Applikationskonsult till Insera
A Hub AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Har du jobbat som controller, ekonom eller med affärssystem och är nyfiken på att ta nästa steg i karriären? Håller du med oss om att teknik är roligt, men att värdet för verksamheten är det viktigaste? Då kan rollen som applikationskonsult hos Insera vara något för dig! OM ROLLEN Som applikationskonsult arbetar du med Inseras egenutvecklade BI-system – Insight. Systemet används av både privata och offentliga verksamheter för analys, budget, prognos och rapportering. I rollen arbetar du både i projekt och med förvaltning. Du kommer jobba med samtliga delar inom området för beslutsstöd, vilket bland annat är budget- och prognoser, rapporter och dashboards med mera. Rollen är omväxlande och du kommer ofta arbeta i flera spännande projekt parallellt. Det mesta av arbetet sker från kontoret, men en del möten sker ute hos kund eller digitalt. Din roll som applikationskonsult går ut på att förstå kundens behov genom att sätta dig in i deras arbetssätt och hjälpa till att översätta det till smarta lösningar i Insight. Du blir delaktig i hela kedjan, från kravinsamling till leverans. Du konfigurerar, bygger processer och rapporter, testar och ser till att kunden får ett system som verkligen möter deras specifika behov. Rollen som applikationskonsult är social med många kontakter, såväl internt med kollegor och externt med kunder och samarbetspartners. Du kommer även att jobba tillsammans med utvecklare, integrationsspecialister och andra konsulter. På kundsidan finns både ekonomichefer som vill köpa in den allra bästa lösningen till sin verksamhet eller användare av systemet. Tillsammans skapar ni lösningar som hjälper kunden att fatta rätt beslut baserade på rätt data! VEM ÄR DU? Vi söker dig som brinner för mötet med människor. Du trivs bra med att leda möten och ta ett stort ansvar för dina processer. Du är initiativtagande och van vid att jobba självständigt. Samtidigt är du en lagspelare som gillar att samarbeta och dela din kunskap med dina kollegor. Du känner en stor nyfikenhet för modern teknik och drivs av att förstå hur systemen fungerar på djupet. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet från en roll som exempelvis controller, ekonom, applikationskonsult eller liknande En djup förståelse för ekonomi, budgetarbete och verksamhetsstyrning Ett stort intresse för kombinationen av detaljer och helhet och ser kopplingen däremellan Flytande kunskaper i svenska tal & skrift. Det är meriterande om du har: Jobbat med affärssystem som Visma, Xledger, Fortnox eller Unit4 Grundläggande kunskaper i SQL samt ett intresse av att lära dig mer Erfarenhet av att arbeta i projektform och med systeminförande DU ERBJUDS Hos Insera blir du en del av ett prestigelöst och hjälpsamt team där man lär av varandra och tar ansvar tillsammans. Du erbjuds en spännande roll där du får utvecklas i din egen takt, med möjlighet att fördjupa dig inom både teknik och verksamhetsutveckling. Hos Insera får du vara med och forma hur kunderna arbetar med data på riktigt – och hur produkten utvecklas framåt! OM BOLAGET Insera AB är en del av View Group med ca 1 100 anställda i Sverige, Norge Finland, England och Indien med en total omsättning av närmare 1,5 miljader SEK. Insera har sedan 1995 levererat lösningar för besluts- och ledningsstöd genom att erbjuda ett komplett BI-system med stöd för analys, rapportering, budget, prognos, planering och visualisering. Insera är specialister inom effektivisering av arbetsprocesser och skapar på så sätt mervärde för stora som små kunder. Du hittar Inseras kunder inom både den privata och offentliga sektorn. Från kontoren i Norrköping och Västerås arbetar idag ett väletablerat team av olika specialister inom BI och verksamhetsutveckling. Här tar du del av en organisation med högt i tak och en arbetskultur som präglas av en prestigelös och hjälpsam attityd. ÖVRIGT Start: Snarast eller enligt överenskommelse. Placering: Arbetet utförs från kontoret i Norrköping, med viss möjlighet till remote-arbete ca 2 dagar/vecka. Upplägg: Anställning direkt hos Insera. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Du är varmt välkommen att [email protected] vidfrågor kring tjänsten eller processen.

55 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Supporttekniker till Insera
A Hub AB
Supporttekniker, IT

Vill du arbeta i en organisation med högt i tak där du får hjälpa andra och samtidigt jobba med teknik? Är du tekniskt nyfiken, gillar att ha kontakt med människor, ta ansvar och hitta lösningar? Då kan rollen som supporttekniker på Insera vara helt rätt för dig! OM ROLLEN Som supporttekniker hos Insera erbjuds du en viktig och central roll i bolaget. Du är den som tar emot frågor från kunder när något behöver redas ut. Ibland kan du själv hjälpa till direkt och andra gånger skickar du vidare ärendet till en kollega. Oavsett vad är du den som ser till att frågan blir löst och att kunden känner sig trygg hela vägen. Du kommer att arbeta med support för Inseras BI-system – Insight. Systemet används av både privata och offentliga verksamheter för analys, budget, prognos och rapportering. Ditt jobb blir att hjälpa kunder och användare med frågor om systemet, stort som smått. Som supporttekniker arbetar du bland annat med att: Hantera inkommande ärenden i supportsystemet och via telefon. Självständigt lösa enklare tekniska frågor, exempelvis behörighetsändringar, navigering i systemet eller enklare rapportjusteringar. Fördela mer komplexa ärenden vidare till utvecklare och/eller applikationskonsulter. Aktivt följa upp med kunder efter implementationer eller uppdateringar. Denna proaktiva kundvård ser vi som en mycket viktig del av rollen. Du kommer successivt bygga upp en djupare produktkännedom och därmed växa i rollen för att kunna bistå både kunder och verksamheten på ett bättre sätt. Du har alltid ett team av erfarna konsulter och utvecklare bakom dig – men det är du som håller ihop dialogen med kunden och ser till att de får en riktigt bra upplevelse! VEM ÄR DU? Rollen som supporttekniker passar dig som gillar att hjälpa andra och som inte är rädd för att ta nya kontakter. Du har en stark social förmåga, brinner för mötet med människor och är orädd till att lyfta luren för att följa upp eller lösa problem. Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av support eller kundtjänst. Du har även en stor teknisk förståelse och intresse för teknik, system och problemlösning. För att lyckas i rollen tror vi att du har en stark vilja att lära dig nya saker, för att sätta dig in i vårt system och utveckla kundrelationer. Vi värdesätter att du som person gillar att ta egna initiativ, är proaktiv samt att du vill utvecklas tillsammans med oss! Utöver ovanstående ser vi att du har: Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande. Mycket god dator- och systemvana. Flytande kunskaper i svenska tal & skrift. DU ERBJUDS En stabil och växande organisation där du får vara med på en långsiktig resa. En spännande roll med stor frihet och möjlighet att påverka arbetssätt. En kultur där vi värdesätter öppenhet, samarbete och medbestämmande. Mycket goda utvecklingsmöjligheter OM BOLAGET Insera AB är en del av View Group med ca 1 100 anställda i Sverige, Norge Finland, England och Indien med en total omsättning av närmare 1,5 miljader SEK. Insera har sedan 1995 levererat lösningar för besluts- och ledningsstöd genom att erbjuda ett komplett BI-system med stöd för analys, rapportering, budget, prognos, planering och visualisering. Insera är specialister inom effektivisering av arbetsprocesser och skapar på så sätt mervärde för stora som små kunder. Du hittar Inseras kunder inom både den privata och offentliga sektorn. Från kontoren i Norrköping och Västerås arbetar idag ett väletablerat team av olika specialister inom BI och verksamhetsutveckling. Här tar du del av en organisation med högt i tak och en arbetskultur som präglas av en prestigelös och hjälpsam attityd. ÖVRIGT Start: Snarast eller enligt överenskommelse. Placering: Arbetet utförs från kontoret i Norrköping, med viss möjlighet till remote-arbete ca 2 dagar/vecka. Upplägg: Du kommer inledningsvis vara anställd som konsult via A-hub i 6 månader, därefter är målet erbjudande om anställning hos Insera. Du är varmt välkommen att [email protected] vidfrågor kring tjänsten eller processen.

55 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Maintenance planner for global company in Ludvika
A Hub AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

About our client Our client, a global leader in their field, strongly believes in the long-term sustainability of HVDC technology (High Voltage Direct Current). This technology enables the transmission of electricity using direct current at high voltages, making it suitable for long-distance energy transfer and connecting power grids with minimal losses. For offshore wind power or long-distance underwater transmissions, direct current is the most viable option for energy transmission. Here, you will have the opportunity to make an impact and grow in a dynamic, international environment. About the role We are looking for a structured and technically skilled Maintenance Planner who wants to play a key role in our preventive maintenance efforts. In this role, you are responsible for planning, organizing, and coordinating work orders for both daily and long-term maintenance activities. Maintenance Planner is responsible for developing the plans used to carry out prioritized and approved work. Most tasks planned by the routine Maintenance Planner will be scheduled and executed according to the weekly schedule or the maintenance plan. You will work in close collaboration with maintenance supervisors, technicians, and external contractors to ensure that the right resources, materials, and safety measures are in place before each job begins. You will use a maintenance management system to manage work orders, update statuses, track costs, and contribute to continuous improvement. You will review incoming work orders, ensure they meet our standards, assess complexity and priority, and develop detailed work plans. The role requires both technical understanding and strong collaboration skills, as you will be a central part of ensuring plant availability and operational efficiency. Qualifications: • Degree, diploma, or equivalent qualification in Electrical or Mechanical Engineering, or another technical education combined with 4–6 years of relevant work experience. • At least two years of experience in installation supervision • Ability to maintain strong relationships with both internal and external suppliers • Fluent communication skills in English, both written and spoken • Previous involvement in HVDC, FACTS, or AC high voltage station projects is an advantage Other information: Location: Ludvika Start date: According to agreement Employment form: Consulting service for 12 months, with the possibility of permanent employment with the customer. A-hub is an equal opportunity employer committed to creating a diverse work environment. All qualified candidates will be considered for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age, or disability. By submitting your application for this job, you consent to A-hub using your personal data in accordance with our GDPR compliance policy.

57 dagar sedan
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Administrativ Teknikassistent till industribolag i Västerås
A Hub AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker nu en administrativ teknikassistent på heltid till en ledande industriaktör i Västerås. Uppdraget sträcker sig fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning. Om rollen: Du kommer att stötta två ingenjörsavdelningar som arbetar med kundanpassade motorer och generatorer. Ditt fokus blir att avlasta med administrativa uppgifter för att få vardagen att flyta smidigare: Samla in och följa upp provningsprotokoll från verkstaden. Assistera vid inmatning av teknisk data och dokumentationsarbete. Stötta teamet i koordinering och enklare administrativa processer. På sikt kan du få möjlighet att utföra enklare provningsmoment själv. Vi söker dig som: Har en gymnasieutbildning, gärna inom teknik. Är orädd, självgående och kommunikativ. Har god servicekänsla och vågar ta kontakt med olika funktioner i verksamheten. Talar och skriver flytande svenska och engelska. Är bosatt i Västerås eller i närområdet. Vi söker dig som är snabblärd, har huvudet på skaft och vill ta tillfället i akt att lära sig mycket i en högteknologisk miljö. Tekniska verktyg och rutiner får du lära dig på plats – grundkravet är att du kan hantera Windows. Vi erbjuder: En utvecklande arbetsplats där du får lära dig om teknik och produktion på riktigt. En perfekt möjlighet för dig som kanske tar ett sabbatsår innan vidare studier. Ett jobb där rätt inställning och personlighet är viktigare än lång erfarenhet. Praktisk information: Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Plats: Västerås Anställningsform: Konsultuppdrag fram till årsskiftet (med möjlighet till förlängning) Ansök idag! Skicka in din ansökan med en kort presentation av dig själv. Intervjuer hålls löpande och vi söker en person som kan börja direkt.

58 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Social Media Manager till RE!
A Hub AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vår kund RE! är en kreativ och nytänkande byrå där passion möter strategi, och där varje idé får utrymme att växa. Som ett litet men sammansvetsat team skapar de storverk för några av de mest spännande varumärkena där ute. Hos vår kund är gemenskapen kärnan i allt de gör – de är mer än kollegor, de är en familj. RE! tror på att ha kul på jobbet, att ständigt utmana sig själva och varandra, och att tillsammans lyfta både deras kunder och sitt eget företag till nästa nivå. RE! älskar det de gör och tror att den känslan smittar av sig i varje projekt de tar sig an. Hos vår kund får du chansen att utvecklas, växa och vara en del av en byrå där din kreativitet får ta plats. Välkommen till RE! – där nytänkande idéer blir verklighet. Om rollenTill RE! söker vi en Social Media Manager som är lika delar kreatör, strateg och analytiker – och som älskar sociala medier på riktigt. Du kommer att jobba med olika kunders sociala kanaler, så det gäller att kunna växla mellan olika varumärken, tonaliteter och målgrupper med lätthet och skärpa. Det här är en roll för dig som har hög energi, är blixtsnabb på att snappa upp trender, och vet vad som krävs för att skapa innehåll som engagerar på riktigt. Du är inte rädd för att ta plats i det kreativa rummet – och du är trygg i både verktyg, strategi och analys. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Skapa innehåll som syns och känns – copy, bild, reels, TikToks och mer Hålla koll på vad som händer i flödet och agera snabbt på trender och snackisar Jobba med betald räckvidd – sätta upp, optimera och följa upp kampanjer i Meta, TikTok m.fl. Analysera siffror och insikter samt ta fram strategier som bygger närvaro och engagemang Jobba tätt ihop med kreatörer, strateger, formgivare och projektledare Växla mellan olika kunders varumärken, branscher och målgrupper Om dig Vi söker dig som är glad, positiv och fylld av energi! För att lyckas i rollen ser vi att du är kreativ och idérik samt kan sociala plattformar utan och innan. Som person är du strukturerad och analytisk samt har ett skarpt öga för både siffror och människor. Vi ser att du är självgående, snabbfotad och trygg i din kompetens samtidigt som du trivs med att samarbeta i team och är ödmjuk. Du har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt och hålla deadlines. Det är viktigt att du är nyfiken och uppdaterad på trender samt att du är en vass storyteller som vet vad som funkar i flödet och varför. Kvalifikationer Relevant utbildning alternativt arbetslivserfarenhet inom sociala medier Vi ser det även meriterande om du: Är riktigt bra på att skapa video Kan klippa och redigera snabbt i t.ex. CapCut, Da Vinci, Premiere eller liknande Har erfarenhet av att arbeta med flera varumärken parallellt Har koll på influencers, community management eller content marketing I din ansökan vill vi att du bifogar din portfolio (som dokument eller länk) utöver ditt CV. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, arbetstider förlagda måndag-fredag med stor flexibilitet vad gäller arbetstider Placering: Örebro, Borgmästargatan 14, viss möjlighet till arbete remote Lön & förmåner: Fast månadslön och gymkort Låter rollen som Social Media Manager intressant för dig? Skicka in din ansökan idag, vi ser fram emot att höra från dig! Denna rekrytering sker i samarbete med A-hub, och om du blir erbjuden tjänsten kommer du att bli direktanställd hos vår kund. Vi på A-hub hanterar rekryteringsprocessen och finns här för att guida dig genom varje steg på vägen till din nya roll.

59 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Recruitment & Consultant Manager till A-hub Östergötland!
A Hub AB
Personal- och HR-specialister

A-hub i Linköping växer och söker nu vår nästa stjärna till rollen som Recruitment & Consultant Manager! Brinner du för mötet med människor och att skapa långsiktiga relationer? Letar du efter en plats att fortsätta utvecklas på tillsammans med drivna kollegor i en entreprenöriell och positiv miljö? Läs vidare!  VARFÖR A-HUB? A-hub öppnade i Linköping för drygt tre år sedan och har sedan dess haft en spännande och utvecklande tid tillsammans. Vi har över 30 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland. Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig – att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft! På bilden nedan syns en del av vårt härliga interna team; Sebastian Dejler, Jesper Friström, Love Fransson och Alice Lindell. A-hub Östergötland är en del av A-hub Group som består av sex lokala hubbar runtom i Sverige. På A-hub arbetar vi med långsiktiga relationer med kandidater, konsulter och kunder. Det är därför vi är så starka lokalt! Vår framgång och vårt välmående är djupt förankrat i hur vi lyckas som bolag. Därför är Human First inte bara en av våra tre värderingar, det är den första av dessa tre. Vi vet att det inte är timmarna man spenderar på kontoret som gör skillnad. Det är vad vi gör med vår tid och att vi lämnar tid över till reflektion, avkoppling och återhämtning. Så växer man som människa, så vill vi växa. Vi vet också att vi och vår bransch måste utvecklas, helt sonika för att världen förändras ständigt. Där kommer vår andra värdering Adapt to Change in. Vår omvärldsbevakning och vilja att ständigt hänga med (kanske springa först) är en stark drivkraft i vår verksamhet. Challenge Everything – vår tredje värdering! Vi utmanar traditionella processer, tillvägagångssätt och metoder. Hur når vi optimalt resultat på kortast tid? Kasta upp dina idéer i luften, på ett eller annat sätt kommer vi att marinera dem. Våga och vinn! Nu när du läst detta, känner du igen dig? Vill du också vara med och påverka, inte bara vårt företag utan en hel bransch? Att du brinner för affärer, relationer och utveckling tar vi för givet! VAD KOMMER DU ATT GÖRA? I rollen som Recruitment & Consultant Manager kommer du att arbeta med såväl rekryteringar som konsultlösningar. Det här är en fri roll med möjlighet att verka brett samtidigt som du arbetar med rekrytering och relationer till konsulter, kandidater och kunder.  Följande är en stor del av din vardag: Kandidatkontakt, både uppsökande (search) samt via annonseringskanaler. Kanske än mer via det nätverk du själv vårdar. Personalansvar för de konsulter du rekryterar till våra kunder och en del av befintliga konsulter som du kommer överta när du har kommit igång i rollen. Rekrytering av nya medarbetare till både vår konsultverksamhet och till våra kunders verksamhet. Merförsäljning på befintliga kunder. Till din hjälp har du erfarna och drivna kollegor som delar ett brinnande intresse för människor, relationer, affärer och tillväxt.  Love är en av dem som jobbar i rollen som Recruitment & Consultant Manager idag! "Det bästa med min roll är att den är fartfylld och varierande! Jag får möta människor varje dag; kandidater, kunder och konsulter, och ständigt skifta perspektiv. Dessutom trivs jag väldigt bra med all HR som ingår i rollen. Jag får hela tiden utvecklas i min yrkesroll!" - Love VEM ÄR DU OCH VAD HAR DU MED DIG? Vi tror starkt på mänskliga drivkrafter och ambition. Vid sidan av det tror vi att du har: En akademisk utbildning som grund för vidare utveckling Några års erfarenhet av ledarskap av konsulter samt rekrytering, främst inom tjänstemannasidan och IT Vi pratar både engelska och svenska i vårt arbete, så det är viktigt att du känner dig bekväm i båda språken (verbalt och skriftligt) OCH TILL DET VIKTIGASTE, DU ÄR… Kommunikativ med ett starkt intresse för att bygga långsiktiga relationer. Initiativtagande. Om något kan förbättras eller ska åstadkommas så ser du till att det händer! Målorienterad med en riktig vinnarskalle som vill tillhöra det bästa teamet! Självorganiserande och strukturerad. Sist men inte minst så är du ödmjuk. Du vet vad du kan, men också vad du både vill och behöver utvecklas inom! Låter detta som en resa du vill vara med på och stämmer vårt tappra försök att beskriva en dag på A-hub in på vad du vill syssla med? Tveka inte att höra av dig eller ännu hellre, skicka in din ansökan! ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN Start: Enligt överenskommelse  Omfattning: Heltid Placering: Linköping Lön: Fast månadslön samt provision

62 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Logistiksupport till Stena Recycling i Karlstad
A Hub AB
Kundtjänstpersonal

Vår kund Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! Om rollenI din roll som Logistiksupport kommer vara en av de första som kunder och chaufförer möter när de kommer in till filialen med material. Detta då ditt team ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer samt deltar i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Du kommer även att stötta avdelningen Kundsupport vid behov, där du svarar på kundärenden via telefon och mail/ärendehanteringssystem. I rollen kan det även förekomma viss administrativt arbete i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under sommarperioden och kundens pågående systembyte. Om dig Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av service och löpande kundkontakt, med fördel inom transport och/eller logistik Tillgänglig för arbete från mitten på juni till mitten på augusti Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Utbildning inom transport och/eller logistik  Övrig information Start: Omgående Plats: Arbetet sker från kontoret i Karlstad, Östanvindsgatan 24 Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag från juni till augusti med eventuell möjlighet till förlängning  Utdrag ur belastningsregistret ingår i rekryteringsprocessen. Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.

63 dagar sedan
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Automationsingenjör till växande bolag!
A Hub AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som Automationsingenjör och vara med och forma framtidens smarta och effektiva produktionssystem? Vi söker dig med gedigen automationsbakgrund som vill arbeta med banbrytande teknik för att utveckla och optimera industriella processer. OM ROLLENI rollen som Automationsingenjör kommer du att vara en viktig del av ett team som fokuserar på att utveckla modern produktion från grunden. Du blir en del av en växande satsning där målet är att möta industrins ökande behov av effektivisering och teknisk innovation. Du kommer att arbeta brett med uppdrag som spänner från tidiga konceptfaser till färdiga installationer ute hos kund. Arbetet är variationsrikt och innefattar allt från design av produktionslösningar till teknisk implementation. Exempel på arbetsuppgifter: Utforma koncept för nya fabriker och produktionslinjer Arbeta med robotprogrammering, PLC-programmering och elkonstruktion Ta fram lösningar för specialmaskiner och produktionsceller Designa fabrikslayouter Utföra produktionssimuleringar Delta vid installation och driftsättning hos kund VI SÖKER DIG SOM Har erfarenhet av att utveckla avancerade automationslösningar och koncept för maskiner och produktionslinjer. Du är analytisk, lösningsorienterad och trivs med att ifrågasätta etablerade arbetssätt för att skapa förbättringar. Samarbete i tvärfunktionella team kommer naturligt för dig, och du har lätt för att kommunicera tekniska idéer till olika målgrupper. Vi tror att du har: Ingenjörsutbildning inom automation, mekatronik eller maskinteknik Erfarenhet av robotprogrammering, PLC-programmering och elkonstruktion Erfarenhet av att utveckla maskiner och produktionssystem Kunskap inom layoutdesign och fabriksplanering Erfarenhet av moderna verktyg såsom digitala tvillingar, produktions- och robotsimuleringar Vill du arbeta i en dynamisk miljö med tekniska utmaningar och stor möjlighet att påverka? Då kan det här vara rätt steg för dig. Placering: Stockholm Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Låter det intressant? Hör av dig för mer information eller skicka in din ansökan redan idag!

63 dagar sedan
Sista ansökan:
11 oktober 2025
HMI-ingenjör till spännande uppgraderingsprojekt inom energisektorn – Lu...
A Hub AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

För kunds räkning söker vi nu en HMI-ingenjör som vill vara med och utveckla användarvänliga och smarta lösningar för kontrollsystem inom energisystem. Här får du en nyckelroll i projekt med stor samhällsnytta, där teknik, innovation och teamarbete står i centrum. Om rollen I den här rollen får du arbeta nära ingenjörer och tekniker för att utveckla och förbättra HMI-lösningar. Fokus ligger på att skapa gränssnitt som är tydliga, effektiva och pålitliga – och som gör livet enklare för användarna. Du kommer också att vara med i hela processen, från design till testning och utbildning av användare. Vad du kommer att göra Designa och utveckla användarvänliga HMI-gränssnitt Arbeta tätt med andra teknikområden för att integrera och optimera systemen Testa, felsöka och förbättra systemens prestanda Dokumentera både tekniska lösningar och användarmanualer Bidra i projektmöten, planering och uppföljning Hålla utbildningar för användare Följa teknikutvecklingen och föreslå förbättringar Arbetet sker i kontors- och testmiljö i Ludvika Vem vi söker Vi letar efter dig som har ett stort tekniskt intresse, är nyfiken och vill utvecklas. Det är inte ett krav att du uppfyller allt nedan – vi värdesätter potential och rätt inställning! Teknisk utbildning inom el, data eller liknande Erfarenhet av programmering och gärna SCADA-system Har du arbetat med HMI-design tidigare, särskilt inom energisektorn, är det ett stort plus Kunskap om Aveva SystemPlatform, tagg- och objektsbaserad implementering samt enklare script är meriterande Du är noggrann, analytisk och lösningsorienterad Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska Vad du får En arbetsplats där teknik och innovation står i centrum Möjlighet att resa och bidra i globala projekt Riktiga utmaningar och projekt med stor påverkan Stöd och möjlighet till utveckling i din karriär Låter det här som något för dig? Hör av dig – vi ser fram emot att prata vidare!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
DevOps Engineer to cutting-edge company!
A Hub AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ready to take the next step in your career and be where the action is—at a place where your ambitions meet cutting-edge technology? Discover a world of opportunities at Mycronic! About the CompanyMycronic is a globally recognized pioneer in high-precision production equipment, known for continuously pushing the boundaries of technology together with its customers. By providing industry-leading support, Mycronic ensures that electronics and display manufacturers stay competitive and efficient in the long term. As a trusted partner to leaders in the surface mount technology (SMT) sector, the semiconductor industry, and the automotive field, Mycronic delivers innovative products, services, and solutions that shape the future of electronics—from sophisticated displays to life-saving medical implants and next-generation satellites. About the RoleAs a DevOps Infrastructure Engineer, you’ll step into a versatile, cross-functional role where you’ll help build robust infrastructure and act as a power user of various tools in our DevOps ecosystem. This includes GitLab, Artifactory, Kubernetes, Docker, VMware, Azure Cloud, and Black Duck. You will be the go-to expert on tools that support the entire software development lifecycle—from development to deployment. Strong programming skills are essential to effectively work with and maintain these tools, minimize downtime, and develop new scripts and solutions to automate your daily tasks. We’re Looking for Someone With: A BSc or MSc in Computer Science, Software Engineering or equivalent experience A minimum of 3 years working experience in relevant field Solid knowledge  in Python programming  Experience with scripting  languages such as Bash or PowerShell  Basic knowledge of software testing frameworks  Experience evalutating testing new tools and methos to improve  IT development efficiency.  It is also beneficial if you have:   Experience in ML operations  Proficiency in Swedish (written and spoekn) But most importantly we believe that you are:  A self-driven and proactive individual with a passion for technology. A structured and organised team player. A good communicator that is not afraid to contribute with their ideas.  Other information: Start date: Autumn 2025 Location: Täby, with the possibility to work remotely up to 2 days a week Scope: Full-time Employment type: This is an employment with A-hub, with a possibility to be employed directly with Mycronic  after 6 months. Salary and benefits are discussed separately.

64 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025