Inköpsassistent till vår kund i Uppsala

Har du erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering? Trivs du i en social miljö? Vill du tillhöra ett trevligt och ambitiöst gäng? Då kan du vara den vi söker. Om uppdraget Som inköpsassistent kommer du tillhöra en avdelning med närmare 90 medarbetare varav två personer har denna roll som Inköpsassistent. Hos vår kund råder en positiv arbetsmiljö där medarbetarna stödjer varandra och främjar ömsesidig utveckling. Att vara en del av detta team innebär att du får arbeta i en väl fungerande och stöttande miljö, där alla uppmuntras att växa. Kunden erbjuder frihet under ansvar och variation på arbetsuppgifter inom ramen för rollen. Uppdraget är i första hand ett år men möjlighet till förlängning finns. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Orderhantering * Fakturahantering * Administration kopplat till inköp * Stötta gruppen i olika frågor Erfarenhet * Tidigare erfarenhet av order- och fakturahantering * Tidigare erfarenhet av inköp * Goda kunskaper i Excel * Flytande svenska och god engelska Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag. Kontaktuppgifter och ansökan För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ingrid Carlman via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Övrig information Tillsättning: maj 2024 Uppdragslängd: maj 2025, möjlighet till förlängning finns Placeringsort: Uppsala Typ av anställning: Konsultuppdrag 100% onsite, flex

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Ekonomiansvarig till Rosenqvists Irrigation i Kristianstad

Vi söker en driven och ansvarsfull Ekonomiansvarig till Rosenqvists Irrigation. Som Ekonomiansvarig har du övergripande ansvar för företagets ekonomi och blir ett värdefullt stöd för dina kollegor. Du erbjuds en viktig roll i ett lokalt bolag som satsar inför framtiden. Till hösten flyttar Rosenqvists Irrigation till nya lokaler i Vä, strax utanför Kristianstad och tar steget in på nya marknader. Dina arbetsuppgifter Som Ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för Rosenqvists Irrigations ekonomi tillsammans med VD. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Dina främsta arbetsuppgifter består av: * Ta fram budget i samarbete med VD * Arbete med prognoser och forecasts * Analys och sammanställning av rapporter * Löpande bokföring, skatt, moms, in- och utbetalningar, kund- och leverantörsreskontra osv * Månads- och årsbokslut * Framtagning och uppföljning av nyckeltal * Likviditet och kassaflöde Du arbetar nära VD och Operations Manager och finns där som ett viktigt bollplank i olika ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med förslag till förbättringar för att effektivisera processer och arbetssätt. Din profil Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare arbetat som ekonom med helhetsansvar inom producerande verksamhet. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid eller Monitor är meriterande. För tjänsten krävs det goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga. Vi söker dig som ansvarstagande och resultatfokuserad. Du är stabil och trygg i din roll som ekonom. Det är viktigt att du har god förmåga att hantera förändringar och gärna bidrar med förslag till förbättringar. En positiv inställning och förmåga att skapa goda relationer är viktigt för att passa in i teamet. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Rosenqvists Irrigation med Jefferson Wells, en del av Manpowergroup. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Svensson, 044-203871, [email protected] eller Alexandra Ivstam, 044-203863, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Mer om Rosenqvists Irrigation Rosenqvists Irrigation är Sveriges enda producent av bevattningsmaskiner och har levererat över 6000 bevattningsmaskiner genom åren och våra bevattningsmaskiner är ett begrepp i branschen. Vi återfinns fram till september i Gringelstad strax utanför Kristianstad. Vi levererar kompletta bevattningslösningar oavsett verksamhet och storlek på projekt. Rosenqvists Irrigation har en marknadsledande ställning inom bevattningssystem till det svenska lantbruket, men har även en rad kunder runt om i världen.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Inköpare till Rosenqvists Irrigation i Kristianstad

Till Rosenqvists Irrigation söker vi nu en erfaren och målinriktad inköpare som vill vara med att på deras fortsatta resa. Som inköpare får du central roll där du ansvarar för hela inköpsprocessen. I den här rollen får du bidra till att sätta nya processer och vidareutveckla inköpsarbetet. Som Inköpare på Rosenqvists Irrigation ansvarar du för hela inköpsprocessen gällande både produktionsinköp och reservdelsinköp. Du kommer att få arbeta med inköp på operativ nivå men också på taktisk nivå där du säkerställer kostnadseffektiva inköp, av hög kvalitet och kontinuerlig dialog med leverantörer. Som Inköpare säkerställer du goda leverantörsrelationer, utvärderar nya leverantörer, förhandlar och sätter avtal. Du kommer även att arbeta med artikelvård i affärssystemet, uppföljning av lagernivå och hantera leverantörsreklamationer mm. För att optimera sin verksamhet ytterligare flyttar Rosenqvists Irrigation till nya lokaler i Vä, strax utanför Kristianstad till hösten. Din profil Vi söker dig med ett par års erfarenhet som inköpare inom producerande verksamhet. Du har mycket god systemvana och tidigare erfarenhet av att arbeta med artikelvård, parametersättning mm i affärssystem. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av Pyramid. För tjänsten krävs det mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tjänsten medför ett antal resdagar per år där du besöker olika leverantörer. Således är B-körkort ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är resultatfokuserad, ansvarstagande och självständig i ditt sätt att arbeta. Du har en förmåga att hantera förändringar och att anpassa dig till nya rutiner. Som person har du lätt för att skapa relationer med olika människor och trivs i ett mindre bolag där alla hjälps åt. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med att arbetsbelastningen varierar beroende på säsong och att du är duktig på att prioritera. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Rosenqvists Irrigation med Jefferson Wells, en del av Manpowergroup. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Svensson, 044-203871, [email protected] eller Alexandra Ivstam, 044-203863, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Mer om Rosenqvists Irrigation Rosenqvists Irrigation är Sveriges enda producent av bevattningsmaskiner och har levererat över 4000 bevattningsmaskiner genom åren och våra bevattningsmaskiner är ett begrepp i branschen. Vi återfinns i Gringelstad strax utanför Kristianstad. Vi levererar kompletta bevattningslösningar oavsett verksamhet och storlek på projektet. Rosenqvists Irrigation har en marknadsledande ställning inom bevattningssystem till det svenska lantbruket, men har även en rad kunder runt om i världen.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Teknisk expert till Svenska Kyl & Värmepumpföreningen

Svenska Kyl & Värmepumpföreningen (SKVP) tillvaratar och samordnar medlemmarnas gemensamma intressen, tar fram normer, informerar beslutsfattare och påverkar politiska beslut, främjar forskning och utveckling samt driver en samhällsdebatt för att skapa en bättre och mer hållbar framtid. Vill du delta i arbetet med att påverka en branschs utveckling som är avgörande i byggandet av det hållbara samhället är detta ett arbete för dig! Kyl och värmepumpar är idag en förutsättning mycket av sådant som vi tar för givet som färsk mat från alla världens hörn, tack vare en obruten kylkedja till ett behagligt inneklimat året runt. En förutsättning för att nå uppsatta miljömål är att morgondagens energisystem inte ökar på växthusgaserna i atmosfären. SKVP samlar tillverkare, importörer, grossister, installatörer, samt serviceföretag inom kyl- och värmepumpbranschen. SKVP är branschföreningen för klimatet och framtiden Vi sitter i lokaler i Alvik och behöver nu stärka vårt kansli med en tekniskt driven person som tillsammans med oss vill vara med på en fortsatt spännande och utvecklande resa. Din roll I rollen som teknisk expert kommer du att kombinera att driva branschen framåt genom forskning och innovation, från anslagsansökan, projektgenomförande till resultatspridning, tillsammans med omvärldsbevakning inom lagar och normer för att kunna guida kyl och värmepumpbranschen hur byggandet av det hållbara samhället ska ske. En viktig del i detta är arbete är utvecklandet av Svensk Kylnorm som på ett begripligt sätt sammanfattar hur säkra, energieffektiva och miljövänliga kyl- och värmepumpar ska konstrueras, installeras och underhållas. Arbetet innebär allt från att sätta sig in i frågor på djupet till att arbeta med generella frågor som rör branschen i sin helhet. Du kommer få ett utvecklande arbete med stora möjligheter att vara med att utveckla vårt erbjudande mot medlemmarna, vårt arbetssätt och branschen i sin helhet. Du får med ett prestigelöst förhållningssätt en flexibel roll där du genom egna initiativ kan forma din vardag och utveckla ditt och vårt fortsatta arbete. Du kommer att arbeta med ett brett kontaktnät på medlemsföretagen, myndigheter, universitet och högskolor och våra europeiska samarbetspartners som ger dig en möjlighet att påverka samhällsutvecklingen. Din profil För att lyckas i rollen som teknisk expert ser vi att du har en teknisk examen på eftergymnasial nivå, eller liknande, gärna civilingenjör inom relevant området (energiinriktning, kemi, maskin/energi, kylteknik). Du har gärna arbetslivserfarenhet inom området antingen hos någon större tillverkare/grossist, konsultbolag, myndighet eller inom den akademiska världen. Har du dessutom erfarenhet att arbeta med kylteknik och/eller värmepumpsteknik både teoretiskt och praktiskt är det meriterande. Du har en god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Som person är du noggrann, analytisk, självgående, stabil och beredd att ta egna initiativ. Du skall ha en vana att formulera dig i skrift med fokus på teknik. Då mycket av de regler och föreskrifter som påverkar oss arbetas fram på EU-nivå, är det av vikt att du har en vana att läsa och bearbeta text på engelska. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Löfgren, 08-764 25 85. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
OPERATIV INKÖPARE TILL VEAB HEAT TECH AB, HÄSSLEHOLM

VEAB Heat Tech AB, en ledande aktör för värme och kyla inom ventilation, söker nu en engagerad Operativ Inköpare för att stärka upp inköpsavdelningen. Här kommer du till ett stabilt bolag med stark laganda där du får du möjlighet att växa i din roll som inköpare! Om tjänsten Veab Heat Tech AB bygger upp ett nytt inköpsteam där du kommer att vara en viktig nyckelspelare för att forma morgondagens inköpsarbete. Tillsammans med inköpschef och ytterligare en kollega får du möjligheten att vara med och utveckla både inköpsprocesserna och dig själv i rollen som inköpare. Arbetsuppgifter: * Genomföra beställningar och avrop. * Hantera orderbekräftelser. * Övervaka leveranser och adressera eventuella förseningar. * Hantera reklamationer * Hantera tullfrågor * Utföra lageroptimering * Uppdatera och vårda leverantörsregister * Förbättra inköpsrutiner och processer * Representera teamet internt och externt * Organisera och genomföra leverantörsmöten och utvärderingar. Denna position erbjuder en unik möjlighet att växa in i en mer taktisk inköpsroll. Du kommer att kunna arbeta med internationella projekt inom Systemair-koncernen. På längre sikt kommer det att finnas möjlighet att på egen hand resa utomlands och träffa nya och existerande leverantörer. Tjänsten är placerad i Hässleholm och resdagar ingår. Din profil Vi söker dig som brinner för att utvecklas i rollen som inköpare. Har du erfarenhet av operativt inköpsarbete och/eller en relevant eftergymnasial utbildning inom inköp är det starkt meriterande. Denna roll kräver att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat då du kommer att ha internationella kontakter. Du är van användare av affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper! Då du kommer att ingå i ett mindre, väldigt flexibelt team måste du vara en prestigelös lagspelare för att trivas hos oss. Vi söker dig som tydligt uppvisar en positiv livssyn, stark ansvarskänsla och stor omtanke om dina medmänniskor. Du är nyfiken, tålmodig, konstruktiv och passionerad i ditt arbete. Rollen kräver att du har en analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad, utan att förlora helhetsperspektivet. Du kommunicerar på ett tydligt och omtänksamt sätt. Då du kommer att ha många kontakter både internt, externt och internationellt behöver du vara en god relationsbyggare och genuint nyfiken på andra människor och kulturer. Om VEAB Heat Tech VEAB Heat Tech AB grundades 1967 och är idag Europas främsta tillverkare av elektriska kanalvärmare. Bolaget ligger i Hässleholm och här har vi försäljning, utveckling, produktion och ledning av bolaget. Våra produkter exporteras till ett fyrtiotal länder runt om i världen. VEAB var ett familjeföretag fram till 2001 då vi införlivades i Systemair-koncernen. Systemair är en betydande europeisk aktör inom produkter för ventilation med kontor i alla europeiska länder, USA och Kanada. VEAB omsätter ca 220 miljoner SEK och vi är 100 anställda. Läs gärna mer HÄR Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar VEAB Heat Tech med Jefferson Wells, en del av Manpower Group. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på tele 044 - 20 38 71, alternativt per mail till [email protected] Vi ser fram emot Din ansökan senast 31 maj.

13 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Inköpare LOU | Göteborgs hamn| Göteborg

Har du en bakgrund inom inköp och dessutom erfarenhet av offentlig upphandling? Är du på jakt efter nästa utmaning? Då kan vi ha uppdraget för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells efter en erfaren inköpare för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund Göteborgs hamn i Göteborg. Vi välkomnar din ansökan idag! Ort: Göteborg Start: Augusti/September Uppdragslängd: Konsultuppdrag under cirka 1 år. Övrig information: Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och säkerhetsprövning. Arbetsbeskrivning: I rollen som inköpare med upphandlingsprofil kommer du att spela en central roll i upphandlingsprocessen för Göteborgs hamns verksamhet, främst av tjänster såsom entreprenader och anläggningsarbeten. Ditt arbete kommer bland annat innefatta att: * Genomföra förnyade konkurrensutsättningar och upphandlingsprocesser. * Samarbeta med interna beställare för att säkerställa konkurrenskraftiga förfrågningsunderlag. * Assistera interna beställare i avtalsfrågor och inköp. * Stödja i identifiering och specificering av inköpsbehov. * Upprätta avtal och bidra till utveckling inom verksamhetsområdet. Kravprofil: Vi söker dig som är en nyfiken och driven person som trivs i inköpsrollen. Du är flexibel och noggrann och har en god samarbetsförmåga och trivs i en roll med många kontaktpunkter. Vi tror dessutom att du har: * Några års erfarenhet av offentlig upphandling och inköpsarbete. * Relevant eftergymnasial bakgrund från YH eller högskola. * Flytande kunskaper på svenska och mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. * Erfarenhet av arbete med LOU och förståelse för lagens krav och bestämmelser. * God systemkunskap, gärna i Proceedo eller liknande system. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Lönespecialist till energibolag i Solna

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter, samt systemrelaterade uppgifter inom lön. Du kommer även att arbeta med att säkerställa kvalitet och utveckla processer och arbetssätt. Uppdragets längd: 2024-06-02 - 2025-0531 Under perioden blir du anställd hos Jefferson Wells. Om dig För att lyckas i rollen tror vi att det här är det du måste ha med dig. * Gymnasieutbildning eller högre, påbyggd med Yrkeshögskoleutbildning inom Lön. * Minst 2 års erfarenhet av lönearbete, företrädesvis inom ett större bolag eller koncern. * Erfarenhet av redovisning eller HR specialist med fokus på lön. * Flytande i svenska och engelska. Meriterande erfarenheter: * Erfarenhet av SAP eller andra stora lönesystem. * Bekantskap med ärendehanteringssystem som Service Now. Vi söker dig som är samarbetsvillig, kundorienterad, serviceinriktad, kommunikativ, noggrann, systematisk och har analytisk förmåga. Du är en initiativtagare och har förmågan att driva och engagera dig i arbetet samt att planera och prioritera tillsammans med teamet. Du kan balansera det dagliga lönearbetet med projekt- och förbättringsarbete och har en vilja att bidra till och nå målen tillsammans med ditt team. Om du uppfyller kraven och tror att du är rätt person för denna spännande möjlighet, ser vi fram emot din ansökan Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss får du mer än bara en anställning - du blir en del av en dynamisk gemenskap där vi sätter din karriär i fokus. Vi tror på att erbjuda mer än bara ett jobb; vi strävar efter att skapa en meningsfull och utvecklande arbetsmiljö för dig. När du väljer att arbeta med oss, väljer du inte bara ett företag - du väljer en partner som står vid din sida genom hela din karriär. Vi erbjuder inte bara konkurrenskraftiga löner och förmåner som kollektivavtal, försäkringar och tjänstepensioner - vi erbjuder också en möjlighet att växa och utvecklas både personligt och professionellt. Som konsult hos oss får du möjlighet att utforska olika branscher, utmana dig själv med olika arbetsuppgifter och lära känna olika människor. Vi tror på mångfald och ser det som en styrka att du kan arbeta i olika miljöer och sammanhang. Men det är inte allt - vi vill också se till att du mår bra och är motiverad. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag för att stödja din hälsa och välmående. Dessutom har alla våra anställda tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU, så att du kan fortsätta utvecklas och växa i din roll. Självklart finns vår dedikerade konsultchef alltid tillgänglig för att stödja dig genom hela din anställningsperiod. Din konsultchef kommer att vara din förtrogna partner, ansvarig för att du trivs på din arbetsplats och når dina mål. Välkommen till en arbetsplats där du inte bara är anställd - bli del av en gemenskap där din framgång är vår framgång. Ansök idag och låt oss tillsammans ta nästa steg i din karriär Sök tjänsten idag Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Fant via e-post: [email protected] eller på 08-452 33 77. Urval och intervjuer sker löpande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Production Developer | Älmhult | Experis

Experis is a leading consulting firm in IT/Tech in Sweden and part of the global conglomerate ManpowerGroup. As a consultant at Experis, you get the opportunity to advance rapidly. We help you take the next career step in IT based on your unique talents. Together with your consultant manager, you will devise a plan that aligns with your career goals. With us, you have a secure employment and can look forward to exciting tasks and a network of friendly and competent colleagues. Job Description As Production Developer you will drive the development of lean processes, systems, and automation solutions, from design to deployment, and in alignment with internal frameworks, guidelines and legal requirements together with both business and IT development. You will: * In lead of the production development of lean processes, systems, and automation solutions that align with internal frameworks, guidelines, and legal requirements. This includes optimizing and improving IMC studios production processes at all stages, with a focus on increasing workflow efficiencies, reducing costs, keep the quality for customer and setting foundations for scalable operations. * Support integration of new production workflows, tools, and standards/guidelines. * Partner with project or initiative teams to understand and capture insights for current and future assignments and act as a bridge to improve new capabilities and overcome challenges in production work streams and related pipelines. * Collaborate and co-create cross-function with key partners and stakeholders, capturing and sharing learnings with teams throughout the production and development process. * Stay up to date with trends and best practices in GenAI, 3D or media landscape and explore innovations and their potential applications to better customer-oriented communication solutions. Qualifications We're looking for Production Developer who can consolidate and enhance production capability within content production development. This assignment is based in Älmhult and it is mandatory to be on site on a weekly basis. You'll need: * Knowledge and experience in project leading, production leading, agile scrum and OKR WoW. * Understanding and experience with DCCs, i.e., 3D studio Max, Maya, Blender, Cinema 4D, Solid Works, and Realtime engines as well as production management tools such as ShotGrid etc. * Understanding & knowledge in programming and scripting languages and its relevant management tools, such as Python, Java, Jira etc. * Experience working in a high-volume production environment with tight deadlines. * Experience working in a multicultural, creative, and inclusive work environment. * Fluent in English (spoken & written) Questions? A warm welcome with your application by registering your CV via the link on the right. Selection takes place continuously, so a tip is to send in your application already today. If you have questions about the assignment or about the role as a consultant, you are welcome to email Ebba Folkesson at [email protected]

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
VD/försäljningsansvarig till Elkington AB, Trosa

Bolaget har vuxit från tre till ca tio personer på lika många år och orderläget är starkt. Bolagets omsättning uppgår till ca SEK 40m och de stora kategorierna i produktsortimentet är mark-, golv-, väggluckor samt takluckor. Elkington tillhör sedan juni 2023 koncernen Bergman & Beving. Vi har ända sedan etableringen 1961 varit en stor leverantör av mark och golvluckor. Våra produkter föreskrivs av arkitekter och konstruktörer som uppskattar vår goda kvalitet samt våra anpassningsmöjligheter. Vilka är vi Vi är ett företag inom byggindustrin som strävar efter att skapa lönsam tillväxt genom innovativa lösningar och en stark närvaro på marknaden. För att möta våra tillväxtmål och säkerställa framgångsrik affärsutveckling söker vi nu en driven och erfaren VD/försäljningsansvarig. Ditt uppdrag I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang och ett genuint intresse som VD/försäljningsansvarig på Elkington AB. Då vårt bolag är litet och vår organisation platt, är din förmåga att skapa trygghet och tillit samt vara en tydlig lagspelare viktig. Att utveckla och implementera strategier för rutiner och arbetssätt, försäljning och inköp både på strategisk och operativ nivå, kommer att vara avgörande för att skapa en lönsam tillväxt. Dina arbetsuppgifter innefattar bla; * Övergripande ansvar för verksamheten och rapporterar till bolagets styrelse * Att ansvara för försäljningsprocessen från planering till genomförande, inklusive prissättning, projektberäkningar och daglig försäljningsaktivitet. * Att optimera inköpsprocessen genom att identifiera och samarbeta med relevanta leverantörer och säkerställa effektiv prissättning och logistik. * Att utveckla och implementera rutiner för hantering av reklamationer och dokumentation. * Att driva utvecklingen av ekonomifunktionen och säkerställa noggrann ekonomirapportering. * Att ansvara för att maximera användningen av befintliga system. * Att leda, engagera och motivera teamet för att uppnå gemensamma mål. * Att utarbeta och implementera marknadsplaner för att stärka företagets position på marknaden. * Att tydliggöra och kommunicera företagets vision och strategi internt och externt. Vem är du? För tjänsten ser vi en bakgrund med goda resultat från liknande arbete inom bolags- och affärsutveckling. Du har en god förståelse för ekonomi och en förmåga att tolka och analysera ekonomisk rapportering. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av försäljning via det föreskrivna ledet inom byggindustrin Du är gymnasium/civilingenjör eller har annan utbildning som vi finner relevant. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper såsom affärsmässig, prestigelöshet, ödmjukhet och handlingskraft. Som ledare har du ett naturligt driv och du motiveras av lyfta medarbetare Du är inklduerande men också beslutsmässig och har strategisk och analytisk höjd med hög leveransförmåga. Förtroende och respekt är viktigt för dig i ditt samarbete och du är en god kommunikatör som skapar relationer såväl internt som externt. Kontaktperson I denna rekrytering samarbetar Elkington AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke, [email protected] 070-377 54 27. Välkommen med din ansökan! Vi bearbetar sökanden löpande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Förvaltningschef Barn och Utbildning till Sölvesborgs kommun

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Till Barn- och utbildningsförvaltningen söker vi nu en Förvaltningschef som vill vara med att forma framtidens kunskapsutveckling i Sölvesborgs kommun. Du välkomnas till en välfungerande verksamhet med god ekonomi, till en kommun med korta beslutsvägar och högt engagemang där du får göra skillnad. Dina arbetsuppgifter Som Förvaltningschef inom Barn och utbildning kommer du att ha en nyckelroll där du leder och utvecklar verksamheten strategiskt inom skollagens område med fokus på barn och unga. Förvaltningen innefattar pedagogisk verksamhet i förskola, grundskola och gymnasieskola samt ansvar för elevhälsa och barn- och utbildningskontoret. Du kommer att samarbeta nära med Barn- och utbildningsnämnden samt delta i kommunens ledningsgrupp och kris- och beredskapsgrupp. Rollen inkluderar personal-, budget- och verksamhetsansvar. Som Förvaltningschef har du 12 direktrapporterande medarbetare, ett tiotal medarbetare på barn- och utbildningskontoret samt två verksamhetschefer. Totalt består förvaltningen av cirka 600 medarbetare. Kvalifikationer * Dokumenterad erfarenhet av en ledande roll inom pedagogisk verksamhet med helhetsansvar * Relevant eftergymnasial utbildning inom pedagogik * Statlig rektorsutbildning, meriterande med statlig skolchefsutbildning * Erfarenhet av arbete på kommunal förvaltning är meriterande * Mycket god svenska i tal och skrift * God systemvana och kunskap inom digitala arbetssätt * B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en stabil ledare som är tydlig och kommunikativ. Du är inspirerande och skapar engagemang och trivsel för dina medarbetare. Vidare ser vi att du är strategisk som person och tar en aktiv roll i ledning- och kris- och beredskapsgruppen för att skapa möjligheter till utveckling och förändring. Övrigt I den här rekryteringen samarbetar Sölvesborgs kommun med Jefferson Wells, en del av Manpower Group. Din ansökan tas emot via jeffersonwells.se. Sista ansökningsdag är den 4 juni 2024. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på Jefferson Wells, 044-20 38 71 eller [email protected] eller Alexandra Ivstam 044-20 38 63 eller [email protected]. Om Sölvesborgs kommun I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö.

13 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024