresor. Kontakt och ansökan Dynapac samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vid frågor, eller för mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på 0703-770747 alternativt [email protected] Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Behovsplanerare | Älmhult |Jefferson Wells

Vill du vara med och balansera behov och kapacitet för att säkerställa tillgänglighet till bästa möjliga kostnad? Din kommande utmaning Som Behovsplanerare kommer du att balansera behov och kapacitet genom lager- och påfyllnadsplanering för att säkerställa tillgänglighet till lägsta kostnad. Du ansvarar för att skapa en genomförbar leveransplan som används för att säkerställa tillgänglighet till våra kunder till lägsta kostnad. Är det dig vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet av behovsplanering och har kunskap inom supply chain och logistik. Du har en universitetsutbildning inom relevant område eller likvärdig erfarenhet. Du är analytisk, självgående och motiveras av att lösa komplexa problem. Flytande engelska är ett krav. Ansök idag för att bli en del av vårt dynamiska team! Sök tjänsten idag! Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Balder Sörensen via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0470-74 55 91. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024