Junior konsult inom ekonomi och redovisning
Avanta Ekonomi AB
Redovisningsekonomer

På Avanta söker vi nu en junior redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Borlänge-kontor sökervi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad ochhar med fördel praktiserat på redovisningsbyrå tidigare eller arbetat lite inom ekonomi, men det är inget krav. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet, genom till exempel praktik eller anställning. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet av försäljning och kundrådgivning Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med enklare löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och kvittohantering.Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inombokslut, affärsrådgivning och deklarationer.Arbetet består av såvälsjälvständigt arbete som arbete tillsammans meddina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: En stundande flytt under sommaren 2025 till moderna och trevliga kontorslokaler i centrala Borlänge. Arbeta självständigt ochi ett mindre team med tre kollegor i Borlänge med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samtmöjlighet till distansarbeteför att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Uppstart är planerad till aug/sept 2025.Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!

142 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Vi söker distributionschaufförer i Dalarna och Gästrikland
Nästa Jobb i Sverige AB
Lastbilsförare m.fl.

Utmanande och varierande köruppdrag i distribution Är du en lugn och ansvarsfull chaufför som är redo att ta dig an spännande utmaningar inom distribution och styckegods? Vi söker entusiastiska och noggranna förare som vill säkerställa smidiga leveranser till våra kunder. Arbetsuppgifter inom distributionSom distribution- och styckegodschaufför hos oss kommer du att hantera allt från lastning till leverans. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar: Planering och genomförande av leveransrutter för att säkerställa effektivitet. Noggrann hantering av gods för säkra och punktliga leveranser. Användning av digitala verktyg för att hantera leveranser och registrera nödvändig information. Daglig kommunikation med kunder och kollegor för att upprätthålla hög servicenivå. Vem söker vi? Vi letar efter dig som är strukturerad, ansvarstagande och har en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till teamet. För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har: Svenskt körkort med relevant behörighet för tunga fordon. Erfarenhet av distribution eller liknande arbete är meriterande. En god kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt. Förmågan att hantera tunga lyft och en god fysisk kondition. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Vad vi erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att bli del av ett dynamiskt team i ett växande bemanningsföretag inom transport och logistik. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal. Utvecklingsmöjligheter och en arbetsmiljö som främjar personligt engagemang. En stödjande och öppen företagskultur. Bli en del av vår transportteam och bidra till smidiga leveranser! Ansök idag och ta ditt nästa steg i karriären som distribution- och styckegodschaufför. Om du har några funderingar så ringer du direkt till Patrick Gustafsson (076-8472727) på Flx Bemanning. Skicka in din ansökan på www.nxtjobb.se. Vi ser fram emot att höra från dig!Ansökan görs via vår hemsida www.nxtjobb.se. Urval och intervjuer sker löpande.

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Servis hos O'Learys Borlänge
O'learys Trademark AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Servis hos O’Learys Borlänge Om tjänsten: Din yttersta roll som servitris på O’Learys Borlängeär att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara lyhörd och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Du hjälper gästerna till bords, presenterar menyn och tar beställningar, serverar mat och dryck samt ger gästerna bra service under hela sitt besök hos oss. Om dig: Vi letar efter dig som värderar likabehandling och respekt gentemot både kollegor och gäster. Din passion för mat, service och att skapa minnesvärda gästupplevelser kommer att vara avgörande för din roll hos oss. Vi söker dig som kommer vara stolt medlem i O’Learys-familjen och som strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalitet i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. I arbetsuppgifterna ingår att: Servera mat och dryck enligt service sequence Välkomna och bemöta gäster med ett leende, visa de till bord eller aktiviteter i frånvaro av hovmästare Ansvara för presentation av meny och erbjudanden till gästerna Ansvara för att ge gästerna den bästa möjliga service och helhetsupplevelsen Ansvara för att ta beställning via Ipad och leverera korrekta bongar till köket Ansvara för att följa alkohollagen och kontrollera legitimation för personer under 25 år Ta betalt av gästerna och levererar kvitto vid avslutad försäljning Uppmärksamma ansvarig eller säkerhetspersonal om en gäst har intagit för mycket alkohol eller skapar olämplig stämning Aktivt driva försäljning av add-ons och merförsäljning såsom dippsåser, förrätter, drycker och efterrätter Informera våra gäster om våra aktiviteter och andra erbjudanden på ett vänligt och välkomnande sätt Ansvara för att ställa i ordning och förbereda lokalen innan öppning/stängning samt följer rutinlistor och manualer för servis noggrant Servera bord, tömmer, städar och samlar in disk och sopor och placerar det i avsedda områden Se till att servicestationer är välorganiserade och påfyllda Stötta inom alla delar av restaurangen såsom disk, greeter, aktivitet, kök, bar och nattklubb Lämna Ipads, kassor och kortterminaler i gott skick samt säkerställaatt kassor stämmer Önskad erfarenhet och egenskaper: Minst ett års arbetslivserfarenhet som servispersonal i restaurang/bar samt har god kassavana Flytande tal och skrift i svenska samt har goda kunskaper i engelska Minst gymnasieutbildning Relationsskapande, stresstålig och gillar att arbeta som en del av ett team Förmåga att kunna hantera många arbetsuppgifter samtidigt Problemlösare med fokus att skapa en bra upplevelse för gästen Ha en passion för mat, dryck, sport och människor Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Jacob Aurell-Dahlberg([email protected]). Vi ser fram emot att höra från dig! Vad erbjuder vi dig? Personlig utveckling Möjlig karriärstege Kollektivavtal Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Deltid, ca 20% Arbetstider:Helg, kväll Plats: Borlänge Om O’Learys O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Butikssäljare/slangmontör, Borlänge
Hydroscand AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en teknisk problemlösare som vill utmanas i ditt arbete? Vill du arbeta med försäljning på ett växande familjeföretag och är redo att ge våra kunder förstklassig service? Då kan du vara den vi söker som vår nya butikssäljare/slangmontör i Borlänge! Arbetsuppgifter Som butikssäljare/slangmontör jobbar du med personlig försäljning över disk. Ditt jobb blir att på ett professionellt och ödmjukt sätt finna den bästa lösningen för varje enskild kund. Andra dagliga arbetsuppgifter är hantering av inkommande förfrågningar, materialanskaffning och orderhantering. Utöver detta ingår arbetsuppgifter som inventering, monterings- och produktionsarbete. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Som ny medarbetare på Hydroscand får du alltid en tydlig introduktionsplan och blir tilldelad en mentor, allt för att säkerställa att du får en så bra upplärning som möjligt. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Din profil Du bör ha ett tekniskt intresse och gärna tidigare erfarenhet av försäljning. Utbildning eller arbetserfarenhet inom fordons-, pneumatik- eller hydraulikteknik är ett plus, men inget krav. Det är viktigt att du har ett stort engagemang, är lösningsfokuserad, flexibel och har en känsla för god service. B-körkort är ett krav. Dessutom vill vi att du har en god social kompetens samt en förmåga att skapa och vårda goda relationer till både kunder och medarbetare. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Petra Sundqvist Fredriksson (platschef) på telefon: 0243-810 91 Sista ansökningsdag är den 10 februari 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Teamledare till HomeMaid Dalarna
Homemaid AB (Publ)
Städledare och husfruar

Är du Teamledaren som gör oss Bättre tillsammans? En grupp som samarbetar mot gemensamma mål: det är väl ett team? Javisst. Men våra team är så mycket mer. Med våra Teamledare i ryggen delar vi kunskap med varandra och sprider arbetsglädje. Vi stöttar varandras utveckling, som människor och som yrkespersoner. Visar uppskattning både genom beröm och konstruktiva samtal om hur vi kan bli bättre tillsammans.För “Bättre tillsammans” är visionen som präglar allt vi gör inom HomeMaid. Kunskap och karriär, arbetsvillkor och ledarskap, fönsterputs och servicekänsla — allt blir bättre när vi gör det tillsammans. Din roll: Teamets coach och kundens trygghet Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Serviceassistenter. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Serviceassistent, så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag.Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Serviceassistent (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret, men till stor del arbetar du ute på fältet, nära ditt team och era kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. En bra Teamledare är en person som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder Krav Goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift B-körkort och tillgång till bil Tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella.Teamet består idag av ett antal Serviceassistenter, samt andra Teamledare och några tjänstemän på kontoret. Tillsammans arbetar ni för att bli just – Bättre tillsammans. Placering:Borlänge med omnejd Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Det bästa med jobbet (om man frågar en av Teamledarna): ”Arbetskamraterna, vi har kul på jobbet. Man lär sig massor. Och alla fantastiska möten med alla människor man får träffa” Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök senast:2025-02-28 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept.Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss

150 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Direkten i Borlänge
Roni & Melinda & Huzni AB
Kassapersonal m.fl.

Verksamhetsbeskrivning Direkten bedriver handel med och uthyrning av video- och spel filmer, tobak, livsmedel och konfektyr, kiosk- och caféverksamhet. Arbetsplatsen ligger centralt i Borlänge. Jag öppnar även en ny butik och behöver därför 2 nya anställda. Arbetsuppgifter Kiosk. Vi säljer tobak, godis, livsmedel och vi har paketutlämning. Kassatjänst, plock, ta emot leveranser, lämna ut paket mm. Arbete i grupp och ibland själv. Utbildning/Erfarenhet Det är meriterande om du har erfarenhet av ett liknande arbete. Handledning och introduktion får du när du börjar annars, det viktigaste är att du vill arbeta och är ärlig och lojal. Kvalifikationer: God fysik: Inget krav Körkort B: Inget krav Svenska: Merit, man bör kunna göra sig förstådd med kunder och kollegor Engelska: Inget krav Datorvana: Merit Andra kvalifikationer: Punktlig, Ansvarstagande, Lagspelare Ansökan tas emot genom att man kommer till mig i butiken med sitt CV och pratar med mig om jobbet och om sig själv. Jag tar gärna emot ansökningar från personer som har möjlighet till nystartsjobb från arbetsförmdlingen. Så länge annonsen finns kvar så är det inte avgjort vem som blir anställd. Rekrytering sker löpande.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Socialpedagoger till dygnsrad på Lugnet HVB
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Söker du ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att ge människor ett bra liv och dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka till oss som socialpedagog på Lugnet HVB och bli en viktig del i vårt team.I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Lugnet HVB är ett mindre och familjärt boende med åtta platser som ligger idylliskt invid Dalälven. Enheten riktar sig till pojkar 14-18 år begynnande missbruk- och/eller kriminalitetsproblematik, beteendeproblematik och färdighetsbrister. Många av ungdomarna har även en neuropsykiatrisk diagnos eller genomgår NPF-utredning under den tid som de bor hos oss. Lugnet HVB tar emot placeringar enligt SoL samt LVU och kan ta emot pojkar från hela Sverige. Vi utgår ifrån evidensbaserade metoder med fokus på KBT och DBT. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är LAB, sociala färdigheter, återfallsprevention samt Kriminalitet som livsstil. Grunden är en strukturerad och förutsägbar vardag där ungdomarna möter personal och andra vuxna som goda förebilder i de situationer som uppkommer. Om tjänsten Behandlingsarbetet/insatserna styrs av individuella genomförandeplaner och du arbetar med hjälp av en trygg struktur och flera stödfunktioner.Som behandlingspersonal på dygnstjänst med sovande jour är ditt uppdrag att utföra behandling genom lågaffektivt bemötande i vardagen. Personalen arbetar med att förstå betydelsen av ungdomens uppväxthistoria som i sin tur ger verktyg till förståelse av ungdomens beteende. Personalen kan då skapa en trygg, förutsägbar och stabil tillvaro för ungdomen med fokus på de bärande elementen i trygg anknytning – att känna sig förstådd, trygg och skyddad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara: Behandlingsinterventioner Trygghetsskapande aktiviteter såsom tillsyn och omsorg Dagligen föra journal i dokumentationsprogram samt skriva genomförandeplaner, månadsrapporter m.m. planera, samverka, genomföra och dokumentera möten med socialtjänst och andra myndighetskontakter, vårdkontakter, skola och nätverk HSL-insatser såsom medicindelegering I tjänsten ingår även vardagliga sysslor Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i svåra livssituationer och är trygg och balanserad med ungdomarnas välmående i fokus. Som person är du lösningsfokuserad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt, är stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du: har minst 2-årig eftergymnasial utbildning såsom behandlings-/socialpedagog behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana har b-körkort Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och ungdomar har erfarenhet från målgruppen med begynnande missbruk och kriminalitet har erfarenhet av KBT, DBT, LAB, och/eller Kriminalitet som livsstil har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Övrigt:Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Tjänstgöringsgrad och arbetstid:Heltidpå rullande dygnsschema. Lön: Individuell enligt överenskommelse och kollektivavtal. Tillträde:Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 16 februari2025. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Henrik Jansson på [email protected]

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
OCL-medarbetare på 50%
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du studerande och letar efter ett utvecklande deltidsjobb? Trivs du med service och att ha många bollar i luften? Vi söker nu en OCL-medarbetare på deltid till Schenker i Borlänge! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid, 50%. Uppdraget är med start i maj och sträcker sig augusti ut.Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Under sommaren kommer det finnas möjlighet att arbeta heltid. Om företaget DB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad! Arbetsuppgifter I rollen tillhör du avdelningen OCL som framför allt arbetar med sökningar, utredningar och ansvarsförfrågningar för saknat gods och sändningar inom regionen Dalarna. Utöver att besvara ärenden och frågor från kunder ansvarar du tillsammans med ditt team för kundentrén och postutlämningen på terminalen. Avdelningen fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till kund. Din arbetsdag kan vara varierande, där du kan få hoppa in och stötta medarbetare utöver OCL-avdelningen. • Behandling av gods- och paketsändningar • Ärendehanteering och utredning • Bokningar via telefon, EDI och mail • Arbete med aviseringar till våra kunder • Ansvar för kundentré och postutlämning på terminalen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående studier / annan huvudsaklig sysselsättning • God datavana • Goda kunskaper i svenska såväl engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från servicebranschen är meriterande För att trivas i rollen har du vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar i ett tempoväxlande arbete. Du är målinriktad med kunden i centrum och tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vidare har du en fallenhet för att samarbeta med andra människor och du är tillmötesgående som person. Vi ser gärna att du är flexibel och gillar att ha många bollar i luften. Övrig information Start: MajPlats: BorlängeLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025