Skadetekniker

SKADETEKNIKER - Stockholm Är du en driven skadetekniker som trivs med ett varierande jobb där ingen dag är sig lik söker Kents Bilplåt sin nya skadetekniker! Om företaget Kents Bilplåt är en verkstad som är specialiserad på reparation av plåtskador för ett brett utbud av bilmärken, inklusive BMW, MINI, Chrysler, Jeep, Dodge, Lancia och Fiat som de även är certifierade för. Med sin expertis och fokus på plåtskador erbjuder de högkvalitativa och pålitliga tjänster för att återställa fordonens utseende och struktur till sin ursprungliga skick. Med en kombination av erfarenhet och specialisering kan Kents Bilplåt garantera att varje reparation utförs med noggrannhet och professionalism, vilket gör dem till det perfekta valet för bilägare som söker högkvalitativ plåtreparation. Arbetsuppgifter Som skadetekniker på Kents Bilplåt skulle din huvudsakliga uppgift vara att analysera och bedöma skador på fordonens kaross och plåtdetaljer. Din arbetsbeskrivning kan inkludera följande: Skadebedömning: Utföra noggranna inspektioner av skadade fordon för att bedöma omfattningen av skadorna och identifiera vilka åtgärder som krävs för att återställa dem till originalskick Reparationsplanering: Utveckla en plan för hur skadorna ska repareras, inklusive att välja lämpliga verktyg, material och tekniker för att återställa fordonet till sin ursprungliga form Karosseriarbete: Utföra reparationer på fordonskarossen och plåtdetaljer, såsom att rikta, svetsa, slipa och lackera för att reparera skador orsakade av kollisioner eller andra händelser Kvalitetskontroll: Utföra noggranna kontroller av utförda reparationer för att säkerställa att de uppfyller höga kvalitetsstandarder och att fordonet är säkert och estetiskt tillfredsställande för kunden Dokumentation: Noggrant dokumentera alla utförda reparationer och använda företagets system för att registrera arbete och material för framtida referens och spårning Personliga egenskaper och kvalifikationer Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse Relevant utbildning Erfarenhet av arbete med krockskadade fordon Erfarenhet av plåt, plast och svetsarbete. Svetslicenser är meriterande Erfarenhet av ram och riktarbete meriterande Ett gott kundbemötande Körkort B (krav) För att trivas i rollen bör du vara lösningsorienterad, kundfokuserad och ordningsam. Rollen kommer att kräva att du är noggrann och har en hög känsla för kvalité.  Övrigt I denna rekrytering samarbetar Kents Bilplåt med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare André Svartling på [email protected] Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Underhållstekniker - Malmö

Underhållstekniker - Malmö Är du en driven tekniker/ mekaniker som trivs med ett varierande jobb och värdesätter goda utvecklingsmöjligheter? Nu söker Aryzta Bakeries i Malmö en underhållstekniker.   Om företaget ARYZTA Bakeries Nordic AB grundades som ett litet familjeföretag 1915 men var sedan 1998 en del av en amerikansk koncern som heter Fresh Start Bakeries (FSB). År 2010 förvärvades FSB av ARYZTA AG som är en av världens största koncern inom bageribranschen med tillverkning i samtliga världsdelar. ARYZTA Bakeries Nordic AB har två produktionsanläggningar i Sverige (Stockholm och Malmö). ARYZTA Bakeries Nordic AB bakar bröd åt till en del av ledande hamburgerkedjorna i Norden.   Arbetsuppgifter Vi letar efter dig som är utbildad mekaniker eller industrielektriker. En kombination av båda är fördelaktigt. Vi prioriterar praktisk erfarenhet över akademiska examina. Rollen innebär förebyggande underhåll samt att säkerställa smidig produktion. Mekaniskt arbete utgör huvuddelen av arbetsuppgifterna (ca 70/30 gentemot elarbete). Du bör ha minst 2 års erfarenhet som underhållstekniker i produktionsmiljöer. Tidigare arbete inom livsmedelsindustrin och i mindre team är meriterande.   Personliga egenskaper och kvalifikationer Ett brinnande teknik- och mekaniskt intresse. Relevant utbildning (meriterande) Erfarenhet av arbete med fordon och eller maskiner. Du bör kunna arbeta effektivt under stress, snabbt lösa problem och vara villig att lära dig nya saker. En "hands on"-mentalitet är viktig. Grundläggande kunskaper i mekaniska arbeten och pneumatik krävs, inklusive svetsning, borrning, fräsning, demontering, och reservdelsbyte. Om du saknar några av dessa färdigheter är det fortfarande OK för oss.   För att trivas i rollen bör du vara lösningsorienterad, kundfokuserad och ordningsam. Rollen kommer att kräva att du är noggrann och har en hög känsla för kvalité. Vi har en roterande skiftmodell som inkluderar morgon, eftermiddag, nattskift och helgarbete.   Övrigt I denna rekrytering samarbetar Aryzta Bakeries med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Underhållstekniker - Stockholm

Underhållstekniker - Stockholm Är du en driven tekniker/ mekaniker som trivs med ett varierande jobb och värdesätter goda utvecklingsmöjligheter? Nu söker Aryzta Bakeries i Stockholm en underhållstekniker.   Om företaget ARYZTA Bakeries Nordic AB grundades som ett litet familjeföretag 1915men var sedan 1998 en del av en amerikansk koncern som heter Fresh Start Bakeries (FSB). År 2010 förvärvades FSB av ARYZTA AG som är en av världens största koncern inom bageribranschen med tillverkning i samtliga världsdelar. ARYZTA Bakeries Nordic AB har två produktionsanläggningar i Sverige (Stockholm och Malmö). ARYZTA Bakeries Nordic AB bakar bröd åt till en del av ledande hamburgerkedjorna i Norden.   Arbetsuppgifter Vi letar efter dig som är utbildad mekaniker eller industrielektriker. En kombination av båda är fördelaktigt. Vi prioriterar praktisk erfarenhet över akademiska examina. Rollen innebär förebyggande underhåll samt att säkerställa smidig produktion. Mekaniskt arbete utgör huvuddelen av arbetsuppgifterna (ca 70/30 gentemot elarbete). Du bör ha minst 2 års erfarenhet som underhållstekniker i produktionsmiljöer. Tidigare arbete inom livsmedelsindustrin och i mindre team är meriterande.   Personliga egenskaper och kvalifikationer Ett brinnande teknik- och mekaniskt intresse. Relevant utbildning (meriterande) Erfarenhet av arbete med fordon och eller maskiner. Du bör kunna arbeta effektivt under stress, snabbt lösa problem och vara villig att lära dig nya saker. En "hands on"-mentalitet är viktig. Grundläggande kunskaper i mekaniska arbeten och pneumatik krävs, inklusive svetsning, borrning, fräsning, demontering, och reservdelsbyte. Om du saknar några av dessa färdigheter är det fortfarande OK för oss.   För att trivas i rollen bör du vara lösningsorienterad, kundfokuserad och ordningsam. Rollen kommer att kräva att du är noggrann och har en hög känsla för kvalité. Vi har en roterande skiftmodell som inkluderar morgon, eftermiddag, nattskift och helgarbete.   Övrigt I denna rekrytering samarbetar Aryzta Bakeries med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Redovisningsekonom- Motala

Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och vill jobba för ett världsledande företag? Sök tjänsten idag! I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, exempelvis löpande hantering av leverantörsreskontra. Du kommer att avlasta ekonomichefen i den löpande verksamheten. För rätt person finns det möjlighet till utveckling! Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för den löpande redovisningen i koncernen Arbeta med månadsavstämningar/månadsbokslut Medverka vid rapporteringar Medverka i boksluts- och årsredovisningsarbete Framöver delaktig i prognosarbete/budgetarbete och eventuellt viss controlling/uppföljningsarbete Övriga sedvanliga uppgifter som uppstår på en ekonomiavdelning samt förbättringsarbeten Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet (t.ex. på redovisningsbyrå eller redovisningsekonom). Du har goda kunskaper när det kommer till ekonomisystem och är van att arbeta i Excel och Officepaketet. Du bör även ha viss erfarenhet av lönehantering. Du bör ha mycket goda kunskaper i svenska både i skrift och tal. Personlig egenskaper Som person är du professionell och redo att bidra med din kompetens och erfarenhet för att hjälpa till i bolaget samtidigt som du vågar utmana dig själv för att utvecklas. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya organisatoriska strukturer, roller och arbetsuppgifter och du drivs av att arbeta självständigt. Du arbetar proaktivt och lösningsfokuserat och planerar och organiserar ditt arbete väl. Som person är du positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst sätt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vi ber dig skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev där du beskriver varför du är lämplig för tjänsten! Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos vår kund. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på [email protected] Ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lastbilstekniker Linköping

Är du en driven lastbilstekniker? Bli Tage Rejmes Lastvagar AB nya tillskott och sök tjänsten redan idag! Om företaget Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen finns representerad med 25 anläggningar för försäljning, service och reparationer på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare. Tage Rejmes Lastvagnar AB ingår som helägt dotterbolag i koncernen Tage Rejmes Bil AB. Tage Rejmes Lastvagnar AB är auktoriserad återförsäljare av Volvo lastvagnar och bussar. Företaget driver verksamhet i Norrköping, Linköping, Motala och Tranås. Förutom lastvagns- och bussförsäljning bedrivs leasing- och serviceverksamhet samt försäljning av transportutrustning, reservdelar, tillbehör och drivmedel. Företaget omsätter cirka 320 miljoner kronor.   Din framtid  Som lastbilstekniker får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken i Volvos moderna drivlina, men även möjlighet att få känna på gammalt hederligt mekanikerjobb med svett och slägga. Du kommer arbeta med att utföra service och reparationer på lastbilar, bussar, släp samt påbyggnationer. Med hjälp av våra reparationsmetoder och olika program arbetar du även med att felsöka och reparera elsystem. Vi erbjuder även goda utvecklingsmöjligheter bl.a. genom Volvos egen utbildningsskola.  Personliga egenskaper och kvalifikationer Relevant utbildning alternativt tidigare erfarenhet som anses likvärdig Goda kommunikativa egenskaper Gott kundbemötande Systemvana B Körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift C- och D körkort (meriterande) Kompetens inom el, hydraulik, däck eller svets/smide (meriterande) För att trivas i rollen bör du ha ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse. Du bör också vara lösningsorienterad, kundfokuserad och ordningsam. Rollen kommer att kräva att du är noggrann och har en hög känsla för kvalité.  Övrigt I denna rekrytering samarbetar Tage Rejmes Lastvagnar AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vä

26 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Skadetekniker / Lastbilstekniker - Nyköping

Är du en driven tekniker som trivs med ett varierande jobb och värdesätter goda utvecklingsmöjligheter? Nu söker Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB sin nya tekniker i Nyköping! Om företaget Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmeskoncernen finns representerad med 25 anläggningar för försäljning, service och reparationer på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare. Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB ingår som helägt dotterbolag i koncernen Tage Rejmes Bil AB. Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB är auktoriserad återförsäljare av Volvo lastvagnar och bussar. Företaget bedriver verksamhet i Örebro, Nyköping, Askersund, Katrineholm och Lindesberg. Förutom lastvagns- och bussförsäljning bedrivs leasing- och serviceverksamhet samt försäljning av transportutrustning, reservdelar, tillbehör och drivmedel. Företaget omsätter cirka 400 miljoner kronor.   Din framtid Du kommer arbeta på vår skadeverkstad i Nyköping och tillsammans med övriga kollegor möta våra kunder och se till att deras besök i verkstaden blir så kort och korrekt som möjligt.  Rejmes ledord är trovärdighet, skyldighet och ansvar och för oss är det en självklarhet att det ska genomsyra både vår och din vardag. Rejmes Lastvagnar är ett företag i ständig förändring och vi jobbar löpande med förbättringar både för kunden men självklart även för dig som medarbetare. Hos Rejmes blir du en del av Sveriges största servicenätverk som kommer kunna erbjuda dig både kompetens - och personlig utveckling. Personliga egenskaper och kvalifikationer Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse. Relevant utbildning. Erfarenhet av arbete med lastbil eller entreprenadmaskiner. Erfarenhet av plåt, plast och svetsarbete. Svetslicenser är meriterande. Erfarenhet av ram och riktarbete på tunga sidan meriterande. Ett gott kundbemötande. Körkort B (krav), samt C och D är meriterande. För att trivas i rollen bör du vara lösningsorienterad, kundfokuserad och ordningsam. Rollen kommer att kräva att du är noggrann och har en hög känsla för kvalité.  Övrigt I denna rekrytering samarbetar Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected] Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
B2B-säljare

Är du nyfiken på försäljning och vill påbörja din resa mot B2B-försäljning? Har du kanske tidigare testat vatten med försäljning över telefon eller är helt enkelt passionerad för konsten att sälja och vill nu ta dina första steg? Denna spännande möjlighet väntar just på dig! Om tjänsten: Vi letar efter entusiastiska individer i början av sina försäljningskarriärer som vill utvecklas inom B2B-försäljning. Du kommer att få möjlighet att förmedla våra tjänster till företagskunder och ta hand om hela processen, från att identifiera potentiella kunder till att skapa offerter och slutföra avtal. Vem är du? Du kanske har några tidiga erfarenheter inom försäljning, eller så brinner du bara för att starta din karriär inom området. Vi söker dig med en stark drivkraft och en önskan att ständigt utvecklas och bli bättre! Entusiastisk och viljestark Älskar utmaningar och tävlingar Förståelse för kunder och deras behov Känner du igen dig i detta? Säkerställ att du inte tvekar att skicka in din ansökan och ta det första steget mot en spännande försäljningskarriär! Vid frågor är ni varmt välkomna att kontakta amir på [email protected] . Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare med fokus på merförsäljning

Vill du jobba kundtjänst med fokus på merförsäljning? Om Tjänsten Kraftsam söker för kunds räkning en kundservicemedarbetare på heltid som kan ansvara för vår kundservice. Dina Arbetsuppgifter Som kundservicemedarbetare kommer du att ingå i kundservice-teamet som tar hand om dom svenska kunderna. Teamet består av cirka 30 personer med olika bakgrunder, åldrar och personligheter. Det som de dock har gemensamt är deras passion för att hjälpa kunder och att skapa kundrelationer. I korthet så kommer du arbeta med att ge service och vara ansiktet utåt till våra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår: Hantera förfrågningar via telefon och aktivt jobba med merförsäljning Besvara kunders frågor kring faktura samt sköta ärenden kring gods sök, spårning av varor, ordermottagning etc Administrativa arbetsuppgifter kring dessa frågor Detta är en utmärkt möjlighet för dig som uppskattar att arbeta med service, kundbemötande och administration och som vill komma in på ett företag där du kan växa och klättra. Din Profil Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift. Därtill är det av vikt att du har arbetslivserfarenhet från något serviceyrke och därmed vet vad god service innebär. Det är meriterande om du har arbetat med telefonen som främsta arbetsredskap och har telefon vana från kundtjänst eller reception. Som person är du positiv, engagerad samt har känsla för service. Då det kan komma att vara stressigt vid tidpunkter ser vi gärna att du hanterar stress på ett bra sätt samt att du uppskattar att arbeta i ett högt tempo. Du är även en social och kommunicerande person som får kunderna att känna trygghet och tillit. Anställningsform Tillsvidareanställning Typ Heltid, bekväma arbetstider må-fre Vi går igenom ansökningar löpande så vi ser gärna att Ni skickar in Er ansökan omgående. Du söker med CV och ett kort personligt brev om varför du passar för tjänsten. Lycka till!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Account manager

Vi söker följande person Vi söker dig som är en utåtriktad person med eget driv och som är starkt motiverad att uppnå goda resultat i ditt arbete. Eftersom du själv kommer att kunna påverka vilka företag du vill arbeta med är det viktigt att du är initiativrik, har förmåga att tänka strategiskt och kan planera och strukturera ditt arbete. Du ska kunna värva nya kunder men också vårda befintliga. Vi söker dig som • Drivs av högt tempo och att alltid överträffa dig själv • Har förmågan att bygga långsiktiga relationer • Är social, affärsmässig, självgående och strukturerad • Har förmågan att analysera kundens behov och möta upp med lösningar • Du drivs av att hjälpa kund och ser möjligheter i problem • Tidigare erfarenhet inom försäljning • Vill utvecklas i din B2B försäljning • En extra merit om du jobbat inom telekombranschen med goda resultat Vi söker nu nästa toppsäljare som ska ingå i vårt starka säljteam. Som Account Manager består dina uppgifter i att aktivt bearbeta nya samt befintliga kunder för att bidra med hög försäljning. Du kommer besöka kunder runt om Göteborg för att erbjuda it tjänster. Du kommer få en egen dedikerad handledare. Handledaren har flera års erfarenhet inom branschen och dokumenterat hög försäljning. Handledaren kommer stötta dig i arbetet dagligen för att säkerställa att du når dina mål och levererar uppsatt budget. Vi erbjuder dig  • Marknadens bästa lön • Bokade kundmöten • Inga lönetak • Gedigen utbildningsplan • Egen handledare • Fantastiska utvecklingsmöjligheter Vid information är du varmt välkommen att kontakta Amir på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare mot företagskunder

Din nästa utmaning på ett av Sveriges största e-handels företag Brinner du för service! För en kund söker vi nu en engagerad kundservicemedarbetare som ska arbeta med support och handläggning mot företagskunder. Är du den som vi söker? Om Tjänsten Kraftsam söker för kunds räkning en kundservicemedarbetare på heltid som kan ansvara för vår kundservice. Dina Arbetsuppgifter Som kundservicemedarbetare kommer du att ingå i kundservice-teamet som tar hand om dom svenska kunderna. Teamet består av cirka 25 personer som innefattas av både svenska medarbetare samt medarbetare från de övriga nordiska länderna. Arbetsplatsen genomsyras av unga, positiva samt drivna personer och ni kommer att sitta i ett gemensamt öppet landskap. I korthet så kommer du arbeta med att ge service och vara ansiktet utåt till våra kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar främst att besvara företagskundernas frågor och funderingar. I dina arbetsuppgifter ingår: * Hantera förfrågningar via telefon, mail och chatt *Ärendehantering kring faktura, ordermottagning, spårning av varor etc * Administrativa arbetsuppgifter Detta är en utmärkt möjlighet för dig som uppskattar att arbeta med service, kundbemötande och administration och vill vara en del av Nordens största B2B-företag. Din Profil Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift. Därtill är det av vikt att du har arbetslivserfarenhet från något serviceyrke och därmed vet vad god service innebär. Det är meriterande om du har arbetat med telefonen som främsta arbetsredskap och har telefon vana från kundtjänst eller reception. Vidare är det ett stort plus om du har erfarenhet från inkommande eller utgående samtal sedan tidigare. Som person är du positiv, engagerad samt har känsla för service. Då det kan komma att vara stressigt vid tidpunkter ser vi gärna att du hanterar stress på ett bra sätt samt att du uppskattar att arbeta i ett högt tempo. Du är även en social och kommunicerande person som får kunderna att känna trygghet och tillit. Anställningsform Tillsvidareanställning Typ Heltid, bekväma arbetstider- Må-fre Start: 17 oktober eller 31 oktober Vi går igenom ansökningar löpande så vi ser gärna att Ni skickar in Er ansökan omgående. Du söker med CV och ett kort personligt brev om varför du passar för tjänsten. Lycka till!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024