AxÖ Consulting AB jobb

Lediga jobb hos AxÖ Consulting AB

Telefonist och Kundservice sommarjobb - Haparanda
AxÖ Consulting AB
Kontorsreceptionister

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge Vi söker inom Responda Group ytterligare kollegor till Haparanda för sommarvikariat med goda möjligheter till fortsatt anställning. Med utbildningsstart inom kort har du nu möjlighet att erhålla en serviceinriktad tjänst i nyligen helt renoverade lokaler på Strandvägen i Haparanda. Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av  inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl.  Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil - Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. - Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra.  - Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Vårt erbjudande Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Responda Group. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling. Anställningsformer Tillträde så snabbt som möjligt och arbete sker dagtid men även kvällar och helger för den som har möjlighet. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.   Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation. Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Ekonomiassistent till kund i Linköping
AxÖ Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. "Har du känsla för siffror, gillar att få saker att flyta smidigt och ser förbättringspotential där andra ser rutiner? Då tror jag att du kommer att trivas i det här uppdraget." - Christian Martinsson, konsultchef, AxÖ Consulting Nu söker AxÖ Consulting en ekonomiassistent till ett konsultuppdrag på ett spännande och tekniknära bolag med verksamhet i Linköping. Här får du möjlighet att bli en del av ett kompetent och engagerat team där ditt öga för detaljer och din vilja att utveckla arbetssätt värdesätts högt. Din framtida utmaning I den här rollen får du arbeta med hantering och bokföring av leverantörsfakturor – en central del av företagets ekonomiflöde. Du blir en viktig kugge i maskineriet, och det dagliga arbetet präglas av både rutiner och variation. Det handlar inte bara om att utföra – utan också om att tänka nytt. Du uppmuntras att komma med förbättringsförslag, lösa problem som dyker upp längs vägen och lyfta avvikelser när det behövs. Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi söker dig som Har en grundläggande ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Du är van att arbeta strukturerat, gillar att ta ansvar och har lätt för att samarbeta. Kunskaper i Agresso är meriterande – men det viktigaste är din vilja att lära och bidra. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Uppdraget sträcker sig över ett år och du blir anställd som konsult via oss på AxÖ Consulting. Du arbetar på plats hos kund i Järfälla. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Christian Martinsson: [email protected]   Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
CAD-ritare till BAE Systems Bofors
AxÖ Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

”Från ritbord till verklighet – här formas framtidens försvar” I Karlskoga finns en lång tradition av teknikutveckling och innovation. Här ligger BAE Systems Bofors – ett företag som utvecklar produkter med hög teknisk precision och där varje detalj räknas. Nu söker de en kollega till sin konstruktionsavdelning. En person som vill ta sina kunskaper i CAD till nästa nivå och samtidigt bidra till något större. Din framtida utmaning Att vara CAD-ritare här innebär mer än att bara arbeta framför skärmen. Det handlar om att vara en del av en större helhet – där varje linje, varje ritning och varje justering har betydelse. Arbetet kretsar kring konstruktion och utveckling av ammunition och tillhörande emballage. Det är ett område som kräver både precision och kreativitet, där lösningar inte alltid finns färdigformulerade – utan skapas i stunden, tillsammans med erfarna kollegor. Som CAD-ritare kommer du att arbeta med enklare mekaniska konstruktioner – ibland från grunden, ibland som ändringar eller förbättringar av något som redan finns. Du får följa en produkt genom hela kedjan: från idé och ritning till tillverkning och test. I nära samarbete med konstruktörer, produktion, inköp och kvalitet blir du en naturlig del av flödet som förvandlar skisser till fungerande teknik. Det här är en miljö där det finns gott om utrymme att växa. Du kommer in med dina kunskaper i CAD och får stöd att bygga vidare – både tekniskt och yrkesmässigt. Inga tidigare erfarenheter inom försvarsindustrin krävs. Det viktiga är att du har viljan att lära, modet att fråga och drivkraften att utvecklas. Här finns kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap, men som också vill höra dina idéer. Kanske har du nyligen avslutat din utbildning inom mekanisk konstruktion. Kanske har du alltid tyckt om att lösa problem och skapa strukturer i 3D. Oavsett vilket, kan detta vara platsen där din resa börjar – och där du får vara med och bygga framtiden, en ritning i taget. Är du den vi söker? För att lyckas i rollen ser vi att du har: - En utbildning inom mekanisk konstruktion, gärna från yrkeshögskola. - Kunskap i 3D-CAD, exempelvis Solid Edge. - Grundläggande förståelse för mekanisk konstruktion. - Förmåga att arbeta strukturerat och ta ansvar för ditt arbete. - Goda kunskaper i svenska och engelska. - Erfarenhet av skärande bearbetning eller montering är meriterande. BAE Systems erbjuder BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i befattningen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med. Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.  Övrigt Befattningen innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet.  Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen. Har du frågor om befattningen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Axel Johansson på AxÖ Consulting; 0733-832885 eller [email protected]  Placeringsort: Karlskoga. Observera att annonsen är publicerad under sommar- och semestertider, vilket innebär längre svarstider än vanligt – vi tackar för ditt tålamod. Fackliga kontaktpersoner: Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586-733 655 Joakim Berg, Unionen, 0586-733404 AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Automationsingenjör till Ovako i Smedjebacken
AxÖ Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Vill du bli en nyckelspelare i ett högkompetent team inom svensk industri? Har du erfarenhet av automation och brinner för förbättringsarbete? Då är det här jobbet för dig. Ovako i Smedjebacken söker nu en erfaren automationsingenjör som vill vara med och bidra till driftsäkerhet, teknikutveckling och ständiga förbättringar i produktionen. Du blir en viktig del av ett engagerat team med stark sammanhållning och hög teknisk nivå. Om rollen Som automationsingenjör hos Ovako i Smedjebacken spelar du en central roll i att säkerställa en stabil och tillförlitlig drift av våra styr- och drivsystem. Du är den vi andra vänder oss till när det kärvar – den som har förmågan att snabbt felsöka, analysera och hitta lösningar vid akuta problem. Ditt arbete är både operativt och utvecklande. Du driver förbättringsarbete, följer upp investeringar och är delaktig i såväl mindre som större projekt. När projektavdelningen färdigställt en ny installation är det du som tar vid och ansvarar för driften av systemen. Rollen innebär också ett nära samarbete med specialistfirmor och att du bistår andra enheter med teknisk expertis. I ditt uppdrag ingår även - dokumentation och hantering av backupper samt hålla styrsystemens funktionsbeskrivningar uppdaterade. Allt arbete dokumenteras och rapporteras i underhållssystemet (API). - att utbilda personal vid nyanskaffad utrustning - felsökningsarbete vid elstörningar Du har också ett viktigt ansvar för säkerheten – om du upptäcker brister som påverkar kvalitet, miljö eller personsäkerhet, har du mandat att omedelbart stoppa produktionen. Tjänsten rapporterar till Patrik Engzell, sektionschef för underhåll i mediumvalsverket. Din profil Vi söker dig som har en praktisk ådra och ett analytiskt sinne. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande, samarbetssam och en god kollega. Din erfarenhet kan variera, men vi tror att du har minst fem års erfarenhet som automationsingenjör eller liknande. Gärna från stål-, processindustri eller liknande. Erfarenhet som programmerare i mindre automationsfirmor kan också vara intressant. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har: - Eftergymnasial utbildning inom automation eller motsvarande - Djup kunskap inom PLC, HMI och DCS - Mycket god förståelse för Siemens system (även ABB är meriterande) - God förståelse för el- och styrsystem - Vana från arbete i underhållssystem - Förmåga att läsa och förstå teknisk engelska - PC-vana och erfarenhet av att läsa/konstruktion av el-scheman - Erfarenhet av IBA är ett stort plus Ovako erbjuder Ovako i Smedjebacken präglas av en kombination av teknisk spetskompetens och en stark gemenskap. Här finns en stolthet över det som produceras och en vilja att ständigt utvecklas. Med ett tydligt fokus på hållbarhet och resurseffektivitet ligger anläggningen i framkant när det gäller klimatsmart stålproduktion. Här blir du en del av en dedikerad organisation som bidrar till en grönare framtid. Som anställd på Ovako blir du med fördel en del av den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härligt kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du: - En tekniskt avancerad miljö där du får arbeta med moderna system och lösningar - Ett erfaret team med stark sammanhållning och högt engagemang - Stor möjlighet att utmana, påverka och förbättra våra processer på riktigt - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande. - Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter. En jämställd arbetsplats Ovako är känt för att vara en arbetsplats med stark gemenskap och en inkluderande företagskultur. I Smedjebacken arbetar företaget aktivt för jämställdhet och mångfald. Information och ansökan I denna rekrytering har Ovako valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Fiddelie Nyvall eller Linda Axäng: - [email protected] - 070 844 61 12 - [email protected] - 079-340 54 42 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Observera att annonsen är publicerad under sommar- och semestertider, vilket kan innebära något längre svarstider än vanligt – vi tackar för ditt tålamod. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Operativ inköpare till tekniktung verksamhet i Järfälla
AxÖ Consulting AB
Inköpare och upphandlare

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Har du erfarenhet av operativt inköp och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara en viktig kugge i produktionskedjan? Då kan det här vara nästa uppdrag för dig. Vi söker nu en inköpare som vill bli en del av ett engagerat inköpsteam inom kategoribaserad upphandling. Uppdraget är på sex månader med goda möjligheter till förlängning, med start i augusti. Du kommer att arbeta på plats i Järfälla tillsammans med både strategiska och operativa inköpare. Din framtida utmaning Som operativ inköpare ansvarar du för att lägga beställningar, följa upp leveranser och säkerställa att både produktion och projekt når sina uppsatta milstolpar. Det kräver att du arbetar kvalitetsmedvetet och flexibelt – och att du är snabb i din kommunikation både internt och med leverantörer. Du kommer ha ett nära samarbete med bland annat planeringsavdelningen och flera olika projektkontor. Rollen passar dig som gillar att arbeta lösningsfokuserat, prestigelöst och nära affären. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Inköp av material och tjänster utifrån planerade behov - Beställning och orderuppföljning - Ta in kostnadsuppskattningar - Hantera leverantörsfakturor - Ge löpande återkoppling till kundansvariga - Bygga och följa upp leverantörsrelationer - Optimera flöden   Låter det som ett uppdrag för dig? Välkommen att skicka in din ansökan! Vi tror att du har: - Erfarenhet av supply chain eller sourcing, gärna som operativ inköpare - Förståelse för vad som styr inköp i en produktionsnära miljö - Förmåga att arbeta självständigt med fokus på leveransprecision - En ansvarstagande och lösningsorienterad inställning   Du trivs i förändring, vågar ta beslut även när inte allt är helt färdigt och drivs av att få saker att hända – både på kort och lång sikt. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Christian Martinsson: [email protected]   Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Material- och Produktionsplanerare till kund i Järfälla
AxÖ Consulting AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Att få ett flöde att fungera är mer än att bara trycka på start. Det kräver överblick, struktur – och inte minst en känsla för detaljer. I den här rollen som material- och produktionsplanerare får du en nyckelroll i att se till att allt från komponenter till färdiga produkter rör sig som de ska genom hela kedjan. Från inköp till färdig leverans. Uppdraget är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting och sträcker sig över 17 månader – perfekt för dig som trivs i ett uppdrag där du får ta ansvar, både i planeringen och i den fysiska hanteringen av material. Det här kommer du att göra Din vardag kretsar kring att hålla koll, ligga steget före och se till att flödet fungerar – både på kort och lång sikt. Du planerar och startar produktionsorder, frisläpper inköpsrekvisitioner och säkerställer att rätt material finns på plats när det behövs. Det handlar också om att hantera inlägg i förråd, spårbarhet, transporter, returer och inventeringar. Det är en praktisk och hands-on roll där du inte bara jobbar i affärssystemet – utan också är en viktig del i det fysiska flödet. Samtidigt finns ett ständigt fokus på förbättring: du bidrar till att utveckla och effektivisera arbetssätt, både inom teamet och i det större logistiska flödet. Här uppskattas personer som ser vad som kan bli bättre – och som vågar ta tag i det. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan! Vem är du? Vi tror att du har erfarenhet av material- eller produktionsplanering, gärna också operativt inköp. Du är van att arbeta i affärssystem – IFS är ett plus – och har ett strukturerat arbetssätt där du gärna tar egna initiativ. Du gillar att se helheten, men glömmer inte detaljerna. Framför allt är du en person som gillar att få saker att hända. Du trivs i samarbetet med andra, men är också självgående och trygg i att ta ansvar för din del i flödet. Har du dessutom ett öga för förbättringar och tycker det är kul att utveckla arbetssätt – då kommer du att trivas extra bra här. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Christian Martinsson: [email protected]   Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan!   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Serviceelektriker till Sandstedts El i Nässjö
AxÖ Consulting AB
Installations- och serviceelektriker

Är du en elektriker som trivs med frihet under ansvar och gillar att lösa problem på egen hand? Vill du bli en del av ett härligt team i Nässjö där du får stort mandat i ditt arbete och chansen att utvecklas tillsammans med ett stabilt och växande företag? Då kan det vara just dig vi söker! Om Sandstedt El Sandstedt El är ett etablerat elinstallationsföretag med rötter sedan år 2000. Med cirka 60 medarbetare fördelade på kontor i Nässjö, Jönköping, Habo och Vimmerby är vi ett tryggt och sammansvetsat gäng som alltid sätter kunden först. Hos oss står arbetsglädje, kvalitet och långsiktighet i fokus – både för våra kunder och våra anställda. Om tjänsten Nu söker vi en engagerad serviceelektriker till vår verksamhet i Nässjö. Här får du arbeta i en positiv och stöttande arbetsmiljö där vi hjälps åt men också litar på att du tar ansvar för dina egna uppdrag. Du får ett stort mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet och goda möjligheter att påverka din egen arbetsdag. Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid, dagtid. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär bland annat: - ROT-arbeten - Nyinstallationer - Felsökning - Kundkontakt - Orderhantering Du arbetar självständigt men är alltid en del av ett team som finns nära till hands. Våra kunder är både privatpersoner och företag, vilket innebär spännande variation och nya utmaningar varje dag. Vi erbjuder dig: - En fin arbetsplats i Nässjö med moderna resurser - Ett bra gäng kollegor som gärna samarbetar och stöttar varandra - Frihet under ansvar – du styr och löser dina uppdrag självständigt - Kollektivavtal och trygga anställningsvillkor - En arbetsgivare som satsar på trivsel och långsiktighet Vi söker dig som har: - Fullgjord elutbildning och ECY-certifikat (krav) Minst 2 års erfarenhet som elektriker - B-körkort (krav) - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift - Ett stort engagemang för kvalitet, kundservice och säkerhet Som person är du serviceinriktad och har en god problemlösningsförmåga. Du är van att arbeta både självständigt och i team. Du gillar variation och tar ansvar för att uppgifterna blir utförda på ett professionellt sätt. Vår arbetsplats präglas av god stämning och vi söker därför dig som också har lätt för att samarbeta och gärna ställer upp för dina kollegor.  Låter det intressant? Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 31 juli 2025. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Linnea Broman. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ekonomi- och Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)
AxÖ Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena.    Dina kommande arbetsuppgifter:  - Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter - Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter - Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet - Kund- och leverantörsreskontra - Löpande bokföring  - In- och utbetalningar  - Stöd vid månadsbokslut  - Avstämningar   - Fakturahantering, påminnelser, inkasso  - Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer  Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel.    VEM SÖKER VI?  Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.   Kvalifikationer  Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift  Meriterande  Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå  VÅRT ERBJUDANDE  Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. VILLKOR  Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.  Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.  Placeringsort: Kalix  Lön och tillträde enligt överenskommelse.     Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:  Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00  Facklig företrädare: Unionen, [email protected]    Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast.  Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/    Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation. Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Konsultuppdrag 50 % – Kundsupport hos Ovako i Boxholm
AxÖ Consulting AB
Företagssäljare

Är du serviceinriktad, lösningsorienterad och trivs med många kontaktytor? Vill du vara en del av en global industrikoncern där ditt arbete gör skillnad varje dag? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Om uppdraget Vi söker nu en konsult till kundsupporten hos Ovako i Boxholm. I denna nyckelroll blir du en central länk mellan kunder, säljbolag, planering och produktion – både nationellt och internationellt. Ditt fokus blir orderflödet från början till slut, med uppgifter som orderläggning, uppföljning och proaktiv kunddialog. Du kommer även att arbeta med att uppdatera kund-, pris- och artikelregister samt hantera administrativa delar kring fakturering och affärssystem. Det är en bred och omväxlande roll där din struktur, flexibilitet och självständighet kommer till sin rätt. Du jobbar på plats varje arbetsdag i Boxholm – nära verksamheten, produktionen och ditt team. Din profil Vi söker dig som har ett starkt servicetänk, är noggrann och gillar att arbeta lösningsfokuserat. Du är van vid att ta egna initiativ och har förmågan att skapa goda relationer internt och externt.  Vi tror att du har: - Erfarenhet av arbete inom kundservice, administration eller liknande - God datorvana, särskilt i Officepaketet - Erfarenhet av affärssystem – gärna iScala (meriterande) - B-körkort (för eventuella resor i tjänsten) - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Tekniskt intresse eller förståelse  Men viktigast är din inställning, vilja att lära och förmåga att samarbeta. Ansökan och information - Plats: Boxholm (daglig närvaro på plats) - Start: I början av augusti - Period: Till 31 december 2025 (möjlighet till förlängning) - Omfattning: 50 % - Konsultuppdrag via: AxÖ Consulting Ansök redan idag via AxÖ Consulting – urval sker löpande! Vid frågor kontakta Linda Axäng via mejl: [email protected] eller ta kontakt med Jennie Lööf: [email protected]  AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Produktspecialister till Elektro Elco/Hide-a-lite
AxÖ Consulting AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du bli en del av ett engagerat team som utvecklar framtidens belysningslösningar? Vi söker nu två Produktspecialister– med olika fokus, men med samma mål: att skapa smarta, hållbara och innovativa produkter som förenklar för våra kunder. Oavsett roll blir du en nyckelspelare i vår produktorganisation, med stort utrymme att påverka och bidra till vår utveckling. Låter detta intressant? Fortsätt läsa! Om rollerna Vi befinner oss i en spännande fas med fortsatt tillväxt och söker därför två nya kollegor till produktavdelningen. Båda rollerna är viktiga kuggar i vårt produktutvecklingsarbete och innebär ett stort inslag av projektledning, tekniskt ansvar och affärsmässigt tänkande – men med olika inriktningar. Den ena rollen fokuserar på kundanpassningar och reservdelar. Här blir du vår expert i skräddarsydda lösningar, där du anpassar och utvecklar produkter utifrån kundens behov. Du ansvarar för att bedöma tekniska och ekonomiska möjligheter för speciallösningar och fungerar som projektledare i nära dialog med våra säljare, produktion, inköp och leverantörer. En annan viktig del av rollen är även att arbeta med sortimentsoptimering av reservdelar – att kontinuerligt utveckla, förfina och effektivisera utbudet.  Den andra rollen har fokus på att utveckla vårt produktområde industribelysning. Du äger och driver dina projekt inom produktutveckling från idé till lansering och arbetar med sortimentsanalyser, tekniska kravställningar och produktförbättringar. Du genomför även varugruppsanalyser och har koll på livscykeln för det befintliga sortimentet, där optimering av lönsamhet är i fokus. Rollen innebär ett nära samarbete med både leverantörer och interna funktioner som inköp, teknisk support och försäljning. Hållbarhet och kvalitetssäkring är viktiga delar av ditt arbete – där du är med och formar produktlösningar som möter både marknadens och framtidens krav. Bra att känna till Hos oss får du verka i en miljö där idéer blir till verklighet, där teknik möter affär och där vi tillsammans skapar produkter som gör skillnad. I båda tjänsterna förekommer ett antal resdagar per år, cirka 20, både inom Sverige och internationellt, främst i samband med leverantörsmöten. Tjänsten utgör en tillsvidareanställning på heltid. Placering på vårt huvudkontor i Bankeryd. Under 2026 flyttar vi till nya, moderna lokaler på Hedenstorp i Jönköping – ett steg vi ser mycket fram emot. Vem är du? Vi söker dig som är en teamspelare rakt igenom och som har ett genuint teknikintresse. Vi tror att du som söker har en bakgrund från belysnings- eller elbranschen. Kanske arbetar du idag som elektriker, produktspecialist, konstruktör eller produktutvecklare? Oavsett bakgrund ser vi gärna att du tidigare arbetat i roller där relationer och projektledning varit viktiga delar, så du känner dig trygg i att hantera flera parallella projekt med olika tidshorisonter. Det du inte redan kan- det lär vi dig! Som person är du nyfiken, engagerad och har ett lösningsfokuserat mindset. Du är trygg i dig själv, jordnära, kommunikativ och handlingskraftig. Du talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska.  Hos oss passar du som gillar när teknik möter affär – och som vill vara med och påverka, både i din roll och i vår gemensamma resa framåt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt dedikerade, härliga team!   Vad vi erbjuder dig När du blir en del av vårt team kan du förvänta dig en inspirerande familjär arbetsmiljö med en rad förmåner. Du kommer att få möjligheten att arbeta med ett starkt varumärke och bli en del av ett härligt team med kunniga kollegor med en positiv arbetskultur. Dessutom strävar vi efter att främja medarbetarnas utveckling och kunskap genom vår interna Hide-a-lite Business Academy. Genom vårt onboardingprogram underlättar vi din integration i organisationen. Hos oss är ditt välbefinnande och framgång av högsta prioritet. Vi ser fram emot att få ta del av dina talanger! Är du flerspråkig eller har andra färdigheter som kan vara till nytta för oss, är det något vi ser positivt på. Vi uppskattar mångfald och ser fram emot att ta del av dina unika styrkor i vårt team. Så, överraska oss gärna med det du har att erbjuda! Om Elektro Elco och Hide-a-lite Vi skapar effektiva och attraktiva belysningslösningar för nordiska förhållanden. Varumärket Hide-a-lite ägs och marknadsförs av Elektro Elco AB. Vår kultur på Elektro Elco definieras av principen "We walk the extra MILE”, där varje bokstav i MILE representerar en viktig aspekt av hur vi agerar och samarbetar. Vi strävar efter att leva dessa värderingar varje dag, och det är genom att gå den extra milen som vi formar en framgångsrik och inkluderande arbetskultur. Vi delar med oss av – och är mottagliga för – varandras erfarenheter och kunskap. Elektro Elco ingår i initiativet ”Vi arbetar för en diversifierad elbransch”. Elektro Elco ingår i koncernen OEM International som är ett av Europas ledande teknikhandelsföretag. Koncernen omsatte 2023 ca 5,1 miljarder SEK och har ca 1 000 anställda. Elektro Elco AB omsatte 2023 ca 520 miljoner SEK och har ca 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Bankeryd med säljkontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025