Vi söker en pålitlig och engagerad personlig assistent
God Assistans i Värmland AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se  Är du en energifylld människa som älskar att hjälpa andra. Vi söker nu en personlig assistent för ett föräldrar vikariat på 55 % samt vid extra behov hos en  65-årig man med MS.  Om klienten: Vår klient är en entusiastisk individ som trots sin MS-diagnos är passionerad av att vara aktiv och tränar 2 dagar i veckan. Spenderar han gärna sina dagar utomhus och deltar i olika aktiviteter. Kunden har en katt och bor centralt i Arvika.  Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att stödja vår klient med förflyttningar och personlig hygien. Ditt arbete innebär även att vara sällskap och hjälpa till under hans träningspass och utflykter. Att vara flexibel är viktigt då arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag. Krav: Vi söker en kvinna eller man, Med energi att matcha vår klients entusiasm för livet. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inte ett krav. Det viktigaste är att du är empatisk, pålitlig och villig att lära dig. Arbetstider: Arbetstiderna är förlagda på dagtid mellan 08:30 - 16:00, och man jobbar varannan helg. Flexibilitet är nyckeln till framgång i denna roll. Om du är intresserad: Om du vill vara en del av vårt team och bidra till att vår klient fortsätter att leva ett aktivt och uppfyllande liv, skicka in din ansökan nu. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team! Övrigt: Vi har kollektivavtal och individuell lönesättning samt friskvård på upp till 4000 kronor/år.    Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta [email protected]

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kvalitetskoordinator
Progotech AB
Planerare och utredare m.fl.

Progotech tillverkar kundunika lösningar elektronik, elskåp, kablage och elektromekaniska moduler. Vår anläggning i Arvika söker för tillfället en kvalitetskoordinator. Du som söker har god erfarenhet av Kvalitetsarbete, KPI, Inköp, Produktionsplanering, och utbildning inom vårt område. Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och vi söker dig som vill vara del av ett lag där alla tar ansvar och bidrar till vår gemensamma utveckling. Du kommer till stor del arbeta med kvalitetsarbete men även monteringsarbete. Arbetet innefattar mätning samt slutkontroll av produkterna. Vi erbjuder ett varierat arbete med trevliga kollegor i en bra miljö med goda möjligheter att utvecklas. Eftersom alla har olika förutsättningar vid sidan av jobbet kan vi därför erbjuda attraktiva arbetstider, kontakta oss gärna så berättar vi mer om det. Tekniska kompetenser som krävs för denna tjänst. Ritningsläsning: Förmåga att tolka tekniska ritningar och måttsättningar. Programmering: Grundläggande kunskaper i att läsa, skriva och justera program för styrsystem. Mätteknik: Användning av skjutmått, mikrometrar, multimeter och andra precisionsverktyg för kvalitetskontroll. Materialkunskap: Kännedom om olika metaller och plastmaterial, deras egenskaper och hur de bearbetas. Komponentkunskap inom elektronik Personliga kompetenser som krävs för denna tjänst. Noggrannhet: Förmåga att arbeta exakt och kvalitetsmedvetet. Problemlösning: Identifiera och åtgärda fel i produktion eller produkter. Ansvarstagande: Självständig och pålitlig i att följa instruktioner och säkerhetsföreskrifter. Samarbetsförmåga: Trivs med att arbeta i team i en produktionsmiljö. Initiativförmåga: Tar egna initiativ för att effektivisera arbetet eller lösa problem. Flexibilitet: Anpassningsbar till förändringar i produktion, skift eller uppgifter. Utbildning som krävs för denna tjänst. Universitetsutbildning: Inriktning mot produkt- eller maskinteknik. Kompletterande kurser: Exempelvis i mätteknik, Ledarskap, Administration Erfarenhet av arbete inom området är ett krav. Ansökningsprocess Är du den vi söker? Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt för att inte missa denna möjlighet! Ansökan skickas med CV till [email protected] Frågor kan ställas till 070-3393222 Andy von Essen

24 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Personlig assistent sökes till man i Arvika!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Är du en flexibel och engagerad person som vill göra skillnad i någon annans liv? Nu behöver vi utöka med ytterligare en personlig assistent till vårt team i Arvika till en kille som behöver hjälp i sin vardag! Om jobbet Kunden är en kille som bor i villa med trädgård och som behöver all hjälp för att få sin vardag att fungera. Vi söker dig som är en glad, positiv och ödmjuk person, som har hög arbetsmoral och som brinner för att arbeta med människor. Du är engagerad och ansvarstagande. Viktigaste är att personkemin stämmer. Du ska ha erfarenhet eller vara vårdutbildad då kunden har stora medicinska behov. Han är rullstolsburen och har egen bil som assistenterna får köra. Han kommunicerar inte verbalt utan genom bilder och föremål. Du hjälper vår kund med allt ifrån vardagliga sysslor, förflyttning, hygien, handla, städning, matlagning, följa med på resor, träning och mycket mera. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Varierande. Arbetstiden är förlagd dag/kväll/natt Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vad förväntar vi oss av dig: - Körkort - Vi söker dig som är positiv, flexibel och har ett professionellt förhållningssätt. - Du ska ha erfarenhet eller vara vårdutbildad - Du ska ha viljan att ge en hög livskvalité och en meningsfull vardag. - Att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. - Vill ha ordning och reda - Lyhörd för kundens behov - Vara flexibel med arbetsuppgifter och arbetstider Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett företag med hög vårdkunskap där alla i ledande befattningar är vårdutbildade och vi är aktiva i hela Sverige. Vi bedriver även vårdbemanning och företagsutbildningar. Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vi erbjuder våra anställda: Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Försäkringar och pensionsavsättning Ett spännande och varierande arbete med goda anställningsvillkor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vänligen kontakta oss för mer information.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Personliga assistenter
Arvika kommun
Personliga assistenter

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! LSS-avdelningen i Arvika kommun söker nu medarbetare som är intresserade av att arbeta främst helger och kvällar som en form av extra-arbete vid sidan av studier, egen verksamhet eller liknande. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent, glöder för LSS-verksamhet och har ett stort engagemang för att arbeta med personer med funktionsvariationer.   Arbetsuppgifter I arbetet ingår att hjälpa brukaren med grundläggande behov så som personlig hygien, strukturerad träning i olika former under dagen samt medicinsk omvårdnad och vardagliga arbetsuppgifter i hemmet. Arbetet kräver stor lyhördhet gentemot brukaren.   Att arbeta som personlig assistent innebär att assistera en annan människa med allt vad det innebär. Arbetet är inte nödvändigtvis att förändra, förbättra eller välja åt brukaren. Brukaren ska ges största möjliga utrymme att bestämma själv, över sitt liv. Ibland innebär jobbet bara att finnas till hands, vara beredd och redo att assistera. Kvalifikationer Du måste ha ett genuint intresse av att vilja arbeta med människor, ha ett professionellt förhållningssätt, samarbetsförmåga, vara noggrann, ansvarstagande och trivas med att arbeta utifrån brukarens behov och önskemål. Du behöver även vara i god fysisk form då arbetet innebär en del förflyttningar (hjälpmedel finns) och engagemang vid regelbundna träningstillfällen. Önskvärt är att du har hög arbetsmoral, är pålitlig och gillar att peppa andra i sin träning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du behöver ha vana av att använda digitala verktyg som dator och mobil då många kontakter sker via mejl eller mobil samt för att dokumentera och arbeta med genomförandeplaner. Du får inte vara rökare.  Villkor Vi söker 4-5 personer som på schema vill ha varannan alternativt var 4:de helg med möjlighet till ytterligare arbete vid behov.  Urval sker löpande under ansökningstiden.  Välkommen in med din ansökan! Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

38 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Sommarvikariat i spännande bransch som kundservicemedarbetare.
Säkra Larm i Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vi behöver förstärkning till vår kundtjänst! Du kommer vara ansiktet utåt och den som våra kunder vänder sig till för att få service och svar på frågor. Du kommer även att jobba nära oss som kollegor och vara en del av att utveckla vår verksamhet mot nya mål. I din roll på kundservice hanterar du både inkommande och utgående samtal samt kommunikation med kunder via e-post och sociala medier. Vi hanterar allt från frågor kring fakturor och avtal, teknisk felsökning men också bokning av service och installationer. Ditt fokus är att vårda våra kunder på allra bäst sätt. Din arbetstid är förlagd till vardagar 8–17. Är du den vi söker? Du lär dig lätt nya saker och gillar varierande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du trivs med att jobba strukturerat, att du är serviceinriktad, nyfiken och prestigelös. Du har inga svårigheter med att växla fokus samt tempo då uppgifterna varierar. Du har lätt för att samarbeta och har förmågan att vara flexibel. Du är en person som sprider god energi var du än går och är engagerad i att ge varje kund för bästa möjliga kundupplevelse. I denna roll är din personlighet viktigare än din erfarenhet. Formella krav: Avslutad gymnasieutbildning. Du har god datorvana. Du kan det svenska språket flytande i både tal & skrift. Du har goda kunskaper i engelska och kan kommunicera obehindrat i tal och skrift. Erfarenhet från kundservicerelaterade arbeten är meriterande. Westra Security är en larmcentral som grundades 2019 i samband med ett förvärv av Bonsoc AB, och är nu ett bolag inom Secits-koncernen Westra är en av få fullt certifierade larmcentraloperatörer med helhetserbjudanden både för företags-och privatkunder och med flertalet olika affärsben, vi är även ett auktoriserat bevakningsbolag. Vi jobbar med ny teknik och erbjuder har ett brett utbud av helhetslösningar speciellt framtagna för kunder med höga krav på säkerhet och pålitlighet. Från 2022 är Westra en del av Secits koncernen tillsammans med Säkra Larm. SÄKRA LARM i Sverige, AB, har funnits på marknaden sedan 2003. Vi levererar smarta larmlösningar, skydd mot vattenskador, yttre bevakning och larmuppkoppling med kundens behov i fokus. Säkra Larm finns idag på 14 orter runt om i landet och fortsätter att växa. Bolaget blev 2014 samt 2015 utsett till DI gasellföretag. Vi arbetar i en positiv miljö med glada och ambitiösa medarbetare. Företaget består av drivna människor som sprider positiv energi, vi gillar att jobba hårt för att uppnå våra mål samtidigt som vi har roligt på jobbet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

42 dagar sedan
Sista ansökan:
1 november 2025
Gårdsföreståndare
Efs Kretsför i Värmlands län
Storhushållsföreståndare

Gårdsföreståndare 80% Sandvikengården, Brunskog Vid Värmelns strand i västra Värmland strax utanför Arvika ligger Sandvikengården. Gården erbjuder en fantastisk miljö, utan lyx men med omtanke och känsla. Vi är mitt inne i en period av återuppbyggande och utvecklande av verksamheten, vi jobbar för att förstärka vår vision och ta tillvara på det stora engagemang som finns bland medlemmarna i våra medlemsföreningar. Nu söker vi dig som vill ta en ledande roll i att utveckla gården och verksamheten och, tillsammans med övrig personal och medlemmar, jobba för att bevara den speciella atmosfär som många av våra gäster berättar om. Sandvikengården är en kurs- och lägergård och i verksamheten ingår även bland annat vandrarhem, kanotcentral och arrangemang som midsommarfirande och julbordsservering. Vi arrangerar egna läger och kurser men har också en stor del externa grupper och enskilda gäster. Sandvikengården vill vara en missionsstation i Sverige som sprider evangelium till alla, men prioriterar barn och ungdom. Gården ska vara ett hem med avkopplande miljö som ger plats för rekreation i kristen och drogfri miljö, samt en plats som medlemmarna känner sig delaktiga och medansvariga i. Gården är en samlingspunkt för EFS Värmland – Norra Dalsland, en resurs för EFS i Västsverige och en öppen gård för bygdens folk. Ansvar och arbetsuppgifter: Gårdsföreståndaren är den som håller ihop verksamheten på gården. Gårdsföreståndaren ansvarar för gårdens dagliga drift och verksamheten under året. Gårdsföreståndaren har också också en viktig roll, tillsammans med styrelsen, i det långsiktiga arbetet med verksamheten. Huvudområdena för tjänsten är bokningar och värdskap, ekonomi och administration, drift och underhåll samt personal. Som gårdsföreståndare har du ett stort övergripande ansvar och samordnar anställda och ideella resurser. Gårdsföreståndaren ansvarar för planering, genomörande och uppföljning av bokningar, är delaktig i framtagande av prissättning och budget, ansvarar för marknadsföring och rapportering som till myndigheter och arbetsgivare. Du ansvarar också, tillsammans med Sandvikenutskottet, för planering och underhåll och investeringar samt planering av säsongspersonal och arbetsledning. Dina främsta kontaktpersoner är den lokale arbetsledaren, missionsledaren för EFS Region Västsverige och ordföranden för Kretsföreningen samt Sandvikenutskottet. Om dig För tjänsten krävs det att du har körkort och en geografisk närhet till gården då tjänsten förutsätter en hög grad av närvaro, samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Utbildning eller motsvarande erfarenhet inom verksamhetsledning, ledarskap, ekonomisk redovisning, marknadsföring och byggnadsvård är meriterande. Du behöver ha social kompetens i mötet med människor och ett ordningssinne. Då vi har en liten personalgrupp krävs en flexibilitet och glädje i att utföra olika arbetsuppgifter på gården. Vi lägger stor vikt vid personlig läggning och söker dig som kan ställa dig bakom, har glädje i och kan vara lojal till EFS vision och värdegrund! Övriga upplysningar Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Omfattning 80%. För tjänsten gäller förtroendearbetstid. Arbetsplatsen är Sandvikengården, Brunskog. Tillträde augusti eller efter överenskommelse. Det finns kollektivavtal genom TEO. Kontaktuppgifter och ansökan För mer information om tjänsten kontakta Gårdsföreståndare Alexander Bergström, [email protected]. Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected]. Rekrytering sker löpande. Om arbetsgivaren Sandvikengården drivs av EFS Kretsförening i Värmland och norra Dalsland. EFS är en självständig organisation inom Svenska kyrkan med betoning på den personliga tron på Jesus Kristus, mission, lekmannaengagemang och vardagskristendom. Vars och ens möjligheter att växa i tro och utvecklas i lärjungaskap är viktiga. Vi vill verka för en kyrka som bärs av mångas engagemang och delaktighet. EFS vision är ”Människor och samhällen förvandlade av Jesus”.

42 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Chef redovisningskonsulter Arvika/Årjäng
Ludvig & Co AB
Redovisningsekonomer

Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa som ledare! Rollen som Affärschef Du leder en grupp om 8 medarbetare inom ekonomi med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef: Har du det övergripande ansvaret för  kundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Proaktivt implementera moderna arbetssätt och arbeta med förändringsledning. Du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Värmland tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Helen Hildeberg. Utvecklas som ledare på Ludvig & Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja & Våga, Inspirera & Engagera, Lära & Utveckla. Genom återkommande ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig För att lyckas som ledare hos oss: Du kan bidra med dina egna expertkunskaper inom ekonomi våra kunder. Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning.  Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Men det viktigaste är inte exakt vad du gjort, utan att du har viljan och potentialen att bli en riktigt bra ledare. Vill du bli vår nästa Affärschef? Då ser vi fram emot din ansökan!

44 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Qura Care söker sjuksköterskor för uppdrag, minst 70 000 kr i lön
Qura Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Qura Care söker nu sjuksköterskor för högavlönade uppdrag med hög flexibilitet inom kommun (hemsjukvård och särskilt boende) och primärvård. Det finns både kortare och längre uppdrag vilket gör att du kan välja ett upplägg som passar just dig. Vi erbjuder dig: Uppdrag i hela landet Trygghet och frihet Boenden och resor i samband med uppdrag Tillgänglighet dygnet runt alla dagar i veckan Utvecklingsmöjligheter Utbildningsmöjligheter Egen kontaktperson Uppdragen tillsätts löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du kan även skicka in en ansökan om du är nyfiken och vill veta mer. Vid intresse maila: [email protected]

49 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kock
Hotellgruppen i Säffle AB
Kockar och kallskänkor

Home Hotel Bristol i Arvika söker nu efter en kock till vårt team! Vi letar efter en smaksäker, ordningsam och kreativ kock till vårt köksteam. Tjänsten är på 75% och du kommer jobba kvällar samt helger på ett rullande schema. På Home Hotel bjuder vi alla våra gäster på frukost, eftermiddagsfika samt middag och vi strävar alltid efter att laga det mesta från grunden alltifrån hemgjord granola på frukost till hembakat fika och hemmagjord köttfärslimpa till middag! Om tjänsten: Tillaga och servera god och tilltalande mat till våra gäster Tillsammans med köksteamet sköta inventering samt beställning av varor Samarbeta med kollegor för att skapa en smidig och behaglig vistelse för alla gäster Om dig: Du är smaksäker och alltid nyfiken på nya smaker och rätter Du är flexible, stresstålig samt har en professionell och personlig inställning mot kollegor och gäster Du har dokumenterad erfarenhet som kock i minst 2 år Du är en lagspelare och förstår vikten av teamwork Du talar och skriver svenska och engelska Skicka in din ansökan innehållande CV samt personligt brev till [email protected]. Märk ansökan med "Kock Home Hotel Bristol" Ansökningar utan CV samt personlig brev kommer inte behandlas.

59 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Personlig assistent sökes till man i Arvika!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Är du en flexibel och engagerad person som vill göra skillnad i någon annans liv? Nu behöver vi utöka med ytterligare en personlig assistent till vårt team i Arvika till en kille som behöver hjälp i sin vardag! Om jobbet Kunden är en kille som bor i villa med trädgård och som behöver all hjälp för att få sin vardag att fungera. Vi söker dig som är en glad, positiv och ödmjuk person, som har hög arbetsmoral och som brinner för att arbeta med människor. Du är engagerad och ansvarstagande. Viktigaste är att personkemin stämmer. Du ska ha erfarenhet eller vara vårdutbildad då kunden har stora medicinska behov. Han är rullstolsburen och har egen bil som assistenterna får köra. Han kommunicerar inte verbalt utan genom bilder och föremål. Du hjälper vår kund med allt ifrån vardagliga sysslor, förflyttning, hygien, handla, städning, matlagning, följa med på resor, träning och mycket mera. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Varierande. Arbetstiden är förlagd dag/kväll/natt Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vad förväntar vi oss av dig: - Körkort - Vi söker dig som är positiv, flexibel och har ett professionellt förhållningssätt. - Du ska ha erfarenhet eller vara vårdutbildad - Du ska ha viljan att ge en hög livskvalité och en meningsfull vardag. - Att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. - Vill ha ordning och reda - Lyhörd för kundens behov - Vara flexibel med arbetsuppgifter och arbetstider Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett företag med hög vårdkunskap där alla i ledande befattningar är vårdutbildade och vi är aktiva i hela Sverige. Vi bedriver även vårdbemanning och företagsutbildningar. Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vi erbjuder våra anställda: Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Försäkringar och pensionsavsättning Ett spännande och varierande arbete med goda anställningsvillkor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vänligen kontakta oss för mer information.

70 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025