Bilplåtslagare

Vill du utvecklas inom verkstad och bilplåtslagning? Vi söker nu bilskadereparatör till vår verkstad. Som skadereparatör reparerar du plåt- och plastskador på framför allt krockskadade bilar. Du byter delar, genomför riktningar och förberedelser och du ansvarar för att ta väl hand om våra kunders bilar och utför alltid reparationer med hög kvalitet. Du har stor påverkan på det dagliga resultatet genom att arbeta effektivt och välplanerat. Du blir en del av skadeverkstadsteamet som består av skadereparatörer, lackerare och skaderådgivare. Kvalifikationer: B-körkort med behörighet för manuell växellåda Du har plåtslagarutbildning eller fordonsteknisk utbildning, alt annan erfarenhet som arbetsgivare bedömer likvärdig Det är meriterande om du har jobbat som skadereparatör, plåtslagare eller med motsvarande arbetsuppgifter Du läser och kommunicerar på svenska Är du en glad, positiv och social person så kommer du passa in bra hos oss! Då är det helt enkelt DIG vi söker!

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Arbetsterapeut

Arbetslivsresurs utökar sin verksamhet i Åmål och söker därför en engagerad Arbetsterapeut! Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Resor ingår i tjänsten! Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats. Utföra administration som tillhör uppdraget Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet Bidra till nöjda deltagare Du är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP). Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. VI ERBJUDER: Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad – hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Har du frågor, maila ansvarig gruppchef Pål Lassen [email protected] Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Åmåls kommun söker lärare 4-6 till Tösse skola

Vad erbjuder vi Som lärare på Tösse skola blir du en del av en inspirerande och engagerad gemenskap. Skolan har ett gott arbetsklimat där samarbete och kollegialitet skattas högt. Här finns en öppen dialog och en gemensam strävan att förbättra undervisningen och skolmiljön.  Tösse skola har tilldelats ett arbetsmiljöpris, detta visar på personalens gemensamma engagemang för välbefinnande och trivsel. Tösse skola en plats där du som lärare kan göra en verklig skillnad för eleverna, samtidigt som du får vara en del av ett stöttande och positivt arbetslag. Välkommen att söka och bli en del av vår gemenskap! Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Uppdraget är ett klasslärarskap som innebär att du har ett övergripande ansvar för undervisningen i din klass. Det innefattar att du aktivt verkar för att ge eleverna en trygg miljö där goda förutsättningar finns för att eleverna utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar och utbildningens mål. Du ingår i ett arbetslag där ni samverkar för att skapa bästa förutsättningar för eleverna kunskapande. Du ansvarar för att samverkan mellan hem och skola fungerar väl genom tät och kontinuerlig kontakt där elevernas skolsituation diskuteras och säkerställer att vårdnadshavarna får relevant information. Du säkerställer att det finns planer för undervisningen som synliggör för elever och vårdnadshavare hur undervisningen ska genomföras. Planerna innefattar lektionsplaner, dagsplaner, veckoplaner samt övergripande plan för läsåret. Vem är du För detta uppdrag ser vi att du har god förmåga att kunna skapa en trygg och inkluderande klassrumsmiljö där alla elever känner sig sedda och respekterade. Du anpassar undervisningen för olika elever och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har lätt för att ta till dig ny teknik som digitala verktyg och anpassa undervisningen efter dagens teknologiska landskap. Du värderar och värnar om ett väl fungerande samarbete med alla kollegor på skolan. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt. Formella kompetenskrav - Lärarexamen med behörighet att undervisa årkurs 4-6  - Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande -Erfarenhet från pedagogiskt arbete är meriterande men inget krav. Detsamma gäller erfarenhet av stöd till personer med NPF Anställningen Tillsvidareanställning på 80 - 100% med tillträde 2024-08-12 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Lärartjänsten är för närvarande placerad vid Tösse skola inom Kultur- och Utbildningsförvaltningen, som är organiserad direkt under Kultur- och Utbildningsnämnden. Närmaste chef är rektor. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

8 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sjuksköterska för vaccination - Åmål och Mellerud

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmartill vår mottagning i Åmål och Mellerud! Tjänsten omfattar ca1-2 fasta pass i veckan ca 4 timmar per tillfälle. Tjänsten är en säsongsbaserad anställning och påbörjas ca 2024-06-10 till och med 2024-08-20. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 150 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccinering -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sen innan är meriterande men inget krav! Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning i vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen! Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Åmåls Kommun söker Sommarvikarier 2024 till SÄBO och Hemvården

Vi söker dig som vill göra skillnad under sommaren 2024! Ta chansen att prova på ett utvecklande arbete som Sveriges viktigaste vikarie genom att söka sommarjobb inom välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen i Åmåls Kommun! Vad erbjuder vi Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/ Ditt uppdrag Som undersköterska/vårdbiträde inom äldreomsorgen är du med och bidrar till att skapa en trygg och meningsfull vardag för brukarna. Du kommer att ge omvårdnad och stöd till brukare utifrån beviljad insatser. Vi söker personal till; Hemvården: Hemvård innebär att individen får det stöd och hjälp den behöver för att kunna bo kvar i det egna hemmet så långt det är möjligt. Hemvård är ett samlingsbegrepp för den service och omvårdnad som vid behov ges i hemmet till den som på grund av funktionshinder eller sjukdom har svårt att klara de dagliga sysslorna i hemmet. Hjälpen och stödet kan bestå av omvårdande insatser såsom att äta, klä sig och personlig hygien. Det kan också vara insatser av servicekaraktär såsom städ, tvätt, inköp, trygghetslarm och promenader. Som personal kommer du även utföra vissa hälso- och sjukvårdande insatser såsom medicingivning, såromläggningar mm dessa utförs som delegerad uppgift från kommunens sjuksköterska. Särskilt boende: Särskilt boende erbjuds den som har ett omfattande och varaktigt behov av hjälp, som inte kan tillgodoses av insatser i form av hemvård i det egna hemmet. I ett äldreboenden bor man i grupper om 8-16 boende per enhet och det finns det personal dygnet runt. Som personal i särskilt boende kommer du att utföra stöd, service och omvårdnad utifrån den enskildes behov. Personlig omvårdnad omfattar hjälp med måltider, hygien, klädsel och aktiviteter.  Du kommer även utföra vissa hälso- och sjukvårdande insatser såsom medicingivning, såromläggningar mm dessa utförs som delegerad uppgift från kommunens sjuksköterska. För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.amal.se/omsorg-och-stod/ Vem är du Genuin – Omtänksam – Aktiv -Modig För detta uppdrag ser vi att du ska kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att hjälpa och stödja andra. Du ser möjligheter istället för hinder. Som person är du lyhörd och ansvarstagande. Du gillar ett omväxlande arbete både självständigt och tillsammans med andra. Formella kompetenskrav -Du ska ha fyllt 18 år -Goda kunskaper i svenska språket i så väl tal som i skrift -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande -B-körkort är en fördel och inom vissa områden ett krav -Vara van användare av dator och mobiltelefon då vi anväder oss av digital signering, phoniro/LMO och dokumenterar i Lifecare. Meriterande -Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Vi ser gärna att du har godkänd eller påbörjad utbildning inom vård och omsorg eller motsvarande utbildning. -Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Anställningen -Tidsbegränsad anställning med varierande sysselsättningsgrad. -Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll, helg och natt. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Åmåls Kommun söker Sommarvikarier 2024 till Stöd & funktion/Socialpsykiatri

Vi söker dig som vill göra skillnad under sommaren 2024! Ta chansen att prova på ett utvecklande arbete som Sveriges viktigaste vikarie genom att söka sommarjobb inom välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen i Åmåls Kommun! Vad erbjuder vi Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/ Ditt uppdrag Som stödassistent/personligassistent/boendestödjare ansvarar du för att varje brukare får stöd, omvårdnad och service utifrån sitt behov och beviljade insatser. Ditt arbete går ut på att möjliggöra för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. Detta görs genom att motivera, stödja och assistera brukaren i alla vardagliga situationer. I rollen ingår att stödja i vardagliga hushållssysslor, fritidsaktiviteter, medicinering samt administrativa uppgifter som att dokumentera i Lifecare. Vi söker personal till; Gruppbostad: En gruppbostad är en boendeform där det bor 5-6 personer i egen lägenhet men i en byggnad. Den som bor på gruppbostad har en funktionsnedsättning exempelvis autism eller utvecklingsstörning, som innebär att det finns ett stort behov av tillsyn eller hjälp. I gruppbostaden finns också tillgång till ett gemensamt utrymme. På gruppbostaden finns personal dygnet runt. Som personal stödjer du brukarna i deras vardagliga liv med exempelvis hushållssysslor, omvårdnad och fritidsaktiviteter. Servicebostad: En servicebostad består av lägenheter i ett trapphus eller ett bostadsområde. Den som bor i en servicebostad har en funktionsnedsättning, ex. autism eller utvecklingsstörning med ett mindre behov av stöd och hjälp än de personer som bor i gruppbostad. Brukaren har en egen lägenhet och tillgång till personal- och gemensamhetslägenhet. Som personal stödjer du vid exempelvis matlagning, städning och viss omvårdnad. Personligassistans: Arbetet innebär att man jobbar i den enskildes hem med att ge omfattande praktisk hjälp med grundläggande behov såsom personlig omvårdnad, hjälp med vardagliga hushållssysslor samt vid behov hjälp att kommunicera. Korttidsvistelse: Korttidsvistelse är till för att ge barn och ungdomar möjlighet till rekreation och miljöombyte samtidigt som anhöriga får tillfälle till avlastning. Som personal stödjer du barn/ungdomar i vardagen, utför hushållssysslor, planerar och deltar i aktiviteter. Visst omvårdnadsarbete förkommer. Boendestöd: Personer med psykisk funktionsnedsättning och/eller beroendeproblematik har möjlighet att få boendestöd i hemmet. Som boendestödjare arbetar du för att stärka individen till ett självständigt liv. Arbetet innebär att man stödjer individen med vardagliga hushållssysslor, myndighetskontakter samt möjlighet till socialsamvaro genom daglig verksamhet. För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.amal.se/omsorg-och-stod/ Vem är du Genuin – Omtänksam – Aktiv -Modig För detta uppdrag ser vi att du ska kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att hjälpa och stödja andra. Du ser möjligheter istället för hinder. Som person är du lyhörd och ansvarstagande. Du gillar ett omväxlande arbete både självständigt och tillsammans med andra. Formella kompetenskrav -Du ska ha fyllt 18 år -Goda kunskaper i svenska språket i så väl tal som i skrift -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande -B-körkort är en fördel och inom vissa områden ett krav Meriterande -Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbete med målgruppen. Vi ser gärna att du har godkänd eller påbörjad utbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller motsvarande utbildning. -Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Anställningen -Tidsbegränsad anställning med varierande sysselsättningsgrad. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!     (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Arbetskonsulent

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Steget till arbete. Som arbetskonsulent i Steget till arbete (STA), vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen, genomför du coachande insatser både på individ och gruppnivå. Du utför bland annat kartläggning av deltagares resurser, genomför föreläsningar, anordnar prövningsplatser samt har motiverande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och inspirerande. Tjänsten kräver att du kan arbeta strukturerat och noggrant administrativt. Då dagarna kan se olika ut behöver du ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Utöver rollen som konsult i STA kommer du även vara behjälplig i andra tjänster och uppdrag som vi har. Din profil Minst 2 års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper. Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Mycket god administrativ förmåga och datorvana. God kännedom om den lokala arbetsmarknaden Som person är du utåtriktad, prestigelös, flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du är bra på att skapa relationer, bygga nätverk och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten var god kontakta Pål Lassen, [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Taxiförare & service

Vi söker förare med en hög känsla för service och god förmåga till att ge kunden ett genuint bemötande, ett omhändertagande och besitter god förmåga till att skapa långsiktiga relationer. Dina kunder ska känna sig trygga och nöjda med sin resa och du är den som ser till att kunden längtar tillbaka till nästa resa med dig. Vi ser helst att du redan idag har taxilegitimation och erfarenhet av yrket, men en öppen personlighet, social kompetens och förmåga till att ta ett stort ansvar, är något vi värdesätter högt och därför kan vi tänka oss att betala din taxilegitimation om du är rätt person för oss. Vi söker nya förare till vårt åkeri som ska köra både samhällsbetalda uppdrag samt privata kunder. Tveka inte att kontakta oss om du vill veta mer om tjänsten . det finns plats i Mellerud, Bengtsfors och Dals Ed .

4 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Åmåls kommun söker lärare till Karlbergsgymnasiet

Vad erbjuder vi Karlbergsgymnasiet är en växande skola och vi är därför alltid intresserade av att komma i kontakt med nya framtida medarbetare. Skolan har en bred blandning av yrkesprogram och högskoleförberedande program, vilket skapar goda förutsättningar för möten mellan människor med olika kompetenser och intressen. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/ Ditt uppdrag Lärare enligt ämnesbehörighet. Beroende på vilka ämneskombinationer som du har och hur vårt behov ser ut, kan det vara aktuellt med en anställning redan under innevarande läsår. Vi eftersträvar alltid heltidstjänster, men beroende på din behörighet och/eller egna önskemål är vi öppna för diskussion om tjänstens omfattning. Vem är du Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans i arbetslag för att sätta elevens lärande och sociala utveckling i fokus. Förutom att aktivt bidra till arbetslagets utveckling ser vi att du sätter stor vikt vid ett nära samarbete med elevhälsan, skolledning och övrig personal. Som lärare hos oss är du med och skapar en skola där alla elever ska ha möjlighet att uppnå målen och där lärandet upplevs som meningsfullt, stimulerande, roligt och tryggt. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt. Alla lärare på Karlbergsgymnasiet förväntas vara intresserade av ett mentorsuppdrag och av att bedriva ett aktivt värdegrundsarbete i vardagen.   Formella kompetenskrav -Lärarutbildning med behörighet för att undervisa på gymnasiet (även grundskollärare är välkomna att söka, då vi har elever på programinriktat val och övriga introduktionsprogram). -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande -Vi ser gärna att du är behörig att undervisa i flera ämnen. -Bred erfarenhet av arbetet med extra anpassningar och särskilt stöd. -Erfarenhet av arbete på gymnasiet. -Vid eventuell anställning lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.  Anställningen Tillsvidareanställning med tillträde utefter verksamhetens behov eller enligt överenskommelse. Anställningen inleds med en provanställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten är för närvarande placerad vid Karlbergsgymnasiet, inom kultur- och utbildningsförvaltningen. Närmaste chef är rektor för någon av skolenheterna vid Karlbergsgymnasiet. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Om du har frågor om tjänsten kan det vara så att skolans rektorer är svåra att nå på telefon, så maila gärna dina frågor och kontaktuppgifter så ringer vi upp. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

20 februari 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024