Safety söker specialist inom processäkerhet

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Våra kunder finns inom flera branscher, t.ex. förnybara energikällor, skogs-, läkemedels-, stål och kemiindustrin. Du kommer att jobba med en blandning av korta och långa uppdrag. Vidare kommer du ha flera kontaktytor såväl internt som externt, nationellt och internationellt. Safety inom AFRY består av ett nationellt team av ca 80 specialister som har lång erfarenhet av flera områden inom riskhantering. Vi har en kultur av att hjälpa och utveckla varandra, därför kommer du att kunna växa hos oss. Självklart har vi förmåner som flextid, friskvårdbidrag m.m. för våra medarbetare och trygghet genom kollektivavtal. Möjlighet finns att vara drivande av den teknisk utvecklingen genom att engagera sig i medarbetarstyrda arbetsgrupper, ledda av vårt utvecklingsteam. För att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster söker vi dig som vill arbeta med processäkerhet. Som expert inom processäkerhet skapar du en säker anläggning för våra kunder. Du kommer bland annat jobba med en eller flera tjänsteområden: Ledning av riskanalyser, t.ex. HAZOP, HAZID, SIL-analyser, osv Framtagning av dokumentation gällande ATEX, t.ex. framtagning av klassningsplaner, explosionsskyddsdokument,osv Arbeta med att genomföra riskrelaterade tillståndsärenden, t.ex. Seveso, miljöbalken, LBE, LSO, osv Agera som HSE-lead i designprojekt som AFRY driver Beräkna konsekvenser i form av brand, explosion och giftiga utsläpp. I din roll som riskkonsult hos oss kan det förekomma resor runt i och utanför Sverige då vårt verksamhetsområde är internationellt. Just nu söker vi medarbetare främst vid AFRYs-kontor i Göteborg, Stenungsund, Karlstad, Stockholm, Malmö, Borlänge och Örnsköldsvik. Andra orter kan också diskuteras. Kravspecifikation Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med processäkerhet, dvs med en eller flera av de nämnda tjänsteområdena ovan, antingen i rollen som konsult eller på en anläggning. Du tycker om att jobba med teknik, är systematisk och gillar att jobba med komplicerade problem samt är en lagspelare. Vi ser gärna att du har en akademisk examen som civilingenjör eller förvärvat din kunskap enligt motsvarande. I rollen som konsult behöver du bygga personliga nätverk såväl hos kundföretagen som internt hos AFRY. Har du ett uppbyggt nätverk, ser vi det som en stor fördel. Vidare är du duktig på att bibehålla och förvalta dina befintliga relationer och du triggas av att hitta nya affärsmöjligheter. Du behöver också ha förmågan att hantera en budget och leverera med korta deadlines samt själv planera och organisera ditt arbete. Gillar du även att vara uppdragsledare och vägleda dina kollegor ser vi det som ett plus. Om du å andra sidan tycker det är roligare att specialisera dig och ha möjlighet att specialisera dig inom ett visst område, är det en annan egenskap som det också ses positivt på. För att jobba med säkerhet ställs höga krav på förmågan att kommunicera. Därför kommer det ställas krav på att du behärskar det svenska språket flytande samt är väl förtrogen med engelska i tal och skrift. Vi värdesätter personlig integritet, noggrannhet och att du har ett genuint intresse för ditt arbete. Inom Safety arbetar vi med riskhantering, brand, arbetsmiljö samt samhällsskydd och beredskap. Inom riskhantering ingår, förutom processäkerhet, även riskhänsyn i fysisk planering, HSE-samordning, klimatriskanalyser, osv. Har du erfarenheter utöver processäkerhet som ingår i vår tjänsteportfölj är det meriterande. Vi kommer att gå igenom urvalet löpande, med reservation att det är stiltje under semesterveckorna. Tveka inte, utan hör av dig om det är något som du undrar över! Ytterligare information En balans mellan arbete och fritid är något vi på AFRY värdesätter högt. Det erbjuds bland annat gemensamma aktiviteter inom vårt affärsområde Safety och även gemensamma aktiviteter inom Club AFRY där hela det lokala kontoret ingår. Vi jobbar aktivt med att främja mångfald - vi är ett företag som tror att det kommer att göra oss ännu starkare, mer produktiva och framgångsrika. Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-05-30 Kontaktperson för frågor: I Väst: Sohrab Nassiri, Section Manager / Deputy Market Area Manager 010 - 505 32 42 [email protected] I Öst: Terese Linder 010 - 505 00 74 [email protected] I Syd: Jennie Ossmark Torstensson 010 - 505 10 48 [email protected] I Norr: Nike Schweitzer 010 - 505 78 22 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Beteendepedagog F-6 till Domnarvets skola

Domnarvets skola är en allstadieskola med 670 elever. Vi arbetar framtidsinriktat med fokus på samarbete i arbetslag och ämneslag. Team-tanken är bärande, där man är en del av en helhet och står tillsammans för lärande och utveckling. I arbetslaget finns det gemensamma ansvaret för årskursen och årskursens elever. I ämneslaget finns det kollegiala ansvaret för utveckling av undervisningens kvalitet tillsammans med övriga ämneskollegor. Vi har en flexibel syn på schemat och förutsättningar för elevernas lärande och prioriterar elevernas delaktighet i sitt skolarbete med elevernas eget lärande i centrum. Vi har nära till naturen och härliga miljöer som man med fördel kan använda sig av i sin undervisning. Vi arbetar också med ett gemensamt tydligt förhållningssätt kopplat till lektionsstruktur, vårt Grundläge, som bidrar både till förutsägbarhet och struktur samt trygghet och studiero. Arbetsmiljön präglas av högt i tak, värme och glädje där relationerna är bärande, både i relation till elev, kollegor och ledning. Hos oss arbetar vi tillsammans! Vi behöver nu en beteendepedagog i år F-6 som skulle trivas hos oss tillsammans med kollegorna för att skapa bästa möjliga förutsättningar för eleverna. Arbetslagstanken bör ligga dig varmt om hjärtat, där du både kan ta och ge i relation till kollegor för att bidra till fortsatt utveckling av vår verksamhet. Vi har hög behörighet och stabila arbets- och ämneslag med mångårig kompetens som ständigt hittar nya vägar fram. Känner du också att du vill vara med och arbeta tillsammans med nytänkande och kreativitet? I så fall är detta tjänsten för dig! Med gemensamma kunskaper och erfarenheter skapar vi sammanhang, kontinuitet och progression i elevernas utveckling och lärande. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Vi söker beteendepedagog med inriktning mot åk F-6. Du kommer att ingå i ett tryggt team med speciallärare, specialpedagog och socialpedagog som arbetar tillsammans i vardagen. Att vara beteendepedagog på Domnarvets skola innebär att arbeta med det sociala samspelet och med att skapa inkluderande lärmiljöer, ett arbete som bedrivs utifrån organisations-, grupp och individperspektiv. Du arbetar på uppdrag av rektor och har ett nära samarbete med elever och pedagoger samt att du är en viktig del av skolans elevhälsa- och trygghetsteam där även SYV, skolkurator och skolsköterska finns och som du blir en del av. Du kommer också att arbeta med elever utanför klassrummet i gemensamma utrymmen, en närvarande vuxen behövs i olika sammanhang. Som närvarande vuxen behövs du till exempel i klassrum, i korridorer, matsal, vid förflyttningar samt ute på raster. Det ingår också sedvanlig dokumentation. Att hjälpa eleverna att lyckas i skolan och skapa goda kontakter med vårdnadshavare och stödja medarbetare i arbetet är centrala arbetsuppgifter. Att som beteendepedagog se och förstå hur olika beteenden kan påverka elevernas skoldag och vad vi behöver göra för att stötta och handleda på organisation, -grupp och individnivå. Du har också god förmåga att samarbeta med externa funktioner som Barn- och ungdomspsykiatrin, Habiliteringen och Socialtjänst. KVALIFIKATIONER Beteendevetenskaplig högskoleutbildning med inriktning pedagogik. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift är ett krav. Meriterande: Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Beteendepedagogutbildning. Erfarenhet av arbete inom grundskolan är meriterande. Erfarenhet av NPF och lågaffektivt bemötande är meriterande. Erfarenhet av att själv se och kunna driva utvecklingen framåt är meriterande. Viktiga personliga egenskaper är bemötande, kommunikation, relation, acceptans för olikheter, kunskap, flexibilitet, att vara positiv, delaktighet och trygghet. ÖVRIGT För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

8 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Kreativ bostadsfotograf Borlänge

Varje dag tar bostadssökare runtom i världen ett av de största finansiella besluten i sina liv med hjälp av visualiseringslösningar som vi levererar till över 2000 fastighetsmäklare, byggbolag och bostadsutvecklare världen över. Utöver foton och 3D planritningar av högsta kvalitet levererar vi också video, drönartjänster, digitala renoverings- och inredningsverktyg, 3D visualiseringar, bostadsväljare, 360 visningar i VR, och andra lösningar som får bostadsköpare att fastna för sina framtida drömhem – redan innan de har klivit över tröskeln! Bostadsfotograf -Borlänge Diakrit söker kontinuerligt efter talangfulla fotografer som vill bli en del av vårt internationella fotografnätverk med över 300 frilansfotografer. Förutom att fotografera bostäder åt mäklare så kan möjlighet komma att ges att få arbeta med film och VR panorama. Är det dig vi söker? Vi söker dig som jobbar som fotograf, eller har fotografutbildning, och har ett gott öga för komposition och ljussättning av bilder. Du behöver vara en kreativ och engagerad person, noga med detaljer och ha ett genuint intresse i att träffa och arbeta med andra människor. Varför Diakrit? Som frilansfotograf hos Diakrit behöver du inte själv sälja in dina uppdrag, utan det sköter vårt drivna säljteam. Vår Customer Solutions tar god hand om våra kunder och vårt duktiga in-house redigeringsteam ser till att bilderna blir redigerade till högsta kvalitet. Som fotograf fokuserar du på det du gör bäst - ta fantastiska bilder! Med hjälp av vår onlinekalender styr du enkelt din tillgänglighet och vi arbetar för att ge dig en så effektiv vardag som möjligt. Vi erbjuder dig även möjligheten att arbeta i en internationell organisation där du ges utrymme att utveckla din fotografiska förmåga och känsla för bild inom fastighetsbranschen. Du kommer ha kontinuerligt stöd i ditt arbete från din regionansvariga fotochef. För att arbeta som frilansfotograf på Diakrit behöver du följande: Kamerahus (systemkamera, helst fullformat) Vidvinkelzoomobjektiv Normalobjektiv eller zoom (t.ex 24-70mm) Stabilt stativ Extern vridbar blixt Körkort och tillgång till bil F-skatt Ansökan: Ansök online på career.diakrit.com genom att bifoga ditt CV och personliga brev tillsammans med arbetsprover bestående av ca 5st egenproducerade bilder, gärna med anknytning till interiör och inredning. Bilderna ska vara sparade i jpeg och ca 2000 pixlar på längden.Skriv gärna din ansökan på svenska, om du har möjlighet.För att kunna gå vidare med din ansökan behöver vi även veta vad du har för fotoutrustning. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan!Om Diakrit: Diakrit har sedan 2001 strävat efter att förändra sättet som människor köper och säljer fastigheter på. Att göra sökandet efter ett nytt hem enklare, säkrare och mer engagerande online. Vi hjälper människor att se den fulla potentialen av deras framtida hem med digitala marknadsföringslösningar som möjliggör för köpare att planera, inreda och dekorera sina drömhem. Vår fotoverksamhet har vuxit i rask takt och vi erbjuder nu fotografering I Sverige, Danmark, Norge, Australien samt Nya Zeeland. Med våra talangfulla fotografer, molnbaserade mjukvaror, 2D och 3D planlösningstjänster, fotoredigering och retuscheringsarbete, bildspel, avancerade 3D-visualiseringar, animeringar och mycket mer, ser vi till att varje produkt som Diakrit utvecklar och producerar är skräddarsydd för att hjälpa fastighetsmäklare och byggbolag att attrahera fler köpare och säljare. Med över 450 anställda globalt, levererar vi våra tjänster till mer än 2,000 stora fastighetskunder runt om i världen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Tekniker till Euromaint!

Söker du en ny utmaning och vill arbeta med teknik och underhåll i framkant? Euromaint växer och söker nu tekniker till deras verksamhet i Borlänge! Var med på resan till en hållbar framtid tillsammans med Sveriges största bolag inom underhåll och service av tåg. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Hos Euromaint arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon, från Luleå i norr till Malmö i söder. Deras kärnvärden - pålitlighet, samarbete, bidragande och ansvarstagande - genomsyrar verksamheten där medarbetarna tillsammans arbetar mot visionen att vara nordens ledande leverantör av underhållstjänster för spårtrafiksbranschen. Euromaint ser med glädje att tågtrafiken ökar och de söker därmed fler medarbetare! Som tekniker bidrar du i ditt arbete med att säkerställa en trygg och bekväm upplevelse för resenärerna. Du får en viktig roll inom transportbranschen hos en arbetsgivare som månar om sina anställda och erbjuder goda möjligheter att avancera inom bolaget på sikt. Som ny i rollen välkomnas du av ett team om ett 10-tal tekniker med gedigen kompetens och erfarenhet. Du erhåller en internutbildning för behörighet att arbeta med Euromaints fordon och följer därtill en introduktionsplan för att säkerställa bästa möjliga förutsättningar att komma in i arbetet. Tjänsten innebär dagtid men kan på sikt övergå till skiftgång. Du erbjuds - En samhällsbärande tjänst där du i ditt arbete bidrar med säkra och bekväma transporter med tåg - Att bli en del av Sveriges största bolag inom tågunderhålll med goda utvecklingsmöjligheter på sikt - Intressanta och varierande arbetsuppgifter med innovativa lösningar i kombination med modern teknik ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utföra underhåll och reparationer av fordon mot ställda krav, självständigt och/eller tillsammans i ett arbetslag * Säkerställa att arbetet utförs inom fastställda rutiner för god arbetsmiljö, trafiksäkerhet, kvalitet och effektivitet * Rapportera avvikelser samt utföra tillsyn av utrustning och fordon VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd gymnasieutbildning, företrädesvis med inriktning inom industri, el eller fordonsteknik - Tidigare arbetat i en för tjänsten relevant roll som t.ex. tekniker eller reparatör av produktionsutrustning - Har en god kommunikationsförmåga på svenska, i både tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet - Har grundläggande kunskaper i engelska Det är meriterande om du har - Arbetat med reparationer och service av tunga fordon - B-körkort För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Anpassningsbar - Problemlösande - Samarbetsinriktad Övrig information: - Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid - Omfattning: Heltid, tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning - Arbetstider: Vardagar, 7-15:30 - Placering: Borlänge - Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan börja, Euromaint ombesörjer detta Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om EuroMaint här!

7 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Verksamhetschef Service och stöd

I Borlänge kommun arbetar vi alltid för att ge Borlängebon ännu bättre service. Vi ska hela tiden utveckla vår verksamhet så att Borlängebons resa genom vår organisation blir så värdeskapande som möjligt. Vill du hänga med på resan? Nu söker vi en verksamhetschef till service och stöd. Kontoret för service och stöd består av fyra enheter som var och en ger ett unikt stöd till Borlängebor, förtroendevalda och tjänstepersoner. Verksamhetens olika stödfunktioner utgörs oftast av unika kompetenser vars syfte är att ge kärnverksamheterna förutsättningar att leverera inom ramen för sina respektive uppdrag. Servicecenter: Servicecenter är första kontakten med Borlänge kommun. Kommunvägledarna hanterar enklare frågor och ärenden direkt. Svårare frågor skickas via ett ärendehanteringssystem vidare till handläggare ute i organisationen. Servicecenters leverans och service bygger främst på goda samarbeten med kommunens olika verksamheter och grunduppdraget handlar om att öka tillgängligheten och ge snabb service. Nämndservice: Nämndservice har ett övergripande ansvar för kommunens demokratiska ärendeprocess och har som främsta uppgift att ge stöd till Borlänge kommuns politiska organisation och förvaltningar kring demokratiska spelregler och gällande kvalitets- och lagkrav. Enheten arbetar utifrån ett kommunalt helhetsperspektiv i nära samverkan med andra verksamheter, för en enhetlig och sammanhållen demokratisk process. Överförmyndare i samverkan: Överförmyndare i samverkan Falun-Borlängeregionen är en gemensam överförmyndarnämnd där kommunerna Borlänge, Falun, Ludvika, Smedjebacken, Säter och Gagnef ingår. Borlänge kommun är värdkommun för den gemensamma tjänstemannaorganisationen. Överförmyndarverksamhet är en obligatorisk kommunal tillsynsmyndighet vars uppgift är att utöva tillsyn över ställföreträdares förvaltning och efter ansökan eller anmälan utreda behovet av nämnda insatser. Kommunskydd: Enheten arbetar strategiskt för att stärka Borlänge kommun i frågor om kris och beredskap, civilt försvar, säkerhet, säkerhetsskydd, brottsförebyggande samt lås och larmfrågor. Enheten servar också verksamheterna med posthantering, larm, taggar, passerkort och behörigheter samt ger stöd till borlängebon med konsumentrådgivning Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER I din roll som verksamhetschef kommer du ha det övergripande ansvaret för Servicecenter, Nämndservice, Överförmyndare i samverkan samt Kommunskydd i Borlänge kommun. Du kommer bland annat att stötta dina medarbetare så de kan leverera med hög kvalitet extern mot Borlängebon samt internt i organisationen. Som verksamhetschef så arbetar du på en strategisk nivå, för att verksamheterna ska kunna nå sina mål. Att kunna se större sammanhang och helheter blir en självklarhet i ditt nya arbete. Vidare kommer du att vara del av förändringar och prioritera verksamheten utifrån givna mål. Som verksamhetschef har du det övergripande personalansvaret för verksamheternas fyra st. enhetschefer, delar som ingår i ditt chefskap är också budgetansvar och arbetsmiljö. Du kommer att vara medverkande på olika styrgrupper samt vara delaktig i facklig samverkan. Verksamhetschef rapporterar till förvaltningschef och sitter med i dennes ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som exempelvis är samhällsvetare, kriminolog, jurist eller har en annan högskoleutbildning som arbetsgivaren för tjänsten finner relevant. Du har gedigen arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning. Mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt som skriftligt samt B-körkort är också krav för tjänsten. Har du genomgått utbildning inom ledarskap, projektledning, ekonomi och arbetsmiljö. Har du arbetslivserfarenhet från nämndadministration, krisberedskap, brottsförebyggande arbete samt av att inneha en chefsposition eller erfarenhet av ledningsarbete. Samtliga av dessa ses som meriterande för tjänsten. Som person söker vi dig som är en god problemlösare som utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på de utmaningar som uppstår. Du har lätt för att ställa om och anpassa dig utifrån nya omständigheter, du arbetar konstruktivt i med- och motgång. Vidare är planering något som kommer naturligt för dig och du kan ta fram kort- och långsiktiga planer som är realistiska som du sedan följer upp och fördelar resurser utifrån det. Du är en relationsbyggare som dels kan upparbeta nya relationer likväl som underhålla de befintliga. Samarbete är en självklarhet för dig, där du kan främja och utveckla andras idéer samt dela med dig av din kunskap i hopp att kunna uppnå uppsatta mål. Du är en god kommunikatör som med enkelhet kan förmedla information på ett tydligt sätt, muntligt som skriftligt. Tjänsten som verksamhetschef för service och stöd är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställning sker. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

7 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vill du planera din sommar i god tid? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

7 maj 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
C och CE-chaufförer sökes för nattkörning i Borlänge!

Är du snart färdig C/CE- chaufför? Eller är du en erfaren yrkeschaufför på jakt efter nya utmaningar? Då har vi spännande tjänster till dig! Till vårt uppdrag i Dalarna söker vi nu dig som har CE kort och vill köra natt. Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna består av b.la. lastning, lossning och transport av gods till kunder i Dalarna med omnejd. Du utgår från Borlänge och våra kunder distribuerar allt från styckegods till industrimaterial och mat. Vi söker medarbetare som gillar kundkontakter, service och som mer än gärna är företagets ansikte utåt - med andra ord chaufförer som är serviceinriktade och som inte har något emot att hoppa ur förarhytten för att bistå kunderna med den hjälp de behöver. Arbetstiderna är förlagda under nattetid. Tjänsten är på heltid med start maj/juni. Vid väl utfört arbete finns chans till förlängning. Din profil Krav för tjänsten är: - CE behörighet samt YKB. - YKB - Truckkort A och B - God kommunikationsförmåga på svenska Meriterande om du har ADR. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, logistik och kundhantering. Vi söker dig som är driven och som brinner för chaufförsyrket. Som person är du inte rädd för att ta i, då arbetet är fysiskt krävande. Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan, eller genom att besöka vår hemsida. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum. Utdrag ur belastningsregister kan förekomma. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetschef Vuxenenheten

Vi söker en engagerad och driven enhetschef till Vuxenenheten i Borlänge, ett uppdrag för dig som vill ha en viktig roll i det strategiska arbetet för att få fler i egen försörjning. Nya socialtjänstlagen, digitalisering och aktivitetsplikt är några av utmaningarna som du kommer att möta i arbetet. Som enhetschef kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla arbetet inom enheten för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Enheten tillhör verksamhet Arbetsmarknad och Ekonomiskt bistånd, en av tre verksamheter i den nya Social- och Arbetsmarknadsförvaltningen i Borlänge kommun. Vuxenenheten, som har ca 60 anställda, består av team med olika inriktningar (tre utredningsteam som arbetar inom området ekonomiskt bistånd, ett beroendeteam som arbetar inom området missbruksproblematik, ett biståndsteam som arbetar inom området socialpsykiatri, ett team som arbetar med dödsbohantering, ett team som arbetar med felaktiga utbetalningar och ett nybesöksteam). Enheten leds av enhetschef samt två biträdande enhetschefer, teamen har också stöd av 5 st. 1:e socialsekreterare. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du personal-, budget-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar. Ditt uppdrag och ansvar är att arbetet bedrivs i enlighet med lagstiftning och riktlinjer samt är kostnadseffektivt. Enhetschefen ska vara pådrivande i arbetet när det gäller att tillämpa aktivitetsplikten samt samarbeta nära med enhetschef inom Arbetsmarknad och Integration, samt med övriga chefer inom Individ och Familjeomsorgen. Vi arbetar i nära dialog med politiken, dragningar för nämnd och tjänsteskrivelser ingår också i arbetsuppgifterna. Som enhetschef för Vuxenenheten ingår du i verksamhetens ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera, leda, följa upp och utveckla arbetet inom Vuxenenheten i enlighet med de styrdokument som finns inom ramen för uppdraget. Tjänsten innefattar ett brett kontaktnät både internt och externt och du kommer att vara delaktig i en mängd olika projekt. Vi befinner oss i ett spännande skede och i takt med att förutsättningarna ändras kan ansvar och uppdrag komma att förändras över tid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. Du har mångårig chefserfarenhet med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Vidare har du gedigen arbetslivserfarenhet från socialtjänst samt dess lagstiftning. Mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt som skriftligt erfordras. Som person ser vi att du är en problemlösare som initierar förändringar, utvecklar lösningar på de utmaningar som kommer och anpassar dig till nya omständigheter. Planering och framförhållning är något som är naturligt för dig. Vidare är du en god relationsbyggare som dels kan bygga nya relationer men som också värnar om de redan befintliga. Du är en god kommunikatör som tydligt och enkelt kan förmedla information både muntligt och skriftligt. Om du genomgått ledarskapsutbildning, arbetsmiljöutbildning eller har arbetslivserfarenhet av ekonomiskt bistånd, beroende eller socialpsykiatrin, så ses samtliga av dessa som meriterande för tjänsten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Jale AB söker en CE-chaufför för sommarvikariat till Fjärrtrafiken

Som fjärrchaufför hos oss kommer du att ha möjlighet att arbeta dag, kväll och natt med att transportera gods i Dalarna eller mellan Dalarna och Stockholm. Du kommer vara ansiktet utåt i kontakten med våra kunder, därför är det av vikt att du har en god social förmåga och har ett gott bemötande till kunden. Vi tror att du liksom vi värdesätter punktlighet, god arbetsmoral och hög servicenivå. Tjänsten är ett sommarvikariat på 100% under perioden juni-augusti och arbetstiderna är förlagd dag, kväll eller natt (utifrån vilken linje man kör), måndag-söndag. Har du möjlighet att börja redan i maj så är det toppen, då du hinner få en bra start inför sommaren. Det finns stor möjlighet till fortsatt anställning efter sommaren. Tillsammans skapar vi ett kundvärde av högsta klass! Jale AB - ett privat familjeägt företag inom transport- och logistikbranschen med stationsorterna Borlänge & Mora Verksamheten är uppdelad i tre huvudområden: Lager, Terminal och Transport. Med ca 260 dedikerade medarbetare i Borlänge och Mora levererar vi dagligen gods till våra kunder. Som medarbetare hos oss kommer du ingå i ett team med mycket humor och bra sammanhållning. Din profil Vi söker dig med CE-behörighet, giltigt YKB, ADR- grund, truckbehörighet och erfarenhet från att köra fjärr transporter med släp. Meriterande är om du har erfarenhet av yrket och från kyl och frystransporter. Om du precis som vi värdesätter samarbete, eget ansvar, förtroende, engagemang är du rätt person för oss. Du behöver även vara flexibel, lösningsfokuserad, förstå vikten av varsam godshantering och trivas med att arbeta i en arbetsgrupp som har stark vi-känsla. Sommarvikariat på 100% Juni-Augusti Arbetstid dag, kväll & nattetid, måndag-söndag inklusive röda veckodagar. Lön enligt kollektivavtal Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta operativ chef för fjärrtrafiken Antoni Lemanczyk på 073-988 47 89 måndag-fredag 08:00 -16.00. Ansökning med personligt brev och Cv mailas till [email protected] Märk ansökan med: Sommar 2024 Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan därmed tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Bra att veta Blir du kallad till intervju ska du ha med dig ett utdrag (egen begäran) från belastningsregistret i ett obrutet kuvert.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024