OnePartnerGroup söker Felsökare inom Elektronik

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.   Vi söker nu felsökare till Saabs underhållsteam som arbetar med Gripen. Är du en lösningsorienterad lagspelare som gillar utmaningar inom teknikområdet så har vi en utmaning till dig.   Din roll Som felsökare kommer du att arbeta med kretskort och elektronikenheter till flygplan. Du kommer att testa, felsöka, reparera, verifiera och modifiera enheter inom våra verksamhetsområden. Felsökning och test sker både automatiserat och manuellt med hjälp av föreskrifter. Inom flygindustrin förhåller vi oss till olika regelverk och vi har en väl utarbetad metodik som vi arbetar efter. Många av våra tekniska underlag är skrivna på engelska. Vi arbetar kontinuerligt med att anpassa verksamheten till Lean produktion och att arbeta mer metodiskt och processtyrt. Du kommer att få vara med att bidra med dina tankar och idéer, både i stort och smått. För att trivas och prestera bra i denna roll är du noggrann och systematisk.   Profil Du har en utbildning på gymnasienivå, alternativt YH-utbildning, inom elektronik och har ett stort intresse av teknik. Meriterande är erfarenhet av elektronikreparationer och/eller erfarenhet av analog/digitalteknik, samt mikrovågsteknik. Övriga personliga egenskaper som vi värdesätter är förmågan att arbeta både självständigt och i grupp samt en positiv inställning till nya utmaningar.   Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.   Vad du blir en del av Du blir en del utav vårt reparations- och underhållsteam i Arboga som främst arbetar med apparatunderhåll och elektroniska enheter. Vi arbetar metodiskt och stöttar varandra för att lösa de problem och utmaningar som apparatunderhållet innebär. Vi är en del utav affärsområdet Aeronautics som ingår i Saab AB. Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.   Ansökan Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Vi tar enbart emot ansökningar via annonsen.  Genom att söka den här tjänsten ger du ditt samtycke till att vi begär in utdrag ur belastningsregistret.   OnePartnerGroup  Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.       Att arbeta som konsult hos oss Denna tjänst innebär att du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som anställd hos oss kan du få prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under tryggaförhållanden

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
OnePartnerGroup söker Teknisk Projektledare

Vill du arbeta i en dynamisk miljö omgiven av enastående teknik, ledarskap och människor? Vi söker för närvarande en teknisk projektledare för att stärka och driva fram viktiga systemprojekt inom den marina sektorn. Skulle du trivas med att vara en del av ett prestigelöst och erfaret team, tillhöra en viktig funktion och samarbeta med andra tekniska ledare? Där ni tillsammans byter erfarenheter och skapar morgondagens ledande tekniska lösningar? Då kan detta vara något för dig!   Din roll I rollen som Tekniskt Projektledare / Lead Solution Architect, kommer du att ansvara för styrning och ledning av tekniska kundprojekt i olika faser. Detta inkluderar nära samarbeta med kund och slutanvändare för att säkerställa framgångsrika leveranser. Du kommer att leda projektteam, kommunicera mål och ansvarsområden och tydligt specificera tekniska lösningar, med hänsyn till krav, tidplan, budget, omfattning och kvalitet. Kundprojekt består vanligtvis av utförande av ett kontrakt som omfattar design, integration, testning och leverans av ledningssystem för ett specifikt stridsfartyg eller klass av fartyg. Utöver detta hanterar du planering kring kompetens- och resursbehov, samt rapporterar projektstatus, ekonomi och riskbedömningar vidare till styrgrupp och projektägare på en månadsbasis.    Huvuduppgifterna är: Övergripande ansvar för den tekniska omfattningen av ett eller flera projekt Leda det tekniska arbetet, människor och team i ett eller flera projekt Hantera tekniska krav, design och dokumentation av ett eller flera projekt Hantera verifieringen och kvaliteten på de tekniska leveranserna Bidra till att genomföra projektverksamheten på ett effektivt och konkurrenskraftigt sätt Analysera och hantera den tekniska risken i ett eller flera projekt   Din profil Vi letar efter dig med en civilingenjörsexamen och erfarenhet inom system/lösningsdesign samt mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda människor och team sedan tidigare, samt att du har en förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skift. Vidare tror vi att du är skicklig på att bygga kontakter, orädd för att söka svar, även när du ställs inför utmanande frågor och situationer. För att lyckas i den här rollen behöver du trivas med sociala interaktioner och ha förmåga att kommunicera tydligt och effektivt. Vi tror att du är drivande, proaktiv och har ett genuint intresse för att uppmuntra till samarbete. Någon som inte drar sig för att kavla upp ärmarna och hjälpa till när det behövs. Meriterande färdigheter: Erfarenhet av att arbeta med system-av-system Erfarenhet av att arbeta med säkerhetskritiska system Erfarenhet av IT-säkerhet Erfarenhet av att arbeta med realtidskritiska system Erfarenhet av att arbeta med försvarsprodukter och/eller produkter för den navala domänen Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.   Vad du blir en del av Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 20 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här Affärsområde Surveillance erbjuder världsledande teknologi som ger lägesbilder och beslutsunderlag för försvar mot olika hot. Portföljen omfattar radar-, telekrig- och ledningssystem samt trygghets- och säkerhetslösningar. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver   Om oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.www.onepartnergroup.se

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Erfaren CNC-operatör

CNC operatör/ställare till fräs Är du en erfaren CNC operatör med fräsning som specialitet? Nu har du chansen att få jobba med spännande projekt till kunder i flera olika branscher. Recotech AB söker dig som vill jobba inom vår prototyptillverkning i Arboga. Vi söker vi en CNC-operatör/ställare till fräsning i vår prototypverkstad i Arboga. Arbetsuppgiften är varierande och utmanande då det både förekommer korta serier av olika typer av komponenter i prototyp tillverkningen. Som CNC-operatör krävs det att du kan läsa aktuell ritning, mäta och programmera samt ställa din maskin med rätt verktyg. I arbetsuppgiften ingår även underhåll av maskinerna. Visst montage kan förekomma i prototypverkstaden. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Kraven är: · Självgående i programmering · Flera års erfarenhet av CNC styrda maskiner · Ritningsläsning och materialkännedom · Erfarenhet från övrigt verkstadsarbete. Meriterande: · Erfarenhet av Monitor affärssystem · Truckkort A2-4, B1-3 · Traverserfarenhet. Vem är du? Har du tidigare erfarenhet av bearbetning med CNC styrda bearbetningsmaskiner, gillar noggrannhet, högt engagemang och ett genuint intresse för arbetet så är det egenskaper vi värdesätter. Erfarenhet av programmering i Heidenhain är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter egenskaper som lojal, utvecklingsbar, samarbetsvillig och positiv. Du trivs med att arbeta lösningsorienterat och har sinne för detaljer. På Recotech har vi ett nära samarbete mellan företagets olika avdelningar vilket skapar en bra teamkänsla i företaget. Om Recotech Recotech producerar, bearbetar och reparerar komponenter för extrema miljöer. Vårt företag har vuxit ut från flygindustrin där hållbarhet, funktion och interaktion är hörnstenarna. Vår personal är specialister inom tillverknings- och reparationsteknik, underhållsmetoder och diagnostik. Våra huvudprocesser sträcker sig från termisk sprutning, vakuumlödning till kvalificerad svetsning, Om anställningen: Heltid. Tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Fast månadslön. Låter detta intressant för dig? Din ansökan mailar du till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 13 maj, urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Peter Hedsand, affärsområdeschef på telefon 070 575 30 22 eller mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Erfaren svetsare

Är du en Erfaren svetsare? Nu har du chansen att få jobba med spännande projekt till kunder i flera olika branscher. Recotech AB söker dig som vill jobba med svetsning inom vår prototyptillverkning i Arboga. Du kommer arbeta med Tig och MIG/MAG svetsning i alla typer av material, mestadels i små serier. Arbetet är omväxlande och sker tidvis i ett högt tempo och ställer höga krav på flexibilitet. Flera års erfarenhet av svetsarbete är ett krav. Även övrigt verkstadsarbete kan förekomma såsom svarvning och fräsning samt montage. Arbetet utförs på dagtid. Giltiga svetslicenser är meriterande men inget krav då prov kommer att läggas på plats där vår svetsansvarig övervakar så att ni får de svetsarprövningar som krävs. Kraven är: · Självgående i Tig och MIG/MAG-svetsning i stål, rostfritt och aluminium. · Flera års erfarenhet av svetsning · Ritningsläsning och materialkännedom · Erfarenhet från verkstadsarbete. Meriterande: · Erfarenhet av Monitor affärssystem · Truckkort A2-4, B1-3 · Traverserfarenhet. Vem är du? Du är en drivande problemlösare med stort kvalitetstänk och tar egna initiativ. Du är självgående men samtidigt en lagspelare som gillar att jobba tillsammans med andra människor. Du arbetar strukturerat och lämnar inget åt slumpen. Noggrannhet, högt engagemang och ett genuint intresse för arbetet är egenskaper vi värdesätter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter egenskaper som lojal, utvecklingsbar, samarbetsvillig och positiv. Du trivs med att arbeta lösningsorienterat och har sinne för detaljer. På Recotech har vi ett nära samarbete mellan företagets olika avdelningar vilket skapar en bra teamkänsla i företaget. Om Recotech Recotech producerar, bearbetar och reparerar komponenter för extrema miljöer. Vårt företag har vuxit ut från flygindustrin där hållbarhet, funktion och interaktion är hörnstenarna. Vår personal är specialister inom tillverknings- och reparationsteknik, underhållsmetoder och diagnostik. Våra huvudprocesser sträcker sig från termisk sprutning, vakuumlödning till kvalificerad svetsning, maskinbehandling och montering av system. Vi finns i Arboga där vi är ca 80 personer anställda. Läs mer via www.recotech.com Om anställningen: Heltid. Tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Fast månadslön. Låter detta intressant för dig? Din ansökan mailar du till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 13 maj, urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Peter Hedsand, affärsområdeschef på telefon 070 575 30 22 eller mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Plåtbearbetare

Nu har du chansen att få jobba med spännande projekt till kunder i flera olika branscher. Recotech AB söker dig som vill jobba med plåtbearbetning inom vår prototyptillverkning i Arboga. Du kommer arbeta i produktion med plåtbearbetning, mestadels i små serier. Arbetet är omväxlande och sker tidvis i ett högt tempo och ställer höga krav på flexibilitet. Även övrigt verkstadsarbete kan förekomma såsom svarvning, fräsning, svetsning och montage. Arbetet utförs på dagtid och innehåller normalt krav på kunskap inom ritningsläsning, manuell plåtbockning och böjning, stansning och valsning. Ritningsläsning och materialkännedom samt att säkerställ att mått och toleranser uppfylls. Meriterande: · Erfarenhet av Monitor affärssystem · truckkort, traverserfarenhet och · Erfarenhet av svarvning, fräsning, svetsning. Vem är du? Du har erfarenhet av plåtbearbetning och tycker det är kul att själv få ansvara över arbete. Du är allmänt händig och har god vana av de flesta verkstadsmaskiner. Du arbetar strukturerat och lämnar inget åt slumpen. Noggrannhet, högt engagemang och ett genuint intresse för arbetet är egenskaper vi värdesätter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter egenskaper som lojal, utvecklingsbar, samarbetsvillig och positiv. Du trivs med att arbeta lösningsorienterat och har sinne för detaljer. På Recotech har vi ett nära samarbete mellan företagets olika avdelningar vilket skapar en bra teamkänsla i företaget. Om Recotech Recotech producerar, bearbetar och reparerar komponenter för extrema miljöer. Vårt företag har vuxit ut från flygindustrin där hållbarhet, funktion och interaktion är hörnstenarna. Vår personal är specialister inom tillverknings- och reparationsteknik, underhållsmetoder och diagnostik. Våra huvudprocesser sträcker sig från termisk sprutning, vakuumlödning till kvalificerad svetsning, maskinbehandling och montering av system. Vi finns i Arboga där vi är ca 80 personer anställda. Läs mer via www.recotech.com Om anställningen: Heltid. Tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Fast månadslön. Låter detta intressant för dig? Din ansökan mailar du till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 13 maj, urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Peter Hedsand, affärsområdeschef på telefon 070 575 30 22 eller mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Verksamhetsutvecklare till Saab Arboga!

Vi letar efter dig som brinner för att utveckla och effektivisera verksamheter. Du kommer att delta i och leda större och mindre utvecklingsprojekt/uppdrag för att optimera Saabs verksamhet, deras metoder, processer och IT-verktygsstöd. Sök redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN: I dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du att ansvara för och säkerställa att: Produkt- och informationsflöden fungerar och hanteras optimalt och effektivt genom Saabs verkstäder Minska specialanpassade och produktanpassade flöden och arbetssätt i samverkan med berörda funktioner Aktivt förbättra och effektivisera avdelningens verksamhet och arbetssätt för ökad lönsamhet och effektivitet Processer, Metoder & Verktyg kontinuerligt utvecklas för att stödja effektiva flöden I samverkan med berörda funktioner inom hela affärsområdet bidra till verksamhetsstödjande IT-Verktygsutveckling samt implementering i verksamheten Som uppdragsledare styra och leda mindre och större projekt inom avdelningen enligt given metodik och mot uppsatta mål Aktivt hålla dig uppdaterad om vad som är på gång och samverka med nödvändiga verksamheter/organisationer för att säkerställa att områdets intressen tillvaratas VI SÖKER DIG SOM: Har akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom produktion, underhållsverksamhet, supply chain eller planering Har dokumenterad erfarenhet av att jobba med förbättringsarbete och verksamhetsutveckling Om du har några av dessa färdigheter är detta en fördel: God förmåga att omsätta teorier i metoder och instruktioner till praktik Erfarenhet av att leda team och arbetsgrupper. Gillar och trivs med att sprida information samt att hålla i utbildningar Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. OM KUNDFÖRETAGET: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. De säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av deras produkter. Avdelning Maintenance, Modification and Supply ansvarar för eftermarknad och In Service Support dvs underhåll av flygplan, apparater och kringsystem för Gripen, T7 och andra plattformar. De är inne i ett mycket expansivt skede där nya och spännande utmaningar ständigt avlöser varandra. Du kommer att tillhöra Project Management & Operational Exellence inom område Sourcing & Supply Chain som ansvarar för att tillhandahålla verksamhetsutveckling och projektledning för hela avdelningens behov. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Arboga Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

10 april 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering. [email protected] 073-787 98 22

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Operatör Ytbehandling kväll -nattskift

Som Operatör hos oss arbetar man med olika arbetsuppgifter, där alla ska kunna hantera allt för de olika stationerna . Vi utbildar löpande på plats med en grundutbildning som genererar i ett Certifikat Det finns även möjlighet till vidareutbildning Vi arbetar i team tillsammans mot samma mål. Varje position är lika viktig, utan en så fungerar inte resten av kedjan. Som operatör, tar du emot gods, registrerar det som inkommande, kontrollerar vilken ytbehandling godset skall ha och talar om för Produktionsplaneraren vad som har kommit in. Du hänger och säkrar det gods om skall köras i line, arbetar aktivt i line. Samt tar del i att kvalitetsgranska, packa godset till kunden med en tydlig noggrannhet försäkra att det är rätt ytbehandling, rätt antal och paketerat efter kundens önskemål enligt vår policy. Vi arbetar 3-skift. Varje team är på 4-6 personer. Just nu söker vi kväll och nattskifts personal För denna roll krävs kunskap och erfarenhet av att vara Operatör, industriarbetare, ha erfarenhet av kvalitetsgranskning, gärna då i från metall- ytbehandlings industrin. Man har ansvar för att godset håller företagets policy om kvalitet och kvantiteten vid leverans till kund. För att klara yrket krävs det att man är noggrann, stresstålig och duktig på att följa instruktioner samt arbeta i team. Man skall kunna vara delaktig i att planera flödet för vilka detaljer som skall behandlas och i vilken ordning. Svenska, Engelska, truck-kort A1-4 B 1-4 samt datakunskaper, är ett krav För att klara arbetet är det viktigt att man är intresserad, förstår utbildningen och villig att fortsätta utvecklas i sin roll För den som är intresserad och lyhörd finns stora potentiella möjligheter att växa inom företaget ................................................................................. As an Operator with us, you work with different tasks, where everyone must be able to handle everything for the different stations. We train continuously on site with a basic training that generates a Certificate. There is also the possibility of further training We work as a team together towards the same goal. Each position is equally important, without one the rest of the chain does not work. As an operator, you receive goods, register them as incoming, check which surface treatment the goods should have and tell the Production Planner what has arrived. You hang and secure the goods if they are to be driven in line, work actively in line. As well as taking part in checking the quality, packing the goods for the customer with a clear accuracy, ensuring that it is the right surface treatment, the right number and packaged according to the customer's wishes according to our policy. We work 3 shifts. Each team consists of 4-6 people, For the moment we are looking for for people for evening and night shifts. For this role, knowledge and experience of being an Operator, industrial worker, experience in quality inspection, preferably in the metal surface treatment industry is required. You are responsible for the goods meeting the company's policy on quality and quantity when delivered to the customer. In order to succeed in the profession, you need to be meticulous, stress-resistant and good at following instructions and working in a team. You must be able to participate in planning the day's flow for which details are to be processed and in which order. Swedish, English, truck card A1-4 B 1-4 and computer skills are a requirement In order to cope with the work, it is important that you are interested, understand the training and willing to continue developing in your role For those who are interested and responsive, there are great potential opportunities to grow within the company

4 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Restaurangbiträde Arboga

Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Eller vill du bara ha ett extra jobb vid sidan? Vilka är Brödernas?Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Reastaurangbiträdehos oss?Tjänsten innebär att dujobbar både i köket samt servisenoch roterar mellan stationerna. Du ser till att det är rent i köket, att matsäkerheten följs genom att se till attegenkontroller följs. Du jobbar för att varje gäst ska känna sig sedd och få sina behov uppfyllda vid deras besök. Gästupplevelsen är av största vikt och vi ser därför att du besitter stor förmåga och kunskap om gästbemötande och service.Vem är du?Vi söker dig som gillar ett högt arbetstempo, är serviceinriktad och älskar att jobba med människor. Du tycker om att jobba med andra och vill ha en karriär i restaurangbranschen. RekryteringsprocessenNär du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Or do you just want an extra job alongside your studies? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Kitchen staff with us mean? The service means that you work in the kitchen and rotate between stations such as frying tables, frying and salad. You make sure that the kitchen is clean and that self-checks are followed. As a kitchen staff at Brödernas, you work in teams and it is therefore important that you are a team player and understand the importance of communication and group collaboration. Who are you? We are looking for you who like a high work pace, are service-oriented and love working with people. You enjoy working with others and want a career in the restaurant industry. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Underhållsingenjör Gripen till Saab i Arboga

I rollen som Underhållsingenjör kommer du arbeta med underhåll av elektronikapparater i framförallt Gripen. Rollen passar dig som har ett stort intresse för teknik och vill utvecklas i din roll. Sök idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN: I rollen som Underhållsingenjör kommer du tillhöra en sektion som ansvarar för underhållsresurser för Avionik i framförallt Gripen men även andra plattformar. Underhåll sker på de flesta elektronikapparaterna i flygplanet och på olika nivåer, allt från att de använder underleverantörer till att de felsöker och byter enskilda komponenter på kretskort. Detta innebär att underhållsresurserna har olika komplexitet. Arbetet spänner över flera olika teknikområden som analog-, digital-, mjukvara, mikrovågsteknik och mätteknik. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: Utveckling och support av underhållsresurser för avionikapparater (både hårdvara och mjukvara) Teknisk support till kunder, slutanvändare och andra Saab-enheter Support till Saabs avionikverkstäder med felsökning, komplexa fel och förbättringsarbete VI SÖKER DIG SOM HAR:  Har positiv attityd och vill utvecklas En ingenjörsexamen inom relevant område God kunskap inom elektronik Det är meriterande men inget krav om du har: Erfarenhet av underhåll av flygplanselektronik Kunskap inom programmering Kunskap inom mätteknik och hantering av mätinstrument Erfarenhet av projektarbete och projektledning För att lyckas i denna roll så behöver du vara nyfiken, positiv och ha ett brinnande teknikintresse. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det krävs också att du är strukturerad och kan dokumentera utfört arbete, både för spårbarheten som är kopplad till regelverket för flyg men även för att kunna göra ett avslut på arbetsuppgifter så att de kan återupptas senare. OM KUNDFÖRETAGET:  Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.  Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Verksamheten bedrivs i Sverige, USA, UK, Australien, Tyskland, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Danmark och Finland. ANSTÄLLNINGEN:  Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Arboga Kontaktuppgifter: Johanna Nilsson Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

3 april 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024