Fastighetsassistent

Sök bland 6 lediga jobb som Fastighetsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Driftkoordinator till H2M

Brinner du för administration, har eget driv och är intresserad av att jobba inom fastighet? Då kan du vara den vi söker! Vi växer och behöver fler engagerade medarbetare. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och vi behöver förstärka vår verksamhet med mer kompetens. H2M är ett företag inom teknisk fastighetsdrift och förvaltning som har som målsättning att leverera fastighetstjänster i världsklass, varje dag året runt. Vi erbjuder allt från rådgivning och planering till operativt arbete, med kunskap och omtanke i fokus. Sedan februari 2023 är H2M en del av CBRE GWS. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag som erbjuder utvecklingsmöjligheter och en värderingsstyrd arbetsmiljö.  Vi söker nu en driftkoordinator till uppdrag i södra Stockholm. Vem är du? Du har: Du är en utbildad fastighetsingenjör, fastighetsförvaltare eller har likvärdig erfarenhet av en administrativtjänst i fastighetsbranschen Fördjupad kunskap i fastighetstekniska system Du har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ABFF Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturering. Personliga egenskaper: God kommunikativ förmåga både internt och externt Självgående och driven Kan ta egna initiativ och lösa problem självständigt Är noggrann och systematisk i ditt arbete Strukturerad, duktig på att prioritera och ser helheten i arbeten som utförs God administrativ förmåga Är lyhörd och prestigelös Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter: Tillsammans med driftledare och operativ chef ska du verka för att säkerställa att vi levererar det som står i avtalen mellan H2M och kunden Delta i avtalsuppföljning och förbättringsarbete av leverans till kund Vara KMA-Ansvarigs stöd i det systematiska KMA-arbetet och vid interna revisioner Kontrollera och följa upp så att vi följer interna rutiner och processer Administrativt stöd med att bevaka prioriterade ordrar i vårt arbetsordersystem, m.m Skapa och analysera rapporter till kund, tex driftrapporter och entreprenadrapporter  Ansvara för fakturering i aktuellt uppdrag Vi söker som brinner för administration och självständigt kan driva administrativa ärenden i uppdraget och på så vis kan avlasta operativ chef och driftledare i dessa uppgifter. Det är viktigt att du är systemvan och snabbt kan sätta dig in i administrativa system som t.ex. arbetsorder- och ekonomisystem. Placering kommer att vara till stor del ute hos kund varför samarbete med både kollegor inom företaget och kundens företrädare och anställda är en del av vardagen.   Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan så fort som möjligt eftersom vi arbetar med löpande urval av kandidater. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan!   H2M och CBRE som arbetsgivare Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Bra förutsättningar och arbetsförhållanden ger engagerade medarbetare som ger nöjda kunder, det är så vi ser det. Vi är sedan 2018 certifierade som ett Great Place to Work och arbetar kontinuerligt med att bli ännu bättre. När det går bra för H2M får alla vara med och ta del av det. Vi återinvesterar mycket i våra medarbetare i form av utbildningar, bra verktyg och utrustning, anställningsförmåner samt gemensamma aktiviteter. Vi är ett glatt prestigelöst gäng där vi alla hjälps åt! Här kan du läsa om hur våra medarbetare tycker att det är att jobba på H2M: https://www.h2m.se/jobbahososs/vad-tycker-vi-som-jobbar-har/ CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2021 27,0 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning. Commercial Real Estate Services | CBRE Sweden   Eftersom vi redan valt rekryteringskanaler för denna och övriga rekryteringar undanbeder vi kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Driftkoordinator till H2M

Brinner du för administration, har eget driv och är intresserad av att jobba inom fastighet? Då kan du vara den vi söker! Vi växer och behöver fler engagerade medarbetare. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och vi behöver förstärka vår verksamhet med mer kompetens. H2M är ett företag inom teknisk fastighetsdrift och förvaltning som har som målsättning att leverera fastighetstjänster i världsklass, varje dag året runt. Vi erbjuder allt från rådgivning och planering till operativt arbete, med kunskap och omtanke i fokus. Sedan februari 2023 är H2M en del av CBRE GWS. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag som erbjuder utvecklingsmöjligheter och en värderingsstyrd arbetsmiljö.  Vi söker nu en driftkoordinator till uppdrag i södra Stockholm. Vem är du? Du har: Du är en utbildad fastighetsingenjör, fastighetsförvaltare eller har likvärdig erfarenhet av en administrativtjänst i fastighetsbranschen Fördjupad kunskap i fastighetstekniska system Du har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ABFF Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturering. Personliga egenskaper: God kommunikativ förmåga både internt och externt Självgående och driven Kan ta egna initiativ och lösa problem självständigt Är noggrann och systematisk i ditt arbete Strukturerad, duktig på att prioritera och ser helheten i arbeten som utförs God administrativ förmåga Är lyhörd och prestigelös Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter: Tillsammans med driftledare och operativ chef ska du verka för att säkerställa att vi levererar det som står i avtalen mellan H2M och kunden Delta i avtalsuppföljning och förbättringsarbete av leverans till kund Vara KMA-Ansvarigs stöd i det systematiska KMA-arbetet och vid interna revisioner Kontrollera och följa upp så att vi följer interna rutiner och processer Administrativt stöd med att bevaka prioriterade ordrar i vårt arbetsordersystem, m.m Skapa och analysera rapporter till kund, tex driftrapporter och entreprenadrapporter  Ansvara för fakturering i aktuellt uppdrag Vi söker som brinner för administration och självständigt kan driva administrativa ärenden i uppdraget och på så vis kan avlasta operativ chef och driftledare i dessa uppgifter. Det är viktigt att du är systemvan och snabbt kan sätta dig in i administrativa system som t.ex. arbetsorder- och ekonomisystem. Placering kommer att vara till stor del ute hos kund varför samarbete med både kollegor inom företaget och kundens företrädare och anställda är en del av vardagen.   Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan så fort som möjligt eftersom vi arbetar med löpande urval av kandidater. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan!   H2M och CBRE som arbetsgivare Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Bra förutsättningar och arbetsförhållanden ger engagerade medarbetare som ger nöjda kunder, det är så vi ser det. Vi är sedan 2018 certifierade som ett Great Place to Work och arbetar kontinuerligt med att bli ännu bättre. När det går bra för H2M får alla vara med och ta del av det. Vi återinvesterar mycket i våra medarbetare i form av utbildningar, bra verktyg och utrustning, anställningsförmåner samt gemensamma aktiviteter. Vi är ett glatt prestigelöst gäng där vi alla hjälps åt! Här kan du läsa om hur våra medarbetare tycker att det är att jobba på H2M: https://www.h2m.se/jobbahososs/vad-tycker-vi-som-jobbar-har/ CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2021 27,0 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning. Commercial Real Estate Services | CBRE Sweden   Eftersom vi redan valt rekryteringskanaler för denna och övriga rekryteringar undanbeder vi kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag.

24 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vill du växa med Clarion!

Vill du vara en del av ett fantastiskt team på Clarion Hotel i Luleå? De söker engagerade medarbetare inom restaurang, vaktmästeri och frukostvärdskap. Clarion strävar efter en mångkulturell arbetsmiljö och är stolta över att idag ha medarbetare från tio olika nationaliteter. De välkomnar fler nationaliteter för att berika deras verksamhet ännu mer. Svenska kunskaper är inget krav. Du får då möjlighet att lära dig det svenska språket på arbetsplatsen. Clarion välkomnar utländsk arbetskraft och ser det som en fördel att ha medarbetare med olika kulturella bakgrunder! Clarions vision är att vara en plattform för dina framtidsmöjligheter. Oavsett om du har erfarenhet inom hotellbranschen eller inte, så erbjuder vi utbildning och stöd för att du ska kunna utveckla dina färdigheter och bygga en långsiktig karriär hos oss. Clarion Hotel är en blomstrande arbetsplats med mellan 50-60 anställda idag och kommer kunna utöka till cirka 120 personer under toppar på säsongen. Här får du möjlighet att växa med dem! Nordisk Kompetens kallar löpande in personer för intervju och ser fram emot din ansökan. Varmt välkommen till Clarion Hotel - där de arbetar tillsammans för framgång! 🌟 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

22 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Förvaltningsassistent

Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Har du kanske hört talas om Bergsjö Höjd? Eller GoCo Living, en helt ny stadsdel som väcks till liv? Vårt bostadsbestånd fortsätter att växa och vi söker därför nu en förvaltningsassistent till vår bostadsförvaltning i Göteborg! Om rollen.Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter en kollega som är genuint intresserad av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med förvaltaren inom affärsområdet. Arbetsuppgifter innefattar bland annat uthyrning och deltagande på besiktningar samt hantering av fakturor, reskontra och inkasso samt annan administration. Du kommer att arbeta med ett blandat bestånd i form av nyproducerade lägenheter såväl som äldre fastigheter. Om dig.Vi ser gärna att du har erfarenhet av service- och/eller fastighetsbranschen. Det viktigaste är dock din vilja att lära dig! Du behöver även ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och kollegor. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift och innehar B-körkort. Ansökan.Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen att bli en del av oss! #LI-MK1

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Förvaltningsassistent

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Vill du vara med på vår fortsatta resa? Nu söker vi en förvaltningsassistent till Skövde!Om rollen. Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter en kollega som är genuint intresserade av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med samtliga kollegor inom affärsområdet. Arbetsuppgifter innefattar bland annat uthyrning av våra hyresrätter, hantering av fakturor, reskontra och inkasso samt annan administration. Vi söker därför en person som är strukturerad, relationsbyggande och en riktig lagspelare. Du behöver ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med befintliga såväl som potentiella hyresgäster, entreprenörer och teamet. Har du dessutom koll på hur en byggnad är uppbyggd och fungerar så prickar du nästan hela checklistan! Ansökan. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Matina Khosravianvia [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!#LI-MK1

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Praktik inom fastighetsförvaltningsenheten på stadsfastigheter

Ref: 20240489 Arbetsuppgifter Nu har du möjlighet att söka praktik hos stadsfastigheter inom fastighetsförvaltning. Du kommer att tilldelas en handledare för din praktikperiod och vi kommer överens om dina arbetsuppgifter utifrån stadsfastigheters behov, dina personliga önskemål och de utbildningskrav som du måste uppfylla. Beroende på vilken inriktning du studerar skulle dina arbetsuppgifter kunna bestå av några av följande delar: • Delta i underhållsplanering. • Vara ute i byggnader och jobba i de tekniska systemen och i driften av fastigheter. • Vara delaktiga i utredningsarbete och analysera data • Vara delaktiga i t.ex. studier för energibesparing, enklare beräkningar och sammanställning av driftstatistik. • Kontakt med hyresgäster och deltagande vid kundmöten. • Delta i olika tekniska frågor som rör nyproduktion, drift, underhåll och myndighetskrav. • Arbeta med uppdrag inom styr och regler, ventilation och värmesystem. • Delta i utredningar inom energi och klimat • Delta i inventering, utredning och felsökning av VVS-installationer. • Egenkontroll av yttre och inre miljö samt systematiskt brandskyddsarbete. • Delta i prognosarbete och budgetarbete. • Arbeta med hyresavtal. • Arbeta med ritningar. Kvalifikationer Vi söker dig som studerar på högskola/ universitet eller yrkeshögskola med inriktning inom fastighetsförvaltning. Din praktik ska ske via din utbildning. Som person har du en god samarbetsförmåga samtidigt som du också arbetar självständigt och initiativrikt. För oss är det viktigt att du har ett intresse för att lära dig nytt och utvecklas. Om arbetsplatsen Stadsfastigheters 190 anställda förvaltar Malmö stads fastigheter för skola, barnomsorg, äldreomsorg och kultur. Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler. Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Praktik Omfattning: Deltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Höstterminen 2024 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.    Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Praktikperioden är inte avlönad, utan sker som en del av din utbildning.

12 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024