Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Automationsingenjör till Sunds Fibertech i Timrå

Vi söker en driven och självgående automationsingenjör till Sunds Fibertech i Timrå. Om du lockas av att vara en del av ett innovativt företag med fokus på automation och vill vara med och påverka dess framtid, är du den vi letar efter! Ansök idag! Vi arbetar löpande med urvalet så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Sunds Fibertech Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll. Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028. Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat ”Bästa internationella tillväxt” i Ernst & Youngs tävling ”EY Entrepreneur of The Year”, DI Gasell och ”Årets företag ” i Timrå kommun. Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige. Om rollen Som automationsingenjör hos Sunds Fibertech kommer du att vara delaktig i hela processen från försäljning till implementering av automationslösningar hos kunder. Du kommer att vara ansvarig för att förstå kundens behov, välja lämpliga styrsystemslösningar och utföra PLC-programmering. Du kommer att arbeta i en projektgrupp och ha nära kontakt med kund för att implementera leveransen i deras anläggning. Rollen innebär att arbeta i stora och små projekt där du behöver ha förståelse för i olika moment som tidsplan, kostnader och uppföljning av flödet. Du kommer att vara involverad i säljstöd där du besvarar tekniska frågor som rör automation och styrsystem. Arbetsuppgifterna inkluderar PLC-programmering, skapande av operatörsbilder och driftsättning av produkterna hos kunden. En stor del av arbetet är att träffa kunder och besöka fabrikerna över hela världen. Du arbetar tätt med projektledare, processingenjörer och inköpare hos Sunds Fibertech men också nära dina närmsta kollegor i automationsteamet. I rollen ingår det att bidra till att identifiera förbättringspotential både i befintliga produkter och nya maskiner. Detta är en unik möjlighet att vara med och bygga upp och utveckla automationsenheten i Timrå. Du erbjuds ett arbete i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar och stora möjligheter till personlig utveckling! Din profil Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom område där programmering av styrsystem och driftsättning ute hos kunder har ingått. Du har goda erfarenheter av att arbeta i projekt och de moment som ingår och god förståelse av elkretsscheman. Om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten, till exempel som automationsingenjör är det meriterande, men inget krav. Du har arbetslivserfarenhet inom ett eller flera av följande PLC och HMI/SCADA-program: PLC program Siemens TIA Portal Rockwell Studio 5000 Logix Designer Rockwell RSLogix 5 HMI /SCADA program: Siemens SIMATIC WinCC Rockwell FactoryTalk View AVEVA InTouch Som person är du ambitiös och självgående. Du gillar att möta utmaningar som kräver snabb och effektiv problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och är redo att axla stort ansvar, samtidigt som du aktivt engagerar dig i samarbete med ditt team för att uppnå gemensamma mål. Resor förekommer regelbundet, vilket kräver flexibilitet och förmåga att skapa goda relationer med kunder och kollegor över hela världen. Krav för tjänsten Flerårig arbetslivserfarenhet som automationsingenjör eller annan roll som vi bedömer är likvärdig Arbetslivserfarenhet inom PLC och HMI/SCADA-program Projektvana Förståelse för elkretsscheman Erfarenhet av drifttagning av processanläggningar Flytande i engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande för tjänsten Eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten, tex som automationsingenjör Flytande i svenska i tal och skrift Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Timrå Övrigt: Internationella resor i tjänsten förekommer regelbundet Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Automationsingenjör till Sunds Fibertech i Timrå

Vi söker en driven och självgående automationsingenjör till Sunds Fibertech i Timrå. Om du lockas av att vara en del av ett innovativt företag med fokus på automation och vill vara med och påverka dess framtid, är du den vi letar efter! Ansök idag! Vi arbetar löpande med urvalet så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Sunds Fibertech Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll. Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028. Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat ”Bästa internationella tillväxt” i Ernst & Youngs tävling ”EY Entrepreneur of The Year”, DI Gasell och ”Årets företag ” i Timrå kommun. Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige. Om rollen Som automationsingenjör hos Sunds Fibertech kommer du att vara delaktig i hela processen från försäljning till implementering av automationslösningar hos kunder. Du kommer att vara ansvarig för att förstå kundens behov, välja lämpliga styrsystemslösningar och utföra PLC-programmering. Du kommer att arbeta i en projektgrupp och ha nära kontakt med kund för att implementera leveransen i deras anläggning. Rollen innebär att arbeta i stora och små projekt där du behöver ha förståelse för i olika moment som tidsplan, kostnader och uppföljning av flödet. Du kommer att vara involverad i säljstöd där du besvarar tekniska frågor som rör automation och styrsystem. Arbetsuppgifterna inkluderar PLC-programmering, skapande av operatörsbilder och driftsättning av produkterna hos kunden. En stor del av arbetet är att träffa kunder och besöka fabrikerna över hela världen. Du arbetar tätt med projektledare, processingenjörer och inköpare hos Sunds Fibertech men också nära dina närmsta kollegor i automationsteamet. I rollen ingår det att bidra till att identifiera förbättringspotential både i befintliga produkter och nya maskiner. Detta är en unik möjlighet att vara med och bygga upp och utveckla automationsenheten i Timrå. Du erbjuds ett arbete i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar och stora möjligheter till personlig utveckling! Din profil Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom område där programmering av styrsystem och driftsättning ute hos kunder har ingått. Du har goda erfarenheter av att arbeta i projekt och de moment som ingår och god förståelse av elkretsscheman. Om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten, till exempel som automationsingenjör är det meriterande, men inget krav. Du har arbetslivserfarenhet inom ett eller flera av följande PLC och HMI/SCADA-program: PLC program Siemens TIA Portal Rockwell Studio 5000 Logix Designer Rockwell RSLogix 5 HMI /SCADA program: Siemens SIMATIC WinCC Rockwell FactoryTalk View AVEVA InTouch Som person är du ambitiös och självgående. Du gillar att möta utmaningar som kräver snabb och effektiv problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och är redo att axla stort ansvar, samtidigt som du aktivt engagerar dig i samarbete med ditt team för att uppnå gemensamma mål. Resor förekommer regelbundet, vilket kräver flexibilitet och förmåga att skapa goda relationer med kunder och kollegor över hela världen. Krav för tjänsten Flerårig arbetslivserfarenhet som automationsingenjör eller annan roll som vi bedömer är likvärdig Arbetslivserfarenhet inom PLC och HMI/SCADA-program Projektvana Förståelse för elkretsscheman Erfarenhet av drifttagning av processanläggningar Flytande i engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande för tjänsten Eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten, tex som automationsingenjör Flytande i svenska i tal och skrift Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Timrå Övrigt: Internationella resor i tjänsten förekommer regelbundet Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Processingenjör till Sunds Fibertech i Timrå

Nu söker vi en processingenjör som vill vara en del av ett dynamiskt team som arbetar med att leverera skräddarsydda lösningar till kunder världen över. Är du ambitiös, engagerad och vill göra skillnad i en global organisation? Då kan du vara den vi söker! Ansök idag! Vi arbetar löpande med urvalet så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Sunds Fibertech Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll. Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028. Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat ”Bästa internationella tillväxt” i Ernst & Youngs tävling ”EY Entrepreneur of The Year”, DI Gasell och ”Årets företag ” i Timrå kommun. Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige. Om rollen Som processingenjör hos Sunds Fibertech kommer du att i offertarbetet arbeta nära försäljningsavdelning och delta i genomförande av både stora och små projekt där du ansvarar över det processtekniska arbetet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att ansvara för att välja processlösning samt utföra tekniska beräkningar och analyser. Du kommer att vara involverad i att välja och dimensionera komponenter samt rita scheman med hjälp av AutoCAD. Som processingenjör kommer du att bli specialist i hur fabrikerna fungerar hos Sunds Fibertechs kunder och en viktig del av arbetet är att träffa kunder och besöka fabrikerna över hela världen. För att lyckas i rollen och för att du ska utvecklas i din roll kommer du att erbjudas ett omfattande stöd av dina erfarna kollegor. Du kommer att spela en viktig roll i projektens olika faser, från att utföra tekniska beräkningar i projekt till att stödja installation, utbildning och driftsättning på plats hos kunden. Samarbetet med kollegor inom försäljning, konstruktion, inköp och automationsingenjörer kommer vara en central del av din vardag, där du bidrar med din tekniska expertis och erfarenhet för att säkerställa att varje projekt genomförs framgångsrikt och enligt plan. Din profil Du är tekniskt intresserad och har din grund i en teknisk eftergymnasial utbildning eller så har du arbetat som processingenjör i ett par år alternativt har annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer är likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta i 2D CAD. Har du erfarenhet av AutoCAD är det meriterande, men inget krav. Vidare är du duktig på att räkna och har goda kunskaper i Excel. Som person är du ambitiös, du brinner för ditt yrke som processingenjör och förstår den viktiga roll du spelar i dina projekt. Du är en person som gillar att möta utmaningar som kräver snabb och effektiv problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och är redo att axla stort ansvar, samtidigt som du aktivt engagerar dig i samarbete med ditt team för att uppnå gemensamma mål. Dessutom är det viktigt att du är kommunikativ och skapar goda relationer med kunder och kollegor. Resor förekommer regelbundet, vilket kräver flexibilitet och förmåga att hantera tekniska diskussioner och problemlösning hos kunder över hela världen. Krav för tjänsten Eftergymnasial teknisk utbildning som ingenjör eller inom fysik eller matematik alternativt arbetslivserfarenhet som processingenjör Erfarenhet av att arbeta i 2D CAD Goda kunskaper i Excel Flytande i engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande för tjänsten Erfarenhet från processindustri Flytande i svenska i tal och skrift Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Timrå Övrigt: Internationella resor i tjänsten förekommer regelbundet Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Processingenjör till Sunds Fibertech i Timrå

Nu söker vi en processingenjör som vill vara en del av ett dynamiskt team som arbetar med att leverera skräddarsydda lösningar till kunder världen över. Är du ambitiös, engagerad och vill göra skillnad i en global organisation? Då kan du vara den vi söker! Ansök idag! Vi arbetar löpande med urvalet så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Sunds Fibertech Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll. Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028. Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat ”Bästa internationella tillväxt” i Ernst & Youngs tävling ”EY Entrepreneur of The Year”, DI Gasell och ”Årets företag ” i Timrå kommun. Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige. Om rollen Som processingenjör hos Sunds Fibertech kommer du att i offertarbetet arbeta nära försäljningsavdelning och delta i genomförande av både stora och små projekt där du ansvarar över det processtekniska arbetet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att ansvara för att välja processlösning samt utföra tekniska beräkningar och analyser. Du kommer att vara involverad i att välja och dimensionera komponenter samt rita scheman med hjälp av AutoCAD. Som processingenjör kommer du att bli specialist i hur fabrikerna fungerar hos Sunds Fibertechs kunder och en viktig del av arbetet är att träffa kunder och besöka fabrikerna över hela världen. För att lyckas i rollen och för att du ska utvecklas i din roll kommer du att erbjudas ett omfattande stöd av dina erfarna kollegor. Du kommer att spela en viktig roll i projektens olika faser, från att utföra tekniska beräkningar i projekt till att stödja installation, utbildning och driftsättning på plats hos kunden. Samarbetet med kollegor inom försäljning, konstruktion, inköp och automationsingenjörer kommer vara en central del av din vardag, där du bidrar med din tekniska expertis och erfarenhet för att säkerställa att varje projekt genomförs framgångsrikt och enligt plan. Din profil Du är tekniskt intresserad och har din grund i en teknisk eftergymnasial utbildning eller så har du arbetat som processingenjör i ett par år alternativt har annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer är likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta i 2D CAD. Har du erfarenhet av AutoCAD är det meriterande, men inget krav. Vidare är du duktig på att räkna och har goda kunskaper i Excel. Som person är du ambitiös, du brinner för ditt yrke som processingenjör och förstår den viktiga roll du spelar i dina projekt. Du är en person som gillar att möta utmaningar som kräver snabb och effektiv problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och är redo att axla stort ansvar, samtidigt som du aktivt engagerar dig i samarbete med ditt team för att uppnå gemensamma mål. Dessutom är det viktigt att du är kommunikativ och skapar goda relationer med kunder och kollegor. Resor förekommer regelbundet, vilket kräver flexibilitet och förmåga att hantera tekniska diskussioner och problemlösning hos kunder över hela världen. Krav för tjänsten Eftergymnasial teknisk utbildning som ingenjör eller inom fysik eller matematik alternativt arbetslivserfarenhet som processingenjör Erfarenhet av att arbeta i 2D CAD Goda kunskaper i Excel Flytande i engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande för tjänsten Erfarenhet från processindustri Flytande i svenska i tal och skrift Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Timrå Övrigt: Internationella resor i tjänsten förekommer regelbundet Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Distriktssäljare till DeLaval västra Jönköping

Nu söker vi dig som har ett genuint intresse av det svenska lantbruket och som vill arbeta med försäljning. Här får du möjlighet att arbeta för ett globalt företag där du bidrar till en mer hållbar livsmedelsproduktion. Låter det intressant? Ansök nu! Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför redan idag! Om rollen Som Distriktssäljare hos DeLaval arbetar du självständigt och ansvarsfullt i en bred roll med försäljning i distriktet västra Jönköping. Här fungerar du som ett stöd för dina kunder när det kommer till projektering av anläggningar och system för lantbrukare. Du är lösningsorienterad och uthållig i försäljningsprocessen där du koordinerar och projektleder arbetet för byggare, myndigheter och rådgivande instanser. Din profil Det här är rollen för dig som har ett genuint intresse för det svenska lantbruket och som brinner för försäljning och rådgivning. Du har skaffat dig kunskaper och god förståelse inom lantbruk genom arbetslivserfarenhet, studier eller kanske från att själv ha vuxit upp på eller drivit en lantgård. Du är kommunikativ och orädd i kundmötet. Du har ett ordningssinne och trivs med att skapa långsiktiga relationer och är uthållig under försäljningsprocessen. För att lyckas i rollen tror vi att du har du arbetslivserfarenhet inom försäljning eller rådgivning, gärna inom lantbrukssektorn. Din första tid på DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamragård i Tumba, samresor med erfarna kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning där det bland annat ingår en utbildning inom CAD. Om DeLaval DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning med 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har de utvecklat lösningar och service för effektiv mjölkproduktion. Deras forskning och utveckling syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen. DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar. Krav Fullgjord gymnasieutbildning Kunskap inom det svenska lantbruket Tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning / rådgivning alt för tjänsten relevant kunskap Flytande i svenska i tal och skrift Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Körkort B Meriterande Eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten, till exempel på SLU eller som Agronom Försäljnings- / rådgivningserfarenhet inom lantbruk, djurhållning eller liknande Vana av projektledning Kunskap inom CAD Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos DeLaval Ort: Ditt distrikt är västra Jönköping. Optimal bostadsort är tex Jönköping, Vaggeryd eller närliggande ort Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag är 2024-05-19, men vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller [email protected]. Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024