Sommarjobba som personlig assistent i Aneby

Är det den här sommaren som du tar steget och söker sommarjobbet som du aldrig kommer glömma? Att arbeta som personlig assistent innebär att varje dag vara med och göra skillnad för en annan människa. Vi på Kooperativet Olja söker nu flera personliga assistenter som vill jobba hos oss under sommaren 2024. Ta steget idag och bli en del av oss i sommar! Vad gör en personlig assistent? Att arbeta som personlig assistent är ett varierande och givande arbete. Som personlig assistent arbetar du med att agera stöd åt en annan människa i vardagen och allt som hör därtill. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor, matlagning och att följa med på olika aktiviteter. Din arbetsplats är där uppdragsgivaren befinner sig - i hemmet, på arbete/skola eller på fritidsaktiviteter. Det är uppdragsgivares behov och vardag som styr din arbetsdag och dina arbetsuppgifter. Vem söker vi? Våra uppdragsgivare är barn, ungdomar och vuxna med olika funktionsvariationer och behov – alla med en unik vardag. Därför söker vi personer som speglar vår mångfald vad gäller ålder, kön, erfarenhet, kompetens och personlighet för alla våra olika uppdrag. För att trivas i en roll som personlig assistent tror vi att du är en trygg och stabil person som tar ansvar. Du inger förtroende och är van att arbeta självständigt. Du är lyhörd för din omgivning och anpassar dig efter olika situationer som du ställs inför och möter. Utbildning eller erfarenhet från vård, omsorg eller socialt arbete är meriterande men störst vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för det specifika uppdraget. Goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera och dokumentera. För att arbeta hos oss måste du också ha fyllt 18 år vid första anställningsdagen. Matchning i våra uppdrag Semesterperioden är i huvudsak under juni – augusti och vi ser gärna att du kan arbeta större delen av perioden. Möjlighet att börja arbeta som timvikarie redan nu finns i många av våra uppdrag. När vi matchar dig tar vi hänsyn till din kompetens, dina intressen och vad som motiverar dig. Tillträde sker enligt överenskommelse och anställningsform under sommaren är timanställning. Arbetstiderna kan variera mellan dag, kväll, helg, dygnspass och vaken natt beroende på arbetsplats – och därför ser vi gärna att du är flexibel gällande dessa. Varför ska du sommarjobba hos oss på Kooperativet Olja? Vårt främsta mål är att du och uppdragsgivaren ska trivas och må bra i varandras sällskap. Ett sommarjobb hos oss ger värdefull arbetslivserfarenhet och kan vara starten på en yrkesbana inom vård och omsorg eller utveckling i din yrkesroll. Möjlighet att fortsätta arbeta hos oss efter sommaren som timvikarie eller i en fast tjänst finns i många fall. I alla våra uppdrag finns en närvarande arbetsledare som säkerställer en bra arbetsmiljö och en god kommunikation. I början av din anställning får du en gedigen introduktion på arbetstid vilket innefattar bredvidgång i uppdraget samt kompetenshöjande e-utbildningar. Hur ansöker jag? Du ansöker genom att klicka på ”ansök” och fyller sedan i dina personliga uppgifter samt bifogar CV och Personligt brev. Vår rekryteringsprocess sker genom digitala system och därför tar vi inte emot ansökningar via e-post eller brev. Urval kommer att ske löpande och du kan kallas till en första intervju omgående. Polisens belastningsregister För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”. För att arbeta hos barn under 18år krävs det att du beställer ytterligare ett utdrag från Polisens belastningsregister. Detta utdrag går att få hem via posten men även till din digitala Kivra brevlåda – vilket ger dig tillgång till utdraget fortare. Beställ enkelt med hjälp av ditt Bank-id via länken nedan och välj sedan hur du vill gå få hem det: Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Aneby kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Aneby kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

7 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb som receptionist och turistvärd

I Aneby kommun är våra medarbetare den viktigaste resursen. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda våra invånare och besökare tjänster och service med hög kvalitet. Till sommaren söker vi dig som vill vikariera i kommunens reception. Receptionsverksamheten ansvarar för reception, telefoni och turistbyrå. Aneby kommuns webbplats, www.aneby.se Letar du efter ett spännande sommarjobb där du kan få möjlighet att arbeta med människor och bidra till en positiv upplevelse för våra kunder? Då kan det här jobbet vara det perfekta valet för dig! Som receptionist hos oss kommer du att ha möjlighet att arbeta i en varierad och dynamisk arbetsmiljö, där ingen dag är den andra lik. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, våra personalförmåner, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Som receptionist och turistvärd kommer du att vara en viktig och central person som alltid är redo att hjälpa kommunens invånare och besökare på bästa sätt. Du kommer vara ansiktet utåt och ta emot besökare, koppla samtal i kommunens växel och ta dig an de planerade och spontana uppgifter som dyker upp under dagen. Rollen innefattar även posthantering och att stötta kommunens verksamheter och medarbetare på olika sätt. KVALIFIKATIONER Som receptionist kommer du att vara den första personen som våra besökare möter när de kontaktar oss, vilket gör att din roll är mycket viktig för att skapa ett positivt första intryck. För att trivas hos oss ser vi att du är en person som gillar att ta ansvar, är flexibel och initiativtagande. Du har känsla för att ge god service, en positiv inställning till att arbeta självständigt och kan ta egna beslut samt är van vid att använda digitala verktyg. I egenskap av turistvärd behöver du kunna svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du flera språk är det ett plus. Vi ställer inga krav på tidigare erfarenhet men har du arbetat i liknande roll tidigare är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Sommarjobb, sjuksköterska ambulanssjukvården

Ambulanssjukvården Är du legitimerad sjuksköterska eller tar examen senast i juni 2024? Vill du jobba inom en utvecklingsintensiv och spännande organisation? Då ska du söka sommarjobb inom ambulanssjukvården. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Rollen som sjuksköterska Som sjuksköterska i ambulanssjukvården har du ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik. Du arbetar tillsammans med en ambulanssjukvårdare eller annan sjuksköterska som har grund- eller specialistutbildning. Tillsammans bedömer och behandlar ni patienten i hemmet, på skadeplatsen och under transport till vårdinrättning. Ni utför även överflyttningar av patienter mellan olika vårdinrättningar, både inom och utom länet. Som medarbetare i ambulanssjukvården har du tillgång till avancerad utrustning som exempelvis hjärtstartare, mekanisk hjärtkompression och en mängd läkemedel. I det dagliga arbetet möter du alla typer av patienter i varierande åldrar, där ditt arbete innebär att ge en god och patientsäker vård utifrån patientens behov. Din blivande arbetsplats Ambulanssjukvården är en aktiv och kreativ organisation, där vi arbetar tillsammans för en hög patientsäkerhet och en god arbetsmiljö. Ambulanssjukvården har utvecklats stort de senaste åren och erbjuder en alltmer avancerad vård redan innan ambulansen kommer till sjukhuset. Vi är en multidisciplinär verksamhet, vilket gör att vi ofta använder och får utveckla vår kompetens inom många olika områden. Ambulanssjukvårdens arbete präglas av våra tre värdeord professionellt, tryggt och tillgängligt. I Region Jönköpings län finns 24 ambulanser inklusive en lättvårdsambulans fördelade på tolv stationer i länet. Verksamheten består av tre ambulansområden, område öster, söder och norr. Läs gärna mer om ambulanssjukvården som arbetsplats här. (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/ambulanssjukvarden-som-arbetsplats/) Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller tar examen senast i juni 2024. Har du någon av följande specialistutbildningar är det meriterande. • Ambulanssjukvård • Anestesisjukvård • Intensivvård • Akutsjukvård Som grundutbildad sjuksköterska i ambulanssjukvården har vi som krav att du ska slutföra din specialistutbildning inom ambulanssjukvård inom tre år efter anställning hos oss. Du är en van förare och har lägst B-körkort. Det är viktigt att du har bra kondition och god fysisk arbetsförmåga, detta både för din och patientens skull. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Att arbeta inom ambulanssjukvården ställer även krav på personlig mognad och gott omdöme. Det är viktigt att du är trygg med att fatta egna beslut i ditt arbete. Arbetet innebär även ett tätt samarbete i team, därför behöver du ha en god förmåga att samarbeta med andra människor och kommunicera på ett tydligt sätt. Då du möter patienter och anhöriga är det även mycket viktigt att du har ett empatiskt sätt och ett gott bemötande. Vårt erbjudande till dig Ambulanssjukvården är en arbetsplats som erbjuder stor frihet under ansvar. Arbetet är omväxlande och utmanande där du som medarbetare ställs inför problemlösning i vardagen och får använda hela din yrkeskompetens för att kunna tillgodose patientens behov. Omväxlingen i arbetet gör att du varje dag får möjlighet att utvecklas och lära nytt. Vi är en utbildningsintensiv verksamhet och det finns stora möjligheter till kompetensutveckling inom olika ansvarsområden. Följ gärna vår vardag på Instagram! (https://www.instagram.com/ambulansregionjonkopingslan/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta någon av våra områdeschefer: • Fredrik Hegg, områdeschef ambulansområde norr, 010-242 28 05, [email protected] • Daniel Hegefeldt, områdeschef ambulansområde öster, 070-62 08 681, [email protected] • Marie Wahlström, områdeschef ambulansområde öster, 070-21 92 245, [email protected] • Per Odestrand, områdeschef ambulansområde söder, [email protected], 072-211 26 68 • Frank Hammer, områdeschef ambulansområde söder, [email protected] Vi tar gärna emot samtal och mail från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Inför eventuell anställning kommer du att utöver intervju genomgå fystest, bärtest, körtest och simtest. Eftersom urval, intervjuer och tillsättning sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, dock senast den 30 april. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/) Välkommen med din ansökan! Är du nyfiken på hur ambulanssjukvården i Jönköpings län arbetar?

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kock, heltid tillsvidare

Wiredaholms Golf & Konferens ligger i det natursköna Småländska höglandet mitt emellan Gränna och Aneby. Anläggningen har 24 rum och 48 bäddar och drivs året runt. Högsäsong är från april till oktober med framförallt golfgäster samt adventstiden då vi serverar vårt omtyckta julbord. Gästerna är livsnjutare som gillar god service, vällagad mat och goda drycker. Vi söker nu en kock som förstärker vårt team. Vi söker dig med minst två års erfarenhet från hotell - eller restaurangkök i Sverige. Svenska i tal och skrift är ett krav. Du kommer att arbeta med ett glatt och trevligt familjärt gäng där vi har högt i tak. Du måste ha tillgång till bil för att kunna ta dig till och från jobbet. Välkommen med din ansökan.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Medicinsk resursperson sökes till Parskolan i Aneby kommun

Välkommen att arbetar i Aneby kommun där vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda och på spaning mot framtiden. Vi strävar efter att forma en effektiv verksamhet i framkant. Inom Barn-och Utbildningsavdelningen erbjuder vi dig som medarbetare en arbetsplats där utveckling och initiativtagande sätts i centrum. Vi arbetar hårt för att öka delaktigheten och engagemanget hos våra medarbetare genom att skapa forum för diskussion och kunskapsutbyte. Arbetet med så kallade lärgrupper syftar till att utgå ifrån vetenskap och beprövad erfarenhet för att nå och sprida medarbetarnas egna tankar och idéer. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs På Parkskolan ska alla känna glädje, nyfikenhet och lust att lära. Vi visar varandra respekt och tar ett gemensamt ansvar för att alla ska känna sig trygga. Alla som arbetar på Parkskolan tar bestämt avstånd ifrån all form av diskriminering eller kränkande behandling och ser olikheter som en tillgång. Ett viktigt led i detta arbete är samsyn och vårt aktiva arbete mot diskriminering och kränkande behandling och vårt värdegrundsord KRAM, som står för kunskap, respekt, ansvar och mod. För att nå våra mål och vår vision behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska all vår personal: • Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat och hälsa, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. • Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. • Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. • Skapa möjligheter för elevinflytande Parkskolan är en liten trevlig tvåparallellig, F-4 skola, med ca 190 elever, belägen i västra centrala Aneby. Skolan växer och kommer utökas med årskurs fem, läsåret 24-25. Parkskolans fritidshem växer också och är idag uppdelad på tre avdelningar, Snäckan, Drakarna och Månen. På Snäckan går de yngsta eleverna i årskurs F-1, på Drakarna elever i årskurs 2 och Månen elever i årskurs 3-4. Skolan har tillgång till en stor idrottshall och ligger nära naturen som är en naturlig del av skolans vardag. Hos oss finner du ett kompetent kollegium med hög kompetens, där alla värnar om att skapa en inkluderande atmosfär och god social arbetsmiljö med fokus på att utveckla elevernas fulla potential. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla verksamheten på Parkskolan. I tjänsten som medicinsk resurs till elev i förskoleklass ingår att säkerställa barnets insulinnivå och planera matintag efter det samt ha överblick över barnets allmäntillstånd. Du kommer att ha tät och nära dialog med vårdnadshavare. I dessa kontakter är du professionell och engagerad med fokus på elevens bästa. Du kommer att arbeta närmast tillsammans med en lärare i förskoleklass och lärare i fritidshem och vara delaktig i den pedagogiska verksamheten under hela skoldagen och genomföra de arbetsuppgifter som innefattas i en resurstjänst. Om barnet av någon anledning inte är på plats i skolan fungerar du som resurs i klassen för att stötta andra elever. Du medverkar till att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö med balans mellan omsorg och lärande. Du handlar i enlighet med fattade beslut, läroplanen, mål, policys och riktlinjer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har arbetat som resursstöd till elev med diabetes. Har avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot vård och omsorg/erfarenhet och kunskap om diabetes. Utöver detta vill vi att Du: • Är lugn, trygg och har ett lågaffektivt bemötande • Är flexibel, noggrann och engagerad för att skapa bästa förutsättningar för lärande utifrån varje elevs förutsättningar och behov • Har god förmåga att agera självständigt och handlingskraftigt • Har ett tydligt elevfokus, förmåga att skapa goda relationer och samarbeta väl med elever, kollegor, vårdnadshavare och skolledning på ett lyhört och konstruktivt sätt • Har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Som medarbetare på Parkskolan vågar du prova och utveckla arbetsmetoder och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor. Du har god förmåga att skapa förtroende och tillitsfulla relationer samt att vara en trygg vuxen som finns där vid behov. Samarbetsförmåga och prestigelöst förhållningssätt, där du ber om hjälp när det behövs, ser vi som viktiga förmågor för detta uppdrag. Personlig lämplighet värderas högt. Ingen erfarenhet krävs. Erfarenhet är dock alltid meriterande. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Apotekstekniker till Kronansapotek i Aneby

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Apotekstekniker till Kronansapotek i Aneby Nu söker vi en positiv, engagerad och kundinriktad apotekstekniker till vårt apotek som ligger i centrala Aneby. I närområdet finns det ICA, Coop, Systembolaget, butiker, restauranger och caféer. Du kommer att vara vår expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Hos oss får du vara en del av ett härligt och familjärt team på tre farmaceuter, en tekniker och en apotekschef som kompletterar varandras personligheter och färdigheter. Vi är starka som team och har alla som intresse att tillsammans driva apoteket framåt. Som det enda apoteket på orten är vårt största fokus, och viktigaste mål, att alltid sätta kunden i första rummet. Vi har en hel del stamkunder och är genuint intresserade och engagerade i deras hälsa och välmående. Hos oss är det en självklarhet att vi stöttar varandra i arbetet och vi erbjuder kompetensutveckling på arbetstid. Har du ett intresse för egenvård och skyltning finns stora möjligheter till utveckling och ansvarstagande inom de områdena. Din roll som apotekstekniker på Kronansapotek Aneby Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån att erbjuda individanpassad rådgivning och försäljning av egenvårdsprodukter likväl det receptbelagda - med din receptbehörighet. I din roll ingår också följande arbetsuppgifter: - Påfyllning, skyltning och frontning av varor. - Beställning av varor och lagerhantering. - Utveckling av kampanjarbete och kvalité. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik med teamet där ni tillsammans skapar kundupplevelser i världsklass. Våra öppettider är 9.30 - 18.00 på vardagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Hel-/ eller deltid kan diskuteras. Din profil Vi söker dig som är färdigutbildad apotekstekniker. Ditt viktigaste uppdrag som tekniker hos oss är att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Arbetet är omväxlande och innefattar allt från rådgivning och försäljning av receptfria läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lager, kampanjer, kvalitet och utveckling. I din roll arbetar du tillsammans med ett team som tar ansvar för apoteket och med stort engagemang skapar en kundupplevelse i världsklass. Till er hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet! Din Apotekschef Ayoub berättar "Vi på Kronansapotek Aneby är alla lika viktiga, var och en har sin roll. Vi kompletterar varandra som ett starkt team och kör tillsammans mot samma mål. I min roll som chef arbetar jag hårt för att säkerställa en hälsosam arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och utvecklas. Att vara det enda apoteket i området gör att vi har många stamkunder. Därför är det viktigt att tänka på att våra klubbmedlemmar är våra lojala kunder och de förtjänar, liksom alla andra kunder, en kundupplevelse av hög kvalitet. Jag ser gärna att du är kundinriktad och har ett stort intresse för kundkontakt och egenvård." Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Ayoub Bellamine tel. 072-2653310 Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

17 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Fritidspedagog sökes till Parkskolan i Aneby kommun

Välkommen att arbetar i Aneby kommun där vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda och på spaning mot framtiden. Vi strävar efter att forma en effektiv verksamhet i framkant. Inom Barn-och Utbildningsavdelningen erbjuder vi dig som medarbetare en arbetsplats där utveckling och initiativtagande sätts i centrum. Vi arbetar hårt för att öka delaktigheten och engagemanget hos våra medarbetare genom att skapa forum för diskussion och kunskapsutbyte. Arbetet med så kallade lärgrupper syftar till att utgå ifrån vetenskap och beprövad erfarenhet för att nå och sprida medarbetarnas egna tankar och idéer. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs På Parkskolan ska alla känna glädje, nyfikenhet och lust att lära. Vi visar varandra respekt och tar ett gemensamt ansvar för att alla ska känna sig trygga. Alla som arbetar på Parkskolan tar bestämt avstånd ifrån all form av diskriminering eller kränkande behandling och ser olikheter som en tillgång. Ett viktigt led i detta arbete är samsyn och vårt aktiva arbete mot diskriminering och kränkande behandling och vårt värdegrundsord KRAM, som står för kunskap, respekt, ansvar och mod. Parkkolan har fått utmärkelsen Skola för hållbar utveckling vilket är ett framgångsrikt arbete mot de globala målen, Agenda 2030. För att nå våra mål och vår vision behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare: - Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat och hälsa, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. - Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. - Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. - Arbeta med demokratiska arbetssätt som skapta möjligheter för elevinflytande Parkskolan är en liten trevlig tvåparallellig, F-4 skola, med ca 190 elever, belägen i västra centrala Aneby. Skolan växer och kommer utökas med årskurs fem läsår 24-25. Skolan har tillgång till en stor idrottshall och ligger nära naturen som är en naturlig del av skolans vardag. Hos oss finner du ett kompetent kollegium med hög kompetens, där alla värnar om att skapa en inkluderande atmosfär och god social arbetsmiljö med fokus på att utveckla elevernas fulla potential. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som tillsammans med oss vill fortsätta utveckla skolans fritidshemsverksamhet. I dag är Parkskolans fritidshem uppdelad på tre avdelningar, Snäckan, Drakarna och Månen. I tjänsten kommer du att arbeta som fritidslärare/pedagog på en av våra tre fritidsavdelningar samt mot en årskurs på lågstadiet där du samverkar med klasslärare. I ditt uppdrag ingår det att undervisa och organisera aktiviteter utifrån elevens behov, intressen och styrdokument. Systematiskt kommer du planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet tillsammans med kollegor och elever. Under skoldagen samverkar du med personal i olika verksamheter. Som pedagog är du relationsskapande med ett stort engagemang och en god struktur. Du planerar och genomför undervisning som främjar lärande och utveckling hos eleverna med fullt fokus på varje individ och utifrån dennes individuella förutsättningar. Du ser delaktighet, upptäckande pedagogik och språkutvecklande arbetssätt som en självklarhet, där digitala hjälpmedel är en tillgång och en förutsättning för din undervisning och elevernas utveckling. KVALIFIKATIONER Du har examen med inriktning mot arbete i fritidshem gärna med idrott som tillval. Vi söker dig som vill utveckla fritidshemmet och skapa goda lärmiljöer tillsammans med elever och medarbetare. Utöver detta vill vi att du: - Har höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. - Har ett tydligt ledarskap, är ansvarstagande, organiserad och resultatinriktad. - Är en relationsbyggare med lågaffektivt förhållningssätt - Är lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. - Stimulerar elevernas nyfikenhet och lust till lärande. - Har god samarbetsförmåga och är flexibel . Du har god förmåga att skapa goda relationer, förtydliga förväntningar, uppmuntra din omgivning och kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har lätt för att sätta dig in i någon annans perspektiv med bibehållen professionalitet. Du har goda ämneskunskaper och är väl förtrogen med skolans styrdokument. Som medarbetare på Parkskolan vågar du prova och utveckla andra arbetsmetoder och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor. Du är drivande och intresserad av att vara en del i och utveckla det kollegiala lärandet. Personlig lämplighet värderas högt då vi värdesätter lösningsorienterat tänkande samt god samarbetsförmåga. Ingen erfarenhet krävs. Erfarenhet är dock alltid meriterande, i synnerhet om den gjort dig till en bättre lärare. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent sökes

STIL är en ideell förening av personer med funktionsvariation. Vi är dessutom en rikstäckande kooperativ assistansanordnare och drivs helt utan vinstintresse. I STIL ser vi personlig assistans som en mänsklig rättighet och ett verktyg för att leva det liv vi vill. Vi kallar det Independent Living. Vårt fokus ligger på hög kvalitet för våra medlemmar och våra personliga assistenter och vårt mål är ett jämlikt medborgarskap. Välkommen att läsa mer om oss på www.stil.se Vi bor i Jönköping med omnejd. Vi söker också personer som kan jobba i sommar. Att jobba som personlig assistent är väldigt varierande beroende på vem man är personlig assistent åt. Det ena jobbet är inte det andra likt. Därför kommer vi att handplocka dig till det uppdrag du får. Vi tror att du är: • Flexibel - Du kan arbeta när plötsliga behov uppstår. • Lyhörd – Du kan uppmärksamma behov och önskemål även om de inte alltid är uttalade. • Respektfull - Kan lägga dina egna värderingar åt sidan och vill förstå andras perspektiv. • Anpassningsbar - Du vill sätta dig in i arbetet snabbt och kan anpassa dig till de arbetsuppgifter, behov och önskemål som finns. • Ödmjuk - Du har bra självkännedom och är medveten om att du har begränsningar. • Professionell - Du kan skilja på din yrkesroll och ditt privatliv. Vi söker inte kompisar. • Tålmodig - Du kan vänta på instruktioner och ta ett steg tillbaka när det behövs. • Pålitlig - Förstår att jobbet innebär tystnadsplikt och håller vad du lovar. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 1 maj 2024, om du tror ett jobb som personlig assistent skulle passa dig! Glöm inte att svara på frågorna som finns med.   Hur är det att jobba i STIL? STIL har funnits sedan 1984, innan personlig assistans kom till. Idag är vi arbetsgivare åt runt 1500 personliga assistenter. STILs medlemmar bestämmer själva i sin assistans, från att välja assistenter till hur våra liv ska se ut. Våra assistenter är viktiga för att se till att vi kan bestämma i våra egna liv och vara en del av samhället på lika villkor. STIL jobbar politiskt med att försvara assistansen STIL har kollektivavtal, OB-ersättning och avtalsförsäkringar för dig som assistent. Om du ska jobba hos ett barn eller i vissa andra fall kan vi vilja att du ska visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ gärna utdrag hos polisen redan nu så att du har det tillgängligt den dagen som du erbjuds anställning hos STIL. Du beställer utdraget på polisens hemsida.

16 februari 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Personlig assistent Sunhultsbrunn

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Vindeln. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker en personlig assistent till vår kund i Sunhultsbrunn. Kunden bor i en villa tillsammans med make. Du har troligen erfarenhet av yrket eller av annat yrke inom vård och omsorg. Du är lugn, trevlig och har hjärtat på det rätta stället. Du ska kunna arbeta självständigt, och ta egna initiativ. Du är trygg och är pålitlig. Arbetet innefattar att hjälpa kunden med olika hushållssysslor, ex städning, matlagning. Man hjälper till med matning mm, samt all omvårdnad. Kunden har hund så man bör inte vara rädd för hundar. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hon behöver i vardagen. Arbetstiderna är, morgon och kväll uppdelade till morgon och kvällspass Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

31 januari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024