Välkommen att söka en tjänst inom Praktikertjänst som år 2024 korats till Vårdsveriges bästa arbetsgivare. Vårdcentralen i Munka Ljungby är en viktig och central hälso- och sjukvårdsinrättning som betjänar invånarna i Munka Ljungby och dess omnejd. Här strävar vi efter att erbjuda högkvalitativ primärvård och främja hälsa och välbefinnande för våra 8.200 listade patienter. Mottagningen är belägen ca 20 min från Helsingborg och ca 10 min från Ängelholm. Vårt team består av erfarna fastanställda specialistläkare, sjuksköterskor och övrig medicinsk personal. Vi arbetar för att erbjuda kontinuitet i vården genom att främja relationer mellan vårdgivare och patienter. På vårdcentralen i Munka Ljungby erbjuder vi ett brett utbud av medicinska tjänster, inklusive: - Diagnostisering och behandling av sjukdomar och åkommor - Kronisk sjukdomshantering och uppföljning med speciella mottagningar för diabetes, hypertoni, äldremottagning, astma/KOL och osteoporos - Akutvård - Rehabilitering och fysioterapi - Familjecentral med tillhörande barnavårdscentral (BVC) - Hälsofrämjande rådgivning - Psykosocialt team - Vårdcentralen ansvarar för flera äldreboenden - Erbjuder digifysisk sjukvård Vi söker nu en legitimerad sjuksköterska eller distriktsköterska till vår vårdcentral. Arbetsuppgifter Du kommer primärt jobba på vårdcentral med att träffa och triagera patienter på vårdcentralen, i telefon och digitalt. Du kommer även vara ansvarig för vår äldre mottagning. Kvalifikationer - Legitimerad sjuksköterska /distriktssköterska - Mycket god svenska i tal och skrift - Datorvana och intresse för att arbeta digifysiskt Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Som person är du teamorienterad, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för primärvården. Du är flexibel och vill utveckla verksamheten tillsammans med oss. Övrig information Vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor och konkurrenskraftig lönenivå. Urvalet av kandidater sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänligen inkludera dina löneanspråk i din ansökan för beaktning. Anställningsdatum enligt överenskommelse. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Välkommen att söka en tjänst inom Praktikertjänst som år 2024 korats till Vårdsveriges bästa arbetsgivare. Vårdcentralen i Munka Ljungby är en viktig och central hälso- och sjukvårdsinrättning som betjänar invånarna i Munka Ljungby och dess omnejd. Här strävar vi efter att erbjuda högkvalitativ primärvård och främja hälsa och välbefinnande för våra 8.200 listade patienter. Mottagningen är belägen ca 20 min från Helsingborg och ca 10 min från Ängelholm. Vårt team består av erfarna fastanställda specialistläkare, sjuksköterskor och övrig medicinsk personal. Vi arbetar för att erbjuda kontinuitet i vården genom att främja relationer mellan vårdgivare och patienter. På vårdcentralen i Munka Ljungby erbjuder vi ett brett utbud av medicinska tjänster, inklusive: - Diagnostisering och behandling av sjukdomar och åkommor - Kronisk sjukdomshantering och uppföljning med speciella mottagningar för diabetes, hypertoni, äldremottagning, astma/KOL och osteoporos - Akutvård - Rehabilitering och fysioterapi - Familjecentral med tillhörande barnavårdscentral (BVC) - Hälsofrämjande rådgivning - Psykosocialt team - Vårdcentralen ansvarar för flera äldreboenden - Erbjuder digifysisk sjukvård Vi söker nu en legitimerad sjuksköterska eller distriktsköterska till vår vårdcentral. Arbetsuppgifter Du kommer primärt jobba på vårdcentral med att träffa och triagera patienter på vårdcentralen, i telefon och digitalt. Du kommer även vara ansvarig för vår äldre mottagning. Kvalifikationer - Legitimerad sjuksköterska /distriktssköterska - Mycket god svenska i tal och skrift - Datorvana och intresse för att arbeta digifysiskt Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Som person är du teamorienterad, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för primärvården. Du är flexibel och vill utveckla verksamheten tillsammans med oss. Övrig information Vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor och konkurrenskraftig lönenivå. Urvalet av kandidater sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänligen inkludera dina löneanspråk i din ansökan för beaktning. Anställningsdatum enligt överenskommelse. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Erfaren Verktygsmakare Sökes! Vi söker en skicklig och erfaren verktygsmakare till vår kund i Ängelholm! Om du har flera års erfarenhet av att tillverka, reparera och underhålla verktyg och maskiner, är detta en fantastisk möjlighet för dig att arbeta med ett engagerat och professionellt team. Om rollen: Tillverkning och underhåll av verktyg och maskiner. Arbeta med både manuella och CNC-maskiner. Säkerställa högsta kvalitet och precision i alla produkter. Ansvara för reparationer och justeringar av verktyg och utrustning. Delta i utvecklingen av nya tekniska lösningar och processer. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet som verktygsmakare. Goda kunskaper i verktygstillverkning, ritningsläsning och metallarbeten. Erfarenhet av att arbeta med både manuella och CNC-maskiner. Noggrann, självgående och ansvarsfull. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi erbjuder: En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Möjlighet att arbeta med spännande och varierande projekt. Kollektivavtalade villkor och konkurrenskraftig lön. Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Skicka in din ansökan och CV till oss via vår hemsida. Vid frågor eller funderingar går det bra att maila till Alexandra [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Today Consulting är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som verkar i västra och södra Sverige. Med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat. Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag.
Vi söker ny kollega till köket! Heltids- och Deltidstjänster ligger ute! Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Till köket på Pinchos välkomnar vi många gäster varje dag och gör allt för att bemöta deras förväntingar. Med många gäster kommer ett högt tempo och det gäller att behålla ett lugn, fokus och att hitta glädjen i mötet med våra gäster vid luckan. Vi arbetar för en blandning av kompetenser och erfarenheter i våra kök, vilket innebär att vi ska kunna erbjuda dig med kockerfarenhet en utvecklande arbetsplats. Men vi vill lika gärna välkomna dig som är helt ny i vår bransch. Då krävs det inte att du är utbildad kock eller har flera års erfarenhet, men det du saknar i kunskap får du ta igen med ett driv av att vilja lära! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 71 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passar bra hos oss tror vi att du har tidigare erfarenheter från arbete i kök/ eller stark vilja att lära sig är flexibel och innovativ trivs med högt tempo uppskattar gästkontakten som våra öppna kök erbjuder sprider positiv energi omkring dig är bra på att säkerställa kvalitet uppskattar att vår mat tillagas efter recept är snabb, noggrann och effektiv kan och vill bjuda på dig själv Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!
Just nu söker vi köksansvarig Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Är du vår nya köksmästare? Du blir en del av ett härligt team som med kompetens, högt tempo och ett glatt humör bidrar till att restaurangen bjuder på positiva mat- och gästupplevelser varje dag. Du jobbar nära restaurangchefen och bidrar till restaurangens utveckling. Som köksmästare ansvarar du för att Pinchos koncept efterlevs i köket. I din roll säkerställer du även ex implementering av nya rätter, varuflöde, personalplanering, egenkontroll samt månatlig inventering. Du kommer att ha en viktig roll och ditt engagemang är en avgörande pusselbit för att stärka hela kedjans utveckling framåt. Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra gäster men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Vi kan erbjuder dig En rolig arbetsplats med härliga kollegor Ett innovativt koncept i ett snabbt växande bolag Goda utvecklingsmöjligheter inom kedjan Fina utbildningsmöjligheter För att passar bra hos oss tror vi att du Har relevant utbildning eller flerårig yrkeserfarenhet inom restaurangkök Är trygg i rollen som köksmästare Vill vara med och utveckla Pinchoskedjan in i framtiden Är noggrann och strukturerad Har ett eget driv, initiativförmåga och gillar att jobba i ett högt tempo Har erfarenhet av att jobba med koncept Låter det som något för dig? Skynda dig att söka. Tillsammans skapar vi festen!
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.
Bilmånsson är återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia och Hyundai. Vi är idag ca 350 medarbetare och finns i Eslöv, Hörby, Ängelholm, Kristianstad, Sjöbo, Ystad, Simrishamn, Klippan och Lund. Vi säljer bilar och bilrelaterade kringtjänster som ger kunden ett bekvämt och miljövänligt bilägande. Vi strävar efter att vår personal skall känna arbetsglädje och genom engagerat uppträdande värna om företagets traditioner samt spegla våra kärnvärden hjärta & kompetens. Vårt mål är att ha Bil-Sveriges nöjdaste kunder varav vi ständig har fokus på kvalitets- och miljöarbete. Vi vill ha engagerade medarbetare understödda av en företagskultur baserad på företagets kärnvärden Hjärta och Kompetens. I ett steg att kunna ge bättre stöd och ökad närvaro till våra verkstadsavdelningar kommer vi att utöka med ytterligare en Verkstadschef med ansvar för Bilmånsson i Ängelholm! Beskrivning Har du flera års erfarenhet av fordonsbranschen och vill ta steget in i ett mer ansvarstagande yrkesroll? I rollen som Verkstadschef jobbar du strategiskt för att långsiktigt utveckla verkstadsaffären. Du har personalansvar och är den person som stöttar coacher och som har uppföljningsmöte med hela teamet. Du har resultatansvar och planerar, genomför, följer upp mål, krav, avvikelser och förbättringsåtgärder. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då gruppens dynamik är avgörande för att teamet skall nå uppsatta mål. Du kommer få möjligheten att genomgå vår generalagents ledarskola samt vårt interna ledarskapsprogram för att få rätt förutsättningar att leda ditt team! Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll Tekniska kunskaper inom fordonsservice God datorvana Kan lätt uttrycka dig i tal och skrift Personliga egenskaper Du har goda ledarskapsegenskaper och förmåga att skapa och vårda relationer Du har ett coachande och motiverande förhållningssätt Du är målinriktad, strukturerad och kvalitetsmedveten Du är resultatfokuserad och förstår betydelsen av att sträva mot gemensamma mål Information och kontaktpersoner Har du frågor om tjänsten så ringer du till Nexhat Berisha, Servicechef på telefon 0413-688 44. Anställningsform, omfattning och placeringsort Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar löpande urval. Tjänsten har placeringsort på Bilmånsson i Ängelholm. Varmt välkommen med din ansökan
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej, jag vill gärna hitta en assistent som vill förgylla min vardag. Jag är en kvinna mitt i livet som bor i villa med med sambo och barn. Uppskattat vore att få hjälp med förflyttningar (jag är rullstolsburen), toalettbesök, dusch, städ, matlagning,träning, inköp samt lättare trädgårdsarbete. Vill gärna komma utomhus en sväng varje dag. Jag är intresserad av kost, träning och du får gärna vara likasinnad och även allmänbildad så vi kan ha givande diskussioner. Vi ser gärna att du är rökfri och med erfarenhet av personlig assistans. Då det finns ett barn i hemmet så behöver vi ett belastningsregister. Arbetstider ca: 8-12, 14-17 varje dag, ibland kan kvällar förekomma 21-22. Omfattning: 1 tjänst på ca 50% samt extra vid behov. Tillträde: Enligt överrenskommelse. Tänker du att detta passar in på just dig tycker jag att du ska söka tjänsten - gärna redan idag. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om företaget Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger Peab vardagen där livet levs. Är du en strukturerad och analytisk person med passion för licenshantering och kostnadseffektivisering? Vill du spela en nyckelroll i att optimera Peabs programvaruanvändning och säkerställa regelefterlevnad? Då kan du vara den vi söker! Din roll Som Software Asset Manager (SAM) har du huvudansvar för att säkerställa en effektiv hantering av programvarulicenser, kostnader och avtal inom Peabs IT-miljö. Du kommer att arbeta nära både IT och inköp för att säkerställa att de har rätt licenser, rätt antal och till rätt kostnad. Utöver SAM-området kommer du även att hantera sedvanliga IT-administrativa uppgifter. Det innebär bland annat: Hantering av beställningar i ärendehanteringssystem. Fakturagranskning och uppföljning av kostnader. Administration och support kring tjänster, mjukvarubeställningar och licenshantering. Hantering av abonnemangsfrågor och användarsupport. Dialog med leverantörer samt uppföljning av avtal och licenser. Säkerställande av att interna processer följs och utvecklas. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag på 12 månader där du blir anställd av Clevry och arbetar hos Peab. Efter uppdragets slut är målsättningen att du erbjuds en tillsvidareanställning hos Peab, men det finns även möjlighet att övergå till Peab tidigare. Startdatum är så snart som möjligt och vi ser helst att du utgår från kontoret i Ängelholm. Din profil Vi söker dig som har: Erfarenhet av Software Asset Management och licenshantering. God förståelse för olika licensmodeller och avtal. Erfarenhet av verktyg som Xensam, Flexera, Snow eller liknande. Förmåga att analysera kostnader och optimera licensanvändning. Strukturerat och analytiskt arbetssätt med fokus på detaljer. Erfarenhet av IT-administrativa uppgifter och systematiskt arbete inom IT-support eller inköp. När det kommer till personliga egenskaper söker vi dig är strukturerad och analytisk samt är bra på att samarbeta i grupp. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Peab med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet och vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta vår rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Vill du jobba med nordisk matlagning på hög nivå, lokala och hållbara råvaror och med ett gott gäng som ständigt ska framåt? Vårt mål är att vara Sveriges bästa arbetsgivare och samarbetspartner inom hotell och restaurangbranschen. Vi hjälper företag och människor att trivas och skapar förutsättningar tillsammans framåt. Vi tror att du har jobbat något eller några år. Det viktiga är att du har ambitioner och rätt attityd framåt. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, ansvarar att prepp, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Ha en god struktur - Vara behjälplig hos dina kollegor - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön - Försäkringar betalda - OB - Boende finns vid behov TJÄNSTEN 85-100% Start mellan 15 mars 1 april. VID FRÅGOR Magnus Olsson [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra samarbetspartners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom hotell och restaurangbranschen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess tidigare. People, Planet och Profit. Vi är ett personligt och engagerat rekryteringsföretag som värdesätter dig som person. Transparent dialog och öppenhet. Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa
Välj ett jobb för att visa detaljer