Driftkoordinator Stockholm

Hem/Fastighetsassistent/Driftkoordinator Stockholm
Publicerad: 30 april
Sista ansökan: 31 maj

Arbetsbeskrivning

Brinner du för administration, har eget driv och är intresserad av att jobba inom fastighet? Då kan du vara den vi söker!

Ta chansen att jobba som driftkoordinator i ett internationellt företag med lokal förankring och familjär känsla! Här får du möjlighet att jobba i ett team och med omväxlande administrativa arbetsuppgifter.

CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem.

Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus.

Vem är du?

Du har:

  • Du är en utbildad fastighetsingenjör, fastighetsförvaltare eller har likvärdig erfarenhet av en administrativtjänst i fastighetsbranschen
  • Fördjupad kunskap i fastighetstekniska system
  • Du har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete
  • Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ABFF
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturering.

Personliga egenskaper:

  • God kommunikativ förmåga både internt och externt
  • Självgående och driven
  • Kan ta egna initiativ och lösa problem självständigt
  • Är noggrann och systematisk i ditt arbete
  • Strukturerad, duktig på att prioritera och ser helheten i arbeten som utförs
  • God administrativ förmåga
  • Är lyhörd och prestigelös

Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Tillsammans med driftledare och operativ chef ska du verka för att säkerställa att vi levererar det som står i avtalen mellan H2M och kunden
  • Delta i avtalsuppföljning och förbättringsarbete av leverans till kund
  • Vara KMA-Ansvarigs stöd i det systematiska KMA-arbetet och vid interna revisioner
  • Kontrollera och följa upp så att vi följer interna rutiner och processer
  • Administrativt stöd med att bevaka prioriterade ordrar i vårt arbetsordersystem, m.m
  • Skapa och analysera rapporter till kund, tex driftrapporter och entreprenadrapporter 
  • Ansvara för fakturering i aktuellt uppdrag

Vi söker som brinner för administration och självständigt kan driva administrativa ärenden i uppdraget och på så vis kan avlasta operativ chef och driftledare i dessa uppgifter. Det är viktigt att du är systemvan och snabbt kan sätta dig in i administrativa system som t.ex. arbetsorder- och ekonomisystem.

Placering kommer att vara till stor del ute hos kund varför samarbete med både kollegor inom företaget och kundens företrädare och anställda är en del av vardagen.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm.

Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning

Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Nina Rolfsdotter på tel: 08- 408 895 55