Happyr AB jobb

Lediga jobb hos Happyr AB

Frukostvärdinnor/ värdar med god servicekänsla! på Grinda Wärdshus

Grinda Wärdshus rekryterar: Frukostvärdinnor/ värdar med god servicekänsla! Är du sugen på att träffa nya människor, jobba i ett högt tempo? Du förstår vad god service är och vill du ha en rolig, spännande sommar med varierande arbetsuppgifter i en underbar skärgårdsmiljö? Då är Grinda rätt plats för dig! Vi söker dig som är intresserad av att jobba och utvecklas inom restaurang. Du gillar att tidiga morgnar, tycker om att pyssla om våra gäster och duka upp skärgårdens bästa frukost. Det är mycket viktigt att du har en positiv grundattityd, gillar när det är mycket att göra och att arbeta i team. Självklart så ser du att din viktigaste uppgift är att se till att våra gäster är nöjda och glada. Det är även viktigt att du behärskar svenska & engelska språket väl. Andra språk är meriterande. Grinda är en ö i hjärtat av skärgården utan vägförbindelse. Bara en dryg timmes båtresa från Stockholm, hittar du det stora lugnet och den fina skärgårdsnaturen. Här finns god mat, vacker atmosfär, upplevelser och en god natts sömn. Den vackra naturen och närheten till stan har gjort Grinda till stockholmarnas badparadis. Här finns fina badplatser både vid den södra och norra ångbåts-bryggan, liksom vid Källviken. Skärgårdsstiftelsen äger ön och kan du ströva fritt nästan överallt. Ta en promenad längs den 2,5 km långa ” Grindastigen” förbi öns högsta punkt på Klubbudden. Det mesta av folklivet på Grinda har samlats kring öns södra brygga. Här hittar du t ex gästhamnen, den mysiga hamnkrogen Framfickan, Wärdshuset och strax intill Lanthandeln och Caféet. Grinda Wärdshus AB är en koncern som är består av flera olika verksamheter, så som restauranger, hotell, stugby, utwärdshus med logi, gästhamn och lanthandel. Grinda drivs som ett familjeföretag sedan 25 år tillbaka.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Redovisningsansvarig på RA Gruppen AB

RA Gruppen AB rekryterar: Redovisningsansvarig Vår ekonomiavdelning söker en stjärna inom redovisning! Nu finns möjligheten för dig med ett starkt driv och engagemang att arbeta som redovisningsansvarig på RA Gruppens ekonomiavdelning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten som redovisningsansvarig är en bred roll som innefattar ansvar för 5 bolag inom RA Gruppen AB. Du kommer även fungera som ekonomisk controller och därmed ha en nyckelroll inom bolagets ekonomistyrningsprocess inklusive löpande uppföljning, prognos, månads- och årsbokslut. Du kommer att samverka med flödeschefer i den löpande ekonomiska uppföljningen av verksamheten. Tjänsten består också av följande arbetsuppgifter: - Löpande bokföring - Årsredovisning - In och utbetalningar - Deklarationer till Skatteverket - Löpande avstämning av bank - Avstämning av balanskonton - Projektredovisning och uppföljning - Leverantörsreskontra Vem är du? För att axla rollen som redovisningsansvarig hos oss har du en förmåga att förmedla ekonomisk information på ett pedagogiskt sätt. Du tycker om att arbeta självständigt men också nära dina kollegor. Du besitter en god problemlösningsförmåga och kommer att arbeta självständigt med uppgifter av olika karaktär. Du är drivande, noggrann och har mycket god samarbetsförmåga. Du tar ett eget initiativ inom givna ramar, och är ansvarstagande för såväl dina egna uppgifter som verksamheten i helhet. Du ska ha känsla för prioriteringar och uppskatta en föränderlig miljö.  Du har även: - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi; högskoleutbildning alternativt yrkesutbildning. - Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - God digital kompetens i ett eller flera affärssystem samt vana att arbeta i Microsoft Office, framför allt Excel. - Kunskaper i Hantverksdatas affärssystem Entré är meriterande. Övrigt Tillträdesdatum: Omgående eller enligt överenskommelse. Ett tidsnära tillträde är meriterande. Tjänsten är placerad på kontoret i Västerås. Ansökan Vi går igenom ansökningar och urval löpande och annonsen kan därmed tas ned innan sista ansökningsdag. Bifoga CV med din ansökan. För mer information är du välkommen att ringa; Robert Alriksson, filialchef 021-470 42 11 Emma Södergren, HR 021-470 42 21 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. RA Gruppen AB är en koncern inom Assemblin El som består av en handfull bolag verksamma inom elteknikbranschen samt säkerhetsbranschen. Vi är idag omkring 100 anställda. Företagen som idag ingår i RA Gruppen är RA Elteknik, RA Säkerhet och RA Låshuset, med lokala kontor i Västerås, Enköping, Arboga, Ransta, Heby, Ängelholm och Höganäs. Vi är en modern, nytänkande aktör som utmanar och håller vad vi lovar. Läs mer om oss på www.ragruppen.se. Vi vill att du ska må bra och trivas tillsammans med oss på RA Gruppen. Därmed arbetar vi aktivt med personalfrämjande aktiviteter, så som företagsdagar och regelbundna happenings. Vi erbjuder utöver det friskvårdsbidrag och andra förmånliga erbjudanden. Välkommen att bli en del av ett företag med positiv anda och stark framtidssyn. Vår vision är enkel; vi gör det vi lovar och vi gör det rätt!

19 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Cafébiträde på Wayne's Coffee

Wayne's Coffee rekryterar: Cafébiträde Vi söker dig som har en god känsla för service, intresse för mat och dryck och gör ditt bästa för att alltid ge kunden en minnesvärd upplevelse. Hej! 1994 öppnade fyra vänner Waynes på Kungsgatan i Stockholm. Ett mysigt kafé med blicken mot omvärlden och rötter i svensk fikakultur. Nyfikenhet var en drivkraft, att ge gästerna nya smaker en annan. Idag finns Waynes i fler än tio länder runt om i världen. Kaféer som drivs av människor som medvetet fortsätter att utveckla din fikaupplevelse. Alltid med ekologiskt kaffe, vällagad mat och nybakat. Välkommen!

18 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Eftermarknadschef till Nordfarm på Nordfarm

Nordfarm rekryterar: Eftermarknadschef till Nordfarm Nordfarm har sedan 1982 sålt maskiner till lantbrukare, entreprenörer, skogsmaskinförare, markvårdare med flera. Ett Nordfarm-år är händelserikt med agenturer från hela världen så som Avant, Sany, Elho, Multiva och Palmse trailer m.fl. Idag är vi en av Sveriges största oberoende maskin- och redskapshandlare och säljer våra maskiner via ett etablerat återförsäljarnät som täcker hela Sverige. Vi riktar oss mot yrkesutövare som använder maskinerna som sitt dagliga levebröd varför en god service och eftermarknad är avgörande. Om uppdraget Nordfarm har under de senaste åren haft en kraftig tillväxtresa och med tillväxt ställs stora krav på efterföljande servicemarknad. Vi vill att vår nya Eftermarknadschef ska vara med att utveckla och skapa service av yttersta klass! Uppdraget innebär att driva eftermarknadsavdelningen mot uppsatta mål och utveckla våra återförsäljare och leverantörer. Nordfarms eftermarknadsavdelning består idag av 6 personer som arbetar med reservdelar, garantier, service och teknisk support för våra tre affärsområden inom Lantbruk, Entreprenad och Skog. Du kommer att ingå i Nordfarms ledningsgrupp och ha arbetsmiljö- och personalansvar samt budget- och resultatansvar. Du rapporterar till VD. Resor i tjänsten förekommer. Om dig För att lyckas i rollen som Eftermarknadschef behöver du ha erfarenhet av arbete i ledande befattning, helst inom service/eftermarknad. Du har praktisk erfarenhet av service och felsökning av maskiner och fordon, meriterande om det dessutom är tunga fordon. Du har förmågan att entusiasmera, engagera och få ihop en grupp som tillsammans strävar mot gemensamma mål. Eftersom du kommer att arbeta mot både kort- och långsiktiga mål är det viktigt att du ser värdet i kontinuerlig uppföljning för att säkerställa att du och ditt gäng är på väg åt samma håll. För detta krävs stora mått av driv, struktur och uthållighet, vilket vi tror att du har. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket innebär att du behöver vara kommunikativ och ha en god förmåga att etablera och utveckla goda relationer. Då mycket kommunikation sker på engelska med våra leverantörer behöver du kunna prata och skriva engelska obehindrat. Du har god datavana och kan därför också bidra till vår digitala utveckling. Eftersom resor förekommer till viss del behöver du ha B-körkort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bo Åkesson VD, [email protected]/073-0404143 eller Frida Lindqvist HR-ansvarig, [email protected]/072-4010125. Ta chansen att bli en viktig del av Nordfarm Maskin AB:s fortsatta framgångssaga - Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Barista på Waynes Coffee

Waynes Coffee rekryterar: Barista Waynes rekryterar: Barista 1994 öppnade fyra vänner Waynes på Kungsgatan i Stockholm. Ett mysigt kafé med blicken mot omvärlden och rötter i svensk fikakultur. Nyfikenhet var en drivkraft, att ge gästerna nya smaker en annan. Idag finns Waynes i fler än tio länder runt om i världen. Våra kaféer drivs av människor vars ambitioner är att hela tiden utveckla våra gästers fikaupplevelse. Alltid med ekologiskt kaffe, vällagad mat och nybakat. Välkommen! ------------ WAYNES SÖKER VÄRLDENS BÄSTA KOLLEGA Vi söker dig som gillar tempo och som vill ge en otrolig service som alltid toppas med en välsmakande kaffe till våra gäster. Som Barista på Waynes får du tillsammans med ett tight team skapa magiska fikaupplevelser i en miljö som präglas av högt tempo och hantverk. Rollen som Barista hos oss innefattar också andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i en kaféverksamhet, uppgifter såsom: ● Hantering av kaffemaskin och kvarn ● Beredning av mat ● Kassahantering/arbete ● Diskplock Vad du ger Waynes och våra gäster: ● Du är prestigelöst säljdriven ● Du har en känsla för service och är alltid inriktad på att ge gästerna den bästa fikaupplevelsen ● Du gillar att ta initiativ och du är inte rädd för ansvar ● Du älskar att jobba i team ● Du sprider glädje och energi, både till gäster och teamet Välkommen med din ansökan! Hej! 1994 öppnade fyra vänner Waynes på Kungsgatan i Stockholm. Ett mysigt kafé med blicken mot omvärlden och rötter i svensk fikakultur. Nyfikenhet var en drivkraft, att ge gästerna nya smaker en annan. Idag finns Waynes i fler än tio länder runt om i världen. Kaféer som drivs av människor som medvetet fortsätter att utveckla din fikaupplevelse. Alltid med ekologiskt kaffe, vällagad mat och nybakat. Välkommen!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Glada medarbetare till matklassiker på Sibylla

Sibylla rekryterar: Glada medarbetare till matklassiker Matklassiker i ny skepnad! Vi söker dig som älskar att ge service i högt tempo och vill vara med och vill bli en ambassadör i restaurangkedjan Sibyllas utveckling. Din viktiga roll blir att möta våra matgäster med glatt humör och god service. I arbetsuppgifterna ingår matberedning, kassaarbete, servering och att hålla rent och snyggt. Vi vet att du med din positiva grundattityd sprider god stämning bland kunder och kollegorna i teamet. Du är noggrann och klarar att arbeta när det blir stressigt. Det är meriterande, men inget krav att du arbetat inom restaurangområdet eller har är tidigare erfarenheter av liknande arbete och/eller kassavana. Du kan göra dig förstådd på svenska. Vi ser fram emot din ansökan redan nu och att hälsa dig välkommen i Sibyllafamiljen. Välkommen Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Vi är idag 138 Sibylla restauranger och 63st Grillkök från norr till söder. Det viktigaste för oss är att våra gäster ”Har det gott!” Vi vill bjuda på nylagad, god mat serverad med värme och med en ambition om att vara Sveriges mest omtycka snabbservicerestaurang. Sibylla-kedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna.

16 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Marketing & Communications Associate to Syncro Group på Syncro Group

Syncro Group rekryterar: Marketing & Communications Associate to Syncro Group About us Syncro Group AB (publ) is a pioneering force in the digital economy, listed on Spotlight in Sweden as SYNC B. We specialize in investing in companies that drive innovation and, in some way or another, are fostering collaboration between people and brands. Our long-term vision is to empower all people to make a living off their passion; we do that by putting scalable tech in the hands of passionate people. We are driven by our core values: People, Passion & Tech. We believe in the transformative power of technology to enable people to pursue their passions and create meaningful connections with brands. This is our “why”, this is the reason we get out of bed in the morning and run to work. Now we are looking for a Marketing & Communications Associate with a “can do” attitude to join our team in Stockholm, is it you? Position Overview As a Marketing & Communications Associate at Syncro Group, you will play a key role in developing and executing marketing strategies to promote Syncro Group and our portfolio companies (Collabs, We Are Cube, Gigger and Happyr). You will be very hands on in the daily operations, and responsible for a broad range of marketing and communication duties. For example, creating engaging and original content that stands out, and implementing multi-channel marketing campaigns to drive brand awareness and engagement. Key Responsibilities - Developing and implementing strategic and effective communication strategies that support the overall goals and promote Syncro Group and the portfolio companies. - Create compelling content for various channels including social media, press releases, email marketing, blogs, and websites - Monitor and analyze marketing performance metrics to optimize campaigns and drive continuous improvement - Collaborate with internal teams and external partners to ensure alignment of marketing initiatives with business objectives Qualifications - Bachelor's degree in marketing & communications, public relations or relevant field - Proven experience in marketing communications or similar role, preferably within a SaaS company - Fluent in Swedish and English, both spoken and written form - Proven experience in creating and execute successful and engaging marketing campaigns in different channels - Experience in analyzing social media data to measure the effectiveness of communication efforts and adapt strategies as needed - Understanding of SEO and Google Analytics - Excellent Communication Skills, both written and verbal, including the ability to communicate clearly and persuasively on social media - High technical competence and proficiency in relevant digital marketing tools, content editing tools, social media platforms and web content management tools, such as SquareSpace. - Knowledge and understanding of specific challenges and opportunities within the industry in which Syncro Group and the portfolio companies operate - It is a big plus if you understand investor relations, and have experience from working with listed companies As a person you have strong collaboration and interpersonal skills, at the same time you have no problem working independently and are self going. You are known for your creative and innovative idéas, as well as your strategic and analytical skills.You are proactive and quickly adapt to changing trends and conditions on social media. You have the ability to prioritize and work effectively in a fast-paced and dynamic environment, where you successfully manage multiple tasks and projects simultaneously, with tight deadlines. Why Join Syncro Group - Opportunity to work with cutting-edge technology and innovative companies. - Collaborative work environment where your ideas are valued and encouraged. - Competitive compensation package. - Office in central Stockholm with a magical view Are you passionate about marketing, communication and ground breaking technology? Then we want to hear from you. Syncro Group AB is a listed company with an aggressive strategy set to own, manage and refine SaaS companies in the new market economy. The portfolio includes companies with SaaS platforms developed with the market's most modern technologies, each of which is self-sufficient and cross-fertilizes other companies in the portfolio. We are expanding rapidly and have a carefully curated team of people who are passionate about innovation and game-changing SaaS platforms. These platforms have the power to revolutionise the way people can choose to work. We encourage, and develop, synergies between our companies as well as our teams. So you’ll have the opportunity to engage with a variety of people and fields such as influencer marketing or the gig economy. Syncro Group is an equal opportunity employer and is devoted to ensuring that the Syncro environment is warm and inclusive to all of our candidates and employees.

15 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Kvalitetsansvarig på Svensk Direktreklam

Svensk Direktreklam rekryterar: Kvalitetsansvarig Om Företaget Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR). Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgrupps selekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning. Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post & Telestyrelsen. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001. Varje helg väntar privatpersoner med förväntan på att våra utdelare ska komma med fina erbjudanden och information från våra kunder. Om Jobbet Till vårt kontor och lager i Halmstad söker vi en till kollega till vårt distributionteam, i rollen som kvalitetsansvarig. Du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta mot individuella och gemensamma mål och att prestera under tidspress. Vi tror att du tidigare har haft jobb med mycket logistik och administration samt kontakt med många människor. Du har goda språkkunskaper (i tal och skrift) i svenska och engelska samt stor administrativ vana och erfarenhet av Office-paketet. Du har B-körkort och gärna tillgång till egen bil. Dina Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är kommunikativ, har lätt för att skapa goda relationer till andra och brinner för service och detaljer. Du har stort kvalitets- och kundfokus med god planerings- och prioriteringsförmåga, har ordningssinne och är noggrann, driven, självgående och levererar. Du ligger steget före och ser till att rycka in där det behövs. Inom vår verksamhet förväntas att du ibland behöver rycka in där det behövs – såsom att packa trycksaker, hämta trycksaker hos kund eller sortera reklam. Därmed behöver du som söker vara prestigelös och förstå och älska att jobba för laget och inte för jaget. Du har ett eget driv och trivs med att jobba i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Samtidigt har du lätt för att hålla ordning och reda och har ett sinne för administration. Uppföljning av produktionens alla led tillsammans med övriga kollegor. Du kommer ha en tät dialog och uppföljning/rapportering till Platschef. Övergripande Arbetsuppgifter - Säkerställa leveranssäkerheten och distributionskvaliteten. - Rekrytering av distributörer, introduktion, arbetsledning samt uppföljning, utveckling och avveckling av distributörer och sorteringspersonal. - Implementera konceptenliga rutiner och processer. - Viss kontakt med kunder, leverantörer och övriga företag inom kedjan. - Kontakt med fastighetsförvaltare och myndigheter. - Planerar och är en del i det dagliga operativa arbetet. Arbetstiden är måndag till onsdag kl. 08.00--17.00. Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till. Du är noggrann med detaljerna samtidigt som du ser helheten. Det är självklart för dig att föregå med gott exempel. Vi söker dig som vill vara den som ser till att leveranserna sker med den precision och kvalitet som speglar vår erfarenhet av direktreklam under 40 år. Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss på Svensk Direktreklam i Halmstad! Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR). Med våra franchisetagare, som är fördelade över hela landet, kan vi hjälpa dig att nå ut till samtliga Sveriges hushåll. Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning. Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post &Telestyrelsen. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Glada medarbetare till matklassiker på Sibylla

Sibylla rekryterar: Glada medarbetare till matklassiker Matklassiker i ny skepnad! Vi söker dig som älskar att ge service i högt tempo och vill vara med och vill bli en ambassadör i restaurangkedjan Sibyllas utveckling. Din viktiga roll blir att möta våra matgäster med glatt humör och god service. I arbetsuppgifterna ingår matberedning, kassaarbete, servering på Sibylla & i Baren som vi driver i samma lokal samt att hålla rent och snyggt. Vi vet att du med din positiva grundattityd sprider god stämning bland kunder och kollegorna i teamet. Du är noggrann och klarar att arbeta när det blir stressigt. Det är meriterande, men inget krav att du arbetat inom restaurangområdet eller har är tidigare erfarenheter av liknande arbete och/eller kassavana. Du kan göra dig förstådd på svenska. Vi ser fram emot din ansökan redan nu och att hälsa dig välkommen i Sibyllafamiljen. Välkommen Vi är en restaurang med flera ansikten. Vi jobba med sibylla som bas men driver också i samma lokal en restaurang med alkoholtillstånd vilket ställer krav på att personal är fyllda 20 år. Då vi är mån om vår personals trygghet så är vi sen mitten av februari en kontantfritt restaurang. Våra arbetstider är attraktiva då vår verksamhet stänger 20.00 alla dagar. Sibyllakedjan består av över 160 restauranger från Ystad till söder i Kiruna i norr. Vi bryr oss om våra gäster, på riktigt. Hos oss står gästen i centrum och vårt bemötande är familjärt och hjärtligt. Vår meny innehåller allt från älskade snabbmatsklassiker till modern snabbmat. Våra gästers upplevelse ska andas vårt motto "Ha det gott" vid varje besök.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Frukostvärdinnor/ värdar med god servicekänsla! på Grinda Wärdshus

Grinda Wärdshus rekryterar: Frukostvärdinnor/ värdar med god servicekänsla! Är du sugen på att träffa nya människor, jobba i ett högt tempo? Du förstår vad god service är och vill du ha en rolig, spännande sommar med varierande arbetsuppgifter i en underbar skärgårdsmiljö? Då är Grinda rätt plats för dig! Vi söker dig som är intresserad av att jobba och utvecklas inom restaurang. Du gillar att tidiga morgnar, tycker om att pyssla om våra gäster och duka upp skärgårdens bästa frukost. Det är mycket viktigt att du har en positiv grundattityd, gillar när det är mycket att göra och att arbeta i team. Självklart så ser du att din viktigaste uppgift är att se till att våra gäster är nöjda och glada. Det är även viktigt att du behärskar svenska & engelska språket väl. Andra språk är meriterande. Grinda är en ö i hjärtat av skärgården utan vägförbindelse. Bara en dryg timmes båtresa från Stockholm, hittar du det stora lugnet och den fina skärgårdsnaturen. Här finns god mat, vacker atmosfär, upplevelser och en god natts sömn. Den vackra naturen och närheten till stan har gjort Grinda till stockholmarnas badparadis. Här finns fina badplatser både vid den södra och norra ångbåts-bryggan, liksom vid Källviken. Skärgårdsstiftelsen äger ön och kan du ströva fritt nästan överallt. Ta en promenad längs den 2,5 km långa ” Grindastigen” förbi öns högsta punkt på Klubbudden. Det mesta av folklivet på Grinda har samlats kring öns södra brygga. Här hittar du t ex gästhamnen, den mysiga hamnkrogen Framfickan, Wärdshuset och strax intill Lanthandeln och Caféet. Grinda Wärdshus AB är en koncern som är består av flera olika verksamheter, så som restauranger, hotell, stugby, utwärdshus med logi, gästhamn och lanthandel. Grinda drivs som ett familjeföretag sedan 25 år tillbaka.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024