Socionom till psykiatrimottagning beroende/F-ACT team

Om vår lediga tjänst Vi välkomnar dig som är en driven och initiativrik socionom som vill ingå i och vara med och utveckla vårt erfarna och kompetenta team. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att vara fast vårdkontakt åt ett antal patienter, ta hand om och göra bedömningssamtal efter inkommande remisser, vara med vid remiss- och teamkonferens, delta i samverkan med andra vårdkontakter för patienten och att arbeta återfallspreventivt och motiverande tillsammans med patienten. Behandling kan antingen ske individuellt, i grupp, i familjenätverk och/eller i samverkan med vårdgrannar. Du samarbetar också regelbundet med kommuner samt vårdgrannar så att dina patienter får det stöd de är i behov av. Tjänsten har sin utgångspunkt i F-ACT teamet men du är även behjälplig de övriga teamen med punktinsatser. Du erbjuds ett varierande och självständigt arbete med hög grad av delaktighet och ansvar samt goda möjligheter till utveckling och specialisering inom området. Det finns stora möjligheter att påverka, du erbjuds kontinuerlig fortbildning, handledning och verksamhetsinformation som är av vikt för att upprätthålla kvalitet och utveckling på mottagningarna. Det finns även möjlighet till distansarbete en dag i veckan. Om psykiatrins kvarter Vill du arbeta i nya, moderna och unika lokaler framtagna för specialistpsykiatrisk vård? Psykiatrins kvarter är en nybyggd och modern vårdmiljö med gröna utegårdar och fräscha och ljusa lokaler. Vår ambition är att kunna erbjuda Sveriges bästa psykiatriska vård och Psykiatrins kvarter är vår största satsning på många år. Vi söker nu dig som vill följa med oss på vår fortsatta resa mot framtiden psykiatri. Om oss Beroendevården på Södra Älvsborgs sjukhus består av en slutenvårdsavdelning och en öppenvårdsmottagning. Mottagningen består av flera välfungerande team såsom beroendeteamet, rättspsykiatriska utslussningsteamet samt LARO teamet, med trevliga kollegor som drivs av nyfikenhet och en vilja att hela tiden utveckla verksamheten. Teamet ger oss möjlighet att ha ett tätt samarbete runt patienten. På mottagningen arbetar sjuksköterskor, läkare, medicinsk sekreterare, kurator, skötare, rehabassistent, fysioterapeut, peer support, psykolog samt vårdenhetschef. Vi ska starta upp Flexible Assertive Community Treatment (F-ACT) i januari 2026, för patienter med substansbrukssyndrom. Därför söker vi nu dig  som tillsammans med befintliga medarbetare på beroendemottagningen, ska fortsätta utveckla teamets arbete enligt F-ACT. Vård- och stödmodellen F-ACT är beprövad, men ny för mottagningen, och innebär att all bedömning, utredning och behandling av specialistpsykiatrisk problematik utgår från ett återhämtningsinriktat, personcentrerat arbetssätt och psykiatrins standardiserade vårdprocesser. F-ACT teamet utgör ett så kallat inre team, till detta är det kopplat ett yttre team med representanter för kommunerna i vårt upptagningsområde. Genom att kommun och psykiatrin arbetar tillsammans med patienten och dennes nätverk, ges större möjlighet att ge patienten rätt stöd på rätt nivå och i rätt tid. Arbetet varieras mellan i förväg planerade besök med patienter, antingen på mottagningen eller hembesök, samt med akuta stödinsatser för patienter som behöver mer intensivt stöd. Tonvikten ligger på att ge professionell behandling och bemötande åt våra patienter men arbetsglädje, humor och en trivsam arbetsmiljö för medarbetarna står också högt på agendan. Som anställd på SÄS har du flera förmåner såsom friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till yrkesträffar och kompetensutveckling. Din profil Du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom psykiatrisk öppenvård. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete med målgruppen, missbruk- och beroendebehandling. Det är ett krav med språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala samt giltigt B-körkort. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och en förmåga att förstå varje deltagares unika behov. Du har en god självkännedom och förmåga att arbeta självständigt. Du ser och tar ditt ansvar inom ramen för dina arbetsuppgifter, ditt uppdrag och din profession. Vi ser det som en självklarhet att du är öppen och har ett trevligt deltagar- och medarbetarbemötande. Då vi arbetar i team är det viktigt att du har förmågan att samarbeta och koordinera olika arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Mångfald och jämställdhet är två viktiga aspekter i urvalsprocessen. Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret på dem som erbjuds anställning. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Kom ihåg att bifoga kopia på din yrkeslegitimation. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Bubbleroom söker en Customs & Distribution specialist
New Bubbleroom Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli marknadsledande som livsstilsdestination för lyxigt, glammigt och feminint mode. Bubbleroom har sin primära kundbas i Norden med distribution till delar av Europa via Zalando. Bubbleroom grundades 2005 som en webbshop för exklusiva varumärken och har sedan dess utvecklats till att vara en etablerad marknadsaktör inom festmode och vardagliga kläder. Idag är vi ca 90 personer som arbetar på huvudkontoret i Borås (Viared), och vi söker nu efter fler medarbetare som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel. Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag som i vår vardag arbetar efter våra värdeord Mod, Driv och Tillsammans. Välkommen till ett företag där medarbetaren är verksamheten och där alla våra framgångar är en konsekvens av våra medarbetares driv & engagemang! Bubbleroom är noterad på Nasdaq First North Growth Market. Beskrivning Vi söker nu en driven och strukturerad Customs & Distribution specialist som vill ta ansvar för vår import-, export- och tullhantering. I denna roll blir du en viktig person i vår operationsavdelning och arbetar med att säkerställa att våra leveranser både från leverantör till lager och från lager till slutkund. Ansvarsområden: - Administrera leverantörs- och speditörsdokument. - Uppdatera och administrera information i affärssystemen. - Ha kontakt med speditörer och andra logistikpartners. - Hantera samtliga frågor kopplade till import, export och tull. - Analysera och optimera fraktlösningar för både in- och utleveranser. - Driva förbättringsarbete inom transport- och logistikprocessen. - Ansvara för upphandling av nya transport- och logistikaktörer. Krav: - Du har erfarenhet av att arbeta inom logistik, spedition eller tull - Du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad. - Du trivs i en administrativ och IT-driven miljö. - Du är van att arbeta självständigt och ta ägandeskap över processer. Meriterande: - Kunskap i Business Central (BC) eller andra affärssystem är en fördel. - Erfarenhet av e-handel eller detaljhandel.  Villkor Tjänsten är placerad på vårt nybyggda huvudkontor i Viared, Borås. Det är ett föräldravikariat på på 100%. Du kommer rapportera till vår COO Joel Sandberg.  Våra arbetstider är : vardagar 8–17. Vi tillämpar hybridarbete, vilket innebär att vi har tre fasta dagar på kontoret och två dagar som man har möjlighet att arbeta hemifrån.   Vid eventuella frågor, kontakta Joel Sandberg, [email protected] Vi tillämpar och intervjuar löpande, tjänsten kan bli tillsatt innan sista annonseringsdatum så vi rekommenderar dig att söka tjänsten så snart som möjligt dock senast 2025-07-01. Tillträde: enligt överenskommelse  Länk till annonsen:https://bubbleroom.varbi.com/se/what:job/jobID:816420/

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Driven och erfaren produktionschef anläggning!
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vi söker en driven Produktionschef till vår anläggningsverksamhet! Vill du ta nästa steg i karriären och leda ett engagerat team i en växande bransch? Har du ett öga för både människor och resultat? Då är det dig vi söker till Tranemo Trädgårdstjänst! Om rollen Som Produktionschef hos oss ansvarar du för dina projekt och dess framdrift – med allt från arbetsledning och kundrelationer till resultat och arbetsmiljö. Du är en nyckelperson i vår organisation, och tillsammans med våra duktiga medarbetare ser du till att våra projekt levererar hög kvalitet, i rätt tid och med god lönsamhet. Du rapporterar direkt till Arbetschef Anläggning och ingår i ett team som präglas av prestigelöshet, samarbete och ständig utveckling. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda, planera och följa upp projekt och personal inom din enhet. Säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö för alla medarbetare. Bygga starka relationer med kunder och samarbetspartners. Ansvara för projektens ekonomi – från tidsrapportering till fakturering och uppföljning. Rekrytera, introducera och utveckla medarbetare enligt våra HR-processer. Delta i förbättringsarbete och bidra till verksamhetens utveckling. Vem är du? Du har några års erfarenhet från arbetsledning eller produktion – inom mark och trädgårdsanläggning. Du är trygg i ledarrollen och gillar att coacha andra. Du har koll på ekonomi, arbetsmiljöfrågor och projektledning, och du trivs i en roll där du får fatta beslut, lösa problem och vara nära verksamheten. Vi ser gärna att du:  Har goda kunskaper inom arbetsmiljö, avtal och projektstyrning. Har datorvana och kan arbeta i ekonomisystem och Officepaketet. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Är en naturlig ledare som får med dig teamet mot gemensamma mål. Vad erbjuder vi dig? Hos Tranemo Trädgårdstjänst blir du en del av ett jordnära och ambitiöst företag med tydliga värderingar, stark sammanhållning och stolta traditioner. Vi erbjuder en fri och utvecklande roll med stor påverkan – där din insats verkligen gör skillnad. Vi tror på ansvar, tillit och att ha kul på vägen! 👉 Redo att växa med oss? Skicka in din ansökan redan idag!Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Jimmy Eriksson på Sibe Construction på 0706–691988 eller mejla på [email protected]

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Legitimerade fysioterapeuter sökes till Borås Stad!
Borås kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vård- och äldreförvaltningens hälso- och sjukvårdsorganisation består av cirka 300 medarbetare fördelade i tio hälso- och sjukvårdsteam, så kallade HSV-team. Vill du vara med och göra skillnad? Nu söker vi dig som är legitimerad fysioterapeut och som är ute efter ett roligt, utvecklande och meningsfullt jobb. Vi ser fram emot att få lära känna just dig och ta del av ditt engagemang, din kompetens och dina tankar och idéer så att vi tillsammans kan ge våra patienter bästa möjliga vård, nu och i framtiden. Du arbetar teambaserat och tvärprofessionellt tillsammans med sjuksköterskor, arbetsterapeuter, undersköterskor och rehabiliteringsassistenter. Hos oss får du möjlighet att växa i din roll, oavsett om du är nyutexaminerad och söker ditt första jobb som legitimerad eller om du har hunnit jobba ett tag i yrket. Du arbetar antingen med patienter vid en korttidsenhet eller i patientens eget hem vilket kan vara på något av våra vård- och omsorgsboenden eller i ordinärt boende (då du besöker patienten i dennes lägenhet eller hus). Beroende på vilket geografiskt område du kommer att arbeta i utgår du antingen ifrån kontorslokaler i Fristad, på Trandögatan eller Armbågavägen. Legitimerade fysioterapeuter sökes till Borås Stad! Arbetsuppgifter Med patientens bästa i fokus arbetar du kliniskt och utreder, bedömer och genomför fysioterapeutiska insatser i hemsjukvården. Som legitimerad yrkesutövare följer ett ansvar för journalföring av de insatser som planeras, genomförs och utvärderas. Du har också ansvar för förskrivning och utprovning av hjälpmedel. Det ligger även inom ramen för det kliniska uppdraget att handleda omvårdnadspersonal i olika vårdsituationer, såsom vid förflyttningar och vid hantering av hjälpmedel. Att skapa och bibehålla goda relationer är en viktig del i uppdraget och du har ett nära samarbete med ditt team och med förvaltningens biståndshandläggare, chefer och omvårdnadspersonal. Dialog med anhöriga och med personal på vårdcentraler och sjukhus är också en naturlig del av din arbetsdag. Vi arbetar måndag till fredag. Hos oss har du en flexibilitet i din dag då du, utifrån verksamhetens behov och i dialog med dina kollegor, planerar och strukturerar din arbetsdag i stor utsträckning själv. Du precis som vi värnar om välbefinnande och medbestämmande hos våra patienter och du har goda möjligheter att följa resultatet av dina patienters rehabilitering över tid i deras hemmiljö. När du börjar din anställning får du en individuellt anpassad introduktion som ger dig goda förutsättningar och en trygg och stabil start på ditt nya uppdrag. Vi erbjuder även kontakt med mentor när du har genomfört din introduktion eftersom vi vet att möjligheten att kunna vända sig till en erfaren och kunnig fysioterapeut för råd och stöd är uppskattad, särskilt för dig som är helt ny i yrkesrollen. Övrig information Här kan du läsa mer om hur det är att jobba som fysioterapeut hos oss. Om du vill veta mer - hör av dig så svarar vi på dina frågor! Om du vill komma och hälsa på oss för att träffa framtida kollegor och se hur vi har det är du varmt välkommen, ta en kontakt så hittar vi en tid för ett besök. För att få en inblick i vår vardag och vad som händer i vår verksamhet, följ oss på Instagram. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås Stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar. Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Kvalifikationer Du är legitimerad fysioterapeut med behörighet att verka inom svensk hälso- och sjukvård. Erfarenhet av arbete som fysioterapeut är meriterande liksom arbete inom kommunal hemsjukvård. Dokumenterad utbildning avseende förflyttningsteknik (manuella förflyttningar och förflyttningar med personlyft) är också meriterande liksom handledarutbildning och erfarenhet av att utbilda omvårdnadspersonal. Ditt förhållningssätt är coachande och pedagogiskt och du har ett gott bemötande. Vårt teambaserade arbetssätt ställer också krav på att du är engagerad, flexibel, ansvarstagande och bra på att samarbeta. Din förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete ger dig goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag och bidrar till att skapa en effektiv verksamhet. Du är van vid att arbeta med IT-baserade journalsystem och du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort. Innan erbjudande om anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Miljöinspektör inriktning små avlopp till Borås Stad!
Borås kommun
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Söker du ett meningsfullt arbete med goda karriärmöjligheter? Gillar du att arbeta ute på fält och träffa människor? Då vill vi gärna träffa dig för att berätta mer om vad vi kan erbjuda dig! Miljöförvaltningen i Borås arbetar med att skapa en trygg och hållbar miljö för både invånare och företag. Vi ansvarar för myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll och tillståndsärenden samt erbjuder rådgivning inom energi, klimat och konsumentfrågor. Vi arbetar också med natur- och vattenvård och deltar i samhällsplaneringen för att främja en långsiktigt hållbar utveckling. Miljöförvaltningen har cirka 70 medarbetare och är indelad i sju avdelningar.  Miljötillsyn är uppdelad på två avdelningar och ansvarar för handläggning av anmälnings- och tillståndsprövningar samt tillsyn av miljöfarliga verksamheter och hälsoskydd. Vi är med och skapar god och hälsosam boendemiljö för stadens medborgare och säkerställer att verksamheter i Borås följer miljöbalken och dess tillhörande förordningar. På avdelningarna för Miljötillsyn finns drygt 20 medarbetare. Miljöinspektör inriktning små avlopp till Borås Stad! Arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du huvudsakligen arbetar med tillsyn inom små avlopp. Dina arbetsuppgifter innebär att du planerar, genomför och följer upp inspektioner samt handlägger ansökan om tillstånd för små avlopp. Arbetet innebär många fysiska platsbesök, där du får möjlighet att arbeta praktiskt och självständigt. Du har också mycket kontakt med både företag och privatpersoner. Hos oss får du får möjlighet att arbeta i en stor gemenskap som präglas av helhetstänk, laganda och professionalism. Organisationen förutsätter flexibilitet vilket innebär att arbetsuppgifterna med tiden kan komma att förändras. Övrig information Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel på 033-35 70 00 Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och vi erbjuder olika former av friskvård samt tillämpar rökfri arbetstid. Hos oss får du ett förmånligt flextidsavtal, samt möjlighet till distansarbete. Utöver det får du ett friskvårdsbidrag på 2000 kr per år samt möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling om verksamheten tillåter det. Individuell lönesättning tillämpas. Under sommaren kan svarstiden för eventuella frågor vara längre. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd eller annan utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer vara likvärdig. Meriterande för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av tillsynsarbete och/eller myndighetsutövning samt har god kännedom om aktuell miljölagstiftning och dess tillämpning. Har du tidigare arbetat med små avlopp är det också starkt meriterande. Vi behöver dig som har förmåga att självständigt planera, strukturera och driva ditt arbete framåt samt aktivt deltar i att utveckla verksamheten. Din förmåga att ta ansvar för både individuella uppdrag och gruppens gemensamma mål och resultat är viktig för oss. Du behöver tycka om att möta människor, vara lyhörd och bidra till god arbetsmiljö. Samarbete är en naturlig del av ditt arbetssätt och du uppskattar att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du behöver vara trygg i att fatta beslut samt har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav för tjänsten är B-körkort. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Miljöinspektör till Borås Stad!
Borås kommun
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Söker du ett meningsfullt arbete med goda karriärmöjligheter? Gillar du att arbeta ute på fält och träffa människor? Då vill vi gärna träffa dig för att berätta mer om vad vi kan erbjuda dig! Miljöförvaltningen i Borås arbetar med att skapa en trygg och hållbar miljö för både invånare och företag. Vi ansvarar för myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll och tillståndsärenden samt erbjuder rådgivning inom energi, klimat och konsumentfrågor. Vi arbetar också med natur- och vattenvård och deltar i samhällsplaneringen för att främja en långsiktigt hållbar utveckling. Miljöförvaltningen har cirka 70 medarbetare och är indelad i sju avdelningar.  Miljötillsyn är uppdelad på två avdelningar och ansvarar för handläggning av anmälnings- och tillståndsprövningar samt tillsyn av miljöfarliga verksamheter och hälsoskydd. Vi är med och skapar god och hälsosam boendemiljö för stadens medborgare och säkerställer att verksamheter i Borås följer miljöbalken och dess tillhörande förordningar. På avdelningarna för Miljötillsyn finns drygt 20 medarbetare. Miljöinspektör till Borås Stad! Arbetsuppgifter Som miljöinspektör hos oss arbetar du både självständigt samt ingår i flera team som arbetar med tillsyn, prövning och rådgivning inom miljöfarliga verksamheter. Vi erbjuder en bredd i arbetsuppgifter och områden, du ansvarar för både mindre verksamheter samt stora och mer komplexa verksamheter. Arbetet innebär många fysiska platsbesök där du får möjlighet att arbeta praktiskt och självständigt. Du har också mycket kontakt med både företag och privatpersoner. Hos oss får du får möjlighet att arbeta i en stor gemenskap som präglas av laganda och professionalism. Organisationen förutsätter flexibilitet vilket innebär att arbetsuppgifterna med tiden kan komma att förändras. Övrig information Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel på 033-35 70 00 Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och vi erbjuder olika former av friskvård samt tillämpar rökfri arbetstid. Hos oss får du ett förmånligt flextidsavtal, samt möjlighet till distansarbete. Utöver det får du ett friskvårdsbidrag på 2000 kr per år samt möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling om verksamheten tillåter det. Individuell lönesättning tillämpas. Under sommaren kan svarstiden för eventuella frågor vara längre. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant. Meriterande för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av tillsynsarbete och/eller myndighetsutövning. Meriterande är också har god kännedom om aktuell miljölagstiftning och dess tillämpning. Har du flera års erfarenhet av tillsyn på tillståndspliktiga verksamheter är det starkt meriterande. Vi behöver dig som har förmåga att självständigt planera, strukturera och driva ditt arbete framåt samt aktivt deltar i att utveckla verksamheten. Din förmåga att ta ansvar för både individuella uppdrag och gruppens gemensamma mål och resultat är viktig för oss. Du behöver tycka om att möta människor, vara lyhörd och bidra till god arbetsmiljö. Samarbete är en naturlig del av ditt arbetssätt och du uppskattar att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du behöver vara trygg i att fatta beslut samt har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav för tjänsten är B-körkort. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Maskinoperatör till 2-skift utanför Borås
OnePartnerGroup Borås AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du en lösningsorienterad, ansvarstagande och driven person som söker nya utmaningar inom industrin? Se då hit! Vi söker just nu duktiga maskinoperatörer som kan jobba varannan vecka dag och varannan vecka kväll.   Din profil  För att trivas i rollen som maskinoperatör ser vi att du är en lösningsorienterad och detaljerad person som inte räds för att ta i där det behövs. Du tycker om att arbeta i högt tempo och har en hög arbetsmoral. Eftersom att arbetet kräver att du har vana vid ritningsläsning och ordrar ser vi gärna att du som söker har goda kunskaper i Svenska i både tal och skrift. Vi tror också att du är kvalitetsmedveten och ser gärna att du har ett tekniskt intresse. Du behöver även vara samarbetsvillig då du ingår i ett team men samtidigt kunna ta ansvar för eget arbete.    Vad erbjuder vi då? För rätt person med ambition och stark arbetsvilja finns det goda möjligheter att utvecklas vidare på arbetsplatsen. Du får även en trygg anställning och får möjligheten att ingå i en grupp med härliga kollegor.    Krav Bakgrund inom industrin Körkort & tillgång till bil Goda kunskaper i Svenska i både tal och skrift Kan arbeta 2-skift Truckkort A & B    Meriterande Kunna ställa maskiner på egen hand. Tidigare erfarenhet inom maskinoperatör Har arbetat i metall eller plast. Liftkort och traverskort Erfarenhet av nattarbete   När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!     Om oss  Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse av processen du varit med i och därför kommer vi på OnePartnerGroup inom kort skicka en enkät till dig. Din upplevelse är betydelsefull och vi hoppas att du har möjlighet att svara.   Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Karol Doyo eller Emma Hall. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Studenter sökes till lager i Viared
OnePartnerGroup Borås AB
Lager- och terminalpersonal

Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% med truckkort och erfarenhet inom lager?  Då kan det här vara tjänsten för dig!   OnePartnerGroup söker nu engagerade och serviceinriktade lagermedarbetare för varierande arbete hos vår kunder i Borås. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av plock & pack, container lossning, lagring och truckkörning.   Din profil Till denna tjänst söker vi personer med truckkort och mycket god fysik då arbetet kan innebära tunga lyft. För att trivas i rollen är det viktigt att du har hög arbetsmoral och trivs med att jobba i ett fysiskt krävande arbete med högt tempo. Vidare är du en målmedveten och resultatorienterad person som strävar efter att nå företagets målsättning tillsammans med dina kollegor.   Krav Kunna arbeta dagtid minst 2-4 pass i veckan samt vissa kvällar Svenska i tal & skrift Har fyllt 18 år Studerande i minst 1 år framåt och kan styrka detta genom giltigt intyg Truckkort A1-4 samt B1-6, ange dina behörigheter direkt i ansökan Körkort och tillgång till egen bil Erfarenhet av tidigare arbete inom lager & logistik   Villkor:  Ort: Borås Arbetstider: Dagtid/kvällstid, kan förekomma helg Omfattning: Deltid   När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!     Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Karol Doyo ([email protected]) eller Emma Hall ([email protected]). I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
MAX Brämhult söker driftledare
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du ta första steget till att utvecklas som ledare? Hos oss kan du göra karriär inom snabbmatsbranschen och samtidigt få en av marknadens bästa ledarskapsutbildningar. Vem är du? För att trivas hos oss är du serviceinriktad och gilla ett högt arbetstempo. Du har en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra genom arbetsglädje med fokus på resultat och mål. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Din roll som driftledare innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar som ett team för att våra gäster ska få en upplevelse i världsklass.  Du har överblick över restaurangens alla områden vilket innefattar kök, kassa och restaurangdel samt den yttre miljön runt restaurangen. Du ansvarar för planering, bemanning, utbildning och kontroll av restaurangens drift. Under handledning av restaurangchefen lär du dig jobbet och verksamheten steg för steg på de olika stationerna samt genom våra interna utbildningar.  Vad erbjuder vi? Ett fartfyllt jobb där du driver ett sammansvetsat team och utvecklas som ledare. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt ett chefstillägg. Som driftledare får du ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar. Du får också möjlighet att ansöka till vårt utbildningsprogram för blivande restaurangchefer. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss innebär det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Vi lanserade i våras våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap och detta genomsyrar det dagliga arbetet på MAX. Välkommen att söka! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

10 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Socialsekretarare
Borås kommun
Socialsekreterare

Arbetslivsförvaltningen organiserar samhällsviktiga verksamheter inom socialtjänst och arbetsmarknad och arbetar målinriktat mot att så många boråsare som möjligt ska uppnå och närma sig egen och rätt försörjning. Förvaltningen har ca 240 medarbetare och ansvarar för samt finansierar ca 350 arbetsmarknadspolitiska anställningar. Vi söker nu engagerade och drivna socialsekreterare. Har du utbildning inom socialt arbete och socialrätt samt erfarenhet och kunskap inom ekonomiskt bistånd? Då är det just dig vi söker! Vi som arbetar som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd beskriver vårt arbete på följande sätt: Jobbet är mycket varierande och man lär sig otroligt mycket. Det är en arbetsplats där du utvecklas både personligt och professionellt. Vi jobbar med socialt arbete på riktigt. Vi har tid och möjlighet att vägleda, motivera och göra skillnad i människors liv. Vi testar nya metoder och fastnar inte i gamla arbetssätt. Vi har en ledning som vill att vi är delaktiga och som lyssnar på våra åsikter och förslag. Vi är en multikulturell arbetsplats med härlig gemenskap i personalgruppen. Det finns en stor kompetens bland medarbetarna där vi hjälper varandra. Ring gärna så berättar jag mer - Socialsekreterare Amelie 033-35 86 43 Vår filosofi är att förändring sker i mötet med människan. Under snart ett decennium har vi utvecklat en unik arbetsmetod där personliga möten med klienterna blivit en avgörande del av vår framgång. Hos oss trivs och arbetar socialsekreterare som tror på människors egna förmågor och som sätter individen i fokus. Vi arbetar relationsbyggande och utformar utifrån vår profession systematiskt stöd och uppföljning för att den enskilde ska nå sina mål. En annan framgångsfaktor i vårt koncept är väl upparbetade rutiner där vi byggt en tydlig struktur och riktlinjer för vårt arbete. Inom vårt yrke sker idag många förändringar - inte minst mot bakgrund av den digitala utvecklingen där vi nyligen startat upp vår nya digitala plattform för digitala ansökningar om ekonomiskt bistånd. Vi är ett stort och härligt gäng om drygt 50 medarbetare med tre enhetschefer. Vi arbetar i ljusa och trivsamma lokaler i centrala Borås och alla socialsekreterare har eget kontor. Som ny hos oss får du tid att växa in i rollen. Du får en mentor och utbildning samt handledning i de metoder som vi använder oss av. Vi har kontinuerlig metodhandledning, regelbundna ärendegenomgångar och du ges möjlighet till reflektion och även extern processhandledning. Det finns även möjlighet att jobba och fördjupa dig i specifika områden efter eget intresse. Inom ramen för ditt uppdrag erbjuds du den kompetensutveckling, stöd och inspiration som du behöver för att utvecklas inom ditt arbetsområde. Vi värnar om balans mellan arbete och fritid och erbjuder därför möjligheten till flexibel arbetstid och hemarbete. Vi anser att en god balans mellan arbete och fritid är avgörande för att trivas på jobbet och vara produktiv. Vi är en arbetsplats där din åsikt har en stor betydelse. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling. Läs mer om Borås Stads personalförmåner- Vårt erbjudande - Borås Stad. Verkar detta vara ett intressant jobb? Välkommen med din ansökan och tveka inte att höra av dig om du har frågor. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under sommaren, vänta inte med din ansökan. Socialsekretarare Arbetsuppgifter Ditt huvuduppdrag är att arbeta med att utreda ansökningar om ekonomiskt bistånd och förändringsarbete mot egen försörjning. Ditt arbete utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns. I ditt arbete kan du komma att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners som till exempel regionen, försäkringskassa och arbetsförmedling. Övrig information Kvalifikationer Du är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du har en bred omvärldsbild och god kommunikationsförmåga, med siktet inställt på att skapa goda relationer. För dig är det viktigt att agera professionellt och du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Du ska ha förmågan att strukturera ditt arbete. För uppdraget krävs att du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Kunskap i fler språk än svenska är meriterande. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025