Automationsingenjör till Bravida
A Hub AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara involverad i Framtidens Automationsprojekt? Om företaget Bravida är en av Nordens ledande leverantörer av helhetslösningar för service och installation av el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Genom att skapa välfungerande och resurseffektiva fastigheter hjälper vi våra kunder i omställningen till ett mer hållbart samhälle. Nu söker vi en automationsingenjör till vårt team inom fastighetsautomation i Stockholm. Du kan välja att utgå från vårt kontor i Årsta eller Danderyd. I början av din anställning kommer du att få arbeta tillsammans med en erfaren mentor som hjälper dig att komma in i rollen och verksamheten. Därefter får du ett självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet under ansvar att planera dina egna arbetsdagar. Vi värdesätter våra medarbetare och främjar personlig utveckling genom internutbildningar som hjälper dig att växa och trivas hos oss. Arbetsuppgifter Som automationsingenjör på Bravida kommer du att ansvara för att utveckla och implementera automationslösningar inom fastighetsautomation hos våra kunder i Stockholm. Dina arbetsuppgifter innefattar: Programmering av system Driftsättning av anläggningar Felsökning och optimering Du kommer även att vara involverad i hela leveransen, från behovsanalys och programmering till installation och slutleverans. För den som önskar finns även möjligheten att på sikt ta sig an egna projekt. Utöver detta erbjuds du även förmånsbil, generöst friskvårdsbidrag, lunchkort, utökad föräldraledighet med mera. Skallkrav YH/Högskola inom automation eller annan relevant bakgrund 3 års erfarenhet inom Automation  Svenska i tal och skrift  B Körkort  Goda kunskaper inom ett av följande system SAIA, Larmia eller Beckhoff Meriterande IT kunskaper eller ifall du har en bakgrund inom el/vs sidan   Övrig information: Start: Enligt överenskommelse. Plats: Årsta eller Danderyd med projekt runt om i Stockholmsområdet. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare.

64 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Logistiksupport till Stena Recycling
A Hub AB
Kundtjänstpersonal

VÅR KUND Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen.  Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! OM ROLLEN Som Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material. Teamet ansvarar för att ta emot och väga in inkommande och utgående materialet på flera filialer och deltar även i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte. OM DIG Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmågan att vara tydlig och kravställa när det behövs.  Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. KVALIFIKATIONER För att passa och trivas i rollen ser vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom service med god vana av kundkontakt och där du trivs med att bygga och förvalta relationer. Erfarenhet från kundtjänst med både inkommande och utgående samtal är därför mycket meriterande.  För att vara aktuell behöver du även ha: Avslutad gymnasieutbildning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort ÖVRIG INFORMATION Start: Omgående Plats: Arbetet sker från Stenas filial på Bangårdsgatan 3 i Linköping.  Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Visstidsanställning och konsultuppdrag via A-hub fram till 8/8, med goda möjligheter till förlängning!

65 dagar sedan
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Operativ metodutvecklare – Kemist med fokus på analys och kvalitetsarbete
A Hub AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Om rollen Nu söker vi en erfaren och kvalitetsmedveten kemist till ett spännande uppdrag inom kärnkraftsindustrin i Västerås. Du kommer att spela en nyckelroll i laboratorieverksamheten med fokus på metodutveckling, kvalitetssäkring och tekniskt stöd. Rollen passar dig som trivs med att ta ansvar, vill bidra till ständiga förbättringar och har ett stort intresse för avancerad analysteknik. Arbetsuppgifter Driva och utveckla kvalitetssäkring av analysmetoder och laboratorieutrustning Förbättra och anpassa mätmetoder efter nya krav och standarder Validera och verifiera nya instrument/system enligt gällande regelverk Ansvara för driftsättning av ny utrustning och utbildning av kollegor Stödja kemister vid felsökning och metodrelaterade problem Utföra kemiska analyser som stöd till verksamheten Kvalifikationer Utbildning: Högskoleutbildning inom analytisk kemi eller motsvarande Krav: Minst 3 års erfarenhet av laborativt arbete med kemiska analyser Goda kunskaper om analystekniker och laborationsutrustning Erfarenhet av kvalitetsledningssystem och ISO-standarder (t.ex. ISO17025, ISO15189, ISO9001, ISO13485) Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande: Kunskap om tekniker som ICP-MS, våtkemiska analyser, förbränningsanalys och fysikaliska metoder Erfarenhet av instrumentunderhåll och förbättringsarbete Tidigare arbete i LIMS, SAP och andra labbdatasystem Personliga egenskaper Vi tror att du är: Strukturerad, noggrann och lösningsorienterad Drivande och självgående med god förmåga att arbeta i team Van att leda förändringar och implementera nya arbetssätt Kvalitetsmedveten och trygg i en reglerad miljö Övrig information Arbetet sker inom kärnteknisk verksamhet, vilket innebär krav på:  Drogtest Säkerhetsintervju Radiologisk läkarundersökning Anställningsform: Tillsvidareanställning hos oss, konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund efter  6–12 månader.

70 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Elkonstruktör till globalt företag i Västerås
A Hub AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet till totalt flexibla upplägg för våra kunder. Nu söker vi dig som vill kickstarta din karriär inom elkonstruktion hos ett globalt industribolag i Västerås! Om uppdraget Vår kund tillverkar lågspänningsställverk för olika ändamål, inklusive fastigheter, tillverknings- och processindustri samt elnätsbolag runt om i världen. De tillverkar också intelligenta installationssystem för fastigheter, produkter och system för maskinsäkerhet och kompletta kraftförsörjningslösningar. Produkterna och systemen är till för att fördela kraft, styra, kontrollera och övervaka maskiner, skydda människor och maskiner, samt hjälpa till att minska energiförbrukningen. Om rollen Vår kund utökar nu sin kapaciteten för konstruktion och dokumentation på konstruktionsavdelningen som levererar lågspänningssystem för kraftfördelning och motordrifter till kunder inom processindustri, gruvnäring och kraftverk i Sverige. Du kommer att arbeta med dokumentation av nya anläggningar samt hantering av ändringar i befintliga anläggningar, detta i nära samarbete med kollegor inom både konstruktion och produktion. En viktig del av dokumentationen är ritning av kretsscheman men även generering av förbindningstabeller och apparatlistor. Arbetet kan även innefatta att hantera korta processtider och samarbete med övergripande ansvarig för respektive order. Som elkonstruktör hos vår kund kommer du att ha stora möjligheter att växa professionellt, och på sikt vidareutveckla dig inom andra områden som till exempel projektledning.  Kvalifikationer: Utbildning som elkonstruktör från högskola på minst 2 år eller motsvarande erfarenhet av elkonstruktion, samt ett genuint tekniskt intresse Vidare fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som arbetar lika bra i team som på egen hand. Som person är du nyfiken och driven, du vill lära dig nytt och utvecklas i din roll. Du har förmågan att själv prioritera, strukturera och driva på ditt arbete. Vidare är du en relationsbyggande och lyhörd lagspelare som är duktig på att kommunicera i tal och skrift, på både svenska och engelska. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas inom ett globalt bolag. Låter det intressant, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Övrigt Plats: Västerås Start: Omgående A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy

70 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Är du i början av din karriär som Kemist?
A Hub AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Är du i början av din karriär som Kemist och söker rätt plats att växa och trivas på lång sikt? Vill du bidra till en tryggare värld fri från farliga kemikalier? Drivs du av att vara en del av ett företag med höga ambitioner och gillar att påverka genom egna initiativ? Då är KemRisk företaget för dig! OM BOLAGET KemRisk är experter på kemikalieinformation och kemikalielagstiftningen. Bolaget erbjuder allt från heltäckande tjänster och konsultuppdrag, till moderna plattformar och SaaS-lösningar till sina kunder. I produktportföljen ingår säkerhetsdatablad, byggvarudeklarationer, kemikaliehanteringssystem samt en bred uppsättning konsulttjänster inom området. KemRisks kunder finns främst i Norden men kundbasen sträcker sig över hela Europa. OM ROLLEN Som kemikonsult hos KemRisk arbetar du med att producera säkerhetsdatablad (SDB) med hjälp av deras egenutvecklade mjukvara. Du supporterar kunder och utför konsultativa tjänster inom chemical compliance. Här blir du kundernas vägledare i frågor som rör kemikalielagstiftning, som REACH- och CLP-förordningarna, till exempel kring klassificering och märkning av kemiska produkter. Du har ramarna för den europeiska lagstiftningen att förhålla dig till, men jobbet kräver också att du gillar att navigera, djupdyka i kluriga frågeställningar och tänka kreativt för att hitta rätt väg framåt utifrån kundens kontext. Du får chansen att arbeta inom ett spännande och expansivt område där det alltid finns nya saker att lära och utforska för att bredda din kompetens. Hos KemRisk får du följa med på en spännande tillväxtresa och utvecklas tillsammans med ett bolag som verkligen värdesätter ditt engagemang och ditt bidrag! VEM ÄR DU? Till rollen som kemikonsult söker vi dig som har: En akademisk examen inom kemi, förslagsvis med någon av följande inriktningar: Kemisk analysteknik, Kemisk biologi eller Teknisk biologi Ett stort intresse för kemikalielagstiftning, såsom REACH- och CLP-förordningarna Om du har arbetslivserfarenhet som kemist ses det som starkt meriterande. Eftersom kundkontakt är en central del i rollen ser vi det också som meriterande om du har erfarenhet inom service, där du trivs bra med att hjälpa andra och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och för att passa och trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann samt att du självständigt driver ditt arbete framåt. Du är kommunikativ, flexibel och bra på att samarbeta, såväl internt med kollegor som externt med kunder och samarbetspartners. Du är engagerad, trivs med att ta egna initiativ och bidrar med en positiv inställning och energi i ditt arbete! VI ERBJUDER KemRisk erbjuder dig en självständig och ansvarsfull rolliett engagerat och sammansvetsat team. Det är ett företag med korta beslutsvägar och ett stort fokus påatt möta kundernas föränderliga behov ochmarknadens ökade efterfrågan, där tillväxt och framtidstro genomsyrar hela verksamheten.Du välkomnas in i ett härligt gäng som inspirerar och engagerar varandra samtidigt som man har riktigt kul tillsammans. Varmt välkommen till en arbetsplats där du får trivas och växa! ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos KemRisk Sweden AB. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Love Fransson på[email protected] Placering: På KemRisks kontor i centrala Linköping, Platensgatan 8. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

71 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Mjukvaruingenjör till globalt företag i Västerås
A Hub AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vår kund Vår kund är en ledande leverantör av kransystem och är verksamma över hela världen. De arbetar med att flytta containrar på ett tillförlitligt, snabbt och kostnadseffektivt sätt till stora containerhamnar världen över. Vår kund är specialiserad på avancerade automations- och informationssystem för rörelsekontroll av alla typer av containerkranar. Om rollen Till vår kund i Västerås söker vi nu mjukvaruingenjörer som vill jobba med utveckling av robotiserade kransystem. Du kommer att tillhöra ett team med cirka 15 medarbetare som väntar på att välkomna dig. Din primära arbetsuppgift kommer vara att arbeta med mjukvaruutveckling, samtidigt som rollen innefattar daglig kundkontakt då du jobbar nära företagets kunder världen över i en internationell miljö. Vi söker dig som är nyfiken, driven och intresserad av att fördjupa dina kunskaper.  Dina ansvarsområden Utveckla mjukvara för kranarnas logik Integrera och testa programvara Bidra med förslag och idéer kring förbättringar Du kommer att arbeta både med att utveckla nya projekt och med att underhålla befintliga. Kvalifikationer Masterexamen inom datavetenskap eller motsvarande, bifoga gärna examensintyg i din ansökan Kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift då kommunikation på de båda språken sker dagligen Stort eget driv och en vilja att lära dig nya saker För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team samtidigt som du tar stort självständigt ansvar i att driva ditt arbete framåt. För att trivas i rollen ser vi även att du är kommunikativ, samarbetsinriktad och lyhörd.  Meriterande kvalifikationer Arbetslivserfarenhet inom området och/eller kunskap inom Azure DevOps, Linux, Scripting, Microsoft Windows, Active Directory, Nätverkskonfiguration, Containers, Kubernetes. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: Västerås, 100 % på plats från kontoret Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda dagtid Anställningsform: Tillsvidareanställning, konsultuppdrag under 12 månader med ambitionen att bli anställd av vår kund direkt efter det Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.  A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.

72 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Logistiksupport till Stena Recycling i Karlstad
A Hub AB
Kundtjänstpersonal

Vår kund Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! Om rollenSom Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material eftersom teamet ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer och även delta i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte. Om dig Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av service och löpande kundkontakt, med fördel inom transport och/eller logistik Tillgänglig för arbete från mitten på juni till mitten på augusti Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Utbildning inom transport och/eller logistik  Övrig information Start: Omgående Plats: Arbetet sker från kontoret i Karlstad, Östanvindsgatan 24 Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning  Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.

72 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Transportkoordinator till uppdrag i Luleå
A Hub AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av logistik och transportplanering? Nu söker vi en Transportkoordinator till ett uppdrag i Luleå, där du får en nyckelroll i att planera och säkerställa effektiva och punktliga godstransporter. Du blir anställd som konsult via A-hub och arbetar på plats hos ett spännande och växande bolag i regionen. Om rollenSom Transportkoordinator har du ett helhetsansvar för att samordna företagets transporter, boka frakter, följa upp leveranser och ha kontakt med externa transportpartners. Du säkerställer att rätt dokumentation finns på plats och att leveranser sker enligt överenskomna tider, kostnader och villkor. Arbetsuppgifter: Boka och koordinera transporter av gods inrikes och utrikes Utvärdera offerter från transportörer och speditörer Föra dialog med transport- och logistikpartners om krav, tidsplaner och eventuella avvikelser Följa upp leveranser och säkerställa att alla intressenter hålls uppdaterade Ta fram och hantera transportdokumentation, frakthandlingar och tullpapper Samverka med lagerpersonal för att minska fördröjningar och säkerställa smidiga processer Lösa problem som uppstår längs vägen – snabbt, pragmatiskt och med god serviceanda Din profil: Tidigare erfarenhet inom logistik, transportplanering eller supply chain Van att jobba med flera uppgifter parallellt och trivs i en operativ roll Har god kommunikationsförmåga och är lösningsorienterad i kontakt med externa parter Har ett öga för detaljer och gillar att dokumentera och följa upp Meriterande om du har kunskap om tull- och export/importdokumentation

72 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Data Architect - Biltema
A Hub AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

ABOUT THE POSITION AND THE COMPANY With a wide range of products for the entire family, Biltema is a strong brand with more than 160 stores across the Nordic region, and plans for further expansion. The success and vision are based on a simple concept that has been refined over the years; To make it economically easier for people to have cars, boats, homes, tools, and leisure articles of high quality, thereby creating a richer leisure time for these people. They choose their own path and have therefore decided to invest in their own operations and development of systems and technical solutions, among other things. Biltema Nordic Services is a service company within Biltema with various departments that together deliver a complete solution for the department stores' assortment and operations. The IT department in Helsingborg provides systems and digital solutions in collaboration with Biltema's other companies within the group for our Nordic markets. You will be part of a large team of colleagues who, together with the entire IT department, develop, manage, and support both proprietary products and systems, as well as well-known systems from market-leading suppliers. Together with your colleagues, the mission is to develop, integrate, and automate Biltema's over 150 digital platforms and systems. YOU ARE OFFERED To work for a company with healthy values and play an important role in the future development of Biltema's systems. Work in an organization with clear leadership and a clear and long-term vision. The opportunity to work at a well-managed and very prosperous company that values entrepreneurship and simplicity. EXAMPLES OF WORK TASKS Participate as an expert in defining the future Global Data Architecture for BILTEMA. Design and develop logical and physical data models, data dictionaries, and metadata repositories. Design and develop data pipelines and platforms using various tools and technologies, such as SQL, Python, Kafka, Azure, etc. Optimize and tune data performance, scalability, and availability. Ensure data quality, integrity, and consistency across different data sources and systems. Participate in implementing data governance policies and standards, such as data lineage, data catalog, data quality, data security, and data privacy. Collaborate with data engineers, product owners, solution architects and other stakeholders to understand data requirements and provide data solutions. Document and communicate data architectures, designs, and processes. EXPERIENCE Bachelor's degree or higher in computer science, information systems, or related field. At least 3 years of experience in data architecture, data engineering, or data analysis. Strong knowledge and skills in data modeling, data warehousing, data integration, and data quality. Proficient in SQL and at least one programming language, such as Python, C#, Scala, etc. Experience with various data tools and technologies, such as ETL, BI, OLAP, NoSQL, Hadoop, Kafka. Strong knowledge in Azure data architecture and offerings Experience with data governance frameworks and methodologies. Excellent communication, collaboration, and problem-solving skills. ADDITIONAL INFORMATION Start: As soon as possible, by agreement Working hours: Standard office hours with the possibility for hybrid work. Location: Helsingborg Type of employment: This assignment is a recruitment, and the employment will be directly with our client. Salary, terms, and conditions are discussed separately. The recruitment process is managed by A-hub. Therefore, Biltema Nordic Services requests that all inquiries regarding the position be directed to A-Hub.

72 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Ingenjör inom kvalitetssäkring till globalt företag i Ludvika
A Hub AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du redo att ta dina kunskaper inom material och kvalitet till nästa nivå? Hos vår kund i Ludvika får du chansen att arbeta med innovativa och tekniskt utmanande uppgifter. Den här rollen erbjuder en spännande möjlighet att utveckla din expertis samtidigt som du bidrar till banbrytande projekt med global påverkan. Vår kund Vår kund, en global och världsledande aktör inom sitt område, har en stark tro på HVDC-teknikens (High Voltage Direct Current) långsiktiga hållbarhet. Denna teknik möjliggör energitransport med likström vid höga spänningar, vilket gör den lämplig för att överföra energi över långa avstånd och koppla samman elnät med minimala förluster. För havsbaserad vindkraft eller långväga undervattensöverföringar är likström det mest realistiska alternativet för energitransmission. Om rollen  Du kommer att tillhöra företagets kvalitetsavdelning och arbeta i en produktionsnära roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär kvalitetskontroller av material tillhörande komponenter för transformatorer. I din roll kommer du att definiera och specificera aktiviteter, processer och standarder för att uppfylla kvalitetskrav för material, komponenter eller produkter. Ditt arbete inkluderar att bygga upp och underhålla den infrastruktur och de system som krävs samt att granska, övervaka och bedöma kvaliteten på tillverkningsprocesser. Utöver det kommer du att rapportera och felsöka avvikelser i tillverkningsprocesser samt defekter i färdiga produkter. Om dig Som person ser vi att du är nyfiken och analytisk. Du kommer att ha nära samarbeten med kollegor och samtidigt arbeta till stor del självständigt och ta ansvar. För att lyckas i rollen bör du ha en stark drivkraft för problemlösning och trivas i en målinriktad miljö. Kvalifikationer Civilingenjörsexamen inom exempelvis produktionsteknik där du läst kurser inom material-, mät- och kvalitetsteknik Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift Det betraktas meriterande om du har erfarenhet av att utföra analytiska granskningar av polymera material och/eller kompositer samt har kännedom om materialegenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Ludvika, veckodagar med arbetstid under dagtid Anställningsform: Du kommer att arbeta som konsult i 12 månader, med ambitionen att därefter bli anställd direkt av kunden

76 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025