Support Agent - Infobric Equipment & Assets

Om oss: Infobric Group är en snabbväxande koncern som arbetar på en internationell marknad. Vår mission är att bidra till en socialt hållbar och resurseffektiv byggbransch. Infobric grundades 2004 och är idag ett av Europas största SaaS-bolag inom ConTech med 10 000 kunder. Vi finns idag på 14 kontor i fyra länder. Fleet är en affärsenhet inom Infobric som utvecklar och levererar marknadsledande tjänster inom Fleet Management. Vi hjälper företag att sänka sina Co2-utsläpp genom att hantera sina fordon, maskiner och verktyg på ett enkelt och resurseffektivt sätt. Vi prioriterar engagemang och välbefinnande för vårt team, säkerställer en miljö där du stöds, uppskattas och ges verktyg för att växa. Din Roll: Som en Support Agent kommer du att vara en avgörande del av vårt kundsupportteam inom affärsområdet Equipment & Assets. Du kommer vara den första kontaktpunkten för våra kunder och assistera dem i att navigera och maximera värdet av våra produkter. Du kommer att: - Använda din förståelse för våra produkters funktionalitet för att felsöka och lösa vanliga problem, säkerställa en smidig kundupplevelse. - Dra nytta av dina utmärkta skriftliga och muntliga färdigheter för att tydligt och koncist kommunicera lösningar till våra kunder. - Visa ditt engagemang för kundservice genom att effektivt hantera kundförfrågningar och problem, säkerställa nöjdhet och lojalitet. - Kontinuerligt utveckla dina tekniska och supportfärdigheter i en dynamisk miljö. Vad Du Bidrar Med: - Teknisk Kunskap: Ett gediget intresse för teknik och grundläggande förståelse för SaaS-produkter och förmågan att felsöka vanliga problem. - Effektiv Kommunikation: Utmärkta färdigheter i både skriftlig och muntlig kommunikation på svenska som du utnyttjar för effektiva kundinteraktioner. - Kundcentrerat Tillvägagångssätt: Ett åtagande att erbjuda exceptionell kundservice, adressera kundens behov med tålamod och förståelse. - Vilja att Lära: En entusiastisk, självmotiverad person, öppen för förändringar och utveckling av information och processer inom teknologiområdet. Varför du ska du söka denna tjänst hos oss: - Viktig Roll: Du kommer spela en nyckelroll i att förbättra vår kundsupport och direkt bidra till kunders nöjdhet och lojalitet. - Tillväxt och Utveckling: Infobric är ett företag där tillväxt och lärande är en del av vår DNA. Du kommer ha möjligheter att utveckla dina färdigheter och avancera i din karriär. - Inkluderande Kultur: Vi främjar mångfald och uppmuntrar ansökningar från alla kvalificerade individer. Om du brinner för den här rollen men inte uppfyller alla krav, vill vi ändå höra från dig. Ansökningsprocess: Sök enkelt med din LinkedInprofil eller bifoga CV. Urvalet sker löpande och vi kommer kontakta dig om nästa steg i processen. Häng med oss och var en del av att forma en säkrare, mer hållbar och effektiv framtid för våra kunder genom exceptionell kundsupport.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Operativ inköpare till SAAB

Har du erfarenhet av inköp & är bekväm att arbeta i affärssystem? Söker du efter en ny utmaning och lockas av en drivande roll med mycket ansvar? Sök tjänsten redan idag! OM TJÄNSTEN: Friday söker just nu för SAAB Aviations räkning en operativ inköpare till sitt team i Arboga som idag består av operativa inköpare samt strategiska inköpare. Som inköpare inom Sourcing & Supply Chain har du det operativa inköpsansvaret för att säkerställa leverans av planerade behov till SAABs produktion, vilket kännetecknas av stort leveransfokus. Du kommer att ingå i ett team som köper in reservdelar, reparationer, och material till flygplanskomponenter. Detta ställer stora krav på kvalitet, problemlösning, flexibilitet och snabba insatser från både leverantörer och köpare. Du förväntas kunna hantera inköp av både standardkomponenter och beredning, framställning och tillverkning av komplexa kundspecifika produkter. I denna roll kommer du verka i många gränssnitt inom organisationen. Dina viktigaste gränssnitt utöver leverantörerna kommer att inkluderas i funktionerna planering, kundsupport, ingenjörer, strategiskt inköp samt projekt- och exportkontrollfunktioner. Saab arbetar inom försvarsindustrin som är föremål för exportkontroll, vilket innebär att du kommer behöva förstå syftet och avsikten med detta på en övergripande nivå samt ha förmåga att snabbt bekanta dig med och agera på relevanta lagkrav. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara: Inköp av reservdelar, reparationer och tjänster baserat på planerade behov Orderbeställning och leveransövervakning Försäljningsorder Erhålla kostnadsberäkningar Fortlöpande feedback till inom verksamheten och leverantörsuppföljning Flödesoptimering Granska kostnadsanalyser ifrån leverantörer VI SÖKER DIG SOM: För att lyckas och trivas på SAAB tror vi att du är en lösningsorienterad lagspelare som har förmågan att agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på slutmålet. Du ser positivt på förändring eftersom det innebär möjlighet till anpassning och justering av arbetssätt och synsätt, både för dig själv och för verksamheten. Du bör trivas i produktionsmiljö och ha en god förståelse för vilka faktorer som styr inköp i försörjningskedjan. Du bör också kunna styra ditt flöde självständigt för att säkerställa väl utförda leveranser. Eftersom du kommer att samarbeta inom olika gränssnitt i organisationen är det avgörande att du relaterar till andra på ett smidigt sätt för att tillsammans sträva mot uppsatta mål. Du behöver ha följande kvalifikationer: Erfarenhet av att jobba med operativt inköp Relevant utbildning på eftergymnasial nivå Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift Goda färdigheter inom MS Office, särskilt Excel Har du dessutom erfarenhet inom ett eller fler av följande områden är det meriterande: Erfarenhet av inköp inom flygunderhållsindustri, försvarsindustri, läkemedelsindustri eller annan mycket reglerad verksamhet Erfarenhet av och/eller intresse för exportkontroll Erfarenhet av arbete i affärssystem från IFS OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med ambitionen att därefter bli direktanställd hos SAAB. ÖVRIG INFO:  Omfattning: Heltid Start: Flexiblet Placering: Arboga Rekryteringsansvarig: Mattias Isik Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY:  Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

28 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Familjehem/jourhem sökes

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.  Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.   Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.  Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.  Familjehem  Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.   Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.   En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem  Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.   För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.  Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.   Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.   För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.  Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Semestervikarier till verksamheten för funktionsstöd

Inom socialförvaltningen ansvarar verksamheten för funktionsstöd för att ge stöd och service enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). LSS är en rättighetslag som ska garantera personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar goda levnadsvillkor, att de får den hjälp de behöver i det dagliga livet och att de kan påverka vilket stöd och vilken service de får. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete i sommar? Då är du varmt välkommen att söka som semestervikarie till verksamheten för funktionsstöd inom Arboga kommuns socialförvaltning. Arbetsuppgifter Inom våra verksamheter arbetar vi för att vara ett stöd för våra brukare i sin dagliga livsföring. Brukarna ska ha inflytande, delaktighet och självbestämmande i sina liv. Detta tillgodoser vi genom att ge individuellt anpassat stöd, vara lyhörd, tolka och förtydliga kommunikation samt göra tillvaron förutsägbar genom ett medvetet förhållningssätt. Vi arbetar på schema med oregelbundna arbetstider med helgtjänstgöring och sovande jour eller vaken nattjänstgöring. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är lugn, trygg och har lätt för att samarbeta med andra. Du ska vara ansvarstagande, flexibel och ha ett intresse för att ge människor stöd i deras dagliga livsföring. Goda språkkunskaper i svenska, både tal och skrift samt god datorvana. Till vissa tjänster krävs B-körkort. Meriterande: - Att kunna jobba hela semesterperioden juni-augusti. - Du är utbildad stödassistent, vilket innebär att du läst vård- och omsorgsprogrammet med inriktning på funktionsnedsättning eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogiskt eller socialt arbete. - Du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer. - Du som har planer på att utbilda dig inom ett vårdyrke. - Du som genomfört webbutbildningarna: https://utbildning.socialstyrelsen.se/learn/course/external/view/elearning/37/WebbintroduktionFunktionshinderomsorgen  https://www.autism.se/om-autism/webbkurs/ Villkor Tjänsterna avser timavlönad visstidsanställning på varierande tider för att täcka vårt bemanningsbehov, dag, kväll, helg och till vissa tjänster även natt eller sovande jour nattetid. Du har möjlighet att jobba extra utöver ditt semestervikariat på vardagar. Om du blir aktuell för arbete kommer vi att be dig uppvisa: - Utdrag ur Polisens belastningsregistret. Utdrag att beställa från https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ - Giltig id-handling. - Diplom från genomförd utbildning - https://utbildning.socialstyrelsen.se/learn/course/external/view/elearning/263/basala-hygienrutiner-i-vard-och-omsorg, Socialstyrelsen utbildning. - Diplom från genomförd webbutbildning -  https://demenscentrum.se/utbildning/webbutbildningar1/utb-lakemedel Demenscentrums utbildning. Arbetstillstånd För att få arbeta i våra verksamheter krävs att du har rätt att arbeta i Sverige, antingen genom ett svenskt medborgarskap eller genom ett medborgarskap i ett EU/EES-land eller Schweiz, alternativt att du har ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Detta måste du kunna styrka genom giltiga handlingar. Giltig id-handling Ta med giltig id-handling vid intervju (någon av nedanstående) : - Svenskt vanligt pass (provisoriskt pass är inte giltigt som legitimation) - Svenskt nationellt id-kort. - Svenskt körkort. - Svenskt SIS-märkt id-kort. - Identitetskort för folkbokförda i Sverige. Ansökan Bifoga personligt brev och CV/meritförteckning i Word- eller PDF-format (ej Pages) samt ange dina referenser. Urval Vi rekryterar löpande under ansökningstiden men det huvudsakliga urvalet för anställning sker under januari-mars. Sista ansökningsdag 2024-03-01. Urval sker utifrån din kompetens och erfarenhet men också utifrån dina svar på frågorna som ställs när du registrerar din ansökan. Om du blir aktuell för intervju så kommer du att bli kontaktad av oss. Rekryteringen av semestervikarier sker kontinuerligt och vi skickar därför inte ut något mejl om det inte är aktuellt med intervju för tillfället. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och annonseringsföretag. Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen.  Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker: "Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga − plats för inspiration." Välkommen du också!

23 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Spännande Möjlighet för Farmaceuter i Hela Sverige!

Brinner du för ditt arbete som farmaceut men söker nya spännande utmaningar? Vi har ett spännande tillfälle för dig att växa och utvecklas som farmaceut runt om i hela Sverige. Om Oss: Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer. Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet. Vi Söker: Nu söker vi kontakt med nya engagerade farmaceuter som är redo att ta nästa i karriären och utvecklas tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som bemanningskonsult behöver du vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann samt trygg i din yrkesroll. Krav: Legitimerad farmaceut/apotekare Engagemang och professionalism Förmåga att arbeta självständigt och i team 2 års erfarenhet Kompetens i Pharma Suite Vi Erbjuder: Spännande och varierande uppdrag Möjlighet till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan. Varmt välkommen in med din ansökan!

14 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Testare till Saab i Arboga!

Är du kanske en utvecklare med några års erfarenhet inom utveckling, kanske inom C#/.NET och vill kliva in i en roll som testare? I denna roll erbjuds du chansen att testa avancerade tekniska stödsystem för flygoperationer, bidra till försvarsinnovation och växa som Testare inom säkerhetskritiska miljöer. Sök redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN: I rollen som testare kommer ditt huvudfokus vara test och slutverifiering av underhållssystem inom flygindustrin. Rollen passar dig som vill ha en varierande vardag där du utmanas i din problemlösningsförmåga. Du kommer att arbeta med olika produkter och ditt ansvar blir att lära dig dessa från grunden, bygga testmiljöer tillsammans med dina kollegor samt testa olika scenarion i dessa miljöer. Utöver detta kommer du även ta fram rapporter, verifiera krav och skriva testspecifikationer. Tjänsten innefattar främst manuella tester men automatiserade blir mer och mer aktualiserat. Här få du bli en del av ett prestigelöst team med stöttande och hjälpsamma kollegor och då arbetet ger en bred förståelse för verksamheten bidrar det till stora utvecklingsmöjligheter inom och utanför sektionen. VI SÖKER DIG SOM: Har en högskoleutbildning inom Data/IT/Systemutveckling eller motsvarande Har tidigare erfarenhet inom utveckling Har kunskaper inom .NET, C# (eller liknande objektorienterat språk) Du som har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Du är intresserad av flyg och/eller militär Du är van vid att arbeta i flera olika programmeringsspråk/ramverk och lär dig snabbt Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. OM KUNDFÖRETAGET: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. De säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av deras produkter. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 12 månader blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Arboga Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

13 februari 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Farmaceut med möjlighet till LMA roll

Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Kristina berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Arboga. För mig som chef, är det viktigt att du är noggrann och har ett genuint intresse för kvalité. Du behöver ha kundfokus och även vara flexibel i att hjälpa till på närliggande apotek inom kedjan. Våra kunder är mestadels stammisar som återkommer till apoteket samt semesterfirande. Vi har ett brett kundunderlag med kunder i alla delar av livet. Vi är ett sammansvetsat arbetslag som längtar efter en till kollega! Som arbetslag har vi en stor och bred kompetens och en kultur som präglas av arbetsglädje, kundfokus och engagemang. Ett arbetslag som ställer upp för varandra, delar med sig av sin kunskap och framförallt har roligt tillsammans. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Kontaktperson: Kristina Lagerman tfn: +46 104991321 mob: +46 737133463 Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

13 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Operatör ytbehandling

Som Operatör hos oss arbetar man med olika arbetsuppgifter, där alla ska kunna hantera allt för de olika stationerna . Vi utbildar löpande på plats med en grundutbildning som genererar i ett Certifikat Det finns även möjlighet till vidareutbildning Vi arbetar i team tillsammans mot samma mål. Varje position är lika viktig, utan en så fungerar inte resten av kedjan. Som operatör, tar du emot gods, registrerar det som inkommande, kontrollerar vilken ytbehandling godset skall ha och talar om för Produktionsplaneraren vad som har kommit in. Du hänger och säkrar det gods om skall köras i line, arbetar aktivt i line. Samt tar del i att kvalitetsgranska, packa godset till kunden med en tydlig noggrannhet försäkra att det är rätt ytbehandling, rätt antal och paketerat efter kundens önskemål enligt vår policy. Vi arbetar 3-skift. Varje team är på 4-6 personer För denna roll krävs kunskap och erfarenhet av att vara Operatör, industriarbetare, ha erfarenhet av kvalitetsgranskning, gärna då i från metall- ytbehandlings industrin. Man har ansvar för att godset håller företagets policy om kvalitet och kvantiteten vid leverans till kund. För att klara yrket krävs det att man är noggrann, stresstålig och duktig på att följa instruktioner samt arbeta i team. Man skall kunna vara delaktig i att planera dagens flöde för vilka detaljer som skall behandlas och i vilken ordning. Svenska, Engelska, truck-kort A1-4 B 1-4 samt datakunskaper, är ett krav För att klara arbetet är det viktigt att man är intresserad, förstår utbildningen och villig att fortsätta utvecklas i sin roll För den som är intresserad och lyhörd finns stora potentiella möjligheter att växa inom företaget ................................................................................. As an Operator with us, you work with different tasks, where everyone must be able to handle everything for the different stations. We train continuously on site with a basic training that generates a Certificate. There is also the possibility of further training We work as a team together towards the same goal. Each position is equally important, without one the rest of the chain does not work. As an operator, you receive goods, register them as incoming, check which surface treatment the goods should have and tell the Production Planner what has arrived. You hang and secure the goods if they are to be driven in line, work actively in line. As well as taking part in checking the quality, packing the goods for the customer with a clear accuracy, ensuring that it is the right surface treatment, the right number and packaged according to the customer's wishes according to our policy. We work 3 shifts. Each team consists of 4-6 people For this role, knowledge and experience of being an Operator, industrial worker, experience in quality inspection, preferably in the metal surface treatment industry is required. You are responsible for the goods meeting the company's policy on quality and quantity when delivered to the customer. In order to succeed in the profession, you need to be meticulous, stress-resistant and good at following instructions and working in a team. You must be able to participate in planning the day's flow for which details are to be processed and in which order. Swedish, English, truck card A1-4 B 1-4 and computer skills are a requirement In order to cope with the work, it is important that you are interested, understand the training and willing to continue developing in your role For those who are interested and responsive, there are great potential opportunities to grow within the company Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

13 februari 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Mekanisk Konstruktör till SAAB i Arboga!

Ge ditt tekniska kunnande vingar hos SAAB som mekanisk konstruktör! Hos SAAB får du chansen att forma framtidens försvarsteknologi och vara en del av ett passionerat team. Ta steget mot spännande utmaningar och karriärmöjligheter – ansök idag och bli en nyckelspelare i SAABs innovativa värld! OM TJÄNSTEN: SAAB Communications utvecklar och driftsätter idag en mängd olika säkerhetsklassade kommunikationslösningar för både civilt och militärt bruk. Nu söker teamet på konstruktionsavdelningen, en ny person som vill vara med och utveckla och bidra i deras verksamhet och vara del i en väldigt hjälpsam och sammansvetsad grupp. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta, Skapa sammanställnings- och detaljkonstruktioner inom deras produktsegment. Det handlar främst om att skapa produkter och konstruktioner, både i PLM-system och i CAD-miljö. Produktförbättringar och ändringar av befintliga konstruktioner. Stödja och bidra i deras förbättringsarbete avseende metod-, produkt- och processutveckling. Det kan handla om att förfina deras utvecklingsprocess, skriva instruktioner, skapa checklistor och titta på nya tekniska lösningar vad gäller konstruktion eller tillverkning. Support mot produktion i samband med byggnation. Här handlar det om att bistå med teoretisk hjälp och vid behov göra nödvändiga anpassningar för att lösa situationen. Stödja sälj-/förstudieorganisation när det kommer till att analysera och i ett tidigt stadie fastslå hur en konstruktion kan se ut i förhållande till kundkraven. Vara delaktig i framtagande av provningsdokument, arbetsunderlag och kontrollunderlag som samtliga hjälper till för säkerställande av en god kvalité hos den slutliga lösningen.  VI SÖKER DIG SOM: Har en teknisk bakgrund från gymnasium, högskola eller universitet eller annan lämplig erfarenhet inom området. Har tidigare arbetslivserfarenhet inom mekanisk konstruktion Har tidigare erfarenhet av Inventor (AutoCAD) Har god kunskaper i Microsoft Office Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet Meriterande, Erfarenhet att driva projekt Tidigare erfarenhet från försvar-/flygindustrin Tidigare arbete med produktledningssystem (PDM) Kunskaper inom ellära, tele och elektronik  Du bör ha en förmåga att förstå kundens önskemål/krav för att sedan omsätta det till en tänkbar teknisk lösning. Du bör vara analytisk, noggrann, strukturerad, driven och nyfiken på att lära dig nya saker. Du kan fatta egna beslut och tar ansvar för dina leveranser. Du har god förmåga att samarbeta och kommunicera i projektteam och kan hantera stressiga situationer som kan uppkomma längs projektens gång. OM KUNDFÖRETAGET: SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med ambitionen att därefter bli direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO:  Omfattning: Heltid Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid) Placering: Arboga Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY:  Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

6 februari 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Robotoperatör till produktion i Arboga

Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! ️ Vi på Jobwise tror på att motiverad personal skapar de bästa resultaten. Vår uppgift är därför enkel, vi ska förvalta och väcka motivation genom engagerade och inspirerande ledare 🏻 Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Om rollen Vi söker dig som är fokuserad och som vill fortsätta utvecklas i din roll som robotoperatör. Tillsammans ser vi till att du får bästa möjliga upplärning, blir mer kunnig inom ditt område. Du kommer att ha en trygg anställning hos oss på Jobwise och få en fin gemenskap med kollegorna på arbetsplatsen som är hos ett av våra kundföretag. Det förekommer ibland av olika skäl att vi eller vårt kundföretag själv väljer att inte gå ut med företagsnamnet. Självklart får du veta vilket företag det är om du kommer längre i processen Din roll är av stor betydelse för Jobwise eftersom du är med och avgör hur vi uppfattas som företag. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som person är hjälpsam, vänligt inställd och tycker om att ge din omgivning service. Det är viktigt att du som person är nyfiken och jobbar med högt kvalitetstänk. Ditt arbetsområde kommer även att inkludera andra verkstadsuppgifter som till exempel arbete med truck och travers. Arbetstiderna är förlagda på 2-skift. Du kommer att ha arbetsuppgifter som innefattar att hantera äldre typer av ABB robotar. Så det är kraftigt meriterande att du tidigare jobbat med liknande maskiner men inget krav. Att inneha giltiga truck- och traverskort är kraftigt meriterande. Självklart ser vi till att du får bra upplärning på plats för att få så bra förutsättningar som möjligt att göra ett bra jobb. Rollen är på heltid och startar enligt överenskommelse Vi söker dig som - Vill utveckla dig själv och din omgivning - Tänker med hög kvalitet - Är nyfiken och vill prova nya saker - Tycker om att hjälpa din omgivning - Har möjlighet att pendla till Arboga Våra kompetenskrav - Behärskar det svenska språket i tal och skrift Detta är även meriterande - Truckkort och vana - Traverskort och vana - Industrivana - Körkort och tillgång till egen bil Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise 💪 Vi erbjuder dig - Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare - Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill - En bra relation med en omtänksam chef - En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal Om Jobwise Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal 🤝 och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Vi tror på att bra ledare attraherar och bibehåller bra personal. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen.

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024