Publicerad: 6 maj
Sista ansökan: 30 juli
Arbetsbeskrivning
Annons för ansvarig för Jobbverkets LSS och SOL-
uppdrag
Vi söker en engagerad ansvarig med kompetens och erfarenhet inom LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och SoL (Socialtjänstlagen). Här är de viktigaste kraven och ansvarsområdena:
- Kvalifikationer:
- Socionomexamen: ( skallkrav )Vi söker någon med en socionomexamen . Detta är viktigt för avtalskrav och att förstå och hantera de komplexa behoven hos personer med funktionsnedsättning.
- Minst två års dokumenterad erfarenhet av daglig verksamhet: ( Skallkrav ) Du bör ha praktisk erfarenhet av att leda och organisera daglig verksamhet för personer med funktionsnedsättning enligt LSS Pk1 och Pk2, och erfarenhet av arbeta med personer med olika psykiska funktionsvariationer.
- Ansvarsområden:
- Övergripande ansvar: Som ansvarig har du det övergripande ansvaret för verksamheten och uppdrag för ca 25 personer i daglig verksamhet och ca 40 personer för sysselsättning/SoL, från olika kommuner i Stockholmsområdet.. Det innebär att du ska säkerställa dokumentation, trygghet, kontinuitet, samordning och säkerhet för våra klienter i samråd med personal.
- Budgetarbete: Du kommer att ansvara för budgetplanering och ekonomi i samråd med styrelsen som har lednings och det operativa ansvaret.
- Personliga egenskaper: Empatisk, brinner för målgruppen
- Ledarskap: Du har erfarenhet av att leda grupper och har god förmåga till analys.
- Kunskap om målgruppen: Du har god kännedom om målgruppers behov, utmaningar och möjligheter.och kunskap om relevanta lagsstiftningen.
Om du är en passionerad och kvalificerad individ som vill göra en positiv skillnad i livet för personer med funktionsnedsättning, ser vi fram emot din ansökan. För mer information och ansökan, besök vår webbplats.
Vänliga hälsningar, Jobbverket
Linkande Jobb
Socionom
Skurup