Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Den psykiatriska mottagningen i Borlänge bedriver specialistpsykiatrisk vård för vuxna. Vårt arbete präglas av hög kompetens, god samverkan och ett stort fokus på patientens behov. Mottagningen är en del av Region Dalarnas psykiatriska vårdkedja och samarbetar med såväl primärvård som andra specialistfunktioner. Vill du jobba på en arbetsplats med bra arbetsmiljö? Välkommen att söka tjänsten som medicinsk sekreterare hos oss! Här arbetar redan 4 stycken medicinska sekreterare och nu hoppas vi på Dig. Förutom oss så finns ett gäng mycket kompetenta sjuksköterskor och specialistsjuksköterskor tillsammans med duktiga skötare, skickliga psykologer, flinka arbetsterapeuter, drivna socionomer, ett gäng toppen-terapeuter, en fantastisk rehabkoordinator, förträffliga läkare och lyhörda chefer! Medicinsk sekreterare, Psykiatrimottagningen Borlänge Arbetsuppgifter Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att ha en central roll i det administrativa stödet för vårdteamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Medicinsk dokumentation i journalsystemet TakeCare/Cosmic (v.42) Hantering av remisser, kallelser och intyg Reception och telefonservice Stöd i statistik-, kvalitets- och uppföljningsarbete Övriga administrativa uppgifter relaterade till mottagningens löpande verksamhet Det vi kan erbjuda här: Ett utvecklande arbete i ett engagerat team med höga ambitioner Friskvårdsbidrag, flextid och andra förmåner enligt Region Dalarnas avtal En arbetsplats där du som medarbetare blir sedd, uppskattad och ges möjlighet att påverka Övrig information Kvalifikationer Krav: Något av följande: Medicinska sekreterarprogrammet 120 hp Vårdadministrativa programmet 180 hp Medicinsk sekreterare YH 400 p 1-årig eftergymnasial vårddokumentationsutbildning Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av arbete inom psykiatrisk verksamhet Erfarenhet av journalsystemet TakeCare/Cosmic Personliga egenskaper: Vi söker dig som uppskattar både självständigt arbete och arbete i multiprofessionella team. Vi ser gärna att du trivs med att själv planera stora delar av din arbetsdag, att du gillar att samarbeta med kollegor och att du kan vara flexibel när det behövs. Du behöver också trivas med att jobba dagtid eftersom vi bara arbetar mån- fre och aldrig röda dagar på den här mottagningen. Du har god samarbetsförmåga, noggrannhet och ett professionellt bemötande. Ansökan Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdcentral Domnarvet är den största vårdcentralen i Borlänge med ca 16 400 listade. I dagsläget jobbar fyra fysioterapeuter på vårdcentralen. Här arbetar även bland annat läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, barnmorskor, arbetsterapeuter och KBT-terapeuter. På vårdcentralen finns tillgång till ett välutrustat gym i fin lokal, där individuell rehabilitering samt gruppverksamhet bedrivs. Vårdcentralen ligger i närheten av Bergebo motionscentral i ett naturskönt område. Fysioterapeut till Vårdcentral Domnarvet i Borlänge Arbetsuppgifter Som fysioterapeut på Vårdcentral Domnarvet kommer du arbeta som första instans för bedömning och upplägg av åtgärdsplan av besvär från rörelseapparaten. Arbetet innebär en stor variation av patienter och diagnoser. Tillsammans med härliga människor finns gott kollegialt stöd och möjlighet att utvecklas i sin yrkesroll genom vidare utbildning. Det finns möjlighet att styra över både arbetstiden och att utveckla nya arbetssätt. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast Meriterande: Erfarenhet av primärvård Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Vi är ett ledande företag i städbranschen med verksamheten huvudsakligen i Dalarnas län. Företaget har idag ca 30 anställda och vi verkar i Borlänge, Avesta och Falun med tillhörande områden. TPM Städ AB fokuserar på att ta ett helhetsansvar vad det gäller serviceuppdrag hos våra kunder. Detta gör att kunden kan ägna sig åt sin kärnverksamhet. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar TPM Städ:s vilja att leverera service. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå. Vi söker dig som är: - Självgående med mångårig erfarenhet av fönsterputs/byggstädning och storstädning - lösningsfokuserad och ha ett öga för detaljer - flexibel och gillar varierande arbetsuppgifter - strukturerad och noggrann då arbetet kan innehålla flera, ibland komplicerade moment MERITERANDE - Liftkort Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift krävs Körkort ett krav obs endast manuellt körkort ej automat Anställningen är behovsanställning OBS Endast ansökningar via mail!
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är tekniskt intresserad, gillar att arbeta med händerna och att se ett tydligt resultat av ditt arbete. Är du dessutom noggrann och kvalitetsmedveten? Då kanske det är dig vi söker! Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden om randstad. Randstad är en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Som en partner för talanger och genom våra fyra specialiseringar – Operational, Professional, Digital och Enterprise – hjälper vi våra kunder att hitta rätt kompetens i en värld som präglas av kompetensbrist. Samtidigt hjälper vi människor att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet Kvalifikationer För att du ska vara aktuell för tjänsten har du; Gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning eller motsvarande. Tidigare erfarenheter från tillverkningsindustrin. Kanske har du jobbat som montör tidigare eller så ägnar du dig åt teknik och mekanik på fritiden och är händig. Du är noggrann och kvalitetsmedveten Du har erfarenhet att följa instruktioner och arbetar efter tydliga riktlinjer Huvudsakligen arbetar du med händerna men verktyg och maskiner kan även de vara hjälpmedel i ditt arbete. B-körkort Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Vi söker en lösningsorienterad transportledare för ett spännande konsultuppdrag hos vår samarbetspartner. I den här rollen kommer du att arbeta nära både kunder och interna intressenter för att säkerställa smidiga och effektiva transporter. Du ansvarar för att boka transporter i rätt tid, hantera och distribuera nödvändiga fraktdokument, inklusive tulldokument, samt övervaka utgående logistik för att säkerställa leveranser enligt plan. Vi söker dig som är nyutbildad inom transport, logistik eller spedition men även dig som har mer senior erfarenhet. Har du dessutom arbetslivserfarenhet från tillverkande industri är det ett stort plus. Att vara konsult innebär att du arbetar på uppdrag hos olika företag och får möjlighet att bidra med din expertis i varierande projekt och miljöer. Som konsult förväntas du snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och anpassa dig till olika företagskulturer, vilket ger dig en bred erfarenhet och en dynamisk arbetsvardag. I den här rollen är det viktigt att du är tillgänglig för att påbörja arbete omgående, då uppdragen ofta har ett omedelbart behov av din kompetens och drivkraft. Ansvarsområden Arbeta nära kunder och interna intressenter för att säkerställa att transporter bokas i rätt tid. Säkerställa att alla relevanta dokument för transporter, inklusive tulldokument, är korrekt ifyllda och distribuerade. Hantera och övervaka utgående logistik för att säkerställa att alla leveranser sker enligt plan. Hantera och lösa eventuella logistiska problem som kan uppstå under transportens gång Kvalifikationer Tidigare erfarenhet inom transport och logistik. Utbildning inom transport och logistik är meriterande. Mycket god vana av att arbeta i Microsoft Office. Erfarenhet av att arbeta i SAP är meriterande. Förmåga att arbeta självständigt och fatta snabba beslut vid behov. Måste kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Stark kommunikativ förmåga och vana att arbeta med både interna och externa parter. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Hej! Jag är en 22-årig kille som söker en aktiv personlig assistent som gärna får vara sportintresserad. Är du även social och lättsam med mycket humor, så kommer du passa bra hos mig! Hos mig hjälper du till med förflyttningar, vardagssysslor, vid aktiviteter och resor. Assistansen är där jag är. Jag ser gärna att du kan ta egna initiativ, är driven och kan motivera i alla tänkbara situationer i livet. Ser gärna manliga sökande. Krav: Körkort Meriterande: Tidigare erfarenhet inom personlig assistans Om tjänsten: Heltid, Vanligtvis mån-fre 8-16 men avvikelser kan förekomma, Start i början av Augusti eller efter överenskommelse. Vi tillämpar bakgrundskontroll innan anställning. Vi rekryterar löpande, därför kan det vara en god idé att söka direkt! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vill du arbeta som fordonsmekaniker på Dala Bilgalleri i Borlänge? Är du serviceinriktad med ett stort intresse för fordonsteknik? Då kan detta vara jobbet för dig! Fordonsmekaniker i Borlänge Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad fordonsmekaniker till Dala Bilgalleri i Borlänge. Som fordonsmekaniker kommer du att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för diagnostisering, service och reparation av personbilar och transportbilar. Tjänsten erbjuder dig en vardag fylld av både utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Ditt uppdrag Utföra felsökning, reparation och underhåll på såväl nya som begagnade fordon. Genomföra service enligt tillverkares specifikationer och rutiner. Arbeta med fordonsdiagnostik och drifttester. Säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande kalibrerings- och säkerhetsrutiner. Bidra till vårt team med effektivitet, positivitet och utveckling. Ha kontakt med kunder och lämna teknisk information på ett professionellt sätt. Din bakgrund Gymnasial utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av diagnostik, reparation och underhåll av personbilar. B-körkort krävs. Bra datorvana och erfarenhet av moderna diagnosverktyg är meriterande. Du behärskar svenska i både tal och skrift. Vem vi tror att du är Du är flexibel, ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du gillar problemlösning och har ett genuint intresse för fordonsteknik. Du är en lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat och är serviceinriktad gentemot både kunder och kollegor. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann i ditt utförande. Detta erbjuder vi dig En trygg och säker anställning med kollektivavtal. Utvecklingsmöjligheter och varierande arbetsuppgifter. En del av ett sammansvetsat och välkomnande team. En modern arbetsplats med hög teknisk standard. Är du redo för nästa steg i din karriär inom fordonsservice? Skicka in din ansökan redan idag och bli en viktig del i vårt växande team! Vi behandlar ansökningar löpande. Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss gärna på telefon eller e-post – vi ser fram emot att höra från dig!
Är du vår nya stjärna? Vi söker en framåtlutad och serviceminded koordinator som vill arbeta hos oss på Svensk Fastighetsförmedling i Borlänge! OM ROLLEN Som mäklarassistent kommer du ha en av de viktigaste funktionerna i våra team där din främsta uppgift kommer vara att stötta mäklarna i försäljningsprocesserna och ge våra kunder service utöver det vanliga. Vi tror att du som person har en hög servicekänsla, arbetar proaktivt och självständigt med en genuin glädje för att möta nya människor! Arbetsuppgifterna kommer att innefatta svara i telefon, ringa våra kunder, boka tillträden, ta extravisningar åt mäklarna, göra visningsmaterial, boka besiktning och fotografering samt ansvara för marknadsföring lokalt med mera. Därför tror vi att du kommer trivas som bäst om du är en positiv, social person som gillar högt tempo, omväxlande arbete och att ta stort eget ansvar. OM DIG Som mäklarassistent är det viktigt att du är noggrann och har ett sinne för ordning. Du behöver vara lösningsorienterad, noggrann, förstå vad bra service innebär och är duktig på att ha direktkontakt med våra kunder. Vidare ser vi att du: Har körkort och tillgång till egen bil Är serviceinriktad och trivs i en social roll Har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera administrativa uppgifter OM OSS Vi är Dalarnas största mäklarkontor med totalt 23 medarbetare och lokala bobutiker i Avesta, Hedemora, Säter, Borlänge, Gagnef, Vansbro, Leksand och Rättvik. Tjänsten gäller koordinator på Borlängekontoret. Vårt kontor har fått utmärkelsen Årets lag i Sverige 2018, 2023 och 2025. Vi säljer flest bostäder i Dalarnas län. OM SVENSK FASTIGHETSFÖRMEDLING Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas och vi flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss erbjuds du som medarbetare löpande utbildningar, unika verktyg och delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se KONTAKT Urval sker löpande. Har du frågor om rollen? Kontakta ansvarig TA-partner Vendela Ejdenwik på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram
Bartender hos O’Learys Borlänge Om tjänsten: Som bartender hos oss på O’Learys Borlänge är du huvudsakligt ansvarig för servering till gästerna i våra barer. Du ansvarar för att skapa och servera dryck till våra gäster utifrån önskemål och ge gästerna en härlig upplevelse genom trevligt bemötande och hundraprocentig service. Som bartender är du även behjälplig till flera delar som berör restaurangen såsom servis, aktiviteter, disk etc vid behov. Tillsammans med baransvarig ansvarar ni för att skapa en trivsam och rolig miljö i barerna samt driva och utveckla barerna framåt för att våra barer ska fungera så optimalt som möjligt! Om dig: Vi letar efter dig som värderar likabehandling och respekt gentemot både kollegor och gäster. Vi söker dig som är flexibel, har ett öppet sinne, är lyhörd och uppmärksam mot vad som händer runtomkring dig, är bra på att skapa goda relationer och gillar att jobba som en del av ett team. Din passion för mat, service och att skapa minnesvärda gästupplevelser kommer att vara avgörande för din roll hos oss. Vi söker dig som kommer vara stolt medlem i O’Learys-familjen och som strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalitet i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. I arbetsuppgifterna ingår att: Motta och kvalitetssäkra de varor som levereras till baren Ansvara för att göra drycker som beställs till baren och följa recept Servera bargäster med passande drycker och leverera trevligt bemötande till gästerna Aktivt arbeta med merförsäljning till gästerna Använda mätglas till den sprit som hälls upp Följa rutiner, checklistor och manualer för baren Hålla rent och snyggt i barområdet, inklusive ytor och utrustning Ansvara för att inte servera minderåriga eller gäster som är för berusade enligt alkohollagen Rapportera överservering till ansvarig eller vakt Ansvara för att hålla sig uppdaterade kring nya recept och trender inom bar samt att implementera och efterleva dessa tillsammans med baransvarig Assistera i andra delar av verksamheten, såsom disk, servis och vid spelreception/bowlingdator Önskad erfarenhet och egenskaper: Erfarenhet från ett serviceyrke, meriterande från restaurang/bar samt kassavana Relationsskapande och gillar att arbeta som en del av ett team Flytande tal och skrift i svenska samt har goda kunskaper i engelska Flexibel, serviceminded och lyhörd Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Jacob Aurell-Dahlberg ([email protected]). Vi ser fram emot att höra från dig! Vad erbjuder vi dig? Personlig utveckling Möjlig karriärstege Kollektivavtal Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Deltid upp till 20% Arbetstider: Kväll, Helg Plats: Borlänge Om O’Learys O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI) ansvarar för alla arbetsmarknadsåtgärder inom kommunens arbetsgivarområde för att stimulera sysselsättningen och motverka arbetslöshet i kommunen. Arbetsmarknads- och Integrationsenhetens uppdrag är att lotsa, föra dialog med och ge stöd till Borlängebor om deras väg till egen försörjning. Vi arbetar strategiskt och gränsöverskridande med kommunens förvaltningar, Arbetsförmedlingen, näringslivet med flera. Arbetsmarknadsenheten har en verksamhet, Insteget, som är medfinansierat av FINSAM. Verksamheten är för målgruppen som står långt från arbetsmarknaden. Individerna från målgruppen kan bli remitterade från Vuxenenheten, Regionen eller Försäkringskassan. Insteget har huvudsaklig placering i AMI´s lokaler i Åselby, med mobilitet för att kunna träffa deltagare på sina praktikplatser/arbetsträningsplatser. För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi både vara lyhörda inför arbetsmarknadens behov och för den enskilda människans förutsättningar. Borlänge kommuns gemensamma värdegrund är ett viktigt verktyg i enhetens arbete och vi arbetar ständigt med att till leva upp till den och vad den innebär i det dagliga arbetet: - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete består i att stötta, vägleda och motivera Borlängebon till arbete eller studier och att hitta sin väg mot egen försörjning. Du ska utifrån individens behov, förutsättningar, förmågor och framtida mål, ge stöd och vägledning att närma sig arbetsmarknaden genom stegförflyttningar. Målen följs upp genom individens/deltagarens stegförflyttningar och mätningar av indikatorer som leder mot målet att närma sig egen försörjning. Du kommer ha samverkan med andra samarbetspartners kring deltagarna. Samverkan med andra parter och aktörer kring individen är en viktig del i arbetet. Arbetet innehåller sedvanliga arbetsuppgifter för en arbetsmarknadshandläggare såsom kartläggning, stöd till handlingsplan för egna mål, kurser, uppföljningsarbete, kunskap om olika utbildningsvägar och om arbetsmarknadens kompetensförsörjningsbehov. Du ska arbeta motiverande och lösningsfokuserat för progression framåt hos individen. Administration i form av dokumentation i vårt ärendehanteringssystem VIVA samt planering. Arbetsuppgifterna kan variera över tid utifrån uppdrag och behov inom verksamheten och på arbetsmarknaden. Vi arbetar utvecklingsorienterat och förändringsinriktat för att anpassa oss efter omvärldens behov. Du kommer ingå i en arbetsgrupp med totalt 3 arbetsmarknadshandläggare. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning med examen om minst 180 hp mot inriktning som exempelvis socialt-, samhällsvetenskapligt-, beteendevetenskapligt- eller folkhälsovetenskapligt arbete eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har goda kunskaper om arbetsmarknaden och de villkor som ställs i arbetslivet. Du har erfarenhet från arbete inom arbetsmarknadspolitisk verksamhet liksom av att arbeta stödjande och vägledande med deltagaren i fokus. Kunskaper inom beroendeproblematik, psykisk ohälsa , kriminalitet och kulturella skillnader samt att motivera, coacha och vägleda personer till arbetsmarknaden (studier/arbete). Du har god dokumentationsvana och kan använda digitala hjälpmedel som exempelvis Excel, PowerPoint, Word, Office365, VIVA, Tieto, Skype och Teams. Mycket bra muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt körkort för att kunna genomföra uppföljningsbesök är krav. Det är meriterande om du har - utbildning i 7TJUGO , MI (motiverande samtal), NLP (neuro lingvistisk programmering) och lösningsfokuserat förhållningssätt. - bra muntliga och skriftliga kunskaper i engelska och bra kunskaper i utomnordiska språk är meriterande. Som person söker vi dig som har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och van att skapa och upprätthålla goda relationer och har kunskap om och förståelse för målgruppens behov av flexibla individanpassade lösningar. Vi vill att du bemöter andra med positiv grundsyn, har förmågan att inspirera och engagera, har ett prestigelöst och pedagogiskt förhållningssätt. Vi vill att du har ett engagemang och känner ansvar att arbeta för Borlängebons bästa. Du är van att sätta upp mål, är kvalitetsmedveten, flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. Du arbetar lösningsfokuserat och kan se möjligheter när du ställs inför nya utmaningar och drivs av en vilja att fortlöpande arbeta för utveckling av verksamheten i samarbete med kollegor. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Välj ett jobb för att visa detaljer