Lediga jobb i Danderyd

Sök totalt 190 lediga jobb i Danderyd

Personlig assistent till kille i Danderyd!
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Enebyberg, Danderyd! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker nu en kvinnlig mogen personlig assistent till en mycket positiv, go och kärleksfull 27-årig kille som vill kunna leva sitt liv som alla andra i hans ålder utifrån de möjlighet han har på grund av sitt handikapp och sköra hälsa. Han bor i Enebyberg i Danderyd. Han är intresserad av musik, utflykter och att umgås med andra. Han är som gladast när han blir sedd och får bekräftelse och när du kommunicerar och har ett socialt nära umgänge med honom. Kommunikationen och total närvaro i samspel med honom är A och O eftersom han har svårigheter med kommunikationen. Du som söker tjänsten är kvinna mellan 25 och 60 år, och du bör vara aktiv och alert, glad och positiv samt ha stor sinnesnärvaro. Uppdragsgivaren som har assistans har ett multihandikapp varför det är viktigt att du förstår att du har ett stort ansvar för hans totala omvårdnad och trygghet, han kan inte motivera sig själv utan du bör initiera aktiviteter, stimulera honom samt sörja för att hans vardag blir meningsfull, trygg och trivsam. Du kan hantera utflykter och spontana aktiviteter när läget tillåter det. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Det är viktigt att du förstår att du har birollen och att din uppdragsgivare som har personlig assistans har huvudrollen. Det är en merit om du har erfarenhet eller vana av uppdragsgivare med kommunikationssvårigheter. Vi vill att du som söker har mycket goda referenser, gärna från tidigare arbete som personlig assistent eller har liknande meriter. Det är många vårdande inslag och det är därför också en merit om du har erfarenheter av: PEG, CPAP samt om du har erfarenhet av personer som är: infektionskänsliga, har lungproblematik och epilepsi. Du är troligen utbildad undersköterska. Skriv och berätta om din bakgrund och varför du söker detta arbete och vad som gör just dig till en bra personlig assistent. Endast kvinnliga sökande enligt önskemål från kund. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dag, kväll och helgpass.  Finns schemarad på 50% med möjlighet till även 100%. Vi söker även timvikarier vid ordinarie assistenters frånvaro, akut såsom planerad frånvaro. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse   Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS!  Utdrag ur brottsregistret ska kunna uppvisas innan intervju. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!   Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
20 september 2025
Senior Electronics Engineer
Tobii AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Join Tobii and Shape the Future of Human-Machine Interaction At Tobii, we develop cutting-edge eye tracking technology that transforms the way humans interact with machines. Our innovations power breakthroughs across research, automotive, gaming, and assistive technology. We’re now looking for someone like you—someone who ensures our products don’t just look good on paper but actually works. You’ll be the one who makes sure the electronics are designed right from the start, enabling our products to perform flawlessly in the real world. As the person responsible for all electronics design in our products, you’ll play a key role in turning ideas into reliable, high-impact solutions. Sounds exciting, right? Senior Electronics Engineer at Tobii As a Senior Electronics Engineer at Tobii, you’ll be involved in a variety of tasks across the full product lifecycle. Your work will include development of new products, supporting customer integration projects, and maintaining and improving existing products. When developing new products, you will be part of the entire process, from early concept and prototyping to test fixture design and preparing for mass production, working closely with other disciplines to ensure the final product meets both technical and user needs. What your day might look like: Circuit design including simulations, component selection and schematic capture Layout of high speed and high-density circuitry on space constrained boards Lab work including prototyping and hands-on testing Ensure compliance with relevant industry standards and regulatory requirement. Troubleshoot and resolve technical issues Participate in design reviews of both internal and customer implementations Contribute to continuous improvement initiatives Documenting your work Collaborate in cross-functional teams including firmware, mechanical, optronics and system engineering Interface with internal and external stakeholders such as production, sourcing, suppliers and customers To succeed in this position, we believe that you have: Master in Electronics or similar 5 years’ work experience in similar role Proficiency in ECAD tools such as Altium Designer, OrCAD or similar Comfortable working hands-on in a lab environment Great communication skills in English (Swedish is a plus) It’s a merit if you also have experience in Altium Designer HDI PCB design and/or Flex-PCB design Cameras/MIPI CSI, LED drivers, low power design Signal integrity and EMC/EMI considerations Experience from compliance and pre-compliance Familiarity with scripting and/or firmware development Jira, Confluence, PDM Sounds like you? We’re looking for someone that has a sharp mind and a curious, flexible, and communicative mindset. Being Senior Electronics Engineer, we believe you are proactive, self-driven, and take initiatives. That you communicate clearly and confidently, identify and manage risks effectively, and know how to prioritize your work. You’re a true team player who thrives in collaboration and brings a positive, solution-oriented mindset to the table. In short, you’re someone who gets things done—and brings others along for the ride. You will be part of our mechatronics team of 10+ people. This team is very close and has a great team spirit. We are experts in what we do and have a lot of responsibility but still always take time to help each other out when needed. Did you know this about Tobii? We are the global leader in eye tracking, a position we earned through our passion for technology and our ambition to create tech for a better future. Our journey began more than 20 years ago when we delivered the world’s first remote eye tracker. Since then, we’ve been on a mission to build technology that understands human attention and intent — what we call attention computing. Headquartered in Stockholm, Sweden, Tobii covers a global market with a diverse client roster. Being a Tobiian We believe in diversity and equal opportunity. At Tobii we want you to be yourself and we welcome applicants from all walks of life. It’s all about passion, innovation and making things real. Each day is different here at Tobii, hopefully, this is something that motivates you! We want you to be comfortable at work so come in wearing high heels or flip flops if you feel that's who you want to be, we're looking for a good personal fit and believe that diversity is the spice of life! Apply already today! We are curious about you, so let us know about your background, experiences, and where you’re heading. Please submit your resume or LinkedIn profile through our website. And don’t wait, at Tobii we move quickly! Welcome to Tobii!

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Engagerad personlig assistent sökes för 8-årig flicka i Danderyd
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Engagerad personlig assistent sökes för 8-årig flicka i Danderyd, 50% maj månad därefter + extra vid behov. Är du en pålitlig och hängiven kvinna med erfarenhet av vård och omsorg? Vill du göra skillnad i en ung flickas liv? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker en personlig assistent till en härlig 8-årig tjej som bor centralt i Danderyd med sin familj. Gångavstånd från Danderyds sjukhus och busstorg. Flickan behöver hjälp med det allra mesta i sin vardag och med sin hälsa därför söker vi nu någon som kan ge henne den omsorg och trygghet hon behöver. Om rollen: Du kommer att arbeta i en dubbelassistansroll, där samarbete med andra assistenter är avgörande. När flickan går i skolan så är hon där med en assistent och en resurs från skolan. Hon har annars dubbelassistans all annan tid på dygnet. Vi söker någon med erfarenhet av medicinsk omvårdnad, särskilt inom områden som epilepsi, akutmedicin, syrgas, peg, pepmask och andra hjälpmedel. Även en person som är mycket barnkär och relationsskapande. Dina kvalifikationer: * Erfarenhet av arbete med barn är meriterande. * Du måste vara noggrann och pålitlig, särskilt med tanke på flickans infektionskänslighet och hjälpbehov. * Vid arbete hos oss är det viktigt att du byter kläder och tvättar dig noggrant om du har åkt med kollektivtrafik. * Ansiktsmask har man alltid vid integritetsnära arbete. Du beskriver dig själv som: * Omtänksam, snäll och glad. * Aktiv, fokuserad och alert. * Har förmåga att skapa en relation med flickan trots att hon inte har verbalt tal. * Villig att se och uppmuntra hennes förmågor i stället för att fokusera på begränsningarna. Vi erbjuder varierande arbetstider men majoriteten är dag- och kvällspass, passen är förlagda: * Dagpass kl. 8.30-14:30/17 * Kvällspass kl. 14:30-22 * Nattpass kl. 22-08.30 * Sommar vikarie samt extra vid behov och innebär arbete, varierande vardagar och helg.  Om flickan: Hon är en 8-årig tjej som älskar när någon läser böcker för henne och tycker om att få sina händer och fötter masserade. Hon mår bra av närhet och uppskattar att vara ute när vädret tillåter, åka bil är också en riktig hit! Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag och bli en del av ett engagerat team som gör skillnad varje dag! Övrigt: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. Det går jättebra att beställa det digitalt.  Kontaktperson på God Assistans: Karolina Malek #MITT

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Erfaren Arkitekt med specialisering inom Windows till Tutus
Nordic recruitment Group AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du arbeta i en dynamisk och säkerhetskritisk IT-miljö där du får möjlighet att bidra med din tekniska expertis och utveckla framtidens IT-lösningar? Vi söker en senior Arkitekt med specialisering inom Windows. Om rollen I denna roll kommer du att ansvara för att hantera, vidareutveckla och designa en stabil, säker och effektiv IT-miljö. Arbetsuppgifterna omfattar teknisk support, systemunderhåll, uppgraderingar och nyutveckling.  Som arkitekt har du en nyckelroll i planering och genomförande av projekt inom ditt specialistområde och genomföra kunddialoger. Du arbetar självständigt med att prioritera och hantera arbetsuppgifter inom IT-drift och utveckling. En central del av arbetet är att identifiera och analysera nya behov och förbättringsområden samt implementera IT-säkerhetsrutiner och policyer. Dokumentation och uppföljning är en del av arbetet för att ständigt förbättra IT-miljön.  I rollen förekommer ensamarbete samt beredskapstjänst. Är det här du? För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och van att driva ditt arbete självständigt framåt på ett kundorienterat arbetssätt. Du har förmåga att hantera komplexa och varierande uppgifter och kan snabbt identifiera och lösa eventuella underliggande orsaker till problem. Du arbetar proaktivt för att kontinuerligt identifiera, planera och förbättra både arbetsmetoder och processer. Vi värdesätter god samarbetsförmåga och en vilja att aktivt stötta kollegor, samt trygghet i kundbemötande och förmåga att kommunicera tekniska frågor på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Detta är en tjänst som ställer höga krav på säkerhet, varför ett intresse och en förståelse för säkerhet är viktigt och att följa och skapa rutiner.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du har: Erfarenhet av att dokumentera och designa IT-arkitektur samt leda tekniska projekt Djup kompetens inom IT-arkitektur, säkerhetsklassade miljöer, segmentering, redundans och IAM/Zero Trust Erfarenhet av integration mellan säkerhetskritiska IT-miljöer och implementering av säkerhetsstandarder (PMFS, KSF, NIST, ISO 27001) Automatisering av arkitekturella processer och infrastrukturtjänster Erfarenhet av PKI och hantering av certifikat Erfarenhet av mjukvaror som Citrix, HP Device Manager, Splunk, WithSecure och Safend Erfarenhet av att identifiera, planera och genomföra tekniska förbättringar Erfarenhet att arbeta kundfokuserat Intresse för hårdvara, härdning och krypto Varför jobba hos oss? Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas inom ditt specialistområde. Du kommer att arbeta med modern teknik och ha stor påverkan på IT-säkerhet och drift i en affärskritisk verksamhet. Intresserad av att ansöka eller få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Tutus med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta Johanna Nordberg, Rekryteringskonsult på 070-3343159, [email protected] För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin. Vi hanterar alla ansökningar löpande. Observera att svarstiderna kan vara något längre än vanligt under sommarperioden. Välkommen in med din ansökan! Om Tutus Data Tutus är ett privatägt svenskt företag, grundat 1992. Vi har sedan dess utvecklat högkvalitativa nätverkskrypteringslösningar åt militär, myndigheter och företag för användning i verksamheter som kräver högsta nivå på säker kommunikation. Som ett oberoende företag samarbetar vi med näringsliv och myndigheter för att kunna tillhandahålla pålitliga, säkra och kostnadseffektiva krypteringslösningar som kan möta deras säkerhetsbehov. Våra produkter är godkända på nivån Restricted / Begränsat hemlig för såväl EU som på nationell nivå. Tutus är huvudleverantören av myndighetsgodkända och -certifierade IT-säkerhetsprodukter i Sverige och vi gör stadiga framsteg mot målet att bli en ledande leverantör av godkända IT-säkerhetsprodukter också inom EU. En anställning hos Tutus är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras vid anställning i enlighet med 3 kap. säkerhetsskyddslagen (2018:585). “Vår tjänst är viktig för Sveriges säkerhet och vi är stolta över det vi levererar för samhällsnyttan!”

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Ventilations tekniker Stockholm
Nordic Netmedia & sales AB
VVS-montörer m.fl.

På  Nordic Netmedia & Sales AB jobbar vi med ventilation, sanering och sotning. Som anställd hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå våra mål. Jobbet Vi söker servicetekniker för arbete med ventilationsrengöring. I tjänsten ingår att rengöra ventilationssystem på primärt villor och fritidsfastigheter. Vi är ett familjeföretag med stora ambitioner att växa. Vi kan erbjuda ett mycket självständigt arbete med goda villkor och en hög grad av eget ansvar. Unitell Solutions Ab har fokus att ha 100% nöjda kunder och vår vision är att vara bäst när det gäller servicegrad till kund både innan, under och efter vårt besök.   I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen: – Rengöring av samtliga ventilations kanaler och don – mögel och Fuktsanering – Funktionskontroll – Luftflödeskontroll – Förbättring av ventilation hos kund – Bemöta kunder med högsta kvalité på service Profil Du är en serviceinriktad, social och självgående person med en god samarbetsförmåga och en hög arbetskapacitet. Du är en ansvarsfull person som värdesätter kvalitet i både ditt arbete och bemötandet av kunder. Du hanterar Svenska språket mycket väl i både tal och skrift och framför allt du gillar att arbeta. Körkortskrav B-körkort fordras. Arbetstid och omfattning Heltid, deltid, timanställning, projekt enligt överenskommelse Arbetsplats Hemma hos kund, Stockholm med omnejd Våra tekniker med tjänstebil utgår hemifrån eller från vårt huvudkontor på Brovägen 5 i Stocksund Tillträde: enligt överenskommelse Omfattning: Heltid tillsvidare

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Anbudsansvarig
Attendo Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Tjänsten som Anbudsansvarig är en nyckelroll för Attendos fortsatta tillväxt och innebär att du är ansvarig för att aktivt driva lönsam tillväxt genom att leda och vinna prioriterade upphandlingar enligt LOU och ansökningar inom kundvalssystem (LOV). I rollen som anbudsansvarig har du ett stort fokus på resultat, att utveckla erbjudandet samt utmana segmentsorganisationen vid nya affärsmöjligheter. Du leder hela anbudsprocesser och arbetar proaktivt kring affärsmöjligheter. Ett spännande uppdrag där du har mycket kontakt med våra regioner, verksamheter och övriga funktioner. Vi kan erbjuda en spännande tid och möjligheter till utveckling inom verksamhetsutveckling. En kollega går på föräldraledighet och vi söker hennes efterträdare under ca 15 månader, med tillträde under hösten 2025. Beskrivning av tjänsten I rollen ingår bland annat följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: Skriva och utveckla vinnande anbudstexter och kvalitetsdokumentation Projektleda och administrera anbudsprocesser enligt LOU eller LOV-ansökningar Skriva och utveckla vinnande anbudstexter och kvalitetsdokumentation Projektleda och administrera anbudsprocesser enligt LOU eller LOV-ansökningar Ta fram förslag på prissättning av våra tjänster och anbud Analysera marknaden och återkoppla trender, omvärldsbevakning inklusive marknadens prisnivåer och konkurrenters erbjudanden Konceptualisering av företagets erbjudanden till kunder och beställare Stödja våra segment i olika kommersiella frågor och bygga upp fördjupad kunskap om marknaden (särskilt boende för äldre, hemtjänst, LSS och IoF) Ständigt förbättringsarbete Rollen ingår i anbudsteamet som består av anbudsansvariga och anbudschef. Tjänsten rapporterar till anbudschefen och är ett vikariat på heltid under ca 15 månader.  Placering på huvudkontoret i Danderyd. Tillträde i oktober eller enligt överenskommelse. Vem söker vi? Vi söker dig med flera års erfarenhet av offentligt anbudsarbete, dvs. erfarenhet att projektleda anbudsprocesser enligt LOU. Meriterande med erfarenhet från omsorgsbranschen.  För att lyckas i rollen krävs affärsmässighet, analytisk förmåga och kapacitet att leda framgångsrika anbudsprocesser på ett strukturerat och effektivt sätt. Du kan prioritera bland arbetsuppgifter och hantera flera parallella uppdrag. Du bygger förtroendefulla relationer och uppfattas som en prestigelös kollega. För att trivas hos oss är det viktigt att du delar våra värderingar; Engagemang, Kompetens och Omtanke. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Jag som rekryterar denna tjänst heter Björn Wäppling och är anbudschef. Tveka inte att kontakta mig och du har fler frågor om rekryteringsprocessen: Epost: [email protected] Tel: 076-695 60 49 Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Byggnadssnickare för tillbyggnader av villor
Qi Construction AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi söker en byggnadssnickare för våra tillbyggnader av villor. Du gillar att jobba i det lite mindre företaget med snabba beslutsvägar och mycket eget ansvar. Du kommer vara en del av ett team så det är viktigt att du är lyhörd, proaktiv och smidig i umgänget med andra. Dessutom ska du ha lätt för att samarbeta med andra yrkesgrupper, främst målare, elektriker och rörmokare. Vi söker en person som har relevant snickarutbildning har arbetat som snickare i många år har erfarenhet från trästommar, gärna villor eller liknande har lätt att planera och organisera sitt arbete Duktig på att coacha andra är service- och kvalitetsorienterad, samt noggrann tycker om att arbeta i en verksamhet med högt i tak och högt tempo talar svenska eller engelska har körkort I rollen som byggnadssnickare arbetar du med byggnadssnickerier främst av att resa stommar, tillbyggnader samt att göra olika anpassningar av hus. Det kan även bestå i att renovera tak och ytterväggar. Majoriteten av arbetet sker utomhus. Framtiden QICON har satt upp mål och strategier som vi kallar Agenda 2027. Strategierna innebär betydande förändringar i sättet att presentera, sälja och genomföra byggtjänster åt privatpersoner. Potentialen i detta är stor och utvecklingsmöjligheterna är trevliga för rätt person. Lön och förmåner Fast lön 5 veckor semester ATK, allmän tidskortning och helglön Servicebil Friskvårdsbidrag Vi avser att tillsätta denna tjänst med start i slutet av augusti. De flesta av våra kunder finns norr om Stockholm så det är en fördel om du bor i Norrort.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Lärare i textilslöjd

Vi är en liten F-6 skola belägen i närheten av Danderyds sjukhus. Vi söker en legitimerad textilslöjdslärare till nästa läsår. Vi vill att du är väl insatt i Lgr22 och har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare. Tjänsten kommer att vara förlagd på måndagar eller tisdagar och är på 15%. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Lärare i förskoleklass

Danderyds Montessoriskola är en liten F–6-skola med fyra klasser: en förskoleklass, en 1–2:a, en 3–4:a och en 5–6:a. Hos oss arbetar vi tätt tillsammans i välfungerande team där samarbete, öppenhet och delaktighet är viktiga pusselbitar. Vi tror på styrkan i kollegialt lärande och att vi tillsammans skapar den bästa skolan för våra elever. Vi söker en legitimerad F-3 lärare till vår förskoleklass på 12-14 elever. Som klasslärare i förskoleklass ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen enligt läroplanen. Du skapar en trygg och stimulerande lärmiljö där lek och lärande går hand i hand. För att lyckas behöver du ha en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer med elever, föräldrar och kollegor. Eftersom vi är en liten skola är det också extra viktigt att du är villig att ta ansvar för det gemensamma arbetet och bidra till skolans utveckling. Vi vill också att du har förmåga att arbeta både på grupp- och individnivå för att möta varje elev där hen är i sin utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
PLM Specialist
Piab AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

About Piab Group: At Piab Group we improve our customers' productivity, sustainability, and safety through evolving industrial automation and have done so since 1951. We believe in an automated world where no resources are wasted, and no humans are injured. With annual sales of ~3 billion SEK and more than 1400 employees, Piab is a global organization, serving customers in more than 100 countries from a vast network of subsidiaries and channel partners. Since 2018, Piab Group has been owned by Patricia Industries, part of Investor AB Job Summary The PLM Specialist will manage Piab's global Product Lifecycle Management (PLM) solutions (Teamcenter) across all functions. This role involves leading system administration, development activities, change management, and integration. The PLM Specialist will be the primary point of contact for PLM-related issues, access requests, training, and business workflow needs. Role Description: Platform Ownership Serve as the Platform Owner for all PLM processes across divisions. Collect requirements for PLM platforms from divisional users. Collaborate with divisional engineers to innovate and improve current processes. Consolidate and address bugs and enhancement requests to stabilize PLM applications. Develop a roadmap for new PLM platform functionalities. Prioritize IT activities to maximize value, considering bugs, enhancements, and new features. Ensure total cost of ownership (TCO) is calculated and maintained for PLM. Engage with industry peers to learn best practices and improvements in PLM processes. Identify interactions between PLM and other business processes for end-to-end mapping. Oversee PLM Business Architecture in alignment with Piab's Enterprise Architecture. Specify required integrations for PLM end-to-end processes. Stay informed on new PLM platform features and enhancements. Maintain documentation for custom extensions, configurations, and testing. Manage the PLM-related budget, license strategy, and divisional cost allocation. Change Management Create and specify work packages for vendors. Test new functionalities and features. Stay updated on platform functionalities. Maintain a roadmap for future needs. Establish processes for Release & Configuration management, testing, and QA. For Projects Coordinate and drive project development and the development team. Lead project planning, solution design, and development activities. Configure Teamcenter. Conduct user training. Lead stakeholder testing. User Management Manage user onboarding and offboarding processes. Handle license management and future needs. Administration Create system documentation materials. Administer classification trees. Collaborate with IT to set up and maintain system integrations. Maintain and update system configurations. Act as the Administrator for all PLM Applications, ensuring security, compliance, and performance. Hands-On Approach Adopt a hands-on and cross-functional approach, focusing on delivering business value through technology solutions in collaboration with business and IT stakeholders. Essential Skills and Competencies Strong understanding of PLM processes and systems. Ability to collaborate effectively with cross-functional teams. Proficiency in managing and prioritizing IT activities. Experience in developing and maintaining system documentation. Strong project management skills. Thorough knowledge of Teamcenter BOM, Change Management, and Data Management. Experience with Teamcenter integration with ERP systems, CAD tools, and CPQ platforms. Strong analytical skills and ability to multi-task. Excellent verbal and written communication skills. Team player with a social and collaborative approach. Nice to Have: Knowledge of industry best practices in PLM. Familiarity with enterprise architecture principles. Education & Experience Bachelor's or master's degree in a relevant field. 5-8 years of experience with Teamcenter, CAD, and PDM integrations. Preferred Skills Experience in a B2B organization. Proficiency in MS Office Suite and project-related tools. This is what our employees say about us: "At Piab, I have the chance to leave my own footprint. The low hierarchy means my ideas are heard and valued. #LoveWhereIWork"

3 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025