Infrastructure Support Technician till välkänt industriföretag i Linköping!

A-hub öppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR. A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka! Just nu söker vi en Infrastructure Support Technician till vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping. OM ROLLEN I rollen som supporttekniker till vår kund löser du avancerade ärenden tillsammans med dina kollegor. Du kommer ingå i ett sammansvetsat agilt team och arbeta brett med bland annat Windows client infrastructure, fysisk desktop development, Operativsystem och arkitektur, SCCM, AD, PowerShell och IAC. ÖNSKADE KVALIFIKATIONER För att passa och trivas i rollen har du: - Erfarenhet av Windows client infrastructure och fysisk desktop development. - Förståelse för windows 10 och windows 11 operativsystem och arkitektur - Erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell och Group policy - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Utöver detta tror vi att du drivs av att lösa problem. Du är analytisk, kommunikativ samt samarbetsvillig. Du trivs bra med att arbeta i team och är van vid att arbeta agilt. Du har också en god förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt. Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet av Infrastructure as code (IAC) - Kompetens inom Terraform för automatisering och hantering av infrastruktur - Förståelse för versionshantering i GitHub och GitLab - Erfarenhet av Microsoft Intune för klienthantering och säkerhetspolicyer För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde. VI ERBJUDER Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag. Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester. ÖVRIG INFORMATION Placering: Linköping Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på [email protected] eller Alice Lindell på [email protected] Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! OM A-HUB GROUP A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna. A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Power BI Developer

Are you passionate about transforming raw data into actionable insights? Do you excel in creating compelling visual reports that drive informed decision-making? Our client in Ludvika is seeking a talented and driven Power BI Developer to spearhead the evolution of our data-driven solutions. Your role As a Power BI Developer, you'll be instrumental in crafting intuitive data models, designing interactive visualizations, and developing BI solutions that propel our clients business forward. Your insights will empower our clients teams to make informed decisions, driving efficiencies and innovation across their organization. Key responsibilities - Identify business requirements within BI and create data models to transform raw data into meaningful insights. - Develop interactive visual reports and dashboards using Power BI. - Analyze data and present it in a clear manner within reports to facilitate decision-making. - Develop and document charts, explaining algorithms, parameters, models, and relationships. - Implement Power BI solutions and drive the development of BI solutions at OBB. Background and requirements - 2-5 years of experience within the Power BI environment, with a proven ability to implement solutions and create user-friendly dashboards. - Strong knowledge in data engineering, ETL processes, and data warehousing is advantageous. - Self-driven, motivated, and capable of working effectively both independently and in a team. - Fluent in English is a requirement, and knowledge of Swedish is desirable but not mandatory. Other Location: Ludvika Employment type: You will work as a consultant for 12 months before you have the opportunity to transition to employment with our client.

2 februari 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Elkraftsprojektör till Sweco

Vill du utvecklas i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner? Vi erbjuder dig att bli del av en enorm kunskapsorganisation med Nordens ledande teknikspecialister och en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling. Om företaget Sweco är Europas ledande teknikkonsultbolag med 21 000 ingenjörer och experter globalt varav 6 500 i Sverige. Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer genom en leverans av kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur, för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar. Stockholmskontoret ligger på Kungsholmen där ca 3 000 personer arbetar, inklusive tre grupper inom Elkraft, som nu söker nya kollegor. Grupperna består av runt 50 medarbetare med olika erfarenhetsnivåer som tillsammans har både en bredd och ett djup på kompetens vilket gör att man kan ta sig an olika uppdrag och frågor. Du kan i denna roll förvänta dig mycket stöd, samarbete samt erfarenhetsutbyte från dina kollegor. Niclas Ragnarsson (https://www.linkedin.com/in/niclas-ragnarsson-1489908b/), Stefan Jansson och Johan Linterius (https://www.linkedin.com/in/johan-linterius-0536181/) är ledare för grupperna, och du blir en del av den grupp som bäst matchar din profil. Dessa tre gruppchefer har lång erfarenhet i branschen och driver ett ledarskap som bygger på välmående hos medarbetarna med god arbetsmiljö och gemenskap. En av konsulterna som arbetar som projektör i dagsläget, beskriver Sweco: Detta är en av de bästa arbetsplatserna jag varit på. Jag uppskattar prestigelösheten, "vi"-känslan, samt att det är jordnära och högt i tak på samma gång." Läs mer om Sweco här. Hos Sweco erbjuds du: - Goda möjligheter till ständig kompetensutveckling i en kultur där lärande uppmuntras. - Att tillhöra ett team med högt i tak och en ledare med fokus på din utveckling. - Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar. De flesta väljer att arbeta från kontoret dagligen, för bästa samarbete i gemensamma uppdrag och trivseln inom gruppen. Tjänsten är ett konsultuppdrag och du blir anställd hos A-hub men arbetar hos Sweco. Målsättningen är en överrekrytering efter avtalad tid, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Om tjänsten I din roll som Projektör hos Sweco kommer du bland annat att arbeta med projektering, projektledning och att rita upp planer i MicroStation. Din erfarenhet, kompetens och ditt intresse avgör vilka uppdrag och arbetsuppgifter du kommer att arbeta med. Du kommer att bli del av ett team av experter och arbeta med den senaste tekniken i kunders projekt. Projekten varierar från mindre till större multidisciplinära projekt och spänner över projektens olika faser. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Rita upp och projektera i MicroStation i uppdrag åt Swecos kunder - Projektering inom 0,4-400 kV - Samordna team för att säkerställa att projekten flyter på smidigt och effektivt - Löpande kontakt med kunder och underleverantörer genom möten och ge teknikstöd för att stärka kundrelationer - Kvalitetssäkra att projekten håller standard, samt att behov och förväntningar uppfylls - Delta i Swecos utveckling inom elkraftområdet Tjänsten passar dig som har antingen har ett par eller flera års erfarenhet inom området och vill ta nästa steg till en konsultroll där du både får arbeta i en bredd av projekt men samtidigt får bra stöd från den interna organisationen. Vi söker dig som har - En bakgrund inom elkraft eller elektroteknik genom eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - 2 års erfarenhet inom området, gärna som projektör, alternativt att du arbetat som beredare, projektledare eller liknande innan - Erfarenhet av att jobba i MicroStation eller AutoCad - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då språket används dagligen Det är meriterande om du har erfarenhet av beräkningsprogram som NetBas, Netcall, El-Vis eller liknande samt har B-körkort. För att både trivas och lyckas i rollen som Elkraftsingenjör ser vi att du som person är strukturerad, serviceinriktad, orädd och har en god samarbetsförmåga. Du har förmågan att följa de rutiner och strukturer som finns men kan samtidigt bygga upp dessa själv vid behov. Att göra kunden nöjd genom goda relationer är viktigt för dig och du är trygg i dig själv i mötet med nya människor. Slutligen kommunicerar du med dina kollegor och ser till gruppens och organisationens bästa i det arbete du utför. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till ev. uppsägningstid - Omfattning: Heltid, inledande konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet - Placering: Stockholm/Uppsala - Arbetstider: Kontorstider med flex och komp Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och Swecos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går via A-hub. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Observera att vi lägger stor vikt på din motivering och ditt intresse för tjänsten. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Andrea Karthäuser.

1 februari 2024
Sista ansökan:
20 juli 2024
Service Owner IT Workplace for Polypeptide

We are looking for a Service Owner IT Workplace for Polypeptide with an added focus on Business Software. Polypeptide Group is one of the world’s largest and most successful companies specializing in the manufacturing of therapeutic peptides and related compounds for research and pharmaceutical applications. The peptides they produce are part of several different pharmaceutical products and through their work, they are improving the quality of life for many people around the world. Polypeptide Group is constantly growing and as part of this process, they are also able to offer their employees a dynamic and stimulating workplace with great opportunities to grow. The company has production facilities in Sweden, USA, Belgium, Switzerland, France and India with its head office located in Zug, Switzerland. After having gone public in 2021, now listed on the SIX, Swiss Stock Exchange, they are seeking to strengthen their Global IS/IT capabilities with someone for the position of Service Owner in the Global Services & Operations team with a particular focus IT Workplace and Business Software. This is a role where you will contribute with your expertise in lifecycle management for hardware and licensing as well as change and release management in a varied environment including both shopfloor/production and enterprise. Global IS/IT is a global organization dedicated on supporting the business with everything from strategy execution to operational delivery. As Service Owner, you will be an essential part in a team, building the foundation for Polypeptides services. You are a technically skilled administrator and coordinator with advisory skills and an eye for business value creation. You enjoy interacting with the Business focusing on reliability/predictability, efficiency and productivity. The position is based in Malmö, but your responsibility will be global. You report to the Manager for End-User Services. MAIN RESPONSIBILITIES - Manage and support the global IT Workplace and Software service and ensure that it meets the needs of our coworkers. - Life cycle management of the Services you are responsible for. - Have an architecture, life cycle and efficiency overview to secure global maintenance. - Provide technical expertise of all aspects of the services through its life cycle. - Responsible for IS/IT documentation for the services, ensuring that documentation is up to date and compliant with PolyPeptides QMS, GMP and GAMP. - Participate in work of the setting the Global IT-roadmap. - Manage contact with our vendors to idetify their roadmaps and operationally manage the service contract. - Gather and manage requirements with internal business stakeholders and end users. - Developing and reporting on SLA metrics and KPI´s for services. - Ensure Global IS/IT operation on a day to day basis and is technical responsible for the administration, maintenance and support of the services. - Participate in projects related to your service to ensure delivery and expectations. PREVIOUS EXPERIENCES AND COMPETENCE THAT ARE MERITORIOUS - An academic degree in any related field. - At least 3 years of professional experience in a similar role within ITWP/Client infrastructure. - Experience in working with outsourced IT service delivery from either side (customer/supplier). - Previous experience working within an international matrix organization is an advantage. - Previous experience working within life science/pharmaceutical is a merit. - Fluent verbal and writing skills in English. Knowledge in Swedish is meritorious. TO BE SUCCESSFUL IN THIS ROLE, WE BELIEVE YOU TO HAVE THE FOLLOWING SKILLS - Able to adapt to changing circumstances. - Strong communicative and collaborative skills - A fast and eager learner. - Great at planning and structure. - Result oriented. - Self-motivating. We hope that we have caught your curiosity and look forward to your application. OTHER INFORMATION Start: Per agreement Location: Malmö, Sweden This recruitment process is handled by A-hub and on Polypeptide´s request, all inquiries regarding this position will be handled by A-hub and Gerald Boakye.

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Biträdande Fältgeotekniker till WSP

BITRÄDANDE FÄLTGEOTEKNIKER TILL WSP Tänk att varje dag få starta dagen med att ta ett kliv ut i naturen, stanna upp och känna doften av daggen som lättar från gräset. Att dessutom få spendera den absoluta majoriteten av sin arbetsdag ute i det fria och att i detta arbete både få planera för och vara delaktig i till exempel framtida infrastrukturprojekt är något unikt. Du kommer i rollen som biträdande fältgeotekniker få möjligheten att se miljöer som väldigt få får se och samtidigt lära dig ett unikt och väldigt intressant yrke. OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Med över 55 000 medarbetare världen över erbjuder man tjänster för en hållbar samhällsutveckling. WSP Samhällsbyggnad har en bred inriktning inom hela samhällsbyggnadssektorn, från vägar och järnvägar till kontor och industri i alla faser som utredning, planering, projektering, byggande och förvaltning. Nyckeln till framgången hos WSP ligger i deras medarbetare, där man lägger stor vikt vid kompetens- och teknikutveckling och där medarbetarna bidrar med idéer och kompetens som skapar nya lösningar och affärsmöjligheter. Fältteamet utgörs av medarbetare som i lag om minst två utför geoteknisk borrning och inmätning. Hit söker man nu dig som vill arbeta som Biträdande Fältgeotekniker och verka ute i naturen. Du tycker om att arbeta fysiskt ute i det fria, oavsett månad på året, du brinner för upptäcka nya platser och vi kan lova dig att den ena dagen inte är den andra lik. Du kommer att bland annat göra inmätningar, sonderingar och göra provtagningar av mark både i vått och torrt. Läs gärna mer om WSP här (https://www.wsp.com/sv-SE/vilka-vi-ar). DU ERBJUDS: - Att arbeta för ett starkt varumärke och en arbetsgivare som står för en hållbar samhällsutveckling. - Möjligheten att kombinera fysiskt arbete med administration. - Ett gediget introduktionsprogram som ger dig grunderna i arbetet och som sträcker sig över 1 år. EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER: - Använda olika tekniska fältmetoder för att få fram de indata som behövs för det specifika projektet. - Sondering och provtagning med hjälp av borrbandvagn, okulärbedömningar av jordarter. - Installation av grundvattenrör för observation och provtagning. - Hantering av insamlade data - Utsättning och inmätning av undersökningspunkter med hjälp av GPS-utrustning. - Röjning av terräng i natur för att underlätta framdrift. KRAV Rollen kräver inga direkta förkunskaper av liknande typ av roll, däremot så vill vi se att du: - Har ett stort intresse för rollen så som den är beskriven och en vilja att arbeta praktiskt i fält kombinerat med en mindre del administrativt arbete. - Har möjlighet till resor och övernattningar i tjänsten. - Har B-körkort - Har avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknikinriktning. - Besitter god datorvana. - Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR: - C- eller BE-körkort. - Tidigare arbetserfarenhet inom fältgeoteknik eller mekanik. - Kunskap inom GIS. SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR: - Ett starkt teknikintresse. - Nyfiken och arbetsvillig. - Handlingskraftig. - Prestigelös. - Händig. PRAKTISK INFORMATION Start: Omgående, med beaktning för eventuell uppsägningstid. Anställningsform: Konsultuppdrag med potentiell överrekrytering till WSP på sikt. Arbetstider: Ordinarie arbetstider 7-16, dock med förekommande övertid vid behov. Plats: Örnsköldsvik med omnejd. Resor: Regelbundna resor sker i regionen företrädesvis, men även resor runtom hela Sverige kan förekomma beroende på vart WSP har uppdrag belagda. Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
IT-tekniker till UCS IT Solutions!

Drivs du av att utvecklas och ständigt lära dig om nya tekniker? Trivs du i en miljö där du får chansen att ta eget ansvar, visa driv och servicevilja? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions - ett innovativt och familjärt bolag fyllt av möjligheter! OM UCS IT SOLUTIONS UCS IT Solutions är ett modernt bolag som drivs av ett genuint intresse för kundernas verksamheter. De arbetar utifrån ett digitalt och proaktivt arbetssätt som möjliggör närhet till kundernas utveckling. UCS IT Solutions består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Linköping, Norrköping och Vimmerby. Kulturen och värderingarna har bidragit till bolagets starka tillväxt, och de är måna om att hitta rätt individer till sitt team. Värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang präglar organisationen och verksamheten. Välkommen till en arbetsplats där du får trivas och utvecklas! OM TJÄNSTEN Som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions ser du till att allt fungerar! Dessutom arbetar du ständigt för förbättring. Du drivs av att lösa problem och hjälpa användare med ditt tekniska kunnande. Med rollen kommer ett stort ansvar, vilket ställer krav på engagemang, driv och servicevilja. Du kommer arbeta brett med en stor variation av arbetsuppgifter; bland annat systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i kundernas IT-miljöer. Förutom det ingår även att hjälpa kunderna med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten. VEM ÄR DU? Vi tror att du som söker har ett antal års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows Server-miljöer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill hålla dig uppdaterad på nya tekniker. Vi tror därtill att du har en utbildning inom IT, antingen från yrkeshögskola eller på högskole-/universitetsnivå, men det är inte ett krav. Vidare tror vi att du som söker har erfarenhet inom några av dessa områden: - Storage och backup - VMware - Citrix - Exchange/Microsoft 365 - Active Directory - Nätverk, VPN, mobilt bredband - Azure/AWS - Netapp och Veeam - Switchar, routing och brandväggar Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du drivs av att göra ett bra arbete och göra kunderna nöjda. Din erfarenhet har gjort dig trygg i att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som trivs bra med att arbeta i team. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. VAD ERBJUDER VI? Som anställd hos UCS IT Solutions erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa! Bolaget har samarbeten med många attraktiva organisationer i Östergötland, såväl stora som små. Du får själv vara delaktig i vilka uppdrag och åtaganden du tar dig an utifrån eget intresse. Uppdragens karaktär kan också variera utifrån egna önskemål. Kanske trivs du med längre uppdrag hos samma kund, eller så drivs du av att testa dina vingar på kortare uppdrag hos olika kunder. Du får ständigt chansen att utvecklas vidare i din yrkesroll, lära dig nya tekniker och utmanas på spännande uppdrag. UCS IT Solutions satsar på dig som anställd! Genom nära samarbete med driftorganisationen och övriga konsulter får du möjlighet till stöttning och kompetensöverföring från erfarna kollegor. Du sätter upp en personlig utvecklingsplan utifrån personliga mål tillsammans med din chef. UCS IT Solutions är måna om att du får chansen att ta dig dit du vill i din karriär. UCS IT solutions ser alltid medarbetarna som sin främsta resurs och verkar för en inbjudande och familjär kultur där alla får vara med och påverka. De anordnar veckovisa avstämningar för att känna pulsen på medarbetarna och följer upp hur du som anställd trivs. Du som anställd erbjuds roliga aktiviteter på arbetstid, så som paddelturneringar och kundevent. UCS IT solutions uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuds du en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar, ute hos kund eller i de egna fräscha lokalerna. Vad passar dig bäst? ÖVRIGT Anställning: Anställning direkt hos UCS IT Solutions. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på [email protected] Placering: På UCS IT Solutions kontor i Linköping. Möjlig placering är även i Norrköping och Vimmerby. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Ta chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Produktionsplanerare till försvarsindustrin!

Om Företaget Vi söker en erfaren produktionsplanerare för att förstärka vårt team inom försvarsindustrin. Vårt företag, baserat i Järfälla strax utanför Stockholm, är dedikerat till att skapa högkvalitativa produkter och system som bidrar till att göra världen säkrare. Om du vill vara en del av detta och arbeta med spännande projekt, välkommen med din ansökan! Om rollen I rollen som Produktionsplanerare kommer du ha en central roll i att planera och koordinera produktionen av våra komplexa system och produkter. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och intressenter för att identifiera förbättringsområden och implementera effektiva processer och strategier. Arbetet bedrivs oftast i projektform, där du säkerställer att produkterna uppfyller höga kvalitetsstandarder och levereras enligt givna tidsramar. Arbetsuppgifter Analysera produktionsflöden och utvärdera material- och resursbehov Samarbeta med olika avdelningar för att driva verksamhetsutvecklingsprojekt Säkerställa att produktionen följer givna tidsramar och kvalitetsstandarder Ha övergripande ansvar för produkter från initiering till färdigmontering Kvalifikationer BSc inom produktion, logistik eller produktionsplanering Minst 3 års erfarenhet inom produktion, logistik eller produktionsplanering Goda kunskaper i Excel, VBA, SQL och IFS är meriterande Mycket goda kunskaper i Svenska och engelska Svensk medborgare och säkerhetskontroll är ett absolut krav Personliga Egenskaper Vi ser gärna att du är flexibel och lösningsorienterad Har en god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga Du har en nyfiken inställning till förändring och förbättring Övrig information Placering: Järfälla, Stockholm Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Heltid, inledande konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går via A-hub. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Observera att vi lägger stor vikt på din motivering och ditt intresse för tjänsten. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Cecilia Lindström.

22 januari 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Business IT Analyst

Är du redo för att ta ett nästa kliv i din karriär? Vill du ha en nyckelrollroll för ett av världens största företag inom fordonsindustrin där din personliga utveckling står i fokus? Vår värld förändras för varje dag som går både när det kommer till hållbarhet och IT. Fordonsindustrin befinner sig nu i en omfattande omställning mot hållbarhet och smarta transportlösningar, vi söker nu dig som vill vara en del utav resan mot en grönare omvärld! Om Tjänsten Som Business IT Analyst har du en viktig roll där du arbetar med digitaliseringsresan utav produktutveckling. Tillsammans med andra avdelningar fångar du upp krav kopplat till metoder, processer och CAD applikationer. Du ansvarar sedan för att implementera nya lösningar, skapa processer samt utbilda organisationen. Du kommer att få en grundlig introduktion och en senior mentor för att få de bästa möjliga förutsättningarna för att lyckas. Du får succesivt mer ansvar och dina arbetsuppgifter kan t ex vara: - Leda förvaltningsmöten och forum i organisationen - Samla in krav från verksamheten samt föreslå tekniska lösningar - Förbättringsarbeten kring hantering utav produktinformation - Vara rådgivande för att kunna stötta och förbättra processer i verksamheten Skallkrav Vi tror att du är en lösningsorienterad och nyfiken individ som tycker om att lösa problem. Samt att du har/kan följande: - Högskole- eller Civilingenjörsexamen inom Maskinteknik, Farkostteknik, Industriell produktion eller motsvarande med intresse inom produktutveckling. - 3-5 års arbetserfarenhet som ingenjör - Kunskap inom Catia, ENOVIA och/eller 3DExperience - Svenska och engelska i tal och skrift Som person tror vi att du är - Kommunikativ - Nyfiken - Driven - Ansvarstagande - Lösningsorienterad Övrig Information Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Stockholm Arbetstider: 8-17, möjlighet till remote finns Omfattning: Heltid Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub.

19 januari 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Software Developer (Web Applications) till Qvantum

Vi är en grupp människor som tänker annorlunda, har en passion för entreprenörskap och strävar efter att behålla en platt organisation där vi alla förväntas göra skillnad. Vi tror på att göra det omöjliga möjligt tillsammans - genom att bygga på varje individs personliga styrkor. Vårt mål är att förändra hur städer i Europa värms upp och kyls ner, vill du forma framtiden tillsammans med oss? Nu har du en unik möjlighet att få ta del av en spännande tillväxtresa! Vi söker flera nya medarbetare och du har möjligheten att vara delaktig i utformningen och utvecklingen av din roll. Vi erbjuder spännande utvecklingsmöjligheter och är nyfikna på vad du vill i din karriär! OM ROLLEN I rollen som Software Developer - Web Applications kommer du skapa applikationer och lösningar som placerar Qvantum i en ledande position inom värmepumpsindustrin. Du kommer initialt ansvara för att: - Utveckla och underhålla Qvantums olika webbapplikationer i React och TypeScript - Jobba med testautomatisering av appens olika funktioner - Distribuera nya versioner av appen till kunder VEM ÄR DU? Vi söker dig som vill utvecklas vidare i karriären genom att utveckla webbapplikationer, specifikt inom React och TypeScript. Du har ett intresse att jobba med slutanvändaren i åtanke där du skapar användarvänliga och funktionella applikationer. Vi tror att du är en nyfiken, driven och engagerad person med ett stort intresse för problemlösning och att leverera resultat. Du är van vid att arbeta självständigt men trivs också bra i ett team där du samarbetar nära andra. Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och programmering samt som uppskattar att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö. Utöver det ser vi att du har: - Kandidat- eller masterexamen i datavetenskap eller annat liknande område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att utveckla avancerade webbapplikationer i React - Erfarenhet av TypeScript/JavaScript - Ett stort intresse av att omvandla UI-mockups till praktiska komponenter och vyer - Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt Om du dessutom har arbetat med backendutveckling i NodeJS, har erfarenhet av molntjänster såsom AWS eller har erfarenhet av API-design ser vi det som meriterande. OM QVANTUM Vår värld befinner sig mitt i en energiomställning från fossila bränslen till förnybara energikällor. Vi på Qvantum har utvecklat en lösning för att tackla en svår utmaning som ingen har lyckats lösa tidigare - hur man möjliggör för de många människorna med tunna plånböcker i storstäderna att leva ett liv utan beroende av fossila bränslen för värme och kyla. Vi har utvecklat ett brett sortiment av smarta värmepumpslösningar för nästa generations värme- och kyltekniker, byggda bla på modern mjukvara. Produkterna passar för allt från mindre lägenheter till stora fastighetskomplex och hela bostadskvarter. Qvantum, med över 30 års erfarenhet av värmepumpar, har nyligen påbörjat en spännande och omfattande tillväxtresa när ett antal entreprenörer med lång erfarenhet från både värmepumpsindustrin och energibranschen, förvärvade bolaget. Vi är idag runt 100 anställda, lokaliserade i flertalet europeiska länder, och vi fortsätter växa i rask takt. Med en ny fabrik under uppstart i Åstorp, norr om Helsingborg, förväntas Qvantum bli en av de ledande aktörerna inom sitt segment i Europa. ÖVRIGT Vi är nyfikna på vem du är och vad du vill göra - vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Qvantum och de olika arbetsmöjligheterna här: www.qvantum.a-hub.se (https://www.qvantum.a-hub.se) I denna rekrytering samarbetar Qvantum med A-hub, vid frågor om processen vänligen kontakta Sebastian Dejler, [email protected] eller Alice Lindell, [email protected].

19 januari 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Software Tester till Qvantum

Vi är en grupp människor som tänker annorlunda, har en passion för entreprenörskap och strävar efter att behålla en platt organisation där vi alla förväntas göra skillnad. Vi tror på att göra det omöjliga möjligt tillsammans - genom att bygga på varje individs personliga styrkor. Vårt mål är att förändra hur städer i Europa värms upp och kyls ner, vill du forma framtiden tillsammans med oss? Nu har du en unik möjlighet att få ta del av en spännande tillväxtresa! Vi söker flera nya medarbetare och du har möjligheten att vara delaktig i utformningen och utvecklingen av din roll. Vi erbjuder spännande utvecklingsmöjligheter och är nyfikna på vad du vill i din karriär! OM ROLLEN I rollen som Software Tester kommer du testa applikationer och lösningar som placerar Qvantum i en ledande position inom värmepumpsindustrin. Du jobbar nära mjukvaruteamet och hela produktutvecklingskedjan där du kommer ansvara för att: - Utföra manuell och automatiserad testning - Delta i utvecklingsfasen genom att testa nya och gamla funktioner - Arbeta mot att koddesignen ska vara mer testbar - Följa upp buggar, köra testfall, utvärdera krav - Utföra dokumentation av utfört arbete - Vara en bidragande del i utvecklingsarbetet och strukturera upp testarbetet VEM ÄR DU? Vi söker dig som vill utvecklas vidare i karriären genom att vara delaktig i utvecklingsarbetet och ansvara för att att testa både webb- och mobilapplikationer. Vi tror att du är en nyfiken, driven och engagerad person med ett stort intresse för problemlösning och att leverera resultat. Du är van vid att arbeta självständigt men trivs också bra i ett team där du samarbetar nära andra. Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och som uppskattar att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö. Som Software Tester har du höga krav på noggrannhet. Du är kvalitetsmedveten där du både jobbar systematiskt och strukturerat. Vi tror även du har en helhetssyn, detta då rollen är en nyckelposition i teamet och du kommer bli den personen kan produkterna bäst. Utöver det ser vi att du har: - Kandidat- eller masterexamen i datavetenskap eller annat liknande område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Flerårig erfarenhet av testarbete mot webb- och mobilapplikationer - Intresse för programmering, gärna via fritidsprojekt eller liknande - Kunskaper i Python och/eller JavaScript - Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt OM QVANTUM Vår värld befinner sig mitt i en energiomställning från fossila bränslen till förnybara energikällor. Vi på Qvantum har utvecklat en lösning för att tackla en svår utmaning som ingen har lyckats lösa tidigare - hur man möjliggör för de många människorna med tunna plånböcker i storstäderna att leva ett liv utan beroende av fossila bränslen för värme och kyla. Vi har utvecklat ett brett sortiment av smarta värmepumpslösningar för nästa generations värme- och kyltekniker, byggda bla på modern mjukvara. Produkterna passar för allt från mindre lägenheter till stora fastighetskomplex och hela bostadskvarter. Qvantum, med över 30 års erfarenhet av värmepumpar, har nyligen påbörjat en spännande och omfattande tillväxtresa när ett antal entreprenörer med lång erfarenhet från både värmepumpsindustrin och energibranschen, förvärvade bolaget. Vi är idag runt 100 anställda, lokaliserade i flertalet europeiska länder, och vi fortsätter växa i rask takt. Med en ny fabrik under uppstart i Åstorp, norr om Helsingborg, förväntas Qvantum bli en av de ledande aktörerna inom sitt segment i Europa. ÖVRIGT Vi är nyfikna på vem du är och vad du vill göra - vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Qvantum och de olika arbetsmöjligheterna här: www.qvantum.a-hub.se (https://www.qvantum.a-hub.se/) I denna rekrytering samarbetar Qvantum med A-hub, vid frågor om processen vänligen kontakta Sebastian Dejler, [email protected] eller Alice Lindell, [email protected].

19 januari 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024