Larmoperatör till LF Larmcentral
Clevry Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Om företaget Länsförsäkringar Larmcentral startades av Länsförsäkringar under våren 2008 som ett naturligt steg i ett redan etablerat trygghetskoncept. Med moderna larmtjänster skapar vi ett bra och tryggt skydd mot inbrott och brand. Tillsammans med Länsförsäkringar kan vi erbjuda helhetslösningar som är unika i vår bransch, från att spara, försäkra, låna och skydda till fastighetsförmedling.   Din roll Är du student och vill arbeta extra vid sidan av studierna? Då är denna roll perfekt för dig!  I rollen som Larmoperatör kommer du hantera inkommande larm från privat- och företagskunder eller arbeta med skadejour för alla Länsförsäkringars kunder. Det handlar om brand-, inbrotts- och driftlarm där du gör en bedömning och därefter sätter in rätt hjälpresurs. För oss är kunden i centrum och ett av våra viktigaste mål är att skapa nöjda och trygga kunder som ökar sitt engagemang inom Länsförsäkringars hela produktsortiment. Du kommer arbeta med inkommande såväl som utgående samtal samt uppföljning på tidigare ärenden. Du kommer även hantera first-line support kring våra produkter och tjänster. Under studierna kommer du att arbeta varannan helg och extra ströpass vid behov, under sommaren arbetar du heltid med varierat schema förlagda på veckodagar och helg.  För detta uppdrag kommer du att vara konsult via Clevry och arbeta på Älvsborgs Larmcentral.  Start: Omgående   Kontor: Borås  Arbetstider: Måndag till fredag mellan kl 16.00-19.00. Det finns även möjlighet till att arbeta fler timmar under fredagar, om så önskas. Det finns även möjligheten till arbete varannan helg under sommaren 2025 (07:30-18:00 lör & sön) om så önskas. Huvudsakliga arbetsuppgifter Bedriva arbetet enligt de styrande dokument, processer och arbetsinstruktioner som finns föreskrivna. Löpande dokumentera kundärenden och överenskommelser i verksamhetens systemstöd. Ta del av och använda den information som presenteras vid såväl regelbundna interna möten, intranät och andra informationskanaler. Kontrollera installatörernas arbete vid installation. Ge första linjens support till kunder på larmcentralens tjänster och produkter samt rapportera dessa vidare till andra linjens support då ärendet inte löses. Vara rådgivare när andra funktioner eller medarbetare söker kompetensstöd. Delta i projektarbete på såväl avdelnings- som bolagsnivå. Din profil Vi ser att du som söker är tillgänglig för deltidsarbete, måndag till fredag, vid sidan av studier. Vi söker dig som vill ge våra kunder trygghet i världsklass och genom ditt engagemang alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av kundservice via telefon. Meriterande är också om du har arbetat inom någon form av bevakningsföretag och/eller försäkringsbolag. Vi vill också att du har goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Då kunden arbetar med säkerhet och trygghet i våra kunders hem krävs att du är prickfri i polisens belastningsregister för att bli godkänd för arbete i bevakningsföretag.  Som person behöver du vara handlingskraftig, ha hög social kompetens och en stark ansvarskänsla. Vi ser att du som vill jobba hos oss är kommunikativ och bra på att tolka både skriven och talad information och utifrån det fatta beslut så vår kund alltid upplever sig trygg och omhändertagen. Du trivs med att arbetet växlar snabbt i tempo och att ta egna initiativ under arbetspasset. Du behöver behärska svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.  Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Produktionsarbetare till Premiumwater
M.R Partner AB
Maskinoperatörer, mejeri

Om Premiumwater Vatten är källan till liv – och vi vill ta det till nästa nivå. Premiumwater är ett ungt och innovativt bolag som utmanar den traditionella vattenindustrin genom att kombinera hållbar teknik med naturens egna resurser. Vårt källvatten är naturligt rikt på unika mineraler och näringsämnen, vilket gör det till något helt utöver det vanliga. Nu bygger vi vårt team av passionerade tekniker som vill vara med och forma framtidens vattenförsörjning. Premiumwater Sweden AB är ett entreprenörsbolag med stark ägarstruktur. Om rollen Som produktionsarbetare hos Premiumwater blir du en nyckelperson i vår dagliga drift. Du arbetar i hjärtat av produktionen och ser till att vår anläggning fungerar som den ska – från tappning och paketering till kvalitetssäkring och underhåll. Ingen dag är den andra lik, och du blir en viktig del i ett sammansvetsat team som har höga ambitioner. Är du i början av karriären och vill ha chansen på ett spännande bolag, tveka inte att ansöka tjänsten! Dina arbetsuppgifter Delta i daglig produktion av vårt naturliga källvatten Övervaka maskiner och utrustning för att säkerställa ett jämnt produktionsflöde Utföra enklare underhåll och felsökning Kontrollera kvalitet och följa rutiner för livsmedelssäkerhet Hjälpa till med lastning, packning och logistik Vi söker dig som Har erfarenhet från industri, produktion eller livsmedel (meriterande men inte krav) Är noggrann, pålitlig och gillar att jobba fysiskt och praktiskt Trivs med att ta ansvar och ser vad som behöver göras Är en lagspelare med god arbetsmoral Har B-körkort Den här rekrytering samarbetar Premiumwater Sweden AB med M-R Partner. Har du frågor eller funderingar gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta Marc Magnusson på 0707-972718 alt [email protected] Vi intervjuar löpande så tveka inte på att höra av dig!

79 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Fullstackutvecklare (Java/Angular)
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens digitala kundkommunikation? Vi söker en passionerad och nyfiken utvecklare som vill vara en del av vårt team! Hos oss får du möjligheten att växa, utvecklas och skapa innovativa lösningar som gör skillnad. Vi letar efter dig som drivs av kreativitet och innovation, gillar att samarbeta och trivs i en dynamisk miljö där vi tillsammans skapar värde. Hos oss blir du en viktig del av ett mindre, men högspecialiserat team där samarbete och kunskapsdelning står i fokus. Vi arbetar med en egenutvecklad plattform och innovativa lösningar inom kommunikation. Genom att integrera AI skapar vi ännu mer intelligenta och effektiva arbetsflöden som hjälper våra kunder att kommunicera bättre. Om rollen Som utvecklare hos oss får du arbeta med både vår egen roadmap och kundanpassade förändringar. Du kommer att vidareutveckla vår plattform genom backend- och frontend-utveckling, där du bygger stabila, skalbara och användarvänliga lösningar. Arbetet innebär även att du hanterar systemintegrationer och databashantering samt bidrar till prestandaoptimering, säkerhet och arkitekturförbättringar. Vi arbetar agilt enligt Scrum/Kanban, och du blir en del av ett team där vi delar kunskap och driver utvecklingen framåt tillsammans. Vi söker dig som har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Java-utveckling Erfarenhet av Angular eller liknande frontend-ramverk Erfarenhet av backend-utveckling i Spring och/eller liknande ramverk Erfarenhet av att utveckla och integrera system via via REST API eller MQ Erfarenhet av databashantering, t.ex. SQL (MSSQL/PostgreSQL/MySQL) Erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder (Scrum/Kanban) Erfarenhet av versionshantering med Git Goda kommunikationsfärdigheter och vana att samarbeta med externa leverantörer och kunder Kompetens att behärska både svenska och engelska på en professionell nivå Meriterande: Erfarenhet av Generativ AI och arbete med Azure OpenAI Erfarenhet av kundkommunikationstjänster (exempelvis marketing automation, CRM eller kundserviceplattformar) Erfarenhet av DevOps-principer och CI/CD-pipelines Om Nexer Unified Commerce På Nexer Unified Commerce hjälper vi företag att optimera kundkommunikation, e-handel och PIM-system genom strategiska och tekniska lösningar. Vi har en egen plattform för kundkommunikation som möjliggör smidig och automatiserad kommunikation över flera kanaler. Inom e-handel och PIM samarbetar vi med marknadens ledande plattformar för att skapa skräddarsydda lösningar anpassade efter våra kunders behov. Genom en holistisk approach – från strategi till implementering och förvaltning hjälper vi företag att effektivisera processer, öka försäljning och stärka kundupplevelsen. Vi värdesätter samarbete och tror på möjligheten att skapa framgång genom att arbeta tillsammans. Oavsett om du sitter på vårt kontor i Stockholm, Borås eller Umeå, erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö som stöder hybridarbete. Om Nexer Group Nexer Unified Commerce är en del utav Nexer Group som är en entreprenörsdriven arbetsgivare med över 2500 anställda i 16 länder. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Ansök idag Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofie Bruksås på [email protected]. Vill du veta mer? Besök oss på nexergroup.com. #LI-SB2

79 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Redovisningsekonom till expansivt bolag inom retail
Delta Consulting AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en erfaren Redovisningsekonom för ett konsultuppdrag (med möjlighet till anställning) hos ett snabbväxande företag inom retail. Har du bred erfarenhet inom redovisning och lön, trivs i entreprenöriella miljöer och gillar att arbeta nära verksamheten? Då kan det här vara uppdraget för dig! Var? Borås Omfattning? 50–80 % När? Senast i början av maj och initialt 6–12 månader, med möjlighet till anställning Anställningsform? Konsultuppdrag eller Hyrrekrytering via Delta Consulting Arbetsuppgifterna inkluderar: Löpande bokföring och kontoavstämningar Månads- och årsbokslut för flera bolag inom koncernen Koncernkonsolidering (om erfarenhet finns) Moms- och skatteredovisning Lönehantering för samtliga anställda Rapportering av balans- och resultatrapporter Administration kopplad till ekonomi och personal Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet av redovisning och lönehantering Kunskap inom momsredovisning, skattedeklarationer och bokslut Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av system Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet från retail och/eller lagerredovisning. Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarstagande och flexibel – du trivs med att ha många kontaktytor och gillar att ta initiativ. Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025
Agaton Omsorg söker Teamledare till Borås!
Agaton Omsorg AB
Vårdare, boendestödjare

Nu finns chansen att vara med om något unikt och spännande! Agaton Omsorg kommer till Borås och öppnar helt nyrenoverat och modernt LSS-boende för personkrets 1. Preliminär invigning under september 2025! Om Oss Agaton Omsorg är det lilla genuina omsorgsföretaget som med gemenskap och glädje förändrar vardagen tillsammans. Entreprenörsdrivna med lång erfarenhet och hög kunskap kring att bygga upp och driva högklassig vård och omsorgsverksamhet. Vi erbjuder moderna boendelösningar i framkant för vuxna inom ramen för LSS och SoL. Agaton är det enkla och pålitliga alternativet som med engagemang, omtanke och glädje ger trygghet och stöd på vägen mot ett självständigare liv. Vår vision är att tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen. Vill du bidra i det nya hängivna Team som byggs och ingå i ett snabbfotat, nytänkande och växande företag? Sök då till oss på Agaton Omsorg och Villa August gruppbostad. En helt unik möjlighet att få vara med i starten av det som kommer att bli ett fantastiskt boende för målgruppen. Du har stor möjlighet att påverka verksamheten tillsammans med våra erfarna och verksamhetsnära ägare och ledning. Om Villa August Vi på Agaton Omsorg är stolta över att till hösten kunna erbjuda toppmodernt och nyrenoverat LSS-boende i Borås. Villa August kommer ligga lugnt beläget i villaområde med närhet till både natur och centrala Borås och därmed all tänkbar samhällsservice. Boendet innehar 6 platser där varje boende har sin egen lägenhet med fullvärdigt kök och badrum och egen uteplats. Därtill finns gemensamhetsutrymmen såsom kök/matplats och gemensamhetsytor. I boendet utformas stöd för dem som bor i syfte att kunna leva så självständigt som möjligt med ett varierat innehåll vad gäller sysselsättning, aktiviteter och gemenskap. Till varje boende utses en kontaktperson vilken ansvarar för planering, genomförande och uppföljning kring den boende. Om Rollen Som Teamledare är du arbetsgruppens ledare och verksamhetschefens högra hand. Med andra ord har du hand om den dagliga planeringen och uppföljningen i boendet. Det inkluderar personalplanering och andra administrativa uppgifter som du gör utöver din insats som boendestödjare på enheten. Som Teamledare är du också garant för att våra arbetssätt och bemötande gentemot våra boende följer Agaton Omsorgs vision, värderingar och pedagogiska grundsyn. Vi söker: - 1 Teamledare, 100 % - Arbetstid dag, kväll och helg. - Provanställning 6 månader. - Vi söker dig som har relevant utbildning inom vård och omsorg och/eller psykiatri (ex. undersköterska med eller utan inriktning psykiatri, skötare, behandlingspedagog, socialpedagog, stödpedagog) och erfarenhet från omsorgsverksamhet och/eller psykiatri enligt LSS/SoL. - Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom liknande verksamhet och kan lämna goda referenser. - Meriterande är om du haft ledande eller samordnande ansvar i din tidigare roll. - Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. - B-Körkort är ett krav. Är du: - prestigelös och ansvarstagande i ditt ledarskap? - driven, engagerad och hängiven uppgiften att stödja andra människor i deras utveckling? - initiativrik och har en god förmåga att arbeta i grupp såväl som självständigt? - har förmåga att få förtroende hos andra och är lösningsfokuserad? Då är du rätt person för oss! Läs mer om oss och vår verksamhet på www.agatonomsorg.se Vad händer nu?
 Ansök gärna så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Intervju kommer att ske både genom fysiskt möte och/eller Teams. Tillträde enligt överenskommelse med preliminär start under september 2025. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktuppgifter vid frågor: Jennie Andersson, Verksamhetschef, [email protected], 079-143 22 98 Agaton Omsorg har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Agaton Omsorg söker Boendestödjare till Borås!
Agaton Omsorg AB
Vårdare, boendestödjare

Nu finns chansen att vara med om något unikt och spännande! Agaton Omsorg kommer till Borås och öppnar helt nyrenoverat och modernt LSS-boende för personkrets 1. Preliminär invigning under september 2025! Om Oss Agaton Omsorg är det lilla genuina omsorgsföretaget som med gemenskap och glädje förändrar vardagen tillsammans. Entreprenörsdrivna med lång erfarenhet och hög kunskap kring att bygga upp och driva högklassig vård- och omsorgsverksamhet. Vi erbjuder moderna boendelösningar i framkant för vuxna inom ramen för LSS och SoL. Agaton är det enkla och pålitliga alternativet som med engagemang, omtanke och glädje ger trygghet och stöd på vägen mot ett självständigare liv. Vår vision är att tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen. Vill du bidra i det nya hängivna Team som byggs och ingå i ett snabbfotat, nytänkande och växande företag? Sök då till oss på Agaton Omsorg och Villa August Gruppbostad. En helt unik möjlighet att få vara med i starten av det som kommer att bli ett fantastiskt boende för målgruppen. Du har stor möjlighet att påverka verksamheten tillsammans med teamledare och verksamhetschef på Villa August. Om Villa August Gruppbostad Vi på Agaton Omsorg är stolta över att till hösten kunna erbjuda toppmodernt och nyrenoverat LSS-boende i Borås. Villa August kommer ligga lugnt beläget i villaområde med närhet till både natur och centrala Borås och därmed all tänkbar samhällsservice. Boendet innehar 6 platser där varje boende har sin egen lägenhet med fullvärdigt kök och badrum och egen uteplats. Därtill finns gemensamhetsutrymmen såsom kök/matplats och gemensamhetsytor. I boendet utformas stöd för dem som bor i syfte att kunna leva så självständigt som möjligt med ett varierat innehåll vad gäller sysselsättning, aktiviteter och gemenskap. Till varje boende utses en kontaktperson vilken ansvarar för planering, genomförande och uppföljning kring den boende. Om Rollen Som Boendestödjare är du en viktig del i de människors liv vilka är boendes på Villa August och en garant för att arbetssätt och bemötande gentemot våra kunder följer Agaton Omsorgs vision, värderingar och pedagogiska grundsyn. Vårt mål är att tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen för de personer som vi får förmånen att ta hand om. Vi söker dig som har vård och omsorgsutbildning eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete inom exempelvis vård och omsorg eller liknande. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik är meriterande. Vi söker: - Vi söker nu flera Boendestödjare, heltid/deltid. - Arbetstid dag, kväll, natt och helg. - Provanställning 6 månader. - Tillträde sker enligt överenskommelse med preliminär start i september 2025. - Vi söker dig som har relevant utbildning inom vård och omsorg/psykiatri (ex. undersköterska med eller utan inriktning psykiatri, vårdbiträde, skötare, behandlingspedagog, socialpedagog, stödpedagog) - Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom liknande verksamhet och kan lämna goda referenser. - Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. - B-Körkort är meriterande. Är du: - prestigelös och ansvarstagande i ditt medarbetarskap? - driven, engagerad och hängiven uppgiften att stödja andra människor i deras utveckling? - initiativrik och har en god förmåga att arbeta i grupp såväl som självständigt? - har förmåga att få förtroende hos andra och är lösningsfokuserad? Då är du rätt person för oss! Läs mer om oss och vår verksamhet på www.agatonomsorg.se Vad händer nu?
 Ansök gärna så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag. Intervju kommer att ske både genom fysiskt möte och/eller Teams. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktuppgifter vid frågor:
 Jennie Andersson, Verksamhetschef, [email protected], 079-143 22 98 Agaton Omsorg har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Driven lagermedarbetare till inleveransflöde

Vem vi söker Vi söker dig som trivs med att ta ansvar, som gillar att arbeta strukturerat och som ser värdet i ett gott samarbete. Du har en positiv inställning och är mån om att bidra till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Hos oss är du inte bara en del av flödet – du är en viktig del av helheten. Vi tror på att människor växer när de får rätt förutsättningar, och det är precis vad vi strävar efter att ge våra medarbetare. Om tjänsten Vill du ta nästa steg inom lager och logistik, med fokus på inleverans och containerlossning i en välorganiserad och modern verksamhet? Vi söker nu en noggrann och erfaren lagermedarbetare till vårt inboundteam i Viared. Här blir du en nyckelperson i vårt inflöde, där skjutstativtrucken är ett av dina viktigaste verktyg. Tjänsten är på heltid med arbetstider måndag till fredag, kl. 06.30–15.15. Arbetsuppgifter: I rollen som lagermedarbetare med inriktning mot inleverans kommer du arbeta med: Lossning av containrar (manuellt och med hjälp av truck) Inkontroll av gods och mottagningsregistrering i system Inplacering med skjutstativtruck Samarbete med andra avdelningar för ett smidigt flöde Bidra till ordning, struktur och säkerhet på lagret Krav för tjänsten: Truckkort A + B God vana av att köra skjutstativtruck (B3) Erfarenhet av containerlossning och inleveransflöden Du behärskar svenska i tal och skrift God fysik – arbetet kan vara tungt och tempot varierar Vi tror att du är: Noggrann och strukturerad – du har koll på detaljerna och trivs med ordning och reda Lösningsorienterad – du ser hinder som något man löser tillsammans Trygg och ansvarstagande – du kommer i tid, håller vad du lovar och är mån om säkerheten Lätt att samarbeta med – du gillar att jobba tillsammans med andra och bidrar till ett gott arbetsklimat Flexibel och prestigelös – du hjälper till där det behövs och gör det med ett leende Vad vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats där engagemang och trivsel går hand i hand. Du får möjlighet att utvecklas i en miljö som präglas av respekt, samarbete och ansvar. Vi satsar på långsiktiga relationer och vet att det är människorna som gör skillnaden – varje dag. Du får arbeta med moderna system och rutiner, och blir en del av ett stabilt och professionellt team där vi stöttar varandra. Redo att bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 10-15 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik |Skjutstativ |

81 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Stödassistent till Våglängdsgatan 91B
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Våglängdsgatan 91B i Borås en stödassistent för vår gruppbostad med inriktning personkrets 2. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Ditt uppdrag: rollen som stödassistent utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, läkemedelshantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att bibehålla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull vardag och fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Om Våglängdsgatan 91B: Våglängdsgatan 91B ligger på Hässleholmen i Borås med närhet till naturområden, affärer och kollektivtrafik. Hos oss bor boende med varierat behov av stöttning och stöd i vardagen. Det är ett varierat arbete där du får utföra både rena omvårdnadsinsatser samt stödjande insatser. Hos oss är vi 15 anställda och en gruppledare som är närvarande i verksamheten. Våglängdsgatan är en väl inarbetad enhet med bra struktur och rutiner. Vi jobbar ständigt med utveckling och kvalitet för att ge våra boende det bästa stödet. Hos oss finns; • Gruppledare: Du har ett närvarande ledarskap som stora delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig. • Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: • har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor • är ansvarskännande och har en personlig mognad • trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen personkrets 2. Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-05-04 (rekrytering kommer ske löpande under perioden) För mer information kontakta: Lisa Larsson, Verksamhetschef Våglängdsgatan 91B [email protected] / 0735-04 24 57 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

81 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Lagerarbetare Borås
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en dedikerad lagspelare som gillar fysiskt arbete och trivs med att jobba mot uppsatta mål? Då är det här jobbet för dig. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som lagermedarbetare hos våra kunder är du en mycket viktig del av verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att plocka, packa och utleverera beställningar, men även andra arbetsuppgifter som hör till lager, så som truckkörning, inleveranser och inventering. Arbetsuppgifter Orderplock Truckkörning Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten och känner stolthet i att det inte bara går fort utan att det också blir rätt. Du utför ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning Meriterande Körkort B Arbetat med handscanner tidigare Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjan Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag alt. Kvällstid måndag-fredag Omfattning: Heltid Lön: Enligt gällande kollektivavtal Start: Omgående, eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.

81 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Inköpsansvarig till Strands Lighting Division // Borås
Oddwork Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Strands Lighting Division är ett av Europas mest expansiva belysningsföretag inom fordonsindustrin. Med huvudkontor i Fritsla 15 minuter utanför Borås designar och utvecklar vi premiumprodukter för yrkeschaufförer, entreprenörer och entusiaster i 47 länder – och växer snabbt. Med ett starkt varumärke och ca. 200 000 följare på sociala medier, passion för innovation och 40–50 nya produkter varje år, fortsätter vi att omdefiniera hur belysning ska se ut, fungera och kännas. Vår tillväxtresa går i hög hastighet och nu söker vi tillsammans med Oddwork efter nästa nyckelperson, en strukturerad och drivande Inköpsansvarig som vill vara med och ta vår supply chain till nästa nivå. Som Inköpsansvarig Här kommer du in där det verkligen händer. Du får ett stort ansvar från start och kliver in i en roll som du till stor del formar själv. Ditt uppdrag? Att driva inköpsresan framåt – med både strategisk skärpa och operativ handlingskraft. Du bygger relationer med våra leverantörer, säkerställer att våra produkter produceras och finns i lager i rätt tid och till rätt kostnad. Du arbetar nära produktutveckling, bidrar med ekonomisk input och optimerar vårt lager. Tjänsten är bred, viktig – och perfekt för dig som vill sätta din prägel på ett bolag i medvind. Vi söker dig som... …vill ta plats och göra skillnad. Du är en do:er med sinne för struktur, analys och relationer. Du har erfarenhet av att arbeta med asiatiska leverantörer och drivs av att förbättra och effektivisera. Du gillar att kavla upp ärmarna och skapa ordning i ett snabbt tempo. Och framför allt: du vill vara med och bygga något större tillsammans med ett team som hellre springer än står still. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik Har arbetat med leverantörer i Asien (meriterande om du har erfarenhet av inköp i volym) Kommunicerar och skriva obehindrat på svenska & engelska (kinesiska är ett stort plus) Har erfarenhet av system som Microsoft BC, Power BI och AGR eller liknande Är analytisk, strukturerad och affärsorienterad Trivs i en roll där du får ta initiativ och driva förändring Varför Strands? Hos Strands kliver du in i ett bolag som vuxit från lokalt lager till global ljusleverantör på bara några år. Med en tydlig tillväxtstrategi och en offensiv produktutvecklingstakt på 40–50 nya lanseringar per år är vi ett företag i ständig rörelse – och vi ser till att våra medarbetare rör sig med oss. Här får du möjlighet att växa tillsammans med oss, både professionellt och personligt. Rollen som säljare är inte slutmålet – det är startskottet för en karriär inom en ständigt utvecklande bransch, där du med rätt driv kan ta dig hela vägen till ledande roller. Vi tror på frihet under ansvar, på möjligheten att påverka, och på styrkan i att aldrig stanna upp. START:Enligt överenskommelse PLATS: Fritsla 15 minuter utanför Borås OMFATTNING:Heltid LÖN:Fast lön KONTAKT:Talent Manager Mattias Marberg,[email protected](för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM:Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

84 dagar sedan
Sista ansökan:
21 september 2025