Lediga jobb i Burlöv

Sök totalt 66 lediga jobb i Burlöv

Vikarier till förskola & grundskola i Burlöv.

Att utbilda barn och ungdomar kan vara samhällets viktigaste uppgift. Vill du vara med och utveckla dig själv och andra i rollen som vikarie? Nu söker vi för kunds räkning lärarvikarier för arbete på deltid. Det ställer höga krav på din kunskap och pedagogiska/sociala förmåga, du ska vara lösningsorienterad som person och kunna kombinera läraryrket med en god förmåga att skapa relationer till elever och kollegor. Vi vill att du: Är kommunikativ, van att ta egna initiativ och har hög social kompetens Är engagerad och är ansvarstagande i ditt arbete Är lösningsorienterad och är pedagogisk i din utlärning Krav: Gymnasieexamen eller motsvarande Behärskar god svenska i tal och skrift Meriterande är om du har relevant utbildning och/eller tidigare arbetat med barn Kan visa utdrag från belastningsregistret (enligt lag för att arbeta med barn) Är du rätt person? Ansök redan idag! Om oss: Miljonbemanning är en organisation som kännetecknas av mångfald och en inställning av lönsamhet. Vi är specialiserade på att se till att kompetens och trivsamhet går hand i hand. Hos Miljonbemanning växer individer. Här finns kvalitet och kompetens. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

1 december 2023
Sista ansökan:
29 december 2023
Interim Samhällsbyggnadschef i Burlöv - Din nästa roll?

Är du redo för en nyckelroll i Burlövs kommuns spännande utveckling? Vi söker nu en erfaren och engagerad samhällsbyggnadschef för ett 8 månader långt interimsuppdrag med möjlighet till förlängning. Då tjänstgäringsgraden kan komma ett variera under uppdragets gång (mellan 70 - 100%) så tror vi att du kanske driver ett eget bolag och vill gå in som underkonsult via oss. Kommande behov/ arbetstiden stäms av veckovis med kommundirektören. Uppdragets varaktighet: 1 januari 2024 - 31 augusti 2024 med möjlighet till förlängning med upp till 9 månader. Plats: Burlövs kommun Dina ansvarsområden: I rollen som Samhällsbyggnadschef kommer du att leda och samordna samhällsbyggnadsarbetet i kommunen vilket bl. a. inkluderar; * Övergripande personal- och budgetansvar, exklusive miljö- och byggavdelningen * Forma och implementera den nya organisationen, aktivt delta i omorganisationsprocessen * Strategiskt ledarskap och nära samarbete med politiken för att driva verksamhetsutveckling * Processoptimering av samhällsbyggnadsprocesserna för ökad helhetssyn och effektivitet * Organisationsutveckling för att skapa ökad helhetsbild, koordinering, transparens och samarbetskultur * Implementering av ny organisation och tillhörande arbetssätt * Tydligt ledarskap med förmåga att växla mellan verksamhets- och kommunövergripande perspektiv Dina kvalifikationer: * Universitetsutbildning inom relevanta områden, stödd av flerårig arbetslivserfarenhet * Tidigare erfarenhet som samhällsbyggnadschef i kommunal verksamhet eller liknande befattning * Förmåga att företräda kommunen i va-frågor och bevisad förhandlingsförmåga * Strategisk förmåga och tydligt ledarskap med dokumenterade framgångar * Erfarenhet av aktivt deltagande i organisationsutveckling och genomförande av förändringsprocesser * Stark kommunikationsförmåga och förmåga att skapa samarbetskultur Ovan erfarenheter/ kvalifikationer måste kunna styrkas med 3 referenser (högst 10 år gamla) Låter det som om det är dig vi söker? Då ser vi fram emot din snara ansökan! Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstidens slut!

1 december 2023
Sista ansökan:
8 december 2023
Interimschef

Arbetsbeskrivning Till vår kund söker vi nu en interimschef inom samhällsbyggnad för en kommunal verksamhet. Har du tidigare arbetat med en liknande roll och brinner för ett närvarande ledarskap då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 6 december. Uppdraget startar 2024-01-01 och fortlöper till och med 2024-08-31 med chans till förlängning. Uppdragets omfattning kommer ligga mellan 70-100 %. Ansvarsområden Kommunen har idag tre avdelningar; tillväxtavdelningen, tekniska avdelningen och miljö- och byggavdelningen. Nu står de inför en omorganisation där de ska sammanställa de tre verksamhetsområden till ett inom samhällsbyggnad. Som interim samhällsbyggnadschef ansvarar du för att leda och samordna arbetet de avdelningar och ha personal- och budgetansvar. Du kommer ingå i kommunledningsgruppen och kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp och leder samhällsbyggnadsverksamhetens ledningsgrupp. Utöver ovanstående så kommer även uppdraget att implementera den nya organisationen falla under dina ansvarsområden. Andra fokusområden är: Att fortsätta pågående kartläggnings- och utvecklingsarbete med samhällsbyggnadsprocesserna; samhällsbyggnadsprocessen som helhet men även lokalförsörjningsplan, investeringsbudget, driftsbudget, exploateringsbudget. Processerna syftar till att öka helhetssynen, tydliggöra rollerna och vilka arbetssätt krävs för ett effektivt arbete från ax till limpa (påbörjad verksamhetsbeskrivning med tillhörande HASKI behöver exempelvis utvecklas och fördjupas). Digitalisering har en naturlig del i detta arbete. Att se över behov av utveckling och samordning i verksamheten som helhet för att skapa ökad helhetsbild, koordinering, transparens och samarbetskultur med gemensamt ansvarstagande i verksamheten. Det är även viktigt att samhällbyggnadschefen arbetar aktivt och direkt för att säkra och förbättra tillgänglighet och svar från samtliga avdelningar inom verksamhetsområdet. Här behöver samarbetet med kommunens medborgarservice också utvecklas och fördjupas vad gäller hur och vem som ger svar.  Kvalifikationer Universitetsutbildning inom relevant område Erfarenhet som samhällsbyggnadschef i kommunal verksamhet eller motsvarande position med erfarenhet av de områden som nämns ovan. Erfarenhet av att leda chefer samt att arbeta nära politiken Erfarenhet av att företräda en kommun i va-frågor och vara en skicklig förhandlare. Ha en strategisk förmåga och kunna utöva ett tydligt och närvarande ledarskap Flexibilitet och förmåga att kunna växla mellan ett verksamhetsperspektiv och ett kommunövergripande perspektiv.  Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 december 2023
Sista ansökan:
6 december 2023
Tandsköterska till Folktandvården Skåne, Arlöv

JOBBA FÖR LEENDEN! Vill du vara med och bidra till Folktandvården Skånes fortsatta utveckling? Som ledande inom oral hälsa jobbar vi varje dag för att alla skåningar ska hålla sig friska i munnen och vara stolta över sina leenden - hela livet. Vi är Skånes största tandvårdsaktör. Därför har vi också stor kraft att utveckla framtidens tandvård. Vi satsar på ny teknik, forskning och nya arbetssätt. Med Folktandvården Skåne Academy erbjuder vi alla medarbetare kompetensutveckling under hela sin karriär. Nu söker vi dig som är tandsköterska till vår klinik i Arlöv. Kliniken i Arlöv är en modern klinik med 10 behandlingsrum. Vi som arbetar här är ett team på 20 kollegor vilket utgör möjlighet till stort kunskapsutbyte i vardagen. Vi arbetar med teamtandvård, enligt BEON, samt tar emot remisser från andra allmäntandvårdskliniker. På kliniken tar vi emot patienter i alla åldrar och erbjuder en bred tandvårdskompetens, allt från rådgivning till avancerade protetiska behandlingar. Vår ambition är att alltid sätta patienten i fokus och hålla en hög servicenivå. Vår klinik har goda pendlingsmöjligheter med närhet till både tåg och buss, för dig som kör finns gratis parkering i närheten av kliniken. ARBETSUPPGIFTER Som tandsköterska på Folktandvården Skåne har du en viktig roll i vårt arbete med att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla åldrar. Du assisterar någon av våra duktiga tandläkare genom undersöknings- och röntgenassistans, delegerad patientbehandling och administrativt arbete som kostnadsförslag och remisshantering. Även visst arbete i receptionen kan förekomma. Folktandvården Skåne arbetar med teamtandvård, vilket innebär att du både arbetar självständigt och tillsammans med dina kollegor. Med teamtandvård får du möjlighet att arbeta på toppen av din kompetens med större omväxling, kunskapsutbyte och ökad delaktighet. Vi värdesätter god service. Därför är gott bemötande en viktig del av ditt arbete med att skapa trygghet och delaktighet. Din professionalism är viktig för att värna om patientsäkerhet och kvalitet, som är centralt i vårt arbete. Sammantaget erbjuder vi ett omväxlande arbete som ger dig kunskapsutbyte med erfarna kollegor. Tillsammans arbetar vi kontinuerligt för att förbättra verksamheten och du har goda möjligheter att vidareutvecklas och engagera dig i frågor som är viktiga för dig. Som nyanställd får du gå vårt introduktionsprogram med bland annat nätverksträffar och utbildningar. KVALIFIKATIONER Du har tandsköterskeexamen och kunskaper i svenska som motsvarar svenskt gymnasium eller svenska C1 enligt Europarådets nivåskala. Vidare har du grundläggande datorkunskap och gärna erfarenhet av att arbeta med system som förekommer inom tandvården. Vi erbjuder utbildning i journalsystemet Carita. Vi förutsätter att du är trygg i din yrkesroll och trivs med varierande ansvar och arbetsuppgifter. Som person är du engagerad och har lätt för att samarbeta. För att trivas hos oss är det viktigt att du känner igen dig i våra kärnvärden: Nyskapande, Öppna och Tillsammans. Vill du vara med och jobba för leenden? Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Folktandvården Skåne är ett av Sveriges tio största hälsoföretag med över en miljon besök varje år. Vi är ett bolag, helägt av Region Skåne med närmare 1 500 anställda. Vi finns på 44 orter runt om i Skåne och består av 67 kliniker för allmän- och specialisttandvård. Våra dörrar är öppna för alla skåningar - oavsett behov.

1 december 2023
Sista ansökan:
15 december 2023
BLI EN DEL AV VÅRT SÄLJANDE TEAM PÅ VÅRT MALMÖKONTOR

HUR ÄR DET ATT JOBBA HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet.   VAD KOMMER DU SOM INNESÄLJARE GÖRA HOS OSS PÅ SVENSKA ALARM? I samband med att efterfrågan av att säkra upp både hem och arbetsplats växer så utvecklas säkerhetsbranschen. Så vi söker nya innesäljare som kan hjälpa oss med att skapa nya kontakter med potentiella kunder. Du blir en del i vårt befintliga säljteam där du kommer vara ansiktet utåt och våra säljare har alltid ett starkt engagemang med en positiv inställning. Arbetet kräver en social kompetens och att du ska kunna hantera invändningar. Känner du igen dig i det vi söker så kommer du att få jobba med oss och följa med på vår resa framåt och för att göra det behöver du ha ambitioner att växa och sträva efter att bli lite bättre varje dag! Detta är en perfekt möjlighet för dig att utvecklas inom försäljning och marknadsföring. När man är redo för nästa steg, så har vi karriärstegen inom bolaget till dig.    VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? • Positiv • Samarbetsvillig • Ansvarstagande • Målmedveten & driven • Talar svenska obehindrat Tålamod i stress & press VAD KAN VI ERBJUDA DIG? • Anställning på heltid, tillsvidare • Fast lön + provision • Tävlingar med priser • Mycket goda utvecklingsmöjligheter till karriärs möjligheter • Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation Våra arbetstider är Måndag- Fredag mellan 09:00-18:00 och lediga röda dagar Som företag så jobbar vi med mångfald och för oss är det väldigt viktigt att du som tjej/kvinna också söker dig till säkerhetsbranschen så tveka inte på att registrera din ansökan redan idag. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

30 november 2023
Sista ansökan:
9 december 2023
Interimschef inom samhällsbyggnad

Har du flerårig arbetslivserfarenhet inom chefskap och trivs med driva verksamheter framåt? Vi söker dig som är en god människokännare och som gillar att arbeta med människor. Sök tjänsten idag! Om uppdraget Vi söker nu en interimschef till en kommunal verksamhet som är verksamma inom samhällsbyggnad. I rollen kommer du att ha både personal- och budgetansvar där du blir en viktig del av att driva verksamheten framåt. Arbetet kommer att genomföras på plats hos vår kund med kontor i Arlöv. Uppdraget förväntas starta den 2 januari 2024 och sedan pågå till och med 30 augusti 2024, med chans till förlängning. Tjänsten kommer vara av varierande omfattning med 100% under första tiden och sedan 70-75% under större delen av uppdraget. Den berörda arbetsplatsen har under 2024 en utvecklingsplan att införa ett verksamhetsområde inom Samhällsbyggnad och till detta söker vi nu en driven och affärsmässig avdelningschef. Samhällsbyggnadschefen ingår i kommunledningsgruppen och kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp samt leder samhällsbyggnadsverksamhetens ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter Under detta uppdrag kommer du att leda och samordna arbetet på tre olika avdelningar och ha personal- och budgetansvar. Du kommer i linje med detta implementera det nya verksamhetsområdet till organisationen. Bland annat kommer du att fortsätta pågående kartläggnings- och utvecklingsarbete med samhällsbyggnadsprocesserna. Exempelvis samhällsbyggnadsprocessen som helhet men även lokalförsörjningsplan, investeringsbudget, driftsbudget, exploateringsbudget. Detta syftar till att öka helhetssynen, tydliggöra rollerna och vilka arbetssätt krävs för ett effektivt arbete från ax till limpa. Digitalisering och utveckling har en naturlig del i detta arbete. Även andra parter, så som, avdelningar, förvaltningar, intressenter, samarbetspartners och medborgare utanför den egna verksamheten är naturliga aktörer i processerna. Exempel på fokusområden under uppdraget är: - Att se över behov av utveckling och samordning i verksamheten som helhet för att skapa ökad helhetsbild, koordinering, transparens och samarbetskultur med gemen-samt ansvarstagande i verksamheten. - Adressera punkter som kommit fram i rapport kring organisationsöversynen Vi söker dig som vill och kan arbeta aktivt och direkt för att säkra och förbättra tillgänglighet och svar från samtliga avdelningar inom verksamhetsområdet. Här behöver samarbetet med kommunens medborgarservice också utvecklas och fördjupas vad gäller hur och vem som ger svar. Dina kvalifikationer - Högskoleutbildning inom relevant område - Tidigare arbetslivserfarenhet som samhällsbyggnaschef inom en kommunal verksamhet, eller motsvarande erfarenhet. - Erfarenhet av att företräda en kommun i va-frågor samt vara en skicklig förhandlare Det är för denna roll viktigt att ha en strategisk förmåga och i sitt ledarskap vara tydlig och närvarande. Att vara flexibel och kunna prioritera och arbeta efter olika verksamhetsperspektiv även av stor vikt. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-08 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 194 50 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

30 november 2023
Sista ansökan:
8 december 2023
MAS

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare. Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv? Socialförvaltningen söker nu en MAS som vill vara med och utveckla vår verksamhet och göra skillnad för våra medborgare! ARBETSUPPGIFTER Som medicinskt ansvarig sjuksköterska ansvarar du för att följa upp att arbetet inom ramen för det kommunala hälso- och sjukvårdsansvaret bedrivs patientsäkert. Du driver kvalitetsarbete främst utifrån hälso- och sjukvård samt följer upp att detta införlivas i förvaltningen. Du har också ett övergripande ansvar för att se till att det finns säkra rutiner och att anmälan av allvarliga risker och brister sker till IVO enligt Lex Maria. Du samarbetar med socialförvaltningens olika verksamheter, samverkar och företräder organisationen i kontakter med regionen i frågor som har med hälso- och sjukvård att göra. Du är också en viktig del i förvaltningens utvecklingsarbete, ingår förvaltningens ledningsgrupp och bidrar till uppföljning och utveckling av strategiska frågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med en flerårig erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård. Du har mycket goda kunskaper om gällande lagar, författningar och andra regler för kommunal verksamhet och om den kommunala organisationen. Har du juridisk utbildning för MAS/MAR samt erfarenhet av metodutveckling och utveckling av patientsäkerhetsarbetet är det meriterande. Som person är du strukturerad och tydlig och har lätt för att lära dig olika digitala system. Du är självständig och har mod att agera efter egen bedömning och förståelse för uppdraget men har också gott omdöme och en god känsla för samverkan och samarbete. Du ska på ett pedagogiskt sätt, i olika sammanhang kunna förmedla information. Du har en god analytisk förmåga och ett stort intresse för patientsäkerhet, kvalitetsarbete och hälso- och sjukvårdsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

29 november 2023
Sista ansökan:
13 december 2023
Interim Samhällsbyggnadschef till kommun i Skåne

Om tjänsten Vi söker en dynamisk och erfaren samhällsbyggnadschef för ett spännande interimsuppdrag inom ett kommun i Skåne. Som samhällsbyggnadschef kommer du att vara en nyckelperson i att leda och samordna arbetet inom verksamhetsområdet samhällsbyggnad för en kommun i Skåne. Detta uppdrag är unikt då du kommer vara anställd som konsult hos Poolia under uppdragets gång eller eventuellt agera som underkonsult. Uppdragets Varaktighet: 1 januari 2024 – 31 augusti 2024, med möjlighet till förlängning upp till 9 månader. Plats: Kommun i Skåne Ansvarsområden: Som samhällsbyggnadschef kommer du att ha övergripande personal- och budgetansvar (med undantag för miljö- och byggavdelningen) samt vara en ledande kraft i att forma och implementera den nya organisationen inom verksamhetsområdet. Du förväntas delta aktivt i den pågående omorganisationsprocessen och leda samhällsbyggnadsverksamhetens ledningsgrupp. Fokusområden under Uppdraget: - Processoptimering: Fortsätt pågående kartläggnings- och utvecklingsarbete med samhällsbyggnadsprocesserna för att öka helhetssynen och effektiviteten. - Organisationsutveckling: Se över behovet av utveckling och samordning i verksamheten för att skapa ökad helhetsbild, koordinering, transparens och samarbetskultur. - Implementering av Ny Organisation: Ansvara för att implementera den nya organisationen och tillhörande arbetssätt. - Strategiskt Ledarskap: Utöva tydligt och närvarande ledarskap med förmåga att växla mellan ett verksamhetsperspektiv och ett kommunövergripande perspektiv. Krav för Tjänsten: * 3 referenser (högst 10 år gamla). * Utbildning på universitetsnivå inom relevanta områden. * Erfarenhet som samhällsbyggnadschef i kommunal verksamhet eller motsvarande position. * Erfarenhet av att leda genom andra och nära samarbete med politiken. * Erfarenhet av att företräda en kommun i va-frågor och förhandlingsförmåga. * Strategisk förmåga och tydligt ledarskap. Arbetstid och Omfattning: Arbetet ska utföras främst i kommunens lokaler. Omfattningen på uppdraget bedöms för hela perioden till cirka 70–75 % av en heltid, men kan variera över tid (inledningsvis 100 %). Flexibilitet och närvaro stäms av veckovis med kommundirektören. Varmt välkommen in med din ansökan!

29 november 2023
Sista ansökan:
8 december 2023
Försäljare till Arlöv

Gillar du mat & dryck? Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Till butiken i Arlöv söker vi nu en engagerad försäljare som vill ta kundmötet till högsta nivå. Tjänsten är ett vikariat under perioden 2024-02-01 - 2024-08-31. Omfattningen av tjänsten är 60%, arbetstiden per vecka kan variera. Om rollen Rollen som försäljare innebär att man är Systembolagets ansikte utåt. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar levererar du ett imponerande kundmöte tillsammans med dina kollegor. Det dagliga arbetet som försäljare i butik innebär att du växlar mellan att möta kunder, arbeta i kassa och på lager, upplockning av varor samt lokalvård. Om dig Som person är du noggrann och flexibel och delar generöst med dig av din kunskap. Du är serviceinriktad och kan se varje kunds unika behov. Du har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har fyllt 20 år när anställningen påbörjas och arbetet ställer krav på en god fysik eftersom tunga lyft förekommer. Om din utveckling hos oss Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Alla nyanställda genomgår ett introduktionsprogram där du får lära dig mer om Systembolagets uppdrag och våra produkter. Du kommer framför allt att utveckla dina kunskaper i vardagen tillsammans med dina kollegor men vi har även utbildningar på vår kursgård. Du har en egen kompetensutvecklingsplan och medarbetarsamtal genomförs löpande under året. Du tar själv ett stort ansvar för ditt lärande. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jens Thögersen, butikschef, på telefonnummer: 073-415 12 57. Ansökan Vid intresse är du välkommen att registrera din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2023-12-08. Vi behandlar ansökningar löpande, och butiken kan komma att avsluta sin annonsering tidigare. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev. ------- Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se omsystembolaget.se.

29 november 2023
Sista ansökan:
8 december 2023
Socialsekreterare till Arbete och försörjning

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare. Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv? Individ och familjeomsorg består av myndighetsutövning, familjebehandling, socialpsykiatri och service. Samverkan är en förutsättning för vårt arbete och en viktig del av vårt uppdrag. Gemensamt hittar vi individuella lösningar med fokus på det förebyggande. I vårt aktiva utvecklingsarbete förenklar vi för medborgare och medarbetare genom digitala lösningar. Vill du vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar? ARBETSUPPGIFTER Enheten för arbete och försörjning söker nu en socialsekreterare för myndighetsutövning ekonomiskt bistånd. Vårt stöd till individen bygger på att utreda behov av insatser, följa upp individers planering och besluta om rätt till bistånd avseende: - Ekonomiskt bistånd - Boende Utöver ovanstående arbetar vi även med vuxenfrågor, arbetsmarknadsfrågor och kommunala aktivitetsansvaret samt flyktingmottagande. Vi arbetar i mindre arbetsgrupper med tätt samarbete mellan grupperna för att skapa helhetssyn kring medborgaren. Förutsättningen för arbetet är att samverka både inom kommunen och med andra myndigheter. Arbetet med socialt arbete innebär för oss ett socialt förändringsarbete där vi utgår från medborgarens egna resurser och möter dem utifrån dess individuella förutsättningar. Har du kompetens eller intresse för vuxenfrågor är detta tjänsten för dig! KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen eller annan högskoleexamen arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning. Du ska ha kunskap om gällande lagstiftning kring Socialtjänstlagen samt dess föreskrifter. Det är meriterande att du har erfarenhet från de vuxenfrågor som nämnts ovan under arbetsuppgifter och du ska ha ett högt intresse av att bredda din kompetens inom de frågor som enheten för arbete och försörjning ansvarar för. Vi ser att du som söker tjänsten är trygg i dig själv, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och du vill ta ansvar. Humor, flexibilitet, kreativitet och ödmjukhet är egenskaper vi värdesätter högt. Du verkar för ett respektfullt och trevligt arbetsklimat och du förstår det viktiga gemensamma uppdraget och bidrar till helheten. Arbetet präglas även av föränderlighet, det är därför viktigt att du lätt kan förhålla dig till och anpassa dig efter omgivning och situation. Du är lugn, stabil och positiv även när det är högt tempo. Sist men inte minst ser vi att du är nyfiken, har ett gott bemötande, en god tillgänglighet och en hög känsla för service. ÖVRIGT Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

28 november 2023
Sista ansökan:
12 december 2023