Account manager

Vi söker följande person Vi söker dig som är en utåtriktad person med eget driv och som är starkt motiverad att uppnå goda resultat i ditt arbete. Eftersom du själv kommer att kunna påverka vilka företag du vill arbeta med är det viktigt att du är initiativrik, har förmåga att tänka strategiskt och kan planera och strukturera ditt arbete. Du ska kunna värva nya kunder men också vårda befintliga. Vi söker dig som • Drivs av högt tempo och att alltid överträffa dig själv • Har förmågan att bygga långsiktiga relationer • Är social, affärsmässig, självgående och strukturerad • Har förmågan att analysera kundens behov och möta upp med lösningar • Du drivs av att hjälpa kund och ser möjligheter i problem • Tidigare erfarenhet inom försäljning • Vill utvecklas i din B2B försäljning • En extra merit om du jobbat inom telekombranschen med goda resultat Vi söker nu nästa toppsäljare som ska ingå i vårt starka säljteam. Som Account Manager består dina uppgifter i att aktivt bearbeta nya samt befintliga kunder för att bidra med hög försäljning. Du kommer besöka kunder runt om Göteborg för att erbjuda it tjänster. Du kommer få en egen dedikerad handledare. Handledaren har flera års erfarenhet inom branschen och dokumenterat hög försäljning. Handledaren kommer stötta dig i arbetet dagligen för att säkerställa att du når dina mål och levererar uppsatt budget. Vi erbjuder dig  • Marknadens bästa lön • Bokade kundmöten • Inga lönetak • Gedigen utbildningsplan • Egen handledare • Fantastiska utvecklingsmöjligheter Vid information är du varmt välkommen att kontakta Amir på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare mot företagskunder

Din nästa utmaning på ett av Sveriges största e-handels företag Brinner du för service! För en kund söker vi nu en engagerad kundservicemedarbetare som ska arbeta med support och handläggning mot företagskunder. Är du den som vi söker? Om Tjänsten Kraftsam söker för kunds räkning en kundservicemedarbetare på heltid som kan ansvara för vår kundservice. Dina Arbetsuppgifter Som kundservicemedarbetare kommer du att ingå i kundservice-teamet som tar hand om dom svenska kunderna. Teamet består av cirka 25 personer som innefattas av både svenska medarbetare samt medarbetare från de övriga nordiska länderna. Arbetsplatsen genomsyras av unga, positiva samt drivna personer och ni kommer att sitta i ett gemensamt öppet landskap. I korthet så kommer du arbeta med att ge service och vara ansiktet utåt till våra kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar främst att besvara företagskundernas frågor och funderingar. I dina arbetsuppgifter ingår: * Hantera förfrågningar via telefon, mail och chatt *Ärendehantering kring faktura, ordermottagning, spårning av varor etc * Administrativa arbetsuppgifter Detta är en utmärkt möjlighet för dig som uppskattar att arbeta med service, kundbemötande och administration och vill vara en del av Nordens största B2B-företag. Din Profil Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift. Därtill är det av vikt att du har arbetslivserfarenhet från något serviceyrke och därmed vet vad god service innebär. Det är meriterande om du har arbetat med telefonen som främsta arbetsredskap och har telefon vana från kundtjänst eller reception. Vidare är det ett stort plus om du har erfarenhet från inkommande eller utgående samtal sedan tidigare. Som person är du positiv, engagerad samt har känsla för service. Då det kan komma att vara stressigt vid tidpunkter ser vi gärna att du hanterar stress på ett bra sätt samt att du uppskattar att arbeta i ett högt tempo. Du är även en social och kommunicerande person som får kunderna att känna trygghet och tillit. Anställningsform Tillsvidareanställning Typ Heltid, bekväma arbetstider- Må-fre Start: 17 oktober eller 31 oktober Vi går igenom ansökningar löpande så vi ser gärna att Ni skickar in Er ansökan omgående. Du söker med CV och ett kort personligt brev om varför du passar för tjänsten. Lycka till!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lastbilsmekaniker

Vi söker nu lastbilsmekaniker ! Som lastbilstekniker får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken i Volvos moderna drivlina, men även möjlighet att få känna på gammalt hederligt mekanikerjobb med svett och slägga. Du kommer arbeta med att utföra service och reparationer på lastbilar, bussar, släp samt påbyggnationer. Med hjälp av våra reparationsmetoder och olika program arbetar du även med att felsöka och reparera elsystem. Vi erbjuder även goda utvecklingsmöjligheter bl.a. genom Volvos egen utbildningsskola.  Personliga egenskaper och kvalifikationer Relevant utbildning alternativt tidigare erfarenhet som anses likvärdig Goda kommunikativa egenskaper Gott kundbemötande Systemvana B Körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift C- och D körkort (meriterande) Kompetens inom el, hydraulik, däck eller svets/smide (meriterande) Du kommer att trivas om du: Tycker om varierande arbetsuppgifter som ställer höga krav på teknisk kompetens Gillar att arbeta snabbt och effektivt mot kvalitét och lösningar Är driven och hungrig i ditt yrkesutövande och vill göra skillnad Är serviceinriktad och förstår kundens behov. Vi söker dig som: Är utbildad mekaniker Har erfarenhet av tunga fordon / bussar /lastbilar Erfarenhet av elarbete är meriterande. Kan arbeta både självständigt och i grupp Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att maila till [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Försäkringsförmedlare

Vårt team som jobbar med försäkringsförmedling behöver förstärkning. Vi söker därför dig som vill arbeta med att tillgodose privatpersoners behov av ett bra försäkringsskydd.           Arbetsbeskrivning Som försäkringssäljare arbetar du med information och rådgivning, du hjälper våra kunder att hitta rätt försäkringslösning. Arbetet sker i en tempofylld och stimulerande miljö med telefonen som redskap. Vi jobbar i team där engagerade ledare ger dig stöd och möjlighet att utvecklas  Dina egenskaper: Vi söker dig som är engagerad, social och tävlingsinriktad. Du är driven, positiv och lyhörd, dessutom kan du uttrycka dig mycket väl i tal. Du är målmedveten och VILL lyckas. Tidigare erfarenhet av försäljning inom försäkringsbranschen är inget krav men du måste ha drivet och viljan att utvecklas    Vi erbjuder dig: Utbildning till diplomerad försäkringsförmedlare Goda möjligheter att utvecklas vidare i ett snabbt växande företag. Fast lön plus provision med stora möjligheter att påverka din lön.  En härlig teamkänsla och daglig coachning  Vi ger dig all tänkbar säljutbildning fortlöpande under din anställning. Vill du utvecklas med oss? Vill du arbeta på en härlig arbetsplats där vi alltid strävar efter fantastiska resultat, glädje och god teamkänsla? Då är Gold Oak rätt arbetsplats för dig! Arbetstid:Heltid: Måndag - fredag 9-17 Lön: Fast timlön plus bonus. Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Account Manager inom IT

Vi söker en säljare med huvuduppgift att utveckla nya kunder, men också vara med och utveckla företaget och befintliga kunder. Din huvudroll blir att fokusera på försäljning av IT-lösningar till små & medelstora företag i Göteborg. I rollen förväntas du inspirera och utmana företag inom IT. Du kommer att boka och utföra möten med nya & befintliga kunder där du på djupet kommer ta reda på vad det är våra kunder faktiskt gör om dagarna. Förstå vad deras mål med sin verksamhet är, och slutligen hjälpa kunden att nå sina mål med hjälp av vår konsultering och våra tjänster. Med bra stöd, utbildning och tydliga tjänstepaketeringar skapar vi goda förutsättningar för dig att lyckas. Vi erbjuder dig: Bra underlag för att bära ut bra tjänsteerbjudande till marknaden Bredda och utveckla affären hos befintliga & nya kunder Ett omväxlande arbete med en tydlig utvecklingsplan Kontinuerlig utbildning, både internt & externt, inom försäljning, produkter & tjänster Ett kul gäng att dela din vardag med, det är viktigt för oss att trivas på jobbet och lyfta varandra Vi ser gärna att du är: Lyhörd och lyssna på våra befintliga & nya kunder och upptäcka nya behov Vi vill att våra kunder ska beskriva en säljare från Gibon som engagerad, pålitlig och närvarande Intresse för IT och digitala lösningar Är i början eller mitten av din säljkarriär Krav: B-körkort Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av B2B-Försäljning Vid frågor kontakta [email protected] , Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Account manager

Vill du påbörja din säljkarriär eller jobbar du med sälj idag och är sugen på att jobba mot befintliga och nya kunder? Du har en central roll i vår kunds verksamhet och är drivande i att hjälpa våra kunder till bättre villkor och lösningar. Du kommer du få alla verktyg för att utvecklas inom både service och sälj. Du kommer ingå i ett energiskt, glädjefullt och innovativt team som är oerhört drivna för att göra det bästa för kunderna. Vi har roligt, samarbetar och förbättrar våra tjänster och vår kundupplevelse varje dag! Rollen innebär:  ·       Uppsökande av befintliga företagskunder samt Nykund ·       Göra behovsanalyser, pedagogiskt utbilda och rådge våra kunder över telefon för att se till att varje kund hittar rätt typ av avtal och det bästa erbjudandet Vem är du? ·       Du är social, positiv, driven och en ansvarstagande person. ·       Du drivs av att hjälpa andra, och att vara en del av ett team ·       Du har sannolikt en bakgrund från att jobba med kundtjänst eller försäljning över telefon, eller annan motsvarande kundkontakt  ·       Du gillar och har vana av att prata med konsumenter över telefon samt har lätt för att förstå behov och komma med lösningar. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Göteborg Du söker med CV och personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
3rd Line Specialist

Nu söker vi en 3rd Line Specialist till vår kund i Sollentuna. Sök tjänsten idag! Om företaget Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. De är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa deras kunder att hushålla med deras gemensamma resurser. De erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet. Genom åren har de har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. De mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I deras mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar. Sedan starten 1995 har de samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar de upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen. Infometric’s huvudkontor är placerat i Sollentuna och de är omkring 55 anställda.  Om tjänsten Som specialist på tredje linjen kommer du att fungera som en länk mellan andralinjen och utvecklingsteamet. Den ena delen av tjänsten består av att hjälpa kunder och användare med din expertis inom mätteknik på ett effektivt och smidigt sätt. Du kommer att bistå med avancerad teknisk support genom att felsöka och lösa komplexa IT-incidenter samt tillhandahålla korrekt underlag till utveckling för vidare hantering. Den andra delen är att säkerställa att Infometrics egenutvecklade AMR-system har en smidig och effektiv drift.  I rollen kommer du att tillhöra en funktion inom företagets utvecklingsavdelning. Vi söker dig som Avslutad gymnasieutbildning inom exempelvis IT, teknik eller el. Tidigare erfarenhet av mätteknik och/eller fastighetsautomation. Flytande svenska i både tal och skrift. Engelska på gymnasienivå. Vi ser gärna att du bor på norra sidan av Stockholm. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara en strukturerad och noggrann person som är skicklig på att prioritera dina arbetsuppgifter rätt. Då rollen innefattar kundkontakt ser vi att du är en social person som trivs med att leverera god service. Vidare bör du vara pedagogisk i ditt sätt att kommunicera med kunder. Övrigt Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos vår kund. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på [email protected] Ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Skadetekniker - Örebro

SKADETEKNIKER - ÖREBRO Är du en driven tekniker som trivs med ett varierande jobb och värdesätter goda utvecklingsmöjligheter? Nu söker Tage Rejmes Bil AB sin nya skadetekniker! Om företaget Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen finns representerad med 25 anläggningar för försäljning, service och reparationer på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare. Tage Rejmes i Örebro Bil AB ingår som helägt dotterbolag i koncernen Tage Rejmes Bil AB. Företaget säljer Volvo, Renault och Dacia person- och transportbilar, bedriver leasing, skadecenter, serviceverksamhet samt försäljning av reservdelar, tillbehör och drivmedel. Dessutom driver vi Hertz biluthyrning. Företaget har ca 160 anställda och finns representerat i Örebro, Askersund. Din framtid Du kommer arbeta på vår skadeverkstad i Örebro och tillsammans med övriga kollegor möta våra kunder och se till att deras besök i verkstaden blir så kort och korrekt som möjligt.  Rejmes ledord är trovärdighet, skyldighet och ansvar och för oss är det en självklarhet att det ska genomsyra både vår och din vardag. Tage Rejmes Bil AB är ett företag i ständig förändring och vi jobbar löpande med förbättringar både för kunden men självklart även för dig som medarbetare. Hos Tage Rejmes blir du en del av Sveriges största servicenätverk som kommer kunna erbjuda dig både kompetens - och personlig utveckling. Personliga egenskaper och kvalifikationer Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse Relevant utbildning Erfarenhet av arbete med krockade fordon. Erfarenhet av plåt, plast och svetsarbete. Svetslicenser är meriterande Ett gott kundbemötande Körkort B (krav), samt C och D är meriterande Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består i att reparera alla typer av skador; plåt, glas och plastarbeten på de bilmärken som vi representerar. Det är meriterade om du har vana av att arbeta med struktur och riktbänksarbeten. Våra arbetssätt bygger på att du har god datorvana då vi jobbar digitalt genom vår process, som stämplas och dokumenteras i programmen Cabas och Cabplan. Felkodsavläsning och programmering är också viktiga delar som kräver datorvana. Rejmes satsar på att ligga i framkant vilket innebär att du kommer att få en gedigen utbildning på de bilmärken vi hanterar på skadecenter. För att matcha profilen har du/är du: har tidigare erfarenhet av plåt och/eller lackeringsarbeten. strukturerad och gillar att leverera kvalitet och resultat har initiativförmåga och uppskattar eget ansvar en lagspelare som har lätt för att kommunicera. Övrigt I denna rekrytering samarbetar Tage Rejmes Bil AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected] Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Supply Chain Administrator

Är du en stjärna på SAP? Nu söker vi Supply chain administratör! Vi söker nu åt kunds räkning en engagerad och noggrann Supply Chain Administrator med erfarenhet av att arbeta i SAP. I rollen som Supply Chain Administrator kommer du att vara en central del av leveranskedjan och ansvara för att effektivisera och koordinera logistiska processer. Tjänsten är ett vikariat fram till januari 2025 på heltid. Är du rätt person för jobbet? Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats i ständig förändring mot det bättre, där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter ytterligare en kreativ, ambitiös och kommunikativ kollega. Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i SAP. Vi ser gärna att du Har hanterat och övervakat orderprocesser i SAP-systemet Minst 2 års erfarenhet av arbete med SAP inom supply chain eller logistik Har koordinerat leveranser och transporter i samarbete med leverantörer och logistikpartners Har uppdaterat och underhållit masterdata och produktinformation i SAP Har analyserat och optimerat lagerhållning och leveransflöden Har upprätthållit goda relationer med leverantörer och interna avdelningar Har god datorvana Har goda kunskaper i Officepaketet Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift Har en stark analytisk förmåga och god systemförståelse Har en god kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i team Relevant utbildning inom logistik, supply chain management eller liknande Personliga egenskaper: Strukturerad och noggrann Proaktiv och lösningsorienterad Flexibel och anpassningsbar i en föränderlig miljö God samarbetsförmåga och serviceinriktad Vi erbjuder: En spännande och utvecklande roll i ett framgångsrikt företag Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor Har du de egenskaper vi efterfrågar så vill vi att du genast ansöker med ett CV och personligt brev. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Bussmekaniker

Vi söker Bussmekaniker till Skellefteå! I din roll är det avgörande att alla arbeten utförs på ett professionellt sätt med hög kvalitet och utmärkt service. På vår verkstad kommer du att arbeta i ett positivt team där du rapporterar till vår verkstadschef som leder det dagliga arbetet, tillsammans med andra erfarna busstekniker. Vi värdesätter samarbete och ser fram emot att du bidrar till en positiv arbetsmiljö. Som bussmekaniker kommer du att arbeta med allt från service till avancerad felsökning, diagnos och reparationer. Du har ett stort eget ansvar för att arbeta strukturerat och självständigt. Hos oss råder en familjär stämning och du kommer att ha goda möjligheter att påverka din arbetsdag och personlig utveckling. Vi ser våra medarbetare som vår främsta tillgång och strävar efter att erbjuda de bästa förutsättningarna för både karriär och personlig tillväxt. Du kommer att trivas om du: Tycker om varierande arbetsuppgifter som ställer höga krav på teknisk kompetens Gillar att arbeta snabbt och effektivt mot kvalitét och lösningar Är driven och hungrig i ditt yrkesutövande och vill göra skillnad Är serviceinriktad och förstår kundens behov. Kvalifikationer: Erfarenhet av att självständigt felsöka med datorer samt diagnosverktyg Kunna utföra servicearbeten och reparera tyngre fordon. Ha en mycket god kunskapsnivå av fordonsteknik.  AC -Certifiering klass V Svenska flytande + skriva svenska i felrapportering Körkort minst klass B Vi erbjuder dig bra förtjänst- och utvecklingsmöjligheter och en god arbetsmiljö. Anställningen innebär en sysselsättningsgrad på heltid. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till [email protected] alt på telefon 0707770288

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024