Vikarierande grundskollärare 1-6

Vi söker dig som vill bli vår kollega under vår medarbetares tjänstledighet. Om skolan Natur och Miljöskolan i Åmål är en fristående skola som idag har 152 elever i klasserna F-6 samt fritidshem. Skolan, som består av flera byggnader och har en stor naturskolgård som uppmuntrar till lek och kreativitet, är belägen centralt i tätorten Åmål. Vår profil, "Natur, hälsa, miljö - ett ekologiskt synsätt", är en viktig del i vår verksamhet där vi ser naturen som en resurs för lärande och där utomhuspedagogik, rörelse och elevnära miljöfrågor ska vara en naturlig del i skolvardagen. Vår utgångspunkt är att "Alla barn är allas barn" och vi arbetar gemensamt både för den sociala och kunskapsmässiga utvecklingen hos våra elever. På vår skola arbetar vi aktivt med en tillåtande och stimulerande studiemiljö där vi strävar efter att ge varje elev, utifrån hens individuella förutsättningar, bästa möjliga möjlighet till utveckling. Vi fäster stor vikt vid goda relationer och elevers trygghet och delaktighet är viktiga byggstenar i vår verksamhet. I vårt kollegium råder en flexibel, öppen och stödjande atmosfär samt ett gemensamt driv att fortsätta utveckla vår skola . Vi har en hög andel legitimerade pedagoger och verksamhetens olika delar samarbetar kontinuerligt för att skapa en röd tråd i elevernas dag hos oss, i skolan och på fritids . Tillgängliga lärmiljöer, digitala verktyg och utveckling av undervisningen är några områden som vi arbetat med över tid och fortsätter utveckla. Läs mer om oss och vår skola på www.naturomiljoskolan.se Arbetsuppgifter Tjänsten innebär undervisning i åk 1-6 inom vissa ämnesområden. I tjänsten ingår planering, själv och tillsammans i arbetslag samt bedömning och andra vanligen förekommande arbetsuppgifter för en lärare. Vi erbjuder dig ett arbete tillsammans med en personalgrupp som alltid sätter eleven i centrum och utgår från den enskilde elevens förutsättningar. Du kommer att vara medarbetare i ett arbetslag där kollegorna ser möjligheter och inte svårigheter i det dagliga arbetet. Tjänsten är ett vikariat under vår medarbetares tjänstledighet. Tjänstens omfattning är ca 75% och varaktighet är i första läge fram till jul men med möjlighet till fortsättning. Tillträde är höstterminens start 2024. Vi tillämpar provanställning. Kvalifikationskrav Vi önskar att du som sökande är legitimerad lärare med bred behörighet för grundskolan. Annan pedagogisk behörighet och/eller kompetens kan också vara av intresse för arbetsgivaren. Personliga egenskaper För oss är de personliga egenskaperna viktiga och vi letar därför efter dig som är en positiv person och som är skicklig på att samarbeta och skapa goda relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare. För att trivas och göra ett bra jobb på Natur och miljöskolan, är det en förutsättning att du har ett flexibelt tänk och professionellt bemötande samt ett intresse för natur, miljö och utomhuspedagogik. Du ska ha elevens lärande och utveckling i fokus och vara en tydlig, trygg och inspirerande pedagog. Engagemang, kreativitet och glädje är viktiga delar i en lärmiljö där elevernas utveckling är i fokus. Du har god förmåga att ta ansvar för det egna uppdraget, är väl förtrogen med skolans styrdokument och tillämpar dem i praktiken. Genom att hitta olika vägar för att nå varje elev och stärka hen i sin kunskaps- och personliga utveckling, skapar du en trygg, inkluderande och tillgänglig lärmiljö. Som pedagog är du kreativ samt har förmåga och vilja att förändra genom att prova nya idéer och hitta nya lösningar. Vi värdesätter ett engagemang och en vilja att lära och utvecklas tillsammans med kollegiet för att därigenom utveckla vår verksamhet. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast den 31 maj 2024. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringsperioden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Varmt välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Åmål: Lokalvård 20% tjänst

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är vanlig städning det ingår även andra saker som vattna blommor m.m Som person är du en serviceinriktad, positiv och noggrann. Du har en öppen personlighet och lätt för att samarbeta med människor. Har du en professionell bakgrund eller städar mycket hemma kommer du att känna igen dig i din nya roll och säkerligen trivas bra. Körkort och tillgång till bil är en förutsättning. Man jobbar en dag per vecka.

29 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

28 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Legitimerad optiker till Synoptik Åmål

Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vårt härliga team i butiken i Åmål! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom: ❤ Vi vinner tillsammans ⭐ Vi brinner för service ↗ Vi äger vår framgång ♻ Vi gör hållbara affärer Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år   Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. I butiken i Åmål arbetar du med ett engagerat team. Här ingår så väl butikschef och säljare som en annan optikerkollega i butiken. Butiken arbetar med synundersökningar på distans vilket möjliggör att du som optiker har chans till mer flexibel arbetsmiljö.  Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Ulrika Sten på 0532-15040. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

26 april 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Production Operator

Production Operator Det här är en utmanande roll där du kommer att arbete på vår site som en Production Operator. Vi befinner oss i Åmål och tjänsten är på heltid, med start så snart som möjligt. Arbetsuppgifter Produktion enligt gällande rutiner i syfte att uppnå satta produktionsmål till rätt kvalité och leveranstid. Rapportering såsom: till närmaste chef vid avvikelser, ex kvalitetsbrister eller driftstörningar. till Underhållsansvarig vid underhållsbehov, muntlig och via Maintmaster. till Q&E Manager vid kvalitetsbrister. vid Tillbud enligt Tillbudsrapport. Bedriva verksamheten i enlighet med Calderys rutiner och Policies Bedriva verksamheten i enlighet med lagar och andra krav Kvalifikationer Syntact / Galileo PDM Maintmaster Truckkort Datavana I förekommande fall; Heta arbeten Traverser och mindre lyftanordningar Hjullastare – Godshantering Härdplaster Internutbildning för aktuell tjänst Internutbildning i gällande EHS regler OM OSS Calderys Group Calderys är en ledande global lösningsleverantör för industrier som arbetar under höga temperaturer. Koncernen är specialiserad på termiskt skydd för industriell utrustning med ett brett utbud av eldfasta produkter och avancerade lösningar för att förbättra stålgjutning, metallurgiska flussmedel och formningsprocesser. Som ett internationellt företag med närvaro i mer än 30 länder och ett starkt fotavtryck i Amerika genom varumärket HWI, en medlem av Calderys, erbjuder vi våra anställda en värld av möjligheter. Med ett arv på över 150 år och ett orubbligt engagemang för spetskompetens fortsätter vi att forma vår framtid genom lagarbete, kundfokus och ett proaktivt tänkesätt. Vi är den viktiga partnern för alla högtemperaturindustrier och vårt syfte placerar hållbarhet och innovation i hjärtat av vår verksamhet. Det återspeglar vår anledning att existera: att stödja våra kunder att bygga en bättre värld genom hållbara lösningar. Våra värderingar är en drivande kraft i detta syfte: Vi är uthålliga, ansvarsfulla, mångkulturella och autentiska.. I vårt företag uppmärksammar prestation och lärande främjas. Våra tjänster och lösningar är beroende av våra medarbetares expertis och engagemang. Så vi säkerställer att de har utrymmet och möjligheterna att utveckla sin potential inom en miljö med mångfald, inkludering och samarbete. Det är en miljö för människor att växa, där varje dag är en ny dag och mer spännande än den förra. Calderys – Forged in legacy. Fueled by excellence. För mer information, besök Calderys.com

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Customer Service Executive

Mission We have a fantastic opportunity in our Customer Service Team based in Åmål, Sweden. This is a rewarding role in which you will contribute to ensuring the best possible service to our customers, in the most cost efficient way, at all times. Responsibilities Order management A-Z; registration, monitoring and invoicing on SAP. Respond, through various communication channels and in a timely manner, to questions and enquiries from our customers regarding various topics such as; orders, deliveries, prices, invoices, certificates etc. Ensure customers are continuously updated on their orders in case of delays or any other discrepancy against their confirmed order. Ensure that the Incoterms, payment terms, prices etc. are accurate and according to customer contracts on our sales orders on SAP. Support the sales organisation in the quote process if/ when needed Ensure that claims and complaints are correctly registered if/ when administrative support from the sales organisation is requested Support the Calderys cash collection team and financial service centre on reducing the overdue accounts. Ensure the accuracy of sales prices on SAP and maintain customer prices on SAP Administration of customer consignment stocks. When requested, obtain transport costs and ensure these are relayed to the customer. Ensure inventory transactions are accurately logged and support cycle counts and reconciliation activities when requested. Actively participate in various activities and workshops connected to continuous improvements within the scope of customer service. Administration connected to dispatch of customer orders. Other tasks may be included depending on local organization/ needs. Import/ export declarations o Issuing of different types of certificates Stock replenishments Purchases of office supplies, raw materials and secondary RM Support on various front desk reception tasks; postal services, meeting and meal arrangements etc. Requirements Working with Google Suite ERP -SAP CRM - Sales Force 2-5 years of previous experience from similar administrative role Knowledge in import/ export procedures Fluent in English and Swedish Additional language is an advantage as we are operating in an international environment Excellent interpersonal and communication skills Strong organisational and time management skills Agile and flexible Team Spirit and collaboration The job is Fulltime, starting date as soon as possible. Go here to apply: https://egmk.fa.us6.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/job/2435/?utm_medium=jobshare ABOUT US Calderys Group Calderys is a leading global solution provider for industries operating in high temperature conditions. The Group specializes in thermal protection for industrial equipment with a wide range of refractory products, and advanced solutions to enhance steel casting, metallurgical fluxes and molding processes. As an international business with a presence in more than 30 countries and a strong footprint in the Americas through the brand HWI, a member of Calderys, we offer our employees a world of opportunity. With a legacy of over 150 years, and an unwavering commitment to excellence, we continue to shape our future through teamwork, customer-centricity and a proactive mindset. We are the vital partner of all high temperature industries and our purpose places sustainability and innovation at the heart of our business. It reflects our reason for existing: to support our customers building a better world through sustainable solutions. Our values are a driving force in this purpose: We are tenacious, accountable, multicultural and authentic.. In our company, performance is recognized and learning is promoted. Our services and solutions depend upon the expertise and commitment of our employees. So we ensure that they have the scope and opportunities to develop their potential within a diverse, inclusive and collaborative setting. It is an environment for people to grow, where every day is a new day and more exciting than the last. Calderys - Forged in legacy. Fueled by excellence. For more information, please visit Calderys.com

25 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Åmåls kommun söker Socialsekreterare barn och familj

Vad erbjuder vi Arbete i en arbetsgrupp med framåtanda och god kamratskap. Enheten är modig, trygg och ligger i framkant. Vid enheten finns socialsekreterare för barn och familj, vuxen samt ekonomiskt bistånd. Då vi sitter i samma lokal möjliggör det ett bra samarbete som gör oss stärkta i våra dagliga uppdrag. Arbetet leds av 1:e socialsekreterare med närhet till enhetschef och verksamhetschef. En omorganisation har gjorts där Åmåls kommun är värdkommun för en Dalslandsgemensam enhet för uppföljning av placerade barn. Tillsammans med kollegorna på enheten ansvarar vi för att utveckla- och driva enheten framåt. Kontinuerlig fortbildning ser vi som en självklarhet. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: ​​​​​​https://www.amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Som socialsekreterare ska du utreda behov, bevilja och följa upp insatser inom bland annat öppenvården, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. När en familjehemsplacering är stabil lämnas ansvaret över till en barnsekreterare vid vår Dalslandsgemensamma enhet för placerade barn. Mellan enheterna finns en nära och kontinuerlig samverkan med barnets bästa i fokus. I arbetet som socialsekreterare bör du vara trygg i din yrkesroll och kunna möta människor i behov av socialtjänstens stöd på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid bemötande av de personer som söker vår hjälp, samt förmågan att samverka med interna och externa parter. Vi söker dig med socionomexamen och gärna erfarenhet av kommunal socialtjänst samt god kännedom om gällande lagstiftning. Erfarenhet av dokumentationsstödet Procapita, Lifecare samt arbete i BBIC är meriterande. God datakunskap är viktigt då vi arbetar aktivt med dokumentation kring det som rör barnet. Det är även meriterande med erfarenhet av övrigt arbete kring målgruppen barn och unga samt familjehemsplacering. Vem är du Som arbetsgrupp jobbar vi aktivt med att hela tiden förbättra vår arbetsmiljö både på den fysiska och psykosociala nivån. Utifrån det är personlig lämplighet av stor vikt för att kunna möta våra klienter och bidra till en god stämning i arbetsgruppen. Som person är du van att ta eget ansvar över din arbetsdag och ditt eget lärande, du planerar och slutför dina arbetsuppgifter. Du är trygg i dig själv och hanterar stressfyllda situationer. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar, är noggrann och klarar av att hantera hög arbetsbelastning, samt har god samarbetsförmåga. Du tycker om att lära dig nya saker och vill utvecklas i din yrkesroll. Du kan utrycka dig tydligt och välformulerat i tal och skrift. Formella kompetenskrav -Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning.  -Goda kunskaper i relevant lagstiftning -Anställningen förutsätter att du har B-körkort  -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande -Arbetslivserfarenhet, erfarenhet av dokumentationsstödet Procapita, Lifecare samt arbete i BBIC. Anställningen Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Socialsekreterare är för närvarande placerad vid IFO myndighetsutövning inom välfärds- och arbetsmarknads förvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärds- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är enhetschef IFO:s myndighetsenhet. Anställningen tillsätts under förutsättning att erfoderliga beslut tas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kock

Kock sökes till restaurang Tössestugan Nu söker vi en kock till vårt team. Vi serverar främst svensk husmanskost och bakar allt från grunden. Öppettider 9.00 - 19.00 Vem är du? För att passa in i rollen behöver du ha ett brinnande matintresse. Du ska vara erfaren i köket och ha god kunskap inom svensk husmanskost. Du uppskattar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. För den här tjänsten vill vi att du genomgått kockutbildning eller har tillgodogjort dig motsvarande kompetens på annat sätt. Personliga egenskaper och inställning är viktigast av allt för den här tjänsten. Du behöver även vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultat. Dessutom är det viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Maila ditt CV och personligt brev till [email protected]. Ange "ansökan kock". Vid övriga frågor kontakta Krystyna på tel 0705 141633

24 april 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Intervjuare till turist- och besöksundersökning sökes till sommaren

Om tjänsten Vi söker nu flera personer till vårt intervjuteam i Västsverige! Uppdraget innebär att gör korta personliga intervjuer med besökare på ett flertal orter i Västsverige. Uppdraget äger rum sommaren 2024, och startar vecka 26 avslutas i mitten av augusti (vecka 32). Undersökningen sker på uppdrag av Turistrådet Västsverige, och är perfekt för dig som söker ett trevligt jobb under sommaren. Du genomför intervjuer med hjälp av en surfplatta där du följer en webbaserad enkät och anger de svar respondenten uppger under intervjun. Intervjuerna är runt 3-5 minuter långa och består alltså av förbestämda frågor där du som intervjuare klickar i/skriver ett svar i surfplattan. Surfplatta tillhandahålls av oss, och återlämnas när uppdraget är avslutat. Arbetet sker på plats utomhus, på totalt 13 orter i Västsverige. Vilken ort du arbetar på bestäms utifrån var du bor. Uppdraget innebär att du intervjuar ensam på plats, men arbetet är socialt och omväxlande - och innebär att du får träffa människor och vistas utomhus. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Arbetstider Uppdraget pågår vecka 26 - 32 sommaren 2024. Du arbetar cirka 2 - 4 dagar i veckan, arbetspass om 8 timmar. Du arbetar enbart dagtid och främst vardagar. Någon helg kan förekomma efter överenskommelse. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till egen bil (ett krav) Är social och kontakttagande Är noggrann och ansvarsfull Har god datorvana, och kan hantera en surfplatta utan problem Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift Gärna tidigare vana av intervjuande eller sälj, alternativt annat socialt arbete Utbildning samhällsvetenskap, humaniora eller ekonomi är meriterande. Vi erbjuder: En fast timlön på god nivå Ett trevligt arbetsklimat där tempot är högt, men noggrannhet är viktigast En liten arbetsplats där varje anställds insats är viktig för helheten Flexibilitet i arbetstider Om oss Vi på Enkätfabriken arbetar med olika typer av undersökningar på uppdrag av offentliga organisationer, akademisk sektor, företag och föreningar. Vi är ett ungt företag som sätter kvaliteten på våra undersökningar och vårt analysarbete i första rummet. En arbetsplats där individens insats är viktig för helheten. Vi anställer löpande, så skicka in din ansökan idag!

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Servicerådgivare

Att arbeta som servicerådgivare krävs det att du har kunskaper om bilar, gärna utbildad servicetekniker eller liknade utbildning som vi finner likvärdig. Som servicerådgivare hos oss är du företagets ansikte utåt och spindeln i nätet. Du tar emot våra kunder, följer dem genom deras serviceprocess samt ger stöd och vägledning. En stor del i ditt arbete är att alltid få kunden att känna sig välkommen och att de är en positiv upplevelse rikare efter sitt besök hos oss. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i våra system digitalt bygga service, reparationer samt boka in våra kunders bilar i verkstaden, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg tillsammans med telefon. Vi söker dig som gärna har erfarenhet från ett serviceyrke och som trivs i en roll med mycket kundkontakt. Du är van att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt och du är lösningsorienterad. Är du en glad, positiv och social person så kommer du passa in bra hos oss!

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024