Lediga jobb i Aneby

Sök totalt 14 lediga jobb i Aneby

IT-supporttekniker sökes – tidsbegränsat uppdrag på minst 6 månader
Nåvi AB
Supporttekniker, IT

Vi på Nåvi söker nu, på uppdrag av vår kund, en engagerad och serviceinriktad IT-supporttekniker. Här får du möjligheten att bli en nyckelperson i ett tekniskt team där kvalitet, samarbete och kundfokus står i centrum. Uppdraget passar dig som trivs med att hjälpa andra och har ett genuint intresse för IT och problemlösning. Utmaningen Första kontakt för användarsupport via telefon, mejl och ärendehanteringssystem Felsökning och support av datorer, skrivare, nätverk och annan IT-utrustning Installation, konfiguration och underhåll av hårdvara och mjukvara Hantering av behörigheter och användarkonton Dokumentation av ärenden och lösningar Vem är du? Erfarenhet av arbete inom IT-support eller liknande roll Kunskaper i Windowsmiljö och Microsoft 365 Grundläggande förståelse för nätverk och felsökning Serviceminded, pedagogisk och lösningsorienterad Kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande om... Erfarenhet av Active Directory, Azure eller ITIL Relevant utbildning eller certifieringar (t.ex. Microsoft) Vi erbjuder: Ett spännande uppdrag hos en av våra kunder Möjlighet att utvecklas inom IT och service Stöttning från ett engagerat konsultteam Placeringsort: Aneby Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Eterni söker Automationselektriker till Sealed Air i Aneby.
Eterni Sweden AB
Industrielektriker

AUTOMATIONSELEKTRIKER TILL SEALED AIR ARBETSUPPGIFTER  Som automationselektriker på Sealed Air kommer du i huvudsak att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll i syfte att eliminera och proaktivt minska störningar i företagets produktionsanläggningar. Utgångspunkten i ditt arbete är att sträva efter kvalitet och effektivitet i alla led. För att uppnå företagets mål krävs noggrannhet och effektivitet i kombination med en förståelse för kundens behov. Utöver detta kommer du bl.a. att:   Delta i arbete som rör utveckling, underhåll och daglig teknisk support för företagets tillverkningsprocesser. Arbete med förebyggande underhåll och systematisk felsökning vid verksamhetens linjer och utrustningar. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER  Vi ser att du som söker har ett genuint teknikintresse och lockas av att arbeta med förbättringsarbete i en teknologisk och utvecklingsinriktad miljö. Som person är du nyfiken, engagerad och har lätt att ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och stödja andra. Dessutom ser vi att du har en god analyserande förmåga. Vidare söker vi dig med: Gymnasieutbildning eller motsvarande inom el/automation samt relevant arbetserfarenhet från industri, gärna processindustri. God samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska, så väl muntligt som skriftligt. Kunskaper i engelska är meriterande men inget krav. OM TJÄNSTEN  Tjänsten som Automationselektriker är en direktrekrytering där du blir anställd av Sealed Air. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.  ÖVRIG INFORMATION  Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Fastighetsförvaltare
Aneby Pastorat
Fastighetsförvaltare

Vill du arbeta både strategiskt och praktiskt med fastigheter i en unik miljö? Aneby pastorat söker en engagerad och serviceinriktad fastighetsförvaltare som kan kombinera strategisk planering med teknisk kompetens. I denna roll ansvarar du för både den långsiktiga fastighetsutvecklingen och den dagliga driften av våra fastigheter. Kort om oss Aneby pastorat sammanfaller med Aneby kommun på småländska höglandet, den lilla kommunen med närhet och gott samarbete mellan kyrka, kommun, föreningsliv och näringsliv. Här är kyrkan mitt i byn. Pastoratet består av fem församlingar med nio kyrkor, kyrkogårdar och församlingshem samt ett begravningskapell. Sju av pastoratets kyrkor är från medeltiden vilket innebär ett stort kulturhistoriskt ansvar. I Aneby pastorat finns en god laganda som präglas av arbetsglädje och hjälpsamhet. Som fastighetsförvaltare har du en självständig roll där du får stor möjlighet att påverka ditt arbete och fatta egna beslut men också tillhöra ett team och samarbeta med andra medarbetare. Här får du möjlighet att vårda och utveckla pastoratets kulturhistoriska och andra byggnader. Arbetsuppgifter Ansvar för drift, underhåll och utveckling av pastoratets alla fastigheter. Ekonomiskt ansvar för fastighetsbudgeten. Upprätta och implementera strategiska vård- och underhållsplaner för pastoratets fastigheter. I detta ingår även att upprätta ekonomiska planer för renoveringar och investeringar samt att tillse att lokalförsörjningsplanen uppdateras och efterlevs.  Vara ett chefsstöd i fastighetsfrågor, delta i beslutsprocesser och upprätta beslutsunderlag. Leda och följa upp underhålls- och investeringsprojekt, säkerställa att projekten håller sig inom budget och tidsramar. Kontakt med entreprenörer. Samordna drift och underhåll av fastighetens tekniska system, inklusive el, värme, ventilation och vatten. Optimera energianvändningen och säkerställa energieffektivisering. Handlägga processen för kyrkoantikvarisk ersättning (KAE) och kyrkounderhållsbidrag (KUB) samt tillståndsförfarande för kyrkliga kulturminnesbyggnader. Ansvara för fastighetsbesiktningar och brandskyddsarbetet. Eventuellt stödja andra pastorat. Vi söker dig som: Har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av att arbeta med kulturhistoriska byggnader är meriterande. Har ett intresse för fastigheter med kulturhistoriskt värde. Har teknisk kompetens inom fastighetsteknik och erfarenhet av drift och underhåll av tekniska system. Har kompetens i och engagemang för hållbarhetsfrågor/miljöfrågor. Är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kommunicerar väl i både tal och skrift. Är strukturerad och arbetar självständigt, tar initiativ, analyserar, löser problem och når uppsatta mål. Gärna har erfarenhet av praktisk hantverksarbete och som tar dig an enklare renoveringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver B-körkort för manuell växellåda och tillgång till egen bil. Övriga upplysningar Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med sex månaders provanställning. Sista ansökningsdag är 10 augusti. Urval och intervju kan ske löpande. Tillträde sker 1 november eller efter överenskommelse. Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värderingar och det är en fördel om du har erfarenhet av idéburen verksamhet. Frågor Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss, se kontaktuppgifter längre ned i annonsen. Fackliga företrädare: Vision, Marianne Karlsson, [email protected], 0143-298 59, Kommunal, Daniel Henriksson, [email protected], Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 10 augusti. Märk din ansökan med ”fastighetsförvaltare”. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonomibiträde sökes till kostenheten i Aneby kommun
Aneby kommun
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande mål är ”Ett gott liv i en hållbar och växande kommun” och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt. Vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar. Att arbeta inom kostenheten innebär ett arbete i en liten organisation där får du bidra med din kompetens och göra vår kommun, och framför allt kostenheten, ännu bättre. Bra måltider ger nöjda matgäster och stolt personal. Måltiderna i förskola och skola ger alla barn, oavsett bakgrund, möjlighet till bra matvanor och är en viktig del i arbetet för jämlik hälsa. Bra mat som hamnar i magen ger barnen energi att utvecklas, leka och lära. Måltiderna har också goda möjligheter att främja bra matvanor och en sund inställning till mat. Inom vård och omsorg kan måltiden bidra till god livskvalitet, bevarande av funktionsförmåga och ett snabbare tillfrisknande vid sjukdom. Måltiderna är inte bara grundläggande för att förebygga undernäring, sjukdom och ohälsa − måltidens sociala funktion är minst lika viktig. Måltiden kan vara ett positivt avbrott i vardagen och bidra till glädje, gemenskap och meningsfullhet. I kostenheten arbetar idag sammanlagt 26 kockar och ekonomibiträden. Vi är ett serviceinriktad och positivt gäng som ser fram emot att lära känna en ny kollega. I vårt produktionskök lagar vi 900 portioner dagligen till förskolor/skolor, ca 150 till äldreomsorgen/hemdistribution. Av dessa är ca 200 portioner specialkost. Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som ekonomibiträde/måltidsbiträde har du ett gemensamt ansvar med dina kollegor för kökets dagliga leverans. I samarbete med kostenhetens chef och samordnare strävar ni mot att uppnå de politiskt satta målen. I rollen ingår även att kunna göra beställningar, hantera kostdataprogram, medverka på samverkansmöten och samarbeta med andra enheter. Arbetet sker i första hand måndag till fredag kl 07:00 16:00. Anställning inom kostenheten placering utifrån rådande behov. KVALIFIKATIONER Meriterande med 3-årig gymnasieutbildning med inriktning restaurang och storkök. Vi söker dig med ett gediget intresse för och erfarenhet av att hållbart utveckla måltiderna för barn, unga, äldre och omsorgstagare. För att trivas hos oss behöver du vara en person som är serviceinriktad, flexibel, tar eget ansvar och samtidigt tycker om att samarbeta med andra. Kommunikation och dokumentation är en del av arbetet. Därför krävs goda kunskaper i svenska språket både i tal och i skrift. Vi ser det också som meriterande om du som söker arbete hos oss har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg. Då resor förekommer i tjänsten krävs körkort. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Kock / Restaurangbiträde till charmiga Restaurang Byn i Aneby
Restaurang BYN i Aneby AB
Kockar och kallskänkor

🍽️ Restaurangbiträde till charmiga Restaurang Byn i Aneby Arbetsgivare: Restaurang Byn Plats: Aneby, Jönköpings län Anställningsform: Tillsvidare eller timanställning enligt överenskommelse Omfattning: Deltid/heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Restaurang Byn är en familjär och omtyckt restaurang i hjärtat av Aneby. Vi serverar god mat i en trivsam miljö med fokus på kvalitet, närproducerade råvaror och en vänlig service. Här möts stamgäster, förbipasserande och lunchgäster dagligen för att njuta av vällagad husmanskost och en trevlig stund. Arbetsuppgifter Som restaurangbiträde hos oss får du en varierad arbetsdag där du hjälper till med: Servering och kassa Disk köksuppgifter Städning och hålla ordning i lokalen Utlämning av mat i luckan Vi arbetar som ett team där vi stöttar varandra och hjälps åt där det behövs. Vem söker vi? Vi söker dig som: Är positiv, pålitlig och gillar att ge bra service Har lätt för att samarbeta men kan också ta eget ansvar Gärna har tidigare erfarenhet från restaurang eller café Trivs med ett högt tempo och varierade uppgifter Du får gärna vara ung i sinnet men med rätt attityd till hårt arbete – vi tror på att arbetsglädje smittar! Vi erbjuder Ett trevligt och hjälpsamt team Möjlighet till utveckling inom restaurangbranschen Flexibel schemaläggning Personalmat och andra förmåner Ansökan Skicka din ansökan med CV och några rader om dig själv till [email protected] eller kom förbi restaurangen och säg hej! Vi tillsätter tjänsten löpande, så vänta inte med att höra av dig. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Föreståndare HVB
Vintergården HVB AB
Socialsekreterare

Föreståndare till Vintergården HVB – Gör skillnad varje dag Vintergården är ett HVB-hem beläget i natursköna Sunhultsbrunn med närhet till både skog och sjön Söljen. Här erbjuder vi en trygg och familjär miljö för flickor och pojkar i åldern 9–16 år med social problematik, fördelade på tre avdelningar med totalt 15 platser. Vi söker nu en trygg och engagerad föreståndare som vill vara med och leda, utveckla och kvalitetssäkra vårt viktiga arbete. Som föreståndare är du verksamhetens tillståndsbärare och har en central roll i att driva och vidareutveckla Vintergården HVB:s arbete i linje med lagstiftning, mål och riktlinjer. Arbetet sker nära verksamhetschefen och biträdande föreståndare. Exempel på arbetsuppgifter: Leda, planera och följa upp den dagliga verksamheten Bedöma placeringsförfrågningar Göra risk- och skyddsbedömningar samt kartläggningar Upprätta genomförandeplaner Ha vård- och behandlingsansvar enligt verksamhetens metoder Stötta och coacha medarbetarna i deras behandlingsarbete Arbetstider: Måndag–fredag dagtid, men kvälls- och helgarbete kan förekomma vid akuta händelser. Vi söker dig som är en stabil, tydlig och lösningsfokuserad ledare med ett stort engagemang för barn och unga i behov av stöd. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du har också: Relevant högskoleutbildning (t.ex. socionom, beteendevetare) Kunskap i socialrätt Erfarenhet av arbete med barn, unga och familjer inom socialtjänsten Tidigare ledarerfarenhet Erfarenhet av behandlingsarbete och evidensbaserade metoder God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Meriterande är om du har: Erfarenhet från HVB-verksamhet för barn och unga Drivit utvecklings- eller förändringsarbete Ledarskapsutbildning Kunskap i metoder som MI, ART eller lågaffektivt bemötande Hos oss får du en arbetsmiljö med öppet klimat, stark sammanhållning och högt engagemang. Du kommer att få kollegor med olika bakgrund och erfarenhet som alla värdesätter humor, tillit och prestigelöshet. Du kommer att få möjlighet att påverka och vidareutveckla en meningsfull verksamhet där du gör skillnad varje dag! Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid Tillträde enligt överenskommelse Provanställning tillämpas, förlängs efter godkänd IVO-ansökan om tillståndsbärare Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Bakgrundskontroll och utdrag ur misstanke- och belastningsregister krävs

20 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Sommaruppdrag som behandlingsassistent – bra lön bonus
Almia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning & introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26–33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig!Mejla [email protected] eller ring 073 500 3088 för mer information.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Nu söker vi semestervikarie/timvikarie till uppdrag i Aneby och Tranås

Vi söker nu en personlig assistent som vill jobba som timvikarie och även täcka upp när ordinarie personal har semester i sommar. Tycker du om att ge omvårdnad och hjälpa andra? Då kanske det här är jobbet för dig! Om tjänsten Du kommer att vara med uppdragsgivaren i hennes vardag, vilket kan innebära allt från promenader, att delta vid sociala aktiviteter, följa med läkarbesök eller sitta och titta på tv, Arbetet innefattar hjälp med personlig omvårdnad, hushållssysslor samt assistera vid olika aktiviteter. Arbetet är förlagt i Tranås och Aneby hos två olika uppdragsgivare. Vad krävs Vi söker en positiv, lugn och ansvarsfull assistent som är trygg i sig själv och sin yrkesroll. Det är även viktigt att du som söker är initiativrik, lyhörd för uppdragsgivarens behov samt visar respekt för uppdragsgivarens integritet. Tidigare erfarenhet av arbete inom vård, omsorg eller personlig assistans är önskvärt, men inget krav om du har rätt personliga egenskaper. Utbildning och/eller erfarenhet av epilepsi är meriterande. Lyft kan förekomma i arbetet. Rökfrihet är ett krav. Att vara timvikarie innebär att du förväntas kunna hoppa in, ofta med kort varsel, då ordinarie personal är sjuka eller vill vara lediga. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet. Vad erbjuder vi Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Timvikarie • Du som söker är intresserad av att arbeta som semestervikarie i sommar • Arbetstiden är förlagd som dygnspass med väntetid, vardag samt helg • Tillträde enligt överenskommelse • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig arbetsledare Mia Björk på [email protected] Din ansökan vill vi ha omgående då urval och intervjuer sker löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: Polisens belastningsregister - egna uppgifter Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Qura Care söker sjuksköterskor för uppdrag, minst 70 000 kr i lön
Qura Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Qura Care söker nu sjuksköterskor för högavlönade uppdrag med hög flexibilitet inom kommun (hemsjukvård och särskilt boende) och primärvård. Det finns både kortare och längre uppdrag vilket gör att du kan välja ett upplägg som passar just dig. Vi erbjuder dig: Uppdrag i hela landet Trygghet och frihet Boenden och resor i samband med uppdrag Tillgänglighet dygnet runt alla dagar i veckan Utvecklingsmöjligheter Utbildningsmöjligheter Egen kontaktperson Uppdragen tillsätts löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du kan även skicka in en ansökan om du är nyfiken och vill veta mer. Vid intresse maila: [email protected]

49 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Lärare Oasens skola
Humana AB
Grundskollärare

Arbetsplatsen Oasens Skola är en fristående grundskola för elever i behov av särskilt stöd. Skolan ligger naturskönt utanför Aneby i direkt anslutning till Oasens HVB. Skolan har plats för 24 barn från förskoleklass till årskurs 9. Skolan innefattar både grundskola och anpassad grundskola. Barnen som bor på Oasens HVB och går i Oasens skola har ofta en komplex psykosocial problematik. Vi har egna resurser att möta deras behov och gör kvalificerade neuropsykiatriska, sociala och pedagogiska utredningar, har en integrerad skola och utvecklande fritidsaktiviteter i naturskön miljö. Om tjänsten Arbetet innebär undervisning i en av våra tre klasser med cirka 7–9 elever. Vi jobbar i arbetslag och är tre pedagoger i varje klass. Vår skola har kapacitet för 24 elever. Vi lägger stor vikt vid det kollegiala lärandet och har varje vecka tid för detta för att utveckla verksamheten. Skoldagen genomförs i en strukturerad miljö med möjlighet till individanpassning med tillgång till goda resurser. Tjänsten som lärare är tillsvidare, ferietjänst, med inledande provanställning. Skolstart 7 augusti.  Vem är du? Du: - är utbildad lärare för årskurs 1–9 - är utbildad lärare i något eller några av ämnena NO, SO matematik och/eller svenska. - trivs med att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. - är flexibel och gillar att arbeta i arbetslag tillsammans med andra. - är engagerad, tydlig och gränssättande. - vill vara delaktig i arbetet med att utveckla Oasens skola. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn med särskilda behov. Lärarlegitimation krävs. För tjänsten är B-körkort ett krav. Registerkontroll kommer att genomföras innan tillträde. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Åsa Bogmark, rektor, [email protected] Daniel Blomstrand, bitr. rektor, [email protected]

50 dagar sedan
Sista ansökan:
24 oktober 2025