Är du ute efter ett flexibelt extrajobb vid sidan om studierna och ett sommarjobb? Är du en social och målmedveten person som gillar att prata med människor och vill hjälpa dem till en bättre husupplevelse? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Mötesbokare – en roll där du får hjälpa villaägare till ett mer energieffektivt hem! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid. Du blir anställd hos Bravura och arbetar som konsult hos Sjömarkens. En förutsättning för tjänsten är att du kan arbeta minst 16h i veckan och är tillgänglig för att arbeta minst 20h i veckan under sommarperioden. Du arbetar antingen halvdag kl. 8-12 eller kl. 13-17, alternativt heldag kl. 8-17. Schemat är flexibelt och kan anpassas utifrån din huvudsakliga sysselsättning. Om företaget Sjömarkens Isolering är en marknadsledande lösullsinstallatör på sina marknader sedan 40 år tillbaka. Bolaget arbetar med ständig kompetensutveckling och installatörerna har stort hantverkskunnande. Från de största projekten för byggföretag till garagetillbyggnader hos villaägare – Sjömarkens hanterar alla situationer. De erbjuder alltifrån tilläggsisolering för att sänka energiförbrukningen, isolering av nybyggnad eller tillbyggnad av villor, samt storskalig nyproduktion som sparar på både tid och miljö. En unik framgångsfaktor för Sjömarkens är att de tillverkar sin egen isolering i Borås och har egna installatörer, något som möjliggör en snabb leverans. Lösull, som isoleringen bygger på, är det effektivaste sättet att isolera alla husets konstruktioner - väggar, golv och tak. Det sparar tid och snickarna slipper dammig hantering. Samtidigt behövs ingen plats för förvaring av isolering på bygget. Dessutom blir det inget spill, för det tar Sjömarkens installatörer hand om. Sjömarkens är ett familjärt bolag och består idag av cirka 40 medarbetare på 15 orter i Sverige, varav 9 distriktsäljare. Arbetsuppgifter I rollen som Mötesbokare utgör du en viktig roll i försäljningsteamet och arbetar med att kontakta villaägare inom utvalda geografiska områden i Skåne via telefon. Ditt huvudsakliga mål är att väcka intresse för Sjömarkens isoleringslösningar och boka in fysiska möten mellan villaägare och Sjömarkens lokala fältsäljare. Under samtalen informerar du om fördelarna med energieffektiv isolering och hur en kostnadsfri besiktning kan ge kunden ett skräddarsytt förslag på åtgärder och pris. Du arbetar nära säljarna och har en avgörande roll i att fylla deras kalendrar med kvalitativa möten. Vid start kommer du att få rätt introduktion och stöttning för att lyckas i rollen. Arbetet sker huvudsakligen från kontoret i Borås. Kontakta villaägare och boka in möten med lokala fältsäljare Informera om fördelarna med energieffektiv isolering Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper För denna tjänst lägger vi störst vikt vid dina personliga egenskaper. Det viktigaste är att du har en positiv inställning, viljan att lära dig och har modet att ta första steget till ett samtal. Vi tror att du är en social person som trivs med att ta kontakt med nya människor över telefon och ser det som en spännande utmaning att boka in värdeskapande möten. Du motiveras även att nå tydliga mål och bibehålla en hög aktivitet, samtidigt som du vågar ta initiativ. Förutom dina personliga egenskaper har du även: Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, om du är studerande ser vi gärna att du har pågående studier fram till januari 2026 som tidigast God dator- och systemvana Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt Övrig information Start: 9 juni Plats: Borås Lön: Timlön och rörlig del Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Hjärtligt välkommen att arbeta som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som är sjuksköterska och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar! Vi erbjuder Sveriges högsta löner för sjuksköterskor genom våra konsultuppdrag inom den privata samt den kommunala äldreomsorgen och hemsjukvården. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta tillfälligt för att kunna tacka ja till ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor! Arbeta på dina egna villkor med hög lön! Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta! Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för sjuksköterskor! Vi tror på att ha Sveriges bästa sjuksköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra! PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra sjuksköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss! Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag! Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!
Hjärtligt välkommen att arbeta som undersköterska med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som har skyddad yrkestitel som undersköterska och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar! Vi erbjuder en konsultuppdrag inom såväl den privata som den kommunala äldreomsorgen och hemtjänsten. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta för att ta ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor! Arbeta på dina egna villkor med hög lön! Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta! Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för undersköterskor! Vi tror på att ha Sveriges bästa undersköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra! PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra undersköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss! Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag! Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!
Drömmer du om att få utveckla, förvalta och strukturera IT- & logistiksystem hos en av Nordens ledande detaljhandelskedjor? Vi söker dig med passion för logistiksystem och som vill arbeta med att skapa långsiktigt hållbara strukturer. Här får du chansen att inte bara påverka, utan också vara en nyckelspelare i KID | Hemtex spännande expansionsfas. Hos KID | Hemtex blir du en del i ett team där dina idéer och ditt engagemang gör verklig skillnad. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten: Som systemspecialist för KID | Hemtex logistiksystem är ditt jobb att säkra en effektiv drift av system och de tekniska installationerna, och proaktivt arbeta med förbättringar. Rollen innebär att du både skapar och upprätthåller en struktur för logistikens IT- och tekniksystem med fokus på WMS och automationslösningar. Du kommer fungera som en spindel i nätet mellan drift, leverantörer och IT i koncernen, ansvar för utfallet av avtalat service level agreement. Du rapporterar direkt till VD och kommer ingå i ett team, som arbetar med utveckling av processerna på lagret, där du förväntas vara en aktiv deltagare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden; Utveckling och förvaltning av system Skapa och säkerställa implementering av rutiner för systemunderhåll Konfigurera systemet vid behov av förändring Specificera (kravställa) och beställa utveckling med leverantörer Testa och delegera uppgifter i samband med testning och utbildning i samband med nya releaser Äga processerna i systemen och ansvara för rutiner och utbildningsprogram för andra användare av systemen Uppföljning av leverantörers ärendehantering och servicenivåer Ta fram struktur för Hardware-produkter, hur arbetet ska hanteras internt för att uppnå effektivitet. Ex. scannrar, printar, paddor etc Vem är du? Du har en god teknisk förståelse och passion för att effektivisera WMS och automationslösningar. Du har en stark vilja att lära dig nya saker, och bygga upp en struktur för KID | Hemtex arbete framöver. För att lyckas i rollen behöver du vara van att arbeta självständigt, att strukturera ditt arbetssätt och att du känner dig trygg i att ta egna beslut. Vi ser det som självklart att du gillar att arbeta i team med andra människor och dessutom är du ihärdig – du arbetar tills du uppnått önskat resultat. Du förväntas vara en god ambassadör för företagets värderingar. Dina kvalifikationer: Relevant högskoleutbildning inom logistik, systemvetenskap, datavetenskap eller motsvarande Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete i lagerverksamhet Kunskap och erfarenhet av att arbeta med WMS och automationslösningar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort och tillgång till bil I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser. Om KID | Hemtex KID | Hemtex är en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom heminredning, textilier och möbler till bra priser, med ambitionen att göra det härligt att komma hem! De har över 280 fysiska butiker och e-handel representerade i Norge, Sverige, Finland och Estland. Hos KID | Hemtex värnar man om gemenskap och en prestigelös kultur där du som medarbetare ges möjlighet att vara med och påverka och vara delaktig i deras fortsatta utveckling. Värdeorden Affärsmässig, Inspirerande och Dedikerad är viktiga vägledare och genomsyrar allt de gör. Vad kan KID | Hemtex erbjuda dig? I rollen som systemspecialist ges du möjlighet att hjälpa till och bygga upp ett företag i stark utveckling. De har många såväl stora som spännande projekt i gång, och människorna som jobbar på KID | Hemtex är prestigelösa och vill varandra väl. Bolaget sitter i nybyggda, fina lokaler i Viared utanför Borås, och erbjuder fina personalförmåner. Är du en teknisk person som brinner du för hållbarhet, detaljhandel och systemutveckling är detta rollen för dig. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta: Företag: KID | Hemtex Tjänst: Systemspecialist Omfattning: Heltid Lön: Fast månadslön Tillträde: Efter överenskommelse Placeringsort: Viared Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående. Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att direkt ta kontakt med rekryteringskonsult Kajsa Sundqvist på AdwiseHR AB, telefon 0735-26 15 17 alt 031-745 20 00. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.
Är du en erfaren och teknikintresserad .Net-utvecklare? Vi söker dig till vårt team i Borås! Vill du kombinera din passion för teknik och problemlösning med en trygg och stabil arbetsmiljö? Hos oss får du möjlighet att arbeta både i inhouse-projekt och i konsultverksamhet för våra kunder, där du får möjlighet att utvecklas och ta dig an nya utmaningar. Vi värdesätter innovation och långsiktighet, och erbjuder en arbetsplats där du kan växa och känna dig säker i din roll. Vad innebär tryggheten hos oss? Som anställd hos oss får du en fast anställning, oavsett om du arbetar med interna inhouse-projekt eller externa konsultuppdrag. Vi står vid din sida och erbjuder stöd både i din professionella utveckling och i dina arbetsvillkor. Med långvariga och etablerade ramavtal med kunder inom flera olika branscher, kan vi matcha dig med uppdrag som passar din kompetens, samtidigt som vi erbjuder en stabil och säker arbetsmiljö. Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Här får du möjlighet att arbeta i både interna och externa projekt, där variationen i uppdrag och teknik ger dig unika utvecklingsmöjligheter. Vare sig du arbetar på våra egna projekt i Borås eller som konsult hos våra kunder, får du en säker plattform för att växa. Projekten varierar från några månader till flera år, vilket ger dig möjlighet att bygga långsiktiga relationer och samtidigt utvecklas i en föränderlig arbetsmiljö. Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, självsäker i din kompetens och uppskattar en arbetsmiljö där både utveckling och stabilitet är i fokus. Vi ser att du har minst 4 års erfarenhet av .NET-utveckling och att du talar och skriver obehindrat på svenska. Som en del av vårt team får du en fast punkt i din yrkeskarriär, med friheten att prova nya utmaningar och teknologier både i inhouse-projekt och som konsult. Vi stöttar dig i din utveckling och ser till att du har en säker och långsiktig karriär hos oss. Ansökan Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret nedan. Tyvärr kan vi inte ta emot ansökningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår rekryterare, Natalie Svensson, på [email protected].
SFI-lärare för kvällsundervisning – Arena Utbildning Borås 📍 Plats: Borås 🕒 Omfattning: Timanställning, kvällstid 📄 Anställningsform: Timanställning 🚀 Tillträde: Enligt överenskommelse – gärna så snart som möjligt Om oss Arena Utbildning bedriver vuxenutbildning på uppdrag av kommuner, Arbetsförmedlingen och Myndigheten för yrkeshögskolan. Vi finns på över 60 orter i landet och erbjuder SFI, grundläggande och gymnasiala kurser samt yrkesutbildningar inom bland annat vård och omsorg, barn och fritid, logistik och tandsköterska. Vi brinner för att skapa goda förutsättningar för vuxnas lärande och för att ge varje elev möjlighet att lyckas – oavsett bakgrund eller tidigare studier. Om rollen Till vår verksamhet i Borås söker vi nu en timanställd SFI-lärare för kvällsundervisning. Du kommer att undervisa vuxna elever i svenska som andraspråk inom SFI, och i vissa fall även inom orienteringskurser kopplade till arbetsliv och yrken. Arbetsuppgifter inkluderar: Undervisning i SFI på olika nivåer, kvällstid Eventuell undervisning i orienteringskurser med yrkesinriktning Planering och anpassning av undervisningen utifrån elevernas behov Samarbete med kollegor inom lärarlag Du blir en viktig del i ett team som stöttar elever i deras språkutveckling och förbereder dem för arbetslivet. Kvalifikationer Krav: Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i SFI Meriterande: Erfarenhet av vuxenutbildning Erfarenhet av yrkesinriktad SFI eller orienteringskurser God digital kompetens och vana av lärplattformar Kunskap om coachande och individanpassade arbetssätt Vem är du? Vi söker dig som: Har ett starkt engagemang för språkundervisning och vuxnas lärande Är trygg, lyhörd och flexibel Trivs med att arbeta i en mångkulturell miljö Gillar att samarbeta och bidra till gemensam utveckling Vi erbjuder dig Ett meningsfullt uppdrag där du gör skillnad Ett flexibelt arbete på kvällstid Engagerade kollegor och ett gott samarbetsklimat Möjlighet till fortsatt arbete och utveckling inom Arena Utbildning 📧 Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!
Tandläkare och delägare sökes till Praktikertjänst klinik Viskans Tandvård i Borås. Som delägare i Praktikertjänst får du ansvar för att driva och utveckla en mottagning inom företaget. Välkommen till vår centralt belägna tandläkarpraktik i Borås med fräscha och moderna lokaler! Vi är ett engagerat team bestående av två tandläkare, en tandhygienist, en receptionist och fyra tandsköterskor. Vi arbetar med vuxna patienter som har stort behandlingsbehov, vilket ger dig möjlighet att verkligen göra skillnad. Våra tandsköterskor arbetar delegerat, vilket skapar en dynamisk och effektiv arbetsmiljö. Vi har modern utrustning med bl.a. scanners, för att säkerställa att våra patienter får den bästa möjliga vården. Vidareutbildning är en hjärtefråga för oss, och vi deltar regelbundet i kurser och utbildningar för att hålla oss i framkant inom tandvården. Dessutom erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag varje år och alla anställda får njuta av en avkopplande massage på kliniken en gång i månaden. Vi söker nu en erfaren tandläkare som kan ta över efter en av tandläkarna som jobbar här i dagsläget. Praktikertjänst har en unik ägarmodell där vi som utför vården också äger företaget. Strukturen borgar för hög kvalitet och service, vilket årligen bekräftas i mätningar från exempelvis SKL och Svenskt kvalitetsindex. Vi är stolta över att ha Sveriges nöjdaste patienter. Som verksamhetsansvarig i Praktikertjänst har du frihet att leda och påverka en verksamhet. Du beslutar om och ansvarar för den dagliga driften av mottagningen. Utöver rollen som verksamhetsansvarig är du också aktieägare och har en trygg anställning från första dagen. Vi tror på frihet under ansvar och du driver verksamheten utifrån dina egna idéer och ansvarar även för kvalitet, ekonomisk utveckling och medarbetarfrågor – utan att ta privata ekonomiska risker. Gatuadress: Torggatan 19 Stad : 503 34 Borås - Antal behandlingsrum: 6 - Antal tandläkare: 2 - Antal tandsköterskor: 4 - Antal tandhygienister: 1 - Antal receptionist: 1 Övrigt: Vi vill att din ansökan består av CV och ett personligt brev. Övrig information Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Eftersom vi på Praktikertjänst värnar om vår arbetsmiljö och säkerhet tillämpar vi slumpvisa alkohol- och drogtester. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vår vision är att vara favoritleverantören i norden och vårt syfte är att göra vardagen enklare för alla i Sverige. Nu söker vi en ansvarstagande lastbilschaufför till Borås. Du & Vi & Jobbet Som lastbilschaufför hos PostNord är du den viktiga länken mellan våra kunder och mottagare. Vi tar ansvar från norr till söder, från landsbygd till storstad, och spelar en avgörande roll för hela nordens logistikkedjor. Vi är stolta över att våra transporter är Svanen-märkta och vi har ett ambitiöst mål - att bli fossilfria till år 2030. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar mellan v.20 och pågår fram till och med vecka 33. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på nattid, onsdag till onsdag. (Sedan ledig i en vecka). Du kommer att utgå från Bockasjögatan 12. Vad du kommer att göra • Lastning, lossning och leverans av paket, pall och post • Fjärrkörning• Möta våra kunder; ombud, privatkunder och företagskunder Vem du är • Ordningsam och självgående: Du lastar smart och dina förberedelser är grunden för att leveranserna kommer fram i tid • Har god fysik: Även om du är stillasittande under färd, så behövs en god styrka och rörlighet vid lastning och lossning • Ansvarstagande och lösningsorienterad: Du tar ansvar för ditt arbete och är flexibel när oförutsägbara händelser inträffar • Serviceinriktad: Du trivs med att ge god service och har en bra kommunikationsförmåga • Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig • CE-körkort • Giltigt YKB • Giltigt digitalt färdskrivarkort• Giltigt ADR• Svenska i tal och skrift Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” här i annonsen och bifoga ditt CV. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Har du erfarenhet av att arbeta med ISO 9001 och ISO 14001? Lockas du av möjligheten att arbeta med dessa frågor nära produktionen och övrig verksamhet? Trivs du dessutom i mindre organisationer? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MMK Automotive. Om företaget MMK Automotive AB är ett privatägt företag med bas i Rydboholm utanför Borås. De arbetar med formsprutning och termoformning av polymerprodukter – ungefär hälften till fordonsindustrin enligt IATF-krav och resten som legotillverkning enligt ISO 9001. Bland kunderna finns välkända namn som Volvo. Företaget kombinerar tekniskt kunnande med stabila, pålitliga processer och har en tydlig ambition om att vara vassa på polymerer och leverera med kvalitet varje gång. Nu söker de efter en person som vill ta ansvar för att samordna och utveckla arbetet med ISO 9001, ISO 14001 samt IATF 16969 och på sikt även andra standarder inom livsmedel. Här finns en struktur på plats med utrymme att forma arbetssätt, skapa rutiner och följa upp det som verkligen spelar roll. Rollen passar dig som gillar ordning, drivs av förbättringar och vill bidra till att göra processerna ännu säkrare och effektivare. Arbetsuppgifter Som koordinator inom kvalitet och miljö har du en central roll i att hålla ihop och utveckla företagets processer inom dessa områden. Du ansvarar för att lagkrav, kundkrav, reklamationer och revisioner hanteras på ett strukturerat sätt – att kvalitets- och miljöarbetet inte bara rullar på utan rör sig framåt. Du samarbetar tätt med produktion och andra funktioner för att säkerställa att kvalitets- och miljötänket finns med i alla delar av verksamheten. När nya produkter ska in är du med i testkörningar, gör mätningar, dokumenterar, genomför riskanalyser och ser till att både interna och externa parter får rätt information. Rollen innefattar också att hantera inköp, bedöma nya leverantörer och ta emot kundinlämningar. Du säkerställer också att interna avvikelser hanteras och ser till att det som går snett blir till något som förbättrar verksamheten. Det här är en roll för dig som gillar att få saker att hända, som ser helheten men inte missar detaljerna och som vill vara med och bygga långsiktiga strukturer. Arbetar brett med ansvar för kvalitets- och miljöprocesserna Hanterar lagkrav, kundkrav, reklamationer och revisioner och säkerställer att årshjulet för kvalitet och miljö följs och utvecklas Samarbetar med olika funktioner för att säkerställa att kvalitets- och miljötänket genomsyrar verksamheten Deltar i testkörning, mäter och dokumenterar när nya produkter tas in, liksom genomför riskanalyser och har dialog med produktion Säkerställer att interna avvikelser hanteras och ser till att lärdomar omsätts till förbättringar Stöttar andra processer i det dagliga arbetet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av att arbeta med ISO 14001 och ISO 9001 Det är meriterande med erfarenhet av IATF 16969 samt standarder inom livsmedel Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vi tror att du som söker tjänsten är en person som är noggrann och väl medveten om vad som krävs från dig i dina uppgifter. Du har förmågan att skapa och hålla struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker, vilket möjliggör för dig att ändra planeringen för din dag utifrån ärenden som inkommer eller vilka frågor som dyker upp. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och kan driva dina uppgifter framåt, samtidigt som du ber om hjälp när det krävs. Då du arbetar nära flera funktioner tror vi också du har en väl utvecklad förmåga och ett intresse för att samarbeta med andra. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Borås Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Garda Alarm är ett snabbt växande larmföretag. Vill du vara en av oss och arbeta i ett starkt växande bolag med nyskapande tjänster och produkter? Som Larmtekniker hos oss kommer du att möta våra kunder i deras hem och leverera en högklassig trygghet genom att genomföra proffsiga installationer av nya larmsystem samt utföra service på befintliga anläggningar. Just nu behöver vi förstärka med en Larmtekniker i/runt Borås. Arbetet utgår hemifrån med arbetsfordon, du bör alltså vara boende i/runt denna plats. Om tjänsten Anställningen börjar med utbildning som består av teoretiska och praktiska moment samt avslutas med utbildning på fält tillsammans med en erfaren kollega som agerar mentor. Utbildningen gör dig redo för att sedan själv kunna driftsätta nya larmsystem samt utföra service av befintliga. Ditt fokus kommer vara att ge kunden ett förstklassigt skydd och trygghet genom att säkra upp deras hem. Det innebär också att du tillsammans med kund går igenom och utbildar kunden i användandet av vårt larmsystem och även introducerar våra appar. Målet är att inte lämna en kund med svaga säkerhetspunkter. Viktigt är att göra allt för att skänka trygghet åt kunden. Tjänsten är på 80% till att börja med men med stor chans till ökning i procent. Vad erbjuder Garda Alarm dig? Vi på Garda Alarm ser våra anställda som en av våra viktigaste resurser, därför är det extra viktigt att du ska trivas i rollen som Larmtekniker hos oss. Vi erbjuder dig en genomarbetad introduktion och utbildning som gör att du ska känna dig väl förberedd i rollen som tekniker. En attraktiv lönemodell. Kollektivavtal och grundläggande anställningsformer Väl genomarbetade vidareutbildningar inom både teknik, produktkännedom och försäljning Resor med övernattning och veckovisa arbeten på andra orter förekommer i yrket. Vem är du? Du har har B-Körkort Du är fri från anmärkningar i belastningsregistret, detta är av största vikt då vi är ett företag som levererar säkerhetslösningar till privatpersoner i deras hem Har du intresse för teknik och försäljning är det ett plus, men också något du givetvis får utbildning och coachning kring Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift Du är serviceinriktad, Kundorienterad, Målmedveten och lägger stor vikt vid kundernas önskemål och är mån om att de uppfylls Alltså är du en person som trivs med att hjälpa människor och kan bemöta dem på ett ödmjukt och professionellt sätt. Vi arbetar med svagström, vilket innebär att du ej behöver vara behörig elektriker för att söka tjänsten. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer