Fastighetsassistent

Sök bland 4 lediga jobb som Fastighetsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Teknisk Förvaltningsassistent

Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Vännäs Fastigheter AB äger och förvaltar industri-, allmännyttiga och kommunala fastigheter. Vi ansvarar även för skötseln i hel- och delägda fastighetsbolag. En viktig del av vårt uppdrag är vårt samarbete med övriga kommunala förvaltningar. Företaget utvecklas och expanderar hela tiden, därför krävs samarbetsförmåga, engagemang och en vilja att utvecklas. Detta gäller både i det praktiska arbetet och mot ett mer digitalt arbetssätt. Som anställd hos Vännäs Fastigheter står hyresgästen och verksamheten alltid i centrum. I det vardagliga arbetet förekommer såväl självständigt arbete som arbete i team, där vi gemensamt ger en hög service och skapar trygghet åt våra hyresgäster. Arbetsuppgifter I rollen som teknisk förvaltningsassistent blir du en viktig länk mellan tekniska förvaltare och driftorganisationen. Du förväntas ha övergripande förståelse för våra fastigheter samt fastighetsskötarnas ansvar och rutiner i den löpande driften. God kännedom om myndighetskrav gällande fastigheter, våra upphandlade serviceavtal och visa intresse för tekniska installationer och energifrågor.  Du förväntas vara en brygga mellan fastighetsskötare/hantverkare och teknisk förvaltare både genom kommunikation och kunskap för att skapa ett effektivt arbetssätt och genom bred förståelse för allas arbetsuppgifter sträva efter ett öppet arbetsklimat. En viktig del i arbetet blir att säkerställa slutförandet av större rep- och underhållsarbeten samt involvera fastighetsskötare i pågående förändringar, utredningar och utmaningar som vi ställs inför i våra fastigheter och samtidigt upprätthålla en god kommunikation med hyresgästerna. Kvalifikationer - Vi söker dig som är positiv, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och ansvarstagande samt har god förmåga att både planera och utföra arbete självständigt. - Vi ser gärna att du har erfarenhet inom fastighetsbranschen med alla förekommande reparationer och underhåll inom VVS, el och ventilation mm. - Erfarenhet av att leda och slutföra mindre projekt med anlitade entreprenörer och samordning med egen personal och hyresgäster. - Teknisk utbildning med anknytning till fastighetsförvaltning är meriterande. - Vi ser att du har dokumenterad erfarenhet av tillsyn av tekniska installationer och tillhörande digitala styrsystem. - Då vi vill utvecklas mer mot digitala arbetssätt förutsätter vi att du har erfarenhet av att använda mjukvaror och andra IT-verktyg för att skapa effektiva arbetssätt . - Körkort B är ett krav, samt god lokalkännedom inom Vännäs kommun.

27 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Technical Coordinator till Trelleborg/Ystad

Till vårt härliga gäng i Skåne söker vi nu en Technical Coordinator för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Som Technical Coordinator kommer du att arbeta med olika arbetsuppgifter baserat på verksamhetens behov och kommer stötta vår förvaltning i Trelleborg, Ystad och även delar av Malmö. Du har många kontaktytor inom och utom organisationen men kommer främst att arbeta nära och bistå våra Manager Facility Management (chef inom förvaltningen) med löpande arbete. I denna roll arbetar du brett med koordinering och administration och utgör ett värdefullt stöd för den dagliga verksamheten.  Din placeringsort kommer vara Trelleborg eller Ystad.  Resor i tjänsten förekommer då du kommer stötta flera förvaltningsområden.  Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: • Utveckla och upprätthålla goda hyresgästrelationer. Till exempel samordna information och hjälpa till med kommunikation till hyresgäster vid olika ärenden och projekt. • Planera och boka för- och avflyttningsbesiktningar. • Vid behov, i samråd med ansvariga kollegor, beställa entreprenadarbeten samt sköta uppföljning av dessa (utemiljö, lokalvård, el, VVS, etc.). ​  • Sakgranska leverantörsfakturor.​  • Förbereda fakturor till hyresgäster och säkerställa att underlag finns.   • Bidra till att skapa effektiva processer inom förvaltningen. Du utvecklar det administrativa arbetet inom det egna ansvarsområdet.   • Vara behjälplig med att säkerställa att ronderingar utförs enligt fastställda rutiner. Se till att det regelbundet görs och granska utförandet av dessa. • Hjälpa till att hålla koll så att egenkontroll och myndighetskrav efterlevs. Vad vi förväntar oss att du har: • Gymnasial utbildning • Relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen (minst 2 år) • Påbyggnadsutbildning inom förvaltning är meriterande • Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem • Ett giltigt B-körkort • Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Rollen är ett viktigt kugghjul för förvaltningen och ställer höga krav på service och kvalitet. Det förutsätter mycket god planering och struktur och där arbetsuppgifterna utförs både ensamt och i grupp, vilket ställer krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och kommunikation. Då problemlösning blir en del av dina dagliga utmaningar behöver du vara en person som är lösningsorienterad och prioriterar våra kunders behov och förstår vikten av snabb och pålitlig service. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö. Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/  För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

14 november 2023
Sista ansökan:
5 december 2023
Förvaltningskoordinator till Norrköping

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Norrköping består av 2338 lägenheter belägna i Norrköpings centrum, Hageby, Marielund och Atrium i Navestad. Vi är ett drivet och engagerat team om 22 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som förvaltningskoordinator och utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten Arbetet som förvaltningskoordinator aktivt och utåtriktat. Det övergripande syftet med rollen är att avlasta och stötta med administrativa uppgifter och besiktningar. Det här är en roll för dig som vill få en bred inblick i vår förvaltning och ha många kontaktytor i ditt arbete, både internt och externt. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för samtliga besiktningar - Fakturering - Genomföra lägenhetsvisningar - Bistå teamet med administrativa uppgifter - Ta emot och hantera synpunkter från kunder/hyresgäster - Bistå uthyrare i uthyrningsprocessen - Bemanna områdeskontoret vid var tid gällande öppettider - Vara behjälplig med in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister - Representera Victoriahem lokalt där vårt arbete med rullande ROT och social hållbarhet är en viktig komponent i arbetet Din bakgrund Vi söker dig med arbetslivserfarenhet inom försäljning, kundtjänst eller liknande. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Som person är du flexibel, strukturerad och affärsmässig. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera och att du tycker om när det händer mycket runt omkring dig. Du har lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt ok - Omfattning: Heltid - Placering: Norrköping - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Linda Sund på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

7 november 2023
Sista ansökan:
25 april 2024
Praktik eller examensarbete på stadsfastigheter

Ref: 20232130 Arbetsuppgifter Är du intresserad av att genomföra din praktik på stadsfastigheter? Kanske inom hållbarhet, säkerhetsfrågor, energifrågor eller byggprojekt? Då har du hittat rätt. Välkommen att skicka in en ansökan och beskriv din utbildning samt vad du önskar få ut av din praktikperiod. I de fall vi har möjlighet att ta emot praktikanter och du erbjuds en praktikplats kommer du att tilldelas en handledare för din praktikperiod och vi kommer överens om dina arbetsuppgifter utifrån stadsfastigheters behov, dina personliga önskemål och de utbildningskrav som du måste uppfylla. Det kan även finnas möjlighet att göra ditt examensarbete hos oss. När det gäller examensarbete har vi endast möjlighet att ta emot studenter från universitet och högskola. I dessa fall är det viktigt att du själv har förslag och idéer på vad du vill genomföra och/ eller skriva om. Kvalifikationer Vi söker dig som studerar på högskola/ universitet eller yrkeshögskola med relevant inriktning. Din praktik ska ske via din utbildning. Som person har du en god samarbetsförmåga samtidigt som du också arbetar självständigt och initiativrikt. För oss är det viktigt att du har ett intresse för att lära dig nytt och utvecklas. Om arbetsplatsen Stadsfastigheters 180 anställda förvaltar Malmö stads fastigheter för skola, barnomsorg, äldreomsorg och kultur. Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler. Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Praktik Omfattning: Enligt övrenskommelse Antal tjänster: Efter behov Tillträde: Enligt överenskommelse Praktik- och exjobbsplatserna inom byggprojekt är fyllda för hösten 2023, välkommen med din ansökan för våren 2024. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.    Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Observera att praktik inom ramen för utbildning till fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare, ekonomisk förvaltare eller markförvaltare söks via en separat annons. Om vi har möjlighet att ta emot praktikanter inom dessa området under vårterminen finns det en annons ute för detta under perioden oktober-december och om vi har möjlighet att ta emot praktikanter inom dessa områden under höstterminen finns det en annons ute under perioden mars-maj.

5 september 2023
Sista ansökan:
31 december 2023