Rädda Barnens Riksförbund jobb

Lediga jobb hos Rädda Barnens Riksförbund

CRM & MA-specialist till Rädda Barnen

OM UPPDRAGET Att jobba för Rädda Barnen är att göra skillnad. Som medarbetare på Rädda Barnen vet du att ditt arbete bidrar till att göra världen till en bättre plats för barn och unga, du är omgiven av engagerade kollegor som delar gemensamma värderingar. Hos oss har du förmånen att både utvecklas och utmanas. Avdelningen för kommunikation och insamling har i uppdrag att skapatydlig,relevant och engagerande kommunikationsomstärker RäddaBarnensvarumärkeoch underlättar attgenerera intäkterfrån privatpersoner. CRM & MA-specialisten tillhör avdelningens marknadssektion. Marknadssektionensuppdrag är att rekrytera nya givare genom insamlingskampanjer och varumärkesbyggande, samt att hålla befintliga givarelojala och engagerade. I rollen ingår ett nära samarbete med kollegor inom Rädda Barnen, i synnerhet med affärsområdesansvarig för engagemang och lojalitet. Du kommer även arbeta nära vår givarservicei frågor rörande Customer Relationship Management. Som CRM & MA-specialist ansvarar du för att driva aktiviteter med målet att öka intäkter och minska avhopp. Inom ramen för ditt arbete säkerställer du kvalitet och leverans till övriga organisationen gällande system, funktionalitet och relevant innehåll för att nå satta mål. För att vara framgångsrik i detta ser vi att du arbetar datadrivet med de åtgärder som ger störst effekt. Du planerar och arbetar operativt utifrån marknadsplan, varumärkesplattform, mål, budget och KPI:er. Du driver kampanjer och aktiviteter mot befintliga givare samt bygger givarresor, från urval och segmenteringar till analys och uppföljning. Lärdomar och analyser därav tar du sedan med dig i ditt fortsatta arbete och delar med andra. Vidare agerardu kravställare och bygger funktionalitet i vårt CRM-system. Som CRM & MA specialist utgör du en viktig del i vårt arbete med attöka effektiviteten i vår kommunikation och stärkarelationermedgivare, vilket är en grundförutsättningi vår strävan att göra världen bättre för barn. ÄR DU VÅR NYA KOLLEGA?För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har följande kvalifikationer: Utbildning inom området eller motsvarande erfarenheter inhämtade på andra sätt. Gedigen erfarenhet av att jobba med CRM och Marketing Automation i kund- eller givarresor med fokus på intäkter och lojalitet. Kommunicerar obehindrat i tal och skriftpåsvenska och engelska God systemkunskap inomCRM Erfarenhet av Salesforce, Marketing Cloud, SQL ochPower BI är meriterande såväl som kunskap inom GDPR. Som resultatorienterad, samarbetsorienterad, nyfiken ochkreativ person har du goda förutsättningar att lyckas och trivas i rollen. På Rädda Barnen är vi stolta över våra gemensamma värderingar som förenar och vägleder oss i vårt viktiga arbete. LÅTER DET INTRESSANT?Rollen är en tillsvidareanställningmed start snarast möjligtvid vårt trevliga kontor i Alviks strandi Stockholm. HÄR hittar du information om våra anställningsvillkor. Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Maria Halvorsen (marknadschef) på [email protected] eller 08-698 90 71. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan senast 13 maj 2024. Då vi har en anonymiserad rekryteringsprocess ber vi dig att inte ange personliga uppgifter när du svarar på eventuella urvalsfrågor. Vi använder endast CV ochinte personligt brev i ansökan. Tänk även på att inte döpa bifogade filer med personuppgifter. Som en del i vår rekryteringsprocess kan vi komma att använda tester i urvalsarbetet för att säkerställa en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess.Rädda Barnen ska spegla den jämlikhet vi arbetar för i samhället och eftersträvar mångfald och olikheter. Därför välkomnar vi en bredd av kompetenser, perspektiv och erfarenheter i den här rekryteringen. Rädda Barnen är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna ochber om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa våra viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt våra värderingar och etiska riktlinjer. Läs mer om dessa viktiga riktlinjer,HÄR.

23 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024