Vi söker medarbetare till vår bemanningsenhet

Är du en socialt skicklig och lösningsinriktad lagspelare som söker jobb över sommaren - då kanske det är dig vi söker!Inre Kraft i Norr AB söker nu ytterligare medarbetare till vår bemanningsenhet för arbete under sommaren 2024. Då det tar ett tag innan man blir helt självgående så ser vi gärna att du kan påbörja introduktion i god tid innan sommaren.Dina arbetsuppgifter blir, i huvudsak, att bemanna korttidsfrånvaro hos ett flertal olika assistansbolag runt omkring i landet. Vårt arbete utgår från att tillgodose varje kund och dennes behov och önskemål.Som anställd på kundservice- och bemanningsavdelningen är det viktigt att du är socialt skicklig och kan arbeta effektivt och noggrant, även under tidspress. Du behöver vara serviceinriktad med ett lösningsinriktat arbetssätt. Det är också viktigt att du är trygg i dig själv och vågar fatta egna beslut.Vi är ett sammansvetsat team som pushar och hjälper varandra - att kunna samarbeta tillsammans som ett team är något vi värdesätter högt. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av kundbemötande och arbete vid dator.Vår verksamhet pågår årets alla dagar, det är därmed viktigt att du, utöver dagtid, även kan arbeta kvällar, helger och storhelger.Arbetsplatsen ligger i Boden.OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, skicka in din ansökan genom att klicka på "Ansök nu".Var snabb in med din ansökan, rekrytering & tillsättning sker löpande.Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Ekonomirådgivare till Ludvig & Co

Vill du bli en del av en spännande tillväxtfas och arbeta inom ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner? Har du erfarenhet av ekonomisk rådgivning och söker ditt nästa steg i karriären? Då är detta möjligheten för dig! Ludvig & Co söker nu en ekonomirådgivare till Luleå. En meningsfull roll där du arbetar nära bolagets kunder och har stort eget handlingsutrymme där du får möjlighet att komma med egna kreativa lösningar. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande.   Information om tjänsten Med 1300 medarbetare och 130 kontor över hela landet är Ludvig & Co är Sveriges största redovisningsbyrå. Med fokus på småföretagare hjälper Ludvig & Co entreprenörer dagligen med allt från löpande bokföring, redovisning och bokslut, till löneadministration och fakturahantering. Kontoret i Luleå står just nu inför en spännande tillväxtfas och behöver utöka teamet med en erfaren ekonomirådgivare. Som ekonomirådgivare på Ludvig & Co har du stor möjlighet att påverka och forma din roll självständigt. Tillsammans med din närmsta chef kommer ni gemensamt överens om en lämplig introduktion och utvecklingsplan utformad efter just dina ambitioner. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Ludvig & Co. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]   Arbetsuppgifter  På Ludvig & Co har du en fri och flexibel vardag där du arbetar i ett nära samarbete med bolagets kunder med kvalificerad rådgivning samt hjälper kunderna utveckla deras verksamheter. Arbetsuppgifterna består bland annat av: • Löpande konsultation, deklaration och årsredovisning, upprättande och genomgång av bokslut samt prognotisering • Uppdragsansvar och kundansvar • Upplärning och mentorskap till ovan angivna arbetsuppgifter för övriga medarbetare • Effektivisera uppdrag och arbetsfördelnings tillsammans med närmsta affärschef • Vara med i utvecklingsarbete för det lokala kontoret   Du erbjuds  På Ludvig & Co blir du en självklar del av ett familjärt team där gemenskap och utveckling är ledorden. Vidare erbjuds du en rad konkurrenskraftiga förmåner, bland annat:   • Flextid och möjlighet till distansarbete • Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret • Friskvårsbidrag á 4000 kr • Möjlighet till vidareutbildningar, kompetensutveckling och specialisering inom ditt intresseområde samt att bli auktoriserad Redovisningskonsult  • Endenred lunchförmån Du arbetar dagtid mån-fre 08:00-17:00 med möjlighet till flextid. Vi söker dig som • Har akademisk- eller YH utbildning inom Ekonomi • Har arbetslivserfarenhet inom Ekonomi (antingen som konsult eller på ekonomiavdelning)  Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att trivas i rollen. Som ekonomirådgivare på Ludvig & Co ser vi att du är en naturlig lagspelare som trivs i samarbetet med andra människor. Du är affärsmässig och förtroendeingivande med ett intresse för att skapa långsiktiga relationer.  Vidare är det meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet av ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning, men det är inte ett krav för tjänsten. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll #Ekonomi #Redovisning  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Markarbetare till NYAB!

Har du tidigare erfarenhet som markarbetare eller är utbildad inom bygg/anläggning? Vill du arbeta efter bekväma arbetstider i ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och korta beslutsvägar? Då är det här möjligheten för dig! NYAB Infrastruktur söker markarbetare till Luleå för att stärka upp teamet under högsäsongen. Här blir du en självklar del i ett familjärt team där du som medarbetare är den viktigaste tillgången. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!   Information om tjänsten NYAB är ett ungt företag byggt på årtionden av erfarenhet från branschen. Under åren har NYAB utfört hundratals projekt och storskaliga anläggningsarbeten. NYAB fortsätter att expandera i snabb takt och behöver nu förstärka teamet med fyra markarbetare till Luleå!   Självklart får du inledningsvis en introduktion för att komma in i företaget och rollen på bästa möjliga vis. Tillsammans med din närmsta chef lägger ni en gemensam plan för en lämplig onboardingprocess. Du kommer att arbeta heltid under högsäsongen maj till november med goda möjligheter för vidare anställning hos NYAB förutsatt att båda är nöjda med samarbetet.   Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos NYAB. Alla frågor kring tjänsten går till [email protected]   Arbetsuppgifter Som markarbetare på NYAB får du en omväxlande vardag där du arbetar mot spännande projekt ute hos företagets kunder. Du kommer bland annat arbeta med: • Markarbeten för grundläggning • Plattläggning • Justering för asfaltering Arbetsuppgifterna kan variera beroende på aktuellt projekt och kommer främst ske utomhus. Givetvis har du tillgång till tjänstebil för att smidigt ta dig ut till de olika projekten. Du arbetar i huvudsak dagtid mån-fre 07-16 men det kan även förekomma helg- samt kvällsarbete. Vi söker dig som För tjänsten som markarbetare på NYAB söker vi dig som: • Har tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning (exempelvis VA, plattläggning och/eller stensättning) • Har B-körkort • Behärskar svenska i tal och skrift Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för hur du kommer trivas i rollen som markarbetare på NYAB. Vi ser att du är en initiativtagande person som är redo att utvecklas inom markbranschen. Det faller dig naturligt att samarbeta med andra men du är även trygg med att arbeta självständigt.  Det är även meriterande om du har erfarenhet av ritningsläsning och innehar Arbete på väg samt Safe Construction, men det är inte ett krav för tjänsten. START: maj-november  OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Arbetsledare med siteansvar till Vattenfall Services!

Är du en naturlig ledare med erfarenhet av att samordna stora projekt? Söker du en fri, varierande roll där du får varva praktiskt arbete ute på fält samtidigt som du ansvarar för projektens framdrift. Vattenfall Services behöver utöka teamet med en siteansvarig - flexibel stationeringsort i Norrbotten. Du arbetar mot stora, spännande projekt inom ställverk inom ett väletablerat bolag med många utvecklingsmöjligheter. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan idag, urval sker löpande! Information om tjänsten Vattenfall är ett av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme med cirka 20 000 anställda. På Vattenfall blir du en självklar del av en stabil koncern som främjar din personliga utveckling - här finns möjligheter för att göra karriär inom bolaget i form av bland annat vidareutbildningar, kompetensutveckling eller rollbyte. I rollen som siteansvarig arbetar du nära interna såväl som externa parter och har en viktig del i framdriften av projekten. Tjänsten passar dig som drivs av att skapa relationer med dina samarbetspartners, då du dagligen för kontakt med dessa. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Arbetsuppgifter Som siteansvarig på Vattenfall Services har du en viktig del i att samordna och driva projekten ute på fältet. Samtidigt som du säkerställer projektens framdrift behöver du ha ett högt säkerhetstänk och agera i enlighet med uppsatta riktlinjer/policys. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är exempelvis: • Materialbeställningar • Ansvara för att kvalitet och tidsplaner efterföljs • Hålla en nära dialog med kunder, samarbetspartners och arbetsleda egen personal på plats • Praktiskt arbete med service och felavhjälpning för drift och underhåll av elkraftsanläggningar, stationer samt ställverk mellan 0,4kV och 400kV Placeringsort för tjänsten är flexibel men du förväntas vara på plats ute på projekten runt om i Norrbotten. Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet som arbetsledare, projektledare eller platschef över stora projekt  • Minst tre års erfarenhet från en roll som exempelvis distributionselektriker, installationselektriker eller annan roll där du fått erfarenhet av arbete med högspänning och ställverk • Erfarenhet som BAS-U • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska    Vidare tror vi dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer trivas i rollen som siteansvarig på Vattenfall Services. Vi ser att du är en driven och resultatinriktad person som uppskattar att arbeta problemlösande. Vi tror även att du är en förtroendeingivande person som har lätt för att få kontakt med människor och skapa långsiktiga relationer.  Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av tjänsterna säkerhetsklassade. Vid anställning kommer en bakgrundskontroll och säkerhetsklassning utföras. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Norrbotten - flexibel stationeringsort  URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll #Vattenfall #projektledning #arbetsledning #ställverk Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Teknisk säljare till Bejoken!

Har du erfarenhet av försäljning och söker ditt nästa steg i karriären? Vill arbeta inom ett väletablerat bolag med korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare! Bejoken är inne i en expansiv fas och behöver nu utöka teamet i Luleå med en teknisk säljare. Här får du en fri och varierande vardag där du arbetar nära Bejokens kunder för att utveckla och underhålla långsiktiga affärsrelationer. Låter det som något för dig? Ansök redan idag, urval sker löpande. Information om tjänsten Bejoken är ett familjeägt företag med en lång historia av att leverera högkvalitativa tekniska lösningar inom elektronik och automation. Bolaget samarbetar med stora, erkända aktörer inom respektive område och erbjuder allt ifrån enskilda komponenter till skräddarsydda helhetslösningar. Nu är Bejoken inne i en expansiv period och söker en teknisk säljare till Luleå! Inför anställning kommer du tillsammans med försäljningschefen sätta upp en lämplig onboarding skräddarsydd efter dig – allt för att komma in i rollen på bästa vis. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bejoken. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Arbetsuppgifter Vi söker nu en engagerad teknisk säljare med kundansvar för att utveckla och underhålla långsiktiga affärsrelationer tillsammans med Bejokens kunder. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: • Ansvara kommersiellt för tilldelade kunder, budget samt nykundsbearbetning. • Utveckla och stärka affärsrelationerna med bolagets kunder genom att vara lyhörd för deras behov och önskemål. • Erbjuda teknisk support och vägledning till kunderna om produkter och tjänster. • Hålla dig uppdaterad om branschens utveckling och identifiera potentiella nya affärsmöjligheter. • Samarbeta med övriga teamet för att uppnå företagets säljmål och bidra till en positiv arbetsmiljö. Du erbjuds  Hos Bejoken blir du en självklar del av ett familjärt bolag där du har en fri, varierande vardag med stort utrymme att självständigt planera ditt arbete. Vidare erbjuds du bland annat följande: • En konkurrenskraftig lön och förmånspaket. • Möjligheten att utvecklas och växa i din karriär inom ett bolag med stark framåtanda. • En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra skillnad. Vi söker dig som • Innehar B-körkort • Har tidigare erfarenhet av försäljningsarbete och CRM-system • Har erfarenhet inom automation och elektromekanik • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer trivas i rollen som teknisk säljare på Bejoken. Vi ser att du är en kommunikativ person med god förmåga att skapa långsiktiga, förtroendefulla relationer. Vidare känner du dig trygg i förhandlingssituationer och har inga problem med att självständigt driva ditt arbete. Du är ansvarsfull och engagerad med ett stort driv att utvecklas inom försäljning. START: Enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå  URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll  #försäljning #CRM #elktromekanik # automation  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Operativ chef

Brinner du för att skapa värde och för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer? Vill du ha en nyckelroll inom ett av våra mest spännande FM-kontrakt med stor möjlighet till att påverka din leverans? Då ska du söka den här rollen som operativ chef hos Coor!      I ett nära partnerskap med vår nya kund, som är en industriell aktör med stora innovativa utvecklingsplaner, spänner sig Coors uppdrag över flera områden såsom arbetsplatsservice och lokalvård. Kunskap, service och tillgänglighet står i fokus som ska lämna ett positivt avtryck hos kundens medarbetare samt besökare. Vi ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och lyfta leveransen samt affärsmodellen till nästa nivå där du kommer ha en stor påverkan.    Om rollen   I nära samarbete med kontraktschef kommer du axla en stor del av helhetsansvaret för leveransen vilket innefattar ansvar för medarbetare, leverans, leverantörer, kund, ekonomi och kvalitét. Kunden har en aktiv beställarorganisation vilket medför en hel del kundkontakter och där du med tydligt och tryggt ledarskap skapar goda kundrelationer och samarbeten som möjliggör att vi kan utveckla och utöka vår leverans med goda resultat och hög servicegrad.    Utöver detta kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:   • Planera, leda och följa upp leveransen framåt mot uppställda mål   • Personalansvar med fokus att engagera och utveckla medarbetare samt arbetsmiljön   • Utveckla goda kundrelationer med partnerskap i fokus   • Ekonomisk uppföljning samt budget och prognosarbete   • Följa upp, analysera och utveckla din verksamhet   • Leda och hantera förhandlingar med kunder och samarbetspartners  • Säkerställa att verksamheten arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt med fastställda rutiner   • Vara en god förebild genom att identifiera, utveckla och genomföra förbättringar inom organisationen    Som operativ chef har du en viktig roll där du får ett stort mandat med möjlighet till att utveckla både verksamheten samt organisationen. Vi erbjuder en heltidstjänst med en provanställning på 6 månader med placering i Boden. Du kommer att rapportera till kontraktschef Rehan Chaudhry och ingå i kontraktets ledningsgrupp. Vår kandidat   Du har en flerårig ledarskapsbakgrund som ledare eller alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga med fokus på affärsutveckling och management. Då affärsmodellen kan vara komplex är du förutom trygg i budget och bokslutsarbete även bekväm med att övergripande för leveransen arbeta med siffror och analys. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift samt är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet. Körkort är ett krav. Personliga egenskaper   Som person är du målinriktad, drivande samt besitter en förmåga och ett intresse för att skapa och utveckla affärer och relationer där du tydligt ser hur välmående medarbetare bidrar till en lönsam och lyckad leverans. En förutsättning för rollen är samarbetsförmåga, mycket god ledarskapsförmåga och att du har en lösningsorienterad approach med hög affärsmässighet.  Du är strukturerad och analytisk i det du gör med en god vana i att driva och planera ditt arbete självständigt. För att lyckas i rollen är du en engagerad, lyhörd och trygg.  Du är en stark förebild genom ditt inkluderande ledarskap där du inspirerar och entusiasmerar ditt team till att nå uppsatta mål. För att trivas i denna roll behöver du vara utvecklingsorienterad och ha en god förmåga till att enkelt kunna anpassa ditt arbetssätt när förutsättningar förändras.    Coor erbjuder    Du erbjuds en spännande roll i en dynamisk och innovativ miljö i en leverans med hållbarhet i fokus och som bygger på ett starkt partnerskap. Här har du möjligheten att få vara med att påverka din leverans och bygga ditt team tillsammans med kompetenta kollegor och kund. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Utöver ovan erbjuder vi fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.   Kontaktuppgifter och övrig information   Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.    Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/    För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta kontraktschef Rehan Chaudhry, [email protected]. Jag ser fram emot att höra från dig!   Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

19 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Lärare årskurs 6, moderna språk, spanska

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar – den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i moderna språk, spanska. I arbetet ingår planering, genomförande av undervisningen i ämnet samt bedöma och sätta betyg. Du undervisar årskurs sex på 3-4 skolor i Bodens kommun. Du kommer placeras på en av dessa skolor där rektor för den aktuella skolan blir din närmaste chef. KVALIFIKATIONER Vi söker en behörig och legitimerad lärare i spanska. Även du som har erfarenhet av undervisning och som kan språket är välkommen att söka. Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Behandlingspedagoger SiS Johannisberg Sävast

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Arbetsbeskrivning SiS ungdomshem Johannisberg i Sävast söker behandlingspedagoger som vill vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor. Vår målgrupp är skolpliktiga flickor med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. För att rusta dig i ditt framtida uppdrag som behandlingspedagog erbjuder SiS en intern grundutbildning om 10 veckor under första anställningsåret. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med kollegor och ansvarar för att de ungdomar som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Din främsta uppgift som behandlingspedagog är att arbeta med kvalificerat omvårdnads- och motivationsarbete och vara ett stöd i vardagen för våra ungdomar. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för kontaktmannaskap, stödsamtal och medverka till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, där du bidrar till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Vi ser gärna att du som behandlingspedagog ansvarar för handledning av nya medarbetare och praktikanter. Du spelar en viktig roll för stabiliteten hos våra ungdomar och står för basen i det dagliga livet med skolgång, aktiviteter, matlagning och städning. Som behandlingspedagog är du också med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra riktlinjer och rutiner. Arbetstiden är förlagd enligt schema dag, kväll och helg. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför söker vi dig som har förmåga att bygga tillitsfulla relationer med våra ungdomar. Du har en positiv människosyn och din drivkraft är att arbeta med människor i utsatta situationer. Du delar SiS värdegrund att vara en plats för förändring, och ditt bemötande och förhållningssätt genomsyras av våra ledord Respekt, Omtanke och Tydlighet. Du är en ambassadör för vår verksamhet och delar gärna med dig av kunskap och erfarenhet till kollegor och praktikanter. Som person relaterar du till människor på ett lyhört och smidigt sätt, samtidigt som du kan sätta gränser och följa fattade beslut. Du är trygg, stabil och har förmåga att bibehålla ett professionellt förhållningssätt även i pressade situationer. Vi söker dig som har: • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller examen från högskola/universitet med motsvarande inriktning • God svenska i tal och skrift • Körkort B Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med människor i en utsatt livssituation, t.ex. inom psykiatri, HVB-verksamhet eller vård- och omsorg.  Anställning Som anställd inom staten har du enligt avtal vissa förmåner som till exempel 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder, lönetillägg vid föräldraledighet samt ett årligt friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här. Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Varmt välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 24-05-05. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Fältmekaniker Boden

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Fältmekaniker till Boden Om tjänsten Som fältmekaniker arbetar du med underhåll, service, felsökning och reparationer av Caterpillars produktprogram hos våra kunder. Tjänsten är dagtid. Din bakgrund: ·        Spetskompetens inom service och underhåll av liknande produktprogram ·        Flerårig erfarenhet som mekaniker ·        Kännedom om entreprenadmaskiners konstruktion och funktion ·        Tekniskt gymnasium eller likvärdigt ·        God datavana ·        Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt ·        B-körkort är ett krav Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta som mekaniker i fält med liknande produkter. Din profil: För att lyckas i jobbet är du serviceinriktad och flexibel. Som person är du noggrann kreativ, driftig och händig och du tar dig an uppgifter och utmaningar med stort engagemang och en positiv inställning. Du har en god samarbetsförmåga, då du kommer att ingå i ett team av mekaniker. En bra service är viktigt för dig och att du ser vad som behöver göras på ett självständigt sätt. Du vill alltid leverera till kunden med hög kvalité och med ditt intresse för maskiner så har du en vilja att lära dig nya saker. Vi erbjuder: ·        Ett roligt jobb som mekaniker med goda utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats med god gemenskap och fin sammanhållning.  ·        Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken. ·        Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.  Placering: Boden Din ansökan Vill du veta mer om tjänsten ringer du till platschef Arvid Edström 070–508 59 68 eller ansvarig rekryterare Marona Rytterlöv 070-508 27 63 Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsterna, så tveka inte att skicka in din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Skiftgående 7/7 fältmekaniker inom oljeservice Boden

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Skiftgående 7/7 Fältmekaniker inom oljeservice, Boden Dina arbetsuppgifter Som fältmekaniker inom oljeservice arbetar du med underhåll och service av Caterpillars hela produktprogram. Mindre felsökning och reparationer kan förekomma. Du kommer även vara delaktig i enklare jobb tillsammans med våra mekaniker. Här får du möjligt att arbeta för en stabil arbetsgivare med bra arbetsvillkor, samtidigt som du får chansen att representera ett av världens starkaste varumärken – Caterpillar! Placeringsort är Boden. Tjänsten är på heltid 7/7 förmiddag och eftermiddag. Din profil För att lyckas i denna roll tror vi att du är en serviceinriktad, självgående och strukturerad person som genomför ditt arbete med stort engagemang och positiv inställning. Du har känsla för att ta eget ansvar och egna initiativ. Rollen kräver att du brinner för problemlösning och att du inte ger upp i första taget! Du gillar och har vana av att skruva och meka, i stort som litet. Vi ser att du som söker har: * Gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot teknik eller mekaniker * Körkort B och C är ett krav * ADR och YKB är meriterande * Kännedom om entreprenadmaskiners konstruktion och funktion * Tekniskt intresserad * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift * God datavana * Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta som mekaniker i fält med liknande produkter. Vi erbjuder:  * Ett roligt jobb som mekaniker med goda utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats med god gemenskap och fin sammanhållning.   * Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.  * Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.   Placering: Boden Din ansökan  Vill du veta mer om tjänsten ringer du till Arvid Edström 070-508 59 68 arvid.edströ[email protected] eller ansvarig rekryterare Marona Rytterlöv, 070-508 27 63 [email protected] Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsterna, så tveka inte att skicka in din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024