Lediga jobb i Emmaboda
Sök totalt 21 lediga jobb i Emmaboda
Är du en serviceinriktad och tekniskt skicklig problemlösare som vill bidra till en stabil och framtidssäkrad IT-miljö? Nu söker vi en IT-tekniker till en helt ny och koncernövergripande roll inom vår centrala IT-funktion. Du får en omväxlande och utvecklande tjänst med möjlighet att påverka och bidra till förbättringar! Om tjänsten Vi på JGA söker nu efter en IT-tekniker till vårt moderbolag. Det här är en ny och koncernövergipande roll som stärker vår centrala IT-funktion. Vi erbjuder dig en utvecklande vardag där du både stöttar vår produktion och driver strategiska IT-förbättringar. Du kommer att ha en viktig funktion i att säkerställa driftsäkerhet och utveckling av våra produktionsnära IT-system, nätverkslösningar och infrastruktur. Arbetet sker i nära samverkan med IT-ansvarig, produktionsteam, verksamhetsledning och externa partners. Du kommer att ha din bas på vårt huvudkontor i Linneryd och rapporterar till vår ekonomi- och administrativa chef samt samarbetar tätt med vår system- och IT-ansvariga. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor, stöttande kollegor och en arbetsplats där vi tillsammans driver utvecklingen framåt mot en långsiktigt hållbar framtid. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Ansvara för övervakning och optimering av våra IT-system och nätverkslösningar. * Felsöka och åtgärda driftstörningar relaterade till hårdvara, mjukvara och nätverk. * Dokumentera systemkonfigurationer, rutiner och problemlösningar * Arbeta nära verksamheten för att anpassa och förbättra IT-lösningar * Bidra till hög IT-säkerhet och anpassningar till våra interna datasäkerhetspolicyer * Stötta användare och bidra till kunskapshöjning i system och verktyg * Delta i implementation av nya tekniska lösningar och förbättringsprojekt Om dig Vi söker dig som har utbildning men framför allt erfarenhet inom IT-systemdrift, gärna med inriktning mot industri- eller produktionsmiljö. Erfarenhet av att arbeta i Windowsbaserade IT-miljöer är ett krav, då vår driftmiljö uteslutande bygger på Windows. Det är meriterande om du har kunskap om PLC-system samt tidigare erfarenhet av teknisk support eller IT-drift i liknande miljöer. Du har ett stort teknikintresse, är strukturerad och lösningsorienterad samt gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet - rätt inställning och ett starkt engagemang är viktigt för oss. Du är flexibel och strukturerad som person, planerar ditt arbete effektivt och har alltid ett serviceinriktat bemötande. God kommunikationsförmåga är avgörande för rollen, och du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. För att lyckas trivs du i en roll där samarbete och förtroendebyggande relationer är viktiga, vilket gör att du enkelt kan samarbeta med kollegor, ledning, kunder och externa partners. Vi tror också att du är nyfiken och har en stark vilja att bidra till stabilitet, utveckling och service. Om oss JGA är en familjeägd industrikoncern med rötter i svensk träförädling sedan 1928. Vår verksamhet omfattar fyra bolag och över 150 medarbetare. Vi producerar cirka 250 000 m³ sågat virke per år och omsätter runt 1 miljard kronor. Våra produkter levereras främst till industrier och byggen i Sverige och Europa. Vi är ett tryggt och växande företag som satsar långsiktigt på hållbarhet, innovation och medarbetarnas utveckling. Vårt sågverk grundades 1928 och drivs idag av fjärde generationen Andersson. Vi är anslutna till kollektivavtal och verkar för en trygg och rättvis arbetsmiljö. Vi är ett stabilt och växande företag som satsar på långsiktig och hållbar utveckling. Samtidigt värnar vi om den familjära känslan - där vi arbetar nära varandra, har korta beslutsvägar och där varje medarbetare har stor möjlighet att påverka och vara delaktig. Din kompetens, ditt engagemang och din vilja att bidra är viktiga för oss. Anställningsform och villkor * Tillsvidareanställning, heltid * Placering: Linneryd och Skruv * Kollektivavtal tillämpas * Tillträde enligt överenskommelse Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på telefon: 070-255 71 43 eller mejl: [email protected]. Ansök via www.experis.se. Urval och intervjuer sker löpande - så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan - och till en arbetsplats där teknik och tradition möts för framtiden!
Xylem är ett globalt Fortune 500-företag inom vattenlösningar som arbetar för att främja hållbar påverkan och stärka de människor som får vatten att fungera varje dag. Som ett ledande vattenteknikföretag med 23 000 anställda i över 150 länder ligger Xylem i framkant när det gäller att ta itu med världens mest kritiska vattenutmaningar. Vi välkomnar passionerade personer till vårt team, som är dedikerade till att överträffa kundernas förväntningar genom innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning Som Underhållsingenjör arbetar du med att säkerställa produktionsutrustningars driftsäkerhet genom metodutveckling och utveckla maskinutrustningarnas UH-planer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: Leda förbättringsinitiativ i verkstäderna. Ta fram/utveckla metoder och sprida befintliga metoder i sitt dagliga arbete. Analys och utredningsuppdrag avseende tekniska störningar och ekonomiskt utfall. Ta fram korrigerande aktiviteter i samarbete med Underhållschef. Leda och hålla samman nätverk mot produktverkstäderna. Arbetet bedrivs i nära samarbete med kunden (produktion) samt i ett flertal nätverk inom olika organisationer och leverantörer. Den högautomatiserade produktionsutrustningen består av bearbetningsmaskiner, PLC-system, robotar, transportsystem, monteringsliner, målningsutrustning och testanläggningar. Då systemintegrationen är hög, kommer du som Underhållsingenjör att arbeta i många olika system, såsom underhållssystemet (Maximo) och störningsuppföljningssystem (Axxos). Erfarenhet Vi söker dig som har: Avslutad högskoleutbildning med teknisk inriktning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Kunskap om industrins produktions- och underhållsprocesser Mycket god PC-vana med tyngden främst inom Excel Goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl som skrift. Kunskaper/erfarenhet av Lean production. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda förbättringsprojekt mot produktionsutrustning och underhållsarbete inom industriautomation samt mot verkstadsarbeten. Vidare är det ett plus om du har kunskaper/erfarenhet av underhållssystem och av analytisk databashantering. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare har Du har en god analysförmåga och trivs i en utvecklingsmiljö med hög förändringstakt, samt med ett pedagogiskt sinnelag med god social förmåga. Du är drivande, resultatinriktad och har lätt för att samarbeta. Att du är ordningsam, strukturerad och har lätt för att summera och rapportera muntlig som skriftlig, ser vi som en självklarhet. Information Har du frågor är du välkommen att kontakta Joakim Lennartsson, Sektionschef maskinunderhåll, 0471 - 24 76 55 eller Daniel Långberg, rekryterare, 0471 – 24 74 57. Välkommen in med din ansökan. Sista ansökningsdag är 27/7. Urvalet av ansökningar sker löpande. Representant för Unionen är Anna Skansfors, Representant för Akademikerna/Sveriges ingenjörer är Jenny Johansson, 0471-24 70 00. Gå med i det globala Xylem-teamet för att vara en del av innovativa tekniklösningar som förändrar vattenanvändning, bevarande och återanvändning. Våra produkter påverkar allmännyttiga företag, industrisektorer, bostadsområden och kommersiella byggnader, med ett åtagande att tillhandahålla smart mätning, nätverksteknik och avancerad analys för vatten-, el- och gasföretag. Samarbeta med oss för att skapa en värld där vattenutmaningar möts med uppfinningsrikedom och engagemang; där vi inser kraften i inkludering och tillhörighet för att driva innovation och göra det möjligt för oss att konkurrera mer effektivt runt om i världen.
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Om tjänsten Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör för uppdrag till RISE (Research Institutes of Sweden) i Karlskrona. Du kommer att arbeta på enheten för personcertifiering, där mycket av samarbetet sker digitalt via Teams. Uppdraget pågår mellan 1 september och 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på 75 % med placering i Karlskrona minst tre dagar i veckan – övrig tid kan utföras på distans efter överenskommelse. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak -Registrera kunduppgifter i interna system - Löpande kundkontakt via e-post och telefon - Utföra allmänna kontorsuppgifter - Hantera viss fysisk post - Samarbeta digitalt med kollegor runtom i landet via Teams Vem är du? Obligatoriska krav: - Minst 2 års erfarenhet av liknande administrativa uppgifter - God datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet (främst Word och Excel) - Mycket god vana av att arbeta i Teams - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Stark kommunikationsförmåga och hög servicekänsla - Strukturerad, noggrann och självgående Meriterande: - Kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt - Erfarenhet av arbete i ”Intact Plattform”
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Arbetet bygger på ett socialt synsätt och ett salutogent förhållningssätt. Den enskildes behov och livssituation påverkar hur arbetsuppgifterna ser ut och ska utföras. Arbetet innebär bland annat att - ge stöd och service utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. - aktivt delta i samverkansarbetet enligt samverkansavtalet såsom arbetsplatsträffar mm. - delta i gruppmöten, schemamöten mm. - samverka med övriga professioner inom och utanför den egna organisationen. - dokumentera i verksamhetssystemet. - upprätta och uppdatera genomförandeplaner tillsammans med en enskilde. - arbeta efter socialtjänstplanen, vilken är grunden för vårt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på ansvarstagande och flexibilitet. Det krävs också att du kan såväl samarbeta som arbeta självständigt. KVALIFIKATIONER För att trivas och utvecklas hos oss behöver du vara nyfiken och ha ett positivt synsätt. För att tillsammans med gruppen kunna klara den utvecklingsprocess vi har framför oss behöver du ha ett undrande och reflekterande förhållningssätt. Erfarenhet av att jobba med social dokumentation och genomförandeplaner är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du ska ha en vilja att vara med och föra utvecklingen i gruppen framåt vad gäller dialog, reflektion och arbetssätt. Vård- och omsorgsprogrammet eller annan undersköterskeutbildning och körkort för bil är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om jobbet! Grimslövs SKogstjänst AB söker markberednings förare till våra maskiner. Som maskinförare jobbar du mot mål gällande kvalitet, uppfölgning, miljö och naturvård. Vi söker dig som tycker om att arbeta i skogen och har intresse för maskiner, service och underhåll. Du kommer att arbeta skift till en börja. Arbetet är på ett omr som sträcker sig från Blekinge och Linköping i norr. Östra delen av södra Sverige. Titta på våran hemsida och läs om oss där. Adressen är grimslovsskogstjanst.se.
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. Bjurbäcksskolan är en 7–9-skola i Emmaboda med 280 elever, där vi sätter samarbete, trygghet och lärande i centrum. Hos oss blir du en del av ett arbetslag med nära koppling till ett ämneslag där vi driver utveckling tillsammans – både inom undervisning, värdegrundsarbete och social kompetens. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i svenska ansvarar du för: Planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i enlighet med läroplanen. Att skapa likvärdig undervisning i samarbete med kollegor i ämneslaget. Att vara mentor för en klass tillsammans med en kollega med fokus på elevernas trygghet, sociala utveckling och värdegrundsarbete. Att dokumentera och bedöma elevers kunskapsutveckling och sociala färdigheter. Att följa upp resultat, analysera utfall och vidta åtgärder för förbättring. Du blir en viktig del av vår verksamhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna ska känna sig trygga, kreativa och nyfikna. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt (SKUA) Under de senaste åren har vi aktivt arbetat med SKUA språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt på skolan. Det genomsyrar både undervisningen och vårt gemensamma utvecklingsarbete. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet av eller intresse för att arbeta i denna anda, där språket ses som en nyckel till lärande i alla ämnen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: Har lärarlegitimation med behörighet i svenska för årskurs 7-9. Ytterligare ett ämne är meriterande samt behörighet i Sva. Har erfarenhet av undervisning i årskurs 7-9, meriterande är erfarenhet från mångkulturella skolmiljöer. Är tydlig, engagerad och har ett gott ledarskap i klassrummet. Har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samverkan med kollegor, elever och vårdnadshavare. Är lyhörd, social och trygg och har ett genuint intresse för ungdomars utveckling. Har god IT-kompetens, då vi arbetar med digitala verktyg i undervisningen. Vi erbjuder dig: En arbetsplats med god kollegial samverkan och gemensamt ansvarstagande. Tillgång till modern teknik i alla klassrum. Möjlighet att påverka och utveckla undervisningen tillsammans med drivna kollegor. En skolmiljö där SKUA är en naturlig del av arbetssättet. Ett tydligt värdegrundsarbete som genomsyrar hela verksamheten. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Arbetet bygger på ett socialt synsätt och ett salutogent förhållningssätt. Den enskildes behov och livssituation påverkar hur arbetsuppgifterna ser ut och ska utföras. Arbetet innebär bland annat att - ge stöd och service utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. - aktivt delta i samverkansarbetet enligt samverkansavtalet såsom arbetsplatsträffar mm. - delta i gruppmöten, schemamöten mm. - samverka med övriga professioner inom och utanför den egna organisationen. - dokumentera i verksamhetssystemet. - upprätta och uppdatera genomförandeplaner tillsammans med en enskilde. - arbeta efter socialtjänstplanen, vilken är grunden för vårt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på ansvarstagande och flexibilitet. Det krävs också att du kan såväl samarbeta som arbeta självständigt. KVALIFIKATIONER För att trivas och utvecklas hos oss behöver du vara nyfiken och ha ett positivt synsätt. Erfarenhet av att jobba med social dokumentation och genomförandeplaner är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du ska ha en vilja att vara med och föra utvecklingen i gruppen framåt vad gäller dialog, reflektion och arbetssätt. Du ska även ha körkort för bil. Du ska vara utbildad undersköterska. Det är meriterande om du har utbildning inom och erfarenhet av arbete med personer som har demenssjukdomar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stämmer detta in på dig? Tveka inte utan sök, det kan vara just dig vi letar efter. Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Arbetet bygger på ett socialt synsätt och ett salutogent förhållningssätt. Den enskildes behov och livssituation påverkar hur arbetsuppgifterna ser ut och ska utföras. Arbetet innebär bland annat att - ge stöd och service utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. - aktivt delta i samverkansarbetet enligt samverkansavtalet såsom arbetsplatsträffar mm. - delta i gruppmöten, schemamöten mm. - samverka med övriga professioner inom och utanför den egna organisationen. - dokumentera i verksamhetssystemet. - upprätta och uppdatera genomförandeplaner tillsammans med en enskilde. - arbeta efter socialtjänstplanen, vilken är grunden för vårt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på ansvarstagande och flexibilitet. Det krävs också att du kan såväl samarbeta som arbeta självständigt. KVALIFIKATIONER För att trivas och utvecklas hos oss behöver du vara nyfiken och ha ett positivt synsätt. Erfarenhet av att jobba med social dokumentation och genomförandeplaner är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du ska ha en vilja att vara med och föra utvecklingen i gruppen framåt vad gäller dialog, reflektion och arbetssätt. Du ska även ha körkort för bil. Du ska vara utbildad undersköterska. Det är meriterande om du har utbildning inom och erfarenhet av arbete med personer som har demenssjukdomar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stämmer detta in på dig? Tveka inte utan sök, det kan vara just dig vi letar efter. Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Gillar du en kombination av teknik, problemlösning och support? Då kan tjänsten vara något för dig! Som Warranty Engineer är du med och påverkar hur våra produkter fungerar hos slutkunden. Det är till dig man vänder sig till för att lösa reklamationsärenden och garantifrågor, och du löser dessa i samarbete med våra säljare, vår utvecklingsavdelning, tillverkingsavdelningar, leverantörer och våra kunder. Du inspireras av kvalitetsfrågor och tycker det är kul med ett jobb där du driver dina egna ärenden med stöd av dina kollegor – det är tillsammans med dem som du lyckas bäst med ditt uppdrag. Samtidigt som kunden blir nöjd efter de förbättringar som du föreslår blir även produktionsprocessen kvalitetssäkrad. Din profil Som person är du engagerad och pålitlig. Du är en person som är lätt att samarbeta med och du tycker det är roligt att träffa nya människor. Du är noga med att avsluta dina ärenden och lämnar inget åt slumpen. Du blir en del av ett mindre team där du med din kunskap och erfarenhet kompletterar gruppens sammanlagda kompetens. Ni skapar processer och arbetssätt tillsammans vilket är en nyckel till framgång. Vidare ser vi att du har: · En avslutad högskoleutbildning inom elektroteknik eller datakommunikation. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. · Praktisk erfarenhet av el- och kommunikationsfelsökning. · Goda kunskaper i svenska och engelska · God kunskap i excel Vi bedömer och att det är meriterande om du har: · Erfarenhet av arbete med automationssystem som exempelvis PLC och VFD Information Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2025-08-15. Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden går ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg. Har du frågor är du välkommen att kontakta Catarina Davidsson, Warranty & Quality Manager, 0471-24 70 92 eller Daniel Långberg, HR, 0471-24 74 57. Representant för Unionen är Anna Skansfors och representant för Sveriges Ingenjörer/Akademikerna är Jenny Johansson. Du når dem via vår växel: 0471-24 70 00.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 21 jobb