PLATSCHEF TILL MOTOR TREND
Nexer Recruit AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du vara med och leda en verksamhet där personlighet, öppenhet och närhet genomsyrar allt vi gör? Hos Motor Trend får du möjligheten att arbeta med Toyota – ett av världens starkaste varumärken – i en bransch som står inför en spännande förändring med elektrifiering och digitalisering i fokus. Vi tror på laganda, engagemang och att skapa en arbetsmiljö där både medarbetare och kunder trivs. OM TJÄNSTEN Som Platschef i Varberg har du det övergripande ansvaret för anläggningen, som omfattar: Försäljning av nya och begagnade bilar Rekonditionering Service- och skadeverkstad Du har helhetsansvaret för anläggningen så som verkstad och försäljning. Tillsammans med teamet arbetar ni för att nå uppsatta mål och driva verksamheten framåt. Förutom att säkerställa resultat är du också en nyckelspelare i att utveckla organisationen, stärka kulturen och kontinuerligt förbättra våra arbetssätt. Du rapporterar till Operativ chef. VEM ÄR DU?Vi söker en engagerad och affärsdriven ledare som älskar att inspirera andra och bygga långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har erfarenhet av ledarskap, gärna inom liknande branscher Har ett affärssinne och drivs av att utveckla både verksamhet och medarbetare Trivs med att skapa relationer och har ett genuint kundfokus Är social, utåtriktad och har energi för att driva förändring Är lyhörd, förtroendeingivande och duktig på att motivera ditt team Har en stark vilja att nå mål, en god förståelse för försäljning och en tävlingsinstinkt Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Har god datorvana och kunskap i Officepaketet Har B-körkort (krav) VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nordiska Motor med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273 för mer information, då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-04-22. Vi ser fram emot att höra från dig! OM MOTOR TREND AB Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard och vi är idag ca 180 medarbetare fördelat på tio orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

86 dagar sedan
Sista ansökan:
18 september 2025
IT PROJECT MANAGER TO NEDERMAN
Nexer Recruit AB
Systemförvaltare m.fl.

Are you passionate about digital transformation and want to be part of shaping the future of technology in a global organization? If so, this is your chance to make a real impact! As our new IT Project Manager, you’ll help bridge the gap between business needs and technological solutions, driving real change in a fast-growing international company. We invite you to share our vision and be part of something truly transformative at our new state-of-the-art office in Helsingborg. Welcome with your application! You willAs part of Group IT, you will collaborate with business stakeholders and other project managers to support a modern technology roadmap aimed at business improvement and increased customer experience. Your day-to-day work includes close collaboration with cross-functional teams across Nederman to drive successful project outcomes. You will be responsible for managing IT projects within areas such as Web, CRM, Commerce, BI, Integration and Collaboration from initiation to completion. Some of your areas of responsibility will include: Develop and maintain project plans, including schedules, budgets, and resource allocation. Be part of driving Lead-to-Order process improvements to strength how Nederman communicates to drive sales. Identify and mitigate project risks and issues Analyze business processes and requirements, identifying areas for improvement and recommending solutions. Prepare and present project status reports to senior management and other stakeholders. Gather and document business requirements, and ensure they are clearly communicated to the project team. You are We believe that you thrive in a change-oriented organization and possess a strong inner drive and self-leadership. Furthermore, you are a motivated team player who brings a positive, co-operative, and knowledge-sharing attitude. You are communicative, responsive, and like to work with a customer and goal focus. You also have good critical thinking skills, a continuous learning mindset, and a strong sense of quality. To be successful in this position, you need to be used to working in a global environment. We also expect you to have excellent verbal and written communication skills in English. You need solid analytical and communication skills to understand business needs and excellent project management skills to drive successful execution. We expect that you have proven experience in project management within IT, preferably from a global organization and within customer-oriented solutions and technology. A strong knowledge of both Agile and phased project methodologies is also needed. Additionally, an Agile, PMP, or PRINCE2 certification is a plus. You should also have a bachelor’s degree in information technology, business administration, or a related field. What we offer youAt Nederman, you are part of a fast-growing international company with sustainability at its core, where your work contributes to efficient production, environmental benefits, and safer workplaces worldwide. Our culture is characterized by employees who care for each other and the planet, demonstrating the courage to act. We value continuous learning and offer extensive opportunities for you to develop your skills and knowledge through our global training platform. At our headquarters in Helsingborg, we are thrilled to have moved into our new world-class facilities. Along with being part of this exciting journey, you will enjoy market-competitive compensation and benefits, including a generous annual healthcare allowance, as well as access to our local canteen, which serves subsidized lunches daily. Apply todayWe are collaborating with Nexer Recruit regarding this recruitment. Please contact recruitment consultant Johanna Värmfors at [email protected], or +46 730 821 230 or Artan Bitiqi at [email protected], or call +46 723 61 28 44 should you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you! About NedermanAt Nederman, we believe our role is to make life better by creating great products and solutions that protect people, planet, and production. With around 2,400 employees, sales offices, and distributors in over 50 countries, production in 13 countries on five continents, with 15 innovation centre and hubs accross the globe, we’re one of the world's leading companies supplying products and solutions in the environmental technology sector, focusing on industrial air filtration. We respect the environment and each other, have the courage to act, and maintain a sustainable customer focus. Listed on Nasdaq Stockholm Mid Cap. We are the Clean Air Company.

86 dagar sedan
Sista ansökan:
18 september 2025
DRIFTINGENJÖR / DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid våra två anläggningar i Helsingborg. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen, där denna tjänst är placerad, är vi ca 30 driftingenjörer/-tekniker som ansvarar för den löpande driften vid Filbornaverket (avfallsförbränning) och Västhamnsverket (pellets), i Helsingborg. Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt – året runt. Varje skift ansvarar för styrning och optimering av vår produktion av fjärrvärme, el och fjärrkyla i Helsingborg. Vi ingår i ett av Sveriges största sammanhängande fjärrvärmenät som sträcker sig från Helsingborg och vidare, via Landskrona, ända ned till Lomma. Vår produktion är under ständig utveckling och just nu pågår förberedande projekt för start av koldioxidinfångning (CCS). Om tjänsten Vi erbjuder dig en spännande tjänst som Drifttekniker/-ingenjör där du kommer att ingå i ett av våra skiftlag med ansvar för drift, övervakning och problemlösning. Vår produktion är komplex och innehåller allt från bränslehantering (avfall respektive träpellets) och drift av våra förbränningspannor, turbiner och rökgasrening samt pumpstyrning för vår fjärrvärmedistribution. Produktionen både styrs och övervakas med hjälp av vårt anpassade styrsystem (800xA från ABB) och rollen innebär även en löpande hantering av driftstörningar och larm som vi dokumenterar i våra olika underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus och Wistbo). Arbetet sker i ett nära samarbete med interna experter (inom drift och underhållsteknik), beredskapsgrupper och olika externa samarbetspartners. Man är lite av en ”spindeln i nätet” och blir naturligt involverad för att säkerställa att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten – gör riskanalyser och förbereder, planerar och administrerar arbetsmiljö- och säkerhetskrav (Heta arbeten, Elsäk). Vi kan lova dig en mycket spännande roll i en verksamhet med en stor teknisk bredd, där du ges stora möjligheter att utvecklas. Tjänsten är omväxlande placerad i kontrollrummen (beroende på säsong/driftsperiod) vid våra två produktionsanläggningar i Helsingborg (Filbornaverket och Västhamnsverket). Du rapporterar direkt till driftchefen, samt till driftledaren för ditt team. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du bör också trivas med ett eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-04-22. Vi ser fram emot din ansökan! Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

87 dagar sedan
Sista ansökan:
17 september 2025
DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid vår anläggning, i Ängelholm. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen i Ängelholm, där denna roll är placerad, är vi 14 personer som ansvarar för den löpande driften av fjärrvärmeproduktionen vid Åkerslundsverkets fyra pannor (Returträ- och Skogsflisförbränning samt Bio-olja). Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt - året runt. Vi befinner oss i en spännande period med flera olika pågående projekt där vi moderniserar och utvecklar vår anläggning. Om tjänsten I rollen som Drifttekniker ingår du i ett skifteslag som ansvarar för drift, övervakning och problemlösning. Driftprocesserna är många; allt från bränslehantering/inmatning och drift/övervakning av våra olika förbränningspannor med tillhörande rökgasrening, till optimering av nivå i ackumulatortank. Vi styr även pumpning/trycksättning av Ängelholms hela fjärrvärmenät. Driften körs och övervakas med hjälp av vårt specialanpassade styrsystem (800xA från ABB) och din och teamets uppgift är att löpande övervaka, styra och optimera (även starta/stoppa) produktionen samt att hantera olika typer av driftstörningar och larm. Som Drifttekniker gör du också löpande ronderingar inom anläggningen och du analyserar, åtgärdar och dokumenterar i våra underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus/API Pro samt Wistbo). Arbetet sker i nära samarbete med dina driftskollegor, underhållstekniker, beredskapsgrupper och externa samarbetspartners. Som Drifttekniker är du ”spindeln i nätet”. Du är delaktig och säkerställer att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten. Gör riskanalyser, förbereder och planerar enligt våra arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner. (t.ex.: Heta arbeten). Vi erbjuder dig en mycket spännande yrkesroll i en verksamhet med stor teknisk bredd där du får mycket goda möjligheter att utvecklas. Tjänsten är placerad vid Åkerslundsverket, i Ängelholm, och du rapporterar direkt till Driftschefen för Åkerslundsverket. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du behöver också trivas med eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort, och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-04-22. Vi ser fram emot din ansökan! Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

87 dagar sedan
Sista ansökan:
17 september 2025
COMPLIANCE MANAGER TO HELLBERG SAFETY
Nexer Recruit AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Hellberg Safety develops, manufactures, markets, and sells hearing protection, face protection, and communication solutions for noisy work environments. We are now looking for a Compliance Manager who will play a central role in the company with exciting future opportunities. DUTIES AND WORK TASKS In this new role, you will be responsible for ensuring that Hellberg Safety's products meet the global market's regulatory requirements. This involves everything from participating in product development and monitoring changes in the external environment, to sharing knowledge internally and representing the company in various forums. Main work tasks To specify which regulations, directives, and standards Hellberg's products must comply with to meet the global market's requirements. For example, RED, FCC, CE, REACH, ROHS. To monitor new requirements and standards affecting Hellberg's products, and to keep the organization informed on an ongoing basis (collaboration with: Product Management, R&D, Quality). To monitor changes in the standards against which our products are currently tested and approved. To develop testing and certification plans for new projects together with the R&D Manager. To maintain already published Declarations of Conformity for the company's products and prepare for new products. To represent Hellberg in relevant product standardization organizations. To coordinate internal and external testing and certifications, and ensure that this is reported and documented in a controlled manner. Travel a few times a year is included in the role (for example, to China, where Hellberg has suppliers). You will work closely with the Quality Manager, Product Manager, and R&D Manager, and report to the CEO (English-speaking). The office is located in Stenkullen, outside Gothenburg. WHO ARE YOU? To succeed in the role, we see that you have: At least five years of professional experience Experience from compliance in electronic product development and manufacturing An engineering degree in electrical engineering or equivalent in electronics, industry, etc. Attention to detail, structured, self going with good communication skills WOULD YOU LIKE TO KNOW MORE? Do you feel that the above sounds interesting and aligns well with your experience and ambitions? Then you are warmly welcome to get in touch. In this recruitment, Hellberg Safety is collaborating with Nexer Recruit. Feel free to contact recruitment consultant Marcus Holhammar via email: [email protected] or phone +46 707 99 11 16 for more information. As selection and interviews are ongoing, we kindly ask you to submit your application as soon as possible. We look forward to hearing from you! ABOUT HELLBERG SAFETY Hellberg Safety develops, manufactures, markets, and sells hearing protection, face protection, and communication solutions for noisy work environments. We primarily target professional users with high demands for quality, performance, and design, operating within the industrial, construction, forestry, and gardening sectors. With Hellberg Safety, you never have to compromise on your safety. Smart features, high comfort, and user-friendly design make it easy to wear your hearing protection all day. www.hellbergsafety.com ABOUT HULTAFORS GROUP Hultafors Group is a house of premium brands, joined by a shared vision: improving how the world works. On group level, our purpose and goal are to be a growth platform for business success by providing a world-class backbone, taking care of all joint systems and processes – so our brands can focus on what they do best – empower professionals with the most durable and high-performing products on the market. Hultafors Group consists of major and specialty brands in two main segments, Personal Protective Equipment and Hardware Solutions. The brands are our pride and main offering to our customers. They drive their own value chain from product development and supply chain to marketing and sales. We believe in creating a positive and motivating work environment characterized by trust, collaboration, and entrepreneurial drive. We build strong relationships, both internally and externally, based on mutual respect and trust. By encouraging collaboration and knowledge sharing, we create an environment where innovation thrives, and complex problems can be solved effectively. Hultafors Group has 1,800 employees and operates in 70 markets worldwide.

93 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
EKONOMIANSVARIG TILL UNIQUE PYROTECHNIC
Nexer Recruit AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett dynamiskt team som producerar spektakulära shower över hela världen? Unique Pyrotechnic AB söker nu en engagerad och driven Ekonomiansvarig som vill vara med och forma sin egen arbetsdag. Vi erbjuder en arbetsplats med härliga kollegor och en chans att utvecklas. Har vi fångat ditt intresse? DIN VARDAGSom Ekonomiansvarig på Unique Pyrotechnic AB kommer du att ha en både operativ och strategisk roll med ansvar för det ekonomiska flödet inom koncernen. Du blir en del av ett team som arbetar för att driva företagets lönsamhet och strategiska framsteg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Personal- och lönehantering Bokföring Hantering av kunder och leverantörer Skatter och moms Vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter VEM ÄR DU? Vi tror att du som lockas av den här tjänsten är en prestigelös person med ett starkt engagemang för att utveckla och driva koncernen framåt. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsorienterad med en god blick för det ekonomiska flödet. Du identifierar dig med sunt förnuft, ödmjukhet, service och innovation. Din kommunikations- och samarbetsförmåga är god och du arbetar alltid med en positiv inställning, framåtanda och energi som du gärna delar med dina kollegor. Du har lätt för att arbeta i olika datorprogram och kan kommunicera väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalifikationer: Erfarenhet av bokföring, löner, skatt och momsredovisning Goda kunskaper i Word & Excel Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska Lägst B-körkort Meriterande: Erfarenhet av Fortnox och Wolter Kunskaper i tyska och franska VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Unique Pyrotechnic med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Unique Pyrotechnic. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected] eller telefon 070 743 41 73. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-03-30. OM KUNDENUnique Pyrotechnic i Götene AB är ett företag som specialiserar sig på att tillhandahålla specialeffekter för scen och event både i Sverige och utomlands. Företaget grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Götene, Västra Götaland. Unique Pyrotechnic är känt för att skapa spektakulära shower och har en stark närvaro inom underhållningsindustrin.

94 dagar sedan
Sista ansökan:
10 september 2025
DRIFTINGENJÖR / DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid våra två anläggningar i Helsingborg. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen, där denna tjänst är placerad, är vi ca 30 driftingenjörer/-tekniker som ansvarar för den löpande driften vid Filbornaverket (avfallsförbränning) och Västhamnsverket (pellets), i Helsingborg. Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt – året runt. Varje skift ansvarar för styrning och optimering av vår produktion av fjärrvärme, el och fjärrkyla i Helsingborg. Vi ingår i ett av Sveriges största sammanhängande fjärrvärmenät som sträcker sig från Helsingborg och vidare, via Landskrona, ända ned till Lomma. Vår produktion är under ständig utveckling och just nu pågår förberedande projekt för start av koldioxidinfångning (CCS). Om tjänsten Vi erbjuder dig en spännande tjänst som Drifttekniker/-ingenjör där du kommer att ingå i ett av våra skiftlag med ansvar för drift, övervakning och problemlösning. Vår produktion är komplex och innehåller allt från bränslehantering (avfall respektive träpellets) och drift av våra förbränningspannor, turbiner och rökgasrening samt pumpstyrning för vår fjärrvärmedistribution. Produktionen både styrs och övervakas med hjälp av vårt anpassade styrsystem (800xA från ABB) och rollen innebär även en löpande hantering av driftstörningar och larm som vi dokumenterar i våra olika underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus och Wistbo). Arbetet sker i ett nära samarbete med interna experter (inom drift och underhållsteknik), beredskapsgrupper och olika externa samarbetspartners. Man är lite av en ”spindeln i nätet” och blir naturligt involverad för att säkerställa att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten – gör riskanalyser och förbereder, planerar och administrerar arbetsmiljö- och säkerhetskrav (Heta arbeten, Elsäk). Vi kan lova dig en mycket spännande roll i en verksamhet med en stor teknisk bredd, där du ges stora möjligheter att utvecklas. Tjänsten är omväxlande placerad i kontrollrummen (beroende på säsong/driftsperiod) vid våra två produktionsanläggningar i Helsingborg (Filbornaverket och Västhamnsverket). Du rapporterar direkt till driftchefen, samt till driftledaren för ditt team. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du bör också trivas med ett eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-03-31. Vi ser fram emot din ansökan! Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

97 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid vår anläggning, i Ängelholm. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen i Ängelholm, där denna roll är placerad, är vi 14 personer som ansvarar för den löpande driften av fjärrvärmeproduktionen vid Åkerslundsverkets fyra pannor (Returträ- och Skogsflisförbränning samt Bio-olja). Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt - året runt. Vi befinner oss i en spännande period med flera olika pågående projekt där vi moderniserar och utvecklar vår anläggning. Om tjänsten I rollen som Drifttekniker ingår du i ett skifteslag som ansvarar för drift, övervakning och problemlösning. Driftprocesserna är många; allt från bränslehantering/inmatning och drift/övervakning av våra olika förbränningspannor med tillhörande rökgasrening, till optimering av nivå i ackumulatortank. Vi styr även pumpning/trycksättning av Ängelholms hela fjärrvärmenät. Driften körs och övervakas med hjälp av vårt specialanpassade styrsystem (800xA från ABB) och din och teamets uppgift är att löpande övervaka, styra och optimera (även starta/stoppa) produktionen samt att hantera olika typer av driftstörningar och larm. Som Drifttekniker gör du också löpande ronderingar inom anläggningen och du analyserar, åtgärdar och dokumenterar i våra underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus/API Pro samt Wistbo). Arbetet sker i nära samarbete med dina driftskollegor, underhållstekniker, beredskapsgrupper och externa samarbetspartners. Som Drifttekniker är du ”spindeln i nätet”. Du är delaktig och säkerställer att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten. Gör riskanalyser, förbereder och planerar enligt våra arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner. (t.ex.: Heta arbeten). Vi erbjuder dig en mycket spännande yrkesroll i en verksamhet med stor teknisk bredd där du får mycket goda möjligheter att utvecklas. Tjänsten är placerad vid Åkerslundsverket, i Ängelholm, och du rapporterar direkt till Driftschefen för Åkerslundsverket. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du behöver också trivas med eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort, och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-03-31. Vi ser fram emot din ansökan! Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

97 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
VMWARE ENGINEER TILL BANKGIROT
Nexer Recruit AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Bankgirot söker enVmWare Engineertill en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. SomVmWare Engineerfår du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din roll Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I rollen som VmWare Engineerkommer du att ansvara för att utveckla och implementera lösningar som säkerställer att våra IT-tjänster och system fungerar optimalt och möter våra affärsmål. Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team där samarbete är nyckeln, och du kommer att arbeta med bådeon-premochmolnbaserade lösningar. Det innebär också att du har möjlighet att bidra till och forma den tekniska arkitekturen och säkerställa att vi håller högsta kvalitet och säkerhet i alla våra lösningar. Huvudsakliga ansvarsområden: Underhålla och implementeraIT-lösningar, integrationer och konfigureringari linje med Bankgirots affärsmål. Ansvara förincidenthantering och defekthantering, samt säkerställa att lösningarna följer säkerhets- och IT-arkitekturprinciper. Bidra tillteknisk dokumentationoch hantera förändringsprocesser inom drift och infrastruktur. Samverka med andra tekniska team för att säkerställa leverans av högkvalitativa IT-tjänster, både interna och externa. Bygga och förbättravirtualiseringsteknikoch säkerställa att våra system är framtidssäkra. Vi söker dig som har Vi söker en person med djup teknisk kunskap inom området för virtualisering, särskilt inomVmWare Cloud Foundation. Du har också god erfarenhet av att arbeta med säkerhet och är van vid att hantera och säkerställa IT-lösningars hållbarhet och kvalitet. Det är också viktigt att du har en akademisk bakgrund inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet, och du trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta medorkestrering, automation och integrationer, samt att du har erfarenhet av att jobba med bådeon-premochmolnbaserade lösningar. Vidare är erfarenhet avLinuxochKubernetes ett plus. Säkerhet är en hög prioritet i rollen, och erfarenhet av exempelvis NSX är meriterande. Ett utvecklande arbete med bra förmåner Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Olivia Simonsson:[email protected]+46 735 029 819 Amanda Eksell:[email protected]+46 707 434 173. Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär. Vi ser fram emot din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer påwww.bankgirot.se

100 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
MARKNADS- OCH KOMMUNIKATIONSCHEF TILL MOTOR TREND
Nexer Recruit AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marknads- och kommunikationschef Motor Trend är en av Sveriges största återförsäljare av Toyota och Lexus. Vi sätter både kunder och medarbetare i fokus och arbetar ständigt med förbättringar. Nu befinner vi oss i en expansiv fas och söker en erfaren och driven marknads- och kommunikationschef som vill vara med och stärka vårt varumärke och vår marknadsnärvaro. I den här rollen får du en nyckelposition i att utveckla vår marknadsföring och kommunikation – både strategiskt och operativt. Din vardagSom marknads- och kommunikationschef på Motor Trend får du ett övergripande ansvar för att utveckla och implementera vår marknadsstrategi, både digitalt och traditionellt. Du leder ett team av konsulter och bygger upp en dedikerad marknadsavdelning. Du ingår i företagets sälj- och marknadsgrupp och rapporterar till den operativa chefen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla och genomföra marknadsstrategier för att öka företagets synlighet och försäljning. Analysera marknadstrender, kundbeteenden och konkurrenter. Planera och genomföra marknadsaktiviteter, inklusive kampanjer, PR och digital kommunikation. Bygga upp och leda ett team av marknadsföringskonsulter och specialister, både internt och externt. Ansvara för interna och externa kommunikationsplaner, inklusive PR, sociala medier och intern kommunikation. Säkerställa att företagets värderingar och filosofi genomsyrar all kommunikation. Stärka företagets varumärke genom strategisk kommunikation, engagerande kampanjer och event. Driva och utveckla digitala marknadsföringsinitiativ, inklusive SEO, sociala medier och digital annonsering. Planera och genomföra marknadsföringsinsatser för nya bilmodeller samt kampanjer som driver försäljning och kundengagemang. Bygga och vårda relationer med externa partners, medier och branschaktörer. Utvärdera marknadsföringsinsatser, analysera resultat och optimera strategier för bästa effekt. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst fem års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation, gärna inom bilbranschen eller liknande. Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av att bygga och leda team. Gedigna kunskaper inom digital marknadsföring och sociala medier. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att ta fram långsiktiga strategier och omsätta dem i konkreta resultat. Förmåga att koppla marknadsföring till affärsmål och följa upp resultat VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nordiska Motor med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273 för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-04-07 Vi ser fram emot att höra från dig OM MOTOR TREND Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard, och vi är idag cirka 180 medarbetare fördelat på tio orter: Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

101 dagar sedan
Sista ansökan:
3 september 2025