Skadedjurstekniker sommar - Gävleborgs Län
Nomor AB
Saneringsarbetare m.fl.

Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team!    Vad vi erbjuder dig ett härligt gäng kollegor att arbeta med kollektivavtal friskvård möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten  Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar och myror men även mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig under semesterperioden, med ev möjlighet till start tidigare. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Se videon som beskriver tjänsten närmare här.  Din profil   Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan  Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt.  För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning.  Välkommen med din ansökan!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Kock inom husmanskost, Kilafors.
Svempas Livs & Restaurang HB
Kockar och kallskänkor

Kock sökes! Vi behöver utöka med en kock som kan laga husmanskost. Tidigare erfarenhet är ett krav. Man behöver även ha körkort och bil för att ta sig till och från arbetsplatsen. Arbetete sker under vardagar, kan förekomma enstaka helger, men väldigt sällsynt då det endast sker vid större förfrågningar/event. Vardagar 07:00-15:00 Finns möjlighet att utöka arbetstiderna till natt för att jobba med smörgåsberedningen. Tjänsten är på minst 75%, men det kan finnas möjlighet till mer.

78 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Säljare till Preem Bollnäs
Drivmedelsstation Preem AB
Bensinstationspersonal

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av freshfood, uthyrning av släp, försäljning av biltvätt och andra varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer. Det är dock meriterande om du arbetat med service kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: ENLIGT ÖVERENSKOMMELSE Anställningsform: BEHOVSANSTÄLLNING Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

92 dagar sedan
Sista ansökan:
12 september 2025
Sommarvikarier till Hedens Omvårdnadscenter
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Hedens Omvårdnadscenter i Bollnäs sommarvikarier! Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Hedens Omvårdnadscenter Hedens Omvårdnadscenter är ett HVB och särskilt boende (SoL) för personer med psykiatriska diagnoser. Vi har 56 platser uppdelade på sex enheter: Heden, Hedbacken, Hedgården, Solheden, Björkheden och Solrosen. Du har chefer nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten samt många kollegor med lång erfarenhet som hjälper dig att komma in i arbetet. Att skapa och stärka relationer till våra boende är en förutsättning hos oss, vilket kräver ett engagemang och en nyfikenhet för dig som medarbetare. Hos oss arbetar du varierad arbetstid, det vill säga dag, kväll, helg och natt (vaken). Under sommaren ägnar vi tid åt aktiviteter och utflykter som till exempel bad eller kulturevenemang. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom omsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Löpande Sista ansökningsdag: 2025-05-30 Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Du som söker skall vara minst 18 år. Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se

98 dagar sedan
Sista ansökan:
6 september 2025
HS Konsult söker två Redovisningskonsulter – Storvik och Bollnäs.
Hs Konsult AB
Redovisningsekonomer

Är du en passionerad redovisningsekonom som vill göra skillnad för företag på landsbygden? Hos HS konsult AB får du chansen att kombinera din expertis med vår vision om en blomstrande och hållbar landsbygd. Är du dessutom en utpräglad siffermänniska med intresse för redovisning? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker två engagerade och drivna personer, en till vårt kontor i Storvik och en till vårt kontor i Bollnäs. Som redovisningskonsult får du ett omväxlande arbete där du agerar konsult och hjälper våra kunder med olika arbetsuppgifter inom ekonomi. Hos HS Konsult AB får du en självständig och dynamisk arbetsdag där du samarbetar nära med våra kunder. Du bidrar med expertis och rådgivning samtidigt som du hjälper dem att stärka och utveckla sina verksamheter. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består bland annat av: Löpande redovisning Upprättande av bokslut Årsredovisning Inkomstdeklaration, moms- och arbetsgivardeklaration Uppdragsansvar Budget och Prognos Vi söker dig som Har akademisk utbildning inom ekonomi. Är analytisk och lösningsorienterad. Har några års erfarenhet inom ekonomi. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och tror att de spelar en stor roll för din trivsel i tjänsten. Som ekonomirådgivare hos oss är du en lagspelare som uppskattar samarbete. START: Enligt överenskommelse ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning OMFATTNING: Heltid STAD: En tjänst i Bollnäs och en i Storvik URVAL: Sker löpande HS Konsult AB är Hushållningssällskapets rådgivningsbolag i Örebro län, Västmanlands län, Stockholms län, Södermanlands län, Uppsala län samt Dalarna och Gävleborgs län. Utöver rådgivning arbetar vi med forsknings- och utvecklingsprojekt på både nationell och regional nivå. Hos HS Konsult är vi engagerade i att integrera traditionella metoder med det senaste inom teknologi och vetenskapliga rön. Läs mer om HS Konsult här. Kunskap för landets framtid är vårt löfte. Hushållningssällskap består av 15 fristående Hushållningssällskap med målet att främja landsbygdens utveckling. Hushållningssällskapet är en oberoende, icke vinstdrivande organisation som verkar för kunskap, forskning och utveckling av landsbygdens gröna näringar och en ökad försörjningsgrad inom svenska livsmedel. Vi är en medlemsstyrd organisation vilket innebär att det är våra medlemmars behov som utgör ryggraden i vår verksamhet. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Daniel Mazmanian, Ekonomichef [email protected], 076-860 43 30

99 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
Sjuksköterska till Hedens Omvårdnadscenter
Nytida AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu söker vi på Hedens Omvårdnadscenter i Bollnäs en sjuksköterska. Tjänsten avser heltid. Som sjuksköterska tjänstgör man vardagar mellan kl. 07.30 - 16.30. Vi erbjuder fortlöpande metodutbildning och flera förmåner. Om Hedens Omvårdnadscenter Hedens Omvårdnadscenter är ett HVB och särskilt boende (SoL) för personer med psykiatriska diagnoser. Vi har 56 platser uppdelade på sex enheter: Heden, Hedbacken, Hedgården, Solheden, Björkheden och Solrosen. Om rollen I rollen som sjuksköterska har du ansvaret för arbetet inom HSL-delen av vår verksamhet. Det betyder att du arbetar med och värnar om våra klienters fysiska och psykiska mående, upprättar vårdplaner, medicinhantering och andra sedvanliga uppgifter som ingår i arbetet. I din roll som sjuksköterska ingår du även i det team som finns runt varje klient där även boendestödjare, gruppchef, enhetschef, verksamhetschef samt ytterligare två sjuksköterskor ingår. Vi arbetar aktivt med att förändra synen på psykisk funktionsnedsättning genom att alltid utgå från individuella behov och önskemål. Som sjuksköterska fyller du en viktig funktion i vårt arbete kring detta. Vår målsättning är att hjälpa till att ge varje person de individuella verktyg och strategier de behöver för att leva ett meningsfullt liv. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska med kunskap om och stort intresse för personer med psykiatrisk problematik. Inte sällan finns samsjuklighet med missbruk med i klienternas sjukdomsbild. Vi ser det som meriterande om du har vidareutbildning inom psykiatri och/eller erfarenhet av dylikt arbete. Om dig Du ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har en personlig mognad. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Till dig från oss Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt skobidrag för omsorgspersonalen. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Verksamhetschef, Kristina Ellström Mail: [email protected] Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

101 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Elektriker till Svea Solar
Svea Renewable Solar AB
Installations- och serviceelektriker

Är du en erfaren elektriker som vill arbeta med hållbara lösningar inom solenergi? Vi söker dig som trivs med självständigt arbete och kundkontakt i ett engagerat team! Svea Solar, Sveriges ledande solenergiföretag, leder övergången till en hållbar framtid genom innovativa solenergilösningar. Just nu söker vi ytterligare en elektriker till vårt team som vill arbeta med våra privatkunds installationer i region Norr med utgångspunkt i Gävle. Vi erbjuder Kollektivavtal med Svenska Elektriker Förbundet (SEF) för att säkerställa rättvisa arbetsvillkor och förmåner Utbildningar på vårt egna Träningscenter Vi investerar i din kompetensutveckling och ger dig verktygen för att lyckas i rollen. Fantastiska utvecklingsmöjligheter Vi tror på solcellers framtid och investerar därför långsiktigt i din kompetens och utveckling Möjlighet till bonusar Vi har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag 2022, 2023 & 2024 via Karriärföretagen! Om rollenRollen som elektriker ger dig en spännande och varierad vardag där du får ansvaret för installationen av solcellsanläggningar hos våra privatkunder. Du kommer inte att jobba på taket, utan istället fokusera på att koppla in systemen direkt i fastighetens elcentral. Våra elektriker arbetar självständigt, vilket betyder att du blir den enda elektrikern på plats – du får verkligen ta fullt ansvar för din arbetsdag! I rollen ingår: Kundkontakt och planering i samråd med installations koordinator. Installation av växelriktare, elbilsladdare och batterier Felsökningar. Utföra isolationsmätning, kontinuitetsmätning och andra typer av kontroller som ingår i ”kontroll före i drifttagning” samt ifyllande av egenkontroller. Ansvara för dokumentation och uppföljning av installationer i våra interna system. Vem är du? Du motiveras av en kombination av teamwork och självständigt arbete, där du med ditt initiativtagande trivs med frihet under ansvar. Du har ett intresse för solceller och uppskattar en roll med fokus på kund och kvalitet. Dessutom är du flexibel och bekväm med att arbeta utanför vanliga arbetstider och hemort. För att lyckas i rollen ser vi även att du: - Har en grundläggande el-utbildning samt minst 2 års erfarenhet som elektriker - Har ECY-certifikat - Behärskar svenska eller engelska - Har B-körkort för manuell bil Resor med övernattning i tjänsten kan förekomma. Vi ser det som meriterande med erfarenhet inom installation från solcellsbranschen. Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här! Vill du bli vår nästa kollega? Svea Solar – mer än solpaneler Svea Solar är inte bara ledande inom solpanelsinstallationer, utan vi strävar efter att vara en långsiktig energipartner för våra kunder. Vi erbjuder en bred produktportfölj med smarta lösningar som gör det möjligt för våra kunder att optimera sin energianvändning. Vårt erbjudande omfattar bland annat värmepumpar i samarbete med IKEA, elladdstolpar, batterier, elavtal och vår egen mjukvarulösning för energioptimering (VPP). Vi arbetar ständigt för att utveckla nya lösningar som gör skillnad – både för våra kunder och för klimatet. Mångfald & inkludering På Svea Solar främjar vi mångfald och inkludering, då olika perspektiv driver innovation. Här får du växa professionellt och bidra till framtidens energilösningar. Som en del av vårt team blir du en viktig del av "The Power Shift" – mot en grönare framtid, med fokus på teamwork, tillväxt och en rolig arbetsmiljö. Ansökan Vi kommer att börja gå igenom ansökningar från och med den 2/1. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess här. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med fyra månaders provanställning i enlighet med vårt kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet. Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.

105 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Driftchef
MIAB Facility Services AB
Städledare och husfruar

Driftchef MIAB söker två erfarna och professionella ledare för att stärka vårt Team i Gävleborg inom lokalvård. I rollen som Driftchef ges du chansen att vara med och forma framtidens organisation tillsammans med vår Regionchef och dina kollegor. Din erfarenhet och kunskap om att skapa ett effektivt team och en välfungerande organisation kommer att vara avgörande för att vi ska lyckas med vårt uppdrag, Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Om jobbet Driftchef – en spännande karriärmöjlighet inom MIAB AB. På MIAB befinner vi oss i en fas av stark tillväxt och vi utökar nu med två passionerade Driftchefer inom affärsområde Vård och Omsorg med placering i Gävle (alternativt Hudiksvall eller Bollnäs). Vi söker nyckelpersoner som tillsammans med vår Regionchef ska säkerställa att vi fortsätter att leverera utmärkt service till våra kunder. Detta med fokus på våra kärnvärden: omtanke, trygghet och engagemang. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: · Ekonomiskt ansvar för ditt driftområde som omfattar ett geografiskt område inom Gävleborg · Personalansvar för ditt driftområde för att utveckla, rekrytera och stödja din personal för att skapa en lönsam och kvalitativ leverans · Kundansvar för ditt driftområde för att i nära dialog med vår kund upprätthålla en kvalitativ och optimerad serviceleverans samt att genom innovation utveckla leveransen kontinuerligt · Dagligt säkerställande av servicekvalitet och genomförandeplan till vår kund · Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter för tjänsten Vi förväntar oss att du: · Är ansvarsfull, strukturerad och har ett utpräglat sinne för detaljer · Kan engagera och inspirera ditt team, och skapa en arbetsmiljö som präglas av ordning och reda · Har starkt fokus på att leda arbetet socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart · Har öga för detaljer och förmåga att föreslå förbättringar för vår kund · Har en positiv inställning och ser utmaningar som möjligheter · Har ett ledarskap som främjar lärande och kontinuerlig utveckling hos dina medarbetare Dina kvalifikationer inkluderar: · Erfarenhet av liknande befattning med förmåga att arbeta i enlighet med våra värderingar · Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift · Goda datorkunskaper (Office 365, Teams) och förmåga att använda system och teknik effektivt · Kompetens inom städteknik och städkvalitet är meriterande · Erfarenhet av liknande roll är meriterande, exempelvis inom projektledning eller en roll med resultat- och personalansvar · B-körkort är ett krav Om du är redo att ta anställning i ett dynamiskt och serviceinriktat företag där våra värderingar står i centrum, och där utmaningar och möjligheter väntar, ser vi fram emot din ansökan! Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder våra driftchefer en chefsutbildning, förmånsbil och andra fina personalförmåner. Urval och intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För eventuella frågor, kontakta Regionchef Per Löfgren på [email protected]. Vänligen observera att vi inte tar emot direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag.

120 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

121 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

121 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025